Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 563
Copyright (C) HIX
1999-11-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szervusz Lista, szervusztok AUTOsok! (mind)  36 sor     (cikkei)
2 Jo link (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: Skodi onindito (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Hatragurulas, teli felkeszules (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Hagyjuk? (mind)  7 sor     (cikkei)
6 zsargon (mind)  35 sor     (cikkei)
7 Toltes es autoutlevel (mind)  15 sor     (cikkei)
8 RE:Toltes (Volt:Bikazas) (mind)  75 sor     (cikkei)
9 Reakciok *** HIX AUTO *** #562 (mind)  57 sor     (cikkei)
10 Kod&lampa (mind)  34 sor     (cikkei)
11 holanc (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Elado Trabi kaszni (mind)  2 sor     (cikkei)
13 Re:toltes(volt bikazas) (mind)  45 sor     (cikkei)
14 Re: US - AUTO #561, Cadillac Eldorado (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Re: VW GTI (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Re:G-lader... javitas (mind)  22 sor     (cikkei)
17 macisajt, jobbrol elozes es dudalas (mind)  44 sor     (cikkei)
18 Milyen riasztot vegyek? (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Szervusz Lista, szervusztok AUTOsok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kovesi Balazs irt az autoutleveles kalvariajarol. Hosszu evek nemet rendszamu h
azaszaladgalasa utan a 
kovetkezokkel tudnam kiegesziteni:

Sajnos teljesen igaza van, az egesz dolog maceras, a vamosoknak is roppant terh
es, raadasul sokba is kerul, 
mert evente  ujitani kell. 
VISZONT: amennyiben bent vagy Magyarorszagon a kulfoldi rendszamu kocsiddal, s 
igazoltatnak, akkor - 
amennyiben nincs a gepkocsid szabalyszeruen beleptetve - merlegeles es kivetele
s esetek elismerese nelkul 
elkobozzak az autodat, s kizarolag VAM megfizetese aran adjak vissza. 
Tobb magyar autostarsunk hasonlo helyzeteben probaltunk - ugyvedkent - eredmeny
eket elerni, de nem lehet, mert 
mint mondtam, ez nem buntetes, nincsenek enyhito korulmenyek, hanem ez kotelezo
 jogkovetkezmeny. S persze 
roppant kellemetlen. 
Igy aztan javaslom, inkabb vallald a macerat, beleertve azt is, hogy gondold ve
gig, a kozvetlen csaladtagjaidon 
kivul ki fogja otthon vezetni az autot, s ha van ilyen, kerd el a jogsija szama
t es ird be a gepkocsiutlevel utolso 
oldalan erre a celra kialakitott rubrikaba.

ZSOLT vamugyi kerdesere, illetve ILDIKO hozzaszolasahoz:

Termeszetesen Ildikonak igaza van az ertektobbletado visszateritesi jogosultsag
gal kapcsolatban; csak akkor jar 
vissza, ha a vamolas idopontjaban mar megszunt a kinti munkaviszonyod es lejart
 a tartozkodasi engedelyed.

Esetleges privi reakciokat valtozatlanul  kerek szepen! Kos
zi.

Udv

A§tra 16V Karesz
+ - Jo link (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok itt egy jo link, szerintem egesz jol osszefogja a fobb autos
oldalakat:

http://www.startlap.com/auto/

hali mindenkinek,

Andras

UI: A valto olaj kerdesemre nem kapram valaszt, ha valaki tudja mi a
kulombseg a sima es az ATF olaj kozott legyszives homalyositson fel ( itt a
viszkozitason kivuli tulajdonsagaira gondoltam, pl. megtamadja-e estleg a
simmeringeket, a kenese jobb v. rosszabb... )
+ - Re: Skodi onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok..
 irta: Temakor: Skodi onindito #561
>a rele vasmagja (mozgo resze) kiakadt a kozvetito villabol

Szerintem ki van szopo'sodva a du"zni.
Magyarul meg kellene nezni, vajon melyik sliffentyu vagy kallantyu
van tulsagosan megkopva.
Az is lehet hogy a magneskapcsolo mozgo vasmagja fittyen oldalra
akkorat, hogy kiakad belole a behuzokar.
Az is lehet hogy a behuzokar nagyon lotyog a tengelye'n, vagy
esetleg oldalra billen.
Az is lehet hogy a behuzokar vegebol kopott mar el valamicske,
es behuzas utan rogton ki is akad.
Szaz szonak is egy a vege: ellenorizni kell az alkotoelemek
kopottsaganak szintjet.

Bye.
Laci.

_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Hatragurulas, teli felkeszules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Balazs irta:
>elgondolkodtam, hogy az autogyarak tehetnenek tenyleg ilyen
>szerkenytyut a kocsikba, ami meggatolja uresben a hatragurulast.
--
Ha jol emlekszem, a Subaru egyes tipusaiban szeriafelszereles volt.
Benyomtad a feket, es csak akkor engedett el, amikor elindultal. Nem
tudom, hogy mi volt a vezerles elve, de mukodott.

Tobben emlegettek a teli felkeszulesek kozott a zarak olajozasat,
zsirzasat. En is meg akartam ejteni, de a lustasag mindig gyozott. Meg
is lett az eredmenye. Trabim egyre nehezebben nyilt, mig vegul pentek
reggel ket kezzel kellett belecsimpaszkodnom a belso kilincsbe, hogy
kiszabaduljak. A vonatom kozben befutott az allomasra, igy kezdett
egyre surgetobbe valni a problema megoldasa. Utolso nekifutasbol meg
egyet rantottam rajta. Hat kinyilt! A muanyag kilincs kb. 5 darabra
tort a kezemben, es az alatta levo fem szerkezet majdnem felbevagta a
jobb mutatoujjam kozepso percet. Hianyzik rola egy majdnem forintosnyi
borfelulet, ami baromi nehezen heged, allandoan felreped. Most
nyalogatom a sebem, es szidom a hulye fejem. Szombaton az elso dolgom
volt, hogy bezsirozzam a zart. Csodak csodajara szinte alig kell
meghuzni, es kinyilik.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Hagyjuk? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az Auto magazinban a kutasok trukkjeirol egy cikk jelent meg. A cikk
gyakorlatilag 80%-ban a lsitarol idez.Legalabb szoltak volna. Nem
kellene tiltakozni?

Fresi BaCSi
+ - zsargon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Mi az a Mackosajt az autosoknak?
Elsobbsegadas tabla. A dobozos macisajt pedig a Stop tabla.

>Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem egyenaramu
>dinamo!) eseten hogyan es mikor tortenik a rendszerre
>kapcsolas?

A generator feszultsege fugg a fordulatszamtol es a gerjeszto aram
nagysagatol. Igen am, de ez valtakozo aramot ad le. Ezt egyeniranyitjuk
a diodakkal, amik csak egy iranyba vezetnek, mivel felvezetok. Szoval
kis fordulatszamnal a generatorod feszeje kissebb, mint az aksije. Ergo,
a diodak negativ (zaro iranyu) elofeszitest kapnak. Csak akkor nyitnak,
ha eleri a gen feszeje az aksi feszultseget vagy meghaladja azt. Ha
meghaladna, akkor csokkentjuk a gerjeszto aram erteket, igy erve el az
allando kimeneti feszultseget. (Kapcsolgatjuk a gerjesztotekercsre a
feszt es az integralja lesz a valos gerjeszto fesz. , ebbol az aram ->
I=U/R ) Tomoren ez a lenyeg.

Abra:

f |           **************
e |        *
s |     *
z |  *
  |*
  ------------------------------------->
                                                        fordulatszam

Ha valakit elektromos dolgok erdekelnek, reszletesebb is lehetek :)

Bye

Fresi BaCSi
+ - Toltes es autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A genarator fixen az akkura van kotve. A "rakapcsolas" egyszeruen
annyit tesz, hogy a gerjesztoaramot szabalyozzak. A "nem tolt" nem
ertendo szo szerint, inkabb azt takarja, hogy alapjaraton,
lampakkal a felvett aram lehet nagyobb, mint a toltoaram, igy
telen amugy jo autonak is varosban sikerulhet lemeriteni az
akkujat.

Autoutlevel: elvileg valoban kell, gyakorlatilag tobb, mint ket ev
alatt nekem sosem hianyzott. Nem volt ra szuksegem, de a taktika
az alabbi: utlevelet kell mutogatni, nem szemelyit, es kulfoldon
elo magyar vagy, aki haza termesztesen a magyar utlevelevel jon,
es termesztesen nem kell neki autoutlevel, mint a "magyar
magyar"-nak. Ezt egyebkent egy vamos mondta egy kollegamnak, aki
ki akarta valtani, de a szervnek eppen nem volt kedve
adminisztralni :)
+ - RE:Toltes (Volt:Bikazas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


TU-TI Foto Kft. irta (12 Nov 99, 9:14) "RE:Toltes (Volt:Bikazas)" subject-u lev
eleben:

> >Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem 
> >egyenaramu  dinamo!) eseten hogyan es mikor 
> >tortenik a rendszerre kapcsolas?

> A hogyannal nem vagyok tisztaban. De biztos hogy 
> nincs mindig a rendszerre kapcsolva, errol tajekoztat 
> a toltesellenorzo lampa. Mikor: A Skoda Favorit konyv
> szerint 1500 (generator) fordulat alatt nincs toltes. Ez
> a 2:1 atteletezes miatt 750 fotengely fordulatnak felel 
> meg.

Nos, az eredeti kerdesem nem volt mentes minden provokativ 
szandektol :-) am mentsegemre legyen mondva: a tema, a 
kerdes es nem a kerdezo (valaszado) szemelyevel 
kapcsolatban. 

Ugyanis: tudtommal a haromfazisu valtoaramu generatorral 
felszerelt kocsikban (a maiak zome az!) egy haromfazisu 
hidkapcsolasba kotott diodasor vegzi a feszultseg 
egyeniranyitasat. (Ez 2x3 dioda, gyakran meg 3 dioda helyet 
kap az ugynevezett diadaivben, ahol is ez utobi trio a 
gerjesztes szamara allit elo egyeniranyitott -- bar nem 
tokeletesen allando -- feszultseget...) A dioda (a zener-t most 
nem ideertve) akkor vezet, ha kapcsain nyitoiranyu a feszultseg 
(es nem akarmekkora, kell egy nyito feszultsegkulonbseg, de 
az alig 1 Volt, ez mondandok szemponthabol elhanyagolhato.) 
Ha ez a feszultsegkulonbseg nem elegendo (vagy mask iranyu, 
akkor zar. Ennyi. A "rendszerre" ( a gepkocsi villamos 
halozatara) a generator azota van felkapcsolva, hogy a kocit 
osszeszereltek. ::-) 


Szemben az egyenaramu generatorral (nepi neven: dinamoval) 
szerelt gepkocsikkal: ott igyanis egy magneskapcsolo vegzi 
azt, mit itt a diodak: ha a magneskapcsolo kapcsain a 
feszultsegkulonbseg olyan iranyu es nagysagu, ami elindithat 
nemi toltoaramot, akkor ez a feszultsegkulonbseg aramaot 
indithat a rele sajat tekercseiben is amely magneses hatasaval 
legyozi a relet tarto, nyitva stabilizalo rugo erejet, igy a rele 
meghuz, erintkezoi zarnak, es az egyenaramu generator (nepi 
neven: dinamo :-)) tolt. (Amikor ez a rele nem enged el 
csokkeno dinamofordulatnal, vagy barmikor is de tul alacsony 
fordulaton meghuz (pl. lekonyul a rugo :-)), akkor a megvaltozo 
feszultsegviszonyok -- a dinamo kapcsofeszultsege az 
akkumulatore ala sulyed :-(( -- miatt megvaltozik az aramirany, 
az akksibol a dinamo fele indul, mi meriti az akksit es melegiti 
(feleslegesen!!) a dinamot... 


Szoval, visszaterve a eredeti kedesre: a haromfazisu valtakozo 
aramu generator (nep neven csak egyszeruen: generator) 
allando galvanikus kapcsolatban van a gepkocsi villamos 
halozataval. Azt mindezek fenyeben (homalyaban:-))) tovabbra 
sem ertem, hogy mi okozna a nehany szaz amperes am az 
akkumulator jovoltabol tovabbra is cca 12-14 V-os inditozas 
soran dioda elfustolest. Kapcsolodva ehhez nem ertem, miert 
mas az, amikor onzo es belterjes modon :-)) a sajat, illetve 
amikor pedik mas esetben onzetlen szamaritanushoz illoen :-
))) mas kocsijat inditom. A valaszt megkoszonem -- annal 
hevesebben .-)) minel szakszerubb...



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly (akit valaha tanarai gepjarmuvillamossagi 
muszeresznek tanitottak)
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Reakciok *** HIX AUTO *** #562 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bike ( 7 sor )
> Idopont: Fri Nov 12 03:54:27 EST 1999 AUTO #562

> Akos (Ahorvath@..) kosz a normal hangvetelu valaszt.
> Tukeppen egyetertuk a kerekparos temaban...
> ebben pedig tokeletesen igazad van:
> "En mindig (autosnal is) sokkal inkabb elnezek egy atgondolt
> (korultekinto) szabalysertest, mint egy ostobat."

Koszonom.

> Akos, abban viszont nem ertunk egyet,hogy tilos jelzesen
> athajtva, raadasul olyan iranyba, amerre zold jelzesnel sem
> lehet, csak magat veszelyezteti (akar kerekparos akar autos!).
> Ugyanis veszfekezesre kenyszeritheti a keresztiranyu forgalomban
> haladokat, ami az ismert pesti (nagyvarosi) tempo es kovetesi
> tavolsagok miatt 4-5 vagy meg tobb auto (motor!) karamboljat
> eredmenyezheti.. ..a Pajtas pedig vidaman elHajt. :-)

Igazad van. En a fentiekre gondoltam, es _ha_ korultekintoen csinalja es
_tenyleg_ az egvilagon semmi nem jon, akkor nem verem a nyalam, hogy huuuu,
mer' nem kapja el a rendor...

> Felado :  [International]
> Temakor: Re:bicigli ( 50 sor )
> Idopont: Fri Nov 12 10:20:59 EST 1999 AUTO #562
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>> Szo sincs rola, itt a hangsuly azon van, hogy "ha azt latom, hogy a
>> bringas
>> elottem bizonytalanul halad". De te azt sugalltad, hogy dudaljunk nekik
>> mindig, merazjo.
>>

> En ahhoz a teveszmehez szoltam hozza, hogy a biciklisre nem szabad
> radudalni. N
> em
> sugalltam semmit, maximum felreertetted, mert az elozmenyeket nem olvasad.

Marmint melyikeket? Az egesz bringatemaban az elso reagalas az enyem volt.

>>
>> Ja, megegy (nem csak neked), biciKli a neve.
>>

> Itt tartunk?!  Hat akkor (de CSAK neked) igyexem helyett maskor igyeKSZem
> alako
> t
> hasznald!

Tegnap ezt irtam: "En mindig (autosnal is) sokkal inkabb elnezek egy
atgondolt
(korultekinto) szabalysertest, mint egy ostobat."

Vagy csak en latom a parhuzamot 8-)))) ?

udv,Akos
+ - Kod&lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Remélem félreértettem valamit, mert az hogy ködben egy lámpa sem ér semmit
nekem azt jelenti hogy a szerző egy szemet sem lát ha köd van
Márpedig akkor nem az a megoldás hogy az előttünk haladó hátsóját
skubizzuk:

mert: 
-kevés veszélyesebb dolog van annál mint korlátozott látási viszonyok
között azt a megoldást választani hogy az előttünk közlekedőt használjuk
nyomkövető kutyának, ugyanis ezzel zavarjuk az előttünk haladót hiszen ő
sincs könnyebb helyzetben arról nem is beszélve hogy SZVSZ ha mindenki így
gondolja és tegyük fel betartja az ekkor érvényes követési távolságot nem
nehéz kitalálni hogy mondjuk öt autó esetében mi történik akkor ha az első
autó  csak azért mert a mögötte haladónak remekül beállított /magyar
szokás/ lámpái vannak egy pillanatra elbizonytalanodik és fékez egy nagyot
mire a fékezés híre eljut az ötödik autóhoz nyílvánvalóvá válik hogy jóval
kevesebb ideje van a megállásra mint a másodiknak tehát karambol
ezért javaslom annak aki úgy érzi hogy ködben nem lát megfelelően és
szerinte erre nem jelentenek megoldást a mai lámpák akkor:
- ne üljön autóba és ne veszéjeztesse mások életét.


köszönöm


bocsánat ha sok voltam de remek ürügy volt hogy leírhattam ami már régóta
bánt.


Könyörgöm ne vonatozzunk az utakon ha lehet
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Country
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

elado egy par 155 R 13-as kerekre/gumira valo 0-kilometeres, Y-mintas
(oldalra sem csuszik) holanc, nyari, 6900Ft-os aron, vagy elcserelheto olyan
Y-, vagy rombuszmintasra, ami felmegy 165 R 13-as kerekre. Amikor vettem
(iden nyaron), nem gondoltam, hogy 165-os gumit fogok venni. Erre pedig nem
megy fel a h.l.

A holanc tobb gumifajtara is jo, a 155R13-on kivul pl. 165/70 R13-ra,
12-esre, talan meg 14-esre is, ha eleg alacsony a profil.

Valaszokat pls. cc. maganba (is); utolso olvasott hixauto: #498.

Jut szm-be: van mar hixauto honlapp?

Sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Elado Trabi kaszni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 1989-es , sérülésmentes, nagyon jo állapotban lévo trabant
karosszéria sok alkatrésszel , forgalmival.
+ - Re:toltes(volt bikazas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>>Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem egyenaramu  dinamo!)
>>eseten hogyan es mikor tortenik a rendszerre kapcsolas?

>A hogyannal nem vagyok tisztaban. De biztos hogy nincs mindig a
>rendszerre kapcsolva, errol tajekoztat a toltesellenorzo lampa.
>Mikor: A Skoda Favorit konyv szerint 1500 (generator) fordulat
>alatt nincs toltes. Ez a 2:1 atteletezes miatt 750 fotengely fordulatnak
felel meg.

  Hogyan: Allandoan a rendszerre -akkumulator, villamos halozat -  van
kapcsolva a
generator. A diodak vegzik a "fel- es lekapcsolast", ez a generatoron belul
tortenik. Toltoaram akkor van, ha a generator fazistekercsenek feszultsege 
magasabb az akku feszultsegenel + dioda nyitoiranyu feszultsege. (A valosag
kicsit arnyaltabb, igy egyszerubb megerteni.)

  Kesz atveres: a toltesellenorzo lampa. Legjobb lenne forgaserzekelonek
nevezni, mert igy nem megteveszto az elnevezes. Semmi koze a toltes
visszajelzesehez, hanem csak azt jelzi, a dinamo, vagy a generator
felgerjed-e egy bizonyos szintre, azaz hajtja oket a motor. No comment!
  

  Mikor: Altalaban a max.fordulat rovid ideig 15000 1/p, tartosan 13000 1/p
lehet, ezt szamitjak vissza az autogyarban. Tobbfele koncepcio letezik,
milyen fordulaton adja le a generator a teljes teljesitmenyt. NEM
szabalyozott alapjaratu motoroknal a toltes eleg gyengecske, nehogy
lefulladjon a motor a terheles hatasara. 
 Komolyabb generatorok kepesek a teljes terhelest leadni alapjaraton is,
ehhez szabalyozottt alapjarat szukseges, mert leall a motor. Pl. vannak
100-150A-os generatorok, amelyek alapjaraton akar 75-100A-t is leadnak!
Pmech= 0,45*14V*75A=2333W, azaz 2,3kW a felvett hajtasteljesitmeny!
 Akinek Bosch generator van az autojaban, megnezheti az adattablajan mit
tud
az ove.  Pl. 0 120 xxx xxx, 14V 55A/20
  A szamok jelentese:
- 0 120 xxx xxx: a generator cikkszama, javitaskor szukseg van ra(!)
- 14V:  toltofeszultseg 
- 55A:  a maximalis toltoaram uzemi korulmenyek kozott (hidegen kb.65A)
- 20:   2000 1/p fordulatszamon, 33A aramot kepes leadni (In=55A*2/3)
        n=20*100=2000 1/p

 Major Frigyes igerte, hogy targyal, ledes toltesellenorzo ugyben....
Uff:
      Levente
+ - Re: US - AUTO #561, Cadillac Eldorado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
   Nem egy hetkoznapi auto, odakinn is ritka  4,9i/V8 keresztben
elhelyezve(!), minden elkepzelheto extraval. Pl. 4csatornas Bose hifi,
CD-es radio, legkondi, Bosch-ABS stb. A muszerfal alatti resz 5-7cm vastag
habbal toltve, borrel bevonva. A csomagterben (egy takaro alatt) a hatfalon
mindenfele vezerloelektronikak vannak felszerelve, tele a hatfal veluk,
doboz doboz hatan.
Uff:
      Levente
+ - Re: VW GTI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>  Sziasztok AUTOsok!

>  Hidegben (< 2C fok) inditaskor az Anyu versenyautojaban (Golf GTI)
>az inditomotor egy pillanatra megtorpan, szinte allasig lassul, mintha
>szorulna.Ezt egyszer teszi csak utana  porget rendesen. Erdekesseg, 
>hogy alltalaban egy ilyen "torpanas"  utan szokott beroffenni. A gond az,
> hogy elofordul, hogy ha nem  ruffen be a torpanas utan, akkor jo ideig 
>egyaltalan nem idul. Volna valakinek otlete, mi okozhatja ezt? UDV Chucky

 Tobb megoldas letezik: (GolfI.1,6-1,8 GolII 1,8 GTI K-Jetronic)
- nagy az elogyujtas, emiatt fogja vissza az inditomotort a motor.
- bemelegedes-szabalyzo nem mukodik megfeleloen
- nem jo a villamos halozat. Ugymint akku, inditomot., kabelek
1. Az elosztod nem GTI-re valo, mas az elogyujtaskarakterisztika, rosszul
van beallitva, beragadtak a ropsulyok. Ez utobbival tobszor talalkoztam,
otthoni rotorcsere utan. Kiakad a rotor hajtotengelye, fix lesz az
elogyujtas, ahhoz, hogy menjen az auto ezert magasabb alapelogyujtast 
allitanak a szerelok es nem indul a GTI. 
2. Nem emeli hidegen az alapjaratot a bemelegedes-szabalyzo??? Azt is 
nezd meg, attol van, hogyha nem ruffen nem indul. K-Jetronic eseten
3. Nagy az inditomotor aramfelvetele, nagy a kabelokon a feszultsegeses,
gyenge az akksi(lehet, hogy nincs elegge feltolve)
Uff:
   Levente
+ - Re:G-lader... javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

  SzVSz a G-tolto javitasa megoldhato barmely turbos cegnel. A
kovetelmenyek, ugymint preciz kiegyensulyozas, rezgesmentes jaras,
tomitettsegvizsgalat adottak.

  Belulrol a G-tolto egy forgo Mackosajtos-dobozkent kepzelheto el. A
sajtok a cellak, amik felvaltva fordulnak a szivo- kipufogonyilasok fele. 
  Ha.... a cellak nem serultek, akkor van esely a javitasra...
Olajfolyas: a tengelyen levo tomitesek a csapagyak kopasa miatt es a
meleg hatasara engednek. Az anyagok igenybevetele nagyjabol hasonlo, mint
turbo eseteben, no meg ha jol emlekszem, gyart ilyet a KKK is. 

  Tegyel egy tiszteletkort:
 Bencsik Tibor Turbotech Kft.
 9000 Gyor, Kulso Veszpremi ut 
 06-96-436-589 06-89-436-590 
(bocs, ahogy latom nem jo a gyori korzetszam, amugy letezo telefon,
megbizhato, jo ceg, javitottak nekem)
Uff:
       Levente
UI: Mackosajt: Stoptabla
+ - macisajt, jobbrol elozes es dudalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Peter ) nem erti a 'macisajt' kifejezest.
Kepzelj el egy ko:r alaku sajtot, ami 12 (?) egyforma szegmensre van
vagva. 1 ilyen majdnem ugy nez ki alakra, mint az "elsobbsegadas kotelezo"
tabla.

Zaruba Ildikonak koszonom a megerositest a motorosok altal elkovetett
jobbrol "elozes"-nek a piros lampanal.

: Egy-egy muncheni rendszamu BMV, vagy honfitarsam :o))) szokott kicsit
: ugralni a savok kozott, egyebkent ha nem vezetnek minden hetvegen otthon
: is, meglehetosen ellustulnek :o))).

Ugye, mindig ezeke a bajorok! :-)) Szomoru tapasztalatom (mint mar irtam),
hogy a nemetek kulfoldon egyszeruen "megvadulnak". Bp. XII. ker.
Istenhegyi ut jo peldaja annak, hogy a muencheni vagy duesseldorfi
rendszamu kocsik mit tudnak produkalni [a Mol kut es a Petenyi uti
buszmegallo kozotti kanyarban elozni me'g a magyarok sem mernek. ;)  
Hasonlo elmenyeim csak akkor voltak, amikor a szirenazo kormanydelegacio
jott le a hegyrol 100-zal masfel sa'vban. Ilyenkor szeretnek egyszer
tankban kozlekedni, hogy a delegacioban alljon meg az u:to", ne bennem.
:-) ] Eddig 4 delegacio, 2 Muenchen es 1 Duesseldorf az allas. [Hogy lehet
tankkal kozlekedni a varosban, azt a szomszedos Guben varosaban a
Bundeswehr par hete bemutatta, amikor egy lakasban harci gaz-gyanus
dolgokra lettek figyelmesek a szomszedok/rendorseg, es kikuldtek az
ABC-felderito tankot. ;) ]

Puskas Zoltannak is koszonom a jogszabalyt "hangjelzes" adasa teren.
Keresztkerdes: ha a kozlekedesi resztvevo hangosan karomkodik, akkor ez
hangjelzes? :-))

: Egyebkent a "baleset megelozese erdekeben" iskolapeldaja a 
: gumiszabalynak, ugyanis arra huz(hat)od ra, amire akarod...

Itt Germaniaban volt valamikor egy olyan eset, hogy a lampa zoldre
valtott, de az elso elbobiskolt. A mogotte levo meg kicsit radudalt.
Eredmeny: a bobiskolo hirtelen tulbuzgo lett es feljelentette. Egy
ugyanilyen tulbuzgo birosag kimert ra <100 DM buntetest, mert jogtalanul
hasznalta a ku:rto:t. A helyes megoldas: kiszallni a kocsibol,
eloresetalni, bekopogni es szolni, hogy zold a lampa...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Milyen riasztot vegyek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Egy rövid kérdéssel fordulnék hozzátok: milyen típusú riasztót ajánlanátok? (In
dításgátló van az autóban.) Jó lenne, ha a 
riasztó tudná működtetni a közp. zárat, jól működne, és azért mégsem kerülne tú
l sokba. (Vagy ennyi minden egyszerre már 
nem megy?) És a XVII. kerületben v agy környékén tudnátok-e javasolni mestert v
agy műhelyt, ahol megvehető ill. beszerelik?

Ja, és senkinek sem kívánom, hogy lopják el a kocsiját. Pokoli szar érzés... mi
ntha egy viszonylag közeli családtag halt volna 
meg. Brrrr.... két hónapba telt, mire kihevertem (és mire úgy néz ki, hogy végr
e másik autó is lesz. Amúgy a régiben is volt 
riasztó...)

Elpre is kösz!

Üdv: Sóskuthy György
(Válasz jöhet magánba is, de lehet, hogy mást is érdekelne)
 (<<<--- Inkább ide, ne a feladó címre)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS