Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1135
Copyright (C) HIX
2001-06-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 komment (mind)  53 sor     (cikkei)
2 Nyomatek??? (mind)  13 sor     (cikkei)
3 yaris (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Olcso nemet auto (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Elozes 80-nal V-ben - Halal sporolas miatt? (mind)  18 sor     (cikkei)
6 RE:Saab - bigottsag (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Vizbefecsi (mind)  4 sor     (cikkei)
8 Adatok, csak ugy... (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Kisauto vetele baratnonek (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re. Katalizator es nacionalizmus :-))) (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Alfa / Mitsu Autovetel (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Re: Eless(z)arok, budapesti akadalyverseny (mind)  30 sor     (cikkei)
13 Re: chiptuning (mind)  12 sor     (cikkei)
14 JR szuro (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re: tuning (mind)  46 sor     (cikkei)
16 Temakor: 8V vs 16V ( 47 sor ) (mind)  8 sor     (cikkei)
17 3L auto (mind)  18 sor     (cikkei)
18 innovacio (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Ajtozar (mind)  16 sor     (cikkei)
20 FRES BaCsi (mind)  9 sor     (cikkei)
21 80-al V-ben (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Valami zorog kozepen... (mind)  34 sor     (cikkei)
23 III.-ban elozni (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Re: A Mi autoink, nemet-olasz (mind)  41 sor     (cikkei)
25 Csak mozgasserultnek es szemelyesen..... (mind)  2 sor     (cikkei)
26 Re: BMW olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
27 MOL kut, Huvosvolgyi ut - No comment (mind)  17 sor     (cikkei)
28 75 LE a Leonba (mind)  33 sor     (cikkei)
29 Dockyard Island (mind)  22 sor     (cikkei)
30 1.7-es 107 LE-vel (mind)  13 sor     (cikkei)
31 gyuruzes (mind)  16 sor     (cikkei)
32 flame (mind)  11 sor     (cikkei)
33 Eles sarok (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - komment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>Felado :  [International]
>KIPUFOGO:
>Tegnap ket baratom vitazott. Az egyikojuknek
>egy 206-os Peugeot-ja van, es a kipuffogo rendszeret
>sportra akarja cserelni, hogy a 75 lovas autobol 90 lovas
>legyen. A masik baratom azt mondja hogy lehetelen
>+15 LE-t elerni sport kipuffogo rendszerrel.

A Sport Auto valami x honappal ezelotti szamaban irtak egy TT-rol, amit
180LE-rol mar egy kipufogorol 188LE-re nyomtak fel, tovabbi aprosagokkal
280 lett az eredmeny. Ez plusz 18LE, tehát ennyi van a kipufogoban,
csakhat szerintem nagyon fugg mennyirol indulsz. 180Le-nel oké, de hogy
75Lobol lenne 90?? Nem vagyok mernok, ismerni kellene pontosabban a
mukodesi elvet.


>Felado :  [Hungary]
>Ha egy kipufogoval 20%-al lehetne növelni a teljesitmenyt, akkor
>gyarilag ilyent szerelnenek ra. :)))

Azert ez nem igy mukodik. Ennyi erovel minden forgalamzo adhatna a
legbrutalisabb motorvaltozatot az alapar+5%-on, mert anyagkoltsegben meg
annyi sincs a diffi. Ez uzlet, es nem azt nezik, hogy kapjon a csoro
vasarlo nehany ezresert +15 Le-t.


> Felado :  [Hungary]
>Eljott az a pillanat amikor meguntam, hogy ezen a listan
>mindenki szidja a VW konszernt mint a bokrot (tisztelet a
>kivetelnek), hogy elavult, lepusztult, fapados, draga,
>szar, megbizhatatlan autokat gyart. Bezzegggggg az Olaszok,
 ..
>Meg valaki nem akar csatlakozni? Nasfay Zoli? Attila? :))))

Magam reszerol csatlakozom. ;)


>Felado :  [Hungary]
>
>Azért sem hagyom magam. Igazad is van meg nincs is. A Polo Classico 75
>1.6-os motorral van, a többi Polo 75 1.4 16V-vel. :))
>Forrás: az összes autóújság újautó árlistája.

Pedig jobb lenne, ha hagynad magad. Polo Classic 75-osom van, 1.4 16V 75
Le-s motorral. Jelenleg az 1.6-os Classic 100LE-vel jon ki. Jo tudom, ez
neked keves.
Olvass mas ujsagokat.

Üdv, Bimre
VW Polo Classic 75
+ - Nyomatek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zak irta:
>a gyorsitashoz pedig inkabb nyomatek kell,
mint nagy teljesitmeny. 

Nem ertek egyet, mindketto kell, de a LE fontosabb. Ha a LE egyforma es a
suly is, akkor jon a nyomatek-kulonbseg.
Szerinted a Vti Civic miert veri szarra az Opel Vectra A 2000-et? Kb
2.5-ot ver ra 100-on. Kis tulzassal amig a Vectra feler 100-ra, addig a
Civic mar meg is allt. Pedig a Vectra 170NM-e jova magasabb, mint a Civic
153-a, amit raadasul joval magasabb fordszamon ad le. Az a 25kg
sulykulonbseg nem ok erre.

Udv, ToBa
+ - yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci Csaba irta:
>a vegsebesseg "csak" 155. Mar ez is eletveszely lehet. 

Mar megint olyanra mondjuk, hogy szar, amirol fogalmunk sincs. En sem
vezettem a Yarist, viszont ment elottem palyan folyamatosan 160-170 korul
es hatulrol eleg stabilnak tunt. Nagyon csodalkoztam is, azt hittem ez az
1.3-as lesz, de melle erve leolvastam a reklamfeliratot, ami az 1.0-as
motort hirdette.

ToBa

Ui: egy huzosabb emelkedo azert jelentosen visszavetette
+ - Olcso nemet auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
> nemet auto ormotlanul dragabb a vele teljesen azonos minoseget, tartalmat
nyujto francia, olasz, stb autoknal. 

Mindenkinek: A nemet auto Nemetorszagban joval olcsobb, mint mondjuk
itthon. Osszevetve egy francia, olasz, meginkabb japan autoval lenyegesen
kisebb (vagy nincs) kulonbseg. Legyetek szivesek vegyetek elo egy nemet
arlistat, es ra fogtok jonni, hogy a patriotizmus mellett mas is a nemet
gyartok kezere jatszik Nemetorszagban.

ToBa
+ - Elozes 80-nal V-ben - Halal sporolas miatt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szokasos elozesi
> manovert kezdtem V.-ben 80-rol, a kocsi meg nem indult meg, alig
> gyorsult.

Nem az ilyenek miatt történnek a frtontális balesetek? Ha tudsz egy normal
kategorias autot, amivel V-ben 80-rol biztonsaggal vegrehajthato az
elozes, lecci feltetlen ird meg. Ha kozel-tavol nincs senki es megvan a
sebesseg-kulonbseg, akkor en is szoktam 80-nal elozni V-ben (egy 2000-es
autoval, nem 1.4). 
Mar elegem van abbol, hogy valaki alig lathato messzesegbol elkezd elozni
velem szemben, es meg fel perc mulva is jon szemben az en savomban. Ha
ennyire sporolsz, inkabb ne elozz!!!!!!!!! 80 folott amugy is nagyon sokat
fogyasztanak az autok!!!!!
Oszinten remelem a "szokasos elozesi manover" kifejezes csak eliras volt.

ToBa, 
aki a fenti okokbol mar szamtalanszor kenyszerult a padlofek + padka
kombinaciora.
+ - RE:Saab - bigottsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ToBa:
>>A V6-os 9-5 iszonyat kiraly gep, erzesre ossze se
>> lehet hasonlitani az Omegaval. Az a turbo + fine-tuning >>tenyleg sokat
>> jelent.

Nasfay Z.:
>Persze, nem is veletlen, a turbofeltoltot, ha nem is a Saab >talalta fel,
>de o finomitotta a technologiat, es o kezdte el eloszor ekkora >szeriaban
>alkalmazni. Az alap viszont ettol meg GM, es ez mar csak a neve >miatt is
>zavar egy kicsit. Egy Saab legyen 100% Saab.

Tudod mit, soha nem lesz az. Mondanam, hogy vegyel egy 9000-est, mert az
teljesen Saab tervezes, de a Skoda peldadbol okulva mar tudjuk, hogy miota
a GM alatt gyartjak, biztosan teljesen mas. A 9-5 erzesre sokkal jobb,
mint a 9000, a V6-os motor attol fuggetlenul, hogy a blokkjat eredetileg
az Omegaba terveztek kiraly. Ha nem tudnad az eszeddel, hogy az a motor,
biztosan elismeroen csettintenel, hogy mennyire jo ez a Saab motor.

Egyszeruen el kell fogadni, hogy az autogyartas koncentralodik. Az Jaguar
a Forde, akkor mostantol sokkal rosszabb lenne? Minden forrasbol azt
hallom, hogy fenyevekkel javult a Jag minosege az utobbi evekben. Lehet,
hogy neked, vagy nekem jobban hianyzik a Jag egyedisege, de aki megveszi
biztosan orul, hogy nem rohad le a huszonx millios autojaval felevente. A
lenyeg a koltseghatekony gyartason van, ugyanis az autogyartas UZLET,
FOR-PROFIT tevekenyseg. Ezen lehet sirni, de vissza nem fordithato.
Nem szerelheto ISOFIX gyerekules a 10 eves full-Saab es egyeb egyedi
tervezesu autokba, ugyanugy, ahogy pl oldallegzsakok sem vedenek, az ABS
is igen sokat fejlodott az utobbi idoben. Ergo, az autogyartas fejlodik,
lehet, hogy nem olyan iranyba, ahogy mi szeretnenk, de az uj autok szamos
dologban javulnak.

Udv, ToBa
+ - Vizbefecsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arra gondoltam, hogy ha engedelyeznek (asszem ujra) az F1-ben, akkor par
even belul szeriaerett is lehetne.

Peter
+ - Adatok, csak ugy... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

18-an megyek a 10.000 km-es reviziora. A lefutott km-ek
alatt a kovetkezo ertekek realizalodtak:
klima nelkul: 5,2-5,4 l/100km
klimaval: 5,9-6,4 l/100km

Az elteresek a hasznalat eltereseibol (tobb v. kevesebb
autopalya, varos, stb.) es meresi pontatlansagokbol erednek.
De En speciel meg vagyok elegedve :-)))
Ennel a Suzuki 1.3-as cirka 1 literrel feljebb fogyasztott,
szinten alattam.

A motor _16 szelepes_, _1.2 literes_ (75LE/113(?)Nm)

Udv, Bazsi.

+ - Kisauto vetele baratnonek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kisauto vasarlasakor melegen ajanlom a Renault
gyartmanyokat, foleg a Twingo-t.
Kb. 2.7 millio Ft-ert majd full extraval adjak (4 legzsak,
ABS, klima, szervokormany, bor belso, konnyufem felnik,
elektro-kutyuk(ablak,zar,tukor), CD-s hifi, huzgalhato hatso
ulessor, stb.) A fogyasztasarol talan ebben a szamban
olvashattok, szinten tolem...

Az a Yaris >3.5 millio kicsit mellbe vagott...

Udv, Bazsi.

+ - Re. Katalizator es nacionalizmus :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tamas.

>Ezuttal is a segitsegeteket szeretnem kerni, mivel darabokra
>tort a katalizatorom, 128.000 ezer km utan.Igy most kenytelen >voltam
>Opel
>Vectra 2.0i GT 8 szelepes 5 ajtos 1991-es.Azthiszem minden >adatot
>megadtam, bocs a koritesert.

Nagyon kosz a koritest segitettel rajtam :-)) Sajna bontott Kataval nem
foglalkozom, ujal viszont igen ;-) Egy univ katalizatort tudok ajanlani
espedig Magyar gyartmanyut , ami meg nagyon jo minosegu is. Az ara 37500
penz. Katalizator markaja Ex - Air-Co.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Alfa / Mitsu Autovetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszontes!

Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi motorral Alfa?
Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat? 
Nem lattam olyan jelzest, hogy torott lenne...

Baratkozom az autovetel gondolataval, es elegge vacilalok. Amit szeretnek az
egy 2,0GLXi vagy GLSi Galant, vagy egy szinten 2,0 TS Alfa Romeo pl. 146-os,
vagy -(ennek meg a nevet sem tudom)- amelyiket csak Alfa Romeo TwinSpark nak
szoktak titulalni (eleg nagy hodaly).
Ezeknek a kocsiknak mondjuk meg kinyognem valahogy az arat, de nem tudom,
hogy mennyit esznek, es annak ellenere, hogy a vezetesi elmeny
felbecsulhetetlen, azt hiszem, hogy az 1,5i kategoriaban kell majd keressek.
Ott Mitsubol mondjuk a Lancer meg a Colt van (van 1,5-os Galant?) Alfa
Romeobol, meg nem tudom, mi van... Es akkor meg is alhatunk. Alfabol mik
vannak 1,3-1,5 kozott? (Igen, pontosan a biztositas miatt 1,5 a felso
hatar.) Mennyit eszik egy 1,5GLXi Lancer? Es egy 1,5i TS Alfa? 
Van valakinek 1992-1997 kozti autokatalogusa?
Tomoren: Szeretnek venni egy autot, ami 1500 cm3 korul van, nem tul kicsi,
de nem is lomha hajo. A preferalt markak az Olasz (AR, Lancia) es Japan
(Mitsu, Toyo) kocsik.

Minden segitseget es kioktatast szivesen vennek a listara, vagy maganban is.

Elore is Koszonettel,
Chucky

ui: Ha valaki tud olcson keveset fogyaszto Lamborghinit, az is szoljon! :o)
+ - Re: Eless(z)arok, budapesti akadalyverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha Pataki muv. hazig nyomod 80 -al, utana lassitasz es pont elkapod
> a Plus ABC elott eppen zoldre valto lampat, akkor meg atcsuszol a vasuti
> feluljaro alatti sargan ... Erre odafigyelhetnenek az illetekesek !
> Betu szerint igy van. A mellettem ulok mindig megremulnek, hogy a Liget
ter
> 1. lampajatol a 2. lampajaig ig 25-tel araszolok, utana a 2. lampatol a
> 3.-ig padlot nyomok 80-90-nel.

En igy szoktam menni, kivetel ha teherautoverseny van elottem, akkor vege,
bejon az osszes piros lampa. Regebben az abc elott a jobb szelen el
lehetett menni, de mostanaban ott parkol valami behemot teherauto vagy mi.
A Kobanyai uton meg valamiert behuzodik mindenki belulre, a jobb szelen jol
el lehet menni.

Az a vicc, hogy az Ors-Deli utvonal atlagban erre a leggyorsabb, mivel a
Kerepesi reggel horror, nem beszelve a Rakoczi utrol mostanaban.

> A masik ami idegesit, hogy az Ors vezer ter felol a Feher
> uton az Elessarok fele a kanyar utan bazi sz@r macskako [...]
> Imadom! Az a szakasz tiszta Armageddon (vagy Carmageddon). Csak az Ifa
meg
> a 32-es busz az ellenfel, a tobbi nem... :-))))

:) Az is mar evtizedek ota olyan... 200m-es szakasz, bazi sok hellyel
mellette, nem lenne nagy kunszt megcsinalni...
Csakugy mint a rona-mogyorodi kersztezodesnel a macskakoves resz...
Vagy meddig kell meg melyulnie az AjtsiDurer->Stefania sarkon levo katyunak
ahoz hogy befoltozzak ? Pedig arra van egy rakas kovetseg is.

jts
+ - Re: chiptuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A 145/1.6 kb 95-nél tilt le másodikban. Ha teszel bele 
chip >tuningot, amely 7500-ig engedi pörgetni a motort, 
akkor 2.-ban lehet >100-ig pörgetni és jelentosen javul a 
gyorsulási értéke.


Nahat! Nekem volt autóm, ami 7200 helyett 8500-nál tiltott 
a chip miatt (125Le->134.7Le). Nem gyorsult számottevően 
jobban. Esetleg 2-3 tizeddel _talan_. Egy jó rajt sokkal 
többet ér!
Az Alfanal ebben biztos vagy?
VTI
+ - JR szuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy gondoltam, ugyse veszek. Am most lattam egy hirdetest,
>minden tipus 9999 Ft. Ennyit tan meger, ha fele igaz 
annak, amit >hirdetnek,
>es raadasul nem okoz kart a motornak.
>Van valakinek hosszabb tavu tapasztalata ezzel a kutyuvel ?
Szia!

Nekem van dirketszurom. Ha nem szeretned hagosabbra az 
autod semmikepp se vegyel. Nekem 1,6osom van de iszonyatos 
szivohangot produkal a direktszurovel. Annyira, hogy a 
diszkret Remus dobot nem is hallani tole.
Masreszt, ami tobb levegot enged at, az jo esellyel 
kevesbbe szuri a levegot. En mindekepp nagy nevehez 
ragaszkodnek, K&N-t vennek a helyedben. Arban kb dupla. 
Fogyasztascsokkenest felejtsd el, a VTi-n minimalis also 
tartomanybeli javulas volt eszreveheto, de csak_minimalis_ 
!!! Felul eldonthetetlen, mert uvolt az auto es nem tudsz 
meg honapok mulva sem arra figyelni, vajon jobb-e?
Azt te dontsd el, hogy megeri-e...
VTI
+ - Re: tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>>>>>>>>>>
a fentirol jut eszembe, erdekes lenne, ha mindenki leirna, 
hogy neki
hogyan van tuningolva a kocsija (optikai is johet), es hogy 
milyen elonyeszarmazott a modszerbol - esetleg az egyes 
muveletek koltseget is
megtudhatnank.
>>>>>>>>>>

Lepesenkent:

0.Az autoval kaptam 4db, japan, Kosei Racing, 16X7,5 (690Kg 
terhelhetosegu) versenyfelnit, kopott gumikkal.
Az amator kereskedo nem tudta mit ad oda a kocsival:-))

1.Koni lengescsillapitok (sarga), (allithato kemenyseg es 
rugotanyer)
Meg az elozzo automba vettem 100khuf volt akkor a 4db. 

2.Prelude 2,2Vtec komplett elso fekei.
Atalakitassal egyutt <60khuf. Az osszeget csokkentene ha 
vki elvinne a VTi fekjeit mondjuk 30khuf-ert.

3. Uj gumik, Toyo Proxes T1S es Bridgestone S02 2-2db.
70-70khuf. Ja es vettem telre 4 telit is 100khuf.

4.Direktszuro, kartelszellozo-szuro, paraszt-
sportkatalizator (mit fogok en ezekert kapni...), kozepso 
dob->csodarab.
Osszesen kb 15khuf.

Utban levo tuningok:
5. Hoarnyekolo lemez a direktszuro es a motor koze, esetleg 
szivocsovek a fold fele (csak a viz kizarasaval)

Kereses alatt:
6. Integra Type R differencialmu (<100khuf)
7. ITR, szivo oldali vezermutengely (<30khuf)

Ezutobbi kettothoz szivesen vennek amerikai 
kapcsolatokat:-))
Udv!
VTI
u.i: tanulsag: ne kezdj bele!!! :-PPP
+ - Temakor: 8V vs 16V ( 47 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>A Honda 1.4 V-tech motorja (5 eves kocsiban
>probaltam) jo volt, ment is, huzott is alacsony 
fordulaton, de nem
>gyozott meg.
Az nem vtec-es. Legelobb az 1,5Lsi-ben talalsz olyat.
VTI
+ - 3L auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem a Honda, ha a tervezoi mind-mind az egyik 
kezuket a
>Japan csaszar seggebe dugnak is alkotnanak ilyen 
hulladekot, csak ok
>rajottek arra, hogy szaros kezuk mosogatasa kozben nem eri 
meg azon >filozni,
>hogy ez vajh' mire is volt jo ? Pedig Hondaek valahogy nem 
erosek >Dieselben.

Helyette megcsinaltak es lassan ket eve fut is mar a Prius.
3L auto hibrid motorral. Erdemes megnezegetni a neten, mert 
annak ellenere, hogy bunronda (szetutott crx:-) szimpi 
parameterei vannak...

VTI

u.i: ennek ellenere ugy nez ki lesz Honda Dizel Isuzu 
motorral:-((((
+ - innovacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 6/11/2001 +0000, you wrote:
> >Te hol elsz? A 16V, 4WD, TwinSpark innovacionak szamit 2001-ben?
>Varj egy picit....... valahol hallottam valami ilyesmit:
>Innovacio a spanyol viasz feltalalasa.
>Innovacio az ipari meretekben torteno, lenyegesen jobb minosegu,
>haztartasok szamara tervezett spanyol viasz gyartasa is.
>Tehat, ha a TDI, ABS annak szamit, akkor a 4WD is...... Azt hiszem :)

A kerdes az volt hogy 2001-ben...  Ezt en is meg akartam kerdezni, de ugyis 
megtette mas. Az hogy innovacio, ez igaz, de hogy 2001-ben.....................

Ant
+ - Ajtozar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos par nappal ezelott a vezetooldali utan a jobb oldali ajto zarja is
beadta a felmondasat, es mivel nekem csak ez a ketto van, kezd aggasztani a
dolog. :-) Az a kerdesem, hogy tudtok-e ajanlani olyan szerelot/lakatost,
lehetoleg Bp-en, aki ilyesmivel foglalkozik.

Krisz

--
VUCSICS, Krisztian - 
M.Sc. Electrical Engineer

varetis COMMUNICATIONS HU Kft.
H-1036 Budapest, Zahony u. 7.  (Graphisoft Park) C/217
Tel: +36-1-4373496
+ - FRES BaCsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> tenyleg 1.7l-es mocibol 107 loero az sok, vagy keves, ha 148Nm tartozik
> hozza? (A valaszok utan megirom az auto tipusat es az datait :)

Tippelhetek, vagy nekem nem er?   :))))

Cs.
AR 146
+ - 80-al V-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> manovert kezdtem V.-ben 80-rol, a kocsi meg nem indult meg, alig
>> gyorsult.

>Ötödikben 80-nal??????? 80-nal én másodikban megyek :))))

Egy ismerosom ismerose a ceges Suzukival:
"1-esben siman birja a 70-et. Igy hat varosban
nem is igen kell feljebb kapcsolni."

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Valami zorog kozepen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Remtortenet (oreg)auto tulajdonosoknak.

A muszerfal kozepen a levegobeomlo es a radio kornyekerol
hetek ota idegesito zorges jon. Alapjaratom szinte banto a
kalapalas hangja. Valami verodik. De mi a franc ?
Alanyultam amennyire tudtam. Mindent megtamasztottam,
megfeszitettem, de hiaba.
Hetvegen nekigyurkoztem es lebontottam a muszerfalat.
Ajtotol ajtoig. Ne tudjatok meg ! Oreg kocsin, minden muanyag 
torik, morzsolodik. 
Beinditom a motort, a zorges most meg erosebb !
Kozeprol jon. A levegobeomlo torokbol duborog a hang. 
Kiugrom es idegi alapon tepem fel a motorhaztetot.
A motor halkan duruzsol, de kulonben S E M M I.
Kezem csipon, agyamban vertolulas.
Tekintetem centirol-centire maszik vegig a levegobeomlo hosszu
muanyag hazan.
Hopp, hopp, HOPPPPPAAAAAaaaaaa !

A karburator mogott egy ujjnyi vakumcso muanyag konyoke diszkreten 
verodik a nagy muanyag kadhoz. Csak a tizedmillimeternyi vibralast 
latom. Kitamasztom egy septibe elokotort papirzsebkendovel es beugrok 
a kocsiba - odabent  n e m a   c s e n d .
Visszaeresztem (hangja szinte semm) Utasterbenm megint az ismeros 
duborges ! A levego bevezeto, mint egy gramafontolcser 100 dB-t dobott
a kapirgalason.

Ragyujtok es buszken dullesztem a mellemet - megis en gyoztem !
Az Escort meg csak vigyorog - muszerfala romokban, szanaszet.
Dogolj meg !...

Otthagytam es kieveztem horgaszni.
--
Meszaros Geza
+ - III.-ban elozni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Ok, megy a Honda mint az orult, de ti Hondasok mindig ugy eloztok
orszaguton, hogy vissza III. es padlo? Lehet, hogy meg lehet szokni, de en
nem szeretek sokat valtani es nem szeretek 3000 folott jarni az autommal..."

-En is meglepodtem, amikor eloszor gyorsultam 80-ig kettesben, majd 130-ig
harmasban. Ra sem ismertem az autora... :-). Miert baj az, ha neha vissza
kell valtani? (Kulonben is, 3000 alatt meg nem tortenik semmi erdekes. :-))
Persze jogos elvaras, hogy ne csak letiltas alatt ket vonassal lehessen egy
mezei elozest lebonyolitani, de az 50-tol vegsebessegig V.-ben is eleg
motorgyilkos modszer... vagy csak egy proba volt? Egyebkent egy 1,4-es
motortol nem kell csodakat varni, mar az is szep, ha 3000 folott "megy mint
az orult".

Ui.: Lama kerdes jon: mi az a VANOS? Mikortol jottek be az M50TU motorok?
(E-34 525i vanosszal...)
+ - Re: A Mi autoink, nemet-olasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Itt mindenki kardoskodik a magyar cucuki, es Asztma mellett/ez
>nagyon tetszett, meg nem hallottam :) /

Nem tudom, ki hogy van vele, de szerintem aki ezeket az elnevezeseket
(cucuki, buzuki, asztma) hasznalja, azoknak a szellemi erettsegevel baj
van, de legalabbis vannak fenntartasaim :-)
Ezek gunynevek, ugy is hasznaljak oket, ellentetben a trabi, bo:m:os,
bo:mbi (ez nagyon tetszik), skodri, stb. becenevekkel.
Ilyen gunynevek hasznalata valahol kisiskolaskorban divat. Nem kellene
felnoni egy kicsit?

Mint ahogy ezt a nemet auto kontra olasz vitat is le kellene zarni. 
En auto _hivo"t_ szemelyesen meg csak kettot ismertem, ismerek:
mindketto Alfa hivo. Persze vannak bogarasok, meg amerikai autosok,
trabi- skodaklub, stb. de erdekes modon soha nem ok kezdenek
ellenpropagandaba a "hivatalos" nemetauto propagandaval szemben.
Megeri ezen vitatkozni, esetleg a tettlegessegig jutni? (mint ahogy
Fekete Zoli irta volt...:-) )
A velemeny elmondasa nem abbol all, hogy a szar, szemet, es hasonlo
jelzoket alkalmazzuk. Ird le a tapasztalataidat, a tenyeket,
hivatkozasokat, de ne keverj bele indulatokat. Olyan nehez ez?

Zoli:
>Ezt mondod Te. En meg azt, hogy az olajon es kontaklencsefolyadekon nem
>erdemes sporolni. :)

Nehany eve dolgoztam egy cegnel, ahol forgalmaztunk egy termeket, ami
nem volt jobb a hasonlo konkurrens termekeknel (sokfele volt, jelentos
arversennyel), viszont szandekosan 15-20%-al magasabb volt az ara (nem
mentunk bele az arversenybe). Pont az altalad emlitett ok miatt vettek
az emberek (ha dragabb, biztos jobb is, azon mar nem sporolunk...) 
Egyebkent nem tudom a MOL olaj jobb, vagy rosszabb, vagy egyszeruen a
magyar=szar effektust alkalmazzak, csak peldat hoztam.

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Csak mozgasserultnek es szemelyesen..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

......nagyon olcson Trabant ( kulönösen Hycomat) hasznalt alkatrészeket adok
Budapesten.    Gyoengyoesi Attila
+ - Re: BMW olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> >A Mol neked nem eleg noname??? Keves szarabb olaj van a piacon. Tesco
>> >olaj, na, az allitolag meg rosszabb. Ha nekem az lenne a celom, hogy
>> Kivancsi lennek, hogy ez az info honnan szarmazik. Nem kotekedeskeppen,
>> de komolyan erdekel. Van errol valami objektiv osszehasonlito teszt?
>
>Azert szar, mert szar. Olyan emberektol hallom, akiknek ilyen teren en
>(ismetlem: EN!) minden szavat ketelyek nelkul elhiszem. De te ne tedd!

Na, ez aztan meggyozo valasz volt! Most mar pontosan tudom: a MOL olaj
"azert szar, mert szar". Ugy mellekesen en nem hasznalok MOL 
olajat, mert errefele nem is lehet kapni. Ezert semmifele tapasztalatom 
nincs rola, de az en ismeroseim semmi rosszat nem mondtak rola. 
Ezert voltam kivancsi az informacio eredetere. Gondoltam talan 
leirod, hogy az altalad megbizott emberek milyen tapasztalatok alapjan 
mondjak azt, hogy a MOL szar. De hat ennyit az eszervekrol... 
Gabor
+ - MOL kut, Huvosvolgyi ut - No comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jovok haza a Balcsirol, beallok tankolni ejjel 0:10 korul, persze nincs
senki, csak egy rendorauto all az egyik oszlop mellett.

Kinyitom a fedelet, bedugom a pisztolyt, bekattintom a ravaszat es mar
csortetek is elore ablakot mosni. Eltelik egy perc, mire feltunik, hogy nem
zummog az oszlop, visszamegyek, huzogatom ujra a ravaszt, se kep, se hang.

Bemegyek az uzletbe, alkalmazottat kerdezem:

- A 6-os oszlop nem mukodik?
- Nem mukodik egyik sem, arazunk.
- Es miert nem jon ki szolni, vagy tesznek ki egy tablat, vagy irjak ki?
- Miert, kiirjam?

Hat ennyi. Hanyok tole.

udv,Akos
+ - 75 LE a Leonba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash irta:
>>>
En most egy Seat Leon 1.4-55kW (gy.k. 75LE) klimas jargannyal
mozgok. [...] a Leon csak varosi autonak, illetve lenduletbol
autozasra jo. 100-rol 130-ra maga az orokkevalosag... Ha nem
csak varosi auto lesz, akkor legalabb 100 lovat bele.


VEGRE!!!! valaki leirta!! (raadasul Fogash...)

Most mar csak emberek (vevok) kellenenek, akik elhiszik.

A szomoru:
Elo pelda: Kovacs Janos Ur (hivjuk igy) megveszi maganak a 4 millas 1.4 16V
(75 LE), klimas-kavefozos mindeneksztras Golfot (csaladi auto, majd jo lesz
nyaralasra is!), a Csemetenek pedig vesz egy 1.4 16V sportos Cliot (mer' a
gyereknek ugy teccik!). Aztan csodalkozik, hogy Paparol aszongya Csemete,
hogy beszari, mert az nem mer 120-nal kielozni az Erdi emelkedon. Pedig
dehogynem merne, csak mar az elso lokharitot nyomja jobb labbal, oszt'
megsem
megy...


A Golf termeszetesen behelyettesitheto regi, 1.4 75LE-s Scenicre, uj
Leonra, 68LE-s Octaviara, stb, stb, stb. Sot, meg Cinquecentora is :-))
(bar az legalabb nem csaladi autonak keszult...)



udv, deejaytiszy
+ - Dockyard Island (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

offtopic:
>>>
A Sandstone sportruházati cég kiváló minoségben gyárt az Adidas/Nike
...... cuccoktól jóval olcsóbb termékeket. Azért adtak ilyen külföldi
hangzású nevet, hogyúgy ahogy el tudják adni Mo.-n



A Fundango sportruhazat neve't  is biztos hallotta mindenki. Termeszetesen
magyar.
Ja, es gyartasi hely: "Dockyard Island" - magyarul a Hajogyari Sziget.
Hehehe. Otletes!


deejaytiszy


PS angolosoknak:
az Opel Astrara azt kellett volna kicimkezni: The Saint Got Hard, Iron
County. Biztos tobben megveszik.... :-D
+ - 1.7-es 107 LE-vel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fresi Bacsi uj autoja
>>>
tenyleg 1.7l-es mocibol 107 loero az sok, vagy keves, ha 148Nm tartozik
hozza? (A valaszok utan megirom az auto tipusat es az datait :)


Az auto kora sokat segitene.
De egy boxer Alfa 33-asra tippelek. Nyertem csokit?


deejaytiszy
+ - gyuruzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

kerdesem, hogy a "gyuruzes" ("most lett gyuruzve", stb.) nevu muvelet
a kopott/torott gyuruk uj, _alapmeretu_ gyurukkel valo helyettesiteset
jelenti? Vagy mit? Esetleg furast is?

Van valakinek tapasztalata a magyar dugattyugyuru keszito
kisiparosok altal keszitett gyurukrol? Erdemes ilyesmivel probalkozni,
vagy valasszak inkabb valami gyari cuccot?

Mas. Hogyan lehet novelni (asszem, Soma, Te csinaltal ilyesmit) egy
ampermero meresi tartomanyat?

Valaszokat elore is koszi es
s.cs.
LLAT
+ - flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Jo lenne, ha valamifele moderalas tenyleg mukodne mar a listan... felreertes
ne essek, nem gondolom azt, hogy a vitakat es az eltero velemenyeket ki
kellene szurni, de ez a flame kezd mar idegesito lenni...

> U.i.: Lehet kuldeni az Anyazasokat   :)))))))))


EuG
+ - Eles sarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat igen. Ime a jo pelda, amikor az autoszerelo-lobbi erosebb a
biztosito-lobbinal :))

> Imadom! Az a szakasz tiszta Armageddon (vagy Carmageddon). Csak az Ifa meg
> a 32-es busz az ellenfel, a tobbi nem... :-))))
>
> Egyebkent nem jelez 2 savot,  bar az elozo 2 sav megszuntet sem!

EuG

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS