Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1914
Copyright (C) HIX
2003-08-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mento elorejelzese (mind)  26 sor     (cikkei)
2 ottlako is fizessen (mind)  8 sor     (cikkei)
3 [Fwd: re: ABS] (mind)  59 sor     (cikkei)
4 Geza tanulopenze (mind)  31 sor     (cikkei)
5 fek (mind)  69 sor     (cikkei)
6 kanyar, fek (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Re: mento eszlelese (mind)  28 sor     (cikkei)
8 ABS (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Focus (mind)  23 sor     (cikkei)
10 RE: *** Parkolas megint*** #1913 (mind)  14 sor     (cikkei)
11 hasznalt auto: arak valtozasa + vetel dilemma + klima b (mind)  29 sor     (cikkei)
12 Re: Citroen-talalkozo (mind)  15 sor     (cikkei)
13 BMW V12 (mind)  31 sor     (cikkei)
14 hajtasok (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Milyen auto ? (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Balesetek a vasuti atjaroban (mind)  35 sor     (cikkei)
17 "lof@szt sem er" (mind)  68 sor     (cikkei)
18 Re: Berszerviz (#1911) (mind)  6 sor     (cikkei)
19 Re: hm... (#1910) (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Marhak a kozepso savban (mind)  8 sor     (cikkei)
21 Nagy csatt (mind)  27 sor     (cikkei)
22 Re: Tabla magassag (#1906) (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Parkolas (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Parkolas megint (mind)  14 sor     (cikkei)
25 kalapozas (mind)  6 sor     (cikkei)
26 kalapozas (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - mento elorejelzese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		________ Mento elorejelzese ________
Sz-V Sandor::
>kikapcsolna a rendszert mert 500mes korzetben tul sokszor 
van mentoauto (amit az autos nem is lat), igy tul sok lenne a 
hamis riasztas  kikapcs. Lehetne ezt esszeruen is csinalni, 
pl. csak 200 m-es korzetben figyel, de vegulis teljesen tok 
mindegy, aki ki akarja kapcsolni az kikapcsolja. Az viszont lehet,
hogy egybeepittetnem a gyujtassal a ketyeret, tehat ha gyujtas 
van, akkor megy es passz. Nem lehet kikapcsolni. Persze ezt 
is ki lehet iktatni, ahogy mindent. De tudod mit Sandor? Aki 
kikapcsoltatja es atmegy rajta egy vonat,  alasan 
dogojjon meg! :o)

>> gyerekemnek jogdijat fogok kovetelni!!! :o)
>Sajnos kesonek tunik :-))
En is attol felek... :o)

Akormanyok legyenek velunk... Udv!

 ***************************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ***************************  
U.i.: Ja! Es le a fizeto parkolokkal. Volt mar peticio erre a neten,
amire en is feliratkoztam, azota sem hallottam rola semmit....
+ - ottlako is fizessen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a helyi lakosoknak is fizetni kell a belvarosban a parkolasert. Akkor
> megcafoltak, de mivel nem volt tul nagy a felhaborodas, ezert most
> jott a masodik menet.

Ennek nem tudom mennyire lenne jogalapja, hiszen amikor Te odakoltoztel,
akkor ez nem volt kotelezo es ennek fenyeben valasztottad a lakohelyet.
Szvsz utolag raderoltetni egy ilyet jogellenes. Lehet, hogy itt meg lehet
fogni a temat.
+ - [Fwd: re: ABS] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Triznyak irta:
>Ujbol ideznek magyarazas helyett, a Bosch ceg ABS-szel foglalkozo 
>kiadvanyabol!
>"Az ABS-szel szembeni kovetelmenyek.

>Ez az aprocska ceg bizonyara nem kompetens a kolegaddal szemben, hiszen 
>O"k csak kitalaltak, megalkottak, mai napig fejlesztik es gyartjak az 
>ABS rendszereket.

>>Egyik oldalon beton, masik oldalon jeg, satufekezeskor normalis
>>kormanymozdulatokkal egyenesben tarthato az ABS-es kocsi.
>>Kovetelmeny.
---------
>Nagy dolog a kovetkezetesseg!!!!!
>Tehat a stabilitas nem eloiras, mindossze csak kovetelmeny. ( persze 
>tudom en, a ketto nem ugyanaz, legalabbis "bizonyos szempontbol")
>ABS kifujt!!!!! Matol azt sem tudom, hogy miaz! :-P

- Egy ceg altal megfogalmazott iranyelvek nem egyenloek azzal, amiket az 
eloirasok megszabnak követelmenykent. Az eloirasok pedig mindenhol 
lassulasokat szabnak meg, egyetlenegy vizsgalat vonatkozik az 
iranytartasra, illetve a kormanykorrekciora. Ha akarod, en is idezhetek, 
mondjuk nem a Bosch ceg kiadvanyabol, hanem az ENSZ-EGB 13/09. szamu 
eloirasbol, ami jarmuvek fekezesere vonatkozik, de inkabb nem teszem, 
mert a kiadvannyal szemben az kozel 300 oldal. Nekik nem sikerult ilyen 
roviden osszefoglalniuk a kovetelmenyeket. :-P
- A kollegam a KNORR-BREMSE-nel dolgozik, ami tk. Bosch, tehat tenyleg 
nem kompetens a manus.
- Az iranytartasa a kocsinak kulonbozo minosegu feluleteken fekezes 
kozben kovetelmeny, ezt nem is vettem ki az altalad felsoroltak kozul, 
de ha Neked ugy jobban tetszik, nevezzuk ezt stabilitasnak, es akkor 
igazad van.
- Meg egyszer: perdulet, stabilitas, stb. nem kovetelmeny, ezek kozvetve 
befolyasoljak a fekezhetoseget, es az iranytartast. Vagy inkabb ugy 
fogalmazok, hogy ezeknek a jellemzoknek a maceralasaval lehet 
teljesiteni azokat a kovetelmenyeket, amiket az eloirasok leirnak.
- Ami a blokkolast illeti, odairtam, hogy normal esetben nem blokkolnak 
a kerekek. Ertsd: aszfalt, ho, jeg, stb. homogen feluleten. Nekem a 
valtakozo minosegu felulet nem kifejezetten normal eset, de nem 
ragaszkodom az allaspontomhoz. :-)

Amit meg nem ertek, hogy mindehhez miert kell rogton a gunyolodas es a 
sertett ironizalas, hiszen azt hiszem, en nem bantottalak meg, vagy 
legalabbis nem allt szandekomban. Mindegy, ugy latszik ez a HA 
sajatossaga, ezt hozza ki az emberbol. ;-)

	Sziasztok!

-- 
HAÁSZ Attila





-- 
HAÁSZ Attila
+ - Geza tanulopenze (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: A  3 rugot meg tanulopenznek konyvelem el, mert a torveny szerint
: a  megengedett  sebesseg  tobb  mint  50%-os  tullepese nem eppen
: ennyibe kerul.

Arulja mar el nekem valaki legyen szives, hogy milyen logika alapjan
mikor mennyi a magyar tarifa?

A nemeteknel kulonbseget tesznek lakott teruleten belul es kivul es nem
szazalekszamitassal foglalkoznak, hanem sebessegkulonbsegekkel. Azaz 60-as
tablat 20 km/h-val tullepni ugyanannyiba kerul, mint 120-as tablanal
140-nel kozlekedni. Raadasul a tarifat meg lehet nezni a szovetsegi
kozlekedesi miniszterium honlapjan.

Mindket modszernek vannak elonyei es hatranyai. 20 km/h-s tablanal 40-nel
menni ugye kb. negyszeres fekutat jelent, tehat itt jogos lenne a
szazalekszamitas, mert varosban, szuk utcaban az autok kozul lelepo
gyalogosnak eselye nincsen. Ezzel szemben orszaguton 100 km/h helyett
200-zal menni sokkal kozveszelyesebb [amig a varosban dupla sebesseggel
haladva nem jon gyalogos, addig nincsen gond; viszont orszaguton az
autovezetok 99%-a ilyen temponal elszall az elso kanyarban]. Nemet logika
szerint varosban +20 km/h kb. ugyanolyan veszelyes, mint orszaguton
+30 km/h. Ezert azonos merteku sebessegtullepes lakott teruleten
valamivel dragabb. Buntetopontokat +21 km/h-tol folfele osztogatnak,
eltiltasokat begyujteni +31 km/h-tol (varosban) ill. +41 km/h-tol (lakott
teruleten kivul) folfele lehet beszerezni.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, sza Vd!

>>>Volt olyan, hogy majd 100 km autopalya alatt talan 1-2x kellett csak 
>>>a fekre lepnem. 

>>Akkor meg minek kell milliokat kolteni a fekre???

>Azert mert ha egyszer megis kell, akkor ott legyen. 
_egyszer_ a BMW nem tunungolt fekrendszere is tokeletesen megallitja
az autot, sot a mai autok nagyreszenel tokeletes a fekhatas
hideg fekekkel. Ezert irtam azt, hogy ha csak elvetve
kell nagyot fekezni, akkor szinte mindegy, hogy milyen a feked.

>Mit gondolsz, minek 
>jarok 340 meg 220 LE-s autoval? Mert minden egyes masodpercben 
>kihasznalom, es szuksegem van az erore? Nem, csak ha eloznom kell, 
>vagy veszhelyzet van, akkor ott legyen. 

Szerintem ez kicsit mas szituacio. Ha parhuzamot akarsz vonni,
akkor az kb. ugy nezne ki, hogy az erosebb auto tobbszor is kepes
egymas utan ugyanugy gyorsitani az autot, mig a gyengebb erre csak 
1-2 szer kepes.
En is ugy erzem jol magam, ha van meg erotartalek az autoban, persze
sajnos nincs 220LE, de eddig eleg volt az, ami volt.

>Pont ebbol a mentalitasbol, 
>amit a kerdesed tukroz gondoltam, hogy te siman elhasznalod a gumit 
>100 ezerig, mert van meg rajta minta, az mindegy hogy mar nem tapad 
>semmit, de jo az, minek lecserelni. 
>Sajnos sok ilyen van, es akinek nem inge az...

Leirtam, hogy _nem_ hasznalom a gumit 100e km-ig. Ha kopott, vagy
serult, akkor lecserelem. Tudod a figyelem es a memoria eleg fontos
tulajdonsag az eletben, es ez vezetes kozben is jol jon.

Ha van meg rajta minta, akkor miert tapadna sokkal rosszabbul a gumi?
Masmilyen anyagbol van? Masmilyen a mintazat melyebben? A vizelvezeto
kepessege valoban csokken. Amiert rosszabbul tapad, az inkabb
az anyagfaradas, ami a korral jar egyutt. Ha a zsir uj gumikat
felrakod az autora es 5 evig allsz vele a napon, akkor nyugodtan
lehet vele jarkalni, hiszen tokeletes a mintazata. Vagy megsem?

**** Fek hatasfoka

>Ugye az volt a konkluzio, hogy minden auto fekjei kepesek a kerekeket
>allora fekezni. Akkor viszont mi ertelme van a draga, 6 dugattyus >Brembo
>es egyeb szuper fekeknek? 
>Tovabba miert van akkor kulonbseg a kulonbozo autok fekutja kozott, ha
>mindegyik kepes allora fekezni a kerekeket? 
>Nem, nem vitatkozni akarok, csak erdekel a dolog. 

A fek a mozgasi energiat alakitja at surlodasi hove.
(A Trabant feke ezen felul meg hangga is atalakitja a jobb
hatasfok erdekeben.:-)
Ez azt jelenti, hogy fekezes kozben a fekek melegszenek, ezaltal
csokken a fek hatasfoka. Ezt a hatasfok csokkenest probaljak
kikuszobolni. Amennyiben hutjuk a feket, ugy nem romlik annyira a 
hatasfoka.
Ha nagyobb tarcsat es/vagy tobb dugattyut hasznalsz, azaltal
nagyobb feluleten vagy kepes a nyomast kifejteni, ezaltal a fekerot
novelni. (mellesleg a nagyobb felulet jobban is hul).
Ez azt jelenti, hogy erosen felmelegedett fekkel is kello fekerot
tudsz eloallitani.
(Biztos lattal mar F1-es kozvetitest, amikor fekezeskor felizzik
a fektarcsa! Na a feknek ilyen szelsoseges korulmenyek kozott is 
jol kell mukodnie.)

udv,
Attila
+ - kanyar, fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vd:
>Nekem volt Golf III TDI-m, ami kanyarban fekezesre rendszeresen 
>dobalta a hatuljat, volt hogy keresztbe is alltam vele, pedig csk >20-30-
>cal vettem egy 90 fokos kanyart jo eros fekkel. Mit csinalhat nagyobb 
>igenybevetelnel?

Fekezni a kanyar _elott_ kell!
Egyebkent nem a kanyar szoge, hanem az ive az, ami fontos! A pesti
nagykorut pl. kb. 180 fokban kanyarodik:-)
Igy mar valoban megnyugodtam, hogy jobban vezetsz, mint en, huh...
(Erdekes, hogy az ismerosom is Golf-al csinalta: Tepett ezerrel,
jott a kanyar, kormany beteker, auto elkezd fordulni. Ekkor
rajott, hogy ez igy egy kicsit gyors, sebaj! Padlofek (ABS nincs)!
Azutan mar csak az ut kanyarodott, o pedig nem! Mazli, volt, hogy
nem jottek szembe. Persze O is nagyon magabiztos volt, hiszen
ezt utana meg vagy haromszor eljatszotta.)

Attila
+ - Re: mento eszlelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2003. augusztus 8. 07.49 dátummal ezt írtad:
> Nem egy spanyol viasz, ugyanis hasonlot mar szabadalmaztatott egy
> magyar feltalalo, csak persze mindenki tojik ra, mer meg veletlenul
> jo lenne.
  Ehh... minek? Az embernek van szeme, van füle... pont azért, hogy képes 
legyen meglátni, illetve meghallani a veszélyes esetelet.

> Azert ha mar szoba hoztam elmondom, hogy a cuccnak, amit
> kitalalt az a lenyege, hogy a szemelygepkocsikba szerelt pager csipog,
> meg talan villog is, ha vonat kozeledik.
  Nahát... a fénysorompó is villog, ha vonat közeledik. 

> Mondjuk a mentoautok a tuzoltok, meg a rendorok sugaroznanak 2000
> MHz-en. Az autoba epitett vevoegyseg erzekeli a frekit, megallapitja,
> hogy mentoauto sugaroz es a muszerfalon elkezdene villogni egy
> figyelmezteto lampa pl. kek szinnel, valamint megszolalna a sipolo franc
> is.
  És? Mennyi idő lehet ezt kikapcsolni? Aki átcikázik a félsorompók 
között, illetve nem győződik meg a fénysorompó működéséről, annak 
teljesen mindegy, hogy a kocsiban villog valami, vagy a szélvédőn túl... 
úgy sem törődik vele. Aki meg odafigyel a vezetésre, annak nem kell, mert 
lát is a szemével, nem csak néz.
-- 
Frank O'Yanco -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak irta:
>Tobbszor elprobaltuk, vezetoket egymassal valtva, mindig az ABS nelkuli
allt meg hamarabb, ha nem fekeztek allora a kereket. Ugyanaz az auto 
kikapcsolt ABS-szel is hamarabb allt meg, mint amikor mukodott az ABS.
Az autok egyforma Ford Mondeok voltak egyforma gumikkal. Az autok es a 
gumik kevesebb mint 2000km-t futottak.

Vazzeg,gyerekek ha ez tenyleg igy van, gondolom ti is elgondolkodtatok
azon, hogy jo lenne, ha az ABS 1 gombbal ki/be kapcsolhato lenne. Bar a
fene tudja, mert mar ugy "megszoktam", hogy padlofek, es csak a
menekulesi utvonallal kell foglalkoznom. Magyaran, ha kozben centizve
kerulnod is kell, mert megallni mar tuti nem tudsz, 
szerintem az ABS-sel jobban jarsz, hacsak be nem gyakorolod ezt elesben.
Hirtelen visszaemlekezve 4x5x eltem at ezt, ebbol 1x egy Suzukit le is
boxoltam, de ha nincs ABS, akkor meg a sajat savomban sokkal jobban
osszecsuktam volna az elottem haladot. 

Jonehany eve folhiv az egyik cimboram, hogy ossztorte az autojat.
Segitsek valamiben kerdeztem. Nem megy a sajat laban mondta. 20 perc
mulva megint felhiv, hogy osszetorte a kocsit. Mondom, az elobb hivtal,
mar mondtad.
 - De most mar nagyon osszetortem. : )  :(

Richie
+ - Focus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felads:  Irta:
: Nemreg az 1.4 Kadettet egy 1.8 Focusra csereltem. A Kadett extrem
alacsony 
fogy
: asztasa utan biztam a vezetesi stilusomban, hogy tudom hozni a Focus 
katalogus 
: fogyijat. Sajnos nem. Az Opelhez kepest 30-40%-al fogyaszt tvbbet a
Foka 
hasonl
: o korulmenyek kozott. Igazabol nem is ez a merce, hanem a legutobbi
horvat 
nyar
: alas,

Gratula,1 szinttel feljebb leptel, en ezt igy latom. 
Ne a fogyasztason buslakodj, hanem annak orulj, hogy ha egy elozest
elkezdesz, 
azt valszeg be is tudod fejezni, a rozsdabogja kadettel, meg
masodpercekkel tovabb koricaltal a masik savban, 
vagy jobban tetted, ha el sem kezdted. Arra emlexem, hogy a focusban
nekem a futomu nagyon stabilnak tunt. +1x gratula

Richie
+ - RE: *** Parkolas megint*** #1913 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Sajat lakasom utan is kivethetnenek valami adot, mert ugyan
* megvettem, de a keruletben van, tehat lakni azt nem kotelezo
* engedelyezni benne, tehat kulon penz a lakas
* megvasarlasa, es utana
* meg kulon fizethessek, hogy lakhassak benne

hallottal mar az epitmenyadorol?
megveszed a hazadat, a tied, lakhatsz is benne, de egy
meghatarozott m2/fo arany folott adot kell fizetni utana...
mindig a helyi onkormanyzat donti el, kiveti-e, es ha igen, akkor
mennyi a merteke
feltalaltad a meleg vizet...
udv
L::
+ - hasznalt auto: arak valtozasa + vetel dilemma + klima b (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, par szammal ezelott irta valaki es en is olvastam a Magyar
Hirlapban, hogy a szigorodo kornyezetvedelmi eloirasok miatt a kulfoldrol
behozhato autok kore szukul. Ez biztos. Amirol en meg nem tudok biztosat,
csak hallottam, hogy a fenntartasi koltsegeit is megnyomjak az autonak,
megpedig a koraval valamilyen aranyban. A lenyeg, hogy tobb forum is a
hasznalt kocsik dragulasat josolja.

Nektek mi a velemenyetek? Erdemesebb az iden nyelbe utni a vetelt?

Kulonosen azert erdekel a tema, mert eppen hasznalt autot keszulunk
vasarolni. Konkret auto meg nincs a lathataron, bar nagyon tetszenek az
opel astra-k, azokbol is az 5 ajtos valtozat. Lattam, hogy paran mar kertek
tanacsot vetellel kapcsolatban, ezert batorkodok en is.

Szoval ami szamunkra fontos:
- kb. 1.400.000 Ft-ig vagyunk elengedve
- sokaig tervezzuk hasznalni az autot, mondjuk kb 8-10 evre, ezert fontos
lenne, hogy megbizhato gep legyen, lehetoleg kis fenntartasi koltseggel. A
motor erossege masodlagos, inkabb csak szeretnenk eljutni A-bolB-be. Az
eddigi tapasztalatok alapjan irhatom, hogy az eves hajtas atlag 10.000 km
alatt lesz boven. De ugye hosszu ido alatt valszeg lesz mit cserelni, igy
az alkatreszek elerhetosege es ara is szempont.
- me'ret: 4-en vagyunk, 2 gyerekkel - egyenlore :-), tehat kell a hely
ulni es pakolni is, ezert inkabb kozepkategorias autoban gondolkodunk.

A kerdes pedig: szerintetek milyen gep felelne meg leginkabb ezeknek az
elvarasoknak?

Koszi, Jozsi
+ - Re: Citroen-talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Joe!

>Hetvegen 3 napos Citroen tali Agardon. (DS-ek, Kacsak, CX-ek, 
>BX-ek, XM-ek, es puccos gepek, meg aki jon) 
>Udv joe
>XM 2.1TD

Meg ZX-ek is, te gusztustalan rasszista diszno...
:o)

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - BMW V12 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem ebbol leginkabb az jon le, hogy a 300 loeros es 12 hengeres, 
>selymes finomsaggal jaro 750-es 10-15%-kal eszik tobbet, mint a nala
>sokkal erotlenebb (188 LE-s) 730i. Persze, tobb gyertya kell bele, meg
>olajbol is 3 literrel tobbet kell belelotykolni 12 ezerenkent, de ugy 
>erzem, ezzel egyutt sem erdemes osszetornie magat az embernek, hogy a 
>szarabb motorral vegye meg a kivalasztott autot, foleg, ha az a 
>hasznaltpiacon majdnem ugyanannyiba kerul. Ez effajta "sporolas" engem 

A BMW V12 egy nagyszeru motor, de azert megvan az oka, hogy a BMW 750 kb.
ugyanannyiba kerul a hasznalt piacon mint a 735 (holott ujonnan a 750
joval dragabb volt). Ez az ok pedig a 750-es sajnalatos megbizhatatlansaga
es magas javitasi koltsege. Nem a 12 gyertya ararol van szo, hanem arrol
hogy ha javitani kell vagy fel kell ujitani a motort akkor mennyibe fognak
hozza kerulni az alkatreszek. A 750-es egy viszonylag kis sorozatban
gyartott, exkluziv motor, es ennek megfelelo a hozza valo alkatreszek ara
is. Tovabba a 750-es motorja "cipokanallal" van betuszklolva a motorterbe,
hozzaferni nagyon nehez, ami a munkadijat erosen megemelheti. 
Ettol fuggetlenul azzal egyetertek hogy a 750-es egy nagyszeru motor es ha
valaki sportosan akar kozlekedni akkor ehhez a nagy dog karosszeriahoz
inkabb ez valo mint a 3500-os. Viszont szem elott kell tartani hogy ha
valaki egy 10+ eves autot vasarol akkor azt valoszinuleg azert teszi mert
valamelyest szukosek az anyagi lehetosegei. Marpedig egy viszonylag olcson
vasarolt 750-es koltsege hamar megduplazodhat nehany komolyabb
meghibasodas utan. 
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - hajtasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem meg nem leteznek! (legalabbis autoban nincs) A pillanatnyilag 
>alkalmazott csukloknal egyszerubb, megbizhatobb, tartosabb es a celnak 
>megfelelobb nincs! ( a francia autokban eloszeretettel alkalmazott 

Hat, en meggyozheto vagyok, ugyhogy hiszek nektek.
G.


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Milyen auto ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Szoval az auto: www.paralelldesigns.co.uk cimen lehet rola olvasni
:-)

Teljesen felcsigaztal, de a lap nem elerheto el... :-(
Aztan megprobaltam a www.paralleldesigns.co.uk -n, ott mar OK...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Balesetek a vasuti atjaroban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A sofor meghalt. Azonnal. Az egyik ( egyetlen) tulelo nyilatkozott. Az
>hogy o nem latta a piros jelzest, nem mond semmit.

Persze akarhonnan ragozhatjuk a dolgot. Mindenki mellre is szivhatja.

A lenyeg akkor is egy.

A vasuti atjaroban nem megfeleloen kozlekedett a sofor.

Tobbet nem vagyok hajlando aldozni a temara. Erdekes modon engem meg egy
vonat sem gyurt el.
Es sok mas embert sem.

Vegeredmenyben a sofor felelossege.
Modositom a korabbi kijelentesemet. A tobbiek nem erdemeltek meg. A
turistabusz utasai sem.
A kisebbsegekre pedig egy rossz szot nem szoltam. Ha valaki netan maskepp
olvassa az mar sajat ugy.
Velemenyem nekem is lehet.

Miert hiszik egyesek, hogy ha nem latni a jelzolampa szinet, akkor az nekik
jelez elsobbseget. Plane vasuti atjaroban. Talan a feket kellene hasznalni
es megallni.
.....
>Elojelzo tabla nincs, a bekotout talan 20m,
>es csak fenysorompo van.

Ez sulyos hianyossag. Vajon kinek a feladata lenne ezt eszrevenni es adott
esetben bejelentest tenni?
Azert fura ez nekem, mert jarok olyan helyen, ahol meg fenysorompo sincs,
csak stoptabla. Es ott is elojelzessel ellatott az atkelo.

Teeby
+ - "lof@szt sem er" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Z!

>Meg az eszed tokja, az. Miert van nekem mindig olyan erzesem, hogy mikozben
>ezt a sok okossagot leirod, fogggalmad sincs a valosagrol?
>Nem artana gyakorlati tapasztalatokat is gyujteni, amit a konyvekbol
>bemagoltal, az sokszor  sem er.

Mi is volt a kerdes?
Hasonlitsunk ossze kulonbozo teljesitmenyu es loketterfogatu eroforrasokkal
ellatot, kulonbozo sulyu gepjarmuveket? Vagy talan mas?
Talan az, hogy mitol fogyaszt tobbet egy gepjarmu szerelveny?
Mert ha ez utobbi, akkor elsosorban az eroforrasod kell gorcso ala vetni.
Ugyanis ha nincs eroforrasod nincs mi fogyasszon. Ha van eroforrasod es
uzemel, fogyaszt a mukodeshez szukseges energiabol, vagy annak hordozojabol.
Mivel a kerdes nem vonatkozott konkret uzemallapotokra sem, nem ertem mitol
vagy felhaborodva.
Remelem nem mondok ujat, ha elarulom, az eroforras onmagaban is mukodokepes.
Karosszeria nelkul is. Es olyankor is van fogyasztasa. Sot uzemallapotai is
vannak. A fogyasztasat ilyenkor elsosorban a technikai kialakitasa,
masodsorban az uzemallapota hatarozza meg.
A karosszeria formajabol, a szerelveny tomegebol, a szukseges munka
elvegzesebol szarmazo es ezek technikai megvalositasabol eredo
menetellenallasok csak BEFOLYASOLJAK az adott uzemallapotban. Avagy
meghatarozzak az uzemallapotot.

>UGYANUGY, AHOGY A BIZTONSAG, A FOGYASZTAS IS ELSOSORBAN A JARMU SULYATOL
FUGG.
>
>Ez egy okolszabaly, ez a nullpont, innen lehet kiindulni.

Ez aztan az. De csak azert - feltetelezem en - mert te mondtad. Amit pedig
mas allit az " sem er".
Azert egy kicsit szallj magadba legyszives. Mielott leirnad a tudalekos
kioktato tapasztalati szoveged.

A gepjarmuveknek nem azert van szukseguk uzemanyagra mert sulyuk van.
Az uzemanyag-szuksegleti tobbletet pedig a sulyon kivul tobb mas dolog is
befolyasolja. Foleg haladas kozben. A sulynak fogyasztasbani jelentos
szerepe az elindulaskor, gyorsitaskor van. Folyamatos magasabb sebessegu
haladasnal sokkal nagyobb befolyasolo erovel bir a gepjarmu formaja. De
ezeken kivul nagyban fugg attol is, hogy a szerelvenyt hol, milyen
korulemenyek kozott es mire hasznaljak. Tehat osszetettebb annal, mint
naivan barmifele allitolagos tapasztalatra hivatkozva kijelentsuk: az elso
es legfontosabb a suly.

De visszakanyarodva az altalam korabban leirtakra.
Az eroforras fogyasztasat befolyasolja, nem is kicsit, a technikai
kialakitasa.
Feltoltes: uzemanyag levego keverek egesterbe jutattatasa, ha kell
segedberendezessel.
Eges: eges lezajlasa, egester kialakitasa, az egesbol nyerheto energia
vagyis lehetseges teljesitmeny ha kell segedberendezessel.
Kipufogas: a korabbiakkal osszefuggesben, azokat segitendo, ha kell
segedberendezessel.
Ez es ezeknek az adatai mind mind meghatarozzak az eroforrasod
tulajdonsagait. A hatasfokot. A kihasznalhato teljesitmenytartomanyokat. Az
elerheto eroket amik mozgova teszik a szerelevenyt. A szerelveny
mozgatasahoz elerheto lehetosegeidet. Ezek a lehetosegek es ezeknek a
kihasznalasa az elsodleges. Hianyukban a nemiszervedet huzogatva
onanizalhatsz a jarmuved tomegere.

Amit pedig nem bemagoltam a konyvekbol, de szamodra bemagolhato, mind
alapveto gepjarmutechnikai adat. Ezek nelkul neked nem lennenek
tapasztalataid.

Tovabbi hasznos tapasztalast!

Teeby
+ - Re: Berszerviz (#1911) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En voltam a felveto. De ezek szerint nem csak az en otletem volt.
> Nem ismetlik meg a musort? :-(

Lehet. A VOXon volt, a Spiegel vagy Stern-TV magazinok egyikeben.

Ed
+ - Re: hm... (#1910) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kiszedtem a lenyeget az XM Manual-bol, kurva bonyolult eljaras, gyengebb
> idegzetuek ne olvassak el!

Biztos mert hidros Citrom. Ezzel szemben Volvo 400-nal az elso fekeket
ugyanugy kell legteleniteni, mint az ABS nelkulieket, a hatsokat viszont
az ABS altal eloallitott nyomassal. Vagyis azokhoz be kell kapcsolni a
gyujtast. De csak a kerekeknel kell hozzanyulni.

Ed
+ - Marhak a kozepso savban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha a magyar autopalyakon nyolc sav lenne, akkor mindenki a hetedikben
kozlekedne??? Tegnap este az M7-en, illetve az M1/M7 bevezeton (ahol mar
nincs tereles) negy kozepsosavozora villantottam (termeszetesen csak
tiszta helyzetben, amikor a kulso savban messze nem volt senki). Egy
kitakarodott, ketto a fule botjat se mozditotta, a negyedik eseteben pedig
meg neki allt feljebb, es miutan megeloztem, visszavillogott.

Ed
+ - Nagy csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pentek este a 71-esen, a keletebbre levo tihanyi es a sajkodi uttorkolat
kozott durvan osszetalalkozott ket kocsi. Elottem kb. 100 meterre nagy
porfelhot lattam, aztan csak a vegeredmenyt, ami a kovetkezo volt:

A kelet fele halado savban menetirannyal szemben, ferden a padka fele egy
nemet rendszmu, ugy lattam, terepverzioju Audi allt, a bal eleje
osszetorve, a BE kereke kiszakadva. Kicsit arrebb, menetiranyban egy masik
nemet auto, az sertetlen. Vegul az utra keresztben, elejevel Tihany fele
nezve egy magyar rendszamu japan sedan (5..10 eves lehetett). Ennek is a
bal eleje osszetorve, BE kereke kiszakadva, valamint a vezeto ajtajanak
kulso boritasa eltunt. Senki sem serult meg karcolasnal es ijedtsegnel
komolyabban. Amikor segitettem kiszallni a magyaroknak, a kozepkoru sofor
azt mondta, nem emlekszik semmire, o" csak ment az uton, aztan egyszer
csak csatt. Mivel az Audi megkarcolta az aszfaltot, ugy lattam, hogy az
utkozes a masik savban kovetkezett be, igy gyanus, hogy a magyar volt a
hibas. Lehet, hogy csak kitert a savjabol (jobbos ivben tortent az eset).
Hogy a harmadik, sertetlen autonak mi volt a szerepe? Szerintem csak
kikerulte az Audit, es kozottuk allt meg.

Persze pillanatok alatt hosszu sorok torlodtak fel. Hamar kerult egy
szolgalaton kivuli randor, aki nemetul is beszelt, a mento is negyedoran
belul megerkezett.

Ha korabban par autoval tobbet elozok meg (80-nal ment a ritkas sor),
lehet, hogy most nem irogatnek itt, hanem a biztositohoz szaladgalnek...

Ed
+ - Re: Tabla magassag (#1906) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hol talalok arrol infot, hogy a szabvanyos kresztablaknak milyen magasan
> kell lenniuk?
> Tudomasom szerint ki van kotve hogy legalabb xxx cm magasan kell lenniuk.

Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szolo
20/1984. (XII. 21.) KM rendeletben nem szerepel ilyen kitetel. De ha lenne
is...

> Ebben az esetben nem tudom mennyire hatalyosak az M1M7 bevezeton kb 1 m
> magassagban levo tablak...

Attol meg ezek hatalyosak maradnanak. Legfeljebb a tablak elhelyezeseert
felelos szemelyt buntethetne meg a fonoke. A jogszabaly nem tartalmaz
szankciot arra az esetre, ha az eloirasoknak nem megfeleloen telepitik a
kozuti jelzest.

Ed
+ - Parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(Ha valaki megirja, hogy DE a dizel kevesebbet eszik, mint a gyengebb
>benzines, komolyan fontolora veszem, hogy leszopom magam.)
A dizel kevesebbet eszik, mint a gyengebb benzines :-).

Volt egy kis felreertes. En nem konkretan a parkolasra gondoltam, hanem
mint potencialis beveteli forrasra: az autosok. Megszunik az iparuzesi ado?
Nem gond, emelunk a sulyadon. Kell a penz? Emelunk a benzinen.
A parkolas mar csak az utolso csepp volt, es mint irtam nem is erint.
Most olvastam az Indexen - nem tudom, hogy igaz -e -: A II kerulet fizet
a Centrumnak! Olyan keves a bevetel, hogy nem az onkormanyzat kap
penzt, meg O fizet, hogy (akar) a sajat lakossagat szivassak. Hogy egy
ellenpeldat is emlitsek (pestiek oruljunk): Dunaujvaros fizeto idoszak
06-22!
Ha ez nem a penzre megy, hanem a forgalomszervezesre, akkor a fenti
hozzaszolast (le... magam) En is tartom.

Nem a hulye ujraszamlalasert kellene lezarni a hidat, hanem azert, hogy ne
mindent az autosok fizessenek. En sokaig ugy voltam, hogy az autoklub
legalabb tesz valamit, de mostanra mar nem hiszem. Mond egy-ket
kozhelyet az ugyved (azert sem Ur), es be van fogva a tagok szaja.
Egyetlen megoldasnak egy masodik taxis blokadot tartanek, de ezt
valamilyen erdekvedelmi szervezetnek meg kellene szervezni. A MAK
nem az. A parasztok kibirnak menni, mert nekik legalabb van, de az
autosoknak egy nagy nulla van.
+ - Parkolas megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Sajat lakasom utan is kivethetnenek valami adot, mert ugyan
>  megvettem, de a keruletben van, tehat lakni azt nem kotelezo
>  engedelyezni benne, tehat kulon penz a lakas megvasarlasa, es utana
>  meg kulon fizethessek, hogy lakhassak benne. Ez igy lenne fair. Majd
>  ezt beterjesztem a levegoadoval egyutt. Lehet hogy kapok jutalmat.
 >Udv, vd
------------
Errol a jutalomrol lemaradtal!!!! Ez az adofajta ugy 10eve letezik, 
szedik is orszag szerte. En a lakas ertekenek 0,3%-at fizetem evente. 
Budapesten a fopolgarmester nem engedte bevezetni. Ugy hivjak, hogy 
INGATLAN ADO. :-(     Ha nem laksz benne, akkor is fizetni kell, ha az 
onkormanyzat bevezette.

Udv,  Triznyak
+ - kalapozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Csak kivancsisagbol: ebben az autoban volt veszfek-rasegites? Ha nem,
>  probaltatok olyannal amiben van? -- Udv, Sandor
---------
Sajna nem volt, es nem is probaltuk olyannal :-(

Udv,  Triznyak
+ - kalapozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ... mignem ma kiderult a turpissag: a 2 henger hajtokarja S-be meg
>  van hajolva, igy a dugo felso holtpontja 0.5cm-rel alacsonyabban van
>  mint a tobbi, normalis dugattyue. (Szaki szerint latszik hogy ott
>  szelepet csereltek, valoszinuleg elcsesztek a vezerlest egy
>  pillanatra, vagy viz/gazolaj kerulhetett a hengerbe es a hajtokar
>  meghajolt amikor elindult...) Udv joe
-----------
Ha latom se hiszem el!!! :-P
Na jo ugy veszem, hogy elirtad! Bizonyara 0,5mm-t akartal irni.
Dieselmotor szempontjabol 0,5cm az fenyevnyi tavolsag!!! Nem beszelve 
arrol, hogy a dugattyu szoknyaja beleerne a fotengelybe, also holtponton.
Egyebkent ez tipikusan olyankor szokott elofordulni, ha folyadek kerul a 
hengerbe.
Hirtelen felhoszakadasok utan mindig beesik 1-2 ilyen auto. ( 
aluljaroban belemennek a vizbe, a motor meg felszivja......) Ha a 
vezerlest toljak el azt nem lehet egy hengerrel meguszni.( illik inditas 
elott kezzel korbe forgatni 2x !!)

Udv,   Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS