Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 39
Copyright (C) HIX
1998-05-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: Vezetestechnika (mind)  24 sor     (cikkei)
2 re:turesmezo stb... (mind)  29 sor     (cikkei)
3 re:fekcso meterre (mind)  18 sor     (cikkei)
4 fenyszoroizzo csodak (mind)  23 sor     (cikkei)
5 vezetestechnika 1. (mind)  54 sor     (cikkei)
6 muszerfal (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: Szonyeg, Vezetestechnika (mind)  35 sor     (cikkei)
8 =?ISO-8859-2?Q?Re=3A_m=FBszerfal_=28#36=29?= (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Re: Sebessegmeres (mind)  35 sor     (cikkei)
10 borulas (mind)  39 sor     (cikkei)
11 karc es mas (mind)  6 sor     (cikkei)
12 RE:Vezetestechnika (mind)  33 sor     (cikkei)
13 Re: viz + benzin (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Mazda RX-7 (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Rendorok (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Jogositvany es a sebesseghatarok... (mind)  25 sor     (cikkei)
17 alfa / valto / megallas (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - RE: Vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 cikkere reagalva:


Erdekes volt amit regebben lattam (azt hiszem a nemet turaauto 
bajnoksagbol): Mercedes versenyautot mutattak egy osztott kepen, 
ahol alul imitalt muszerek latszottak. A pilota kb. 80 KM/h sebessegnel 
kanyarbol kijovet rendszeresen tette 1-esbe a sebvaltot. Valoszinu,
hogy az en autom ezt nem elne tul.

Mas.:	Parkolas:
	En rendszresen sebessegben hagyom az automat parkolaskor,
a kezifeket csak nagyon ritkan huzom be, telen sohasem. 

Kerdes a Suzuki tulajdonosokhoz:
	Mult heten felesegem autojat lecsereltuk egy 1 eves Suzira.
Irjatok meg legyszi' hogyan kell az 1.3 L -es motort vezetni. Felesegem 
hozzaszokott az en TD-s Ventomhoz, es hiaba mondom neki, hogy ezt 
a motort porgetni kell. Milyen fordulatszam mellett valtotok fel a 
legtakarekosabb haladas elresehez? 
	A csomagtartoban hova lehet igenyesen elhelyezni a haromszoget?
RB irta, hogy 16? Ledet rakott be eddig az autojaba. Hova? es mit
jeleznek?

Udv.:	SABAT
+ - re:turesmezo stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos irta:
>A gyartas soran ugyanis minden szerszam kopik, es a turesmezo elcsuszik.
>Ezt idonkent utan kell allitani, de addig turesmezon beluli, megis
>eltero, es trenddel rendelkezo meretu alkatreszek jonnek le a sorrol.
>Olyan szuk turesmezovel pedig, ahol mar nem kene osszevalogatni, nem lehet
>ma gazdasagosan termelni. Rettento draga lenne a gyarto gepsor is, es a
>minosegellenorzo is. (Amit persze a vasarlonak kellene vegul megfizetnie)

Ez azert nem teljesen igy van. Ma mar a legegyszerubb CNC eszterga is
automatikusan utana allit a szerszamkopasnak. Ez meginkabb igaz a
computer-vezerlesu gyartosorokra. Vannak gyartasi hibak es emiatt kijohet
akar egy egesz szeria gyengebb minosegu auto, de az biztos, hogy az
alkatreszeket nem kell osszevalogatni. Egyreszt mert ezt a
minosegbiztositasi rendszerek(pl.ISO900... stb.) megkovetelik, masreszt ha
nem igy lenne, akkor hogy tudnank alkatreszt venni a kocsihoz. Ha ez igy
lenne, akkor egy egyszeru valto-felujitashoz is pontosan kene tudni, hogy a
melyik pecben keszult az auto es ehhez kene keresgelni az alkatreszt. Ez
ugye mint koztudott nem igy van. Az alkatreszek teljesen kompatibilisek es
nem kell oket osszevalogatni. Egy modern gyartosornal ha egy-kettonel tobb
kiesik a turesmezobol akkor leallitjak a gepet es ellenorzik. Az autogyarak
nem szeretnek selejetet gyartani, mert az tul sokba kerulne nekik.
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - re:fekcso meterre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt van ket telefonszam (Budapesti).Talan ok tudnak segiteni. Ha nem lehet
6 m-eset kapni az maeg nem baj, mert lehet fekcsöhosszabitot kapni. Ket 3
m-es darabbol kitunoen kialakithato. ( Nekem mar sikerult!)

Tehat a teszamok:
120-03-21
a masik:
339-56-01
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - fenyszoroizzo csodak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok 

Esetleg valaki tud lepest tartani a fenyszoroizzok fejlodesevel? Ha igen,
akkor  kivancsi lennek par dologra, es gondolom, hogy sokan masok is.
Foleg a tapasztalok erdekelnek, hogy mennyivel jobb az egyik tipus a
masiknal. Hallottam olyanrol, hogy philips gyartmanyu AllWeather , vagy
Osram gyartmanyu AllSeason izzok, hogy mennyivel nagyobb fenyuk van stb.
Ezekrol tapasztalat, es foleg az, hogy milyen szinnel egnek. Nekem csak
feher kene, mert a sargat nem szeretem? De lattam mar olyan sargat is, ami
mar szinte zold volt.
Akkor a kovetkezo kerdesem, hogy melyik az a tipus, ami alapban(amikor nem
eg), kek szinu buraban van. Ez mukodes kozben milyen szinu?

Elore is koszi....


Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - vezetestechnika 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor a 180°-os fordulorol (elso kerekkel hatrafele.)


Nekem ugy szokott sikerulni (csak havon probaltam), hogy elkezdek egesz
lassan tolatni, majd alaforditom a kormanyt es nyomok egy padlogazt.
Amikor a gazt padloig nyomom, kiporog a hajtott (elso) kerek, es magatol
(vagy egesz minimalis segitseggel) utkozesig alafordul. Namost ameddig a
kerek tulporog, az auto nem iven tolat, hanem az eleje megkozelitoleg a
hatso kerek korul korben jar. Ha a gazt elengeded, lenduletbol meg egy
icipicit csuszik, ezalatt visszakormanyzol es johet az egyes (ha nagyon
csuszik, akkor akar a kettes is), es mar lehet is szaguldani.

A masik ilyen "tolatasbol fordulunk" tipusu megoldashoz tobb hely es
rutin szuksegeltetik. Ilyenkor felgyorsitunk hatramenetben, (jol
felgyorsitunk), es alarantjuk a kormanyt. Mikor az eredeti haladasi
iranyhoz kepest mar jol (40-45°-ban) elfordult a kocsi, akkor satu fek.
Ez blokkolja a(z elso) kerekeket, es a kocsi eleje megkeruli a hatuljat.
(mint eloremenetben a kezifekes fordulas) Mikozben a kocsi orra csuszik,
visszatekerjuk a kormanyt, es kapcsoljuk az eloremenethez valo (1-2)
sebesseget, aztan az eredetihez kepest 135° korul gaz, es mar megyunk
is.

A multkori renszarvastesztbol tenyleg kihagytam a sebessegtartast, kosz
a helyreigazitast. A valaki altal (klem?) bekuldott abra alapjan azonban
lathato, hogy igenis 4 iranyvaltas van a tesztben, a merci a 3.-nal
ugrott. A kocsin egyebkent egyforma gumik voltak, de viszonylag
ballonosak, ami nagyobb oldalkuszast enged meg. (errol az oldalkuszasrol
meg majd irok). Viszont ha a felni leer, az nem tapad annyira, mint a
gumi, tehat nem fogna meg a kocsit. Es a gumin kivul egy csomo mindent
valtoztattak, es most ESP nelkul is mukodik, de ezekrol mar irtam
korabban.

Akocsit en mindig 1, 2 fokozatban hagyom, kezifeket (rogziteshez) nem
hasznalok (Gyor vizszintes varos). A jobb valtok mar menet kozben is
elfogadjak az egyest, a jobb motorok viszont masodikbol indulva is
elbirjak a kasznit. Innet az a kerdes, hogy mit akarsz csinalni.
Oregurasan lehet menni masodikbol (en hajlamos vagyok jobbra kis ivben
3.-ban fordulni), de a raliban nem ritka, hogy blokkolora fekez egy
pillanatra, es amig all a kerek, addig dugja az egyest, meg mozgo
autonal. De a nyomatekosabb motoroknal, foleg polgari autozashoz
szerintem folosleges menet kozben 1-et akarni.

Osszevalogatas: a negyhengeres motorszereldeben a 8 nyolc ora alatt 850
db motor esik le a sorrol. A gyar kapacitasa napi 3-4000 motor
legyartasat teszi  lehetove. Szerintetek lenne ido valogatni? Egyebkent
a korszeru technikaval (nalunk ugy tunik ilyen van) nem lehetetlen
realis aron nagy szeriaban pontosat gyartani. (A hengerfejunkben 4-6
mikron (gy.k.: 0,004-0,006 mm) max turesek vannak meretre is, alakra is
es helyzetre is. Ezeket meg akar tetszolegesen is ossze lehet ramolni.
De a kedvetekert meg egyszer rakerdezek. OK?

Addig is Pa'

Fogash
+ - muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Milyen kocsi?
En mar szedtem szejjel Fiat Regatat, meg Opel Kadettet, az nem olyan
bonyolult. Alulrol felnyulva ki lehet tapogatni a rogzites modjat, ami
legtobbszor csak v.milyen rugos ful. Ha a km-ora hajto spiraljat lekotod
(kezzel lazithato hollander egy bazi vastag bowdenen), akkor ki lehet
nyomni a muszeregyuttest a helyerol. A szetszedeshez alt. muanyag
fuleket kell szetpattintani, osszeszereleskor pedig csak osszenyomni.Az
egyes muszerek egyenkent kivehetok a csoportbol, (csavarozottak), es
csavarok tartjak a szamlapot is. A gond az, hogy a szlap cserejehez le
kell venni a mutatot is. Ez legtobbszor csak ra van tuzve a tengelyere.
El ne gorbitsd!

Sok sikert.
Fogash
+ - Re: Szonyeg, Vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

- Gyurodo szonyeg:
A mi kocsinkban is hasonlo problema merult fel, es ezt a
szonyeg aljara varrt /vagy akar tuzott/ tepozarral oldottuk meg.
Ha jobb allapotban van a betet, akkor eleg a ket vegere egy-
-egy hosszabb csikot illeszteni, ez eleg hatasosan megszunteti
a csuszkalast. Apro szepseghiba, hogy a tepozar szovetbe szeret
kapaszkodni, igy muanyag/gumi alapon nem igazan mukodik.
Utobbi esetre is van megoldas. Az egyik ravarrni a meglevot egy
masik szonyegre, esetleg, mint irtad, vekony gumi csikokat, lapokat
gyogyitani ra. A masik kicsit extremul hangzik: vegyel szilikonos gumi-
ragasztot, majd jo erosen, de ne tul vastagon, kend be a szonyeg
aljat vele /izles szerinti helyeken/. Egy napot hagyd szaradni, majd
gyakorlatilag lesz egy gumitalpu taposod. /Hosszu "elet" nem garantalt/

- Menet kozben 1-es
Ezt a "mig-meg-nem-all-az-auto-ne-rakd-1-be" szlogent en is betanultam
annakidejen, mivel szuleim gepjarmuvezeto-oktatok voltak. Akkoriban
nagyon egyszeru volt a magyarazat: mindketten Polski Fiat-tal oktattak,
amiben nincs szinkronizalva az 1-es, es a hatramenet, tehat menet kozben
hiaba nyomod be a kuplungot, ezeknel a fokozatoknal forog tovabb a fogas-
kerek... A hatas elkepzelheto. A tobbi, akkor divatos auto is valoszinuleg
hasonlo tulajdonsagokkal birt, bar ehhez nem ertek.
Tehat ennek a jelentosege /szerintem/ teljesen "hardverfuggo", igy amely
auto megengedi, ott minden tovabbi nelkul lehet hasznalni, kulonos tekin-
tettel a dizelekre, legalabbis a jelenlegi Lancia Dedrankat igen surun kell
1-esbe pakolgatnom, mert 2-esben 10-15km/h-rol nem tulzottan gyorsul,
a turbo meg csak 2000 fordulat felett kapcsol be.

A kezifekhez csak annyit, hogy vizszintes terepen szinte soha nem huzom
be /sebessegben hagyom - 1.,R/, csak lejton, ott viszont mar az egeszen
enyhen is.

-= Pry =-
+ - =?ISO-8859-2?Q?Re=3A_m=FBszerfal_=28#36=29?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Érdekelne engem, hogy nagy munka-e házilag kicserélni a műszerfal
> számlapjait..
> (Például fehérre lecserélni.)Boltban, már láttam ilyen számlap csomagot.
> 
> Ha valaki már csinált ilyet, lécci írjameg, hogyan kell csináni, és nagy
> munka-e.

A D-Kadett muszerfalat voltam kenytelen nehanyszor kiszedni, mert zorgott
a kilometerora. Ket csavar kicsavarasa es a vilagitaskapcsolo kipattintasa
utan lejon a takarolemez. A muszerfalat meg tartja egy csavar (nalam mar
nem, mert elkopott a luka). A kiemelest nem engedi a kmora bowdenje. Azt
ki kell csavarni a motorhazban. Utana annyira kihuzhato a muszerfal, hogy
a bowdent le lehessen huzni a kmora fenekerol (erdekes modon ott nem
csavarkotes tartja, hanem csak ra van dugva). A kormanytol eleg nehez
kibuvolni a muszerfalat, de amikor sikerult, szetcsavarozva hozzajutunk az
orahoz. Nalam ahhoz, hogy ra lehessen ragasztani egy uj szamlapot (amit en
lattam autosboltban, az matrica volt), valahogy le kellene szedni a
mutatot, es szerintem nem lehetne ugy visszatenni, hogy tovabbra is pontos
legyen.


 Ed
+ - Re: Sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 kerdezte:

>A kameras kocsi alatt azokat erted, amik menetkozben mernek, es a TV-bol
jol
>ismert modon csak a celkereszttel kell aldozatot valasztani?
>Ha igen, akkor az melyik kocsi, amelyiknek a csomagtartojaban egy mezei 12"
>(vagy 14") monitor van, rendes minosegben, picit darabosan kepes
>visszajatszani a felvett esemenyt stb. Egyszer lattam liyet, akkor is epp
>buntettek valakit, es ott magyaraztak az "bunozo" egyennek, hogy nezze meg,
>O kovettte el a tettet.
>A rendorokon latszott, hohgy nem arra szantak azt a monitort, hogy
>elokapkodjak onnan. Akkor vajon az mire valo?

Igen egy kameras auto pontossan ezt csinalja.
Legfokepp a menetkozbeni szabalytalan elozesekre (zarovonal atlepese, masok
veszelyeztetese) mennek ra, de ha nagyon gyors vagy akkor meg is merik
neked, hogy mennyivel mesz, amit utana sujjos ezrekert kozolnek veled :-)

A monitoros auto nem tudom, hogy mi, de nem veletlenul azokra az autora
gondolsz amelyek kepessek a mellettuk elmeno autoforgalombol kiszurni a
lopott autokat (a rendszamot figyelik)? Mert azokban van ilyen hagyomanyos
home monmitor.

Peter-nek ), koszi a rendorok szokasos tartozkodasi helyeit a
6-os uton, bar en negyedik eve jarok erre heti rendszereseggel es az altala
felsorolt helyek 50 %-an meg sosem lattam rendort (addig jo :))) De azert
ezentul majd visszalassitok a 2000 Ft-os hatar ala.

Csa

Juhasz Miklos

Tel.: 30/791-793
+ - borulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 -irta

>>kell a muveletet vegrehajtani, es a 4 iranyvaltoztatasra (asszem) 60m all
>>rendelkezesre. A savvaltasok max. hossza is szabalyozott. A gond az, hogy
>
>Biztos, hogy ilyen sokszor kell kormanyozni? Az ember azt gondolna,
>hogy ha eleall jobbrol valami akadaly, akkor balra kormanyoz, aztan mivel
>igy atkerul az ut bal oldalara, vissza, jobbra kormanyoz. Ekkor viszont
>mar az ut helyes oldalan vagyok, az akadalyt elhagytam, hova kell meg
>kormanyozni? (OK, egyenesbe kell allni a sajat savomban)

Azert kell ennyit kormanyozni mert beindul egy "lenges" folyamat.
Eleg sok autot lattam hasonlo helyzetben borulni a ringen, nem renszarvas 
miatt, hanem mert besokalt.  Pl. tipikusan: az egyik kanyarba kicsit 
nagyobb sebesseggel erkezel be, elindul az autod hatulja (mondjuk Opel 
Astra kupa, de 911-essel is mukodik ). Kezd kitorni a gep, erre megfogod 
egy kormanymozdulattal. Ekkor az ellenkezo iranyba probal meg kitorni a 
kocsi. (megtapad hirtelen es ezzel meglepi a vezetot). Innen mar egyenes ut 
vezet a borulashoz. A rutinos versenyzok tudjak csillapitani ezt a 
hullammozgast es megfogjak a kocsit, de aki nem ilyen profi az egyre jobban 
belengeti a gepet es kb. a 4-5. kormanymozdulat tajan felborul.
A problemat az jelenti, hogy ilyen szelsoseges helyzetben a tapadasi 
viszonyok nagyon gyorsan tudnak valtozni. Elobb kitor - mikozben a tapadas 
lecsokken - majd mikor ellenkormanyzassal kezdi megfogni az ember hirtelen 
megno a tapadas, es ekkor az alaszedett kormany az ellenkezo iranyba dobja 
az autot. Kezdodik minden elolrol - amig fel nem borul.
Hogyan lehet megis kivedeni a borulast? - nem kell annyira alaszedni a 
kormanyt, de ez nem olyan konnyu, mert amikor tekered meg teljesen rossz 
iranyba megy a gep.
Mukodik a satufek is, csak arra nincs garancia hogy hol alsz meg. (a ringen 
tipikusan a korlat vagy a soderagy johet szoba.)
Amikor hirten letapad a kocsi eleje olyan erok lephetnek fel amik 
meghajlitjak a felnit, vagy kiszakitjak a futomuvet, vagy leforditjak a 
gumit. amik szinten borulashoz vezetnek. De azt is figyelembe kell venni 
szerencsere, hogy a slick gumi sokkal szelsosegesebb, hajlamosabb a 
hirtelen valtozasokra, az utcai gumik nem olyan hirtelen kezdenek fogni.

Udv,
GaborZs
+ - karc es mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ki tudja, hol lehet Karc-jeladot beszereltetni?
Masik kerdesem-keresem? Keresek 1994-es Mitsubishi Colthoz kezelesi
utmutatot (a gyari leirast), valamint megbizhato Mitsubishi szervizt.
A segitseget elore is koszonom.
T. Bence
+ - RE:Vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem azert mondjak hogy kettesbe tegyed mert a regebbi tipusokban meg
un. direkt egyes volt, amit tenyleg csak allo helyzetben volt erdemes
probalni, maskulonben igen kellemetlen hangokat kiadva szamolja meg az
(ex)fogaskerekeket az attetelben. Azt tudom, hogy a Kispolos-ban ilyen
van, de pl. a fateromek 86-os Opeljeben ez mar nem gond.
Hogy a direkt egyes pontosan mit is jelent arrol gozom sincs de talan
rezidens szakertonk, Fogash majd megvilagitja bovebben.
Ami a parkolast illeti ha sik terepen vagyok en nem szoktam behuzni a
kezifeket, csak egyesbe tenni. Az egyes (es a rukverc) az ahol az
attetelezes miatt a legerosebb az allo motor fekezo hatasa. Remelem nem
mondtam valami eszetlen hulyeseget, ha igen javitsatok ki nyugodtan.
Masik dolog az az, hogy varosban pl az olaszoknal senki nem csinalja
egyiket sem (sik terepen persze) igy a kocsit arrebb lehet egy kicsit
tolni ha tul szuk a hely parkolaskor. Persze nem art a kormanyt is
egyenesben hagyni ilyenkor.
Pesten bezzeg hanyszor van az hogy a makkoscipos-treninges "vallalkozo"
beall a bohom nagy Mercijevel harom helyre egyszerre, csak annyi helyet
hagyva mindket oldalon, hogy meg egy kispolak se ferjen be. 
Egyebkent jol vettem eszre, hogy Megane-ra senki nem tudott
direkt tapasztalat alapjan rosszat mondani, mig minden mas tipusrol volt
ellenvelemeny is boven? Ezek szerint megvan az idealis auto (legalabbis
europai kozepkategoria viszonylatban) ? 
Tenyleg a Renault-okat mennyire lopjak otthon? Tud valaki valamilyen
felmerest errol a temarol?

Sziasztok
Zsolt

Zsolt Lele
Department of Anatomy and Cell Biology
University of Saskatchewan
Saskatoon, Canada
email:	
+ - Re: viz + benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem tudom min folyik itt a vita, nehany eve majdnem minnden kutnal
lehetett vizes benzint kapni. :-)

Gyozo
-- 
> ------------------------------------------------------ 
|  Sarkozy Gyozo: mailto:   |
|   http://members.tripod.com/~sgyozo (keszulget)    |
|       Latom az ekezeteket, olvasom a HTML-t.       |
> ------------------------------------------------------
Az egyetlen  dolog, amit egy jo  tanaccsal tehetunk, hogy  tovabbadjuk. 
(O. Wilde)
+ - Mazda RX-7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autósok!

Még csak rövid ideje vagyok "Autós" - sajnos, de nagyon tetszik amit ide írtok.

Én is nagy autorajongó vagyok, és ha tudnátok bármilyen információval szolgálni
 a Mazda RX-7 -es kocsival kapcsolatban, nagyon szívesen fogadnám.

A vezetéstechnika is érdekelne - személy szerint, mert még fiatal sofőr vagyok.

Előre is köszönöm.

Imcsi /  /

Ui.:Tetszenek a cikkeid Fogash
+ - Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Egy megtortent eset.
Ismerosom (lany) uzeletkoto, es emiatt allandoan tele a csomagtartoja
mindenfele haztartasi anyagokkal (butor- es padloapolo, illatositok,
ilyesmik). Ment hazafele, es atment egy piros lampan. A lampa valami
nagy mezo szelen volt, tehat teljesen belathato volt az ut. Na, lenyeg
az, hogy atment, erre jon utana a rendor, megallitjak, papirok stb. A
rendor latta, hogy atment, es hozzatette, hogy gyorsan is ment
(szerinte). A lany nagyon meg volt ijedve, mert ha elveszik a jogsijat,
ugrott az allasa. A rendor elvette a penzet (5000 Ft), es szolt, hogy
nyissa ki a csomagtartot. Kerdezgettek (ket rendor volt), hogy miket
visz a kocsijaban, mit csinal, majd kozoltek, hogy "Na, akkor ezeket
atrakjuk hozzank.", es szep finoman kiraboltak. Persze o orult, mert
meguszta a jogsielvetelt.
A tortenet erdekessege, hogy elmeseltem par embernek, es teljesen
kulonbozoen reagaltak. Volt, aki szerencsesnek tartotta, hogy ennyivel
meguszta, de volt aki azt mondta, hogy ne legyenek korrupt rendorok,
igenis mindenkit birsagoljanak meg, sokkal normalisabban kozlekednenek
az emberek.
Nektek mi a velemenyetek?

M

PS: Ismet megkerdezem, szerintetek minden rendor megkenheto? (Eddig egy
nemleges valaszt kaptam.)
+ - Jogositvany es a sebesseghatarok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

HA> Az, hogy csak 50%-os sebessegtullepesnel veszik el a jogsik az nem igaz. Ha
HA> 80 a megengedett sebesseg akkor 106 folott elveszik. Ezt onnan tudom mert
HA> meg az osszel lekaptak lezerrel 113-al es a rendor vegig azt hajtogatt, hog
y
HA> sajnos el kell vetetnie a jogositvanyomat mert hat attleptem a hatart. Ez a
HA> hatar 50-nel valahogy 70 korul alakul (haverak 78-ra elvettek).

Az alabbi sebesseghatarokat egy kollegam emlitette, gondolom nem
hivatalosak, de a tapasztalatommal :-(, es itt, a levlistan olvasottakkal is
egybevag:

lakott teruleten  50 km/h helyett  75 km/h,
orszaguton        80 km/h helyett 105 km/h,
autopalyan       120 km/h helyett 150 km/h

felett veszik el a jogositvanyt.


Csao

GT

mailto:
+ - alfa / valto / megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A vegere egy kerdes: miert nem tudom eladni a 10 eves Alfa Romeo 90
 2.4TD-met? Ennyire felnek a magyarok az olasz autoktol?

 Paroczi Balazs
 mailto: "

az Alfak-rol a slendrian osszeszereltseg terjed, es az,
hogy "rohadnak". mondanom sem kell, hogy akiktol
hallottam, azoknak nem volt Alfajuk, es nekem sincs,
ezert en sem tudom, hogy igaz-e.

A masik: 2.4, azt irod... ez irdatlan kotelezo biztositast jelent.

--------
MAS:

"Azota mar tapasztaltam,
 hogy eleg kis sebessegre lassulva is erdemesebb az 1-est hasznalni.
 Igaz, erre az esetre akkoriban azt mondtak, hogy allora kell fekezni
 az autot. Ki mit gondol errol ? Tovabba ki hova all a sebessegben
 hagyni (es hanyadikban) ill. kezifeket behuzni a leallitas utan
 kerdeseben.
 Bessenyei Zsolt"

en mint a valto belso mukodeset (szinkronizacio, stb) reszleteiben nem
ismero/erto laikus, azt kapcsolom, amit "bevesz". mikor mar alig gurulok, berak
om
1-esbe. ha erzem, hogy nem akarja, akkor nem rakom. (LADA). Apam 
1.3as warjuja meg nem akarja 50-nel bevenni a kettest. A modszeremmel
meg 60-nal is beveszi: kiveszem 3-bol, es mielott nyomnam 2-be, adok egy
gazfroccsot, hogy a motor kb annyira porogjon, mint amennyire szerintem
a kuplung felengedese utan fog. igy teljesen hang nelkul veszi. (ahogy illene).

megallas utan en nem huzom be a kezifeket, mert hallottam olyanrol, hogy
valakinek befagyott, illetve deformalodott a fekdob (vagy a fekpofa?). telen
ugy megszoktam, hogy mar nyaron sem huzom be. helyette egyesben vagy
hatramenetben hagyom, mert ekkor a legnagyobb az attetel. 
viszont *lejton* megallva behuzom a kezifeket is.

zoli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS