1. |
re Skoda le nem allas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Skoda (Octavia, utangyulladas)*** HIX AUTO *** #307 (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
3. |
riasztok, bontok, ujjcsontok (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Skoda nem-leallas (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
5. |
RDS (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
6. |
autoink vedelme - csak elmelkedes, de azert elolvashato (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
7. |
Octavia (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
8. |
Trabant fotengely csere (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Pager (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Skoda erdekesseg (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
11. |
Golf, kerdesek (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
12. |
Skoda (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
13. |
81 Ford Escort (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
14. |
skoda nem all le... (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
15. |
Magyar Suzuki (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
16. |
LADA valto (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
17. |
FIAT-szerviz (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
18. |
Riaszto, Pager (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re Skoda le nem allas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
A Lustiknal ez bizony nem ritka problema, de nem is olyan bonyolult.
Altalaban. Magat a tovabbi mukodest valami tulmelegedett dolog az
egesterben okozza. Pl. gyertya (rossz hoertek, koszos...). De ahhoz,
hogy tovabb mukodjon, uzemanyag is kell. (Meglepo ;-)) ) Ezt a
Lusti mernokei is tudtak, sot szamitottak ra, mivel tudtak, hogy a
Lusti eleve jobban melegszik (?). Ezert a karburatorra tettek egy magnes-
szelepet, ami a gyujtas levetele utan elzarja az alapjarati fuvokat. Ha ez
jol mukodik, akkor a tulmelegedes miatt sem mukodhet tovabb a motor,
mert nincs uzemanyag. IMHO ellenorizd a magnesszelepet.
Egyeb:
Szoktam latni egy feher Skodat a varosban (Bp.), ami neha nagyokat
_durran_. Szoktam, mert a tulaj valoszzinuleg ugyanabban az utcaban
lekik mint en. Eppenseggel nem zavar, de muszakilag kivancsi lennek,
mi okozza a durrogast. Valamint, hogy ez szandekosan eloidezheto,
vagy csak valami muszaki hiba okozza.
Csoka
Adamo
|
+ - | Re: Skoda (Octavia, utangyulladas)*** HIX AUTO *** #307 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Skoda (Octavia, utangyulladas) ( 31 sor )
> Idopont: Sat Feb 27 09:57:22 EST 1999 AUTO #307
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Sziasztok!
>> Egy dolog bosszantott nagyon, nem tudom, ki mit gondol rola. Miert van
<SNIP>
>> emliteni.
> Az Octavia ugyan az also-kozepkategoriaban igen hosszunak szamit
> (4.5 meter hosszu a szokasos 4.2 meter koruli helyett), de az alapfel-
> szereltsege, a motorkinalata, a tengelytavja, ebbol adodo szukos
> helykinalata, ara, es minosege eleg egyertelmuen meghatarozza a
> versenytarsait.
Nagyreszt igaz, amit irsz, de a helykinalat egyaltalan nem szukos, kozelebb
all a Passtahoz, mint a Golfhoz. Az alapfelszereltseg szegenyes, a
motorkinalat viszont szerintem jo (1.6, 1.6i, 1.8, 1.8T, 1.9D, 1.9SDI,
1.9TDI). A minoseggel nincs gond, ez nem egy csicsas japan, hanem egy szolid
kompakt auto. Nincsen a belseje tulspilazva, ez teny, de ez nem minosegi
problema, hanem a dizajnt vettek ilyenre a nemetek, hogy a VW-k es Audik ne
legyenek veszelyben altala.
Most mar tobb, mint 10.000 km-t tettem a mienkbe, es nagyon meg vagyok vele
elegedve. Egyetlen auto tetszett eddig jobban azok kozul, amiket vezettem:
egy Volvo 850.
Ja, egy oriasi elony a VW-hez kepest: nem lopjak.
Szoval: kivulrol inkabb Passat, belulrol mereteit tekintve szinten, de a
belso ter leginkabb Polo. De nem a funkcionalitas szempontjabol, mert az
5-os.
akos
|
+ - | riasztok, bontok, ujjcsontok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Pelda erteku buntetesekkel elvenni a kedvet a tolvajoknak.
> Es amig ilyen nem lesz, csapdakat kell allitani a tolvajnak.
1. a gyomrat kell utni meg a lagyekat, az nem latszik a latleletkor.
(ha beledoglik a belso verzesekbe, akkor viszont kiderul ez is).
2. lehet kapni valami 2-3000 forintert RF (radiofrekvencias),
vezetek nelkuli ajtocsengot. az ado 9V elemmel mukodik, igy egy
stab.kockan keresztul kaphat tapot, ha a kocsiban (tanksapka-ajtoban)
elhelyezett mikrokapcsolok mukodesbe lepnek. ha 30-50m-en
belul parkolsz, a lakasban jelez a csengo. kiprobaltam, a
kocsiszekreny nem arnyekolja le az adot. A vevo es a kocsi
kozott egy ontottvas gazkonvektor is volt. mukodott. A csengot
lehet kapni pl a Harsfa u. - Barat u. sarkon levo csengo
szakboltban. (a vevo 12V-t igenyel: csengoreduktor)
3. nem tud valaki olyan bontot, ahol ladahoz (is) van mindenfele
frincfranc, es lehet kutatni, mint egy turkaloban? kiloptak
a gephaztetombol a muanyag szellozoracsokat.
(ha elkapnam? svedkulcs: kisujj, gyurusujj, kozepso ujj, mutatoujj,
uvelykujj, nagy CroVa nyele: csuklocsontok. latlelet, elozetes. :))
4.
>Eleg erdekes a 2 savos uton 3-an menni egymas mellett.
>Lehet,hogy ezert villant.:)
ez jo :-))))
udv,
z.
|
+ - | Re: Skoda nem-leallas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem akarok hulyeseget mondani, de nekem speciel a 14 eves Mazdaban van egy
zaroka, ami a gyujtas elvetelekor lezarja a benzincsovet. Lehet hogy neked
is van ilyen es nem mukodik?
|
+ - | RDS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ezt a temat En is szivesen feszegetnem, nekem is egy Panam van, csak a
CQRD-825-os. Tapasztalatom hasonlo az elottem szolokeval, az ado neven
kivul szinte semmit nem adnak, kezdem sajnalni, hogy RDS-es magnot vettem.
Illetve egy dolog tetszik benne, minap elmentunk telelni Sopronba, be volt
kapcsolva az AF, ugy allitgatta a Danubius fekijet, hogy orom volt nezni.
Az ora allitolag tenyleg az RDS-es adokrol jon, de nalam is tok pontatlan,
nem lehet hogy valamit rosszul csinalunk ?
TA. Ugy emlexem azt irta, ha be van kapcsolva es BARMELYIK beprogramozott
adon Traffic info van, akkor atkapcsol oda, majd vissza. Jol emlexem ? En
meg soha nem tapasztaltam, pedig be van kapcsolva.
Mellesleg nem kellene egy kicsit osszefogni es megbombazni a danubius/
Juventus/STar radio, stb-t egy kicsit, hogy hasznaljak ki az RDS-t ?
A zenei info pl. tenyleg rohejes, mindehol valami allando.
Bunny
|
+ - | autoink vedelme - csak elmelkedes, de azert elolvashato (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat igen, ez egy orok problema, nem is tudom mi lenne a tuti megoldas.
a PAGER jo otlet (egyebkent ugy muxik, hogy van egy ado a kocsiban, aminek
a jelet bizonyos tavolsagig fogja a vevo, ami nalad van. Okos dolog,
tavaly nezegettem, 20-25 ruppo korul van, barmire rakotheto, ajto nyitasra,
riasztora, stb), csak nem art ha tenyleg van az embernel egy legpuska, es
ra is lat az autojara. Amugy szerintem amerikaban van jol megoldva -bar En
szemely szerint utalom azt az orszagot-, de mint a mellekelt abra mutatja
ott se tudtak megoldani a problemat. Ha jol tudom aki belep a hazadba,
onvedelembol leloheted.
En mar olyanon is gondolkoztam, hogy berakni egy 10001-es gazspray-t valahova
ami idozitve mukodik, csak mi van ha rosszul muxik, es engem fuj le ? :-)
Esetleg egy vekony femszalat behuzni a kilincs moge, amire a riaszto
aktivalasakor nagyfeszkot ranyom a gep, szoval voltak mar vad gondolataim.
Magno vedelemre En azt gondoltam ki, hogy egy regi ocska magno elejet
leoperalni, es a levett elolap helyere felrakni, esetleg egy gyari
takarolapot rarakni, mintha nem is lenne magno a gepben ...
Haverokkal beszelgetve arra jutottunk, hogy vissza a kozepkori modszerekhez!
Lopott es rajtakaptak ? Levagni a hasznalt keze mutato ujjat. Kovetkezo
lopaskor nagyujj + kozepso ujj .... lehet probalkozni, szerintem rogton
meggondolnak hogy megeri-e ! Es a tetejeben egy eletre megbelyegzi magat.
Ja meg egy, riaszto. 18-20 penzert mar kapsz egy szimpla ugrokodost, nem
egy asz, de ennyi penzert szerintem megeri - es meg a kozponti zarat is
vezerli :-) Ezen nem szabad sporolni egy nagyobb erteku autonal / kis
penzu embernek. En pl. most szereltem fel a lakasomra egy riasztot, nem
mintha milliok lennenek benne, hanem mert utalnam ha azt a keveset ujra
meg kene vennem. Szoval szerintem erdemes kicsit elore gondolkozni, nem
akkor lepni amikor mar egyszer kiramoltak. Ismeritek a mondas, az okos
mas karan tanul, a buta a sajatjan, a hulye meg egyiken se. Ne sertodjon
meg senki !
Bunny
ps.: Minap (par honapja :-) hallottam a radioban egy keruletrol, ahol
eleg jol megszerveztek a vedelmet, ez a SZEM ! PL. az idosek, kutyatulajok
egyeztettek egymassal az idopontokat, igy szinte mindig van valaki, aki
a kornyeket jarja es figyel a lakasokra, autokra. Ha idegent latnak,
megkerdezik kit keres, miben segithetnek - ha nem tud korrekt valaszt
adni, akkor gyanus. Meselte a manus, hogy arrafele drasztikusan lecsokkent
a betores/kocsi lopas, elterjed a hire a kornyeknek miutan megfogtak
egy par autotolvaj bandat pl. az idos kutyasok segitsegevel. Megkerdeztek
nem gond ez a beosztas. Es furcsa mod meg elvezik is az idosek, hiszen
egy kis izgalmat es _ertelmet_ visz az eletukbe !
Ja SZEM = Szomszedok Egymasert Mozgalom. Manus = rendőrkapitány, ha jól
emlexem. Csak azt nem ertem, miert nem terjed ???
|
+ - | Octavia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom a kulonbozo infokat.
Aldozatul estem a laikus szemleletnek :).
Bar nekem meg mindig ugy tunik, hogy egy tesztben ket adott kiszerelest kellene
figyelembe venni, nem pedig az adott tipus teljes valasztekat.
Sajnos en csak ugy elmentem szalonokba, megneztem pl. a Golfokat, kisebbnek
tuntek, minden szempontbol (utaster is!)
A masik a motor. Az Octavia Combi listajat hasonlitottam ossze a Passat Variant
listajaval, megegyezett, egeszen az 1.8T 110kW-os benzines es az 1.9TDII 81kW-o
s
dizel valtozatig. Ezutan a Skoda nem folytatodik, a Passat igen. Ezzel szemben
a
Golf Variantoknal teljesen mas a skala. Kisebb motorral kezdodik (1.4 MPI
44kW!), 1.6l-es nincs is, es masok a fokozatok.
Szoval a kis agyammal azt hittem, hogy pl. egy 1.8T/20V Octavia az konkurense
lehet egy 1.8T/20V Passatnak, fuggetlenul attol, hogy a Passatbol meg van 2.3VT
5
is stb.
Ezek szerint, akkor pl. egy Golf kocsiszekrenye, karosszeriaja gyengebb (es/vag
y
kenyelmetlenebb) kivitelu, mint egy Passat, es az Octavia gyartasanal a Golf
kivitele szerepelt szabvanykent, nem pedig a Passate. Jol ertem, vagy meg mindi
g
tul lamer vagyok? :)
A harmadik a minoseg. Ha van valakinek ilyen rovid tavon megbizhato adata arrol
,
mit varhat az ember egy Octavia Combitol egy VW (valamelyik) Varianthoz, egy
Opel (akarmilyen) Caravanhoz kepest (esetleg a franciak is szoba johetnek),
illetve, ha tenyleg silanyabb egy VW-nel, akkor miert, meg ugy egyaltalan minde
n
marka csaladi valtozatairol nagyon szivesen olvasnek tapasztalatokat maganban.
|
+ - | Trabant fotengely csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Aktualissa valt a Trabimon egy fotengely csere. Az
osszes alkatresz koltseggel, munkadijjal egyutt a
szerelom 50-60 ezer Ft-os iranyarat mondott ra,
felujitott fotengellyel, amit soknak erzek. Szerintetek
ennek ennyi a realis ara?
Segitsegeteket elore is koszonom,
Nandor
|
+ - | Pager (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Biztos már Ti is gondolkoztatok azon , hogy jó lenne egy pager az autótokba.
Na , ebből kiindulva a legolcsóbb pager 10000 Ft+áfa hatótáv kb 800 m. A 2,5
Km hatótávolságú pedig 20 000 Ft-nál kezdődik.Most jön a recept:
- Végy kb 20 dkg rádiótelefont pl. Motorolla 7200-ast 5000 Ft-ért!
- Végy mellé egy Pannon Praktikum kártyát 3600 Ft-osat
- szereld be a maroktelefont az autóba úgy , hogy a riasztó vezérelje az
egygombos tárcsázást / riasztáskor felhivja az utoljára hivott számot/
- programozd be a saját maroktelefonodba a Praktikumos telefonszámot mintha
"lopják az autómat" nevű egyén lenne
- igy ha lopják a verdát, akkor hívás érkezik a telefonodra "lopják az
autómat" előfizetőtől
-a praktikum 3 hónapig működik . Hogy ne menjen kárba 3600 Ft-od ezért a 3.
hónapban cseréldki a pinkártyádat a praktikumosra de előtte irányítsd át a
hívásokat a praktikumosra /ez mint tudjuk ingyenes és igy továbbra is el
tudnak érni a régi számodon/.
- lebeszéled a 3600 Ft-ot , majd újra feltöltöd a praktikumot és
visszacseréled a pinkártyát a sajátodra a Praktikumot pedig visszarakod a
kocsiba
- igy teljesen dijmentesen üzemel a pagered és a hatótáv sem csekély
További előnyök:
ha mégis ellopták az autódat akkor hivd fel a telefont ami a kocsiba van
szerelve
(és természetesen le van némitva csengője illetve auto answer-be van
állitva)! Ekkor hallhatod , hogy mi zajlik az autódban és lehet hogy
elcsipsz valami információt ha fülelsz pl:( "itt menj jobbra ez az út megy
Pécsre" vagy "hivj fel a számom 06209566322"...stb)
Vagy ha gyártasz egy DTMF dekodert akkor meg is állíthatod az autót. A
dekóderrel akár a riasztót is kapcsolhatod.
Bocsesz a sok szövegért!
Csao
B. Csaba
|
+ - | Re: Skoda erdekesseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 26 Feb 1999 07:46:10 EST,
(Skoda erdekesseghez:
Uccse hiszitek el, pedig tenyleg igy van.... :-)
A Skodakban (a 120L-ben pl.) ugyanaz a
duda/index/fenyvalto/ablaktorlo kapcsolosor van, mint a Lamborghini
Countachokban - meg a karok formaja is tokugyanaz... Meg lehet
kukkantani a Countach prospektusaban.
Zak
|
+ - | Golf, kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
1. MIbol tudom eldonteni, elegendo-e a hutoviz szintje? Nincs
kiegyenlito tartaly (vagy csak en nem talalom:-(() Mi van, ha tul
sokat toltok bele... :-(
2. Ugy tudom, az automata valtoba 20ezrenkent dukal az
olajcsere... Jol tudom?
TIA
Udvozlettel:
DorozsmaiKaroly
http://fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>
Egy itteni szervizes-szalonos mondta, hogy a haboru utan mar Skodakkal
kereskedett, soha nem banta meg. Most a kommunizmus utan ujra rahajtott a
dologra, sokkal kevesebb baj volt eddig az uj Skodakkal, mint az Opelekkel,
Fordokkal, VW-ekkel....
<<<
Hogyha Skoda kereskedo lennek, akkor lehet hogy en is ezt mondanam.
Egyebkent nem hiszem hogy barmelyik emlitett marka uj autoival olyan sok
gond lenne.
Zotya
|
+ - | 81 Ford Escort (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok!
A segitsegeteket szeretnem kerni a Subjekt-ben emlitett tipushoz kellene
nekem igen surgossen az oninditolyahoz egy blendix.
Ha valikinek veletlenul volna a sarokdn egy ilyen kerem ne kimeljen.
Levelet maganba kernek nem vagyok listatag (csak a jatekon).
Elorre is koszike nox
|
+ - | skoda nem all le... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok,
en is hadd mondjak okosat, mint regen volt skodas.
a karburatoron van egy elektromosan elzaro szelep.
na most ennek a menete volt nalam kikopva igy ott
szipkazott maganak egy kis stika naftat.
ps: eleg nehez volt rendbe hozni...
udv, bes
|
+ - | Magyar Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megujult a Magyar Suzuki a legnagyobb magyar nemhivatalos Suzuki oldal, ahol
mindent megtudhatsz ami a suzukival kapcsolatos, feliratkozhatsz a
levelezolistara sot hirdethetsz is. Mindenkinek ajanlom akit erdekel az
autozas.
Cimek:
http://suzuki.hungary.nu
http://www.extra.hu/suzuki
http://leeloo.kiskapu.hu/simong
|
+ - | LADA valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok,
5 sebesseges LADA valto, tutti ujszeru allapotban 45000 forintert elado.
Tel.: 06-20-9726-724
Udv: Robi
|
+ - | FIAT-szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Altalanos Hello!
Legyszi' irjatok meg, ha ismertek Bp.-en egy igazan profi, de ugyanakkor nem
rablovezer tipusu FIAT autoszerelot. / muhelyt /.
Olyan erdekelne, aki a regi ( Regata ) es uj ( Punto ) tipusokhoz egyarant
ert, es a motorszerelo mellett meg autovillamossagi
szakembere is van. Persze nem a nagy es draga Hivatalos Markaszervizekre
gondolok, inkabb egy igazi maszek "szakibacsi"-ra!
Elore is koszi!
Udv: B.I.
|
+ - | Riaszto, Pager (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Riaszto kikapcsolasa:
Altalaban minden autoriasztonal van valamilyen lehetoseg
a kikapcsolasra a taviranyito meghibasodasa eseten.
A legegyszerubbeknel eleg a tap megszakitasa. Vannak
rejtett vagy kulcsoskapcsoloval esetleg kod beutesevel
kikapcsolhatok.
Nincs altalanos modszer, teljesen tipusfuggo!
Hasznalt auto vasarlaskor altalaban
nem kap (ker) a vevo tajekoztatast a riasztorol. Amikor
baj tortenik akkor persze kapkod fuhoz-fahoz.
Ha a riaszto tipusat sem tudja a kerdezo, soha nem fog
valaszt kapni.
Pager:
Nem kell mindjart bonyolult dologra gondolni.
Egy egyszeru kodolasu radioado-vevo par az egesz.
Altalaban egy meglevo riaszto kiegeszitesekent kell
beepiteni.
A 3-400Mhz-en mukodo valtozatok kisebb meretuek az
antennajuk rejtve is felszerelheto, viszont a kisugarzott
jeluket a tereptargyak arnyekoljak.
A 27Mhz-es valtozatok legnagyobb baja, hogy a nagy
hatotavolsaghoz kulso (CB) antenna lenne az idealis.
A gyakorlatban 2-300 meter hatotavolsag varhato el.
Ar: 10-30 eFt kozott mozog. Nem tul nehez beszerelni.
Riaszto problema:
> Ue tipusnal a kovetkezo problemam fordult elo: beszereltem a riasztot
> /STIM 806/, kiprobalom, minden OK. Elinditom a motort, beulok, es egy
> ido utan feltunik, hogy az utaster vilagitas bekapcsolodik. Ha a motor
> alapjaraton megy akkor neha elalszik a lampa, de gazadasnal ismet
> kigyullad.
Eddig ilyesmirol csak Ladaknal hallottam, ott viszont rendszeresen.
Szoval a Ladak gyujtasa gyakran olyan zavarimpulzusokat kelt az auto
elektromos rendszereben, amelytol a legtobb riaszto meghulyul.
Jo helyrol kap a riaszto tapot? Tokeletes a testelese?
(Nem bolintani kell, hanem ellenorizni!) Ha mindez rendben van,
akkor ellenorizni kell a gyujtaseloszto rotorjaban levo ellenallast.
Ezt szoktak rovidrezarni, ami ilyen hibakhoz vezet.
Ha az eloszto renben van, akkor autosboltokban kaphato zavarszuro
elemeket kell beepiteni. (a radiod nem recseg, perceg?)
*****************************************
Ákos
*****************************************
|
|