Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1107
Copyright (C) HIX
2001-05-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rangatas, dadogas (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Alufelni - gumik (mind)  34 sor     (cikkei)
3 futoszal csatlakozo (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Emberek (mind)  43 sor     (cikkei)
5 LADA NIVA (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Karburator javitokeszlet (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Magyarazat Zolinak (mind)  24 sor     (cikkei)
8 kozlekedesi moral - atszeltem az orszagot ezerrel (mind)  117 sor     (cikkei)
9 RE: Skorpinyo (mind)  20 sor     (cikkei)
10 MIAUTO'NK-HAT (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: Punto vs Fabia, VW a "nagy es eros" auto (mind)  49 sor     (cikkei)
12 Re: BMW-s kotsogok (mind)  35 sor     (cikkei)
13 VW, kodlampa, Leon, demonstracio, gyurodozona (mind)  87 sor     (cikkei)
14 típushibák (mind)  13 sor     (cikkei)
15 auto be? (mind)  21 sor     (cikkei)
16 BMW + szolarium (mind)  16 sor     (cikkei)
17 uj alomauto, uj auto behozas (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: Fabia vs Punto (mind)  28 sor     (cikkei)
19 lopasvedelem, -gatlo (mind)  52 sor     (cikkei)
20 Mustang (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - rangatas, dadogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Csak egy tipp amit mindenkeppen megneznek/nezetnek:

>A gyujto trafot neztetek?
>Lehet, hogy zarlatos! (engem ez szivatott - igaz, hogy egy Mercedesben, de a
>gyari szervizek is bedoltek neki - az en esetemben az aljan volt egy hajszal
>repedes, es nedves idoben zarlatos lett - ekkor allandoan rangatott,
>durrogott, megallt az auto - idonkent meg tokeletesen ment...termeszetesen
>ha szervizbe mentem akkor mindig jo volt, de egy alapos gozborotvas mosas
>vegleg kinyuvasztotta)

>Tehat javaslom egy masik trafo (vagy esetleg komplett gyujtas elektronika
>kiprobalasat), mivel szerintem is tuti, hogy elektromos baja van a gepnek!

Nem tlejesen biztos, mert nekem is volt hasonlo problemam. A motor idonkent
ki tudja miert es mikor rangatott, de volt hogy egy honapig nem. Eccercsak
megunta, menet kozben leallt a motor, letiltot, oszt vege. A szervizben nem
tudtak elotte megmondani, hogy mi volt a hiba, mert természetesen nem 
produkalta ott a hibat. mikor be lett szallitva a kocsi, akkor mar egyertelmuen
meg tudtak mondani, hogy a hopatron ment tonkre, ami a motor homersekletet
meri, majd ezt az infot adja tovab a computernek. Azt mondta a szerelo, hogy
ez egesz fals infot is tud vissza kuldeni, ami ugye nem hasznos. (ha a motor
mondjuk 0 fokos, nem biztos hogy jo, ha azt az infot kapja a computer, hogy
100 fokos, foleg, ha ezek utan ilyen kevereket is kap) Amiota kicsereltek, nem
dadog, nem rangat, tokeletesn megy... Ugye, Frigyess????? :))))))

Udv, Chipi
+ - Alufelni - gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vannak nekem 19 eves alufelnijeim, azokat 
akarom felujitani. es akarok hozzajuk venni 
gumikat. Annak ellenere, hogy alufelnik, 
asszem le akarom oket festeni ezustre. Alufelnik 
disztarcsaval igy a felnikbol nem sok latszik, 
csak a peremuk. Lenne nehany kerdesem:

- allitolag erdemes lenne a felniket centiroztatni, 
  mert hatha utnek vagy hasonlo gond van veluk. 
  Ezt a gumikkal egyutt kell csinalni vagy meg a 
  gumik felrakasa elott?

- A felnik festeset mikor csinaljam, gumifelrakas 
  elott vagy utan? Serul a felni lakkozasa a gumik 
  felrakasakor? Eleg butus vagyok ehhez meg, azert 
  kerdezek ilyeneket. :)

- Mi a velemenyetek a Pirelli P3000 Energy nevu 
  gumirol? Az en felnieimhez csak ebben a tipusban 
  lenne megfelelo meret (215/65/R15). Nem szaguldozok, 
  neha mennek mondjuk 140-nel, de tobbel nem es telen 
  nem hasznalnam a kocsit.

- Az optimalis guminyomast hogyan tudom meg? 
  Minden gumihoz van valami szamitasi modszer, hogy 
  mondjuk ha a kocsi 1500 kilos es a tengelyterheles 
  nemtom mennyi akkor ebbe az adott gumiba ilyen 
  meg ilyen nyomas az optimalis elol es ennyi hatul???

Koszi szepen:

Laci
+ - futoszal csatlakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

felfedeztem, hogy a hatso ablaknal a futoszalhoz meno vezetek le van szakadva a
z
ablakrol. Vagyis nem a futoszal szakadt, hanem az a resz, ahol a vezetek az
'autobol' racsatlakozik az uvegre. Hogyan tudnam ezt visszaerositeni, ragasztan
i
ugy, hogy mukodjon is es az ablak se torjon ki :-)

Koszi elore is!

Attila
+ - Emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket tortenet.

Tegnap jottem haza (Bp-re) az M3-ason. Az elejen 140-nel benyomtam a
tempomatot, jo kevesen voltak, gondoltam, hazaig nem is kell semmit
csinalnom, csak kormanyozni. Na persze. Szuzuki megy a belso savban, en a
kulsoben. O kicsit lassabban, mint en. Erdekes auto volt. Spoiler, szarny
(akkora, hogy en azt vartam, mikor borul hatra tole), csont fekete folia,
bazi szeles felnik, kb /50-es gumik, kalyhacso kipufogo (Remus, amint azt a
bazi nagy matrica hirdette a hatso szelvedon), oldalt csinos OZ Racing
matrica tudatta mindenkivel, hogy itt draga penzeken vett kerekeken gurul a
gepjarmu.
Melleerek, szep lassan megyek el mellette. Hat persze, hogy nem birta
elviselni. "Elhuzott." Olyan +10 km/h sikerult meg kicsiholnia a jarganybol.
Igen am, de jon egy aranylag hosszu emelkedo. En ugye megyek tovabbra is
140-nel, viszont o lassul. Elmegyek megint mellette. Vege az emelkedonek,
mellem er, megeloz, beall elem, es fekez. Bemegyek a belso savba, jon
elottem, es fekez folyamatosan. Na, gondoltam, ennek nem lesz jo vege, mert
a vegen megallunk, itt az ideje, hogy itthagyjam. Kormany jobbra, o azt
hitte jobbra akarom megelozni, jon o is mint az orult, abban a pillanatban
en vissza balra, padlogaz. Hat, nem mondom, hogy kilottem, de azert elmentem
mellette. Kicsit feltem, hogy ram huzza a kormanyt, de aztan jobbnak latta
nem kekeckedni a 1,5 tonnaval.
Tanulsag? Nem tudom. Talan annyi, hogy be kene latni, hogy az optikailag
rongyosra tunningolt miatonk is csak 1300 ccm-s, varosi auto marad.


A masik. Egy szep napon megalltam egy piros lampanal. Ketsavos ut. Mellem er
egy csont ujnak tuno 3-as BMW, es a tukrevel nekimegy a tukromnek, tukor
kifordul, hullik az uveg. Gyerek odanez, megvonja a vallat, es ul a zoldre
varva, mintha mi sem tortent volna. Dudalok, hogy azert egy bocs legalabb
illene. Szarik ra. Valt a lampa, csikorgo gumik, elhuz, de pechje van, mert
a kovetkező is piros. Moge allok, dudalok, villogok, itt mar egy kicsit
ideges voltam a pofatlansagatol. Nem a tukor szamitott, mert vallalati auto
volt, de egy bocsanatkeres azert illett volna. Erre kipattan a kocsibol,
odajon, es elkezd orditani: "Mi a k.... anyadat dudalsz, te f....opo
parasz?" Ettol egy kicsit merges lettem. Kiszalltam en is. Itt jott ra, hogy
nem kellett volna uvoltenie. Kicsit elszurkult az a szepen lebarnult feje.
Lehetett olyan 50 kilo a vastagtalpu cipojevel egyutt. En olyan 100 korul,
ebbol jelentos mennyiseg izom. Nem mondtam neki semmit. O sem szolt egy szot
sem. Akkor sem, amikor lerugtam a tukret. (Tudjatok, milyen konnyen lejon a
BMW tukre?) A tobbi autos es a jardan az emberek tatott szajjal neztek, mert
nem tudtak az elozmenyeket. Visszaultem, elmentem. Lattam a tukorben, hogy
ott all, es csak nez bamban. Remelem, megertett valamit.
+ - LADA NIVA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO
Mi a velemenyetek a Niva 1,7 motorjarol?
Varom a velemenyeket ,ne kimeljetek...
Bela
+ - Karburator javitokeszlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudna valaki ajanlani olyan boltot, ahol karburator (pierburg)
javitokeszletet (vagy tomiteseket es egyeb fogyo elemet) lehet beszerezni?
Lehetoleg Bp kornyeken.

Koszi,

    Szabolcs
+ - Magyarazat Zolinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Szia Zoli!

>Magyarazza el nekem valaki, leccileccilecci! :)

Szerintem Porsche-val voltal es most jol megmutatta 
neked:-))
Miert nem kovetted egy kicsit amig jobb lesz az ut? Ott 
bizonyithatott volna!
Pl, hogy milyen picire tud osszehuzodni a 
tukrodben:-))))))))
Pont mostanaban volt nekem is egy ilyen esetem az Eger 
uton, ahol is szetlokdoste a piroslampahoz becsorgo autokat 
egy 520.
Mivel nem hagytam magam ellokdosnia kulsobol, mert ugyis 
piros volt, szuros pillantasokat kaptam es egymas mellol 
kellett indulnunk.
Csunyan felboszult az ember azon, hogy soka ert csak utol, 
de ez mar az O problemaja marad :-)
Visszaterve en az irasodnak inkabb "_A_ kotsog bmw-s" cimet 
adtam volna, mert az altalanositas szvsz nem szul jo vert 
es engem is bant mint BMW kedvelot.
Udv!
VTI
u.i: Montoya & Williams RULZ
+ - kozlekedesi moral - atszeltem az orszagot ezerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a 7vegen ismet sikerult az Alfaba rakni majd 1000 km-t.
Nagyon meglepett, mennyire valtozott a moral az elmult egy
ev alatt. Tavaly ugyanezen az uton sokkal kevesebb hajszalam
oszult meg...

Par kinos szituacio (mar voltak hasonloak a listan)

Szerpentin kezdete, lassitok a szamomra biztonsagos 80-ra
(ajanlott sebesseg 50 - vilaghaborus tabla). Az ut szuk, balra 
hegy, jobbra vaskorlat. Elottem kocsisor, szemben majd 90 fokban
tero balkanyar + enyhe dombocska. Nincs esely, hogy lass valamit,
de tukorbe nezve elhul a ver az ereimben. Egy zold metal Octavia
kb. 400 km/h sebesseggel rohan felem-belem. Kihuzodok egesz a
vaskorlatig, es felengedem a gazpedalt. Halk ima, hogy ne jojjon
szembe semmi, de istennek mas dolga van, szembol jon egy kek
Avia. Hatalmas fekezes, az Octavia orrat a B oszlopnal latom feltunni.
Kifekezi a mogottem jovot, az Avia surolja a sziklafalat, huhhhh.
Elfertek. Octavia vissza kettes, padlo, es megy tovabb, mintha semmi
sem tortent volna. Kanyar kanyar hatan, de o megy. Elozi harmasaval
az autokat, ha valami jon, akkor valakit kifekez.
Eppen kezdek megnyugodni, mikor ugyanezt megcsinalja egy osztrak
Peugeot, egy ezust Octavia kombi 4x4, egy Seat Toledo es egy Felicia
pickup. Elegem van. Eszmeletlen, amit az ember meg mer csinalni.
Nehez ezt igy leirni, ezt at kell elni. Az a pillanat, amikor a tukorben
megjelenik egy gyors auto, hogy lebontsa a segged...

Meg remego labbal gyorsitok a szokasos 110-120-as tempomra, mikor
a bal oldalon ket motoros rendort veszek eszre. Meglatnak, jonnek
utanam. Tempo levesz, manualis 42-es tempomatom beall 90-re.
A motorosok csak nem jonnek. Eltelik 2 perc, felbukkan a ket 350-es
Jawa. Jaj neeee... Domb jon... A motorok csak fustolnek, istennek
nem bir utolerni. Mar alig latok hatra, olyan nagy a fust, lassitok
80-ra, mert nem latom, hogy a motor razkodik, vagy villog ram.
Na vegre, lejto jon. 70-el ballagok, az egyik motoros megeloz, a masik
beall mogem. Kezd a dolog idegesiteni, ugy fustol ez a vacak elottem,
mint az olajkalyha. Raadasul nem is akar megallitani. Eleg baja van
egyenesben tartani a motorjat. Aztan nem birom tovabb, nyomok neki
egy koveret es viszlat. Ezzel a motorral nem lesz autos uldozes.

Vegre kierunk az autosztradara, vegre menni is lehet. Lassan fogy a
kanyarodosav, kenytelen vagyok lassitani, mert nem tudok felhajtani,
mindenki a kulsoben jon. Mikor elfogynak az autok, a mogottem
lenduletbol jovok sorra sorolnak, senkit nem zavar, hogy en ott varok.
A vadiuj, tabla nelkuli luxus Rovert megvarom, ez nehogy megpusziljon,
de a Feliciat mar le sem futyulom, gyorsulok egyet. Eloszor probal
dudalni, de mire felnyul a dudahoz, mar a homalyba veszik...
Ok, nezzuk a buzgo Rovert, mennyit huz ilyen dizelcsoda. Ket perc
alatt utolerem, maganyosan vandorol a belso savban 170 korul.
Levillogom, de nem nagyon reagal. Adok neki 50 meter kovetesi 
tavot es fel percenkent villantok. A 7. villantasra eszbekap, es levonul.
Szep tole. Azt hittem, picit gyorsabb lesz. Beallok a gyorsabbik 
utazosebessegemre, a mutato 180-on all, mint a covek. Dombra fel,
dombrol le, fordulat 5200.... 4500.... 4000. Egy oreg Renault (19?)
bukkan fel elottem, a belso savban. Ja, 2-3 km-el elottunk egy kamion
lesz. Ok, semmi turelmetlenkedes. Egyet azert villantok. Nezem a sofort,
jezusom, ez egy Apuka tipus. Hatul tapsikol a 3 gyerek, az egesz csalad
egyutt izgul es figyeli a sebessegmerot. Apukam, mar 150-el megyunk,
es az az allat Alfas meg mindig a seggunkben, nem kene lemenni?
Nem, nem apu, huzzunk el... Apu, mutasd meg neki. 160 km/h.
Kirakom az indexet balra. A kamion meg mindig csak nagyobb pontocska.
Az Apu is kirakja az indexet. Ne zavarjam a csaladi elozesben. 170 km/h.
A Renault gyorsulasa 0,05 km/h 100 meterenkent. Egy kisebb szel
megdobja, a gyerekek tapsikolnak, 175 km/h. Elmegyunk a kamion 
mellett. A szel megfordul, a Renault ujra 170 ala esik vissza. Csak eppen
a savot nem akarja elhagyni. Most elozzem meg jobbrol? En ilyet nem
szoktam csinalni. De Apuka kezdi megunni az egyre sokasodo villogast,
leveszik a rongyot a belso tukorrol, es lehuzodnak. A kovetkezo 20 perc
egy alom. Gond nelkul tartom a 180-at, az elso villantasra mindenki 
reagal, szinte idealis. 
Egy oreg bacsi a Feliciaval 130-al keruli a 110-es kamiont, nem merem
levillogni, nehogy szivrohamot kapjon. 6 perc alatt meg is elozi, mehetunk
tovabb. Utolerek egy 740-est. Az elso 50 villantasra nem reagal, aztan
ralep. 3 perc, mire utolerem, ekkorra az ellenkezo taktika mellett dont,
lelassit 150-re. Csak eppen nem tunik el a belsobol. Kezdem unni az 
urget, felgyorsitok es elmegyek jobbrol. Gyotor a lelkiismeret,
de majd csak elfelejtem. 
A kovetkezo aldozat egy Seat Leon. Villogok, a 2. villantasra reagal....
Neeeem. Ez is Apuka. Azt hittem, mar kihalt ez a faj. Letakarodik a 
kulsobe, de elkezd gyorsitani. 140... 150... 160... Megyunk fej fej
mellett. 180... Gyerekek tapsikolnak, apu te vagy a Schumi, apu nagy
vagy. Ennek a jateknak veget kell vetni, mert rossz vege lesz. Nyomok
egy utolsot az Alfanak, mutato beall 205-re es azt mondja vege. Ennyi.
Nem gond, a Seat mar ugyis eltunt a kodben.
Beerek a varosba, eszmeletlen furcsa nagy kulonbseg. A 80-as tablat
igyekszem maximum 10-el tullepni, ugy tunik, mintha megallt volna
a vilag. 60-as tabla. Jee, valaki mutogat - utolert az Apuka. A Seatos.
Azt mar nem regisztralom, hogy mit mutogat, mert ovatos ember vagyok
es pirosnal megallok. Ne ugy, mint o, a sebessegen felbuzdulva atvagtat
a piroson. Par gyalogos rosszalloan felmordul, aztan visszasullyed a 
lelkes vasarnapi kozonybe. 
Jol is teszem, hogy ovatos vagyok, egy padlozas utan fel meterrel egy
katona elott allok meg. Bocsanatkeroen nez ram, ne haragudj, de megy
a buszom.... Nyugi ember leven nem tepem le a fejet. 
A mutato lassan atpordul a 400. kilometeren, kezdek faradni. Jok az 
Alfa ulesei, de a derekam pihenni szeretne. Az utolso 20 kilometert
eloirasok szerint teszem meg, es egy utolso gazfroccsel beparkolok a 
hazunk ele. Ez jo mulatsag, ferfimunka volt :)))

Szamok:
Tavolsag 962 km
Benzin 81,48 liter 
Fogyasztas 8,47 liter / 100 km
Tiszta vezetes 7,1 ora
Atlagsebesseg 135,5 km/h
Leggyorsabb szakasz Nitra - Pozsony 33 perc / 100 km
Legvastagabb bogarreteg 0,8 cm
Legnagyobb madartrutyi 12 cm2

UI: A nap fenypontja szamomra az volt, mikor a mellettem ulo lany
megszolalt, hogy en vagyok az elso sofor az eleteben, aki mellett nem
fel, es nem tapossa a padlot fek utan kutatva. Sot, az utolso 100 km-en
mindharom utasom elaludt :))))

Cs.
AR 146
+ - RE: Skorpinyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Gyimi,

>Megvizslattam a Skorpinyot! Kivulrol nagyon remek 
>vetelnek tunik! Milyen?
Belulrol meg jobb:-))
Annyira tele van kutyukkel, hogy meg mindig van egy gomb, amelyrol fogalmam
sincs, hogy mit csinal. Pedig identifikalok boszen.
A menetteljesitmenye meg alom... igaz, ez az elso 200 lo koruli joszag
alattam.

>Van elorelepes biztosito ugyben?
Meg semmi, varunk.

>Te leszedted a Rekordrol?
Nem, de mint irtam, nem is lehet. Pengevel meg maceras, meg ronda is marad
utana az uveg. Bar nagyon ugy nez ki, hogy roncskent lesz eladva, tehat
mindegy.

Udv:
pJ
+ - MIAUTO'NK-HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halló,
emberek!

Hát
senki
sem
vállalkozik
a gyárban
látottak
leírására?...

:-(
+ - Re: Punto vs Fabia, VW a "nagy es eros" auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hali!
> Angol főnököm amikor Magyarországon jár Fiat Puntot bérel. Utálja, de
> legalább olcsó a bérleti díj. A váltó laza, az ajtó csukódásakor
mintha
> ólajtót csapna be, a motor lomha etc.
> Ehhez képest, mint egy kisgyerek, ha Skoda Fabia-t lát. Többször
kaptam
> szívrohamot amikor felkiáltott, hogy "ezüstmetál Fabia" vagy "zöld
> Fabia". Annyira lelkes, hogy még a Skoda gyárban is járt és rendelt
> magának egy Fabia-t.

Már nem is haragudj, de szerintem valami nincs rendben a fonököddel. :))
Lehet, hogy mivel angol, összekeveri a pedálokat és a sebességeket...
:))
A Punto 82 lóeros 1.2-es motorja, de még a 8 szelepes 60 lóeros is a
Fabia - lényegében még a farmotoros Skodákból örökölt - 60 lóeros
motorjához képest úgy megy, mint a versenyló az öszvérhet képest...

-----------------

> Addig nincs is baj a twingoval amig a kormanyoszlop nem a hatadon jon
> ki. Engem megnyugtat, ha van elottem egy jo nagy darab gyurheto vas.
> Jo-jo, van legzsak, mondhatod. De az csak arra jo, hogy jol leboxoljon
> es ne szenvedj sokat amikor az also labszarad atszurja a tudodet.
> A VW-t en sem igazan szeretem, de azt el kell ismerni, hogy
> megbizhato, biztonsagos es olyan mint egy jo igavono.
> Amiota megoregedtem szeretem a nagy, kenyelmes, eros autokat.
> Szeretem az extrakat es ezt hajlando vagyok minden tankolaskor
> megfizetni.

Na most a Twingoval a Lupot kellene a VW-k közül összehasonlítani, és
nem mondjuk a Passatot... A lupoban szerintem semmivel sem járnál jobban
egy ütközésnél mint a Twingoval.
Mellesleg a VW semmiben sem elso:
Biztonságban a Volvo, a Toyota, a Fiat, a Renault és ... megelozi.
Megbízhatóságban az összes japán, a BMW, a Merci...
Az erejé varó hivatkozás nevetséges, hiszen a Fiat/Alfa, a Honda, a
Renault... több lóerot hoz ki egy 1.4-es motorból, mint a VW egy
1.6-osból. (Amikor az 1.6-os Brava már rég 103, az Alfa 120, a Honda VTi
160 lóeros volt, akkor a VW 1.6-os motorja még mindig 75 lóerot
teljesített, kb. ugyanakkor fogyasztás mellett.)
Az extrákról ne is beszéljünk. A VW annyira híres a sok extrájáról, mint
Albánia a csúcstechnológiájáról...

Üdv,
Gábor

P.S.:
Akinek szintén HIX a rendszáma :))
+ - Re: BMW-s kotsogok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All !

Eloszor is bocs, hogy elragadtattam magam a HIX rencammal, de Deejaytiszy 
megfeleloen lehurrogott, es ebben igaza van, HIX listaban is van 
HIX-WINDOWS, HIX-GURU, HIX-WEBMESTER, de azert van egy-ket specko, es nem 
csak 'azert osztottak ki, mert ez jott ABC szerint' rencam, pl a BMW xxx 
alakuak. :-)) (pl. nekem is)

NasfayZ szavaira reagalva: ha neked is vannak ilyen autot birtoklo ertelmes 
ismeroseid, akkor pliz ne altalanosits. Szerintem forditva van a dolog, 
adott egy magatol amugy is elszallt figura, es hogy kepzelt 
felsobbrenduseget az utakon is fitoktassa, BMW-t vesz, es ott is menozik, 
veszelyeztetve masokat, magat, de meg a hatso ulesen utazo gyerekeit is, 
akikbe majd akarva-akaratlanul beleneveli ezt a viselkedest. Szoval nem az 1 
tonna vas okozza a hulyeseget, hanem a hulyeseg eszkozkent hasznalva az 1 
tonna vasat meg nagyobb hulyeseget szul. Nem azt mondom, hogy en mazsola 
vagyok, mert igenis szeretem, hogy jobban huz a gep, mint az oregem Ladaja, 
de villogtatasra csak 1x kerult sor (Suzukis nenike kivagodott elem palyan 
90-nel elozni, amikor 140 korul utaztam, jo, en is tulleptem 10-20-szal a 
hatart, de a tukorbe is kellene nezni). Ja es dudaltam is: lejton pirosnal 
amikor az elottem allo ram akart gurulni :-)) De szoktam hasznalni az 
elakadasjelzot koszonesre (legalabb hetente 2-3-szor, nehogy elromoljon, 
mint az Astrakban :-))). Szoval a kenyervago kest is lehet etkezesre es 
anyos hataba is hasznalni, de attol a targy meg nem lesz se jobb, se 
rosszabb. Az emberi viselkedest kellene megvaltoztatni, vagy a jogsi 
meghosszabitasakor egy pszichologiai tesztet is ki kellene tolteni a 
delikvensekkel. Biztos van az agyturkalok tarsolyaban olyan kerdessorozat, 
amivel az ilyen vadorzo hajlamot ki lehetne szurni.
Ha lehet majd kapni HIX-Autos matricat, akkor majd vennek en is, hogy 
legalabb 1 (remelhetoleg a szamodra is) ertelmes BMW-st lass
Pesten :-))

Udv, KF
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - VW, kodlampa, Leon, demonstracio, gyurodozona (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > En mindenkeppen a Fabia-t valasztanam, egeszen egyszeruen
> > sokkal jobban bizom a Skodaban, mint a Fiat-ban. De Fiatos
> > tapasztalatom nincs
> 
> > Osszessegeben bizony eleg jo...   Hiaba, ez mar VW-system.
> Bleeee. No comment.
Az elso velemenyt emlekeim szerint nem en irtam...  ;-)))
A masodikat pedig egy Seat-rol, es az idoskori megbizhatosag, 
nem pedig az esztetikum alapjan...

> > Az 1.4 NewMill-rol?
> > Tenyleg, ez nem festett olyan rozsaszinu kepet...
> Hiaba, ez mar VW-system.
;-)))))  Ez jo...  ;-))
Bar nem irtam, hogy a VW fenekig tejfel lenne... csak annyit,
hogy a megbizhato(bb) autok koze gondolom oket...

> Volkswagen-ek ellen (melyek mar reg nem nepautok :-((), 
A nemeteknel az...   Csak a nemetek - a VW-vel egyutt - joval 
tehetosebbek lettek, az eltelt evtizedek alatt...

> >Nem lehet a szelvedojavito anyaggal kitolteni a lukat...?
> Megvaltozik a feny karakterisztikaja. Es hat buntetik.
Megvaltozik, egy kabe 5-forintosnyi teruleten, ez csak az uj, kis 
felszinu fenyszoroknal szamit sokat, a regi nagyobbaknal nem...
A rendor eszreveheti, de szvsz ritkan nezi... 
(Nekem sose nezte a lampaimat...)

> >> a kodlampak is, a 3. buntetes arrol mar leszoktatott.
> > Nappal v. ejszaka kaptak el?
> Ejszaka nem szoktam bekapcsolni, nappal is csak azert, ...
Szvsz jol teszed...!!   ;-))

> Nagyon szivesen jonnek magammal szemben
> parszor, de soha nem jon ossze. :)
;-)))   
En se merek olyan gyorsan hajtani...  ;-)))    

> > ...er re gyorsan kitoltott egyet es azt kerte, 
> > mondjam azt a rendornek, hogy a kipufogo a meres utan 
> > szakadt le, es meg nem volt ido megcsinaltatni.
> (Tobbek kozott) az ilyenek miatt tart ott ez az orszag, ahol...
Az ilyenek miatt is, valoban... Kis reszben...
(Szvsz) nagyreszt azonban nem...

> Temakor: Leon...  A formaja nekem szimpatikus, 
Tenyleg szep...!
Attila, koszonet az ismertetoert!!!

> a belso kenyelme megfelelo. 
> Az 1.6-os motor 3e-tol kezd el elni, ...nem sportautoval 
> ...Az Omega-nal kemenyebb a rugozasa, 
> A fogyasztasa vegyes uzemben 7.7...8.0 a computer
> szerint, ha csak varosban jarok (elofordul) akkor
> bizony 10.8...11, telen 12 is elofordult. (Zommel klimaval)
Realis, ilyesmire szamitottam...

> Ami alapban jart: (Seat Leon Signo) ...
> Amit kertem meg:
Nem semmi...   ;-))  Tekintelyes lista!!

> Egy ilyen felszerelesu uj Omega 9.5...10M Ft lett volna, 
> ez pedig finoman szolva is keptelen dolog... :-)
;-))   Ismerem az erzest... :-o

> ...godros, rossz minosegu uton, ahol a...sajatomat ...feltem, 
> kb. 35-tel megyek. Mogem er egy 3-as BMW-s, ...elkezd tolni 
> ... mi kesztet arra egy harminceves csaladapat, hogy 
> demonstralja az agressziojat? 
Nagy az isten allatkertje... 
Az uton probalja kompenzalni az ot (az uton, munkaban, szexben, 
gyerekkoraban... stb.) ert frusztraciokat...

> A nagy darab vas hamis biztonsagerzetet is sugallhat, pl.
> egy sokeves vagy mar torott auto eseten. 
Bizony!

> En hiszek a fejlesztesekben, a tervezett gyurodozona leteben.
En is. De egy masfelmeteres tervezett gyurodozona lete 
meggyozobb, mint egy nyolcvancentise...
(Mondom en, akinek egy sokeves kocsija van...)

Udv

A.
+ - típushibák (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiat Bravo 1.4 s [1996-os]
- 2 évesen elmegy a kompresszió egyszerre 2 hengerben;
mint utólag kiderült, gyári anyaghiba volt
->szelepcsere (garanciálisan)
- 3 éves kor után egyenetlen úton erősen zörög a
kalaptartó és a hátsó lengéscsillapító
- hátsó ablaktörlő kontakthiba (5 évesen)
- nagy hidegben nem megfelelő fűtés

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Yahoo! Auctions - buy the things you want at great prices
http://auctions.yahoo.com/
+ - auto be? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

aposom kerdese ihlette ezen levelet. Nem vagyok jaratos a kerdesben,
ezert kerlek titeket, ha tudtok segitsetek.

Szoval a nagynenje Nemetorszagban birtokol egy 10 eves Lada Szamarat,
amelyet aposomnak szandekozik ajandekozni. A kerdes az, hogy mi ennek
a modja?

Milyen papirt kell errol irni? Milyen okmanyok szuksegesek a
behozatalhoz? Kell-e vamot fiztetni, vagy unios orszag leven vammentes
a dolog (a Ladat nem a Nemetek gyarottak, de mivel ott allitottak
forgalomba, nyilvan mindenfele katalizatorral, meg utanegetovel fel
van szerelve). Tudom, hogy az elso lepes a KFF honlapja. De aztan
hogyan?

Ha lehetseges, a valaszokat keremszepen maganba is, ugy egy nappal
gyorsabb.

Elore is koszi es s.cs.
L.L.A.T.
+ - BMW + szolarium (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nasfay Zoltan irta:
: Ha ezt egy 20-25 kozotti aranyifju szolariumszokeveny, tele
: bizonyitasi vaggyal csinalna, bizonyos fokig meg is ertenem, de
: mi kesztet arra egy harminceves csaladapat, hogy demonstralja
: az agressziojat? Kar, hogy a ket gyermeke nem ertette a
: szituaciot.

: Magyarazza el nekem valaki, leccileccilecci! :)

Szerintem az apa a gyerekeket eppen a szolariumbol hozta, es most mutatta
nekik, hogy 16 ev mulva hogy kell ezt csinalniuk. :-)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - uj alomauto, uj auto behozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most találkoztam az uj Honda Stream-mel, es kisse beleszerettem :))
Szerintem a kategóriájában az egyik legkedvezobb (zafira-tulajok reakciói? )

Masik, de kapcsolatos vele: a nemet honda honlapon megneztem az arat. A 2.0
iVTEC motoros 42.670.- DEM, ami kb 5.600.000.- Ft. Az itthoni ara
6.780.000.- Tudom, hogy ez a vam miatt van, de akkor is brutalis kulonbseg.
Kerdesem a kovetkezo: nem lenne-e valamivel olcsobb kint megvenni, es
behozni? Ha mar volt a tema, akkor bocsi, de nem emlexem ra.

Koszi: Balazs
WagonR+ 1.3 (egyenlore)
+ - Re: Fabia vs Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1105-ban irta :
>Hali!
>Angol fonokom amikor Magyarorszagon jar Fiat Puntot berel. Utalja, de
>legalabb olcso a berleti dij. A valto laza, az ajto csukodasakor mintha
>olajtot csapna be, a motor lomha etc.
>Ehhez kepest, mint egy kisgyerek, ha Skoda Fabia-t lat. Tobbszor kaptam
>szivrohamot amikor felkialtott, hogy "ezustmetal Fabia" vagy "zold
>Fabia". Annyira lelkes, hogy meg a Skoda gyarban is jart es rendelt
>maganak egy Fabia-t.
>Mar olyan kijelentesre is ragadtatta magat egyszer felig trefasan, hogy
>tekintelyes autoparkjabol eladna az S-Mercit es a Rolls-t, csak a Fabia
>maradjon meg :))))))

Mindenekelott elnézést a levél idézése miatt. Hát az ilyen angol főnököt en
is ismerem (Tesco). Elég érdekes figurák, de nem kell őket komolyan venni!
:) Legmeghökkentőbb történetem velük kb. 2 éve volt: kimentem a joemberert
Ferihegyre hogy bevigyem a Fogarasi úti Tescoba, útközben megkérdezte, hogy
mi a jobb kezemnél az a joystick... Hirtelen nem tudtam eldönteni, hogy
most szorakozik vagy tenyleg nem latott sebvalto kart :) Nos ennek az
embernek rettentően teszett a Skoda Felicia és ő is mindenaron azt akart
venni, habár elmondtam, hogy azok mind olyan "joystick"-kal van felszerelve
mint a az a VW Polo amiben a boltba szállitottam. Azóta valamilyen nagy
batár automata !! egyterüvel furikazik. Sajnos nem kerhetem szamon a
Feliciat, mert eljottem a cegtol. Azaz nem kell keszpenznek venni a
hirtelen jött tetszes nyilvanitasukat. Termeszetesen ez az eset nem azt
jelenti, hogy minden angol fonok ilyen :) !

sancho
+ - lopasvedelem, -gatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>"Az auto alvazara kell rogziteni a berendezest, amely a muszerfalon...
>Nekem is eszembe jutott mindez, de szerintem csak akkor kell elhelyezni
>a hurkot, ha az autot megprobaljak elvinni. Egyebkent minek?
>Csak tele lenne az ut ilyen marhasagokkal..

Nem is gondolta komolyan a kollegam, aki a fenti otlettel elorukkolt... :-)

-------------

>--Mul-t-lock--
>Nekem is ez tunik a legmegbizhatobb megoldasnak (tulajdonos szemmel nezve).
>Tapasztalatok ?
>De a trailer ellen ez se ved, vagy ved ??
>Ha tud valaki egy viszonylag jo arfekvesu es megbizhato sebvaltozar
>beszerelo helyet, kerem ossza meg velem ?

Treler ellen nem, de az ellen gyakorlatilag semmi, esetleg az a draga 
muholdas kovetorendszer. A tapasztalataim pozitivak: meg megvan a kocsim, 
ill. a korabbit - Mitsu Colt - nem tudtak elvinni, bar megprobalkoztak vele. 
Beszerelo muhely: Rubin Kristof, (30) 9315442, (30) 9241742, XVI. ker. 
Irinyi J. u. 28.

-------------

>Hat, bar elofordulhat, azert a tolvajoknak sem praktikus hamis
>rendszammal jarni...  Ha netan eltunik a kocsim, legalabb ezt meg
>tudom mondani a rendorsegnek...  (Naiv vagyok?  ;-)) )

Talan nem, de az igazi az lenne, ha attol fuggetlenul intezkednenek a 
zsernyakok, hogy elloptak-e a kocsimat vagy sem...

>Es majdan kulcs nelkul nyitnad az autot...?    Haaaat...  szerintem nem
>nagyon van olyan utolag beteheto rendszer, amit ne lehetne kinyitni, ha
>a tolvaj nagyon el akarja vinni...

Az ajto kifeszitesevel esetleg, merthogy biztonsagi folia is lesz rajta, 
amely azert megneheziti az ablakon valo bejutast.

>En inkabb valami teljesen egyedi inditasgatlot epitene'k be (esetleg
>epittetne'k, de inkabb sk), jol elrejtett kapcsoloval, es olyan 
> >logikaval,hogy ne lehessen az akkusaru levetelevel resetelni...

Megfontolando mindenkepp. Bar azert ha az a kulon akkun mukodo belteri 
szirena megszolal, nem nagyon lesz ideje a mul-t-lock-kal bibelodnie, hacsak 
nem keszul fuldugoval...

Udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Mustang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alt.binaries.pictures.autos newsgroup-ba rendszeresen
postaznak pl. Mustang kepeket (is). Ha muszaki adatok, miegyeb
erdekel, akkor pl. a www.yahoo.com jo kiindulas lehet. Ott
szinte minden autotipushoz talalsz bejegyzett weboldalt.

Zsolt


    Annyi gondom van csak, hogy Net-eleresem csak mobilon
keresztul van, igy bongeszni viszont egy kisse koltseges, es 
nagyon lassu :( 
Ugyhogy ha valaki tudna konkret cimet ajanlani, vagy munkahelyi 
gepen keresgelni, azt nagyon megkoszonnem.

    Frigyes Mester, minden tiszteletem erofesziteseid miatt
matrica ugyben, de mikorra lesz tenylegesen elerheto??

    BMW taplok: ha megfigyeled, a leirt BMW-s viselkedes
a kovetkezokeppen oszlik meg tipusonkent:

3-as sorozat / foleg '90 elotti evjarat/ : 95%-os taplosag
                               '90 utani:  kb 70%-os 
5-os sorozat:           '88 elotti: 75%-os bunkosagi egyutthato
                               '88 utan: 80%-os taplosagi
7-es                        '88 elott: 55%-os bunkosagi
                              '88 utan: 45%-os bunkosagi

:))))))

Ja, en is tervezek majd egy '90 koruli 735i-t. Es szeretnek az altalam
krealt %-okban a 7-es kategoriahoz mert 55%-os taborba tartozni.

sziasztok!

Csonti bacsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS