1. |
elogyujtas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
Koszonom (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: OHV, OHC - Dorozsmai Karoly (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: BOSCH gyertya - Dorozsmai Karoly (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
5. |
Re[2]: auto: az alabbi uzeneted megerkezett. (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
6. |
Sziasztok! (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
Ladat keresek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
8. |
Lada vs. Skoda (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
9. |
Megfejtes! (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: Gumi (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
11. |
Ford Escort 1.3 Elado (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
12. |
6V-os a trabi (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: RAKPART-ARVIZVESZELY (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: BOSCH gyertya (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
15. |
OHV, OHC (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: Birsagok... (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
17. |
You won't believe your eyes! (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
18. |
Kuplung ETZ-vel (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | elogyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megkerdezem, hatha valaki tudja a pontos szamerteket.
Ford Escort 1,4 litere CVH motor FU motorkod.
Kettorku Weber karburatoros. 1987 juniusi.
Tranzisztoros gyujtas, elektronikus zaraszog allitas,
az elosztoban elektromagneses jelado (indukcius).
Egy nemet szakiro mernok konyveben az all, hogy az
alapjarati elogyujtas 98-as benzinhez 12 fok, 95-os
benzinhez pedig szakmuhelyben at kell allitani.
Szamerteket nem mond.
Az erzekeimre hagyatkozva en is be tudom allitani.
Csak furdal a kivancsisag, hatha valaki talalkozott egy
konkret ertekkel.
Az egyik (szak)szervizben pedig beszelnek csacskasagot
ossze-vissza.
Elore is koszonom a valaszokat.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Koszonom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenki!
Koszonom a riasztoval illetve inditasgatloval kapcsolatos tanacsaitokat, a
fejlemenyekrol beszamolok!
Udv:
VorosA
|
+ - | Re: OHV, OHC - Dorozsmai Karoly (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>_Erdeklodo_ (es nem kotozkodo!) kerdesem lenne, miert
>kapcsolodik az OHV vs. OHC vezerles az egester alakjahoz?
>OK, a szelepek elhelyezkedese... De ha a szelepszaraknak a
>dugattyutengelyhez vett elhelyezkedesi szoge, helyzete, helye
>ugyanaz, nem mindegy, hogy OHV vagy OHC?
De. Akkor teljesen mindegy.
Am a Lada motor eseteben ugy tudom, megis megvaltoztattak az egester alakjat
a Fiat 124-hez kepest, es a szelepszarak dugattyutengelyhez kepest valo
elhelyezkedese
nem maradt ugyanaz.
Ez ugyben utanaolvasok a dolgoknak, es pontosabb adatokkal is szolgalok, ha
megtalalom, es erdekel a dolog.
Koszonom az erdeklodest!
Udv: Madison
|
+ - | Re: BOSCH gyertya - Dorozsmai Karoly (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
>Igen, annak idejen en is igy tanultam, sot, amikor meg
>motoroztam, kellett is allitatni, mert fogyott rendesen az
>elektroda azaz novekedett a hezeg.
Igazad van, az ivkisules miatti erozio eredmenyekeppen az egyik fogy, a
masikra anyag rakodik.
Ha be akarod allitani, akkor meg kell csiszolnod a feluleteket, amelyek igy
elvesztik az esetleg rajtuk levo eroziot allo reteget, ami utan az erozios
folyamat felgyorsul. Ezert tanitottak ugy, hogy a gyertyakat csak
drotkefevel tisztitsuk, es a testelektroda enyhe utogetesevel allitsuk be a
hezagot.
Kerdes mit kezd az ember egy negy testelektrodas gyertyaval.
> De miert jart le ez az ido?
>A mostani gyertyak hezagja allando -- vagy csak manapsag a
>"karbantartasmentes" a divat? :-)
Igen, a mostani gyertyak hezagja a korszerubb anyagok miatt allandobb,
mint regebben, nagyobb a csereperiodus (hosszabb az elettartam) is.
Mikorra el kellene kezdeni allitgatni a hezagot, mar megerett a csere.
Bizonyos - egyszerubb - alkatreszek karbantartasa tenyleg nem annyira divat
manapsag. Azert van olyan szerelo, aki ellenorzi a gyertyahezagot is, a
lelkiismeretesebbje. A mai autoszereloket en inkabb jol kepzett
alkatresz-cserelokent hataroznam meg. Ennek jo oldala is van, persze.
Ha pl. egy gyertya eleri a futasteljesitmenyet - kicserelik. Addig meg lehet
hogy ra sem neznek. Ha megy, akkor jo. Ha nem - csere.
De nem akarok altalanositani.
>> Persze lattam mar ennel cifrabbat is: hosszumenetes gyertyan ezer
>> alatet, es betekerve a rovid menetes hengerfejbe. :-)))
>Nem semmi... Es a dugattyu teto ehhez mit szolt? :-)
Nem orult neki. :-)
Üdv: Madison
|
+ - | Re[2]: auto: az alabbi uzeneted megerkezett. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenkinek!
Sziasztok Autos tarsak!
Az alabbi levelet a nevemben kiirta?
Na mindegy szoval legyszi ne tegyetek,mire jo ez.Igaz nincs bene semmi
rossz csak hat nem en irtam.
Wednesday, August 11, 1999, 12:52:13 AM, you wrote:
Hrta> =======================================================
Hrta> Felado : Nagy Gabor
Hrta> E-mail : [Hungary]
Hrta> Temakor: Re: Re: Bosch gyertya ( 4 sor )
Hrta> Idopont: Tue Aug 10 18:52:12 EDT 1999 AUTO #468
Hrta> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hrta> Igy jartam én is. Visszavittem, de azt mondták, hogy csak hosszú útra
Hrta> hsznaljam.Egy biztos, nem a legjobb. Bár van aki dicséri./eladó/
Hrta> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-135-52.dial.matav.net)
Egyebkent elmentem a Tescoba es megneztem a kifuggesztett bosch 4-et
es kiderult nem jo a Marutiba,de talaltam jobbat ami jo bele.
Koszonom minden kinek a leveleket.Ja es termeszetesen tudom a
kulonbseget elektromos es elektornikus gyujtas kozott.
Bocs eliras volt.
Inkabb az irjatok meg hol lehetne elektronikus gyujtasra szertteni
Marutihoz.Es szerintetek az 1.0 as Suzuki 3 hengeres?
Esetleg annak a gyujtasa jolenne nekem?
Sziasztok es koszonom a segitseget.
Best regards,
Nagy Gabor
mailto:
|
+ - | Sziasztok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Uj auton nagyot bukhatsz eladaskor fuggetlenul a markatol, szerintem jobb
1-2evest venni.
Terkep nelkul ugy sem indulsz utnak,es az ujabb kiadasuakon rajt van.Nem
csak a fizetos autopalyak,
hanem a fizetos alagutak, hidak, maganutak, autopalya kihajtas sorszama
is. stb.
Dragabb megoldas,de csak egyszer kell megvenni. ( vagy kolcsonkerni)
toth krisztian megkaptad az uzenetem?
udv mindenkinek
Dodo
|
+ - | Ladat keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha valaki tud egy elado feher 2103-as Ladarol, kerem ertesitsen!
Vizsga feltetel, szepseg nem.
Koszi!
|
+ - | Lada vs. Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Madison es Zoltan H. levele tetszett.
Nagyon rulez.
Pelda hogy mennyire kulturaltan is lehet velemenyt nyilvanitani.
Igen jo!
Ezert erdemes elni.
Hogy egy ilyen pillanatot lassak es erezzek.
Mikor mindenki velemenyt nyilvanit meghallgatva es tisztelve a masiket.
Emberek!
Ezt le kellett irnom. Mert olyan joleso erzes hogy ertelmes kulturalt
emberekkel vagyok korulveve.
Bizom benne, hogy ez tovabbra is igy fog maradni.
Ja azert szeretnek meg kiegesziteni.
Madisonnak:
Ugy tudom a hatso hidon ugy nevezett Panhard kar rogzul.
Ami nem teljes stabilizator statuszt tolt be.
Vagy az az audi? Most elbizonytalanodtam.
Zolinak:
Azert egy kupkerek hezagot eleg nehez utcan beallitani, meg egy
csapagyelofeszitest is. A hatsokerekcsapagyak is zurosek szerintem.
Okay, ennyi.
HIX AUTO rulez!
Teeby
|
+ - | Megfejtes! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem hiaba irtam a feladvanyba a "legaprobb alkatresz" szot!
Tehat minden rendben vvan a kocsin.
Mi lehet a hiba?
Induljunk:
Akkumulator- saruk (rendben)-vezetekcsatlakozas (rendben)- biztitabla
(rendben)- mi is a ovetkezo? ja igen!
Es most jon a poen!
Gyujtaskapcsolo!
Nem is akarmekkora vicc.
Ha a trabisok tanulmanyoztak a gepuket tudniuk kell, hogy ezen a
technikai csucsmodellen amit igy hivnak a csatlakozasok nem tuzosarusak,
hanem csavarral szoritjuk be a vezeteket egy furatba.
Na egy ilyn csavar ki volt lazulva, konkretan az inditoszale a gyk-ban.
Egyszer volt kontakt egyszer nem.
Ilyen egyszeru.
Mondtam, hogy minden okay a gepen. Nem? Nem hittetek nekem?
Pedig logikus, az elektromos kor legelejen kell kezdeni, nem karburator,
nem dinamo...... Ne bonyolitsunk tul mindent. Gondolkozzunk poriasan.
A kopogasos egesnel is mindenki egybol az ongyulladasra asszocialt.
Minek? NA befejeztem.
A mernokok miert nem tudjak megjavitani amit csinalnak?
Szoval itt a kulonbseg a mernok es a szerelo kozt, erre akartam
kilyukadni.
A mernokok szidalmazasa nelkul, mert ha ok nem lennenek, nem lenne a
szereloknek munkaja.
Puszilom oket!
Sziasztok!
Teeby
|
+ - | RE: Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom mindenkinek a valaszokat. Jellemzoen megint tulbonyolitom a
helyzetet, ugyanis egy kollegam ajanlott egy helyen Debica gumikat kb.
ugyanennyiert. (+800 Ft.) Ez volt ugye valamikor a Stomil, es ugyanugy
"majdnem" Goodyear mint a Sava.
Most torhetem a fejem.
Udvozlettel:
PJ.
|
+ - | Ford Escort 1.3 Elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
=2E) Elad=F3 Ford Escort 1,3 ( injektor, kataliz=E1tor ) 1993-as =
=FCzembehelyez=E9su, riaszt=F3val, r=E1di=F3magn=F3val, von=F3horoggal, =
ez=FCstmet=E1l szinu
Iranyar: 1.350.000 Ft.
Erdeklodni: 06-20-9-464-202
E-mail:
|
+ - | 6V-os a trabi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> a dinamonak nem kell
> gerjesztes
Az alloreszeben a vasmagok korul azert van tekercs... :-)))
(Gerjesztes nelkul eleg nehezen eri el azt a feszultseget,
amikor a szabalyzo kapcsol...)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: RAKPART-ARVIZVESZELY (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> Meglehet hogy a Duna 30-40 centivel lejjebb van az
> utnal, de egy eros szel felkorbacsolhatja a hullamokat,
> es az uralkodo szelirany miatt a pesti oldalt jobban
> veszelyezteti hogy kicsap a viz a mederbol.
En a budai oldalon lattam harom vagy negy helyen az emlitett
tablat... :-)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: BOSCH gyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusz!
> Az a hoskor, amikor hajlitgattak a testelektrodat, szerintem mar
> lejart.
Igen, annak idejen en is igy tanultam, sot, amikor meg
motoroztam, kellett is allitatni, mert fogyott rendesen az
elektroda azaz novekedett a hezeg. De miert jart le ez az ido?
A mostani gyertyak hezagja allando -- vagy csak manapsag a
"karbantartasmentes" a divat? :-)
> Persze lattam mar ennel cifrabbat is: hosszumenetes gyertyan ezer
> alatet, es betekerve a rovid menetes hengerfejbe. :-)))
Nem semmi... Es a dugattyu teto ehhez mit szolt? :-)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | OHV, OHC (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> A Ladak nagyobb fogyasztasa tenyleg tobb dologbol adodik.
> Itt van mindjart a egester alakja: az eredetileg OHV (Over Head
> Valve- magyarra oldalvezerelt, felulszelepelt-nek szoktak
> forditani) Fiat 124-es motorbol Kolja Koljakovicse'k egy OHC (Over
> Head Camshaft- felulvezerelt, felulszelepelt) motort fabrikaltak.
> (Ez az elve't tekintve korszerubb rendszer, mint az OHV megoldas
> es helytakarekosabb is. Nincs szukseg tolorudakra, amik a
> szelephimbakat mozgatjak. A vezermutengely butykei kozvetlenul a
> himbakat mozgatjak.) Az egester alakjat viszont LEHET, hogy nem
> annyira atgondoltan valtoztattak meg.
_Erdeklodo_ (es nem kotozkodo!) kerdesem lenne, miert
kapcsolodik az OHV vs. OHC vezerles az egester alakjahoz?
OK, a szelepek elhelyezkedese... De ha a szelepszaraknak a
dugattyutengelyhez vett elhelyezkedesi szoge, helyzete, helye
ugyanaz, nem mindegy, hogy OHV vagy OHC?
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | Re: Birsagok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> > MINDEN MÉRLEGELÉS AZ ELJÁRÓ SZEMÉLYEKEN MÚLIK.
> > AKIK ELŐSZÖR VÉTENEK A
> > SZABÁLYOK ELLEN, AZOKKAL SZEMBEN NEM A MAXIMÁLIS BÍRSÁGOT
> > ALKALMAZZÁK. Honnan tudjak, hogy eloszor vetkeztem?
> Minden adat rolad bekerul a nyilvantartasba. Minden
> feljelentesnek, sot meg egyes kozuti ellenorzeseknek is nyoma van!
Nem tulzas ez? Miert lenne a kozuti ellenorzesnek nyoma? A
rendor elkeri a papirjaimat, korbejarja a kocsit (nem kiszurta az
elso tengely nem-egyfomra gumi-mintazatat? :-((), bekukkant a
kocsiba, majd visszadja a papirokat es elkoszon. _Semmi_
adatrogzito nincs nala, legfeljebb memorizalta az adataimat...
De mindjart utanam allitja le akovezkezo kocsit, nem irja fel,
nem gepeli be amit rolam megtudott... Most akkor hol marad
nyoma az ellenorzesnek?
> > Szoval ez valahol csak ures hadovanak tunik nekem.
Szerintem is ures hadova!
> Ha egy kicsit is jaratos
> lennel a szabalysertesi dolgokban, akkor tudnad, hogy van egy un.
> belso szabalyzat, ami elegge reszletesen leirja, hogy mikor milyen
> buntetest lehet kiszabni.
Ez bizonyara igy van, de ismetlem: a pusta ellenorzesnek
peldaul egyszeruen, fizikailag nem maradhat nyoma, mert
_semmifele_ adatrkogzites nem kiseri. Ha kiserne, akkor meg
el lehetne a jogszerusegen gondolkodni...
> Altalanossagban igaz, hogy amennyire
> szemetek az utcai kozelekedesiek, annal humanusabbak az irodai
> 'ertelmisegeiek'.
Lehet, bar a "szemetek az utcai kozelekedesiek" szerintem
tulzas (vagy csak nekem volt eddig szerencsem? :-), es a
"humanusabbak az irodai 'ertelmisegeiek'" sem tunik nekem
megalapozottnak... De lehet, utobbiban tevedek...
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://free.netlap.hu/kdorozs
|
+ - | You won't believe your eyes! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello:
Compare a 15 year loan to a 30 year loan. You won't believe the
savings!
This Site does a lot more! Bad credit No Problem!
Click on the Blue letters below and wait 45 seconds. Don't forget to
bookmark it for future reference:
http://www.mortgagesprestamo.com
To compare the two loans, the 15 year Vs. the 30. Go to
Calculators" and then click on "Loan Comparison
Have a Great Day!
Yoli
|
+ - | Kuplung ETZ-vel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Errol eszembe jutott egy regi esetem. 250-es ETZ (te'ze') -mrol
>elhagytam a valtokart. Persze otodikben maradt, ugy kellett
>hazajonnom olyan 4-5 km-rol varosban.
>Akinek volt tezeje az tudja, hogy mekkora nyomateka van 3000 alatt.
>Na akkor volt lehetosegem gyakorolni a finom kuplungkezelest.
Rosszul csinaltad. En M7-en jartam ugyanigy, fogoval (kombinalt) beraktam
3-asba, es 100km-rol hazajottem siman. Kuplung talan meg ma is jo lenne, ha
el nem loptak volna a motorral egyutt.. :-|
Tamas
|
|