Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 66
Copyright (C) HIX
1998-06-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Citroen bonto (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Alkatresz arak (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Citroen oldal (mind)  8 sor     (cikkei)
4 RE: Gyermekules (mind)  51 sor     (cikkei)
5 biztonsagi ov (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Biztonsagi ov! (mind)  11 sor     (cikkei)
7 EURO-NCAP torestesztek 1. (mind)  84 sor     (cikkei)
8 EURO-NCAP torestesztek 2. (mind)  39 sor     (cikkei)
9 Re: AX homero (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: behozatal, o:vek ujra, vakuum (#63) (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: vezetestechn. 2 (#63) (mind)  10 sor     (cikkei)
12 KRESZ-kerdes (mind)  20 sor     (cikkei)
13 RE: konyvesbolt, RE: behozatal (mind)  34 sor     (cikkei)
14 Biztonsagi ov (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Homero - nem ugy van am... (mind)  29 sor     (cikkei)
16 re:magikus fekproblema (mind)  51 sor     (cikkei)
17 minden (mind)  66 sor     (cikkei)

+ - Citroen bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> bontoban szeretnek egyet venni. Nehany jo CITROEN bonto cimet
szeretnem
>> megtudni.

>Ezek engem is erdekelnenek... Van egy a Toth Kalman utcaban (IX. ker.)
	
Tobben kerdeztek:

tel: 30 421 707
cim: (Bp.) Szivattyú u. 9 (Soroksari uton kell kifele menni...).
Andras
+ - Alkatresz arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Osszetort a szolgalati Ford Escort jobb elso index buraja (a sarga
muanyag). Elovettem a telefonkonyvet, es az arany oldalakon elkezdtem
sorba menni:

Ford szerviz: 6000 Ft, de csak 1 het mulva lesz
Nagy alkatreszkereskedo: 4000 Ft, holnapra meglesz
Masik alkatreszkereskedo: 1500 Ft, itt van a polcon.

Itt abba is hagytam, es mentem a 3. helyre, megvenni.

Korabban is tudtam, hogy a gyari alkatresz draga, de nem gondoltam,
hogy egy ilyen aprosagnal is 4-szeres kulonbseg lehet. Mivel az
index itt 2 osszerakott muanyag darabbol all, senki nem mondhatja,
hogy a gyari jobb, tartosabb, stb. lenne.

Szoval erdemes egy kicsit telefonalgatni, mielott alkatreszt vesz
az ember. (Lehet, hogy ha tovabb telefonalok, meg olcsobban meguszom ?)

Bessenyei Zsolt
+ - Citroen oldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Hatha valaki nem olvassa az Internetto-t, igy nem tudja, hogy van
egy Citroen-es oldal:

http://www.autoinfo.hu/tudor/CIT/

Bessenyei Zsolt
+ - RE: Gyermekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>     Az ov hasznalata, ismertetese az egy dolog. De a torvenyesitese es a
>>     rendor ellenorzese, buntetes, azt mar NEM!
>>     Tehat nem a muszaly miatt kell hordani, hanem esszel.
>
>Ez nekem is a bajom es ez a gyerekules kotelezove tetelevel is.
>Felvilagositani kellene es nem buntetni!
Szerintem a gyermekules kotelezove tetele talan fontosabb,
mint a biztonsagi ove, hiszen itt nem sajat elete
kockaztatasarol dont a user, a poronty meg nem valoszinu, hogy
toporzekol egy gyerekulesert. (Ha igen, akkor tobb esze van,
mint a szuleinek :-) Ha jol tudom valami ombudsman epp most
kerte a kotelezove tetelt a gyermek elethez valo jogara
hivatkozva. Egy gyerekules ara lehet hogy hozzamerheto
mondjuk egy oreg trabi arahoz, de az ilyen "autok" erteket egy
tankolas is jelentosen emeli. :-) A gyerekules arat is igy
kellene nezni: 3-4 tank benzint adok a kicsi biztonsagaert
- lehet, hogy az eleteert.

Azoknak, akik szemelyes szabadsaguk korlatozasanak erzik
a biztonsagi ov _kotelezove_tetelet_ (nem a hasznalatat):

Valahol meg kell huzni a hatart, ameddig az allam beavatkozhat
az eletunkbe. Szerintetek az allam itt tul messzire ment,
szerintem nem. Nem miattunk van ez a szabaly, akik az ov
hasznossagaban egyet ertunk, hanem a sotetek miatt, akik
_tenyleg_ nem tudjak mi a fizika, hogyan loccsan szet a fejuk
a szelvedon, ha nem maradnak az ulesben. A szabaly azert van,
mert sokan csak a szabaly miatt kotik be. (Ha viszont valaki
tudja, hogy hasznos, de mert kotelezo ezert dacbol nem koti
be, az talan meg a soteteknel is sotetebb.)

A bukosisak sem hulyeseg kismotoron, de ha nem kotelezo
kutya sem teszi fel.


>Felvilagositani kellene es nem buntetni!

En a KRESZ-vizsga elott minden egyes potencialis jogositvany-
tulajdonost elvinnek egy baleseti sebeszetre, ahol
megmutatnanak nekik nehany bukosisak nelkul bukott robogost,
ov nelkul fanak rohant autost, gyermekules nelkul utazo
balesetet szenvedett kisgyereket. Lehet, hogy a hullahaz is
tanulsagos lenne, raadasul ott talan konnyebben talalnank
ilyeneket. Ha ez a latogatas lenne _kotelezo_, lehet hogy
az ov, a bukosisak es a gyermekules hasznalatat mar nem is
kellene eloirni. :-) (Na jo, ez tulzott optimizmus, van aki
ezek utan sem kotne be magat.)

     Tovabbi jo autozast!

     Hammer of ExSch
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez nekem is a bajom es ez a gyerekules kotelezove tetelevel is.
>Felvilagositani kellene es nem buntetni!

Szerintem pontosan a gyerekules az, ahol helye van a szigornak.
Egy olyan baleset, ahol a felnott eppen csak par zuzodast, esetleg
bordatorest szenved, egy kisgyerek szamara konnyen halalos lehet,
vagy egy eletre nyomorekka teszi. Senkinek sincs joga a gyereke
testi epseget indokolatlan kockazatnak kitenni (azert irok indokolatlant,
mert vegulis ha kocsiba ultetem a gyereket, akkor valamekkora
kockazatnak mar nyilvan kitettem). Egyebkent van gyerekem es szoktam
kocsiban vinni. Sajnos 1.5 eves kora ota ki tudja magat
kapcsolni a gyerekulesbol.

Amugy lenne egy javaslatom: ha valaki be nem kapcsolt ovvel szenved
balesetet, merjek fel, hogy a serulesek kb. mekkora hanyada lett volna
bekapcsolt ovvel elkerulheto. Ennek a koltsegeit pedig ne teritse meg
se a biztosito, se a TB, vetkes hanyagsag miatt. Esetleg aki akar, irasban
nyilatkozzon arrol, hogy o nem ohajt ovet hasznalni. Ebben az esetben
megkapna minden ellatast, de emelt dijat kellene fizetnie. Igy ki-ki
eldonthetne, megeri-e neki a hanyagsag.

A dohanyzassal vao osszevetes azert santit, mert:

- a dohanyzas egyfajta szenvedelybetegseg, amirol nehez leszokni.
Ezzel szemben az ovet bekapcsolni csak egy mozdulat es nem faj.
- a dohanyos jokora osszeget fizet be az allamkasszaba valahanyszor
bagot vesz, kvazi megfizeti a dohanyzas miatti karok egy reszet.
Az ov be nem kapcsolasa ilyesmit nem csinal.

Meg valami: ha ezutan irok az AUTO-ba, a nevem utan ki fogom irni, hogy
milyen kocsit vezetek vagy vezettem. Ugy gondolom, ez hasznos, hatha
valaki kerdezni akar azokrol a tipusokrol, vagy a velemenyebe
bekalkulalja, hogy egy elvetemult ladassal (trabatossal, merdzsossal, stb.)
all szemben. Ezt masoknak is ajanlom megfontolasra.

Udv: Afonya (Lada 1300, Renault Kangoo)
+ - Biztonsagi ov! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezidaig 7 db szavazat erkezett, melybol

MINDIG bekapcsolja: 6 db

+1 db: idezve: >VAROSON KIVUL MINDIG, VAROSBAN NEM
        MINDIG,TEHAT NEHA BALEK



Keves minta, de jo arany. Vagy csak nem merik az
ov nelkul szaguldozok felvallalni magukat?
+ - EURO-NCAP torestesztek 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mult heten egy autos informacios irodaban jarva
ki volt teve a pultra egy 43-oldalas '98 majusi ujsag,
mely kozze teszi 12 kisebb auto reszletes, valamint
14 kozepkategorias auto osszefoglalo eredmenyet.

Ime egy osszefoglalo az eredmenyekrol roviden, aztan
ha valamelyik tipus reszletesebben erdekel, akkor azt
reszletezve is beirom. (Kiveve a kozepkategoriasakat. ;-)

A korulmenyek:

- Frontalis utkozes: Sebesseg 40 mph (64km/h) 8 km/h-val
  nagyobb, mint EEVSC altal hasznalt; 40%-os offszet ->
  az akadaly a vezetooldalon az auto teljes szelessegenek
  40%-at fedi.
- Oldalutkozes: az oldalrol jovo teszttomeg merete
  1000x500 mm. Sebessege 30 mph (48 km/h). A teszt-tomeg
  kozepe azon a ponton eri az auto oldalat, ahol egy ferfi
  vezeto csipoje helyezkedik el. (R-pont)
- Gyalogos teszt: 25 mph (40 km/h) sebesseggel torteno,
  gyalogos elutest szimulal.

Small family cars eredmenyek '98-as teszt: (max. 4 pont)
(A Mitsubishi es a Suzuki kivetelevel mindegyik
tetobalakos kivitel.)

Tipus                     Frontalis+oldal  Gyalogos
> ---------------------------------------------------
Audi A3 1.6                ****             **
  3 ajtos, '97-es
Citroen Xsara 1.4i         ***              **
  5 ajtos, '98-as
Daewoo Lanos 1.4 SE        **+fel           **
  5 ajtos, '98-as
Fiat Brava 1.4 S           **               **
  5 ajtos, '98-as
Honda Civic 1.4i           **+fel           **
  5 ajtos, '98-as
Hyundai Accent 1.3 GLS     *+fel            **
  5 ajtos, '98-as
Mitsubishi Lancer GLX      *+fel            **
  4 ajtos, '97-es
Peugeot 306 1.6 GLX        ***              *
  5 ajtos, '97-es
Renault Megane 1.6 RT      ****             *
  5 ajtos, '98-as
Suzuki Baleno 1.6 GLX      *+fel            **
  4 ajtos, '98-as, nincs legzsak
Toyota Corolla 1.3 Sportif ***              **
  5 ajtos, '98-as
VW Golf (IV) 1.4           ****             **
  5 ajtos, '98-as


Family cars eredmenyek '97-es teszt: (ta - tetoablak)

Audi A4 1.8                **+fel           **
  4 ajtos, '97-es
BMW 316i                   *+fel            **
  5 ajtos, '97-es
Citroen Xantia 1.8i        *+fel            *
  5 ajtos, ta, '97-es
Mercedes C180 Classic      **               **
  4 ajtos, '97-es
Nissan Primera 1.6 GX      ***              **
  5 ajtos, ta, '97-es
Peugeot 406 1.8 LX         **               **
  4 ajtos, '97-es
Renault Laguna 2.0 RT      **+fel           **
  5 ajtos, ta, '97-es
Rover 620 Si               *+fel            **
  4 ajtos, '97-es
Saab 900 2.0i              *+fel            **
  5 ajtos, ta, '97-es
*Toyota Avensis 1.6 S      ***              **
  4 ajtos, '98-as (ez az egy teszt '98-as)
Vauxhall (Opel) Vectra 1.8 **+fel           **
  5 ajtos, ta, '97-es
VW Passat 1.6 L            ***              **
  4 ajtos, '97-es
Volvo S40 1.8              ****             **
  4 ajtos, '97-es

Udv, Gyuri
+ - EURO-NCAP torestesztek 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kis- es kozepkategorias autok utkozesi tesztjei
egyebkent (most talaltam meg....) megtekinthetok
a http://www.fia.com/homepage/selection-a.html cimen.
Az also kozepkategoriasok tesztje viszont meg csak az
ujsagban letezik. (ergo: nagyon uj)

A fentebb irt tesztekben az ertekeles az
European Enhanced Vehicle Safety Committee (huha)
altal kidolgozott modon tortent. A reszletes kierte-
kelesnel meg van az egyes karosszeriaelemek, pedalok
elmozdulasanak erteke.

Az teszteknel hasznalt babuk:
Frontalis:
 - Hybrid III (vilagszerte hasznalt standard)
 - Pinoccio - ez a gyerek baba
Oldal: EuroSID-1

Az oldalutkozes soran az utkozes szoge 90 fok (Fgsh :-)) volt.

A nem szakmai kozonseg szamara keszult ertekeles (csillagok)
arra jok, hogy az autokat egymashoz lehessen viszonyitani.
Az osszertekelesben nem csak a karosszeria deformalodasanak
merteke, hanem a tesztbabak altal rogzitett behatasok nagysaga
is szerepet jatszik. Szerintem a csillagok szama az adott
jarmuben a teszt korulmenyei kozott a tuleles (minel kevesebb
serulessel) valoszinusegevel aranyos.


Egy erdekes megfigyeles: A Megane legzsak leereszto nyilasa
pontosan a vezeto mellett ulore fujta a tartalmat. A kepen lat-
szik, hogy egesz tisztesseges sebessegel telibe kapta a jobb ol-
dalon ulo fejet.
A tesztben jobbkormanyos autokat is teszteltek. Kerdes: a legzsak
kialakitasa fugg attol, hogy melyik oldalon van a kormany?



Udv, Gyuri
+ - Re: AX homero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Hajdu Csaba irta:

>Hat ehhez kar muszerfalcsere es hasonlo koltsegekbe bonyolodni...
>Inkabb nezd meg, hogy megy-e a ventillator amikor kigyullad a lampa. Ez a
>dugoban kigyullad, menet kozben ok tipikusan az szokott lenni, hogy a
>ventillator nem megy. A "tul koran jelez az erzekelo" sem zarhato ki, de
>sokkal ritkabb...

Az mar nekem is eszembe jutott, hogy megnezzem megy-e a ventillator. Viszont
nem volt meg idom ra. A masik problema a homero "nelkulisegnek", hogy nem
latom, hogy eleg meleg-e a motor, "nyomhatom-e neki". Erre azt szoktak
mondani, hogy "ugyis lehet azt hallani". Igen akinek hozzaszokott mar a
fule. Nekem ez az elso dizel autom, amelyet nem regen vettem.

Koszonom a bonto cimet.

Sziasztok, Laci
+ - Re: behozatal, o:vek ujra, vakuum (#63) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tudod mit? ne kosse. szerintem sem
> kell kotelezove tenni, en vallalom azt a velemenyemet, hogy ami az o
> vedelmeben van, az *nem erdekel*. en bekotom magam, a masik meg
> ha kirepul es nekivagodik a feje a B oszlopomnak es ott hal meg, az
> nem zavar. o nem kototte be magat. (az mar zavar, hogy akkor ujra kell
> polirozni a fenyezett reszt, az ablakkeretet meg a krom-apoloval ujra...)

De ha az oldalablakodnak repul, es amikor bemegy, leviszi a te fejedet is,
az meg nagyobb bosszusag...


 Ed
+ - Re: vezetestechn. 2 (#63) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kulonben elvesz a sporolas!) Hideg motort nem jaratni allo helyzetben
> (ez minden motorra igaz!!!), es a szivatot is csak annyira kihuzni, hogy
> ne alljon le. (Soxor latom, hogy all a kocsi a lampanal, a (hideg) motor

Errol jut eszembe: mi a jobb, indulaskor, amig a garazst visszazarom (1-2
perc), menni hagyni, vagy leallitani a motort? Tel es nyar kozott van
kulonbseg ilyen szempontbol? 


 Ed
+ - KRESZ-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adott a kovetkezo "eltolt" utkeresztezodes:

       |  |
       |  |
______Y|  |____________

___________    ________
           |  |Y
           |  |
           |  |

Az eszak-del iranyu utcak neve ugyanaz. A delrol nyugatra fordulo es az
eszakrol nyugatra fordulo kocsik kozul melyiknek van elsobbsege? (Rendes
keresztezodesben az utobbinak, ket kulon torkolat eseten az elobbinek,
mert mar egyenesen megy nyugatnak, es ott a mackosajt) 

Pelda: Raday u. es Erkel u. keresztezodese.


 Ed
+ - RE: konyvesbolt, RE: behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A cime: Zichy jeno utca 43.
(Lehet, hogy ez a Houdek Zoli fele Lovag utcai uzlet?)
A ceg neve: KORREKT Kft.
Telefon: 353-3642
Uj cim: Polus Center
Telefon: 419-4150"

az lesz az, rosszul emlekeztem az utcara.. (ott van a Lovag is,
vele parhuzamos).

---------------

">Tehat itt az a kerdesem, hogy MI hatarozza meg igy osszeepitesnel,
>hogy az elkeszult auto melyiknek az adatait orokli. (szeretnem ugye, ha
>a magyar forgalmival rendelkezoet orokolne.) Az alvazszam szamit?

A kerdest csoppet akademikusnak tartom, hiszen komplett Fordot ha az
4 evesnel idosebb nem hozhatsz be.
A 4-30 ev korlatjanak athagasara pont a fent leirtakhoz hasonlo
az egyik megoldas.
Ember vesz egy magyar romot, ervenyes papirokkal.
Behoznak kulfoldrol egy 4-30 ev kozotti jo allapotu autot fodarabonkent.
Itthon osszerakjak, a magyar rom papirjaihoz igazitjak az adatokat
(alvazszam, motorszam etc.) es mennek a Kozl. Felugyeletre, hogy talaltak
egy csodas autot egy pajtaban :-)"

koszi. ugyanarrol beszelunk, en is roncsnak hoznam a jobbik autot,
es ha joltudom, bontasra (teherauton) be lehet hozni, korhatar nelkul ...igy va
n?
konkretan az "igazitjak az adatokat" erdekel, meg az, hogy mit jelent az,
hogy fodarabonkent. kulon a motor+valto es kulon a tobbi, vagy jobban szet kell
szedni?

z.
+ - Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>      Attol fuggetlenul hogy valaki hasznalja-e az ovet vagy nem, azt
>      torvenyesiteni NEM szabad. Ez nem biztonsagi kerdes. Ez
> polgarjogi
>      ugy. Mint ahogy arra sem akarok torvenyt hogy a rendor barmikor
>      bejohessen a haloszobamba ellenorizni nehogy tulerolkodjem magam
> es
>      kart csinaljak a vernyomasomnak. Ez nem mas mint egy elso lepes a
>      sajat privat jogom feladasa, mondvan hogy en olyan hulye vagyok
> hogy
>      nem tudok magamrol gondot viselni, masnak kell engem
> kenyszeriteni es
>      ellenorizni. 
Az ellentabor ellentabora: 
Egy (eddig ugy tunik) kimaradt erv a kotelezoseg mellett (vagy
indoklasakent):
Arrol is szo van, hogy az a tag, aki szanaszet tori magat ov nelkul, az
x millio forintba kerul a TB-nek,
aki meg bekoti magat, az ennek toredekebe.
Tehat: az egy jogos dolog, hogy: emberi szabadsagjogok -> nem kotelezzuk
ra, hogy bekosse, mindenki ugy tori ossze magat, ahogy akarja,
_amennyire_ az az _o_ eroforrasait vonja el.
DE: ez elvonja a _tarsadalom_, tehat masok eroforrasait is.
Tehat summa summarum: A 80 eves Jozsi nenit, aki meg nem latott autot
se, azt is szivatod azzal, ha kitorod a nyakad es fel evig fekszel a
korhazban, pedig csak egy mozdulat es minimalis kenyelmetlenseg lett
volna.
Mashogy fogalmazva: Aki nem koti be magat, az ne varja a TB-tol, hogy
azokat a seruleseket is kezelje, amik emiatt kovetkeztek be.

Azon el lehetne filozofalgatni, hogy megszuntessuk-e ezt a rendszert, es
mindenki kuralja ki a sajat penzebol magat, de akkor mar a kotelezo
biztositassal kellene kezdeni, mert az meginkabb tamadhato ebbol a
szempontbol, ugyanis az is ugyanezen dolog miatt lett kitalalva, ti.
hogy a mai tarsadalmi berendezkedesben valamilyen okokbol nem evidens,
hogy mindenkinek vallalnia kell a tettei kovetkezmenyeit, es puhabb
dolgokkal kotelezzuk ra (kot. bizt.) es nem kemenyebbekkel (adosok
bortone)

De ez mar masik listara tartozik

Udv

Saca
+ - Homero - nem ugy van am... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg tudom erteni, hogy hianyolod a homerot, ez dobbenetes slendriansag a
> franciaktol (mas autonal ugy tudom mindenhol van, talan egy-ket Fiatnal

Hat ahogy vesszuk... Lehet, hogy egyszeruen mas koncepcio, mert pl. az en
BX-emen van olajszint-jelzo (!) muszer, es hutovizszint-jelzo lampa.
Homero viszont nincs, de ket lampa van: egy sarga 105 fok, es egy piros
112 fok nevleges kapcsolasi ponttal. Miutan a "szivato" automata, valoban
vidaman el lehet lenni homero nelkul, raadasul egy lampa bekapcsolasa
adott esetben feltunobb lehet, mint ha a homero egy picit odebb maszik... 
Ennek ellenere - pusztan miert ne barkacsoljunk alapon - en is jatszom a
gondolattal, hogy teszek ra egy homerot, de azert nem beszelek
slendriansagrol... Ez inkabb az atalakitashoz adott tanacsra illik:

> tavszerelest eleg nehez megoldani, de: ha az uj muszerfalon nincs lampa,
> csak muszer, akkor valoszinuleg kompatibilis egymassal.Ha van, akkor
> elvileg kene benne lenni meg egy vetzeteknek (a kabelkotegben valahol a
> jelado kornyeken).Ha egyik sem, akkor +1 vezetek es kesz. Ugyhogy
> elvileg atalakithato, de azert nezd meg a bontott muszerfalra milyen
> csatlakozok mennek, mert ha kialakitasban kulonboznek, hazilag eleg

Szoval ez kisse santit. A lampat vezerlo jelado egyszeruen foldet ad, ha
ugy erzi, hogy a lapmanak egnie kell, ha ezt a muszerre kotod, nem lesz
igazan jo... Szoval ott kezdodik, hogy a jeladot is le kell cserelni...

En amugy azt tervezem, hogy a ket jelado kozul az egyik (gondolom a 105
fokos) helyere berakok egy homero IC-t (LM 35x es hasonlo szamokon
futnak). Ezek kozott van olyan, ami 10mV/C kimeno jelet ad, vagyis egy
egyszeru digitalis voltmerovel kesz a digitalis homero. Semmi
muszerfalcsere, stb.
+ - re:magikus fekproblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

RB irta:

*******************************
Paran meg biztos emlekeztek, hogy volt egy olyan problemam, hogy amikor
megall a kocsi a szokasosnal picit nagyobb fekezesnel, akkor felvillan az a
visszajelzo lampa, ami az alacsony folyadekszinet jelzi.
Azt meg tudni kell, hogy ez a lampa egy  ! jel egy karikaban. Amikor forog
az onindito, akkor ez a pilacs is eg. Valszeg azert, hogy latszodjon, ha ki
van egve, mert akkor nem jelezne az alacsony fekfolyadekot se. Ezenkivul
van egy P betu szinten karikaban, ami a behuzott kezifekhez tartozik, es
mielott valaki messzemeno kovetkeztetst vonna le, van egy kulon lampa, ami
a befecskendezo hibajat jelzi. Tehat nem tartoznak ossze.

Mara mar annyira elhatalmasodott a problema, hogy elindulaskor(!) is
felvillant.
De szerencsere csak egyszer. Sikerult ocska benzint tankolnom, es igy
alacsony fordulaton neha rant egyet-egyet. Amikor megvolt az villanas,
akkor is eppen volt egy ilyen kis menni nem akarasa elindulaskor.

Ebbol lassan X-aktas ugy lesz :)
*******************************

Az lehet, de ugy velem, hogy Scully es Mulder nyomozo nem igazan ert az
autokhoz.   ;-)))))

Ami a problemat illeti, szerintem egeszen porias a problema megoldasa.
Szerintem egy rosszul szigetelt kabel leng ide-oda, de csak nagy
gyorsitasokkor es lassitasokkor er hozza valamihez. A kopasjelzok stb.
szinte mind testeleses tipusuak, tehat ha jeleznie kell a lampanak akkor az
erzekelotol megkapja a testet.
Ez a kabel tortenetesen a fek-kopasjelzohoz tartozik.

Nekem egyszer az tortent, hogy amikor kinyomtam a kuplungot, akkor
felgyulladt az oljnyomaslampa. Hat, be voltam , hogy esetleg
tamcsapagy problema, stb. Kiderult, hogy az olajnyomasgombarol jovo kabel
egyszeruen elszabadult, es a kuplung kiemelokarja beleakadt. Tehat amikor
kinyomtam a kuplungot, akkor a kar huzzahuzta a forro kipufogohoz a kabelt
amirol szinte azonnal leegett a szigeteles es igy mindig letestelt. 

Szoval nem kell mindig a legrosszabbra gondolni.

udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tegyuk fel, hogy veszek itthon egy ocska Fordot, 100 rugoert, es a nevemre
> iratom, ez rendben. Ezek utan ausztriabol behozok egy ugyanolyat, ami
> nagyon jo allapotu, de BONTANI hozom. Es szinte az egeszet atepitem az
> itthoni kocsiba, alkatreszenkent (elvileg). Mondjuk annyi reszet atepite(ne)m
,
> hogy tul.keppen gyakorlatban inkabb az itthonibol rakok csak at nehany dolgot
 a
>  joba.
> (pl. motor? vagy kasztni? minek a szama adja meg, hogy melyik kocsirol van sz
o?
> )....

A ket fodarab az alvaz (kaszni alvazszammal), es a motor. Az alvazszam hatarozz
a
meg a kocsit. Egy cimboram porratorte a Sierra Turniert. Hozott egy 3 evvel
fiatalabbat, hivatalosan bejelentette a karosszeriacseret, ra ket hetre pedig
motorcsere urugyen atiratta a motorszamot is. Mondanom sem kell, hogy a kocsiho
z
(az ujhoz) hozza sem nyultak, csak a rendszam kerult ra at.

> Es mi az, amire nem igazan leghet szukseg? Elegendo-e a 'vedofelszerelesek'
> mukodeset elektronikusan vezerelni? Szkeptikus vagyok az elektronikaval.
> Nemregiben olvashattuk, hogy mily nagy problema lehet egy hatso ablaktorlo
> nem mukodese, valami elktromos hiba folytan. Mi van ha az ABS, legzsak stb
> erzekeloi kezdenek rakoncatlankodni? Van ezek ellen vedelem?

Volt egy negykarikas visszahivasi akcio, mert valami foldelo-gyuru kimaradt a
kormanykerekbol. Tekergetes kozben feltoltodott, aztan amikor kiszallaskor fold
elt
(fogod a kormanyt mikozben leer a labad a foldre), akkor eldurrant a lufi.
Egyebkent nem jellemzo, hogy rakoncatlankodnanak, mert az elektronikak, jeladok
,
stb az utasterben henteregnek, meleg, szaraz helyen.

>   Ti miert kapcsoljatok fel a vilagitast nappal varoson kivul???
> Azert mert kotelezo, vagy azert mert igy nagyobb a biztonsagerzetetek???

Szigoruan biztonsagerzet. Mar akkor is kapcsolgattam, amikor meg csak svedorsza
gban
volt divat...

> Azzal a furcsa dologgal talaltam magam szembe, hogy szerintetek,
> mikeppen dijjazza a valto a kuplung nelkuli valtast. Mar tobb ember
> mellett ulve lattam, hogy ugy teszi uresbe az autot (motorfek es
> a guralas kozti allapot) hogy nem kuplungol (gepeszek kedveert ;
> nem oldja a tengelykapcsolot).

Siman lehet vele valtani. Irtuk tobben, mire valo a szinkronizalas. Ha a motor 
es a
hajtaslanc fordulatszama kozel van egymashoz, akkor lehet igy valtani. Uresbe a
kkor
tudod attenni, amikor hajtasbol motorfek (terhelesvaltas) lesz (a szekv.
versenyvalto is ilyenkor valt KUPLUNG NELKUL, ezert gyorsabb), a kov. fokozatot
pedig akkor tudod betenni, amikor a motorford. kozel kerul az adott
sebessegfokozatban az aktualis sebessegnek megfelelo ertekhez. Kis erzessel el
lehet talalni. Csak ettol a szinkr.gyuruk jobban kopnak, nem lesz 1 mio. km-es
valtod...

> Nyaron 100 feletti temponal lehuzott ablakkal mar igen nagy a
> menetzaj. Van valakinek otlete, hogy lehetne ezt csokkenteni ?

Tekerd fel az ablakot!                :)))))


Hali
Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS