Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 702
Copyright (C) HIX
2000-04-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Rele (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind)  33 sor     (cikkei)
3 Re: Olasz ablaktorlo (mind)  16 sor     (cikkei)
4 biztonsagi ov (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Opel vasarlas (mind)  6 sor     (cikkei)
6 4! (mind)  3 sor     (cikkei)
7 uthasznalat kulfoldieknek (mind)  16 sor     (cikkei)
8 max. fordszam (mind)  14 sor     (cikkei)
9 titan dypol? (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Wagon R+ (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Mercedes kezeloszervek (mind)  34 sor     (cikkei)
12 EHD roviden (mind)  37 sor     (cikkei)
13 Re: Benzin (mind)  33 sor     (cikkei)
14 Re: Kocsibabra (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: Kihagasok penzbeli jutalmazasa (mind)  46 sor     (cikkei)
16 Astra Caravan elado 1997 VII, 1,4 16V 90LE, legzsak, ra (mind)  2 sor     (cikkei)
17 Udv, (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Vam -> apr. 1. ? (mind)  2 sor     (cikkei)
19 OFF TOPIC pedagogusok es egyeb szakmak... (mind)  22 sor     (cikkei)
20 ablak emelgetes, fek, takszi orra, pbgaz (mind)  61 sor     (cikkei)
21 Re:Nezzetek csak mit talaltam: (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Nagybetu kisbetu (mind)  46 sor     (cikkei)
23 Re: Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind)  27 sor     (cikkei)
24 autovillamossag (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Re: oreg? (mind)  11 sor     (cikkei)
26 pedagogusoff (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Pech (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Offtopic - Humor (mind)  37 sor     (cikkei)
29 re: Alku Suzukira (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Re: Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >TILOS volt barmi olyat beszerelni a kocsiba, ami a motor MUKODESET
> >blokkolta. Csak az INDITAST volt szabad gatolni. Az erveles az volt,
> >hogy ... nehany pont elozeskor romlott el es allitotta le a motort,
> Szerintetek egy jo solid state rele' normal korulmenyek kozott milyen
> esellyel tud elromlani, milyen elettartamra lehet szamitani...??

A felvezetok nem igazan megbizhatoak...:-( A SSR inkabb vezetesre hajlamos ateg
ni,
de (szerintem) 12V-on relative nagy feszultsegesest is produkal.

A helyzet kulcsa az autogyarak kezeben lenne, de szerintem (legalabbis ugy nez 
ki a
dolog) nekik erdekuk hogy lopjak az autoikat.:-(

Istvan
+ - Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Bar nem en voltam a celzott szemely, de azert:

De azert..... ha hallgattal volna, ugyan bolcs nem lennel, de nem tudna mindenk
i
rolad hogy milyen sotet dolgokat tudsz leirni.

Csak egy kicsi (tenyleg ici-pici) szemelyeskedes: Te az ABN Amronal kapsz vagy 
havi
150 nettot, de lehet hogy ennel tobbet is. Ezt abbol kovetkeztetem ki, hogy a
portasok arrafele nem kapnak email cimet, meg szamitogepet meg ilyesmit, hanem 
csak
a nyakkendos Yuppie gyerekek. Tovabba az agyuk is azoknak van ennyire elszallva
mint neked.

Csak elore szolok, ha majd gyerekeid lesznek, az okos nevelesedbol kifolyolag a
legtobb gondja a tanitoknak veluk lesz, es te akkor is jaratni fogod a szadat h
ogy
az iskolaban miert nem nevelik meg a gyerekeidet.

A 9-10 honap munkarol meg annyit, hogy nyaron, amikor te AZT HISZED hogy a
pedagogus meg mindig nyaral, na olyankor a neveletlen hulyegyerekek
potvizsgaztatasat vegzi, ahelyett hogy pihenne. Szoval nincs 3 honap az a szune
t,
mint ahogyan te gondolod.

Keress mar az ismeretsegi korodben egy pedagogust es beszelgess el vele. Hatha
tanulsz valami ujat.

Istvan
+ - Re: Olasz ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Gacs Lajos wrote:

> Ha mocskos saros az ablak, ne inditsa el az ablaktorlot szarazon,
> mielott a viz odaerne es szetfolyna az uvegen.

Igaz, engem is zavar. De vezetes kozben nem is olyan nagy baj hogy csak
egyet spriccenteni kell es meg le is torli.

> Gacs Lajos es tulkepzett autoja Ford Focus

Tovabbi tapasztalatok? (mert nekem van!)

Istvan
Focus 1.6
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Kresz szerint a taxisnak nem kotelezo bekotnie magat ha utast visz. Azert
hogy az esetleges tamadas soran tudjon vedekezni.
A gepjarmu oktatonak sem kell bekotnie magat ha a tanulo vezet , hogy adott
esetben hirtelen tudjon kormanyozni.
Mindket szabaly ervenyes ma is. Vitatni persze lehet oket.

sanzi
+ - Opel vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyulnek a jelentkezok, akik nyar elejere tervezik Opel vasarlasukat. Tegnap
ismet beszeltem a helyi (Erd) Opel kereskedovel, aki konkret kedvezmenyt akkor
mond, ha ismeri a megvasarolni kivant autok db.szamat, tipusat. Eddig van
jelentkezo Zafirara, Astrara. Ha Te is nyar elejere tervezed Opel vasarlasodat,
es nem gond Erden megvenni az autot, csatlakozz ! Bovebbet maganemilben.
Hello : Laci
+ - 4! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar csak negyet kell aludni!!!!! :-))))

Stevie
+ - uthasznalat kulfoldieknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VTI vetette fel tegnap:

> Pl a hataron beszedni, mondjuk
> uthasznalati dij neven? Bocs ha hulyeseg,  ez csak ugy
> kijott.

"Nalunk" Bulgariaban ez a rendszer. Jugo-gorog tranzit 
(Kalotina-Kulata, kb. 240 km) 16 DEM.

De en tudom, hogyan lehet kijatszani ;-)))))))

Stevie,
Bulgaria

PS: egyebkent itt *olcsobb* lett a benzin 3 sztotinkaval, 
azaz ~4,20 forinttal. Otthon mi a helyzet?
+ - max. fordszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta tegnap:

> Ami allando szivorendszert (nem valtozo szivocsohossz, nem
> valtozo szelepvezerles) es atmoszferikus (nem feltoltott)
> motoroknal jo kozelitessel a max fordulat 2/3-3/4 kozotti
> tartomanyba esik.

Mar regebben is akartam kerdezni: honnan tudom, hogy mi a 
max. fordulat? Ameddig a fordszammmero skalazva van? :-))) 
Vagy ahol az elektronika letilt (ha van)? Vagy ahol a max. 
teljesitmeny jelentkezik? 

Koszi a valaszt.
Stevie
+ - titan dypol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tud valaki a Titan Dypol sebvaltozarrol valamit? (A 
baratnom cegautojaban van ilyen es nagyon szimpatikusnak 
tunik.)

Hol epitenek be ilyet es kb mennyibe kerul? Ha valaki a 
konkurenciarol tud valami konkretat (Mul-T-Lock, illetve 
van meg egy tipus), az se habozzon megirni :-)

Koszi,
Stevie
+ - Wagon R+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bar meg ulni nem ultem benne, de a formaja nekem nagyon tetszik. 8-)
Tobbek szerint kisse furcsa az izlesem.

Tibi
+ - Mercedes kezeloszervek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Manapsag, ha az ocsem Suzukijaba ulok, semmit nem talalok.
A Mercimben csak az index mukodik hagyomanyosan. Osszesen
egy bajuszkapcsolo van a kormany bal oldalan, es egy tekero a
kormanytol balra. Viszont minden dimenzio ki van hasznalva, hala
a fejuket is hasznalo nemet mernokoknek. A Trabinak voltak 
hasonloan egyszeru megoldasai. 8-))

Bajusz:
fol-le: index
tolva: reflektor
huzva: fenykurt
hossztengely menten tekerve: harom fokozatu ablaktorlo
benyomva kicsit: egy torles
benyomva rendesen: ablakmoso+torlo

Tekerentyu:
balra egyet: baloldali parkolofeny
balra meg egyet: ketoldali parkolofeny
jobbra egyet: helyzetjelzo
jobbra meg egyet: tompitott
(jobbra barmelyik allasban) egyet kihuzva: elso kodlampa
meg egyet kihuzva: hatso kodlampa is.

Kezifek:
pedal a bal oldalon, jol ra kell lepni. Kioldani egy kallantyuval lehet,
az is bal keznel van. Elonyei, hogy szep, nagy es kenyelmes
konyoklo doboz lehet a jobb kar alatt (van is 8-)), es anyosules
lakoja nem tudja berantani. 8-) Hatranya, hogy egeszen mas
technikat igenyel a kezifekes indulas, mint amit megszoktam
korabban.

Tibi
+ - EHD roviden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! Udv Fogash!

 Hidrodinamikai keneselmelet tomoren:

 A siklocsapagy mukodesi elve hasonloan kepzelheto el, mint a vizisie,
nagy sebeseg eseten a sizo "siklik" a vizen. Csapagynal ilyenkor a
femfeluleteket vekony olajfilm valasztja el egymastol, amely nagyon
kicsi surlodasi tenyezoju. (Ontottvas perselynel =0,0035, feherfem
perselynel=0,0017)

  Ahhoz, hogy a siklofeluletek kozott hordozokepes olajreteg johessen
letre, a kovetkezo felteteleknek kell teljesulnie:
1. viszkozus folyadek a kenoresben
2. tapadokepesseg a kenoanyag es a femfeluletek kozott
3. relativ sebesseg a siklofeluletek kozott
4. a mozgas iranyaba szukulo res

 Innentol kezdve tanacstalan voltam es igy nem irtam le a csapagy
matematikai alapjait, meretezeset. (pl.Reynolds-fele diff.egyenletet, 
ami zart alakban megoldhatatlan, leven nem a HIX-Tudomany!)

 Tudnivalok:
- mindenkeppen szukseges sebessegkulonbseg a csapagy ket fele kozoztt,
kulonben nem alakul ki kenofilm. => inditas alatt es utan nincs kenes!
- az olajnyomas nem azert szukseges, mert ha nincs, akkor nincs kenes. A
motor ettol meg megy.... A keneselmelet szerint, ha odacsurgatom az
olajat, akkor is    mukodik a siklocsapagy. Lasd oregapaink csepegteto
olajozasu autoit! Olajnyomas azert kell, hogy mindhova eljusson az olaj!
Klasszikus pelda Opel vezermutengely....
--
 Udv:
     Levente

Javasolt irodalom:
  Zsary: Gepelemek II. TK1991
  Milowiz: Lager und Schmierung (List Band 8/1)
  Triboligie und Schmierungstechnik (kethavi folyoirat)
+ - Re: Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Akkor lenne egy megfigyelesem es kerdesem: Volt (USA-ban) egy osoreg
Mazda 323 kocsink (1.6i). Az volt az erdekes megfigyeles, hogy barmilyen
benzint vettunk bele, egy km. ugyanannyi *penzbe* kerult (es ennek
megfeleloen a legdragabbat vettuk, mert ritkabban kellett tankolni).
Azaz a kocsi valahogy erezte, hogy jobb a benzin (szubjektiven
en is, de ez lehet, hogy nem igaz), es tobb energiat hozott ki belole.
  Ezzel szemben a csapbol is az jon, hogy nem erdemes magasabb oktanszamu
benzint tankolni, mert semmi ertelme nincs. Akkor most mi az igazsag?
Van ennek barmi koze az akarhany utas katalizatorhoz, kismillio muszerhez,
stb.? Nem tudom mi volt a kocsiban, 86-os volt, de kegyetlen alacsony
volt a karos anyag kibocsajtasa (meg az utan is, hogy a kipuffogon
befoltoztak a lukat :-).
  Az is felmerult bennem, hogy nincs jol beallitva a kocsi, es a gyengebb
benzinnel nem 'normalisan' mukodik. Ez ellen szol, hogy egy hosszabb (45e
km) szerviz szunet (kiveve olajcsere, ahol viszont semmi mast nem csinaltak,
mert beidomitott majmok voltak) elott es utan is azonos volt a jelenseg.
Azaz bar be lett allitva a motor (szerelo le is tolt rendesen, mert a
szelepek eleg erdekesen alltak), de a jelenseg (oktanszam erzekenyseg)
nem szunt meg.
  Nem lehet, hogy a benzin vita/eszmecsere mogott is ez van? Egyes
kocsik erzik az oktanszamot, kettesek nem? 
  Ja, es a kocsi kezikonyvben csak annyi van, hogy olommentes. Hogy milyen
oktanszam, azt nem mondjak meg. Mindez persze multido, mert azota valtottunk
elektromos jarganyra a koltozes soran.  Nem irom le a muszaki adatait, mert
nem tudom oket, meg szegeny VD sargulna a LE, nyomatek es egyebek lattan
(en mosolygok, amikor sorban hagyom le az M5-oket). Fogyasztas sem semmi,
2 liter benzin araert 60 km-t megy. Es lehet olvasni, mert gyarilag
sofor van benne. Biztositas, sulyado nincs.

Udv,
  Gyula
+ - Re: Kocsibabra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Frigyes, hallo Autosok,

Major Frigyes irta:
>En is igy cselekednek pedig Skodam van. De a mai
>torvenyes viszonyok kozott ha egy tolvajt tettenersz es veletlenul
kepen
>torlod teged sittelnek le.

Tudod a tolvajoknak itthon jogai vannak. Csak a magantulajdon
vedelmerol feletkeztek el egy kicsit a kedves torvenyalkoto bacsik.
Igy, ha meglatod, hogy berhelik a kocsidat, akkor ki kell hivni a
rendorseget. Akik altalaban megvarjak, mig vege a balhenak, aztan
jonnek csak oda felirni mi tortent. Mellesleg havi 30 ezerert en sem
kockaztatnek. De mivel jogallamban elunk, igy kell cselekedni.
Raszolni viszont ralehet, hogy "Ejnye bejnye, legyenszives hagyja abba
a kocsim ellopasat!". Aztan legfeljebb kapsz egy kis olmot a tudodbe.
Ez van.
Nem jarkalok baseball utovel allandoan, csak ugy gondolom, ha beindul
a riaszto, akkor anelkul nem mennek le megnezni a kocsit, hatha balhe
lesz, aztan valami mar nalam is legyen.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Kihagasok penzbeli jutalmazasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek,
Csizmadia Geza irta:
>Nana! Nem elengedesrol, hanem elbiralasrol volt szo, mind a vetseg
>sulyossaga, veszelyessege, mind a vezetore rott buntetes vezetore
>vonatkoztatott sulyossaga tekinteteben. Igazsagos sosem lesz de
probal
>lenni. Miert, mi igazsagos, ami torvenyes???? Na ez mar politika.
>Sorry a keso valaszert, a mailserverem a net rossz oldalan volt egy
par napi
>g.

A vetseg sulyossaga, veszelyessege nem fugg az auto tipusatol a
legtobb esetben. (Ld. pl. Stoptablan valo athajtas ugyanolyan sulyos
kis (olcso) es nagy (draga) autoval egyarant.) Tehat akkor a vezetore
vonatkoztatva kell sulyosnak lenni ugyebar. Akkor vagy kereseti
igazolast, es jovedelembevallast kell a forgalmival egyutt magunkkal
vinnunk, vagy a rendornek kell elvegeznie egy ertekbecslo tanfolyamot,
hogy megallapitsa, hogy az adott auto mennyibe kerulhetett, ezalapjan
felteteleznie kell egy kereseti szintet es ez alapjan megallapitania a
birsagot, sajat belatasa alapjan. Mert enszerintem auto alapjan csak
igy lehetne kiszabni. Azonban a rendor szubjektiv itelokepessegere
bizni a birsagok megallapitasat, az kicsit nonszensz. Ha szimpi vagy
neki, akkor kevesebb, ha nem, akkor meg tobb? Felmerulhet a nok es
ferfiak kozotti elbiralas massaga a rendoroknel. Pl. a no kicsit
jobban kigombolja a dekoltazsat vagy ramosolyog a rendorre, es maris
nem kell fizetni, csak figyelmeztetik, hogy maskor ilyet ne csinaljon.
(Ilyet mar sokszor hallottam.) Szoval nagyon sok bizonytalan tenyezo
van ebben a sokkategorias birsagolasban. Ezert en azt tartom, hogy a
legjobb, ha egyseges tarifakat alkalmaznak, aminel nincs kivetel
senkinek, es nincs kulonbseg ember es ember kozott, legyen barmilyen
autoja. A birsagot kell ugy meghatarozni, hogy kifizetheto legyen a
Trabisnak is. De ismet hangsulyozom, akinek nincs penze egy eseteleges
birsag kifizetesere az eloszor is ne szabalytalankodjon, vagy ha ez
nem megy, akkor ne uljon autoba. Az a siras hogy a gazdagnak ez az
osszeg biztos semmit sem jelent, hulyeseg. Ugyanugy megdolgozott azert
a penzert mint a kevesebbet keresok, es neki is hianyzik a birsag
osszege, tehat ugyanugy nem tudja masra elkolteni ha befizeti a
rendornek, csak esetleg elhalasztja a vasarlasat maskorra, mert nem
letfontossagu. Azonkivul ugyanannyira idegesiti is, hogy megint be
kellett valamit fizetnie a rablo allam kasszajaba (mert ezeknek semmi
nem eleg).
Szoval ha sok a birsag ne tessek autozni, de mindenkit vegyenek egy
kalap ala, mert autos az autos!

Kossz,
Vaddiszno
+ - Astra Caravan elado 1997 VII, 1,4 16V 90LE, legzsak, ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
 This mail has been sent through Pannon GSM MobilPosta Gateway
+ - Udv, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ON:
Ez a autokiviteli vam aze eros, foleg az indoka. Remelem ma 
mar nem el, mer ha igen, akkor en polgari engedetlenkedni 
fogok ebben az esetben, es elfelejtem bejelenteni, hogy 
veglegesen tavozik az auto. :-)

OFF:
Nagyon abba kene mar hagyni ezt az pedagogus + taxi off-
topic-ozast. :-((
Azert van ezer lista a HIX-en hogy ne kelljen naphosszat 
olyat olvasnia az embernek, ami nem erdekli...
Igen, ilyenkor mindig mondjak, hogy PgDn, de azert azt is 
meg lehet unni...
Plane, meg ha azt is figyelni kell, hogy ki hogy keveri 
ossze az off-topic-os mondokajat az autos temakkal.
Aki meg nem birja magaba fojtani, legyenszives nyergeljen 
at maganba, vagy a VITA-ra.
Koszonom a figyelmet minden inggel rendelkezo embertol.

Saca
+ - Vam -> apr. 1. ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na ha ez az auto kifele menet vam ( _allamvagyon_ ) apr. 1-
ei trefa volt, akkor nalam sikerult :-))
+ - OFF TOPIC pedagogusok es egyeb szakmak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Listatarsak!

Kerlek bennetek, hagyjatok a pedagogusokkal, taxisokkal kapcsolatos,
szerintem parttalan vitat. Ez nem ennek a listanak a temaja. Ezen az alapon,
a sztrajk
idejen a mozdonyvezetokrol is polemizalhattatok volna, elvegre Ok is
jarmuvet vezetnek...

Tehat, vagy hagyjuk abba, vagy koltozzon a tema a HIX VITARA. Persze ez csak
keres.

Inkabb szeretem olvasni a szakmai kerdeseket, esetleg az olyan "szineseket",
amelyek pl. az utobbi lapszamokban jelentek meg, a szazforintos benzin
akcioval kapcsolatban.

Vitazzunk a meregdraga autopalya sarcrol, a folyamatosan emelkedo
uzemanyagarakrol, es persze az se artana, ha a velemenyunket eljuttatnank az
Autoklubhoz, a PM-hez, vagy a kozlekedesi
tarcahoz (MOL-hoz???). Magunk kozott morgolodni igen belteljes, ugyan ki
hallja meg?

SoMolTi
+ - ablak emelgetes, fek, takszi orra, pbgaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van-e valami tapasztalata valakinek arrol, mennyibe kerül es mekkora
> macera uto lag beepittetni elektromos ablakemelot legalabb a ket elso
> ajtoba? Hazilagos kivite lezesre nem vallalkozom, a szervizekben
> vallalnak ilyet? Astrarol van szo, az ajto konyoktamaszaban lathatoan
> ott a kapcsolo helye. A helyzet az, hogy azt remelem, meg tudom majd
> venni a
Atlag 20e ft-ert csinaljak meg, de ajanlom a www.autohifi.info.hu-t, 
ott a gazda Buzna Kristof, egy fiatal es nagyon korrekt srac, ok 
foglalkoznak ilyennel, meg riasztokkal meg mindenfelevel. Bar 
igaz, en meg nem csinaltattam vele semmit de lattam a 
munkaikat, amikor naluk voltam 1-2 dolgot megbeszelni.. 

> Valaki azt irta, hogy sebessegbe teve elgurul az auto -  probald ki
> egyszer. So kkal kevesebb eselyed van egyesbe vagy rukvercbe tett
> kocsit megmoccantani, mint oly at, amelyben kezifek rogzit csupan.
> Egyebkent a sebesseges rogzites tobbek kozt aze rt is jo - a tobbit
> mar a tobbiek megirtak - mert raszoktatja az embert a kinyomott
> kuplunggal torteno

Jajj errol jut eszembe, hogy en ca. 2 hete remultem hivtam fel az 
egyik listatarsunkat, hogy hogy lehet hogy az 1-esben levo autom 
hatrafele elgurult.. :)) Szoval kezifek az kell kemenyen, de erdekes 
olyan hogy beragadt dobfeknel meg nem hallottam ellenben egy 
csodafiat hagyott mar ott hogy a hatso tarcsafek beragadt...

De innen a kerdes.. 
Szoval autocskam majdnem 2 eves, van benne 46e km.. 
Elso fekbetetet most cserelnem 4-5. alkalommal (mar nem tudom 
kovetni) mindig markas gyari betetet kapott a gepezet. 
A problemam a kovetkezo: 
Altalaban surun hasznalom nagyobb intenzitassal a feket, mint 
ahogy ezt a fekbetet csereintervallum is mutatja, es az utobbi 
napokban feltunt hogy neha az auto hatulja jobbra elindul.. 
Azt neztem hogyha teljes erovel beletaposok a fekbe mindegyik 
kerek blokkol. De neha megis megindul a hatulja, elkepzelesem 
sincs hogy miert, es hogyan is ideztem elo.. 
Lehet hogy az egyik hatso dobfek az elkopott ?? mert meg soha 
az eletben nem volt cserelve, osszesen annyit foglalkoztam vele, 
hogy nezegettem hogy 2 ev alatt milyen szepen elrohadt kivul az 
egesz, es nem ertettem hogy miert is jott le a fekete fekdobrol az 
OSSZES festek egy 2 eves autonal.. 

-------------------


> A taxis ado-be-nem-vallas es a palackbol valo tankolas az ugye
> ugyanolyan adocsalas, amiert most nehany igazgato csuklojan
> bilincs csattant ?

Igen, de kisebb merteku, legalabbis a gazzal valo jaras.. Azert 
megkergethetik azembert, az egesz nem er annyit, raadasul ha 
moged all valaki egybol erzi hogy pb gazzal megy az auto, szoval 
le lehet bukni.. 
A taxis csalason soha az eletben nem bukik le senki, mert 
hasznaljak a taxiorat, de azt vissza is lehet allitani.. Persze 
mondjak hogy nem lehet tul jo szerkezetek, de 
erdemes elnezni asszem visegradi u. vagy azzal parhuzamos 
utcaba reggelente, sok sok taxi all ott, ugyanis ott van egy gyors 
taxiora "beszabalyzo" muhely.. 

AntForce
+ - Re:Nezzetek csak mit talaltam: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 48.§, 5. pont:
>  ....Nem kell becsatolnia a biztonsági övet:
> b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít,
> 
> Ez meg most is igy van? Miert?

Mert igy a hatul ulo rosszarcunak meg csak konyhakest sem kell
otthonrol magaval hoznia, eleg az ovet a sofor nyakara huzni...
Ilyenkor kiugrani sem egyszeru becsatolt ovvel.
(4 evig csak ejszaka dolgoztam Siofokon, lattam par ilyet...)

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Nagybetu kisbetu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Remelem ez a tema is hamar elsikkad.

>Ha meg nem hallottal Diesel nevu urrol, az a Te bajod. Esetleg ha valaki
>elmagyarazna neki...
>:-)))

Neked sem artana utananezned, hogy miert dobostorta a dobostorta.
Es mivel allitolagosan a mernoki nyelv az angol, ezert a dizel hoszu'
i-vel, irhato diesel-kent is. Semmi szukseg ra hogy nagybetuvel legyen,
mert nem szemelynev. Itt mi egy energiahordozora asszocialunk nem egy
korosodo mernokre. Es mivel diesel az angol nyelvhasznalatban is diesel,
ezert jogosan hivjuk mi is annak, ugyanis ott a benzint gasoline-nak
hivjak. Talan a fonevek nagybetuvel irasa adhatna erre okot, ami ha jol
tudom az angol nyelvre is jellemzo (ha nem tudom jol akkor bocs, sosem
tanultam angolt), de mivel a szo magyaritva van, tehat honositva, ezert
nem kotelezo nagybetuvel irni.

Ugyhogy irjatok batran: diesel.

Ez a problema nem olyan egyszeru hogy elrendezzuk annyival, hogy
szemelynev, vagy mert valaki mas ugy irja. Nyelvtani szempontbol
rengeteg osszetevoje van a dolognak. Es gondolkodni sem art egy kicsit
melle. Szakkonyvekben eloszeretettel hasznaljak kisbetus formajaban.

Na errol ennyit, meg kerek mindenkit a pedgogusokrol is szalljanak le.
Nekem is van pedagogus ismerosom, de ha en is elkezdenek meselni, akkor
nem tudom mi lenne.
Pl. egy kozepiskolai muszaki tanar majd 30 ev munkaviszony utan mennyit
keres. Az oktatasi segedanyagokat jobbara neki kell beszerezni,
utanjarkalassal, sokszor sajat zsebre. Nem beszelve arrol, hogy a
szakkonyvekre amikbol tanitanak, szinte tamogatas sincs. Keszulni mindig
a legfrissebb temakbol, ujdonsgokbol, otthon lenni mindennap a temaban.
De biztos van koztunk ilyen ember, aki ebben el. Karcsi pl.? Rola
feltetelezem. Mig mas tanarok pedig rendesen tul vannak fizetve.

=> Ezert ilyen a magyar oktatas szinvonala is szerintem. Most persze
lehet mondani, hogy milyen okos tanult emberek vagyunk, bezzeg mashol...
De hagyjuk a temat. Mert abszolut nem idevalo.

Ezzel szeretnek megkerni mindenkit, hogy a nem autos topic-okat a listan
kivul elemezzek.

Koszonettel:
Teeby
+ - Re: Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Ne erts felre. En nem benneteket akarlak tamadni. Hulyeseg ezeken
> itt vitazni. Szerintem be kellene fejezni ezt a temat, mert ugy
> sem jutunk eredmenyre.

Mi ez? A hun.flame? Jo ideje nem olvastam (idohianyban) az 
AUTO-t, most beleolvasok es ilyesmit latok... Profilt valtott a 
lista?

> A kozepiskolai tanitast nem ismerem,
> de az egyetemi oktatassal kozel nem jar annyi
> elfoglaltsag, ami 8 orat kitoltene, nem is varjak el
> toluk a tanszekvezetok.

Ez az. Keretik kulon kategoriakent kezelni a kozepiskolas es a 
felsookatasbeli oktatast. Mindkettot csinaltam, _tudom_, mi a 
kulonbseg... De nem e listara valo... Tessek a temaval atjonni a 
TANFORUM-ra...


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - autovillamossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Keresek Budapesten (esetleg a VIII, IX vagy a X keruletben) 
autovillamossagi szerelot. A feladat nem egetvero, de nem 
szeretnem, ha hulyere vennenek... :(

Golf I (minden klaaszikus benne, semmi korszeru...) Az 
elosztora felszerelt kondenzator valoszinuleg meghalt: a 
kalapacs-ullo erintkezoi beegtek.. "Tuzoltaskent" kicserelesre 
kerul a megszakito, de mintha ismet jelentkezne a hiba tunet... 
A kondenzator csere a beepites miatt csak az osztofej 
kiemelesevel lehetseges, ezt kovetoen meg gyujtasallitas is 
szikseges... Ez magam nem tudom megcsinalni... 

Elore is koszonom a segitseget!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: oreg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >Olyan 30ev koruli, ha ugy vesszuk oreg :)

> Na ja...en meg olyan 31 ev koruli tini vagyok:)

En meg (eppen :) negyvenes kamasz :)))


Viszlat:   D. Karoly
+ - pedagogusoff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OK, te nyertel. Azok a rohadt tanarok tul vannak fizetve. Hidd ezt.
Mellesleg ok nem akkor mennek szabadsagra amikor Te. Kotelezoen kivett
szabadsag a nyari-teli szunet... Te is max 11 honapot dolgozol jo esetben ha
kiveszed a FIZETETT szabadsagod, amit teljes berezessel kifizetnek Neked. A
tanar nyariszunetre a legminimalisabb potlek nelkuli bert kapja ami
korulbelul a minimalber. Na ebbol elj meg! Es nem ok tehetnek rola. Ezert
kell nyaron taboroztatni a gyerekeidet. Innentol fogva meg tobbet dolgozik
mint Te, mert o a szabadsaga alatt is kenytelen dolgozni, ha meg akar elni.

SzaboZE
+ - Pech (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pech!

Tegnap bekesen hazafelel autokazom es mit latok??? A Campona elott szlalomverse
ny. Juhu, uccu haza elkeszulok, lerobogok, varok ket kort, hogy tudjam mikor me
rre kell menni, kemenyre tekerem a gatlokat, kocogok a rajthoz es erre bemondja
 a kocsog bemondo: "Kedves nezok most zartuk le  a nevezeseket."
Kerdem nem lehetne megis??
Nem:((
Aztan rajottem am: A vegen mentek a nagyagyuk, mert akkor mar volt nehany reteg
 gumi az aszfalton.
VTI
u.i: mindegy, majd lekkkkozelebb:)


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Offtopic - Humor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tudom a kovetkezo sorok nem a listara valok, de nem tudok ellenalni, hogy
ne osszam meg veletek is. Ha valakit nem erdekel, akkor most PgDn.

Nemzeti jellemzok:

Az arab focikapus: Kapd El Hamar
A spanyol tolvaj: Lopez de Futis
A gorog vendeglos: Abrosz Tisztakosz
A japan oromlany: Icuka Faracuki
Az arab halkereskedo: Hamar Add El A Halat
A jugoszlav soderbanyasz: Slobodan Kavic
A belvarosi ugyved: Dr Otker
Az arab fogorvos: Blend Ahmed
A kinai utonallo: Teng Leng
A nemet ejtoernyos: Zu Hans
A finn homunkas: Porho Hessinnen
A roman olajtarsasag: Lei Mol
A francia ket meters ferfi: Deux metre ( Domotor )
Mit mond a brazil lany, ha nem akar teherbe esni? : Samba
A japan, aki egy csonakban el nemi eletet: Kenuba Kuramuki
A japan homoszexualis: Kukira Bukikamuki
A japan pap: Nukupina Csakima
A belga impotens: Van de Logh
A holland milliomos: Stex van Boeven

Eselytelen vagy mint lufiarus a nyilzaporban, vagy mint mokus az erdotuzben

Mi a kopasz latomas? Tarvisio

No ennyi lenne. Tessek most kikaszalodni az asztal alol (ahova beestel
rohoges kozben) :-)
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie
mailto:
Ekezet & HTML ready
+ - re: Alku Suzukira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. Nekem is Suzim van, a kollegaim kozul is tobbnek, a csaladban is nehany,
ugyhogy egy picit elfogult vagyok. :-)

2. Uj Suzira akkor is adnak engedmenyt, ha reszletre veszed. ( Ugyanis a
kereskedonek a bank kifizeti a hianyzo lovet, amit Te kamastul torlesztesz a
banknak. Ugyhogy erre hivatkozni kedvezmeny meg nem adasakor enyhe
doreseg...)

3. Kereskedonel vett hasznalt Suzira is van kedvezmeny ill. alku. ( Nekunk
tavaly egy 10 honapos 1.3 GLS 1.5 millios arabol engedtek + kaptunk a
kereskedotol extrakat ingyen ill. jelkepes osszegert (Pl. Clarion magno
1x.xxx Ft-ert beszerelve))

4. Kereskedonkent kulonbozoek az alku lehetosegek, ezt tapasztalatbol
mondom.

5. Suzuki Asz: Ha ok lennenek az egyetlen Suzi kereskedok, akkor lemondanek
errol a markarol: egy Wagon R+-ra alkudtunk. Eloszor 8% kedvezmenyt
ajanlottak az alaparbol. Aztan kozoltek, hogy 55.000 Ft-ert szerelnek be egy
neve sincs riasztot, es akkor is beszerelik, ha en nem kerem, es punktum!!!
Meg 3x.xxx Ft uzembehelyezesi koltseg, megy 5x.xxx Ft erre-arra. Aztan
kitalaltak, hogy a WagonR+-ra nem is adnak semmi kedvezmenyt!!! Kerdesemre,
hogy megis miert itt vegyem meg a kocsit es ne mashol, kozolte egyik elado a
masikkal: "Adj nekik valamit, mondjuk a riaszto felet!". Ezt hallva
kozoltem, hogy irjak le az ajanlatukat, de ne csodalkozzanak ha megsem itt
vasarolunk. Ugyhogy Suzuki Asz - No, thanks.

6. Jo pelda: En a Suzuki M6 Kft-re eskuszom, Erd utan, a 6-os ut mellett
talalhatok, az Opel DI-FER mellett. Komolyan el akarjak adni a portekat (ld.
3. pont). Wagon R+-ra 5 % kedvezmenyt ajanlott a teljes arbol, nem akarta a
sajat riasztojat rank sozni, plusz beszallnak az uzembehelyezesi koltsegekbe
is kb. 70-80 % erejeig, s alkudni hajlandok a veluk beszereltetett extrak
arabol is!!! Sot, a multkor egy hataridos ajanlatot adtak, s hogy kesobb ne
legyen vita, a kialkudott lehetosegeket fejleces, ceges papiron leirtak, s
az ugyvezeto alairasaval vallalt garanciat az ajanlatra. Szerintem ez igen
korrekt.

7. Nekem speciel tetszik a Wagon R+, kivul-belul egyarant. Nagyon tetszett a
tesztvezetesen is, s foleg tetszett a tesztelesre kiadott auto 6,8 l/100km
mert fogyasztasa.

Udv, Bazsi


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS