Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1614
Copyright (C) HIX
2002-10-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 viz az autoban (mind)  158 sor     (cikkei)
2 Re: gyalogatkelohely, haromszog (mind)  43 sor     (cikkei)
3 Csaba kanyarja, ahol feltunt egy brinyas keresztbe (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Re : Becs, szallas (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: teli gumi arak (#1603) (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Re: gazolas (#1613) (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Re: elolvasni (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: lopas (mind)  11 sor     (cikkei)
9 RE: Armani (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: Potkerek (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: eja (mind)  12 sor     (cikkei)
12 kocsilopas (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Cs (mind)  36 sor     (cikkei)
14 Bejaratas (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Ki a hibas? (mind)  20 sor     (cikkei)
16 re: Potkerek (mind)  12 sor     (cikkei)
17 re:re viz az autoban (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Re: Potkerek (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1613 (mind)  37 sor     (cikkei)
20 Renault 11 pontsitas (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind)  36 sor     (cikkei)
22 Valasz: Re: Kotelezo tartozekok*** HIX AUTO *** #1613 (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - viz az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves sex69,

> Tobb liter viz? Nincs kedvem kiszamolni de ranezesre 10 
> liter a hangszoro alja. Es akkor sem a hangszoron
> jon at a viz, hanem mellette. Ha egyszer bekerult ennyi 
> viz megmagyaraznad, hogy jon ki? Vagy egyszeruen igy van 
> tervezve az Alfad, hogy ajtoban van 10 liter viz. Esetleg 
> igy is aruljak mar?

Mar a 3. valaszverzio, amibe belefogtam, de meg mindig tul
durva. Sajnos van olyan sotetseg, amin nem vilagit at a 
legerosebb lampas sem...

Megprobalom erzelmek nelkul megismetelni, bar nem hiszem,
hogy eljut mindenki tekervenyeibe (szia Gumo, nem csereled 
ki az istenkiraly Skodad egy "szar" Alfara?).

Adva van egy auto. Betortek a jobb oldalon a hatso, majd 
kesobb az elso uveget. Szakember egesz jo penzert 
visszarakta, elegedett voltam. Valami azonban nem lehetett
ok, mert egyik utamon az elso uveg kibillent a 
tolomechanizmusbol es 1200 km-re a szerviztol sokat 
gondoltam rajuk. Szerencsere nem volt gond, siman felhuztam
egy kis segitseggel. 

Elozmenyek osszegzese: az uveg cserelve. Elozmeny 2: az 
ajto aljaban vannak lyukak, tehat a gyarto nem zarja ki, 
hogy oda viz keruljon. Elozmeny 3: ezek a lyukak el voltak 
tomve uvegcserepekkel. Elozmeny 4: legterelot hasznalok. 
Elozmeny 5: tobbszaz km szakado esoben.

Tisztelt listatarsunk szerint az ajtoba nem kerulhet viz. 
Ezt Gumo nevezetu meg jobban tisztelt tars megerositi, de 
nem biztos benne, mert 1) nem szedte szet soha, 2) soha nem 
utazott meg tobb szaz km-t esoben. Bloff OFF.

Az altalam ismert autok ajtaja aljan lyukak vannak. Ha nem 
kerulhet oda viz, minek a lyukak? Szellozzon az zar?
Tovabbra is meg vagyok gyozodve rola, hogy normalis, ha par 
csepp viz bekerul az ajto belsejebe. Az en esetemben ez 
tobb is lehet, hisz minimum 12 oranyi utrol van szo, ahol 
helyenkent olyan zuhatag volt, hogy 80-ra kellett lassitani.
Ez mondjuk mindegy, mert sima esonel is ugyanaz a szituacio,
egy a lenyeg - akar a rossz szereles, akar tervezesi hiba, 
akar a gumicsik kopasa, rossz visszahelyezese, akar a 
legterelo miatt, de viz kerul az ajtoba. Mivel ott a 
lyukak, a tervezok erre szamithattak is. Vegyuk axiomanak,
hogy rendben van. 

Ha mar az ajtoban a viz, a viznek van egy olyan 
tulajdonsaga, hogy cseppfolyos 0-100 fokon +/-. Ami 
cseppfolyos, az folyik. A Foldon hat egy bizonyos 
gravitacios ero, ami nem elhanyagolhato ebben a 
szituacioban. A vizcsepp az uveg aljan, oldalan allapodik 
meg es hizik. Mikor mar ugy erzi, elegge felszivta magat, 
megcelozza az egyik kiallo alkatreszt. Ez lehet az 
ablakemelo motorja, ha nem talalja el, akkor az a bazi nagy 
magnes, ami ott vigyorog alul. A vizcsepp virgonc joszag, 
istennek sem akar egybol az ajto aljaba kerulni, hogy onnan 
kicsurogjon. Megkapaszkadik es csendben gordul tovabb. Ha 
elerte a hangszoro aljat, mar rohog, nyert ugye van. 
Ugyanis a hangszoro aljarol eppen oda cseppen tovabb, ahol 
az ajto karpitozasa van felerositve. Befurakszik az ajto es 
a karpit koze, varja a tobbieket. Lassan, eszrevetlenul 
atszivarog a kuszob gumi tomitesenek vajataba es gyulik. 
Gyulik. Mikor elegen osszegyultek, a felso csapat 
eszreveszi, hogy valaszut ele erkeztek: kicsurogni a 
hidegbe, vagy be a meleg labterbe a kuszob alatt. Murphy 
torvenyei alapjan dontenek: befele! Es mar benn is vannak. 

Ha a gyarto altal megtervezett folia fel van szerelve, a 
cseppek szomoruan a foliara esnek es legordulnek az ajto 
aljaba, ahol angolosan tavoznak.

A lenyeg, hogy nem ertem, mit akartal bizonyitani.

1. tervezesi hibarol csak akkor beszelhetunk, ha az veszed
a konstrukciot, mint egeszet, es a tesztben nem felel meg. 
Szerintem nagyon keves olyan termek letezik, az en munkaban 
pedig egyaltalan nem letezik, hogy elveszel belole es 
tokeletesen mukodik tovabb.

2. hiaba a tokeletes japan/orosz tervezes, az egesz abbol 
indul ki, hogy az ajtoba nem kerulhet viz. Aztan ha megis, 
akkor jon a baj. A folias megoldas olcso, de baj eseten is 
nagyon hatekony. 

3. Ugy latszik a Corollank nem japan, mert van az ajto 
aljan 4 (5?) lyuk, es folia is van. Ugy latszik az 1978-as 
BA3 1300-unk nem orosz, mert van az aljan lyuk a tavozo 
viznek es van benne folia is. Vicces is lenne folia nelkul, 
hisz a mubor karpitozas hatulja az a papirszeru vacak, 
aminek a viz nem hasznal. Erosen megingott szerintem a 
teoriad, hogy ajtoba nem kerulhet viz. Remelem majd 
hozzaszolnak a tobbiek is. 

> Nincs kedvem kiszamolni de ranezesre 10 liter a hangszoro 
> alja. 

Kit oltek meg?

> Es akkor sem a hangszoron jon at a viz, hanem mellette. 

alatta.

> Ha egyszer bekerult ennyi viz megmagyaraznad, hogy jonki?

eppen ma irtam le masodszor.

> Vagy egyszeruen igy van tervezve az Alfad, hogy ajtoban 
> van 10 liter viz. Esetleg igy is aruljak mar?

Inkabb nem minositem ezt a hozzaszolast. Mit keresne az 
ajtoban 10 liter viz? Mondom en, hogy kevered az autot az 
akvariummal. Nemsokara csinalok egy kepregenyt, mindenrol 
van kepem, akkor talan erthetobb lesz.

> de ugy latszik felul kell vizsgaljam az allaspontomat. 

nyugodtan vizsgald felul. De ha irsz, csak az igazat ird!

> Nem ertem hogy lehet ennyire elvakult valaki egy auto 
> irant? Teljesen mindegy milyen marka: ami rossz, az 
> rossz. En szivfajdalom nelkul tudok irni az

En nem tudok? Mar megbocsass, de en megirtam, a Puntot es 
az Alfat is. Minden hibajuk megjelent a listan, nem ertem,
mirol beszelsz.

Elvakult? Miert volna ez elvakultsag? Elso hallasra talan 
nagy szam ez a 40, mikor ott voltam, akkor duplan, utana 
szamolva viszont egyaltalan nem. 

Amig garancialis volt, minden rezgessel szervizbe vittem. 
Nyikorog valami? Szerviz. Nem tetszik valami? Szerviz. 
Ingyen volt, amig csinaltak, en tesztvezettem. 

Ha szamolod, hogy 2 ev alatt 3 olajcsere, 4 gumicsere, 2 
torott ablak, 1 torott utkozo, az mar rogton 10 olyan, 
amirol az auto nem tehet. Ez nem szepites, vagy az auto 
istenitese. Arrol mit tehet az auto, hogy a hideginditasi 
gondot nem tudtak megcsinalni? Ez 10 eset volt. A hulye 
beazas miatt volt ujabb >10 eset. Auto hibaja, hogy nem 
raktak vissza a foliat? A maradek 10 eset meg a valto. 
Ennek meg nem jartam teljesen a vegere, igy errol meg nem
irok, itt biztosan egy gyarilag hibas alkatresz okozta a 
bajt, csak nem tudni meg melyik. De megtudom. Nagyon sok? 
Nem tudom. Mindenkinek mas az ingerkuszobe, en eddig meg
csak 1x gondoltam arra, hogy jobb lenne eladni, de az sem
az auto miatt volt, hanem a szerviz miatt. 

Valoban nagyon orulok, hogy a te autoid hibatlanok a magas
futasteljesitmeny ellenere. Az viszont rohejes, hogy valaki
nem lat tovabb a napellenzojenel es az autot gagyizza, mikor
az tehet az egeszrol legkevesbe... 

Csaba
AR 146 1.6 TSpark
+ - Re: gyalogatkelohely, haromszog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> 
>> (5) A gyalogos az ?ttesten a kijel?lt
>> gyalogos?tkel?helyen, ha pedig a
>> k?zelben kijel?lt gyalogos?tkel?hely nincs,
> 
> Isteni megfogalmazas... A kozelben... Most mar ertem, hogy
> a jarokeretes Icuka neni miert jar a picra a 2x2 savoson
> keresztul atlosan, neki a 24 meterre levo (lemertuk!)
> atkelo mar messze van...
> 

Hat ha tenyleg ez a pontos megfogalmazas, akkor azt kell mondjam, ezt YU-ban
sokkal precizebben sikerult megoldani.
Ott ugyanis a kozelben 100 metert jelent.
Sot, neha buntetik is a gyalogosokat a rendorok, ha pl. a
gyalogatkelohelytol 5 meterre mennek at. (Anyaz is mindenki rendesen)

---------------------

> 
>> Minek haromszog meg elsosegelydoboz???
>> Ha csak evente 1 ember eletet megmenti Magyarorszagon akkor
>> mar megerte nem??? (Ennel tobbet menti meg.)
> Mennyit autozol? En ha evente ketszer latok haromszoget, akkor sokat
> mondok. Az is szabalyosan a kocsitol 2 meterre, nehogy ellopjak.
> Ha pedig avval az elsosegelydobozzal megmentesz valakit, akkor
> javasollak orvosi Nobel dijra.
> En irtam, hogy mindent meg lehet magyarazni.
> 

Nem tudom Te mennyit autozol de en a videket jarva evente akar 3-4 szer is
latok kiteve haromszoget. Sot volt mar ra 1x pelda, hogy ha nem teszi ki a
lerobbant IFAs, akkor 110-120-szal belezugok a kanyar mogott allo
teherautojaba (mondjuk lehet, hogy sikerult volna 80-ra lefekezni a kocsit).
Elsosegelydobozzal pedig eletet tenyleg nem lehet menteni, illetve annyiban,
hogy pl. egy nyomokotes sokat segithet, amig kier a mento.
Szoval lehet vitatni a szuksegesseguket, de szerintem sokkal fontosabbak,
mint pl. a potkerek illetve az izzokeszlet...

Udv,
Gabor
+ - Csaba kanyarja, ahol feltunt egy brinyas keresztbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A  kanyarodas pillanataban a sebessegem 30-35 km/h, mikor
> hirtelen besatuzik a Renault es en hatulrol beleszallok.
E  kore  majd  mindegy, hogy milyen tortenet tartozik - ez a
kovetesi  tavolsag  be  nem tartasa. Ha fal terem az uton es
az allitaja meg a Renault, akkor vetlen vagy. Ha fekezve all
meg,  akkor  a  csattanasban  Te  vagy  a  hunyo.  Ez  olyan
egyszeru, mint az egyszeregy.

Te  a bringas nelkul sem tartottad be a kovetesi tavolsagot.
Joisten  odateremtett  egy  bringast, hogy ezt bizonyitsa is
Neked.  A  brinyas  vetke  kozuti  veszelyeztetes, mert
hirtelen fekezesre kenyszeritette a Renault-t. Semmi tobb.
A csattanas a Te sarad. Mi tobb, tovabb ragozom...

Utasod  bekotve,  dohanyzik,  kovetesi  tavolsag  oke. Te is
nyomsz  egy  padlot  es  megallsz  a  Renault  mogott - utas
lehamuzza magat.

Ugyanez maskent...
Nincs  bekotve,  fektavolsag  nem  oke, csattansz, utas es a
cigi  a szelvedon elszall. Az elsonel anyaztok egy kicsit, a
masodik esetben Te mesz a sittre, nem a brinyas.


> Mindegy, ez szelmalomharc. Ugyis mindent a sebessegre
> fognak...
Ne  masban keresd a hibat. A fenti peldad bizonyitotta, hogy
nincs olyan, hogy "itt nem tortenhet satuzas, tehat megyek a
segge mogott".
Ott termett valami - a Renault kivedte, te meg csattantal.
--
Meszaros Geza
+ - Re : Becs, szallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valaki tudna olyan URL-t, ahonnan el tudok indulni szallast keresni,
azt
>nagyon megkoszonnem.

Itt van nehany, de csak azert, mert autoval mesz ! :-)

http://members.nudsl.at/agnes/
http://www.spiller.at/zimmer.html
http://www.tiscover.at/
http://members.aon.at/~hpani1/
http://www.oesterreich.tourismus.net/wien/gasthof-aschauer/index.html
http://www.tourist-net.co.at/hotel/altmann/


Zsolt
+ - Re: teli gumi arak (#1603) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >ahhoz kepest, amit a Renault ajanl a Megane -hoz. Az egyik az altalam sosem
> >hallott Trayal tipusu, a masik pedig Debica. Mindketto 9 ezer forint koruli
> >arban van.
>
> hipermarket ide, vagy oda, ezek kurva dragak! Amugy mindketto jugoszlav
> eredetu gumi, de en Barumot keresnek OR55, vagy OR56-ot, majd okosabbak

A De,bica (ejtsd: denbica) lengyel. A gyar a Goodyeare'.

Ed
+ - Re: gazolas (#1613) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem ertem, miert hoztak ki egyertelmu vetkesnek abban a
> balesetben, mikor 2x2 savos utrol tertem 1 savosba

> nincs kinn, a csikok mar az elmult rendszer alatt lekoptak. Elottem egy
> Renault 21. A kanyarodas pillanataban a sebessegem 30-35 km/h, mikor
> hirtelen besatuzik a Renault es en hatulrol beleszallok. Az ok - egy
> biciklis kirepult a bode takarasabol es gyorsabban!!!, mint mi athajtott
> a virtualis atkelon. Mikor a rendornek elmondtam, hogy nem erzem magam
> bunosnek, ellenben a biciklist es az utfenntartokat igen, voros lett a
> feje a szo szerint elkuldott az anyamba olyan vulgarisan, hogy jo volt

Magad irod le, miert te vagy a hibas. Mert olyan kovetesi tavolsagot
kellett volna tartanod, hogy az elotted halado hirtelen fekezese eseten is
meg tudj allni mogotte.

Ettol fuggetlenul az atkelon a biciklit tolni kell, tehat a bringas nem
tartotta be a szabalyt. Ha a Renault elutotte volna, ezt figyelembe
kellene venni.

Ed
+ - Re: elolvasni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Most eppen Fix-a-Flat lapit a csomagtartoban, amely a propaganda duma
>szerint "Palackba zart potkerek" :-))
Egyetlen gond ezzel a megoldassal, hogy a gumis ugy fog karomkodni 
amikor le akarja cserelni a kopenyt, mint a vizfolyas!

>- Idiota szoke agyatlan picsa! - kiabalnak hatra szinte egyszerre az
>urak, aztan belehajtottak a kanyarban az uton keresztulballago kondaba.
:))))

Arpad
+ - Re: lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Figyi, azert en ebben a statsztikaban nem hiszek..
>Tavaly december 7-en loptak el a kocsimat a XI keruletbol garazsbol..
>Namarmost ha igaz a statisztika akkor nekem nem is loptak el a kocsimat 
>mert egy darab honda sincs
>ebben a listaban. En komolyan orulnek neki.. :))
Tudod mi a gond: szerintem ez a mult havi statisztika. :( Nem egy evre, 
egy honapra vetitve...

Arpad
+ - RE: Armani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg sosem volt olyan ruham, ami 10-szer tobbet 
>ert volna az automnal... :-D
>Valakinek esetleg? :-)

Hat, nekem volt egyszer egy olyan trabantom... ;-)

pJ
+ - Re: Potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

apropo potkerek: lehet, hogy hulye kerdes, de 5 db-os teligumi-keszletet
vesztek, es cserelitek azt is?... vagy marad a valamilyen-gumis, netan
a virsli?

raas
-- 
               "Go not to Usenet for advice, for they will say both 'No' and
                  'Yes' and 'Try Another Newsgroup' "   - Tim Illingworth
+ - Re: eja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Westeles hir, hogy most mar gepjarmu korozesi infot is >lehet kerni SMS-ben.
>A szam 06-90/635-789 es 400Ft+sarcot kell fizetni erte. 

Leírom a masik tabort ami a Pannon halozatbol elerheto
06-90/626-789  es 475Ft az ara szerintem ennyit meger ahogy Joe is írta.

Az auto legyen veletek. -:)

Zsolt
Fiat 127

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-14-69.adsl-pool.axelero.hu)
+ - kocsilopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kocsilopas:
>Vege a szezonnak a balatonnal, kijott egy statisztika, miszerint 4-6 >eves koc
sik voltak a kelendok, a VW vezet azt hiszem. Ebbol arra >kovetkeztetnek ott fe
nt, hogy valoszinuleg alkatresznek lopjak oket.
>Westeles hir, hogy most mar gepjarmu korozesi infot is lehet kerni >SMS-ben. A
 szam 06-90/635-789 es 400Ft+sarcot kell fizetni erte. (Ez >az informacio a ren
dorsegen kikerve 2000Ft) Tehat el kell kuldeni >SMS-ben a kerdeses rendszamot, 
es a valasz SMS-ben ez alapjan >tajekoztatast kapunk a korozes esetleges tenyer
ol, valamint a >nyilvantartas szerinti gyartmanyrol, tipusarol es szinerol.
>Nosza kiprobaltam, kb 3 masodpercen belul visszajott az alabbi >szoveg: "Rends
zam, CITROEN XM D12 TURBO, SZURKESKEK, Nem korozott. - >Forras:BM KH 2002.10.10
. 15:01"

UGYANEZT_az_infot megkapod a www.ekormanyzat.hu cimrol INGYEN...!!! Nem kene mi
ndennek bedolni... :((

>Udv joe
>XM 2.1TD

Chip
Skoda 130G Rapid Coupe
+ - Cs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

CS. irta:

>3 dolgot nem ertek:
>- ha az olajSZUROBE kerult, miert kellett a teknot leszedni 
>(talan olajPUMPAT akartal irni...)

Mondom nem sokaig lattam a szamlat, de gondolom szetszedtek a
fel kocsit, hogy rajojjenek mi a gond. Szaxerviz, ok tudjak... Amugy
nem ertek hozza, de valami tomites ment szarra, az meg nem tudom
hol volt pontosan...

>- miert sok olajcsereert a 15-20e Ft, mikor 4 liter jobb 
>olaj siman kerul 15e-be, olajszuro 2500-3000, es ingyen 
>senki nem csinalja meg. 

Mer' nincs nyugati kocsim es most apam LADA-jaba 15W40
olaj TESCO-ban (tenyleg...) kb. 1600 Ft+kb.900 a szuro...
Ehhez a 15.000-20.000 mar nagy arkulonbseg...

>- ha ezen 1/4-ed Ladat lehet venni, miert nem veszel azt? 
>Sehol nincs leirva, hogy Golfot kell venni, ami mar ujan is 
>ugy at volt dragitva, hogy szazezreket dobtal ki 
>feleslegesen az ablakon.

Ja, a GOLF vallalati kocsi. Ugyhogy nem vettem, csak a nem
olyan regen tortent LADA-olajcserehez hasonlitottam. :-o
Azt akartam csak mondani (irni) hogy azert a keleti regi - nyugati
uj kocsik fenntartasa kozott ilyen kulonbsegek lehetnek. Akinek
telik uj nyugati kocsira, az PGDN, nem olyanoknak szantam. Leg-
kozelebb majd kiirom a level elejere, oksi?

Na, jo hetveget!!!

Udv! GERI
+ - Bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt listatagok, azirant erdeklodom, hogy aki ressult
mar olyam megaelmenyben, hogy motorgeneralja volt
dugattyu+gyurugarnitura csere, az hogyan jaratta be a 
motort, es kb. hány km-ig...
Speciel nekem az autoszerelo azt mondta, hogy kb. 2000 km-et
menjek max. 3000-es fordulatszammal... az auta 1.6 16V

Bejaratas utan egybol olajcsere vagy az raer mondjuk meg 
1000km utan is???
+ - Ki a hibas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> csikok mar az elmult rendszer alatt lekoptak. Elottem egy
> Renault 21. A kanyarodas pillanataban a sebessegem 30-35
> km/h, mikor hirtelen besatuzik a Renault es en hatulrol
> beleszallok. Az ok - egy biciklis kirepult a bode
> takarasabol es gyorsabban!!!, mint mi athajtott a virtualis
> atkelon. Mikor a rendornek elmondtam, hogy nem erzem magam
> bunosnek, ellenben a biciklist es az utfenntartokat igen,
> voros lett a feje a szo szerint elkuldott az anyamba olyan
> vulgarisan, hogy jo volt hallgatni. Szerinte a kovetesi
> tavolsagot be nem tartva berepultem a kanyarba NAGY
> sebesseggel. Biztos igy volt, azert voltak karcolasok es
> muanyag repedesek az auto elejen, azert nem nyilt ki a
> legzsak es azert nem volt a Renaulton egy karcolas sem...

Nem a megengedettnel nagyobb sebesseggel, hanem a korulmenyekhez
kepest nagy sebesseggel, ami a kelletenel kozelebb vitt az elotted
haladozhoz. Szupersofor szuperautoban, szupergumikkal es
szuperfekekkel is meg kell tudjon allni, ha az elotte levo benanak
sikerul a tragacsaval. Ez ennyire egyszeru, ugy hivjak, hogy
kovetesi tavolsag...
+ - re: Potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mellesleg mintha tanultuk volna, hogyan kell cserelgetni a kerekeket,
>hogy egyenletesen kopjanak. Abban a korben benne volt a potkerek is.

Meg nekem is van a 80-as evekbol valo konyvem ,abban tenyleg ugy van. DE.
Manapsag az acelszalas gumiknal halalos vetek, ha a mar hasznalt gumit ellenkez
o forgasirannyal hasznalsz tovabb. A mai autok kezelesi konyveiben a kerekcsere
k csak egy oldalon belul mukodnek.
Ha egyenlotlenul kopik, akkor at kell szereltetni a masik oldali felnire.
Ezert a potkereket legjobb tenyleg csak potkereknek hasznalni, vagy sokat szere
ltethetsz.

Cocas
+ - re:re viz az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legtobb auto ajtajaba igeni sbekerul a viz. Mindenki nezze meg a magaet az ab
lak alsomtomitogumija kornyeken. Az ajto oszlopai mellett szinte minden autonal
 van egy ici-pici hezag, stb. Ott igenis bemegy a viz, aztan az ajto aljan eleg
ansan tavozik is.
En mindig magam mosom az autoimat. Minden mosas vegen, mikor kinyitom az ajtoka
t, szep tocsak gyulnek a kinyitott ajto alatt. Alulrol pont ott vannak lukak az
 ajton.
Szoval nem az a gond, hogy viz kerul az ajtoba, hanem az, hogy nem alul, hanem 
barhol mashol tavozik.

Cocas
+ - Re: Potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mellesleg mintha tanultuk volna, hogyan kell cserelgetni a kerekeket,
> hogy egyenletesen kopjanak. Abban a korben benne volt a potkerek is.

  Csak nekem olyan gumim van, amin ott vigyorok, hogy 'rotation -->'.
Ha a potkerekem is ilyen lenne (nem tudom, meg nem bontottam le alulrol),
akkor bajban lennek az eloirasszeru cserelgetessel. Mert akkor ugye le is
kene szedni a felnirol, ami nem biztos, hogy jo otlet ennyiszer. Ha meg
nem ilyen, akkor szo sem lehet arrol, hogy stabilan felrakjam, meg
hatra sem (elsokerekhajtas ellenere sem).
  Masik kerdes, hogy csak kicsit maskepp kopott gumi mit csinal a
differencial muvel hosszu tavon. Ismerosom vegul 4 gumit cserelt, mert
egy javithatatlan defektet kapott (Subaru Legacy, allando negykerek hajtas).
  Jut eszembe: vannak valahol (fuggetlen) gumi tesztek a net-en? Probaltam
megtudni, hogy mik vannak a kocsin, de ez a meret nem szerepelt egyben
sem. 175/70R13 82T mindket keszlet, mind Fulda, egyik 'Diadem Linero',
masik 'Kristal 4'. Az utobbi vszg. teli, rajta M+S illetve hopehely.
Elobbi lengyel, utobbi nemet gyartmany. Neten csak ADAC tesztet talaltam,
amiben ez a meret nem is szerepelt. 

Udv,
  Gyula
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1613 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> Felado :  [Germany]
HA> Temakor: Tartozekok ( 28 sor )

HA>   Ha mar elojott. Mi az, amit EUropaban kell hordoznia az embernek
HA> magaval a kocsiban es pontosan milyen parameterekkel? Amit eddig
HA> lattam:

Ha mar itt tartunk, akkor, a "hatha valaki nem tudja" alapon elmondom
amit tudomasom szerint nalunk Romaniaban a csomagtartoban (vagy
legalabbis az autoban) kell tartani a KRESZ szerint:
- haromszog (van ra valami standard meret, nem emlexem pontosan
mekkora, de szerintem ha mar van, akkor nem mericskelik)
- orvosi keszlet (ebbol is van 2 vagy 3 elfogadott tipus, nekem
speciel valami nemetorszagi jutott, meg kint vettem anno, amig nem jar
le nem is fogom kicserelni)
- izzokeszlet (minden tipusu izzobol -helyzetjelzo, index,
stop/tolato/kod- legalabb 1) Biztositetkokat nem kernek. Ugyszinten
nem tudom mi tortenik a legujabb tipusu kocsik eseten (xeon izzok) -
gondolom nem kerik csak a hatso lampakba valo izzokat.
- tuzoltokeszulek. Itt is van valamilyen standard, a gepkocsi
meretetol es felhasznalasi teruleletol fuggoen.

Ezeket szoktak kerdezni altalaban. Ervenyes ugyszint az a szabaly
miszerint egy tengelyen csak azonos tipusu gumikat lehet hasznalni.
Ezt is szoktak nezni. Mas: vontatast nem szabad kotellel vegezni, csak
merev ruddal, ami 2 meternel hozabb de nem haladja meg a 4 metert.
(ezt amugy is csak a profi automentok tartjak be).

Telen vannak kitablazott reszek ahol kerik a holanc hasznalatat,
sajnos ezt szinte senki nem tartja be, igy aztan voltam mar olyan
szituban ahol majd 2 orat alltunk dugo miatt a szerpentinen. Igaz
nekem sem volt holancom, de mind a 4 gumim majd' uj teli gumi volt.
BTW, alig varom mar jojjon a tel. Mult telrol sok szuper elmenyem van,
foleg kocsikazas teren, aki ker, kuldok kepeket :-)

Mindenkinek kellemes szuretelest ;-)
Szabi
+ - Renault 11 pontsitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Akos.

>Az autoszerelo szerint ez a csuklo. a gond csak az hgy allitolag >arenault
>11- nel a csuklo es a feltengely egybeszerelt vmi igy ara sem
>elhanyagolhato. A kereskedo 30- 40000Ft- ot mondott.

Ha egy kicsit pontosabban ha lehetne, ugyanis van 19800 ert is
feltengelycsuklo. Minden infot pontosan kernek maganban, sot az oval plakett
szamot is. Valoszinuleg a gumiporvedo ala por kerult es kimarta a finom
szerkezetet.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-10-10 at 23:33, winger--freemail.hu wrote:
> megtevesztese szerintem a vilagon nincs, en szejjel vigyorogtam magam,
> amikor belegondoltam, hogy milyen jo lesz szegeny "imperialista fujj"
> emberkenek kulfoldrol, amikor megnezi a tablat, rajon, hogy neki obudara
> kell menni, nosza, ott a zold metro, a kalvin teren akkor majd atszall,
> es meg sem all vele obuda kozpontjaig :-))

Bar nem auto, de kozlekedes, hatha meg belefer... A budapesti
tomegkozlekedesnek amugy sem az a jellemzoje hogy egy kulfoldi konnyen
elboldogulhat. Egyszer mikor fel akartam menni a Varba, "egyszeru",
mondta a batyam aki mar reg pesten el, "elmesz metroval az X (kalvin?)
terig, ott felulsz az Y buszra es az felvisz a varba".

Na en le is szalltam az X teren a metrobol, es meg is probaltam
kitalalni hogy a tiz kijarat kozul vajon merre kell en kimenjek, de nem
volt kiirva a busz szama sehova (par szam szerepelt a kijaratjelzo
tablakon, de nagyon keves). Aztan egy par kijaraton kidugtam a fejem,
kicsit korbejartam, nem talaltam az illeto busz megallojat. Legalabb 3
embert kellett megkerdezzek mig valaki meg tudta mondani hogy kb merre
van. Ott volt a tertol par 10 meterre (tehat nem csoda hogy nem talaltam
meg). Belegondoltam hogy ha ezt egy nem magyar anyanyelvu kellett volna
megcsinalja...

Utana sportot uztem abbol hogy probaltam ugy nezni a tomegkozlekedest
(akarok menni Z megallohoz, hol kell feluljek, eppen hol vagyok, mikor
kell leszalljak stb) mintha nem tudnek magyarul. Nos, mihelyt elhagyja
az ember a metrot, lehetetlen vallalkozas. Budapesten kepes vagyok
jobban elveszni a tomegkozlekedesben mint Becstol elkezdve Berlinen
keresztul Brusszelig barhol pedig nemetul csak jegyet tudok vasarolni es
flamandul meg azt sem. (Bar be kell valljam hogy Frankfurtban peldaul
nagyon neztem a HEV oldalan a feliratot hogy akkor most felszallas elott
kell-e kezelni a jegyet vagy sem, mert azt megertettem hogy errol szol,
csak azt nem hogy mit is mond:) Csak Bukarest rosszabb nala (de az
sokkal:).

Udv, Sandor
+ - Valasz: Re: Kotelezo tartozekok*** HIX AUTO *** #1613 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Kotelezo tartozekok ( 10 sor )
> Idopont: Thu Oct 10 18:23:14 CEST 2002 AUTO #1613
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Ha pedig avval az elsosegelydobozzal megmentesz valakit, akkor
javasollak orvosi Nobel dijra.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

A javaslat keves. A dij maga ~10 millio SEK, szoval ha garantalod, akkor
akar egy sajat eletveszelyes utoeres verzesen nyomokotes segitsegevel
prezentalom, hogy igenis elkepzelheto olyan szituacio, amikor hasznos
lehet.

Ugyanigy a 3szog is, egyszer nekem eltort az akkumulatortol jovo testkabel,
nana, hogy ejjel. Akkor aztan semmi feny nincs, se veszvillogo, se akarmi.
3szog nelkul halal.

udv,
Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS