1. |
Lampagyujtas...statisztika (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: rendszam (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
moral a kobon (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
villantas = elengedes? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
5. |
talalkozo : (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
6. |
re lampagyujtas (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
na ma kiprobaltam : swift 3 ajtos, 1.0 (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
8. |
Auto vetel (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
9. |
Simson aprosagokat keresek (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
10. |
278-728, km-ora, taxisok (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
11. |
sorbanallas (mind) |
128 sor |
(cikkei) |
12. |
KIDS KIDS KIDS KIDS 7293 (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
13. |
Alufelni (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
14. |
Opel gyurukeszlet (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
15. |
nem lenyegtelen az ovatossag (mind) |
101 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: *** HIX AUTO *** #798 (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
17. |
Re:ezmegaz (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
18. |
Kisse (nagyon?) Off Topic (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
19. |
Re:Talalkozo idopont!! Vegleges!! (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
20. |
hasznalt gummit hova? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Lampagyujtas...statisztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Csaba!
Csaba irta a kovetkezoket:
>Szeretnek kis statisztikat kesziteni, mi veszi ra a sofort, ill.
>mi nem veszi ra a sofort, hogy bekapcsolja a lampat.
>Tudom, hogy mar sokszor idegeskedtem emiatt, es tul lett
>targyalva, de sok az uj tag, stb
Hat akkor en elmondom, hogy en mikor szoktam hasznalni a lampat.
Sotetedestol kezdve termeszetesen mindig. Nappal mivel _szerencsere_
kotelezo lakott teruleten kivul mindig. Lakott teruleten belul is nagyon
gyakran felkapcsolom, meg jo latasi viszonyok kozott is. Ha mar kezd nagyon
esore allni az ido, illetve kodos viszonyok vannak akkor is felkapcsolom.
Egyebkent en nagyon szeretem, ha a szembe jovo is vilagit. Sokkal
feltunobb, eszrevehetobb.
Pl. Daniaban - bocs, tudom mar unjatok, hogy "el vagyok szallva" tole - a
kocsikat ugy helyezik forgalomba, hogy a lampat nem is lehet lekapcsolni.
Ugyanis ott lakott teruleten kivul-belul kotelezo lampat hasznalni.
/Hozzateszem: en mar mielott kint jartam volna, mar akkor is hasznaltam a
lampat lakott teruleten belul!/
Udv:
Zoli
|
+ - | Re: rendszam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Elmeletileg nagyjabol be lehet loni, de akarmikor rakathatsz a
kocsira uj rendszamot is, ugyhogy ez sem igazan megbizhato.
Bye
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | moral a kobon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Talan mara utoljara, de ezt nem birom magamban tartani.
Pentek delutanhaladok a hungarian. a kacsoh feluljaro utan
bealltam egy terepjaro moge. Az beszelgetett a mellette levo
motorossal. Lampa zold, ezek csak beszelnek tovabb (belso es
kozepso sav). Radudaltam ketszer, nagy nehezen elindult. Persze
befogott a piros. Ezen meg atmentunk, aztan atalltam a motoros
moge, mert az ajtosinal viszon balra akartam menni. Ott is lealltak
dumalni (el is cseszte a zoldemet). Hiaba nyomtam neki a dudat,
ra, csak beszelt tovabb, sot, meg neki allt fejjebb, hogy
mi bajom van. Aszondja hogy ha a masik csavo kiszall, akkor baj
lesz. Erre megmondtam neki, hogy en meg eltaposom, mint egy
csotanyt (na ja, a transporter azert nagyobb a motornal :) na ezek
utan befogta a pofajat a kis rianc meg a hozzatapadk selyemfiu, es
elhuztak.
Tudom, majd kapok ezert is :) De az ilyenektol kb annyira felmegy
bennem a pumpa, mint a belso savban 40-el telefonalgaotktol.
Nekem is van telefonom, es nincs kihangositom. Megis meg tudom
oldani, hogy megyek annyival, amennyivel kell telefonalas kozben
addig, amig le nem tudok biztonsagosan allni (vagy ha hallom,
hogy csorog, es van hely, akkor felreallok, es aztan veszem fel.
Aki nem birja ki, hogy 4-et 5-ot csorog, mire felveszem, az tehet
egy szivesseget.
Udv
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | villantas = elengedes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
En ugy tudtam, hogy nyugaton azt jelenti a villogas, hogy kotrodj
az utambol, jovok. Itthon meg ugye epp nem ezt.
Ma az M5-osn egy svjaci azzal adta tudtomra, hogy beenged, hogy
villantott. Ugy latszik Svajc nincs elegge nyugaton :)))
Udv
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | talalkozo : (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joreggelt,
Ha meg nem lenne elegetek belolem :)
Akkor a talalkozon talalkozunk. Meg mindig van egy (nekunk 1980-
as skoda 120-hoz volt) elso fenyszorom. 151 Ft volt, de gratis
odaadom annak, aki igenyt tart ra. :) Kidobni sajnalnam.
Esetleg ha erdekel valakit, van egy favorit gyujtaskapcsolo is a
szekrenyben (+ 2 kulcs). Ezt felajanlom megvetelre.
Bedobom a csomagtartoba (ha el nem felejtem :) hatha kell
valakinek.
Bye
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re lampagyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Sajnos ugy vettem eszre, hogy a lampagyujtas itthon nem valami
divatos. Nem szamit ha esik, szurkul, kodos, paras az ido, sokan
mennek lampa nelkul.
En a magam reszerol a deli szikrazo napsutasben varosaban is
tompitottal kozlekedek.
De vannak olyanok szerintem, akinek fel sem tunik. Tavaly
november kornyeken a XV. ker. szemtmihalyi uton jottem ujpest
fele este 10 utan. Megy elottem egy total kivilagitatlan traban.
Villogtam ra messzirol. Aztan dudaltam, amikor melle ertem, akkor
is folyamatosan nyomtam neki a dudat, az oldaltavolsagot is
lecsokkentettem, aztan eleallva veszvillogo, kodlampa (a
pickupban tok jo volt, ha nem ismeri az ember a lampatestet,
akkor konnyen feknek nezi :), de semmi reakcio. Fel sem tunt
neki, hogy nem latja a muszerfalat???
Mondjuk ha ramdudalnak, akkor elsore korulnezek, aztan gyorsan
ajto / lampa / slicc ellenorzes :)
Bye
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | na ma kiprobaltam : swift 3 ajtos, 1.0 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Megvolt a kicsike elso megjaraatasa. 200 km autopalya,
gyakorlatilag folyamatos 140-es tempoval, 4000-es fordulaton.
Tobbet nem is igen ment, bar nem huzattam ki 5000-ig egyik
segessegben sem. Fogyasztasa igy 6.5 lett.
Azert az astra stabilabban ul az uton (na ja, 175-os gumik meg
plussz 200 kg). Kicsit konnyunek ereztem az autot, erosebben
kellett fogni a kormanyt, jobban erezni a szel hatasat.
menetzaj elviselheto, bar a motornak a 3 hengere miatt kicsit mas
hangja van, mint a favorit 1.3-asanak (vagy az astra 1.4-esenek) van
traffipax : M5, elso fizetokapu, ahol elfogy a kozepso fusav, ott allt
szemben egy feher skoda. Ha jol lattam, itt 50-es tabla van. Szoval
csak ovatosan arrafele is.
egyeb esemeny : 1 darab vereb felkenodott az antennamra ugy 80
korul. Koppant rendesen.
Byez
Lantos, Tibor
| http://alpha.rulez.org/~tlantos
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | Auto vetel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
(Igen regen irtam e listara... Olvasni azert szoktam.. Most
kerdezni szeretnek -- elnezest, hogy csak akkor vagyok aktiv,
ha kerdezni kell :((()
Egy Citroen VISA 11 Club (azt hiszem, ez a pontos
tipusmegjeloles) kocsit kinaltak nekem eladasra... 1100-as,
otajtos... A kocsi 16 éves, egy honapja vizsgazott. 380kHUF az
induloar, ezt esetleg kisse lejjebb alkudnam. A kerdeseim:
1. Altalaban mi a velemeny errol a tipusrol?
2. Mi a jellegzetesebb tipushibai, mi az amire fokozottabban
erdemes figyelni?
A tipust es kort figyelembe veve, mennyire realis ez (illetve agy
280..300 kHUF-os) ar?
Tudom, igen nehez latalanban ilyesmire valaszolni -- annal
inkabb koszonom, ha erdemben megteszi valaki! :)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Simson aprosagokat keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Ha valakinek a muhely sarkaban volna egy S51-es Simsonhoz
valo bal oldali kormanyveg, erdekelne ! Olyan kellene, amin az
iranyjelzo, a fenyvalto es a kurt kapcsolo is rajta van.
Ha volna valakinek az S51-hez kapcsolasi rajza, akkor azt is
szivesen elfogadnam JPG-ben! Elegge szejjelganyoltak az
elektromos rendszeret, es rendbe szeretnem magamnak hozni.
Peter.
|
+ - | 278-728, km-ora, taxisok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: ezmegaz ( 31 sor )
[...]
> - Ugyancsak ma lattam egy BMW-t, van olyan
> hogy 278-as? vagy 276-os? vagy valami
> ilyesmi? Nem volt idom a szamra
> koncentralni.
728-as talan... 2-essel kezdodo haromjegyu jelzes nincs.
> Felado : Vucsics Krisztian
> Temakor: Km-ora ( 19 sor )
>
> Dehogy. Tobbszor is kimertem autopalyan ket kilometerko kozott a 120
> km/h-t (en csak a mutato helybentartasara koncentraltam, az utas
> piszmogott a stopperral es a koveket is o nezte) es a 30 mp-hez kepest
> max. +/- 2 tized(!) jott ki.
Oke, pontositok. Az autok 90%-anak csal a kilometeroraja. A Trabante
mondjuk tudom, hogy nagyon preciz, de az osszes Opele es Skodae gyarilag
8%-ot csal, es ugy altalaban is a 7-9% a legjellemzobb ertek. 50-nel
pedig mar elenyeszoek a kis kulonbsegek. 53-at (6%) vagy 55-ot (10%)
mutat 50 helyett, szinte mindegy. A lenyeg, hogy optimista es egyaltalan:
hazudik.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: taxisok ( 19 sor )
>
> >> A masik a taxis, oket sohasem engedem be. Legyen ugyesebb.
> > Ja... hadd tanulja meg, hogy mindig az erosebb kutya b*szik.
>
> En sportot uzok abbol, hogy (ha tehetem) mindig elengedem a
> taxisokat. Ha jo pozicioban van, akkor sokszor lemondok az
> elsobbsegemrol is. Hogy miert csinalom ? Nem tudom igazan.
> CSAK ! :-)
Na, EZ az! Ez az en stilusom. Legjobban a jellegzetesen "modern" fiatalok,
diszkos, draga presztizsautokkal jarok lepodnek meg: sokszor mint hozzajuk
hasonlo vagy hasonlonak latszo, hangos autoban ulo fiataltol, nem
is feltetelezik, hogy hajlando vagyok beengedni oket... sokszor
latom az arcukon a hitetlenseguket, a "miert is?" arckifejezest,
el nem tudja kepzelni, hogy miert mondok le udvarias kezmozdulattal
az elsobbsegemrol, miert hagyok neki helyet, miert lesz nekem ettol jobb.
Tok jo erzes. :) Es hatha o ugyanezt meg fogja tenni egyszer, es rajon,
hogy ebben is van elvezet.
A taxis pedig meg van gyozodve arrol, hogy ot mindenki utalja,
mindent erobol kell csinalnia, esetleg hosszas varakozas utan: ezek
utan o is rendesen ledobben, hogy elengedem. De meg is koszoni, mert
nem veszi termeszetesnek, ahogy a diszkos-dealer nepseg sem.
> Meggyozodesem, hogy ezzel epitek es nem rombolok.
> Adni jo !
Ez az... udvarias vagy, megkoszonik, es penzbe sem kerul. Ez igy korrekt.
Igy kene kozlekedni, nem a savok kozt cikazva.
Udv,
Zoli
== Nasfay Zoltan -- mailto: -- visit www.KimWilde.com ==
|
+ - | sorbanallas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv,
> Felado : [Slovak Republic]
> Temakor: Sorba allni sej haj :) ( 29 sor )
[...]
> Egyszeruen nem lehet ugy autozni, hogy a zold vegere berakja az egyest,
> narancson atgurul es fel varos ment egyet elore. Az ilyeneket ki kell
> kerulni,
Jo, oke. Az ilyeneket ki lehet. De ez azert eleg szelsoseges pelda, nem?
> be kell ele vagodni, stb. Persze mindent csak szabalyosan :)
> Ha penztar, legyen penztar, benazo autos = benazo bacsika, aki kiboritja
> a tele kosarat. Te megvarod, mig mindent felszed, vagy megelozod?
Ha ugy latom, sokaig tart, akkor igen, mert ez mar valodi feltartas.
> En megelozom, mert igy egy emberrel kevesebb lesz es gyorsabban
> kiurul az uzlet. Ha valaki 58 meter kovetesi tavolsagot akar tartani, akkor
> menjen a Hungaroringre :) vagy sivatagba... Mas kerdes, hogy az 58
> meter mellet a 4 meteres kocsim elveszik, ill. par mp mulva ugyis masik
> savban leszek, es par perc mulva varoson kivul leszek, igy SENKIT nem
> fogok lassitani. Hmmm.
Dehogynem. Csak akkor nem lassitasz senkit, ha a hatalmas kovetesi tavolsagot
tarto delikvens ele a pont a zold elott vagsz be, nincs ideje lereagalni a
dolgot, es mindketten atfertek. Ennek pedig eleg kicsi az eselye. Marpedig
ha lereagalta, es ujra felvette a maga 58 meteret, akkor vagy eggyel kevesebb
kocsi fert at a zoldon, vagy a kocsid hosszaval hatrebb kerul mindenki, aki a
kielozesedkor elotted allt a sorban.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Tibi es Zoli a moralrol ( 50 sor )
[...]
> SzVSz pedig sokkal jobb ha valaki (tokmindegy, hogy a leghatso vagy a szoszmo
to
> lo mogotti) megtolti a paciens benasag miatt keletkezett "lukat". Igy tobb au
to
> jut at egy zoldon es a paciens mogott is megurul egy hely, amennyivel a tobb
ie
> k elorebb kerulnek es nem szivnak a sorban.
Jajj, ne viccelj mar... olyan egyszeru... gondold mar vegig. Nem "toltesz"
(?!) ki semmilyen helyet. Amint bevagodtal valaki ele, azonnal fekez. Hiaba
van zold, ugyanannyi auto fog atferni. Ilyenkor csak egy szemelyen csapodik
le a dolog, azon az auton, amelyik mar pont nem fert at, es igy most az elso
helyen all a lampanal.
> Persze fontos a kivitelezes, mert a
> z valasztja el az ugyes kihasznalast a bunko tolakodastol.
Igen. Azt is tedd hozza, hogy az "ugyes kihasznalas" majdhogynem
lehetetlen, csak akkor van egyaltalan eselyed, ha befersz valaki ele, es
meg azelott atertek mindketten (te + aki ele bevagtal) a zoldon, hogy le
tudna fekezni, ujra kialakitva ezaltal az altala biztonsagosnak velt kovetesi
tavot.
Gondolom, te is uzod-hajtod ezt a modszert, valoszinuleg nem csak akkor,
amikor TENYLEG nagyon sietsz. Felmerul bennem a kerdes, hogy mi a sietes
fogalma? Mikor _nem_ sietsz? En 100-bol 99x elmondhatom, hogy sietek, ertsd:
minden perc jol jon, sohasem tudok eleg koran odaerni. Megsem tolakszom.
Szoval, ha kielozol egy sort, es nem talalsz egy "balfeket", aki ele
befersz ugy hogy nem tartasz fel senkit (egy azaz 1% esely, nagysagrendileg
asszem stimmelhet) akkor mit csinalsz? Visszamesz a helyedre, vagy a sor
vegere? :)) Ugye nem? :) Bekeredzkedsz vagy bevagsz. Ugyhogy a probalkozasok
99%-a tolakodas lesz... ezek utan nem lennek buszkre arra, hogy esetenkent
jol kihasznaltam egy helyzetet.
> >Jajj... ez fajt. Mi az, hogy "meglevo hely"?! Ilyen nincs. Ha o 58 >meter ko
ve
> tesi tavolsagot tart, es te ebbe a resbe behuzol, utana >mogotted is ugyanugy
5
> 8 metert fog szabadon hagyni, mint addig. Ezek
> Man bocsi, de az 58meter nem res. Az egy kurva nagy tav:)) es legalabb egy -
h
> a nem ketto - lampavaltas 50-nel.
Man bocsi :), de ez csak egy szandekosan szelsoseges ertek volt, hogy meg
egyertelmubb legyen: NAGY kovetesi tavolsagrol van szo. Oke, ha TENYLEG
58 meter lenne elotte, akkor en is kieloznem, sot, anyaznek! :) Na, most
jobb? :))) Szoval, akkor nem 58 meter, hanem mondjuk 5, amibe egy auto
pont befer.
> Na ez sem feletelenul igaz. Mert ha olyan vki, hogy kepes totyogni egy totyog
o
> utan, akkor az az o baja vagy nagyon raer. No problem!!! De a masik aki mondj
uk
> nem er ra az ne legyen mar taplo amiatt, hogy megelozi! De legalabbis ne nev
ez
> zuk annak! A fentebb leirtak ide is vagnak.!
Hogyan fogod eldonteni, hogy ki mennyire er ra? Egy ilyen osszeferhetetlen
tarsadalomban csak a nulla tolerancia az elfogadhato. Nincs megkulonboztetes.
Meg csak az kene, hogy jelezzen, hogy o siet. Akkor minden sudribunko ezt
csinalna. Magyarorszagon ez nem kivitelezheto.
> Megint mondom a kivitelezes kulcskerdes, mert itt dol el, hogy veszelyes-e va
la
> milyen manover vagy nem es pediglen eszerint kene megkulonboztetni a bunko to
la
> kodot es a sieto de attol meg normalis tarsunkat.
Oke, belatom, nyilvan van, akinek tenyleg elet-halal kerdes, hogy egy dugoban
barmi aron elorejusson. Csakhogy en nem tudom, hogy a 100 potencialis
kotsogbol melyik ez a harom. Ezert aztan karomkodok mindegyikre. Oke, nem
mindig jogos, de 97%-os a hatekonysagom. Nem olyan rossz az. :) A maradek
3% meg viselje el az anyazast, cserebe hamarabb odaer... neki is megeri.... :)
> >Ha ezt nem birod felfogni, akkor mirol beszelunk egyaltalan...
> Ugyanugyan! Egymasnak ne ugorjatok mar itt:)
> Az idealis elmelet egy savban olyan, mintha zsinoron huznak az osszes autot e
gy
> mas moge kotve, de a valosagban ez nem vagy csak nagyon ritkan mukodik igy es
j
> oval bonyolultabb is tudd lenni tobb savban. Abban az elmeletben igazad lenne
m
> aradektalanul, de a mindennapokban szvsz nem helytallo minden esetben a modsz
er
> ed.
Valoban, igazad van. De meg mindig az a legigazsagosabb, hogy ezt az
elmeletet probaljuk megvalositani, minthogy nagyon csekely eredmenyekkel
probaljunk kielozesekkel, de feltartas nelkul elorejutni.
Udv,
Zoli
== Nasfay Zoltan -- mailto: -- visit www.KimWilde.com ==
|
+ - | KIDS KIDS KIDS KIDS 7293 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Just unbelievable!!!!!! YOU WONT BELIEVE - JUST CLICK HERE FOR PRETEENS FU$KING
ON THE BEACH!
http://www.action100.da.ru/cgi-bin/top/topsites.cgi?vinnyiw
|
+ - | Alufelni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 08:31 PM 7/7/00 -0500, you wrote:
>Tovabba szivesen vennem, ha a 20 eves Datsun Alufelnik felujitasara
>(homokszoras, lakkozas) is tudnatok szakembert ajanlani.
Nos, ilyen engem is erdekelne, csak fel eves felni rendberakatasa..
Ajanlottak nekem a mammut aljaban levo felnijavitot, elvielg 4e ft-ert
megcsinalja...
Maj' megnezem. .:)
AntForce
|
+ - | Opel gyurukeszlet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Opel Kadett C 1.2-hez (1975-os) keresek 79mm-es gyurukeszletet!
Tud valaki telefonszamokat?
Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll
llllllllllllllllllllllllllllllllllll
|
+ - | nem lenyegtelen az ovatossag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keves E'rintettek!
Koszonom a leveleket!
Nezzuk csak, mirol van itt szo.
Van egy problemank. Irrealis sebesseget valaszto emberek altal okozott
balesetek.
En allitok egy dolgot. Ez a kovetkezo: a megoldas nem hiszem, hogy az, hogy
mentoautoval, ve'rrel, hulla'kkal riogassunk masokat. Meg az sem, hogy
szeme'lyeskedunk. (ld. hogyan vezet Nagyak, Vaddiszno)
Egyreszt: akinek ettol kellene megjonni a jozan esze'nek, arra -la'thatjuk-
ez ugyse hat. Ha hatna, akkor mar nem lenne'nek balesetek.
Nekem gyanus, hogy me'gis egyre tobb van.
Masreszt: hogy jon ide Nagyak, Vaddiszno?
Valaki honnet olyan MAGABIZTOS hogy a MA'SIK HELYETT TUDJA,
hogy a MASIK TUL magabiztos???
Aki valaszolni akar nekem, az ERRE valaszoljon, ne pedig a szavaimat
forgassa ki.
En nem irtam, hogy az esszeru ovatossag felesleges.
Nem irtam, hogy mindenki rohanjon es kuldjon masokat a hala'lba nyugodtan.
Aki balesetet csinal, az abban a pillanatban nem ura tobbe' a helyzetnek.
A bizonyossag az az, hogy tudjuk, hogy tudunk valamit.
Tudjuk pl. hogy egy bizonyos helyzetben egy bizonyos sebesseg biztonsagos
vagy nem.
De a helyzetek nem statikusak hanem pillanatrol pillanatra valtoznak.
Es en azt allitom, hogy amikor valaki elveszti az uralmat a gep felett,
akkor abban a pillanatban elveszti a bizonyossagat abban, hogy meg tudja
oldani a felmerulo helyzetet.
Balesetek a bizonyossag elvesztesekor kovetkeznek be - akkor, amikor valaki
elkezdi REME'LNI vagy HINNI, hogy me'g be tud venni egy kanyart, be tud
fejezni egy
elozest, stb. az adott sebesse'ggel, ahelyett, hogy TUDNA'.
Ez nem bizonyossag, hanem vakmeroseg es felelotlenseg - ha SZANDEKOSAN nem
tett meg mindent, hogy jol me'rje fel a helyzetet. De legala'bbis
tudatlansa'g, ha nem szandekos.
Nem e'rze'ketlensegbol vagy pokhendise'gbol irtam, amit irtam.
NEM AZERT, MERT ENGEM HIDEGEN HAGY AZ EMBERE'LET.
En csak arra utaltam, hogy a halalos balesetek miatt nem allhat meg az elet.
Nem lenyegtelen az ovatossag, de az nem taplalkozhat felelembol.
A felelem nem egy egeszseges lelkiallapot.
Ki szeret fe'lelemben e'lni?
Senki. De van egy ilyen megolda'sunk, hogy ha nem tudunk egy problemat
megoldani, (pl. gyorshajtasbol szarmazo rengeteg baleset) akkor
megfe'lemlitjuk a masikat.
Az alkoholistakat majra'kkal riogatjuk. A dohanyzokat szivinfarktussal. Es
ugy tunik szamomra, hogy egyik esetben sem az okokat kezeljuk.
A fe'lelem kelte'se, me'g ha bevett dolog is, akkor is messze van a dolgok
valodi mege'rte'se'tol.
Ez a modszer kudarcunk beismere'se arra vonatkozolag, hogy megertsunk
valamit, amit le'tfontossagu lenne mege'rteni. Hiszen rolunk van szo. Ugy
latom, senki nem akar meghalni a masik miatt. Hat akkor tegyunk rola.
Aki fe'l, az nincs jo allapotban, tehat megfelemlitessel tartosan nem veheto
ra
egy emberi leny, hogy egy bizonyos modon viselkedjen.
Feleme miatt egyre inkabb elmosodik szamara, hogy mi az, amit
megtehet, es mi az, amit nem.
Aki foglalkozik harcmuveszetekkel, az tudja, hogy felelem vagy duh
allapotaban egy emberi leny jelentosen (me'rhetoen) lelassul. Jo, tehat
lassabban megy.
De ez nem segit, mert a reflexei is lelassulnak, igy potencialis
veszelyforras marad mindenki szamara.
Egy embert kell juttatni annak a MEGE'RTE'SE'IG, hogy mik a hata'rok es
miert azok.
Ez pedig jelen esetben az oktata's (pl. az autosiskola'k) feladata.
Magasabb szinvonalu kepzesre gondolok. Tobb gyakorlatra. Arra, hogy jobban
megnezem, ki kaphat vezetoi engedelyt. Felszolalni azert, hogy az
illete'kesek tegyenek ez ugyben.
A felelemkelte's jobb, mint a semmi. De e'n azt allitom, hogy van jobb.
Az ember nem egy inger-reakcio elven mukodo a'llat, mint ahogy a ma
iranyzatai megprobaljak elhitetni velunk, akik patka'nyok viselkede'se'bo''l
vezetik le nekunk, hogy milyenek vagyunk.
Egy kutya't lehet fe'lelemben tartani, de me'g abban sem bizhatsz igaza'n.
Az ember esete'ben nem minden szitua'cioban ele'g az, ha csak REAKCIOT
mutat. Gyakran gyors AKCIOKRA van szukseg az eletben maradashoz. Tehat nem
feltetlenul varjuk meg, hogy valami tortenjen, hanem megelozzuk bizonyos
dolgok bekovetkezeset, mielott keso lenne.
Az igazan sikeres emberek az elet mas teruletein is ilyenek. Nem
megfe'lemlitett patkanyok.
Nos, adtam egy megoldast erre a problemara, ami nem a felelemre epul.
Aki tovabbra is megfe'lelmlite's-hivo'', annak joga van hozza, de tudnia
kell, hogy mostantol lehet, hogy ennek a problemanak a fenntartasahoz es nem
a megoldasahoz jarul hozza.
Szivelyes udvozlettel:
Hardside
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #798 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HA> =======================================================
HA> Felado : [Hungary]
HA> Temakor: Kispolak ( 6 sor )
HA> Idopont: Fri Jul 7 09:23:28 EDT 2000 AUTO #798
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HA> Sziasztok!
HA> Nejemnek tervezunk venni egy kispolakot. (Ne is akarjatok rola
HA> lebeszelni!) Tapasztaltakat kerdek,mi mindenre kell odafigyelni!
HA> Kb.87-90 koztit akarunk venni.
HA> Elore is kosz:
HA> Cocas
Na ebbe bele tudok szolni...
Az elso dolog, amit meg kell nezni, hogy hol rohad, es mennyire.
Szokasos rohadasi helyek: kerekjaratok, kuszob, csomagter alja a
potkerek alatt, belul a szonyeg alatt (ha ott rohad, az azt jelenti,
nem tomit jol a szelvedo, es a peremrol lefolyik a viz a padlora). Ez
talan a legfontosabb, mert kb. a kasznismunka a legdragabb, + utana
jon ugye a festes. Fityora jellemzoek az olcso alkatreszek, de ez
persze nem mindig igaz. Ha pl. a valtot nezzuk, maris csavarodik a
dolog. A valto "egybe van ontve" igy szinte minden aprosag miatt
majd' az egeszet ki kell cserelni. Erre meg rajon az, hogy a valto az
egyik leggyengebb pontja, + az egyik legdragabb pontja (kb 20-30 a
komplett) + a le es felszerelesert es javitasert kb 8 orat szamolnak
fel. Ezert a probauton figyeld a valto viselkedeset. Ha nehezen megy
be, az szekedt gumibak, kb 300 Ft, ha kiugrik egyesbol, az okozhat
kopott 1-es csoporttengelyt, az pedig mar 8 oras valtoszereles, +
15k-s csoporttengely. Gumik allapotat nezd, viszonyitva az is eleg
draga csere. A motor elettartama kb 80k km utana jon a general, ez egy
jo szamolasi alap. Ha teheted, generatorost keress, a dinamossal telen
meggyulik a bajod. Dinamosnal nezd meg az akksit, ha nem jo (marka,
kor), szamithatsz a teli cserere. Remek varosi auto, varosban, varoson
kivul nekem 5.5-ot eszik, ez jo beallitas. Altalanossagokat, amit
minden kocsinal meg kell nezni (olajos motorter, stb) most nem irnek,
azt Fogash kollega irasaibol ellesheted. Jellemzo, hogy a fityonak
lelke van, tehat akarmilyen jo allapotban veszed meg, a gazdacsere
megviseli. Ez alatt azt ertem, hogy az elso evben a gatyad is ra fog
menni, utana nem lesz vele semmi gond (nekem az utobbi 6k km-ben csak
egy jobb elso kerekcsapagy csere volt, az 3khuf)(az enyem 86-os). Most
igy hirtelen tobb nem jut eszembe.
DE! Lehet kapni egy kis piros konyvet, kb 80 oldal, amit direkt
kisfityot vasarolni kivanoknak irtak. Kb 300Ft. Emellett javasolnam
neked a magyarorszagi fityoklub levlistajat
) ott nyugodtan kerdezhetsz, en is
rajta vagyok. +kuldok oda en is egy levelet, hogy akinek eszebe jut
valami, irja meg.
Mas: asszony itt ult mellettem, es olvasta a "macska miatt ket arokba"
sztorit. Reakcio: "szegeny cica"
No Comment...
Sok csokit... :-))) Norbi
--
Best regards,
Qrucz mailto:
|
+ - | Re:ezmegaz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Zozi!
A AUTO 0798-ban irta :
>- SOMA! Sikerult krom kerekkarikat a trabira?
Meg nem. De be kell valljam, nem is mutattam tulzott aktivitast
a temaban :-(
>- Ma kiengedtem egy megallobol magam ele
>egy buszocskat, es valahogy baromi
>jolesett mikor nagy mozdulattal
>megkoszonte, szerintem neki is hogy
>nem a gazra leptem. Remelem
>hozzajarultam a "moral" javulasahoz!:)
En hosszu ideje ha csak lehet, igy cselekszem.
Es ha csak egy mod van ra, mindig megkoszonik.
>- Gumi. Szerintetek gyari 135/80 helyett
>melyik ami meg elmegy az ezres uno-mra.
>165/65 - 165/70 - 155/70 ezek kb
>akkora atmerojuek mint az eredeti.
>Most 145/70 van rajta, ez kicsit kisebb.
>Es most is "villamos", rosszabb nem lehet:)
Ha most is villamos, akkor minek piszkalni? :-)))
Szerintem az a 145/70 nagyon is jo ra. Az a kb 2%,
amennyivel kisebb az eredetinel, igazan nem szamit!
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Kisse (nagyon?) Off Topic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 0798-ban irta :
>>Igaz, de valamivel elegansabb is :-)
>>Meg a csajoknak is jobban imponal eg
>>y gombnyomas, mint a lakattal
>>szoszmotoles ;-)))
>Ugyan Soma!!! Nem vagy Te olyan fiatal, hogy ne tudd: a lanyok
>igenis tobbre ertekelik a lassu, alapos szoszmotolest mint a
>gombnyomasszeru dolgokat:)))
>Persze ha a lakat az erenyoven van, akkor fo a gyorsasag es
>utanna jon a szoszmotoles, szoval bonyolult ez keremszepen:)
Korszakalkoto felfedezest tettem! Rajottem, hogy melyik a
legnepszerubb erenyov! Az, amelyiknek Trabant zarbetetje van
:-)))
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Re:Talalkozo idopont!! Vegleges!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Peter!
A AUTO 0798-ban irta :
>>multkoraban volt szo arrol, hogy utanfutos-tolatos ugyessegi
>>versenyt is szervezhetnenk a talalkozon. Erdekel ez komolyan
>>valakit? Vigyek utanfutot?
>Sajnos-sajnos meg augusztus 28-ig nem vontathatok
>utanfutot, (kezdo vezetoi engedely rulez),
Nagyot rohognek, ha egy fuves placcon egyszercsak megjelenne a
zsernyak, es megbuntetne azert, mert kezdo jogsival futozgatsz
eppen ket bokor kozt :-)))
>azert valoszinuleg egy probat +erne, foleg akkor,
>ha ez valoban okito jellegu lenne, es nem flame :-)
Mar miert lenne flame???
Eddig legalabbis nemigen tapasztalhattunk ilyesmit a
talalkozokon. Gondolom/remelem ezutan sem fogunk.
>Tehat, es ITT jon a lenyeg: __2000.07.15 Veresegyhaz, Ujto__
OK, rendben!
>Amit szavazasra bocsatok:
>Talalkozzunk valahol, vagy terkepet rajzoljak?
Mindketto!
Ugyanis nem szokott mindenki odaerni kezdesre. Marpedig onekik
muszaj valami segedeszkoz.
Ja, es ha mar talalkozas, a pestiek ezuttal is szervezhetnenek
egy konvojt!
>(Szombatonkent piac van, igy +duplazodik Veres lakossaga, erre
>az egy delelottre, meg terkep alapjan is nehez navigalni)
Celszeruen legyen egy talalka egy adott idopontban valami jol
behatarolhato helyen, aztan a kesobb erkezok meg terkep+telefon
kombinacioval juthatnak el a helyszinre.
>A kezdesi idopont legyen mondjuk 10 ora
Celszeruen az elotalalkozo legyen ekkor.
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | hasznalt gummit hova? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sok csokit, Autosok,
Felgyulemles okan megszabadulnek 8-10 hasznalt, am immaron hasznalhatatlan
autogummimtol, de az erdobe nem akarom kivinni. Nem tudtok helyet, ahova el
lehetne ezeket helyezni? Akar fizetnek is erte. Mar azert, hogy oda vihessem.
Nekem mindegy, hogy 15. vagy 22. a talalka, lenyeg, hogy jo ido legyen.
Vetted, Frigyes Mester? ;-))
Mivel eddig 3 tamogato es egy ellenzo szavazat erkezett az utanfutos
okossagra, asszem jon o is a talalkozora.
s.cs.
L.
*** IVICZ Laszlo
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
*** Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
|
|