1. |
Re: dugulas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
LPG Hr-ban (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
3. |
dizel / benzin (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Draga diesel (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
Benzin vs Dizel (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
6. |
Re[3]: Kerdoiv... (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Re: Draga diesel (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Re: dugulas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: re: re: benzin vs dizel stb UJ TEMA (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: motor (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Genfi szalon (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
12. |
re: Re: dugulas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
13. |
re: Draga diesel - megterulesi szamitas (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Re. Szelvedojavito (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
15. |
Vegyes (mind) |
139 sor |
(cikkei) |
16. |
re: kerdoiv (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Draga diesel (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Draga diesel (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
19. |
Valasz: Draga diesel*** HIX AUTO *** #2129 (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: dugulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok,
> Nalam a Golf I-esben appen hogy az AC elott van a szuro...
> Oreg jargany, valamelyik korabbi tulaj nagy barkacs volt...
> Lehet, hogy nem is itt van eredetileg a szuro hanem az AC
> nyomooldalan?
Ersatzteile Order System fu:r Originalteile szerint a karbis Golfon
1975-1990-ig a szuro helye az AC elott van. Engem is meglepett, de ez
van.
udv,
Ivicz L.
|
+ - | LPG Hr-ban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Urak, van valakinek olyan info a birtokaban, amely a horvatorszagi LPG
kutak listajat koti egy csokorba?
Sajnos egyik magyar nyelvu gazos oldalrol sem lehet hasznos infokat
gyujteni e temaban. A MOL nem jelentos ezen a teruleten, es az INA is
csak arat kozol.
Elsosorban a Dunantulrol RAB sziget iranyaba vezeto autopalyak
viszonylataban erdekel a dolog.
Üdvözlettel:
Ipike
(alias Tamás)
|
+ - | dizel / benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello sracok,
> eltekintve attol, hogy esetleg rovidebb a szervizciklus,
megbeszeltuk, hogy nem jellemzo. A legtobb markanal ugyanannyi, par
markanal a benzin nyero, nehol meg a dizel nyero. 50000-es ciklusrol
viszont csak dizel eseten tudok (VW, Skoda,...), benzines eseten 30000
a max, amit a katalogusban lattam es 20000 alatt mar szinte csak
sportkocsik vannak.
> picit tobb olaj megy egy hasonlo teljesitmenyu dizelbe, mert picit
> nagyobb a motor....
khmm. az 1.9 JTD-be 1 decivel kevesebb olaj kell, mint az 1.6
TSparkba...
> Viszont ha nem uj autot nezunk, hanem mar nem garancialis,
> ismeretlen eloeletu hasznaltat, akkor sokkal nagyobb koltsegek
> jelentkezhetnek, mint egy benzinesnel: adagolo, turbo...
esetleg motorcsere, valtocsere, 4 ajto csere...
az adagolo kb. annyiszor megy tonkre, mint benzinesnel a
befecskendezes. Turbo - ezen legalabb van :) Tonkremegy? ha nem
vigyazol ra, tonkremegy. Sot, hengerfejes is lehet eleg konnyen, de ezt
megcsinalom benzinmotorral is kb. ugyanolyan konnyen. Viszont nincs
vezerlesmodosito, lambda szonda, bla bla. 2-3 lambdaszonda cserebol
kijon egy turbo felujitas is, nemde? Nem tudom, mert relative keveset
van nalam a kalyha, de eddig nincs olyan erzesem, hogy sokkal tobb
romlo alkatresz lenne benne. Ilyen teren teljesen egyformanak tartom
a ket motort.
> Persze lehet, hogy egy hiba elofordulasanak a valoszinusege pl.
> 10%, de ez akkor is egy potencialis, akar tobb szazezres javitasi
> koltseget is jelenthet, minden 10. autonal. Ezt pedig statisztikailag
> be kell szamitani.
Igy igaz. A sok marha az 50%-os teljesitmenynovelessel es hidegen
padlozassal, gyors leallitassal kepes elrontani a statisztikakat. Ebben a
turbos kalyha sokkal erzekenyebb es jobban kell ra vigyazni, mint a
szivo benzinre.
> Sosem volt diesel autom, 50kkm szervizperiodusu meg plane, de
> gondolom 2 Ignis kaphato az arabol.
Igazad van, ilyen komoly ervekkel mar nem is lehet szembeszallni :)))
-----------
Egyebkent ajanlom mindenki figyelmebe a honlapom, ahol 2 honap
utan osszehasonlitottam a ket hasonlo teljesitmenyu autom (1.6
benzin vs. 1.9 dizel):
http://www.cuoresportivo.sk/jtd/moneyjtd.htm
Cs.
http://www.cuoresportivo.sk
|
+ - | Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Utana neztem hogy mit is tanítottak:
a tantárgy neve anyagmozgatas es raktarozas volt.
Tehat a koltsegeket az alabbiak alapjan szamitjuk ki:
1. Gepkocsi ara
Utana neztem, mik a kulonbsegek egyes markaknal 1,6-os benzines es a legolcsobb
diesel eseten VW: 900eFt Golf, Renault: 600eFt uj Megan, Toyota: 800eFt Coroll
a)
2. Uzemanyag ara + fogyasztas
3. Szervizkoltsegek
Na es ezen szamok osszevetese utan jon ki az, ha nem mesz nagyon sokat (>50e km
min.), akkor inkabb ne vegyel diesel autot.
The7up
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cerberus.pgsm.hu)
|
+ - | Benzin vs Dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Az itt nem FRA? Mostanaban egyre tobb a francia ismerosom es valami
>miatt egynek sincs benzin motoros autoja. Hmmm, lehet, hogy nem
>olvasnak ADAC statisztikakat? :))
Es a nem benzines autoik milyen nemzetseguek?
---
Amugy erdekes, jelenleg a Skoda Octavia 1.6 benzin asszem Elegance
felszereltseg es az 1.9 tdi nem tom milyen szereltseg kozott a benzines
javara 400.000 forint van.
A megterules szamitasaim szerint, ha csak az uzemanyagot szamoljuk
benzinkutas aron, tobb mint 150.000 km.
Viszont itt mar megtortent egy 120.000-es is, ami nagy szerviz.
Fontos kerdesek. A kozel 150.000 km alatt mi az ami a dizel javara
tenylegesen csokkenti a koltsegeket a szervizek soran. mennyivel olcsobb a
dizel 120.000-es szerviz. Mert mindez csokkentheti a dizel megterulesi
futasidejet.
Es meg valami, ha mondjuk 120.000-rol beszelunk mert ne adj isten a
szervizeles relative megterulest hozhat, es szamoljuk a kocsi futasat idoben
4 evre, akkor is evi 30.000 km jon ki.
Ez viszont mar jo lehet annak, aki teszem azt kocsival jar munkaba. Videkrol
jar be dolgozni stb..
De akkor meg mindig az egal esetnel tartunk. Tehat a kerdes, objektive mit
ad tobbet ezen ido alatt (4 ev alatti 120.000 km) a dizel auto? Pl. komfort,
megbizhatosag, egyszerubb kezelhetoseg stb.. Ja es ne felejtsuk el a 4 ev
utani ertekesitesi lehetosegeket sem. Mondjuk 4 eves dizelt valos 120.000-el
eladni annyira nem is rossz ajanlat.
Speciel ez egy uj auto vasarlasara vonatkozo kerdes, de akar ez is erdekes
lehet. Szamomra legelabbis! :-)
---
Ami pedig a MOL temat illeti.
Eloszor is. A MOL annyiert ad es azt amit akar. A reszvenyesek nagy
tobbsege, es a tobbsegi reszvenyesek nem 3 muszakban dolgozo TMK-sok. Tehat
ezeknek a nem TMK-soknak beleszolasa van abba is, mit engedjen meg a MOL-nak
a nagy testver, vagyis "A'" bacsi.
Masodszor. A bulvarsajto es a kereskedelmi csatornak reven reklamoz a MOL.
Ha barmelyikuk is le merne kozolni a hirt hatalmas (televizios szinten
milliardos) bevetelektol esnenek el. Nos ez senkinek nem hianyzik. Ahogyan
Arpa Attila irta a konyveben, sosem fogunk kereskedelmi televizioban olyan
tenyfeltaro musort latni az X marka Y termekerol, amit majd a musorkozi
szunetben reklamoznak, ami utjan a termek negativ tulajdonsagaira derulne
feny.
Mert a tevenezo ujsagolvaso kozonseg csupan eszkoze a hatalmas profitnak.
Mindenki jol jar, kiveve a melyen tisztelt allampolgart. Aki befizeti az
adot, a terheket, dolgozik, eltartja a raszorulokat es mindennek fejeben meg
jol meg is fejik! Ez a piacgazdasag tisztelt holgyek es urak. Mi pedig sinbe
rughatunk.
teeby
|
+ - | Re[3]: Kerdoiv... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Nekem mindketto bejon, jol birom a 60-as fordulaton nyomulast, de szivesen
gyorsulok akar 200-ig is porgetve. Ja ize, ez biciklire vonatkozik. ;DDD
Az 1.4B sajnos a nyomatekversenyben nem jatszik...
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
callto:huntah-the-real << www.skype.com
|
+ - | re: Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Viszont ha nem uj autot nezunk, hanem mar nem garancialis, ismeretlen
> eloeletu hasznaltat, akkor sokkal nagyobb koltsegek jelentkezhetnek,
> mint egy benzinesnel: adagolo, turbo...
--------
A benzinesek befecskendezo problemai sem a filleres kategoriaba tartoznak.
Es pluszkent vannak: gyujtotrafo/k, gyujtokabelek, gyujtaselektronika,
lambdaszonda, benzingoz visszavezeto rendszer,( Jelentkezzen az, aki mar
cserelte ennek a szurojet. Az arat is irja le!) tapszivattyu. (ez utobbi
nemelyik diesel tankjaban is megtalalhato)
Turbo lehet benzinesen is, mint ahogy van szivodiesel is.
---
> Persze lehet, hogy egy hiba elofordulasanak a valoszinusege pl. 10%,
> de ez akkor is egy potencialis, akar tobb szazezres javitasi
> koltseget is jelenthet, minden 10. autonal. Ezt pedig statisztikailag
> be kell szamitani.
> Udv, Gabor
-------
Ez ugy nez ki, hogy a dieselre egyszer kell sokat kolteni, mig a
benzinesre tobbszor kevesebbet. A pelda sarkitott, de statisztikailag
kozel all a valosaghoz. A vegeredmenyben nem lesz szamottevo kulonbseg.
Azt se feledjuk, hogy a dieselek ( nagy atlagban) futasteljesitmenye
boven veri a benzineseket. :-) Ezt is be kell szamitani
statisztikailag! :-P
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Re: dugulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Nalam a Golf I-esben appen hogy az AC elott van a szuro... Oreg
> jargany, valamelyik korabbi tulaj nagy barkacs volt... Lehet, hogy
> nem is itt van eredetileg a szuro hanem az AC nyomooldalan?
------
Eredetileg se elotte, se utana. Ezek utolag beszerelt szurok. Amig az AC
tokeletes, addig nincs kulonosebb jelentosege a szuro elhelyezesenek.
Akkor okoz problemat a szivo oldalon levo szuro, ha a szivattyu szelepei
nem zarnak tokeletesen, vagy/es a lokorud kopasa miatt csokken a lokete.
A szurok altalaban nem teljesen telnek meg benzinnel, marad bennuk
levego. Az AC elosszor ezt a levegot kenytelen "megritkitani", csak
utana tudja a benzint szivni.( ez az AC minden szivoutemenel ujra
ismetlodik) Ez csokkenti a szallitott mennyiseget, ami nagy terhelesnel,
vagy magas fordulaton mar keves lehet a motor mukodesehez. A szivattyu
utan szerelt szuronel, ertelemszeruen, ilyen jelenseg nincs.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: re: re: benzin vs dizel stb UJ TEMA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenki,
Fenti alaposan kivesezett temahoz annyit kivanok hozzatenni hogy az atlagos tec
hnikai parametereken kivul sokkal nagyobb befolyasa van szerintem a gazdasagoss
agra annak, hogy ki milyen korulmenyek kozott es milyen stilusban autozik. Nem
veletlenul a taxisok a dizelt preferaljak. Gyakori varosi kozlekedesben es gyor
s autopalya menetben messze alacsonyabb az a km kuszobertek, ami a dizel javara
billenti a merleg nyelvet. A nagy nyomatek miatt ma mar a legtobb turbos dizel
auto, mondjuk az utobbi 5 evben keszultek, eleg dinamikusan vezetheto ahhoz ho
gy az elmeny elfogadhato maradjon. Egyedul a "hanghatas" az amivel meg nagyobb
elmaradas tapasztalhato a dizel hatranyara. Bar mar itt is jelentos elorehalad
as tapasztalhato.
Aki vasarnapi autos, komotosan de nem kenyerkereseshez hasznalva kozlekedik,aki
a sportos erzesert, hangert van oda es hajlando aldozni ezert az vegyen benzin
est. De akinek mindennapi betevohoz kell, suru programokat teljesitve sietnie k
ell, hosszu orszaguti menetek gyakori varosi megallasokkal, az valasszon dizelt
. Amugy nem veletlenul van ez igy kitalalva mind a gyartok mind az allambacsi a
doszisztema reszerol... Meg kell osztani a piacot, ezt ok igy akarjak, mi pedig
csak vitatkozunk, ervelunk, neha acsarkodunk is :-). Tok feleslegesen.
Mindenkinek van igazsaga a mondokajaban, merlegeljen mindenki a sajat szaja ize
szerint es vegye a neki legjobban tetszot. Nincs szukseg hogy palcat torjunk e
gyik vagy masik felett, hacsak akkor nem ha majd bejon az uzemanyagcellas soroz
atgyartas !
Inkabb errol meseljen valaki aki ert hozza, en sajnos nem. De erdekesnek talaln
am.
Udv nektek
G.Laci Zoltan
Mondeo TDCi
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: halhoupro2.halliburton.com)
|
+ - | Re: motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hm. Suzuki VS1000?
Annyira sarga lettem mint az allat...:-)
Nekem van egy Yamaha DT80-as endurom, 1993-as, 3 eve "lakik" nalam es egesz nya
ron azzal jarom a varost ha tehetem. Csak lancot es lanckereket csereltem eddig
, iden majd egy kapcsolot is kell. Amugy minden eredeti gyari. Varoson belul"ni
ncs ellenfel", 80-90-et igy is megy, tobbre nincs is szukseg:-).Nincs parkolasi
gond, tobbszori zoldrevaltasra varakozas, fele annyi ido alatt el lehet intezn
i a dolgokat mint autoval, kanikulaban full legkondi :-). Ha jo ido van, tavasz
tol oszig ez a tuti. :-)
Udvozlettel
G.Laci Zoltan
Mondeo TDCi + Yamaha DT80
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: halhoupro2.halliburton.com)
|
+ - | Re: Genfi szalon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En nem voltam Genfben de a PUG 407 engem is megfogott.
Gyonyoru, nagyon tetszik, viszon a csomagteret total :-( Alig tobb mi
nt 400 liter, ennyi a Xsaranak is van! Egy ekkora kategoriaju autonak ez rendki
vul csekely. Nem lesz nalunk nepszeru, hacsak a kombi nem, min. 500 l .
udv
G.Laci Zoltan
Mondeo TDCi
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: halhoupro2.halliburton.com)
|
+ - | re: Re: dugulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bármilyen szivattyurol van is szo, nagyon ra'zos a szivooldalra szurot
tenni. Mindenkeppen csokket a szallitott mennyiseg, hiszen a teljesitmeny
egy resze elmegy a szuro ellenallasanak lekusdesere, raadasul aa
szivattyuknak a szivasi teljesitmenye indig kisebb, mint a nyomooldali. (A
szivattyu szivooldali teljesitmenyetol fuggoen egyebkent meg az is
elofordulhat, hogy akkorat sziv, amitol kiforr a szallitott folyadek. Ez
foleg a folyadekkenesu, tobbfokozatu szivattyuknal veszelyes, de most AC-rol
van szo.) AC eseteben siman csak lerontja az AC hatasfokat - eleg
jelentosen! - ezzel szemben nem kerulhet kosz az AC membran ala.
IMHO egy kivaloan mukodo AC eseteben a szallitott mennyiseg igy is elegendo
lehet, de valoszinu, hogy egy kisse eloregedett berendezes mar nem birja
szusszal.
Szeretettel: Péter
|
+ - | re: Draga diesel - megterulesi szamitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Dodo hivott szamolgatasra.
A Clional logikus az arstruktura, ui barmely felszereltsegnel:
1.2 16V 75LE kontra 1.5 dCi 65 LE arkulonbseg 310 000 Ft
1.4 16V 98 LE kontra 1.5 dCi 82LE arkul 340 000 Ft
1.6 16V 107LE kontra 1.5 dCi 100LE arkul 430 000 Ft
A parba allitasok tolem szarmaznak - pontosan a 2000-4000 hasznalati ford
kozott rendelkezesre allo LE-k osszehasonlitasa miatt (kevesse erdekes a
csucs-LE)
Amit DODO nem szamolt:
Ertekvesztes 3 ev alatt mondjuk kb. 45% (az ardifferenciara is!), tehat a
kompenzalando differencia mar csak 170-235 000 Ft
A benzines fogyasztasai atlag 6,5-9 liter kb. (Sandor elott talan van
pontos adat) A dizele 5-5,5 liter, gyakorlatilag nem valtozik a loerovel.
Fogyasztas differencia: 1,5-3,5 liter per 100 km, ez 6-11 Ft km-kent.
A nullazas 22-28 000 TOTAL km alatt bekövetkezik, ami 3 ev alatt evi 7-9
ezer km !!
A 3 ev alatt az atlag magyar jóskapista megy 12 000 km-t, tehat a 3. ev
vegere nagy esellyel is CSAK egyszer vitte reviziora az autojat. Igy
ktg-oldalon nincs diff.
Az arkulonbsegek Megane eseten:
1.4 16V 98 LE kontra 1.5 dCi 82LE arkul 360 000 Ft
1.6 16V 107LE kontra 1.5 dCi 101LE arkul 395 000 Ft
2.0 16V 136LE kontra 1.9 dCi 120 LE arkul 230 000 Ft
A fogyasztasok egy jo 1-1,5 literrel magasabbak, mint a Clional, de a
differenciak nagyon nem valtoznak.
Tehat megallapithato, hogy amennyiben az ertekvesztes a km-futassal egyutt
alakul (mondjuk ha mind2 linearis, ami a gyakorlatban nem igaz), akkor evi
7-10 000 km felett eri meg Renault dizelt valasztani. Es bar a linearitas
nem
igaz, a realitas nagyban nem valtoztatja meg az ertekeket.
Mas kerdes, hogy pl. Fro-ban az is a dizelek fele nyomja a vasarlast, hogy a
(foleg nagyobb) benzineseknek NAGYOBB az ertekvesztese, mint a dizeleke. Ez
pedig generalja az ordogi kort... Ezzel itthon nem szamoltam, tekintve, hogy
a hasznalt piacon meg nincs ez a preferencia-differencia.
djtiszy
>>>
Legyen a ket uj kocsi kozott mondjuk 200 000 Ft arkulonbozet.A benzines
mondjuk 8l / 100 km -bol jon ki, a diesel 6l / 100 km fogyasztasu. Igy a
benzines durvan 19 Ft / km -el gurul, a diesel 13 Ft / km ( akcios
gazolajbol mondjuk 10 Ft / km)
A 200 000 arkulonbseget a 19 -13=6 Ft-al szamolva 200000 : 6 =33 333 km
alatt tudja le ( akcios gazolajjal mondjuk 23 000 km ) Ez atlagosan szamolva
1 -2 ev alatt jelent megterulest.
300 000 Ft arkulonbsegnel ez mar 50 000 km -nel lesz nullszaldos. Ha valaki
evente megy tobbet, vagy tovabb hasznalja a dieseljet 1-2 evnel, az mar
jovedelmezo lehet.
Tiszy! Ha tudsz monduk R Clio 1.5 diesel uj arat, ami melle egy R Clio uj
benzineset is irni amiben szinte csak a motor mas, legyszi tedd meg, aztan
szamolunk :-)
|
+ - | Re: Re. Szelvedojavito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nezzetek meg a weboldalamat, latom tema meg aktualis!
www.kofelverodes.hu
06-30-355-1000
06-20-355-1000
icq:11997722
msn:
Mindenkit udvozlok
Briák Pál
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: paul.hdsnet.hu)
|
+ - | Vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az utobbi idoben igencsak elmaradoztam a HIX Auto olvasasaval, pedig
lenne egy-ket hozzaszolasom nekem is. Igy gyorsan be is potolom :)
>-Dizel versenyautok
>Tudom, hogy nyertek mar dizel autoval versenyt - motorral meg nem :)))))
>- de azt hiszem abban nincs vita, hogy egyenlore tobb benzines auto all
>a dobogon, mint dizel, (az osszes autossportot egyben szemlelve).
Dizel uzemu autokat egyenlore olyan versenyeken tudjak csatasorba
allitani, ahol szamit a fogyasztas. Igy egy konnyu karosszeriaval es
nyomatekos motorral a benzines autok teljesitmenye nagyjabol hozhato, es
az auto kis fogyasztasa pedig joval nagyobb tav megtetelere tesz
lehetoseget (kevesebb ido megy el a tankolassal = idonyereseg). Mivel a
versenyeken szabalyokban rogzitve van a kobcenti hatara, es turbo
hasznalatanak engedelyezese, igy sok helyen el sem tudnak indulni
teljesitmeny hianyaban (pl. turbo nelkul). De azonos kobcentibol is
nehezen hozhato az azonos teljesitmeny, mivel a benzinesben igen nagy
tartalekok vannak. Peldaul most nezegettem a neten, milyen
teljesitmenyeket hoznak ki egyesek utcai autokbol, es a felso hatar a
csillagos eg. Pl. egy Chrysler Neon 2.4 literes turbos autobol 500 LE-t
hoztak ki fekpadon :) De láttam 600 LE-s Wankel motoros Mazdat, ill.
1000 LE-s V6-osokat :))) Ezek utan merje nekem valaki mondani, hogy a
dizel erosebb ;)
>es vegre lerakom a nagyjogsit. (Bar mintha lenne nemi bonyodalom ezen a
>teren. A totalbike-on olvastam rola ...
Nekem egyenlore B kategoriam van, de a kozeljovoben szeretnek motorra
vizsgazni. Meg egyenlore nem tiszta szamomra, hogy milyen motor-
kategoriak vannak, mivel ahany emberrel beszeltem, annyi felet mondott
:( Engem elso lepcsoben egy 125 vagy 250 kobcentis kategoria erdekelne,
majd kesobb a nagyobb kobcentik. Milyen kategoriak es feltetelek vannak
jelenleg? Lehet rogton ilyenre (vagy akar a legnagyobbra) vizsgazni?
Saab fogyasztas:
mpg = miles per gallon (adott merfoldet tesz meg egy gallonnal)
gallon = 3,78 liter
miles = 1,6 km
Keplet: l/100 km = (100 / X mpg) * 3,78 / 1,6
A fentiekkel szamolva nekem ez jon ki, ami megegyezik a korabbi
szamolassal:
1.8 (l/100km) 10.7/6.2/7.9
1.8t (mpg) 24.6/45.6/34.9
(l/100km) 9,6/5.2/6.7
>Cserebe azt javasolta, tegyek
>valami adalekot a benzinbe ami feloldja ezt az uledeket.
Korabban a dizel Scorpioval es benzines Jettaval is voltak
ilyen gondjaim, es uzemanyagszuro csere + adalek egyszeri
hozzaadasa az uzemanyaghoz segitett. Az adalek a tankbol
jovo vezetekben tortent lerakodasokat oldja fel, ezaltal
a keresztmetszet bovul egy kicsit. Persze ezek aztan
szepen az uzemanyagszuron landolnak a lerakodasok, ezert az
adalek hozzaadasa utan rovid idon belul erdemes a szurot
kicserelni. Az adalekot en autosboltokban vettem.
--------------------- cut here -----------------------
** Alacsony fordulaton nyomatekbol szeretek vezetni **
1. GMA, Opel Omega "A", 3.0i 12v
2. Antal Attila, Seat Leon 1.6 Aut.
3. Triznyak
4. Aleox
5. Fogash
6. Szabo Peter Opel Vectra Caravan 2.0
7.
** A nagy fordulatu, porgos az en ritmusom **
1. Aleox
2.
3.
4.
5.
------------------- cut here ------------------------
Mikor milyen a hangulatom :))) Mivel a dizelek nem kepesek az utazasi
tempomban (120-160) dinamikusan haladni, igy maradnak a nagykobcentis
benzinesek. Ha temposan haladok a motort altalaban 3000-5000 kozott
porgetem, e fole szinte sosem. Nyugis, raeros hangulatomban 1500-2500
kornyeken hasznalom a jarganyt. :)
>Szavazas:
>A fordulatszam novekedesevel novekvo es nem csokkeno teljesitmeny, min.
>6500-7000-nel kezdodo piros tartomany.
Ez most kerdes vagy szavazasra valo felhivas lenne? A nyomatek/
teljesitmeny es fordulatszam gorben jol lathato, hogy a nyomatek es
teljesitmeny egyarant egy-egy adott fordulatszamig emelkedik, majd a
nyomatek elkezd rohamosan csokkeni. Egy ideig a magas fordulatszam
tudja kompenzalni a hianyt (teljesitmeny = nyomatek x fordulatszam),
de nagyon magas fordulaton mar nem. Igy benzines autoknal
altalaban 6000 utan kezd csokkeni a teljesitmeny (kW/LE). Peldaul
az 1.6-os 101 LE-s Octavia 3800-on 148NM ad le, 5200-on 101 LE-t.
Tehat lathato, hogy a nyomatekcsucs 3800-nal volt, megis a
fordulatszam 5200-ig tudta kompenzalni a nyomatekesest, de e
folotti fordulatszamon mar a teljesitmeny is csokkeni fog a
nyomatekkal egyetemben. Ekkor hiaba kezdodik a piros sav 6250-nel,
ha 5200-6250 kozott folyamatosan csokken a leadott teljesitmeny.
Inkabb erdemesebb 3800-5200 kozott porgetni az autot, mert ekkor
adja le a csucsteljesitmenyet.
benzin vs. dizel:
Az alabbi autokat vezettem eleg sokat, igy ezeket hasonlitanam
ossze szubjektiven!
1.8 Passat (1991, 90LE/142Nm, 7.1 l/100km)
1.6 Octavia (1998, 101LE/148Nm , 7.4 l/100km)
2.5TD Scorpio (1991, 90LE/200Nm, 12 l/100km)
Amint lathato teljesitmenyben es sulyban nagyjabol azonos
jarganyokrol van szo, megis legdinamikusabban az Octavia mozgott,
paraszthajszalnyival elozve csak meg a Passat-ot. Bar a Passat
erosebb volt 120 folott erezhetoen. A Scorpio rendelkezik a
harmas kozul a legnagyobb nyomatekkal, ennek ellenere a
leglustabb, es 100 folott alomszuszek. 140 folott agyhalal a
Scorpio. De a tobbivel szemben a Scorpio eszre se veszi az
emelkedoket, no meg hogy mennyire van megterhelve (utasok
letszama, csomagok, stb.). Tehat mindnek megvan a maga elonye,
de nekem megis a Passat jott be mindkozul a legjobban. Dizel
hiaba rendelkezik paprion ugyanazzal a teljesitmennyel es
50 %-al nagyobb nyomatekkal, a fordulatszam felfutasa lassul,
igy maga az auto is lustabban mozog.
Utaztam uj Passat 1.9 TDi-vel (2000, 115 LE) is egy rovid
szakaszon, es azt kell mondjam, hogy 100 km/h-ig kb. a fenti
benzinesek teljesitmenyet adja le, bar a valtoja sokkal
rovidebb, igy gyakrabban kell valtogatni. 100 folott nincs
tapasztalatom vele.
udv: Aleox
Ui: Remelem a sorlimitbe beferek :)
|
+ - | re: kerdoiv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En is szeretem a nagy nyomatekot alacsony fordulattol, de azert
lehessen porgetni is :-)
(altalaban 2-4000 kozott szoktam autozni, de van ugy hogy majdnem
pirosig kiporgetem, foleg ha nagyon sietek)
A'kos
--
Ákos Szalay
|
+ - | Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sunday 21 March 2004 13:53, lovaszj wrote:
> Tiszy! Ha tudsz monduk R Clio 1.5 diesel uj arat, ami melle egy R Clio
> uj benzineset is irni amiben szinte csak a motor mas, legyszi tedd meg,
> aztan szamolunk :-)
De hat ez egyszeru, a renault internetes oldalai tenyleg sokkal jobbak
ilyen szempontbol mint sok mas cege (bar ezt az elonyt hagyjatok meg
nekunk, jo?:) Nem veletlen: ugyanaz a "motor" dolgozik minden orszag
siteja mogott, igy a renault.hu-n ugyanugy tudod konfiguralni a
(rem)almaid autojat mint a francia oldalon.
Igy hat elballagsz a renault.hu-ra, beutod hogy mit szeretnel, es meglatod
hogy egy Privilege 1.4 benzines 3.2 millio mig egy Privilege 1.5 80 dizel
3.54 millio. Es minden felszereles persze ugyanolyan, opciok ugyanannyiba
kerulnek stb. Viszont az hogy e kozott a ket auto kozott 11% kulonbseg van
nem jelenti azt hogy ket masik modell kozott is pont annyi lesz.
Peldaul az alapmodellnel tobb mint 17%os kulonbseg van (bar ott 60as
benzinest hasonlitunk 65 loeris dizellel, ami nem tul fair).
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Draga diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sunday 21 March 2004 14:03, pcdokk wrote:
> Ha pedig egy kategoria, akkor nem lehet fekete pamacs,
> hiszen a benzinesnel sincs, van viszont reszecskeszuro
Ez nem annyira egyertelmu, mivel a legtobb helyen kulonbozo hatarertekek
vonatkoznak a benzinesre es a dizelre. Igy az euro3-as benzinmotor mas
ertekeknek kell megfeleljen mint az euro3-as dizel. Hogy mast ne mondjak,
a reszecskeket (tehat a fekete pamacsot) nem is szabalyozzak a benzinesek
eseten, a NOx sokkal szigorubb a benzinnel stb.
Van ahol azonosak a szabalyok (errefele tartunk mi is), de az nem europa,
es ott nem is terjedt el dizel, mivel sokaig nem tudta teljesiteni a
beninesekre szabott igenyeket.
--
Udv, Sandor
|
+ - | Valasz: Draga diesel*** HIX AUTO *** #2129 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Draga diesel ( 19 sor )
> Idopont: Sun Mar 21 09:53:19 CET 2004 AUTO #2129
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>...
Legyen a ket uj kocsi kozott mondjuk 200 000 Ft arkulonbozet.A benzines
mondjuk 8l / 100 km -bol jon ki, a diesel 6l / 100 km fogyasztasu. Igy a
benzines durvan 19 Ft / km -el gurul, a diesel 13 Ft / km ( akcios
gazolajbol mondjuk 10 Ft / km)
A 200 000 arkulonbseget a 19 -13=6 Ft-al szamolva 200000 : 6 =33 333 km
alatt tudja le ( akcios gazolajjal mondjuk 23 000 km ) Ez atlagosan
szamolva
1 -2 ev alatt jelent megterulest.
300 000 Ft arkulonbsegnel ez mar 50 000 km -nel lesz nullszaldos. Ha valaki
...<<<<<<<<<<<<<
Ennyire szerintem nem egyszeru. Egyreszt a dizelnek magasabb az adoja, az
ugyanolyan menetteljesitmenyhez szukseges magasabb kobcenti miatt magasabb
lehet a kotelezoje es szinte kivetel nelkul a cascoja is. A harmadik az,
hogy en mondjuk (na ja, ez az en bajom) Octaviat akartam, es ennel a
tipusnal (ez elegge VW-specifikus) az ugyanolyan felszereltsegu es
nagyjabol megfelelo menetteljesitmenyu (1.9 SDI 68LE ~ 1.4 (regen 1.6) 75
LE; 1.9 TDI 90LE ~ 1.6i 102LE) dizel es benzines kozott az arkulonbseg a
legkedvezobb kombinacioban 521 ezer Ft, a legkedvezotlenebb esetben meg 742
ezer (regebben meg rosszabb volt az arany). Mondhatjatok, hogy ez messze az
atlag felett van, ez igaz is, de azert a VW-Seat-Audi-Skoda negyes eleg
nagy hanyadat adja a hazai autoeladasoknak, vagyis a piacon ez egy
mertekado kulonbseg. Ha az autot kp-ra veszed, akkor tehat atlagban +600
ezer Ft-nak kell rendelkezesre allnia (tehat a benzines megtakaritasa a
vasarlaskor ennek a ~600 ezer Ft-nak a hozama lenne), ha pedig reszletre,
akkor (csak a ~600 ezer Ft torlesztoreszletet szamolva) 3 eves hitel eseten
is kb. havi 20-25 ezer Ft a tobblet, de meg 6 evnel is 12-15 ezer. Ehhez
jon az, hogy pl. 1.4 16V vs 1.9 SDI eseteben egy biztositasi kategoriaval
magasabb a kotelezo, es a Casco is dragabb szinte kivetel nelkul (ahol en
kotottem, ott az auto vetelara volt a mindent elsopro faktor). Az en
esetemben ez utobbi ketto egyutt kb. havi 7-8 ezer tobbletet jelentett
volna.
Vagyis az en _konkret_ esetemben ott tartunk, hogy meg egy centit nem
mentunk az autoval, de a dizel mar havi 20-33 ezer Ft-tal tobbe kerul,
vagyis ezt a kell behoznia az uzemanyagkoltsegen es a vegen az eladasi
artobbleten. A hasznaltauto arakkal nem szivesen peldaloznek, de az en
tapasztalataim alapjan kb. 3 evesen ennek a tipusnak a dizeljei durvan
250-400 ezerrel kerulnek tobbe, mint a benzinesek. Legyen atlagban 350
ezer, egye fene. Ha ezt is figyelembe vesszuk (de akkor 3 evvel szamolunk a
hitel eseteben is), akkor az lesz a vegeredmeny, hogy nulla havi
kilometerrel a kulso forrasbol finanszirozott dizel kb. 15 ezer Ft-tal
kerul tobbe, mint a benzines (szervizkoltsegeket nem szamolva). A sajat
forrasbol finanszirozott dizel eseteben ez legyen kb. 11 ezer. A benzines
fogyasztasa legyen 8 liter, a dizele legyen 6, eszerint egy km
uzemanyagkoltsege 18,8 a benzinesnel es 12,8 a dizelnel, kilometerenkent 6
Ft a kulonbseg. Vagyis kulso finanszirozonal havi 2500 kilometer eseten
kerul ugyanannyiba a dizel es a benzin, sajat forrasbol finanszirozva pedig
1833 kilometernel. Ez azt jelenti, hogy eves szinten nagyon durvan 30000,
ill. 22000 kilometer az, ahol pontosan ugyanannyiba kerul a dizel, mint a
benzines. Akiket ismerek dizeleseket, azok mind azt mondtak, hogy a
koltsegek miatt vettek dizelt. Ha en magambol indulok ki, es a dizelt, mint
egy hangos, budos, lassan bemelegedo, de cserebe nagyon keveset fogyaszto
auto kompromisszumat veszem, akkor azt mondanam, hogy a dizel akkor
kellene, ha lenyeges megtakaritast termelne, tehat nem a fenti
futasteljesitmeny mellett, hanem valahol felette.
Nyilvan ez a masik veglet ahhoz kepest, hogy a piacon a 25 eves Golf I
dizel 40 ezer Ft-tal dragabb, mint a 25 eves Golf I 1.3.
udv, Akos
|
|