Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 955
Copyright (C) HIX
2000-12-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Ez az (mind)  25 sor     (cikkei)
2 holanc+kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Re: Olaj (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Prius (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Hetfo delelott Pesten (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Holanc (mind)  42 sor     (cikkei)
7 benzin (mind)  12 sor     (cikkei)
8 A8 kombi - legalabbis a http://auto.origo.hu/ -n (mind)  10 sor     (cikkei)
9 meg mindig bejaratas (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Csabanak Prius ugyben (mind)  11 sor     (cikkei)
11 rere holanc (mind)  9 sor     (cikkei)
12 re: hirdetesek OT (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Re: Hibrid vagy nem hibrid (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Escort chiptuning (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Re: Kipufogo morajlas - humoros szemmel (mind)  24 sor     (cikkei)
16 RE: holanc (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Re: Diesel (mind)  31 sor     (cikkei)
18 Meg mindig halvany Kadett (mind)  48 sor     (cikkei)
19 Wankeltema (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Thx (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Renault Thalia kepek (mind)  22 sor     (cikkei)
22 holanc (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Re: Kesik a 206-os (mind)  74 sor     (cikkei)
24 Benzinszint ellenorzo (mind)  18 sor     (cikkei)
25 re : kesik a 206 (mind)  18 sor     (cikkei)
26 Re: *** HIX AUTO *** #954 (mind)  60 sor     (cikkei)
27 Renault (mind)  70 sor     (cikkei)

+ - Re: Ez az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>>>Ugy latszik a modern autoban nem lehet eszrevenni, ha 
>>>all. Meg ekkor is boszen tapossak a fekpedalt, pedig nem 
>>>gurulna el, viszont vilagit hatul ezerrel.

Persze lehet, hogy automata kocsit vezetnek. Jobb, ha 
mexokod.


 irta:
>>>Egyetertek hogy gazdasagosabb a dizel ugy altalaban, 
>>>szerintem azonban nem csak ilyen kis kategoriaban 
>>>kellene kaszalni vele, hanem az amerikai
>>>piacon, naluk viszont nincs meg az arak altal keltett 
>>>osztonzo hatas.

Az amerikai kornyezetvedelmi eloirasok tukreben erosen 
ketlem, hogy barmilyen diesel szemelyautot el tudnal adni. 
A Mercedes evek ota kiserletezik ezzel, kutyanak nem kell 
olyan auto, amelyik harom evesen nem megy at az emisszios 
vizsgan. Udito kivetelt a teherautok kepeznek, mert rajuk 
nem vonatkozik a szgk emisszio hatarertek. Utalja is oket 
minden kozlekedo. Egyebkent mi is nyugodtan 
megfontolhatnank, mi a lenyegesebb; gyermekeink jovoje, 
vagy az alszocialis szempontok.
+ - holanc+kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Nem tudom mit szenvedtek annyit a holanccal. 
Nehany fel-le szereles utan kerekenkent max 5 perc munka. 
Szerintem ennyi ido alatt tutti nem cserelsz ki egy 
kereket. Kulonben egy jo teligumi majdnem ennyit er. Igaz 
jegen es baromi nagy hoban problemas lehet. Viszont 
holanccal mart sikerult felhuznom magam hobuckara. 
Kodlampa: fogadjuk el nehany masodperc szembol nem zavar, 
(max a szemed kaprazik nehany masodpercig, es ha akkor jon 
gyalogos vagy rendor azaz o baja miert nem figyel magara).
fogadjuk el hogy a hatso kodlampa baromi zavaro es 
veszelyes. de ha mogem jon egy kodlampas auto, mi a feszkes 
feneert nem kapcsolja le az _elso_  kodlampajat? baromi 
zavaro hosszu negyedorakon a kivilagitott utasterem. a ket 
kulso tukrot meg az analfabetak miatt nem akarom 
eltekergetni
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #954-es HIX AUTO-ban irta Levente ):

> >A kopas soran levalo anyag egy resze lebeg a kenoolajban, ezt
> >hivjuk kavitacionak.

>  Ejnye Teeby, mit hallgattal te a Szechenyiben? Irgum-burgum,
>  tessek utanezni a dolgoknak a teringettet! :-(((
> A motorolajnal nem igazan van kavitacio, elsosorban a vizre
> jellemzo. Kivetel, teli reggelen amig morgo hangot ad az olajszivattyu 
> a suru olaj hatasara.

Ne tegyetek ezt velem... :( Kezdek osszezavarodni... Addig 
tudtama dolgot kovetni, hogy a kavitaciot _nem_ a kenoolajban 
lebego, a femalkatreszekrol levalt szemcsek okozzak... De ezt 
a masodikat nem ertem... Hogy kavitalhatna az 
olajszivattyuban a (hideg) olaj, amikor a kavitacio lenyege -- 
asszem --, hogy a folyadek lokalisan gazallapotu lesz, buborek 
keletkezik... Ehhez nagy folyadeksebesseg kell... Arrol nem is 
beszelve, hogy emlekeim szerint a kavitacio (kagylos) kopast, 
kipattogzast okot az alkatresz feluleten, ilyen egy 
(fogaskerek)szivattyu eleg nehezen viselne el...
Elore is koszonom a felhomalyosito inormaciokat! :)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

P.S.: Aldo: nem Te kerted az EditPlus2-t (WEB szerkeszto)?
+ - Prius (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Olvasgatom a Prius-rol irottakat es kezd homalyosan derengeni 
a dolog... Ez egy duplahajtasu kocsi? Belsoegesu motorral 
_es_ villamos hajtassal? Hol lehetne rola tobbet olvasni? TIA

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Hetfo delelott Pesten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mit mondjak - erdekes volt.
Reggel 7-kor sikerult belefutnom az Arpad hidi
mizeriaba Pest fele.
Kozeptajon 4-en majd szaz meterrel arrebb 5-en, 6-an
futottak egymasba. Mind a belso savban.
Harom savbol kettore szukult a hid.
Szivderito volt latni ahogy mukodik a zippzar elv.
Azutan ugy 10 autonkent valami barom megtori.
Ez vegighullamzik a soron. Legalabb 20 auto nullara
fekez miatta. Lassan eled a zippzar, majd megint egy
eszement udvariatlan barom.
10 szazalek kepes rombavagni a tobbiek jo es partneri 
kapcsolatat.
Majdnem ugyanez egy oraval kesobb a Margit-hidon 
a Jaszainal. Ott beengednek egyet de jonne ketto.
Macso egy gallytoros Suzukival rogton a belsobe.
En blokkolok, de a 91-es busz lokharitojara huz egy 
csikot a baromja. Meg sem all csak szitkozodik.
Tukorbol latom, hogy a buszvezeto flegmatikus mosollyal
konferalja az esemenyt az utasoknak.
9-kor Varosmajor utca, Deli pu, Moszkva ter - agyrem.
Vorosvari uton az SZTK-nal mindket oldalon rafutasos
koccanasok. Mentok araszolnak szirenazva. 
Ismerosom Bekasmegyerrol masfel orat jott a Florianig.
Ugy tunik, hogy front van.

Par hete egy penteki delelott volt szerencsem a 
szekesfehervari csucsforgalomhoz. Az is erdekes volt.
Minden lampanal osszejott 10-20 kocsi. Ennyi !
--
Meszaros Geza
ui: most del van, es lehet hogy meg van egy-ket ko:ro:m
a varosban. Ugy beulnek abba az 5-os bomosbe utasnak es
megneznem, hogy vezetoje mit alkotna itt es most - Pesten.
+ - Holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Sziasztok!
>
> Egyetlen valaszt kaptam csak a konnyen szerelheto holanc kerdeseben,
> azt, hogy legyen ket potkerek, elore felszerelt holancokkal. Az
> otletet koszonom, de nem nyero, egyreszt nem szeretnenk meg egy
> potkereket venni, masreszt ha sielni megyunk (akkor kellhet csak a
> holanc), van pont eleg cuccunk, nem igazan hianyzik meg egy potkerek
> :-))

Nem hiszem, hogy olyan nagy ugyet kellene csinalni ebbol a holanckerdesbol.
En ugyan elesben meg nem tettem fol, de probabol igen.
A legtobbhoz van leiras, de nekem mar nem volt meg es anelkul probaltam ki,
es nem volt tul bonyolult.
Hiszen epp arrol szol a dolog, hogy hasznalhato legyen. SZVSZ a legnagyobb
kellemetlenseg benne az lehet, hogy jol ossze tudja koszolni magat az ember
meg fazni is tud azert a keze, ha mar 1/4 oraja tologalta az autot, stb..
En epp ezert tartok egy munkaskesztyut mindig az autoban.
Szoval csak ki kell probalni szarazon es szinte garantalt a sikerelmeny.

>
> Viszont az otlet akkor is jo. Arra gondoltam, hogy ha feltetlenul fel
> kell tenni a holancot, akkor talan egyszerubb a kocsit felemelni, ugy,
> mintha kereket cserelnenk, es a levegoben levo kerekre szerelni a
> lancot. Mi a velemenyetek?

Errol valoszinuleg egyontetuen az lesz az emberek velemenye, hogy nem jo
otlet. ;-))
Ugyanis azt a szitut, ahol neked fel kellene emelni az autot, hogy ratedd a
holancot, az auto-emelesi tankonyvek valoszinuleg erosen ellenjavalljak.
Konkretan: jo esely van pl, hogy nem fogod tudni felemelni az autot, mert
pl. a emelo alja bemegy szepen par centire a foldbe, elcsuszik az aszfalton,
raddol az auto, es meg sorolhatnam. Azonkivul sokkal tovabb is tart.

Osszefoglalva: a holanc szereles nem annyira veszelyes, mint amennyire annak
hangzik.

Ui: egy haverom nyaron is hordja, es egyszer azzal jott ki valami iszonytato
nagy sarbol.

Udv
Saca
+ - benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek!

Ha tudna valaki segíteni, hogy hol lehet utánanézni a 
benzin ill. gázolaj hő (+;-) hatására való 
térfogatváltozásának.
Pl. -5;-10;-15 fokon , van-e jelentősebb változás
100 l  ->  98 l   ->   -2 l veszteség
5000 l -> 4900l   -> -100 l veszteség
vagy valami ilyesmi??

Előre is köszönöm,
 Ludvig Csaba
+ - A8 kombi - legalabbis a http://auto.origo.hu/ -n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

atolvasgattam a Fogash alatal ajanlott http://auto.origo.hu/ oldalt, es egy
uj autotipusba botlottam, az Audi gyarat bemutato irasban:
>TT-t akarok!-mondtam. Így hát visszaültünk a szolgálati A8 kombiba, és a TT
csarnok felé vettük az irányt. 
A cikkiro holgy feltalalta az A8-as kombit.
En is szeretnem megnezni !!!  :-))
Udv,
Tibor
+ - meg mindig bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Renaultrol van szo:

>A motorokat egy kezdo olajjal kabe 12 orat jaratjak a gyarban, aztan
olajcsere

Ez biztos? (lasd VW-konszernes irasomat, amit a gyakorlatban a sajat
szememmel lattam 2 even at).
Mellesleg 12 ora jaratas az kb 1000km-nyi autozasnak felel meg, amihez
legalabb 50 liter benzin tartozik. MOTORONKENT. Az Audiban evente 1,3millio
motort epitenek. 1,3m/350 munkanap=napi 3700motor.
ha 12 orat jarna, akkor 1850 DB FEKPAD KELLENE CSAK A BEJARATASHOZ!!!
Elhiszi valaki?

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Csabanak Prius ugyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azert az Alfa DOHC-t egy lapon emliteni a Priussal kicsit serto az elobbire
nezve!  :)

Az altalad leirt peldak jogosak es elnek, de
1. akkor azokat senki nem istenitette az egekig, mint most a priust
2. ott azert eleg hamar lett eredmeny
3. ott a meglevo technikat finomitottak, a Prius allitolag alternativa.
Annak viszont eleg gyengecske.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - rere holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha utazunk, akkor a potkerekre mar otthon felrakom az egyik holancot

Neszivass!! A valamire valo holancokat a kocsi megemelese nelkul is fel
lehet rakni. Vagy a tied annyival regebbi tipus, hogy megeri potkerekezni?

Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - re: hirdetesek OT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>, garazsirozott, 1. tulajdonostol,
>
>Ezek a kifejezesek annyira tetsznek mindig elrohogom magam..
>garazsirozott, komoly zene, nagyhifi, sibeda, fullextrakiveve blablabla...

A legtobb nevetseges, a sibeda viszont siralmas. Miert nem jo a
"napfenyteto", "toloteto", vagy mittudomen?
Ugy tunik egyebkent csak Bp hasznalja a sibedat, ami amugy a

Sonnenschiebedach (nemet hirdetesekben SSD, esetleg SD, ha lemezbol van)

kifejezesbol ered ez a roppant gusztustalan szo.Nalam egy kategoia a radil,
bicigli, gardan, koppeny, szallag, pappir, stb.-vel. Ocsmany.

Udv

http://auto.origo.hu
+ - Re: Hibrid vagy nem hibrid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Original:
>> >Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!
>> Szerintem pillanatnyilag semmiben. De ha eltekintesz attol hogy a prius
japan - ami a monitorodon >szinte mar provokacionak tunhet - akkor
szembetuno, hogy az egy _hibrid_. Illetve, hogy egesz pontos >legyek: az
elso - itt ugyis kiderul hogy volt mar ilyen csak nem tudok rola :)-
szeriaban es itthon is >kaphato hibrid. Senki sem vitatja, hogy a dizellek
hasznalati erteke mostanaban jobb mint a >benyosoke....

Innet gondolom emlekeztek. Szoval a leirtakban van igazsag, talan nem is
keves. De ez meg picit olyan "magyar narancs": kicsi is, savanyu is, de a
mienk. Ugy erzem talan, majd, egyszer, soka lehet belole valami, viszont a
dieselben meg azert van nem keves tartalek, mint azt mar kifejtettem. Szoval
a csodara meg asszem varni kell.

Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Escort chiptuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kerdesem lenne, megpedig az, hogy 1995 Ford Escort 1.3i chiptunningjaval
>merjek-e kiserletezni? hol csinalnak ilyeneket? mennyibe kerul?

Vegy egy 1.6i-t, vagy XR3i-t, RS 2000-et. gyarilag erosebb, minden ahhoz van
benne. A Fordnal sajnos nem ugyvan, hogy a legnagyobb motorhoz veszik a
futomuvet, valtot, feket, mindent, aztan ha gyengebb motor jut, sebaj!!!
Udv

http://auto.origo.hu
+ - Re: Kipufogo morajlas - humoros szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Somogyi Istvan wrote:

> Nos, kitalaltam milyen hang kellene nekem. Epp az iment hallottam.
> Haver nalam jart, es amikor indult el, a lepcsohaztol kb. 25
> meterre a keresztezodesben varakoznia kellett, hogy
> kifordulhasson. Ekozben alapjaraton forgott a motor, az uvegek
> pedig zorogtek a lepcsohaz vasajtajaban...
> 
> 25 meterrol!!!
> 
> Ja, az auto egy BMW 750iL
> 
> Nem tudom, vajon 600 kobcentibol is ki lehetne hozni ilyen hangot?

Probalj meg egy trombitat szerelni ra, lehet mejon a hangja :)
Aztan meg minek? Vizsgakor ugyis le kell szedjed rola mert maskepp nem megy
at.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - RE: holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>Egyetlen valaszt kaptam csak a konnyen szerelheto holanc kerdeseben,
>azt, hogy legyen ket potkerek, elore felszerelt holancokkal...
Nem lattam a kerdest ...

Van megoldas: Spike Spider Quick verzio (talan www.spikespider.com)
165/70R14 -re az ara 84000Ft. Tenyleg pillanatok alatt felteheto
es nem leszel vallig mocskos.
(Nekem 2perc a legjobb idom holancilag)

>Viszont az otlet akkor is jo. Arra gondoltam, hogy ha feltetlenul fel
>kell tenni a holancot, akkor talan egyszerubb a kocsit felemelni, ugy,
>mintha kereket cserelnenk, es a levegoben levo kerekre szerelni a
>lancot. Mi a velemenyetek?
Es az emelot honnan banyaszod ki?
szvsz veszelyes, elsullyedhet az emelo, billenhet az auto.
Lehet fagyott tocsa az emelo alatt, stb.
--Ud : szm
+ - Re: Diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :???
>>Miben szennyez a Diesel jobban mint az Otto? Habar neha-neha latni meg egy
>>regebbi fustolgo Mercit (ne hasonlitsuk a kamionokat a kiskocsikhoz) meg
>>ez sem
>>szennyez annyira mint egy regebbi, kopott Otto motor amibol csak ugy dol
>>az NOx
>>meg CO.

>nem kell regebbi autot keresni ami fustolog, egyszeruen korbenezek es
>szinte mindegyik diesel fustol mint az allat, zsir uj autok utan menve ha
>odalepnek neki nem akarmi jon ott ki hatul..

Csak rovidel kommentalom:

1) A tovig odalepsz neki (tetelezzuk fel, hogy rendben levo nem lestrapalt
motor), akkor fustol. Ennek nagy/nagyobb resze viszont a varosi forgalomban
a kipufogorendszerben felgyult korom, ami elobb-utobb elfogy es akkor
mar nem fustol.

2) A korom onnmagaban termeszetes anyag es nem rakkelto, ezt meg sehol
sem igazoltak. (Szenbanyaszok sem rakban hulltak el)
Ami rakkelto azok bizonyos, aromas lancok egesekor felszabadulo anyagok,
melyeket egyebkent benzinuzemu autok is kibocsatanak (es szintelenek).

3) A benzin/dizel vitahoz hozza kene meg venni a gazolaj/benzin gyartasa
kozotti kornyezetszennyezest is (ez szinten nem semmi)

3b) A dizel motor fejleszteseben meg vannak tartalekok, a benzinmotorban
alig

--Udv: szm
+ - Meg mindig halvany Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

Nasfay Zoli:
>>>>>>
Generator/muszerfalhalvanyulas tema: jelentem, mind a Vectra, mind a
Porsche teljesen erzeketlen a gazadasos tesztre. Feltetelezem, a
generatornak egy Kadettben sem kene maskepp mukodnie, mint ezekben.

udv,
Zoli
>>>>>>
Na pontosan ez az!
Nekem sem remlik, hogy regebben lattam volna kulonbseget alapjarati es
magasabb fordulati vilagitasnal. Pedig mar regebben is vezettem sotetben.
:o)
Szoval nem van ez igy jol, ugyhogy generator vizsgalas jon.

Aldo Levi:
>>>>>>>
Ha ezeket megmerted, akkor mar tudod miert vilagit a lampa. :-)))
--
 Udv
  Levente
>>>>>>>
Koszi Levente a diagnosztikat, az az igazsag, hogy nem nekem volt a bajom,
hogy parazslik a toltesjelzo. Nekem az volt a problemam, hogy: (idezem az
eredeti levelembol, mindenkitol bocsi)
Milyen mertekben normalis (ha normalis) az, hogy alapjaraton halvanyabban
vilagit a lampa, mint magasabb fordulaton? Ha semmilyen fogyasztot nem 
hasznalok csak a lampat, akkor is ez a jelenseg.
Mind a kulson, mind pedig a muszerfalvilagitason lathato a gazadasra erosulo
feny (ezt jol megaszontam). Szoval valamilyen szinten 
normalis lehet ez, azert megis azt gondolom, hogy egy dizel autoban
alkalmazott
aksinak kellene ennyit tudnia! Vagy ez mar a generator dolga (jaro
motornal)?
Az auto meg mindig Kadett 1.5 TD.

Azert, amit irtal, abban volt szamomra hasznos is! :o)
Igy?

A kormanyok legyenek velunk, Udv!


 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Wankeltema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A Wankel-motorrol: _nem_ azert bukott meg, "

Ki mondta, hogy megbuktak? A mai napig gyartanak wankel motorokat, nem is
rossz peldanyokat... Attol meg hogy az autokonszernek nem alltak ra, nem
rossz konstrukcio. Bonyolultabb technologia, de nem gagyibb mint egy
barmilyen soros vagy v motor.

SzaboZE
+ - Thx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Keddveseim!

Koszonet

Havasi Daninak,
Lovasz Jozsefnek,
Klein Gyorgynek es
Podmaniczky Andrisnak

a megkuldott Hix.Auto szamokert.

s.cs.
L.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** SMS :                  (subj.-be max. 136 karakter)
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese
+ - Renault Thalia kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

tegnap igertem a Renault Thalia kepeket.
Letolthetoek a kovetkezo helyekrol:

A hivatalos fotok (73 kB):
www.nexus.hu/djtiszy/offi.zip

A szalonunk elott keszultek (313 kB):
www.nexus.hu/djtiszy/real.zip

A puzzle-kep (122 kB):
www.nexus.hu/djtiszy/puzzle.jpg


Aki keri, annak tovabbra is kuldom mailben.


Udv,

deejaytiszy
Renault
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Recski Anna kerdezte, hogy erdemes-e holancot felemelt kocsira tenni.
(Az eredeti kerdeshez meg annyit, hogy a nemet autokluboknal lehet
holancot berelni, talan a MAK is nyujt ilyen szolgaltatast.)

Szerintem ne probalkozz ilyesmivel. A csaladi Ladanal kellett ilyet
muvelnunk, mert a nyari gumis potkerekre a garazsban addig probalgattuk,
amig ment mint a karikacsapas. Aztan az osztrak szerpentinen kiderult,
hogy a teligumi durvabb mintazata miatt nem lehet feltenni ra a lancot,
csak ha levesszuk a kereket. Nem egy heveny elmeny visszatolatni egy
(viszonylag) sik helyre es ott felemelni a kocsit es azert rimankodni,
hogy az emelo ne csusszon el a jegen (reggel feltenni, delutan levenni,
harmadnapra egesz jol belejottunk :) ).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Kesik a 206-os (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia deejaytiszy!

> Alapeset: Te alairtal egy foglalopapirt (veteli elojegyzes), sot, ha
> jol sejtem, mar a szerzodest is. Minden kereskedo a sajat szaja ize
> szerint alakitja a szerzodeseket. Ha ez valakinek nem tetszik, el
> lehet menni a szomszedba az ugyanilyen autoert. Ez ennyire egyszeru.
> Nekunk 15 SOR (A4-es oldal) a foglalopapirunk, de sajat felmereseim
> szerint (az uzletkotoink kozott) a vevok 60-70%-a meg EZT SEM OLVASSA
> EL!!!
Ez tenyleg gond, de nalam egy kicsit mas a helyzet: az altalam alairt
papirok egyike sem tert ki arra, hogy az auto vetelaranak teljes
kiegyenlitese
(mivel tudtommal a hitel mar ketyeg, igy vegul is kifizettem a teljes arat)
utan
mikor vihetem el az autot. Viszont SZOBAN megigertek, hogy ez bizony
10 nap lesz, mivel a hatosagi eljaras lassu. Ennek 22. napja, es mivel az
autoval kapcsolatban:
- allitolag kesett a gyar (ezt mondjuk el is hiszem)
- kesve kuldtek el a vampapirokat
- elotottek a vampapiron az alvazszam egyik betujet, ezert vissza kell
kuldeni
a vamosoknak
- nem is Magyarorszagon utottek el, hanem a francia oldalon, valahol...

egy picit elkezdtem felni, hogy par honap mulva a Fokusz plusz extra
giga-mega szupersztori egyik szereplojekent fogok meselni az eppen
zajlo peremrol, ahogyan a Kaya Ibrahim tulajdonaban levo xxx Peugeot-ot
szidom :-). Es amilyen pechem van, nem az Eros Antonia fog meginterjuvolni,
hanem valamelyik nyakkendos eloleny...

> Ezek utan mit akar a kedves vevo? Ha vesz egy 3 millios lakast,
> elviszi az ugyvedjet, ha meg megrendel (pl. nalunk) egy 6 millios
> Lagunat, bekuldi a feleseget. Kiraly, nem? Termeszetesen minden autos
> ceg levedi magat. 1-2 vevovel lehet hadakozni evente, de tobb szazzal
> lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
> kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
> kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
> kereskedo az orszagban (peldanak okaert ... ahol ugyanezek a
> feltetelek :-)))
Azert az szerintem vicces lenne, hogy az ember ugyveddel jarna autot venni.
Egyebkent a szerzodeseket csak a helyszinen mutatjak meg, nem lehet
elkerni az osszes kereskedotol es osszehasonlitani, hogy melyik mit ir.

>
> Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
> diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
> ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
> szallitja - vamolja - szallitja a gepet.
Azert ez az informatikai vilagban szerintem nagyon nem igy van. Ha nekem
van egy melom 10 millios ertekben, amibol 1 milliot kap egy alvallalkozo,
es valamit az elbok, akkor azt egy az egyben rajtam verik le, igy azt kesobb
perelhetem az alvallalkozon. Itt is szerintem az a felelos, akivel en
kapcsolatban
allok, o majd ervenyesitheti a veszteseget a szallitokon vagy a gyaron. A
gond
az, hogy a szallitasi hatarido nem igazi hatarido volt, hanem egy ajanlott
idopont,
az atveteli pedig meginkabb kodos, arrol meg ajanlott idopontos papirom
sincsen, csak egy szobeli igeret, amit nem egeszen tartottak be (bar ha
hiszek nekik, nem az o hibajukbol).

Legfeljebb orul, ha megjon a
> gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
> serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
> egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.
Kosz a valaszt, es varjuk a kepeket/leirasokat az uj Renaultrol!!

Egyebkent a legutolso igeret szerint (ma 13:30 perc), szerdan meglesz
az auto, es mindent el fogok felejteni, csak nyomom a gazt, jaratom a
legkondit (most milyen jol fog jonni, nem olvad le a ho a cipomrol :-) es
elkezdek riasztok es egyeb nyalanksagok utan futkosni...

Udvozlettel,
Lakovich Nandi
+ - Benzinszint ellenorzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autos lista tagok!

Az  a  kerdesem,  hogy  tud-e valaki olyan helyet ahol lehetne Opel
Asconahoz benzinszint erzekelot szerezni jutanyos aron. Ez az uszos
szinterzekelo  szerkezet a benzintankba van becsavarozva alul es az
uszo vege feltekercselt ellenallashuzalon mozog. Ez a huzal szokott
elszakadni. (meg is tette...) Letezik szenreteges kivitelben is ami
szinten kikopik egy ido utan.
Nos az a kerdes, hol lehetne szerezni??
2)  Ha valaki meg tudna merni hany Ohm az ellenallasa azt is nagyon
megkoszonnem mert esetleg akkor lehetne ilyet tekercselni...

Kerlek  maganba  is  kuldjetek  az infot az alabbi emilcimre mert a
listat csak ritkan olvasom.

Koszonet!

   -= Andras =-               mailto:
+ - re : kesik a 206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon megdobbentett az altad leirt eset. Az meg, hogy Tiszai Arpi is a
kereskedonek ad igazat..... :-((((
Az en Opel Zafira vasarlasomnal is keslekedett az atadas, de.. !!!!!
Nekem a megrendeleskor 50ezer Ft-ot kellett fizetni (foglalo), ami egy 5
millios autonal elfogadhato. Az igert 8 hetes szallitasbol nem lett semmi,
ot es fel honapot kellett varnom. De ezido alatt fizetnem nem kellett, sot
az elozo Astramat is az ot honappal azelotti aron szamoltak be, pedig
hasznaltam folyamatosan. Mikor vegre bejott az auto, levizsgaztattak, ekkor
szoltak nekem. En bankba be, penzzel+regi autoval kereskedohoz el, majd kb.
masfel ora es Zafiraval el. Ezido alatt megvettek a regit, eladtak az ujat,
es en csak a kulonbozetet fizettem ki. A kesedelmes szallitasert pedig
ingyenes forgalomba helyezessel karpotoltak.
Na ezt el tudom fogadni, de hogy egy mar elore kifizetett autot ne hozhassak
el !!!!
En biztos nem fizettem volna ki, es ha a Peugeotnal ez a szokas, mas marka
utan neznek.
Tudom ajanlani az Opelt.. :-))
Hello : Laci, egy elegedett Zafira-tulaj
+ - Re: *** HIX AUTO *** #954 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Kesik a 206-os ( 42 sor )
> Idopont: Sun Dec 10 12:14:26 EST 2000 AUTO #954
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

*********************************************************
Alapeset: Te alairtal egy foglalopapirt (veteli elojegyzes), sot, ha
jol sejtem, mar a szerzodest is. Minden kereskedo a sajat szaja ize
szerint alakitja a szerzodeseket. Ha ez valakinek nem tetszik, el
lehet menni a szomszedba az ugyanilyen autoert. Ez ennyire egyszeru.
Nekunk 15 SOR (A4-es oldal) a foglalopapirunk, de sajat felmereseim
szerint (az uzletkotoink kozott) a vevok 60-70%-a meg EZT SEM OLVASSA
EL!!!

Ezek utan mit akar a kedves vevo? Ha vesz egy 3 millios lakast,
elviszi az ugyvedjet, ha meg megrendel (pl. nalunk) egy 6 millios
Lagunat, bekuldi a feleseget. Kiraly, nem? Termeszetesen minden autos
ceg levedi magat. 1-2 vevovel lehet hadakozni evente, de tobb szazzal
lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
kereskedo az orszagban (peldanak okaert ... ahol ugyanezek a
feltetelek :-)))

Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
szallitja - vamolja - szallitja a gepet.  Legfeljebb orul, ha megjon a
gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.

Talan megvilagositottam dolgokat.


udv, deejaytiszy
Renault
***************************************************************

En azert bizom benne, hogy egyszer itthon is lesz akkora vasarloero, hogy a
beszallito autogyarak a tifajtatokat ugy rugja ki a dealerlistajarol mint a
pinty.
Szerencsere vannak maskeppen gondolkodo dealerek is. Persze nem a francia
autogyaraknak. Ugy tunik ezek a cegek meg nem akarnak igazan nyomulni
Magyarorszagon. Egyebkent is van velemenyem a francia autokrol, amit most en
itt nem reszleteznek. Talan egy tipusa sincs, aminek megkozelitoleg is olyan
jo lenne a megbizhatosaga mint egy Mazda.nak vagy Opel-nek. A
szervizhatterrol pedig jobb melyen hallgatni. Ott az autoszerelo urak
viselkedese hasonlatos az AFIT szepemleku (?) gardajara. Egy egyszeru
benzinszagot nem kepesek harom ev alatt szakmuhelyben markaszerelok
megszuntetni. A sufniban dolgozo maszek tiz perc alatt intezte el a dolgot
vegleg. Na ennyit a franciaautokrol es szervizerol !
Ami pedig a vevok kiszolgaltatottsagat es hulyeseget illeti: Remelem neked
az eletben nem lesz sajat ceged. Ha a fonokod is ilyen gondolkodasu, akkor
neki sem sokaig.

------------------------------------

Udv: Refi J
+ - Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

***********************************************************
kettesben viszi a 110-et. Az Astra igenytelen, mint mar 8 eve.
*
Menetdinamikaja (1.4 60LE) kabe az indiai elefanttal van pariban.
*
Sorjas belso elemek az Astraban, sima a suzukiban, de zorog. A Seat
*
Cordobat - Polo Classicot sajnos nem tudtuk probalni, gondolom, ez
*
legalabb szinvonalasabb lett volna.
*

*

*
Szoval mi szep sikereket varunk, foleg ugy, hogy a Daewoo csodot
*
mondott (zuhan a hasznalt ara!!), a Suzuki meg (e heti hirek szerint)
*
leallitja a Sedan gyartasat 2001 ev vegeig (egyebkent is oskovulet
*
konstrukcio). Opel Astra Classic szinten a veget jarja. Tisztesseges
*
konkurrensunk csak a Seat Cordoba, az meg sokkal kisebb belulrol. A
*
Polo Classic a 2.8-4.4 millios araval nevetseges (az eladasaik
*
igazoljak...).
*

*

*
A heten fel fogom pakolni a rendelkezesemre allo par Thalia kepet a
*
Netre, es/vagy irjon, aki keri,  hogy kuldjem zippelve.
*

*

udv, deejaytiszy
*
Renault
*
mailto:.
*

*
 PS: ja, az arat elfelejtettem: 2,2 millio alatt lesz!!
*
************************************************************

Mint latjuk a kereskedo a hulye vevot probalja meggyozni a sajat portekaja
felsobbrendusegerol.
Ehelyett inkabb a vevoket kellene tisztessegesen kiszolgalni. Nem mindenki
hulye. Ebbol indulj ki.

Az Opel Astra egy megbizhato konstrukcio. A Daewo-t megveszi (vette) a GM.
Innentol ismet van ara a kocsiknak, amik ugy mellekesen lenyegesen olcsobbak
mint a Renault barmelyik hasonlo kategoriaju autoi.
Az Opel Corsa messze veri barmelyik francia hasonlo kategoriaju kocsijat. Az
1 literes 12 szelepes motorjanak meg a laba nyomaba sem johet francia motor.
A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris ( ami alapbol most sem dragabb
mint az uj csodafrancia) vilagbajnok.
Szoval van mas is a piacon. Jobban orultem volna a reklam helyett egy
korrekt leirasnak :-)

------------------------------------

Udv: Refi J

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS