1. |
zart palyas 7-es (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
2. |
Liberalizmus? (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
3. |
Metro vagy felszini tomegkozlekedes? (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
4. |
liberalizmus (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Ujevi meglepetes arfronton - forras: Uzleti7 1998.dec.1 (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: AW: *** HIX BUDAPEST *** #264 (#266) (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Metro vagy felszini tomegkozlekedes? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: HIX BUDAPEST #266/Ildiko (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
|
+ - | zart palyas 7-es (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Csaba!
> autosok egy resze (szerintem a liberalis, a "nekem mindent
> szabad" elv alapjan gondolkodo)
A liberalizmus nem azt jelenti, hogy nekem mindent szabad. A
liberalizmus egy, a 19. sz. elejen kibontakozo politikai iranyzat,
amely az allam es egyhaz szetvalasztasat, az egyen szabadsagjogainak
biztositasat tuzte ki celul, valamint a gazdasagpolitikaban az un.
szabadversenyes kapitalizmust, amikor a piac onmagat szabalyozza
- durvan leegyszerusitve. A mindenfele vilaggazdasagi valsagok
bebizonyitottak, hogy ez nem megy azert allami beavatkozasok nelkul.
A nekem mindent szabad egyszeru egoizmus es bunkosag. Egyetlen
liberalis politikus vagy filozofus sem mondta, hogy szemeteljunk vagy
ne tartsuk be a kreszt.
> hiszen leteznek tervek peldaul a Rakoczi ut kozepen a
> menetirannyal szemben zart palyan halado 7-es buszokra.
Ez erdekes, errol meselhetnel. S mi lenne elotte es utana?
> Egyszoval nem vagyok a metro ellen. Csak szeretnem,
> ha addig, amig a kozlekedesre fordithato anyagi forrasok
> ilyen szukosek, inkabb az egesz Budapest kozlekedeset erinto
> logikus es regota vart valtoztatasokra kolteknek el az altalam
> is befizetett adoforintokat
ezzel meg egyet is ertenek, csak az a baj, hogy kozben azokbol a
szukos anyagi forrasokbol milleneumi unnepsegekre es foci
Europa-bajnoksagokra forditanak milliardokat. Nekem ugy tunik, hogy
egyszeruen politikai okok huzodnak a hatterben, a gonosz liberalis
budapestiek megbuntetese. Mert ugye 2 millio pesti, akinek faj a
metro hianya, az kevesebb valasztopolgar, mint 8 millio videki,
akinek nem faj.
Edit
|
+ - | Liberalizmus? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Metro vagy felszini tomegkozlekedes? ( 75 sor )
> Idopont: Thu Dec 17 05:53:26 EST 1998 BUDAPEST #266
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> En magam is nap mint nap a dugokban utazom es azon
> gondolkodom, hogy peldaul az Arped hid kornyeken levo
> kaotikus allapotokat hogyan okozhatja a 4-es metro hianya.
Ezt nagyreszt az eszaki hid hianya okozza, azonkivul Demszky is - nem
mondta itt senki, hogy o szent volna - a szandekosan rosszul beallitott
lampakkal. A Demszky-lampa alapotlete az volt, hogy ha elallitjak a
lampat, es megnehezitik a kozlekedest, majd kevesebben autoznak. Nem
nyert. Azonban a pesti oldalon valoszinuleg csokkentene a forgalmat a
DBR metro, de nem allitom, hogy bizonyosan igy van, hiszen ez egy
szakma, es nem az enyem.
> Ezenkivul mindig felmegy a vernyomasom, azt latva, hogy az
> autosok egy resze (szerintem a liberalis, a "nekem mindent
> szabad" elv alapjan gondolkodo) egyszeruen nem nem veszi
> figyelembe a buszsavokat es gondolkodas nelkul belehajt,
> csupan megszokasbol, mig a tobbi autos egyhelyben all, a
> buszok pedig nem tudnak a buszsavban elore haladni.
Nekem is felmegy tole a vernyomasom, de nevezzuk ezt inkabb taplosagnak,
mint liberalizmusnak. Attol is felmegy a vernyomasom, ha emberek olyan
szavakat hasznalnak, amiknek a jelenteserol fogalmuk sincs, vagy
szandekosan rosszul hasznaljak. Jo lenne mar abbahagyni ezt a gyerekes
fogalomosszemosast, hogy egyesek liberalizmusnak neveznek mindent, ami
nekik nem tetszik. _Nem_ ez a liberalizmus. Nezz utana, es addig ne
hasznald ezt a szot. Mit szolnal hozza, ha valaki a te felfogasodat vagy
valamilyen tulajdonsagodat karomkodas gyanant hasznalna?
Udv
Tekno"c
|
+ - | Metro vagy felszini tomegkozlekedes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Velemenyem szerint inkabb erre kellene kolteni most azt a
>160 milliardot, nem pedig a metroepitesre. A bibi csak ott
>van, hogy az epitesben reszt vevo cegek mar a markukban
>ereztek azt a meglehetosen nagy osszeget es termeszetszeruen
>nagyon erosen lobby-znak azert, hogy vegul ne csusszon ki
a kezeik kozul. Pedig gondoljunk csak bele: ebbol az
osszegbol dramai valtozasokat lehetne foganatositani a
>budapesti felszini kozlekedesben. Gondolok itt a zart
>palyas villamosokra es a kesobbiekben autobuszokra is,
>hiszen leteznek tervek peldaul a Rakoczi ut kozepen a
>menetirannyal szemben zart palyan halado 7-es buszokra.
Szia Csaba!
Tobb hibat erzek abban, amit irtal. Az egyik, hogy most mindenki a zart
palyas felszini kozlekedes mellett ervel, ez egy nepszeru erv lett a
kozelmultban. Szerintem nem igazabol megvalosithato, a kormany is csak
azert emlitette meg, hogy nehogy azt erezzek, hogy ok nem akarnak
Budapesten tomegkozlekedest. Gondolj arra, hogy mi lenne, ha ket savot
lekeritenenek a Rakoczi utbol. Milyen dugo lenne ott? A masik az, hogy a
keresztezodesekben akkor is problemak lennenek, ha dugo van. A 160
milliorol annyit, hogy azt nem latta meg senki. Itt nem arrol van szo, hogy
megvan a penz, es ha nem metrora koltik, akkor lehet zart palyas
tomegkozlekedest epiteni belole. Itt a gond az, hogy Budapestre egyatalan
nem akarnak penzt kolteni. A metro csak egy jo urugy volt, mint ahogy a
fustgazmoson is hezitalnak, a nemzetirol mar ne is szoljak. A Postabankra
hogyan lett hirtelen annyi penz, ha egyszer ilyen szukos a koltsegvetes, ha
mar metrora se futja?
Szerintem a metro az egyetlen ertelmes alternativa, de csak jarulekos
fejlesztesekkel. Az utobbi idoben peldaul megszuntettek egy csomo P+R
parkolot. Az Arpad hidnal levo is fizetos lett, noha mindig tele volt
napkozben. Most ott is fizetni kell, es tok ures. Raadasul a parkolot
hatarolo fal sem igazan esztetikus latvany. A Delinel levo is megszunt. Az
emberek, ha tehetnek, nem jarnanak olyan helyre kocsival, ahova metro is
megy, ha az autojukat metromegalloknal tudnak hagyni. Persze ennek is van
nemi turelmi ideje, egy csapasra nem varhato el, hogy mindenki rajojjon a
felszin alatti kozlekedes elonyeire.
Balage
> -------------------------------------------------------
+---+ +-+ BALAGE +-+ +---+
\ \ \ \ <mailto:> / / / /
/ / / / \ \ \ \
+---+ +-+ +-+ +---+
> -------------------------------------------------------
|
+ - | liberalizmus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>>>Rendben, ez megint nem csak a BKV hibaja, hanem a tarsadalmi valtozasok
>>>is afele viszik a kozhangulatot, hogy kevesbe kell masokra odafigyelni,
>>>eleg, ha csak te jol erzed magad.
>> Liberalizmus (nekem minden ilyesmire ez jut eszembe).
>Gratulalok, hogy megtalaltad minden baj forrasat! Milyen jo, ezek
>utan mindent ra lehet fogni a liberalizmusra. Ugye, Hitler, Sztalin
>es Rakosi is mind a liberalizmus miatt gyilkolt halomra egy csomo
>embert? Es a HEV is a liberalizmus miatt jar olyan ritkan csucsidon
>kivul? De nem is folytatom, mert ugyis csak azt fogod valaszolni,
>hogy ez csak egy gonosz liberalis kotozkodese.
Meg fogsz lepodni! :-)
Meg csak nagyon kotekedni sem akarok.
Egyebkent nem hiszem, hogy az emlitett emberek idejeben
hangoztatva lett volna a liberalizmus. Vagy akar magukat
liberalisnak tartottak volna. En egyebkent inkabb annak a tarsadalmi
hangulatnak az okara gondoltam, amit az altalam idezett
reszlet fejezett ki. (Persze lehet, hogy naivan es rosszul...)
>Azt hiszem, Te nagy felreertesekben elsz a liberalizmussal kapcsolatban.
Ugye nem akartok ebben a felreertesben hagyni! :-)
Komolyra forditva, magyarazzatok akkor el, hogy ez mit is akar jelenteni
a valodi ertelmeben. Hogyan kene helyesen ertelmeznem,
es vajon igy ertelmezik-e mindenhol?
Udvozlettel: Gergo
|
+ - | Ujevi meglepetes arfronton - forras: Uzleti7 1998.dec.1 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A varhato aremelkedesek pontos merteke sok esetben csak 1998 december
vegen, 1999 januar elejen megjeleno kozlonyokbol derul majd ki.
Jovore 15%-al emelkednek a vasuti tarifak, igy egy 50 km-s utert 235 Ft
helyett 270-et kell majd fizetni. Az InterCity-potdij 290 Ft-rol 320 Ft-ra
emelkedik. Az inflaciot meghalado merteku dragulas oka, hogy a kulonbozo
allami tamogatasok egyuttesen sem elegsegesek a vasut hianyanak nagyobb
merteku csokkentesere.
A Volan szemelyszallito vallalatai ugyancsak 15%-os aremelest hajtanak
vegre. Az 50 km-re szolo jegy ara a jelenlegi 400-rol 460 Ft-ra novekszik.
Az aremelkedes oka az, hogy az uzemanyagok ara 13%-al no, es az egyeb
koltsegek is gyarapodnak.
A MOL Rt. - amelynek arai meghatarozoak - a jovedeki ado novekedese
miatt annak ellenere tobbet ker 1999-ben a benzinert, hogy a vilagpiacon a
koolajarak olyan melysegbe zuhantak, amire 1973 ota nem volt pelda. Az
olommentes 91-es benzin ara 155,90 forintrol176,10-re emelkedik, a 95-ösért
160,50 helyett 181,40-et kell fizetni. Az olommentes 98-as pedig kozelit a
200 forinthoz, ugyanis egy literert, amely most 169,50-be kerul, januar
elsejetol 191,50 forintot adhatnak az autosok.
A fovarosban ismet noveli tarifajat a BKV Rt. Egy jegy, amely most 75
Ft-ba kerul, 95 Ft lesz, a kombinalt berletert pedig 3000 helyett 3540-et
kell fizetni, a nyugdijas/tanulo berlet uj ara 1150 Ft. Elofordulhat, hogy a
tervezett 18%-os aremelest ket reszletben hajtjak vegre: ha a
Penzugyminiszterium is jovahagyja, akkor januar elsejetol 15%-os,
augusztustol pedig ujabb 6%-os lesz a dragulas. (Ha a PM egyetert a fovaros
javaslataval, akkor az emlitetteknel nemileg kevesebbet kell majd fizetni a
BKV jarmuvein.) A BKV Rt. viteldijai a Vilagbankkal kotott szerzodes miatt
haladjak meg 1999-ben 5%-al az inflaciot. Ugyanis el kell erni, hogy a ceg
beveteleinek 50%-a a jegy- es berleteladasokbol emelkedjen.
Az ivoviz-szolgaltatas jovore 13%-al no, a csatornadij pedig 16,7%-al.
Igy az ivovizert kobmeterenkent, afa nelkul 76,90 Ft-ot kell majd fizetni a
jelenlegi netto 68 Ft helyett. A csatornahasznalat ij dija 83,10 Ft + afa
lesz kobmeterenkent a jelenlegi 71,20 + afa helyett. Mindket vizkozmu
dijemelesere azert van szukseg, mert novekednek az uzemeltetesi koltsegek,
ugyanakkor a lakossag atlagos fogyasztasa evrol evre csokken.
A fovarosi szemetdij emeleserol mar az iden nyaron dontottek, amikor
palyazatot irtak ki a telepulesi hulladek elszallitasara. Januar elsejeteol
16%-al dragabban vegzik ezt a szolgaltatast. A kemenysepresi dijak jovore
10%-al nonek.
A postai levelkuldemenyek dija az inflacio koruli mertekben 11,4%-al no,
de nem valtozik a tertiveveny, az expresszlevel es a taviratfeladas
koltsege. Egy helyi levelert jovore 23 helyett 28, egy tavolsagiert 30
helyett 32 Ft-ot kell majd fizetni. Jelentos mertekben dragul: 65-rol 80-ra
az ajanlott level dija.
Leginkabb - kozel 22%-al - a vezetekes telefonszolgaltatas tarifaja no.
A havi elofizetesi dij 1375 Ft helyett 1690 lesz, egy helyi hivasert 9
helyett 11,70 Ft-ot kell fizetni percenkent, ugyanakkor a tavolsagi
beszelgetesek dija csokken. A mobil telefonok atlagos dija - a kulonbozo
tarifacsomagoktol fuggoen - a mostani percenkenti 70 helyett 80 Ft lesz. A
televizio elofizetesi dija 21,9%-al emelkedik.
Eredeti: Bonta Miklos
|
+ - | Re: AW: *** HIX BUDAPEST *** #264 (#266) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sajnos ma hajnalra egy D-kategorias dontesre ebredtunk (Bagdad
> bombazasa...).
Milyen kategoriasnak sorolnad be Sz. Huszein esetleg par ev mulva
bekovetkezo donteset Izrael vagy Kuvait vegyi fegyverrel valo
megtamadasara? Inkabb le sem irom a tippemet...
Ed
A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
|
+ - | Re: Metro vagy felszini tomegkozlekedes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>is befizetett adoforintokat (nem vagyok vallalkozo),
>nem pedig egy olyan metroepitesre, amely Budapest
>kozlekedeset lenyegileg nem befolyasolna, csak a 7-es
>busz reszbeli helyettesiteset eredmenyezne.
>Udvozlettel: Bako Csaba
Ugyan ez nem igaz, de mar ekkor is megerne. Utalatos egy jarat, mindig
elkerultem a nagy zsufoltsag miatt.
Egyebkent a harmas metro is csupan par busz es villamosjaratot valtott ki,
megis kivancsi lennek mi lenne most az Ulloi uton delutanonkent metro
nelkul. Velemenyem szerint a metro magahoz vonzza az utazokozonseget, es nem
csak azon jaratet, amelyiknek a vonalan megepitik.
Tomogacsi
|
+ - | Re: HIX BUDAPEST #266/Ildiko (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Felado : [Germany]
Temakor: AW: *** HIX BUDAPEST *** #264 ( 18 sor )
Idopont: Thu Dec 17 03:10:05 EST 1998 BUDAPEST #266
>Kedves Barna,
>nagyon tetszett az osszefoglalasod, higgadt es
>targyilagosvalaszod.
>Sajnos ma hajnalra egy D-kategorias dontesre ebredtunk
>(Bagdad bombazasa...).
>Udvozlettel
>Ildiko
Kedves Idiko!
jolesett a leveled mert mar nagyon egyedul ereztem magam itt a
HIX.BUDAPESTEN :)))).
Bagdad bombazasa szerintem egy tragikomikus ugy. Milyen hatalma
van a szexnek! Meg egy szimpla irodai *oralis szexnek* is.
Nyilvanvalo, hogy a dolgok mogott valahol ez a szex- sztory is
belejatszik a jelenlegi vilagpolitikai tortenesekbe. De ez
mindig is igy volt: gondolj csak Szep Helenara, az akhajokra,
Trojara vagy Mme Pompadourra stbstbstb. Viszont Szaddam miatt
sem szakad meg a szivem. Mennyi penzt es energiat lovoldoztek
el ezek a fajta emberek ott a kozelkeleten. Hany jo egyetemet,
csillagvizsgalot, orvosi laboratoriumot stb. lehetett volna
abbol mukodtetni, hogy a jelenlegi kulturajuk valahogy
emlekeztessen a valamikori legendas arab kulturara. Szaddam,
Khadafi stb. a rengeteg olaj-penzzel tomik a vilag
fegyvergyosainak zsebet, azok *rohoghek a markukba* es a penz
elszall a puskaporfusttel. Az olajuk meg egyszer majd elfogy es
megint ott fognak allni csupasz fenekkel a sivatagban...
Udv,
b.i.
|
|