Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2072
Copyright (C) HIX
2004-01-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bikazas (mind)  87 sor     (cikkei)
2 Corsa rangat (mind)  44 sor     (cikkei)
3 bikazas (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Re: muszerfal (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Auto a mento mogott (mind)  13 sor     (cikkei)
6 50 forintos valasz (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Muszaki vizsga (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #2071 (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Re: kodfenyszoro (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Re: olasz autok 200e-n felul (mind)  22 sor     (cikkei)
11 re: kodfenyszoro (mind)  14 sor     (cikkei)
12 re: olasz autok szeretete (mind)  11 sor     (cikkei)
13 muszerfal vilagitas (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Toltes (mind)  15 sor     (cikkei)
15 50 Forintos kerdes (mind)  25 sor     (cikkei)
16 kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
17 re: kodfenyszoro (mind)  7 sor     (cikkei)
18 re: re: re: Re: FORD (mind)  26 sor     (cikkei)
19 re: vegyigyumi (mind)  4 sor     (cikkei)
20 re: re: FORD (mind)  35 sor     (cikkei)
21 FW: karb vs i (mind)  34 sor     (cikkei)
22 habzo motor (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Meres es aprosag (mind)  43 sor     (cikkei)
24 Fogyasztas (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Re: kodlampa kapcsolo (mind)  22 sor     (cikkei)
26 hideginditas (mind)  13 sor     (cikkei)
27 Re: kodfenyszoro (mind)  30 sor     (cikkei)
28 Re: Lancia vs. Audi (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Joe 50Ft-os kerdese (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Muszerfal (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kerdeseimre Triznyak maganban valaszolt, mert le akarta zarni a vitat,
de megengedte, hogy bekuldjem. Szoval:

: > osszefoglalva, hogy jol ertem-e:
:
: > 1) az inditokabel atfolyo 40..70A-t ugy merted, hogy
: >  kezikocsin odatolt akkumulatorrol bikaztal es ezen
: > aram akkor folyt, amikor a motor beindult vagy
: > roviddel (par s) azutan?
: ----
: Mertunk egy Ford Skorpiot 90Amperes generatorral ennel
: kb. 70A-t mertunk, ami 20-25sec. utan kezdett
: csokkenni, 30A kornyeken megallt, es percekig ott maradt.
: Astranal 55A-s generatorral 40A korulirol indult, kb.
: 1perc utan kezdett csokkenni 30A-nel szinten megallt.
: Midkettot 74Ah-s akkuval bikaztuk, ezert valoszinuleg
: az Astra arama is visszaesett volna 20-25 sec. utan, ha
: a neki valo 44Ah-s akkut hasznaljuk.
: Innen szarmazik az ominozus kb.40-70Amper.
: ---
: > 2) ha ezt a 40..70A-t megszakitom, akkor a
: > generatorbol tovabbra is jon valami 20A (ami a jaro
: > motor, benzinpumpa stb. ellatasahoz kell), viszont a
: > 40..70A hirtelen elveteletol a generatorban
: > indukalodik parszaz Volt, amitol a generator nem, de
: >  az elektronika a gyujtaselektronika kivetelevel
: > esetleg tonkre mehet?
: -----
: A gyujtaselektronikat a Trabira ertettem, mert annak a
: tranzisztorara van egy termetes kondi kotve. Bar
: valoszinuleg a tobbie is elviseli, hiszen uzemkozben is
: kapnak rendesen lokeseket a traforol. Mindenesetre a
: bikazastol meghalt kocsiknal a gyujtas mindig mukodott,
: viszont befecskendezes nem volt. Kivetel egy Nissan
: Primera annak egyik sem mukodott. ( es a mostani Xsara,
: annak csak az alapjarati szabalyozasa ment tonkre
: 37500Ft-ert)
: Tulajdonkeppen a generator is tonkre mehet, de eddig
: ilyennel nem talalkoztam. ( persze igy utolag vegig
: gondolva, nem is kerestuk a generator hibak okait)
: ---
: > 2a)ha a kabel levetele elott bekapcsolok 40A-nyi
: > fogyasztot, akkor a generatorbol a sajat
: > fogyasztojaba folyik ez az aram, a bikazokabelen kb.
: >  0 aram folyik es gond nelkul levehetem?
: ------
: Ezt az autok gepkonyve allitja, nem en irtam be a
: listara, de logikusan hangzik. Bizonyara tobb mint 0
: aram fog folyni, de lecsokken a veszelyes szint
: ala.(bar egy 90-100Amperes generatornal minden letezo
: fogyasztot be kellene kapcsolni, es talan akkor is
: keves lenne e terheles)
: En akkor keveredtem ebbe, amikor valaki azt kezdte
: feszegetni, hogy akkor miert nem keletkezik kar amikor
: ezeket a fogyasztokat kapcsoljuk ki.
: ---
: > 3)az inditomotor aramanak megszakitasakor azert nem
: > keletkezik ekkora feszultseg, mert a generator
: > tekercsenek induktivitasa lenyegesen nagyobb az
: > inditomotor tekercsenek induktivitasanal?
: ------
: Azt hiszem felre ertettem a dolgot, eddig vegig azt
: hittem, hogy az inditoban keletkezo feszultsegrol
: beszeltek. Ha jol ertem arra gondoltal, hogy az indito
: kikapcsolasakor jelenkezo arameses a bikazo auto
: generatoraban indukal-e feszultseget. Biztosan indukal
: valamekkora feszt., de akkor meg van jo akku a
: rendszerben ami "elnyeli" azt. Mindenesetre az indito
: arama, leallitasakor csak toredeke az idulas
: pillanataban felvett aramhoz kepest, tehat nem 100+
: valamennyi amper szakad meg.
: ---
: > A feszultsegforras es az aramforras villanytanilag 2
: > kulonbozo dolog. Feszultsegforras a zsebtelep, mert
: > akkor is general 4,5V-ot, ha semmi fogyasztot nem
: > kapcsolok ra. Az idealis feszultsegforras kapcsain
: > mindig a nevleges feszultsege van, akarmekkora
: > aramot veszunk ki belole.
: ------
: Most mar ertem, hogy mire gondoltal.



Udv,
marky
+ - Corsa rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Tegnap 3 cm havas uton + heveny hoesesben onfeledten autoztam, amikor a
motorbol elment a teljesitmeny. Visszavaltas utan 30 s mulva megjon, de
folvaltas utan megint elmegy. Ezt a mokat mar ismerem, ilyenkor szokott
kiderulni, hogy valamelyik gyujtaskabelen atut a szigeteles (a 4-bol 3 mar
cserelve, eredeti, 9 eves meg 1 henger kabele es a megszakitotol az
elosztoig vezeto kabel). Most atutes nem volt, viszont komplett megadta
magat a motor 3 km-nyi rangatas utan (lefulladt).

Mivel a Corsa hoban-esoben tengeralattjarokent uzemel (a gyertyapipatol a
megszakitoig csurom viz minden; a fofekhengeren 1 cm ho, a folotte levo
reledobozon 3 mm jegkasa), szarazra toroltem mindent, az elosztofedelet
belulrol is (kicsit nedves volt). Tovabbra sem indul. ADAC kihivva, neki
indul (kb. 30 perc allas utan). Gazadasra rangat, ill. lefullad.
Bevontatas a legkozelebbi szervizbe. Eloadom a tortenteket. Pofa suritett
levegovel kifujja az elosztofedelet, ohmmerovel vegigmeri a
gyujtaskabeleket, megnezi a gyertyakat + kontaktspray. Nem rangat, de az
alapjarat kicsit ingadozik (kozben megszaradt az egesz motorter).
Diagnoziscsatlakozon hibakod-kiolvasas: 0 hiba, a motor parameterei
rendben (hutovizhomerseklet, elogyujtasi szog, stb.). Kovetkezik az
elosztonal a Hall-szenzor csatlakozojanak mozgatasa. Alapjarat tovabbra is
ingadozik, de fu:lre kicsit maskepp. A szervizes korbetekerte a
Hall-szenzor csatlakozojat szigeteloszalaggal es azt mondta, hogy ez most
igy megy, de nagy valoszinuseggel doglodik a Hall-szenzor, idonkent kihagy
1-1 impulzust. Ezt kulon nem kapni, komplett elosztocsere kell. A
szervizesnek nem volt erdekeben engem etetni, mert elore kozoltem vele,
hogy tegyek uzemkepesse a kocsit, hogy haza tudjak vele menni (30 km), a
tobbi nem erdekes. Ezutan meg kozolte, hogy ilyen jelenseget (motorbol
elmegy az ero, lassu gazadasnal visszajon) mar tobbszor tapasztalt, es
elosztocsere eleddig mindig segitett. Szaraz idoben sosem megy el a
motorbol az ero, viszont felig meleg motornal ingadozo az alapjarat
szarazon is. (egy Opel markaszervizben voltam egyebkent)

Kerdes: a Hall-szenzornal milyen jel varhato? A csatlakozoban van 3 drot,
gondolom test, tapfesz es jel. A jel az egy feszultsegjel vagy egy
aramjel? Mielott elosztot cserelek, meg akarom nezni, hogy tenyleg a
Hall-szenzor-e a ludas (kimarado impulzusok). '95-os Corsa B, C14NZ
motorral.


Elore is koszonom,
marky
+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mivel Hajdu Csaba szkopja megadta magat, egy alkalmas pillanatban
kolcsonveszem a ceg 300MHz-es, sajat akkumulatorrol is uzemelo szkopjat
(jelen pillanatban sajnos ejjel-nappal mernek vele). De nem ezzel fogom
megbikazni a kocsit. :-)

A kovetkezo mereseket vegeznem el alapjaraton jaro motor mellett:
1) kikapcsolt fogyasztok mellett az akkumulator 2 polusa kozotti
   feszultsegmeres DC ill. AC-csatoltan
2) ugyanez bekapcsolt fogyasztokkal (tompitott, utasteri ventillator max.
   fokozat, hatso ablak futese)
3) bekapcsolt fogyasztok mellett leveszem az akkumulator negativ sarujarol
   a kabelt (meres a pozitiv saru es a karosszeria egy testpontja kozott)
4) levett sarunal kikapcsolt fogyasztokkal feszultsegmeres


Velemenyek, ellenvetesek? Ami nekem meg eszembe jutott, hogy a 3)-as
pontbeli merest eloszor AC-csatoltan vegzem a karosszeria-testpont es az
akkumulator *negativ* polusa kozott. Igy az esetleges tuskek (amiket
most nem az akkumulator simit, hanem csak az elektronikai modulok 22uF-os
tapfeszkondijai) az akkumulatorban valamennyire korlatozodnak, igy nem
teszi tonkre a szkop merofejet (ami 300V-ra van specifikalva) --
mivel nincsen tranziens tu:ske szu"ro"m. Ha nincsen tuske, akkor lehet
merni a test es a pozitiv saru kozott is. Sajnos nincsen aramfogom,
ugyhogy aramerosseget nem tudok merni.

Vart eredmenyek: alapjarati 800U/min = 13,3Hz. A generator 12 korme 6
poluspart jelent, azaz a villamos mezo frekvenciaja 80Hz. Ebbol 3 fazist
ketutasan egyeniranyitva 480Hz-es huplik lesznek. Levett akkumulatornal a
3 fazisu egyeniranyitas miatt a legkisebb feszultseg kb. 12,5V lesz
[14,4V*sin(60 fok) ]. Ezt a hullamossagot viszont valamelyest elkenik a
nem teljesen idealis egyeniranyito diodak ill. az elektronikai modulok
tapfeszkondenzatorai. Ezen elkenes merteket nem tudom megbecsulni.


Udv,
marky
+ - Re: muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Joe!

>Ui: 50 forintos kerdes, melyik tipus muszerfala latszik 
>a kepen:
>http://www.freeweb.hu/condrix/mf.jpg

Fogalmam sincs, csak tippelni tudok:
talan tcaoe GSA-ja?
:)

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Auto a mento mogott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Tegnap este a Nagy Lajon kiraly utajan a szirenazo mentore 
tapadva zuzott egynagy darab teherauto (nagy dobozos Ducato, v Jumper), ugyanug
y cikazva a savok kozott, mint orvosek.
Ha jol emlexem, ez egyreszt tiltott, masreszt veszelyes is lehet,
de legfokepp (hacsak nem egy helyre siettek) visszataszito...
:(
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - 50 forintos valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Joe kerdezte az AUTO #2071-ben:

> Ui: 50 forintos kerdes, melyik tipus muszerfala latszik a kepen:
>  http://www.freeweb.hu/condrix/mf.jpg

Egy tipp: Citroen GSA.

Udv.
Jozsi
+ - Muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

4. honapban lejar a kocsim muszakija (Suzuki 1.0GL)
Mielott elvinnem muszaki vizsgara, aruljátok el nekem, hogy mit kell rola
tudni pontosabban. (mennyibe kerül, elotte jo-e ha egy szerelohoz elviszem
stb.)
En eleg kezdo vagyok ebben a temaban, azert kerem a ti velemenyeteket.

Elore is koszi minden valaszt!

Jani
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2071 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> beszelj 307-es es 406-os tulajokkal, foleg az elobbiekkel, aztan
> rajossz, havonta ki hanyszor m1 szervizbe (amig meg nem unja).
>
> par juzer vallomasa:


Hali!

Mondjuk azon kivul, hogy barmely index topicbol, es barmely autorol be
lehetne ilyeneket masolni, konkretan en most eppen 307.es tulaj vagyok, es
van egy kollegam, aki mar nalam joval regebb ota 307 tulaj. Nekem meg hatra
van 25000 km az elso szervizig, a kollega pedig a heten most lesz tul ezen,
igy egyelore egyikunk sem unja a szervizbe maszkalast. Bar valamikor majd el
kell mennem valamelyik Peugeot egysegbe, mert akarok venni egy
tetocsomagtartot.

Az olvasott leirasok alapjan en inkabb a magyar markakepviseletet hibaztatom
+ a szakszervizeket, raadasul az uj tipusnak voltak gyermekbetegsegei. De
szerintem manapsag

Masreszt viszont nem vagyok bigott markahivo, volt mar nemet, olasz,
francia, csehszlovak stb. kocsink, egyikrol sem gondolom, hogy jobb mint a
szex es plane nem akarom masoknak bebizonyitani.

Szabolcs
+ - Re: kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresd meg azt az egy szal drotot, ami a hatso kodfenyszorohoz megyen (pl. megn
ezed a lampatestben milyen szinu), vagd el valahol a muszerfal kozeleben, toldd
 meg 50-50 centi drottal (forrpaka, zsugorcso!), vegul koss be egy kapcsolot. M
egjegyzem ha ehhez a szerelodnek egy egesz napra van szuksege, akkor javaslom k
eress egy masik szerelot. ;-)
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 35.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: olasz autok 200e-n felul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kicsit elfogult vagyok olasz temaban, ezert megprobalok a tenyekre szoritkozni.
A nagypolszkimat 174000 km-el vette az elozo tulaj 1974-ben a Merkurtol (korabb
an allami kocsi volt es adtak a szajaba). A vezetoules allapotabol (szanaszet s
zakadt karpit, torott vaz stb) itelve a 200-at boven betolthette, mire tavaly a
prilisban megkapta elete elso motorgeneraljat. 
Szervizben biztos volt parszor, vannak konstrukcios fogyatekossagai (pl. nem fe
szitett vezerlolanc), es _teny_, hogy tobb karbantartast igenyel, mint a modern
 autok, de nem tort el fogaskerek, nem kellett bele szazezerert venni valami ki
s villanyos bigyot (vagy 36e-ert egy vacak visszapillantot), es ugy altalaban a
 karbantartasi utasitas betartasa eseten az egyszeru gepekre jellemzo megbizhat
osaggal uzemel. A karburatorjat kulon szeretem, bar kisse elter a megszokottol.
Ezen kivul nyuztam mar egy hihetetlenul elhasznalt 850-est harom evig (ket tota
lkar), meg egy valodi ikervezermuves 131-est (egy totalkar), egyik eseteben sem
 ereztem magam kulonosebben szerencsetlennek, hogy olasz autom van, bar teny am
i teny, nagyon idegesito hogy a muszerfal mubor bevonata mindegyiken ossze-viss
za repedezett a napsutestol. :-)
Velemenyem szerint azok akik azt allitjak, hogy az olasz autok szarok, rozsdaln
ak, es mindig elromlanak, egyszeruen valami rosszeletu hasznaltautonepper vagy 
ketbalkezes szerelo szerencsetlen aldozatai.
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 35.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>     uj automban (Ignis, nem leszolni), az elso es hatso kodfenyszoro egy 
>  kapcsoloval mukodik. Szabalyos igy? Ugy tudom, hogy a hatso 
>  kodfenyszorot csak nagyon nagy kodben szabad hasznalni, mert mint sokan 
>  tapasztaltak mar, nagyon vakito a fenye. Most mikor visszavittem 
>  1000-res szervizre rakerdeztem, de a szerelo azt mondta, hogy egy egesz 
>  napos melo a masodik kapcsolo beszerelese, mert a suzuki nem kabelezi 
>  kulon a hatso kodfenyszorot. Otletek?

Szerintem vedd ki a hatso egot. Meglatod, szeretni fognak az emberek :)
A hatso kodlampat akkor szabad(na) csak felkapcsolni, ha az elotted meno
autot a hatso kodlampaja nelkul _nem latod_ 30-50m-rol, akkora kod van. 

-- 
Gabor - mailto: - http://rangers.hu
+ - re: olasz autok szeretete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>
Igy igaz, az en szememmel viszont 200000 km (nalunk) egy >10 eves
autot jelentene, ami nem valoszinu, hogy valaha is elofordul, mert nem
szivemcsucske veteranokrol van szo (majd lesz az is!), hanem naponta
nyuzott kozlekedesi eszkozrol. Remelem soha nem kerulok olyan
helyzetbe, hogy ennyit futott autoval kell majd jarnom.
<<<<<<<<<<

hajra mintafogyaszto, mindig az uj kell, ugye?:))

udv
+ - muszerfal vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogyan lehet cserelni a muszerfal vilagitasat
egy 20 eves Opel Corsa-ban? (kiegett, es nem latom a jobb oldalat este)
Mar parszor elhataroztam, h megprobalom kicserelni,
de nem igazan tudom, hogy hol es hogyan kene megbontani
a muszerfalat, es hogyan lehet hozzaferni az izzokhoz.
Elore is koszi

	Op.
+ - Toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Ha aksit töltünk, lehet-e ugy, hogy a sarukat nem vesszuk le?
>
>Lehet, csak kozben ne jarjon a motor. A tolto olyan legyen, ami

Most hirtelen az jutott eszembe, hogy az inverteres tolto jo-e olyan
kocsiba, ahol pl. a szivargyujto gyujtasrol megy csak. Mert gyujtas
eseten ugye van mukodo fogyaszto.
Vagy egy forditasra ezek mar mukodnek (0 allas a gyujtaskapcsolon,
vagy ilyesmi)?
Mert gondolom a szivargyujtoba bedugva olyankor a kor nem zart az akku
fele.

Teeby
+ - 50 Forintos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Joe!

A kerdest megfejtenem.

Citroen GS a megfejtes. 5 sebesseges, ami annak idejen nem lehetett
alapkivitel.
Kar hogy csak a muszerfal latszik, mert az egesz szep allapotban van.
Viszont az ajto ugy tunik cseres volt, mert piros az ajto szine, az A
oszlope viszont feher.
Nehezen elkepzelheto, hogy az A oszlop karpitozott resze a piros
fenyezeshez feher anyaggal van burkolva.
Ranezesre ebbe az autoba meg a Favorit-Felicia ablaktekero kar is
passzolhat.

Szamomra otletes megodlasnak tunik a "kormanykapcsolo". Okosabb, mint
a BX-ben. Es ranezesre konnyebben kezelheto, mint az AX-ben.

Akarmennyireis utalatosnak tartom a Citroent, nem sok kenyelmesebb
autoban ultem, mint egy eredeti fullos CX-ben. Godros uton 140-el
szinte siklottaz út felett. Sz'al le a kalappal elottuk!
Azert ha tellene ra nagyon elfogadnek egy XM-et, vagy egy szep
Xantiat.
A tobbi hasonlo koru autojuk felejtheto szerintem.

Teeby
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>uj automban (Ignis, nem leszolni), az elso es hatso kodfenyszoro egy
>kapcsoloval mukodik. Szabalyos igy? Ugy tudom, hogy a hatso
>kodfenyszorot csak nagyon nagy kodben szabad hasznalni, mert mint
>sokan tapasztaltak mar, nagyon vakito a fenye. Most mikor >visszavittem
>1000-res szervizre rakerdeztem, de a szerelo azt mondta, hogy egy
>egesz
>napos melo a masodik kapcsolo beszerelese, mert a suzuki nem kabelezi
>kulon a hatso kodfenyszorot. Otletek?

Csak annyiban szolnek hozza, hogy az elso kodlampat is csak nagy kodben
szabad hasznalni. A gond az, hogyha nagy kodben valaki utoler, akkor a
hatsot illik kikapcsolni. (Egyebkent ilyenrol meg nem hallottam hogy
csak egy kapcsolo lenne.)

Zotya
+ - re: kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Bárki megmondja, hogy a házilagos kapcsolószerelés nem tart addig. Az
általam beszerelt lábtér-, kesztyűtartó-, plusz mennyezetvilágítás és az
ülésfűtések beszerelése sem tartott összesen 1 napig. Ha van ízléses
kapcsolód  és megfelelő hely még a műszerfalon, csak kézügyesség kérdése...
Üdv.:
matchbox
+ - re: re: re: Re: FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves nevtelen!

Szived joga azt az autot utalni vagy szeretni, amelyiket csak akarod, de ezt
a teljes mertekben irracionalis, erzelmi dontest ne akard mar alracionalis
ervekkel alatamasztani. Nem kicsit nevetseges, hogy osszelapatolsz nehany
velemenyt az index JvN forumarol, raadasul olyan emberektol, akik egy adott
marka elkotelezett hivei, de munkaautokent kaptak egy PUGot. Mar itt santit
a dolog, de vegyunk teged komolyan, 3 velemenyt allitasz szembe egy 13000
autora kiterjedo ADAC-felmeressel. Erdekes modon, amig az ADAC felmeresein a
japanok utan a nemetek voltak a masodikak, senki nem probalta bizonygatni,
hogy rossz a felmeres. A nemet minoseg mar nem a regi, mikozben az olaszok
es franciak eleg erosen tepernek, hogy az autoikrol elterjedt
sztereotipiaknak ne legyen alapja. Azert az elgondolkodtato, amikor a
Daimler-Chrysler bejelenti, hogy ezentul oda kell figyelniuk a minosegre az
MB gyarban, mert vannak hianyossagok. Egyszoval, semmi baj azzal, ha nem
szeretsz bizonyos autokat, csak ismerd el, hogy ez emocionalis dontes, nem
pedig racionalis, amilyennek beallitani probalod (raadasul elegge
megmosolyogtato modon).
Ugye arrol mar ne is beszeljunk, hogy nem az nem letezik, amirol te nem
hallasz. Csak a pelda kedveert, a hondanak volt motorhibas sorozata, a
focusnak volt elektromos nyugje bizonyos szeriaban, szoval, azok sem
tokeletesek. Erdekes egyebkent, hogy a tobbi japanhoz kepest viszonylag
nyugos hondat igy kiemeled, holott a toyotat sehol nem az szokta kovetni a
megbizhatosagi listakon.

Zalai Gabor
+ - re: vegyigyumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat ez konnyu kerdes, mert ott az auto a muszerfalon :) Ez egy GSA, johet a
penz :)

Zalai Gabor
+ - re: re: FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(most probalom harmadszor, remelem atmegy)

Szia,

>beszelj 307-es es 406-os tulajokkal, foleg az elobbiekkel, aztan
>rajossz, havonta ki hanyszor m1 szervizbe (amig meg nem unja).

Ezeket a 406-os hibakat reszletezhetned kicsit bovebben, mert en annyira
nem tudok roluk.

>par juzer vallomasa:

Pontositanek. Ez mind EGY ember tollabol szarmazik. Akit a reszletek
erdekelnek, az az index.hu foruman, az autos reszlegben, a 307 es
"japant vagy nemetet" topikokba nezzen bele (Asszem hozzaszolasait
keresse).

>biztos ra lehet mondani, hogy ez mind remtortenet, ilyen a >valosagban
>marpedig nincs, stbstbstb. csak vajon miert van az, hogy hondaknal,
>toyotaknal, focusoknal, stb-nel ilyenekrol vhogy nem hallani ...

Az elobb emlitett japan/nemet topikban azert elokerult minden tipusrol
remtortenet, ami csak szobajott :-)

>bar ez eddig se volt tul objektiv, total sajat szempontjaim szerint
>ruhellem a fhanszoa kocsikat

Hozzaszolasai alapjan a fent idezett user is hasonlo hozzaallassal
rendelkezik. Ettol meg a hiba hiba marad, csak jo tudni.

No megyek, teszek egy talcat a lagy, szetfolyos francia autom ala :-)
Reszemrol ennyit akartam elmondani, csak a helyzet arnyalasa vegett.

Udv:
Zoldalma
+ - FW: karb vs i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miárt van az, hogy hidegindítás utáni dúsításos üzemállapotban egy
>karburátoros autónál annyira ki kell húzni a szívatót, hogy a motor
>legalább 1500-at fordul, a kipufogóból dol a goz, és óvatlan
>gyorsításnál torpan vagy rángat, ezzel szemben egy befecskendezos
>csak keveset emel a fordulatszámon, és alig érezni torpanást?

1.) HIX-re nem irunk ekezettel.
2.) amikor a karburatoron kihuzod a szivatot (dusitot), egy konstans
uzemanyag-levego keverek (mondjuk 14,05 tm%) helyett egy dusabb
konstants (13,95tm%) erteket allitasz be. Ez a dusabb keverek
uresjarathoz sok, ezert porog a motor jobban. Terheleshez ez is keves
leeht, ezert torpan.
3.) a befecskendezos uresjaratban a fordulatszamot figyeli, igy a zart
fojtoszelep (=alapjarat) eseten annyi kakaot ad, hogy a fordulatszam
mindig alapjaraton legyen. Gazadasra viszont kulonbozo elore eltarolt
adatok alapjan mukodik. Ha a hojelado 40 fokos motort jelez neki, akkor
az ugyanolyan fojtoszelepallashoz (mondjuk felgaz) tobb uzemanyagot
adagol, mint ugyanehhez 80 fokos motorhomerseklet eseten. Ezt
folyamatosan szabalyozza, ami a juzernek ugy tunik, mintha az okos auto
minden pillanatban annyi szivatot huzna, ami epp eleg a le nem
fulladashoz es a rangatasmentes uzemhez.
4.) En a fokozatos visszatolas mellett allok, Ladan, Skodan az valt be,
ha 
inditas utan azonnal visszanyomni kb 2500rpm-ig
a vizmutato megmozdulasakor kb felig visszanyomni
kb 50 fokos viznel teljesen visszanyomni a szivatot.
Trabanton, Wartburgon (gyk: ketutemu) a szivato csak inditashoz kell,
hogy a forgattyus haz is fel tudjon telni budossel. A motor elindulasa
utan AZONNAL es TELJESEN vissza KELL nyomni a szivatot. Igy nem valik
belolunk kodgranat, es menni is lehet vele.
Fogash
Regards
Istvan B
Ext. 87
+ - habzo motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szeva mindenki

Utobb, mikor a gyertyaimat vizsgaltam (Seat Ibiza, VW ABD 1.4i motor,
170e  km), feltunt hogy a levegoszuro hazaba meno felcolos gumicsoben,
ami  valahonnan  a  motor hata mogul jon, eleg sok sargas-feheres szinu
hab  volt.  Amennyie  tudtam,  kitisztitottam  a csovet. Ugyanekkor az
olajbetolto nyilas kupakjan is volt par apro buboreknyi hab. Normalis-e ez a
megjelenes, vagy tortent valami a motorral? Most 10W40-es Aral Basic olaj
van benne, esetleg kellene bele 15W40-es? A motrot nem szoktam
turaztatni, amennyire lehet, max 2500-3000 fordulatig hagyom, aztan
valtok.

Szabi

Seat Ibiza 1.4i
+ - Meres es aprosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Ugyhogy inkabb fogtam egy 4 es fel digites multimetert
> > valtofeszultseg allasban (frekvenciaatvitel 40 - 400 Hz), es azzal
> > vegig kevesebb, mint 3 mV-ot mertem, kozvetlenul inditas utan is,
> > aztan kulonfele fogyasztok bekapcsolasa mellett is.
>
> Szerintem ezt rosszul merted. A legtobb sima feszultsegmero nem
> mer helyesen, ha egyenfeszultsegre van szuperponalva a valtakozo
> fesz, raadasul az itt merheto jelelaknak valszeg nem sok koze
> van a szinuszhoz (az akksi miatt szinuszcsucsokat lathatsz
> max.). Ilyen kicsit bugofesz max akkor lehet rajta, ha nem is
> volt toltes.

Toltes mindenkeppen volt, maskepp nem lett volna 14.4 V az akkun.
Nem pontos meres sajnos, az vilagos, de mar van egy igeretem
szkoposra is. Nem tudom viszont, miert gondolod, hogy toltesnel
okvetlenul nagyobb brumm kell legyen rajta - az akku ugy
viselkedik, mint egy irgalmatlan nagy kondenzator.

> Tehat a helyes megoldas szerintem az lett volna, ha
> akondenzatorral levalasztod es true RMS tudo multimeterrel
> mered. Vagy levalsaztod, egyeniranyitod, es megvan a csucsertek.
> Az utobbi valoszinuleg jelen esetben ertelmesebb, mint ha
> affektiv erteket mernel, raadasul nem kell hozz spec muszer.

Nem foglalkoztam a multimeterek lelkevel, de szerintem az
egyszerubb verziok pont igy mukodnek: csucsot mernek, es
feltetelezik, hogy szinuszrol van szo. Na de majd meglatjuk, mit
mutat a szkop :)

> > Az eredeti szovegem ez volt:
> >> Viszont attol, hogy a toltoaram luktet, az akku
> >> kapocsfeszultsege - akarcsak egy kondenzatore - nem fog
> >> luktetni, illetve csak lenyegesen kisebb mertekben!
> > Hogy az idezo miert latta jonak levagni a mondat veget, azt nem
> > tudom.
>
> Bocs, tenyleg csak az idezetet olvastam el... hogy oszinte legyek
> akkor arra sem emlekeztem, ki irta eredetileg...
> Ebben a korban mar a szenilitassal is szamolni kell, csak neha
> megfeledkezek rola... :-)

Termeszetesen semmi gond, foleg nem veled... Aki meg felig
idezett, az hallgat melyen...
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello

varnek szakerto velemenyeket - elsosorban Triznyakra gondolok - hogy
katalizator kiszerelese es egy csovel potlasa utan 
 - ugyanolyan vezetesi stilus mellett - csokken vagy novekszik a fogyasztas.

Az alany egy 1.2-es B Corsa lenne. 

Nem flame-et akarok, hogy ezt szabad-e vagy nem, hanem csupan a kerdesemre
szeretnek egy valaszt.

elore is koszonom.

csp
+ - Re: kodlampa kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>uj automban (Ignis, nem leszolni), az elso es hatso kodfenyszoro egy
>kapcsoloval mukodik. Szabalyos igy?

Es a kapcsolonak csak egy allasa van? Az Octaviaban egy kapcsolora van
teve a vilagitas, az elso es a hatso kodlampa is. Ha eltekerem a
kapcsolot, akkor a vilagitast kapcsolom, ha magam fele huzom, akkor
egy kattintasnal az elso kodlampa kapcsolodik fel, mig tovabb huzva a
masodik kattintasra a hatso kodlampa is kigyult. Igy egy kapcsolo
eseten is tudtam varialni az elso/elso+hatso kodlampa eshetosegeket.

Amugy sajnos a Suzuki-nal el tudom kepzelni, hogy olcsositas teren
felaldoztak a variacios lehetoseget, es egy kapcsolasra kapcsolodik
mindketto kodlampa.

Pontositok, a kollegam WagonR+-nal ket kulon kapcsolo van az elso
es hatso kodlampara. Epp most beszeltem vele :)

A szabalyossagra reagalva: a KRESZ (1/1975 KPM-BM rendelet 44.par)
nem kulonbozteti meg az elso es hatso kodlampat, a rendeletben
egysegesen mindenhol kodlampa szerepel.

udv: Aleox
+ - hideginditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miárt van az, hogy hidegindítás utáni dúsításos üzemállapotban egy
karburátoros autónál annyira ki kell húzni a szívatót, hogy a motor
legalább 1500-at fordul, a kipufogóból dol a goz, és óvatlan
gyorsításnál torpan vagy rángat,
nagyobb gázzal és csúsztatott kuplunggal kell indítani, ami
erosebben koptatja a tengelykapcsolót...

Nekem a karburatoros Mazda 626 akkor csinalt igy,
amikor tobb gyujtokabel szakadt volt, vagy athuzott a
testhez. Ilyenkor hidegen gyorsitaskor megtorpant, meg
jobban ki kellett huzni a szivatot. Egyebkent teljesen
kulturaltan jart hidegen is.
Udv: Po:li
+ - Re: kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 19 January 2004 17:14, ioros wrote:
>    uj automban (Ignis, nem leszolni), az elso es hatso kodfenyszoro egy
[snip]
> Most mikor visszavittem 1000-res szervizre 

A kerdesedre nem tudok fejbol valaszolni (ha mas nem teszi meg, akkor a 
WP29-es doksik kozott biztos megtalalod a nemzetkozileg ervenyes szabalyt: 
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html), viszont ez megutotte 
a szemem.

Ezek szerint az Ignisnel 1000km utan meg kell nezetni az autot. Tudtommal 
regebb ez szokasos volt, viszont ma egyes gyartok nem kerik. Igy peldaul 
en a Cliomat (azt sem leszolni:) elvileg csak 30.000km vagy 2 ev utan kene 
eloszor szervizbe vigyem.

"Termeszetesen" a Clios listakon azt mondjak az emberek hogy foleg eloszor 
azert 10-15 utan illik olajat cserelni. Kihasznalva hogy egy olyan 
(marka)szervizes szakival beszelgettem akinek nem volt erdeke mast mondani 
mint amit gondol, rakerdeztem. O azt mondta hogy kibirjak gond nelkul a 
30at is, esetleg 15nel vigyem el hogy a folyadek_szinteket_ nezzek meg es 
toltsenek utana ha kell:-)

Na, most nem is az a kerdesem hogy akkor mennyi legyen (azert ahhoz is 
johet hozzaszolas:), hanem az hogy honnan ez a hatalmas kulonbseg? Hiaba 
altatnam magam:-), egy clio nem keszul klaszisokkal jobb gyartosorokon 
vagy nincs annyival jobban megtervezve vagy barmi hogy mig egy ignisnel 
1000km utan ra kell nezni, addig itt 30.000ig nem kell...

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Lancia vs. Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 19 January 2004 20:33, h.tibor wrote:
> Tehat egy objektiv osszehasonlitasban ilyen aspektusokat is szeretnek
> felfedezni. Valamint azt is, hogy a szavazok hanyad resze hasznalta es
> uzemeltette mindket autot hosszabb, de legalabb ugyanannyi tavon. Ergo
> a szavazok mekkora resze itelt objektivan.
>
> Varom a valaszokat es az adatokat.
> Informacio fogadasa aktiv...

Hat akkor el kellett volna olvasnod a cikket, es lattad volna hogy a 
szavazast teljesen mas szellemben irtak ki mint amit te varsz el:-) 
"Csalni ér - a szavazás az érzelmi viszonyról szól, ezért belefér, hogy 
három fanatikus elmebeteg annyit kattintson, mint háromszáz megfontolt, 
normális autóbarát."

-- 
Udv, Sandor
+ - Joe 50Ft-os kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Joe,

A valasz: olyan, mint az enyem.
Citroen GSA (feltehetoleg Special kivitel, mert a Pallasban digitalis az ora es
az itt lathato analog ora helyen fordulatszammero van.)
Erdekessegkeppen megjegyzendo, hogy az auto sziluettje, ami latszik a
muszerfalon azonos a Berline es Break verziokban (csapott hatu es kombi).

Jo kis leghuteses boxer motor, hidropneumatika, nagy csomagter, kenyelmes
ulesek, egy Astra nagysagu autoban, aminek elodje (GS) az ev autoja volt -
ezerkilencszazhetvenben...

Attila

ui: a bankszamlaszamot maganban megkuldom az 50Ft atutalasa celjabol... ;-)
+ - Muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Joe!


>Ui: 50 forintos kerdes, melyik tipus muszerfala latszik a kepen:
>http://www.freeweb.hu/condrix/mf.jpg

Szerintem Citroen GSA.

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS