Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 796
Copyright (C) HIX
2000-07-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Szinkronizalatlan valto (mind)  15 sor     (cikkei)
2 kartya, koszonet, miegymas... (mind)  30 sor     (cikkei)
3 mobil kuthalozat (mind)  13 sor     (cikkei)
4 A OMEGA (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: klima teszt (mind)  16 sor     (cikkei)
6 utkereses, fektavolsag (mind)  95 sor     (cikkei)
7 Ki mit tud (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re:trabi(cvisoma) (mind)  62 sor     (cikkei)
9 talalka (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Lakokokocsi (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Klima fogyasztas... (mind)  36 sor     (cikkei)
12 kilometerora (mind)  18 sor     (cikkei)
13 G.Laci, Peter, Hatso kodlampa (mind)  56 sor     (cikkei)
14 Trabizar.... :-))) (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Skoda futomualkatreszt vennek!!! (mind)  24 sor     (cikkei)
16 Re: onbiraskodas, 944, slusszkulcs, MB190, mutatos fszm (mind)  72 sor     (cikkei)
17 dragster (mind)  10 sor     (cikkei)
18 bmw jelolesek (mind)  35 sor     (cikkei)
19 ujabb keres a listahoz (mind)  25 sor     (cikkei)
20 re: moral (mind)  58 sor     (cikkei)
21 talalkozo (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Szinkronizalatlan valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A subject-beli dolog erdekelne engem, elsosorban a mukodese.
Kobor felinformacioim vannak ugyan, de szeretnek vmi biztosat tudni rola.
Elonye/hatranya, hogyan kell hasznalni?
Valami olyasmit hallottam, hogy 2x kell kuplongolni nala valtas kozben.
Hogyan?
Kb. ennyi ami erdekelne.
Elore is koszi: Peter


***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - kartya, koszonet, miegymas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sok hozzaszolast olvastam a bankkartyakkal kapcsolatban.
Nem igazan vagyok a kartyas fizetes hive, de itt Fehervaron
proba keppen negy helyen fizettem kartyaval a kozelmultban.
A Shellnel, az Intersparnal, es a Praktikernel nem kertek semmit,
pedig a nyomogombos PIN kod egyseg mindegyik helyen ott
volt a penztargep mellett. A Tescoban csak a szemelyit kertek,
de ez ki is van irva minden penztarnal. Ezen a helyen is volt
PIN kod egyseg.
Mas.
Kulon koszonet Fejti Gabornak az elkuldott HIX AUTOkert.
Megint mas.
Reszlet  levelebol:
"Csak arra tudtam gondolni,
hogy ceges autoja lehet, mert a sajatjat ennyire vadul szerintem
senki nem kockaztatna."
Itt nalunk a cegnel nagyon sok ceges kocsi van. Sokan jarnak
Pestrol is, es eszmeletlen sok a torott kocsi. Az elmult negy
honapban volt egy no, aki az Explorert (full) ketszer osszetorte,
masodszorra totalkarosra (alvaz stb.). Rengeteg torott kocsit
hirdetnek itt a cegnel. A tobbsegnek 2.5L Mondeoja van, es nem
tudnak vezetni, de mennek mint az allat. Volt egy masik no aki
nyolcvannal egy macska miatt ket arokba ment bele (egyikbol ki,
a masikba be es fejre) stb. Senki nem vigyaz a kocsira, mert volt
aki szombaton osszetorte a ceges kocsit, hetfon ujat kapott.
Hat van ez igy (sajna).

       Jo utat!  Zsolt
               AUDI 100
+ - mobil kuthalozat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


 irta:
"Cirka masfel milliardbol, ha jol gazdalkodnak osszejohet ugy 10 kut. Az
meg messze nem halozat"

Ha jol emlekszem, a mobil kutak eloallitasanal 8-10 millarol
beszeltek, a 150 milla a telepitett kutakra vonatkozott. Igy mar
mindjart 150-180 kutat jelent.


                           Zsolt
+ - A OMEGA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

	Eloszor is bemutatkoznek: Kelemen Balazs vagyok, 25 eves,
szamitastechnikai rendszermernok, es kb fel eve passziv olvaso. Most azonban
szuksegem lenne egy kis segitsegre. Van egy 1991-es OPEL OMEGA Caravan
tipusu autom C20NE tipusu motorral, Motronic 1.5-os vezerlessel(ha minden
igaz). Par hete azt csinalja az auto, hogy amikor gazt adok, mintha eloszor
osszerogyna a vezerles leesik a fordulatszam es erolkodik az auto. A
jelenseg fuggetlen a motor homerseklettol, a valto poziciojatol, mind 0-rol
indulasnal 1-esben, mindpedig visszavaltva nagy gaznal(elozes) jelentkezik.
A masik jelenseg -nem tudom van-e valami osszefugges- alapjaraton
"rangatozik" a motor es egyenetlen az alapjarat. Az ondiagnosztikat
megcsinaltam, de az azt mondja nincsen semmilyen hiba. Az lenne a keresem,
ha tudja valaki mi okozza a jelenseget, ossza meg velem! Illetve ugy tunik
eleg sokan foglalkoznak hivatasszeruen javitassal, van kozuluk valaki aki
komplett motor- es motorvezerles diagnosztikat tudna csinalni?

	Koszonettel: Kelemen Balazs
+ - Re: klima teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Urak,

En ugy teszteltem, hogy 1100km-t mentem nagyjabol egyhuzamban. Az
atlagsebesseg
mindket esetben 100km/h-ra jott ki. Az egyik esetben kellett klima (40fok
volt kb)
a masik esetben nem. Az elso esetben a fogyasztas 9.5l/100km -re jott ki, a
masik
esetben 9.0 l/100km -re. Computer szerint, de elegge realisnak tunik.
Szoval a klima 0.5l-t fogyaszt, vagy meg kevesebbet  (ebben az autoban,
ennel a
sebessegnel)

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - utkereses, fektavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> >...Ha en egy idegen nagvarosban jarok es nem ismerem,
> >akkor az elso dolgom az, hogy a varos hataraban egy benzinkutnal
> >veszek egy jominosegu terkepet, es mar ott helyben tanulmanyozom..
> Nem ugyanarrol beszelunk. Egyik terkepen sincs bejelolve, hogy melyik sav
> mikor fog megszunni vagy elkanyarodni.
Ez igaz. De legalabb nagyjabol tudom, merre es milyen jelolest kell keresnem...

Ezenkivul - ugy tunik - meg kell ujra emlitenem, hogy en, amikor a temat 
felvetettem, a Rakoczi uton es az Erzsebet-hidon, a belso savban 40-nel 
totyogokrol beszeltem. 
Normalis ember, ha nem ismeri az utat, akkor nem a belso savban, hanem a 
kozepsoben megy, hogy jobbra/balra is legyen eselye fordulni. Ha viszont 
ismeri az utat, akkor nem 40-nel megy, hogy feltartson mindenkit, aki mogotte 
jon...

> >> viszont joval nagyobb autok jarnak az utakon.
> >Ha ilyen van, akkor vagy masik savban megyek, v. megelozom, 
> >vagy lemaradok kicsit (eleg 30 meter)...  Ez miert nem eleg jo?
> Azert nem eleg jo, mert ha elozni kezdesz remekul kimaradhatsz
> sokmindenbol az elozes ideje alatt. Ugyanis keptelensegnek tartom, 
> hogy valaki egy 3 savoson forgalomban savot valtogat, kozben pedig 
> olvassa, hogy mi merre van.
> A masik variacio sem epp idealis. Gondoljunk bele, ha lemaradunk, akkor
> vagy beall elenk egy masik hasonlo kaliberu jarmu, vagy dudalas es
> integetes lesz belole megint, meg szidalmazas.
> Tehat azert ezek a megoldasok sem az igaziak.
> Szerintem az igazi megopldas a megertes es a turelem.
Egyetertek. Idealis megoldas nincs, ha nem ismerem az utat. 
De en megertem a tobbi kozlekedot is, azaz inkabb nem tartom fel 
oket, azaz a sajat helyismeretem hianyat nem terhelem rajuk!  
Ismetlem:
Inkabb joelore veszek terkepet az ismeretlen kornyekrol, es joelore 
tanulmanyozom. Ha ez sem eleg, ill. tul nagy a teherautoforgalom, akkor 
megallok valahol, es ugy tanulmanyozom. Netan megkerdezek egy 
jarokelot. Ha nem tudok megallni se, akkor legfeljebb eltevedek/tulmegyek 
a celponton. Na es. Nem tortent semmi, teszek egy kort, es ujrakezdem. 
(ha mar elautoztam egy masik varosba, ez mar nem szabad, hogy 
szamitson.)
A szelso sav jobb megoldas, mert az altalaban lassabb, ott mehetek 
lassabban, meg ha is dudalnak, ott kevesbe vagyok utban.

De nem benazok 40-nel a Rakoczi uton a belso savban, egy rakas autost
akadalyozva..!!! Meg ezert sem!

> Amit a keredzkedesrol irsz, az szep is meg jo is, csak nem mindig mukodik.
> Szinten ebbol a korszakbol emlekszem egy konkret esetre, a Moszkva-ter elott
> kellett volna savot valtanom, bekesen alltam, az iranyjelzom kint volt, a
> mogottem allok dudaltak, a mellettem levok egymas hatsojaba erve mentek es
> igy alltunk percekig.
A Moszkva-teret jol ismerem, ott mindig van egy-ket tolakodo, akik miatt, mivel
 
altalaban senki nem akar meg jobban lemaradni, a csak keredzkedonek kisebb 
az eselye. De attol meg nem kell tolakodni!!  
(Gondolom te sem ezt akartad mondani...)

> >>Automosas 5900-ert
> Na, en azt allitom, hogy a latszat sokszor csal, hogy mi az
> olcso. ... ... ... ...   Igy mar OK?
Persze. Csak azon gondolkoztam, hogy neha, ha jo az auto, majd' 
annyit fizet az ember, mint ha valamit csinalni is kell a kocsival...

> Nekem azonban azokkal van nagyon komoly bajom, akik 
> abszolut figyelmen kivul haggyak a gyalogost. /Pl. allok
> a zebra szelen, kocsi joval fektavolsagon kivul, fek nelkul el. 
> Rosszabb esetben meg plusz gazt ad. 
A fektavolsag az a tavolsag, amelyen az auto maximalis 
fekezessel megall (kvazi veszfekezes). 
Te, mint gyalogos, komolyan elvarod azt, hogy az autosok 
ilyen erosen fekezve is megalljanak neked??
Aki vezet autot, az tudja, mekkora az a fekezes, ami meg
nem tul nagy, amit az auto es sofor, meg konnyen/szivesen
produkal...  Az ehhez tartozo fekut altalaban sokkal 
hosszabb, mint a fenti fektavolsag...

Ha meg nem all meg, akkor nem mindegy, hogy ad-e gazt...?
(Lehet, hogy minel hamarabb at akar engedni...  ;-))) )

Mivel autozom is, meg gyalog is jarok, tudom, mennyivel 
konnyebben/szivesebben allok meg gyalog, mint kocsival.
Ezert en gyalogoskent inkabb elengedem az autosokat (csak 
miattam ne kelljen fekezniuk), majd atmegyek utanuk, tiz 
masodperccel kesobb... Na bumm, mi tortenik?  Semmi. 
(Persze, ha jon a buszom, en is sietek, de altalaban nem ez 
a helyzet...

> A masik "kedvencem" a tobbsavos uton, mikor az egyik savban  
> megall az autos a zebranal es atengedne a gyalogost, de
> mellette egy masik auto elhuz, mint Vari Gyula a Mig 29-essel. :-)))/
Egyetertek. Erre nincs mentseg...

Udvozlettel

Andras
+ - Ki mit tud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi megint!

 irta:
>Lattam egy mikrobuszt a palyan, a soforje azt hitte, tud vezetni (akar
>nagyak vagy vaddiszno).

Te honnan tudod, hogy o''k milyen vezetesi tudassal rendelkeznek?
Ezt csak egyvalaki tudja biztosan: ok maguk.
Es ne zuzzuk ossze kerem tisztelettel, a masik bizonyossagat abban, hogy o
jol vezet. Ne tegyunk be nekik ilyen adatokat, hogy: ''na, ez veled is
megtortenhet am!''
Ket halott, negy mentoauto - es akkor mi van? Ha minden halalos kozlekedesi
baleset hatasa ala kerulne'k, mar regen fel se kelne'k az a'gybol - akkor
lenne'k csak igazan halott.
Miben segitett ez, most oszinten?

Egyetlen bizonyossag letezik, ezt jegyezd meg: a bizonyossa'god sajat
magadban, es ha ezt elveszited, AKKOR veszitesz el MINDENT. Akkor jon erted
a mentoauto.

Udv:
Hardside
+ - Re:trabi(cvisoma) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Eva!

A AUTO 0794-ban irta :

>Te kis butus:-)))

Oh, koszonom szepen a bokot :-)))

>a lakat csak akkor van rajta ha all(parkol)
>menet kozben nem lifeg, mert ugye- valahogy beszallsz?

Szoval odamegyek a kocsihoz, megpedig a jobb oldalahoz.
Leveszem a lakatot. Megkerulom a kocsit, leveszem a bal oldali
lakatot is, majd kinyitom az ajtot es beszallok. Erdekes egy
szertartas... ;-)))

>Vagy netan az ablakon keresztul?

Mint a Hazard megye lordjai... :-)))

>Vicceltem csak, tudod jol, ha valamit el akarnak lopni,- azt
>el is lopjak- mega ami nincs lebetonozva......

Igen, ezt en is tudom. De azert idegesito, hogy feltunes nelkul
egy pillanat alatt be tudnak szallni a kocsiba, es ott
osszeramolni egy zsakba a mozdithato ertekeket... :-(((

>Miert nem gondokodsz inkabb: sebvaltozar, kezifekzar,
>kormanyzar valamelyikeben.

Trabiban a sebvaltozar igen furmanyosan oldhato csak meg, de
megoldhato. Elo pelda is van ra.
Kormanyzar a gyari gyujtaskapcsolos van, illetve baltazaram is
van, de mint tudjuk, az jobbara csak disz, illetve egy kis
valtozatossag a tisztelt autotolvaj urak szurke
hetkoznapjaiban... :-(


A AUTO 0794-ban irta :
>>Nameg allandoan ott lifeg a lakat? Veri lefele a zomancot? Hat,
>>talan nem ez az idealis megoldas... :-)))
>Soma! Nem jol ertelmezted! "mindket ajtora egy-egy lakat
>belulrul" Ha az ajtokarpitod nem zomancozott,
>akkor azt nem veri le :o) Mas kerdes, hogy igy
>egy kicsit korulmenyes bezarni a lakatokat, de egy
>probalkozast mindenkepp meger :o)

Nos, az otlet megfontolando. Az idojaras ellen is vedve van a
lakat :-)))

Komolyra forditva a szot: nem veletlenul van jobb oldalon is
kulcsos zar. Ugyanis - mint azt sokan tudjatok - a Trabim
alapvetoen cuccolasra van optimalizalva, ezert igen gyakran kell a
jobb oldali ajtot kivulrol nyitnom-zarnom. Ha erre nem lenne
szukseg, akkor a helyzetem is egyszerubb lenne, de igy...
Kenytelen vagyok valami specialis megoldast talalni...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

multkoraban volt szo arrol, hogy utanfutos-tolatos ugyessegi versenyt is
szervezhetnenk a talalkozon. Erdekel ez komolyan valakit? Vigyek utanfutot?

Kulonben munkambol kifolyolag gyakran jarok utanfutoval es mindig kell tolatni
is vele, ugyhogy - talan kicsit szerenytelenul hangzik - eleg jol megy az
utanfutos tolatas. Ezert nem tudom, hogy eroltessuk ezt a verseny dolgot
;-))))))

Viccet felreteve, azert lehet jo jatek az utanfutoval valo bohockodas. Pl.
annak, aki meg nem probalt ilyesmit, ez egy jo lehetoseg. Szoval erdekli a
tarsulatot?

s.cs.
L.

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - Lakokokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem tudjatok , hogy hol lehet lakokocsit berelni, meg 
hogy mennyi kerul? Lehet, hogy en vagyok bena, de nem
leltem sehol ilyen ceget.....

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Klima fogyasztas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi AUTO !

:> Igy ha kinnt nulla fok van, vagy 38, a klima u.annyi hot
:> von el tole, legfeljebb az utasterben lesz mas a
:> homerseklet.

Szerintem azert szamit a kulso hofok. Ha kint nulla fok van, 
akkor a motor hutoventillatora nemigen indul be, mert elegendo
a motorterbe bearamlo menetszel, sot valoszinuleg a
klima holeado feluletenek plusz ventillatora sem menne.

Amikor a 46 fokos napon poroszkalok az Omegaval a 
belvarosban es nincs menetszel, akkor a klima ventillator 
persze teljes lendulettel megy, hiszen nehez 40-50 fokos 
levegovel huteni barmit is. Ehhez hozzajarul meg, hogy a 
klima hutojen alaposan atforrosodott levegot nyomja a 
motorra es annak a hutojere, igy a motor hutoventillatora 
is full uzemmodban megy.
Szegeny motort sajnalom is ilyenkor...

Meg aztan a motor hatasfoka is gondolom romlik a melegben,
hiszen az intercooler sem tud csodat tenni mar ilyenkor...

-o-o-O-o-o-

Nem lehet, hogy kulonfele autokba kulonfele BTU erteku 
klimak vannak ? Mint ahogy a szobai kiviteleknel is adott, 
hogy mennyit kepes huteni.
Lehet, hogy pl. 45 fokos kulso homerseklet eseten egyik 
autoban "csak" 25 fokot kepes csinalni, a masik meg 
akar 15 fokot is. 
Nagyobb kompresszor, huto, stb... ?


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [International]
> Temakor: kilometerora ( 20 sor )
[...]
> Az mennyire altalanos, hogy felfele csal (tobbet mutat a tenylegesnel) gyari
> gumimetrettel? Nekem Feliciam van es tudom ez nem bizonyitek, de, ha
> varosban 50-nel megyek ez kb. megegyezik a tobbiek sebessegevel.

Teljesen. Atlagosan ugy 8%-kal mutatnak tobbet az orak. A sebesseged
epp attol ugyanannyi, hogy a tobbiek oraja is csal. De, mint valaki irta
mar a HIX Auton, amit a muszer mutat, az annyi. Szoval ami nalad 170, az
mas autoban is 170. Az egy dolog, hogy a valosagban ez mondjuk 158.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - G.Laci, Peter, Hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet ismet mindenkinek!

Nagy oromomre szolgal ismet itt rontani a levegot, mivel volt egy kis MATAV
ugyi disconnect-em. Ezek az egyarcuak kepesek voltak ENGEM kirekeszteni a
tarsadalom eme immar nem periferikus vonulatabol. Kepesek voltak kihuzni
alolam a vilag virtualis szorfdeszkajat kedves Em(a)il baratommal egyetemben
csak azert, mert elfelejtettem ezt-azt elolvasni. Kozben kiderult, hogy nem
is felejtettem el csak lusta voltam. Hat ok nem :)
Az elozo gondolatsor folyomanyakent kernem a tisztelt publikumot, hogy
szellemisegem nelkulozhetetlen infuziojakent szamontartott HIX 792, 793 es
794-es szamat szamomra emilezni sziveskedjen. KoszoNETtel. Lapozzunk....
Egy kicsit lemaradva hozzaszolnek egy-ket gondolatot:

- G.Laci, a vilagossag ura :)
791-ben irta:
>Mindenki aki szidta, vagy magasztalta az autot, vegye figyelembe azt is,
hogy
>miert alakult ki ez a vita.
>
>Az elso "BMW szidasok" eltevesztettek a celpontot, mert nem az auto, hanem
a
>tulajdonosa ellen iranyultak (VD).

Vegre! Szivem szerint keblemre olelnelek. Vegre! Te legalabb vegig
elolvastad szukszavu monologom. Szerintem levelem nem volt egy Agatha
Christie oszt megis sokan elvesztettek  fonalat. Nehany hozzaszolas olvasasa
kozben siman sirni tamadt kedvem. Volt egy aminel azt hittem berosalok. Ez
utobbi olvasasakor gondolkodtam el eloszor, ha most kitennem a monitort a
napra meg az eg is megfelhosodne. Sebaj...majd legkozelebb.

- Peter, talalka:
Felolem johet 15, 22 is. Talalkara a topart az esetleges szalesz sutes miatt
is tutinak tunik. Oda egy agregator, es egy buvarszivattyu is eleg a tuz
oltasara, felteve ha engem nem engedtek a tuz kozelebe. Ha megis a kozelebe
jutok, haaat.....to ide, to oda lottek Pest megyenek :)

- Hatso kodlampa:
Lehet, hogy most egy leragott csontba harapok, de a tolakodasrol szolo vita
heveben eszembe jutott a magyar auto tulajdonos egy masik igen gigantikus
bunkosaga, nevezetesen a nedves uton ejszaka is bekapcsolom a kodzarot
effektus, azaz "hadd vakuljon mogottem a hulye". Evek ota piszkal a
gondolat, hogy mi vezethet egy eppeszu autost arra, hogy a fent nevezett
idojarasi viszonyok kozott is bekapcsolja a hatso kodlampat. Emme ertelemtol
duzzado cselekedete azon kivul, hogy engem magara haragit mas gyakorlati
hasznot nem hiszem hogy hordoz magaban. Oly' annyira utalom az ilyet, hogy
ha valaszthatnek inkabb 50 tolakodot beengednek mint egy ilyen marha mogott
autozzak 3 metert. Nehany autos olyan melyen tud hulye lenni, hogy a refi
felvillantasara sem ter magahoz. Tudom biztos en vagyok a hulye, ha
100metert ellatok, kod sehol akkor azert hogy a mogottem levovel kibszk hat
csak nem kapcsolom fel a cuccost. Tud valaki erre logikus magyarazatot, vagy
tovabbra is refivel kell kozlekednem az ilyen okor mogott? Nemet autosok
magyarazata szerint a magyar annyira ki van ehezve a modern auto irant, hogy
oromeben indulas elott minden kapcsolon nyom egyet. Ez logikusnak hangzik ;(

Most bucsuzom....
Marci.
+ - Trabizar.... :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Hix-Autosok! Soma!

  Somanak "szocialista" felajanlast teszek, _ha_ eljon ujfent
Dunaujvarosba, a mellettem levo lakatos ingyen/bermentve elkesziti neki
az Eva fele bizotnsagi ajtozarat.  (meg HAT elott!!!)


  Egyebkent mar lattam kozpontizaras Trabit is, _kis_ szerelessel
megoldhato a dolog, utana nem fognak kilincstoressel bemenni a Trabiba!
--
 Udv
  Levente
+ - Skoda futomualkatreszt vennek!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv szlovak HIX-autosok! Frigyes!

 Muszakira vinnek 1 S105-ot 1985-os, szeles nyomtavu(az ujabb futomu, a
fogasleces).

   Szuksegem lenne 1+1 (jobbos-balos) szilenthazra, ami az also lengokar
es a fuggocsapszeg kozott van, ebben all a fuggocsapszeg szara, es a
szilentben forog az excentercsavar, amivel a kerek doleset lehet
allitani. (szukseg eseten _regi_  gyari cikkszamot tudok kuldeni) Csak
gyariban letezik, Mo.-nem fellelheto....

  Az alkatresz NEM melegitheto(leven futomualkatresz), az excentercsavar
nem jon ki fuggozeshez... :-((( Fuggot tudok venni, amennyit
akarok(magyart persze), mindent kaptam, csak ezt nem es addig nem akarom
szetvagni....    ...szikraeso...eles femdarabok, stb. lesz belole.

 Esetleg akinek elfekvoben van ilyenje, ami hasznalt, _de_ a csavar
kiszedheto, a komplett bolcso kidobasra itelt es emiatt ez az alkatresze
levaghato rola, az is jo lenne. Erte megyek....

  Frescho, Teeby  (Skoda hengerfejek mellett???) es mas Skoda funok???
--
 Udv
  Levente
+ - Re: onbiraskodas, 944, slusszkulcs, MB190, mutatos fszm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A SAAB 9000-es szerintem a legbiztonsagosabb.
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Udv,
>
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: Fekvorendor ( 36 sor )
> [...]
> > Az onbiraskodas viszont visszauthet; ha egy kicsi esze van
> > a szaguldozonak, akitol elvetted a sluszijat, vagy betorted
> > a lampajat, a gatyadat leperli rolad, akar neked volt
> > igazad, akar nem.
>
> El tudom kepzelni, amint a slusszkulcs elkobzasaert 10 ev
> villamosszekre itelnek... Most komolyan: ha nem okoztam
> kart, eleg nehezen fog barmit is bizonyitani, es ha netan
> megis sikerulne, aligha fognak komolyan megbuntentni... a
> fenyszoro szetverese mar sokkal komolyabb dolog...
>
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: RE:  gagyi 4 hengeres "sportautok" ( 14 sor )
> >
> > Hat, kicsit ismerem (belulrol) a 944 Turbo-t;
>
> Ez azt jelenti, hogy volt neked??
>
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: Re: 1000- el szaguldas kisutcaba ( 13 sor )
> >
> > >Egyszeruen egy gyors mozdulattal benyulsz, es kirantod a =
> > slusszkulcsot...
> >  ....a Zsigulibol meg a regi Ladakbol, mert a gyujtaskapcsolo a
> > kormanyoszlop BAL oldalan van, amit siman elersz akar az ablakon at
>
> Ohhh... akkor a Porsche 911-esbol is... :)
>
> > is, de az osszes tobbi altalam ismert autonal meg a JOBB oldalon,
> > ahova sajnos nem lehet csak ugy benyulni... :-)
>
> Saab 900-asnal meg a kozepkonzolhoz, a ket ules koze... :)
>
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: Mercedes.... ( 18 sor )
> [...]
> > Ugyan is nekem meg ez az alom markam,ha annyi penzem lenne,
> > amennyi nincsen,nem biztos,hogy uj autot vennek,mert
> > en odaig vagyok a 190-es Mercikert.
> > Egy ilyen tiz ev koruli auto kielegitene teljesen.
>
> Na, hat azert teljesen csak nem... :)
>
> > Szerintetek tenyleg jo auto,vagy csak a neve miatt olyan
> > magas ennek is a hasznalt erteke mint a Golfnak?
>
> Teljesen jol erzed, csodas kis auto minden szempontbol. Viszont
> nagyon draga, nagyon lopjak, rengeteg a szethajtott es a buheralt
> a darab, amirol persze nem a konstrukcio tehet, de megsem vallalkoznek
> a mutatvanyra. :(
>
> > Felado : Somogyi Istvan
> > Temakor: Trabi kromfelni ( 20 sor )
> [...]
> > Sajnos a Trabi boltok szerint ez a stuff is mar a multe, hasonloan
> > a ketutemuhoz valo mutatos fordulatszammerohoz :-(((
>
> Mi az a mutatos fordulatszammero? Milyen van meg?
>
> Udv,
> Zoli
>
> == Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
>
+ - dragster (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amit nem ismersz, arról nem kéne ilyen határozott véleménnyel lenned.
>Vannak elsokerekes dragsterek, és azokon elol van a traktorméretu kerekek.

A Hungaroringen rendezett Pioneer amator gyorsulasi versenyeken talan, de
hogy valamire valo profi futamon csak rendes (=hatsokerekhajtasu) autok
indulnak, az tuti. Az NHRA/NSRA kategoriai (Pro Sportscar, Pro Stocker,
Funny Car, Top Fuel, stb) mind naaagy V8bol epult szigoruan hatsokerekes
jarganyok. Erdekelne, hol lattal te elsokerekes dragot?
Fogash

+ - bmw jelolesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Remelem nem vagyok vele nagyon lemaradva...

>De regebben volt: tds, il. A td-t meg fel birom fogni,
>de mi az "s"(super?) es az "l" (luxus?) Es szerintem
>tovabbra is van "c" (cabrio, ha minden igaz).

Vala az 524td, amit kovetett a 325td es az 525tds. A tds-ben intercooler is
van, vagyis az erosebb az amugy azonos motorral, amelyik a 325-ben
dolgozik. Ilyen ertelmezes szerint az s valszeg sportnak felel meg. A 750i
es a 750iL kozott a kulonbseg kb 10 cm tengelytavban, ami jotekonyan hat a
hatso ules elotti labterre. Ilyeten az "L"=lang, azaz hosszunak felel meg.
(ez biztos). Emellett tenyleg van Ci, ami a coupekat jeloli, sot volt CSi
is. Sot, "X" is van, az az osszkerekeseket jeloli. De amire VD felhivta a
figyelmet, az a kovetkezo:
1. nincs jelolve a felszereltseg (CL, GL, GLS, GLX, GLX-C, GT, stb.) 
2. nincs jelolve a szelepszam es elrendezes (16V, DOHC, V-TEC, VVTi, stb)
3. nincs jelolve a befecskendezo rendszer tipusa (PGM-FI, MPI, EFI, stb)
4. nincs jelolve a diesel rendszer tipusa (TDi, DTi, PD, CDI, Turbodiesel,
CommonRail, stb.) 
5. nincs jelolve a sebessegvalto tipusa (automatic, tiptronic, steptronic,
6speed, stb)

Van viszont jelolve:
1. kasznimeret: "3"-as, "5"-os, "7"-es (regebben "6"-os is volt)
2. motormeret: 16, 18, 20, 25, 28, 30, 35, 40, 50 deciliter
3. uzemanyag: "i"=benzines, "d"=diesel
4. karosszeria: semmi=4ajtos limuzin, vagy kombi (ezt ugyis azonnal latni),
"C"=coupe
5. sportvaltozat: semmi= civil, "M"=sportos
6. hajtasmod: semmi= hatsokerekhajtas, "X"=osszkerekhajtas

Mi a vegeredmeny? maximum 3 szamjegy es 2 betu szerepel a kocsi hatuljan,
megis mindent lehet tudni rola. Szerintem eleg elegans megoldas.
Fogash

+ - ujabb keres a listahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvozlom a Nagyerdemut!

      Nemreg azzal a keressel fordultam hozzatok,
hogy segitsetek a gyerekules beszereles ugyeben
(Skoda 120L). Nos , annakidejen sokan segitettek
es akinek akkor nem kozontem meg attol suru
elnezest kerek es most potolom . De ... van
egy ujabb keresem: szíveskedjetek nehany olyan
autobonto cimet megadni ahol tobb sikerrel
kereshetek hatso biztonsagi ovet, mint a
Nagytetenyi uton (ott foleg keleti autokat
bontanak es ezert nem tudtak ilyennel szervalni).
Zugloban (Ors vezer ter kornyeke) lakom es a
Campona-ban dolgozom , tehat ezen utvonal es
kornyezete a favorizalt. A valaszokat akár a
listan akar maganban is varom. Ja, es elore is
koszonom!

üdv.

Szabó  János  (sancho)
+36 30 9647187


u.i.: a veresegyhazi talalka nalam is nyero.
+ - re: moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Szerintem peldaul bunkosag. Mikozben csinalod, nem erzed ugy, hogy
> valahol azert nem teljesen kerek a dolog? Vegsosoron mindenki
> ugyanarra var a sorban, regebb ota, mint te...
Egyaltalan nem erzem ugy. Az is megtehetne, aki a sorban all.  
Gondolom te mindig beallsz a sor vegere, sohasem allsz be a sor 
elejere (akar pofatlanul, akar a meglevo helyet kenyelmesen 
kihasznalva)

> Attol lama, hogy nem tapad ra az elotte haladora, arra szamitva, hogy
> maskulonben valami szeplelek befurakszik ele? Ez izgalmasan hangzik...
Nem. Attol lama, hogy zoldre valt a lampa, es akkor kezdi el 
keresni a sebesseget, amikor az elotte levo mar reg elindult. 
Kifejezetten bosszant, amikor azert nem ferek at egy zoldon, mert 
a pancser nepseg elottem 10-20 meteres kovetesi tavolsagot hagy, 
esetleg tetu lassan indul el.

> Aha. Megkerdezhetem, hany eves korodra sikerult magadeva tenni ezt a
> roppant szimpatikus koncepciot?
Kerdezni azt lehet :) Jelenleg haladok a 22 fele. Ebbol vonj le 
valamennyit. Jogsi 17 ota van.
 
> > A masik a taxis, oket sohasem engedem be.  Legyen ugyesebb.
> Ja... hadd tanulja meg, hogy mindig az erosebb kutya b*szik.
Sajnos a taxisok iranti ellenszenvemet nemigen tudom legyozni. 
Es nem a fentebb emlitett miatt. A taxisok zome, akikkel eddig 
talalkoztam leginkabb a bunko paraszt (bar ez meg a parasztokra 
nezve serto :) kategoriaba tartozik.
melleklet : ki kellett volna pakolnom 2 raklap sort, ami testverek 
kozott is tobb mint masfel tonna. Ennyit ugye nem szivesen cipel 
az ember foloslegesen, a celhoz a leheto legkozelebb probal 
megallni. Volt is 2 darab parkolohely, csakhogy mind a kettot 
ugyanaz a taxis foglalta el, aki jo erzekkel megtalalta a kozepet a 
10 meternek. Felig a jardara beeroszakoltam a transportert, a 
csomagtartojanak a teteje a kerekdobom alatt volt mar. 
Egyszercsak elokerult, es elkezd pampogni, hogy o most nem 
tudja kinyitni a csomagtartot (kezifek ki, legurul fel metert, es 
kesz). Amikor azt mondtam, hogy talan nem kellett volna ket 
helyre beallni, akkor az volt a valasza, hogy ugy all be, ahogy neki 
tetszik. Bocsanat. Nekem meg igy tetszik.
 
> Szoval, szerinted a kozlekedes egy nagy-nagy jatek... mindenki arra
> hajt, hogy tudja magat masok karara elonyhoz juttatni... meg itt is.
Azt hiszem, ha valaki ele a meglevo helyre beallok, azzal nem 
okozok neki kart. Ossze nem torom, fel nem tartom. Es ha van 
elottem hely, valamint latom, hogy valaki be akar jonni, akkor nem 
a gazt kezdem el taposni, nehogyman beferjen alapon (taxis 
esetleg mas teszta :)

Ennyi
ADios


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Na akkor vegulis mi lett a vegeredmeny?
Leginkabb HOL? A mikorrol egyelore 22-re emlekszem.

Udv

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS