1. |
Suzuki fogyasztas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
2. |
Skoda & matrica & jogsi (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
3. |
Skoda biztonsaga (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Tipo elektr. problema (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
Arak es velemenyek (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Tipo elektr. problema ( 23 sor ) AUTO #256 (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: katonai jargany es a szerelok agya ( 27 sor ) AUTO (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: lada-skoda (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
9. |
hamutarto (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
10. |
Nissan Cherry motor (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
11. |
Akku (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Suzuki fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Nemreg vettem egy Suzuki 1.3 -t hasznaltam, szerintem sokat fogyaszt.
( 140 km varos + 30 km varosra 7.3 atlag jott ki )
Van valakinek otlete, mit lehetne tenni ?
Elore is koszonom.
Udvozlettel : Kantor Zsolt
|
+ - | Skoda & matrica & jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En is egy Skoda BOLDOG tulajdonosa vagyok. Az autóról annyit, hogy '89-es
évjáratú, 125L típusjelzésű.
A kárpitozással semmi gondom, szinte minden olyan mint újkorában, sehol egy
karcolás, repedés, fakulás, a tetőkárpit is teljesen ép. Szerintem ez azon
múlik, hogy ki, hogyan becsüli meg, vigyáz az autójára. Motorikusan tényleg
gyöngék a Skodák, sőt ez elmondható az 1.3-as motorral szerelt Feliciákról
is, de ez már más téma. Az autóval a nagyobb előzések mint pl. egy kamoin
megelőzése tényleg a legszerencsésebb, főleg nem 100-as tempó fölött. A
rozsdának mégcsak nyoma sincs a kocsin, kivétel a kavicsfelverődések. ZAJ,
hát ez sem a Skoda erőssége, de ha már a ladákhoz hasonlítottátok akkor
szerintem a Skoda csendesebb. a hüttörendszerről is pár szót: télen nehezen
melegszik, nyáron meg túl gyorsan, de nem forr fel. Komolyabb beavatkozást
még nem kellett végezni a motoron. Azt en is tudom, hogy van jobb a
Skodánál, de mégis ezt választottam.
Röviden ennyit a Skodámról. Egyébként érdekelnének, olyan ötletek, hogy
mivel lehetne egy kicsit felpöccinteni optikailag, és na persze a motorjával
is kellene valamit kezdeni. :))
A matrica szerintem is jó ötlet. Szerintem a kocsi hátuljára kellene
ragasztani, legalább is nekem ez lenne a legcélszerűbb ugyanis az 'ablakaim'
be vannak sotétítve, úgyhogy onnan nem látszik az biztos. Bodosi Balazs
computeres rajza elég jól sikerült, el tudnám képzelni mint maitrica logo-t.
Kicsit más téma:
Szerintem a KRESZ -t SOKKAL szigorubban kellene tanítani, én nem vagyok
megelégedve a tanítás minőségével, és nevetségesnek atartom azt a 10 pontos
hibahatárt, amitől sikertelennek tekintik a vizsgát, ez nagyon sok.
Egyébként két éves jogosítványom van (20 éves vagyok) tehát tudom mi a
követelmény. Az ami pedig a gyakorlati oktatást jelenti, hát egyszerűen
katasztrófa. Ha valaki nem kap jogosítványt annak nagyon bénának kell
lennie. Az oktatók pedig ott faragnak le az órákból ahol csak tudnak. En nem
panaszkodok az oktatonak semmi dolga nem volt velem, mert mikor oda kerültem
már rég tudtam vezetni, kb 7000 km-t levezettem addigra.
Minden HIX-esnek balesetmentes közlekedést, Sziasztok.
|
+ - | Skoda biztonsaga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Furcsa dolog, de a Skoda es mas farmotoros autok valoban egesz
kedvezoen viselkednek utkozeskor.
A motor hianya miatt rugalmas, gyurodo elso resz lassabban
emeszti fel a mozgasi energiat. A kormany bejovetele sem annyira
jellemzo, mint azt hinnenk: a lefele elmozdulas a gyakoribb, neha bele
is all az utba.
Orrmotornal hirtelen, joval nagyobb lasssulasnak vannak kiteve a benn
ulok (a biztosagi ov ezert ott meg fontosabb).
THK
|
+ - | Re: Tipo elektr. problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>1.6 -os karburatoros Tipom van, 1992-es gyartmany. Mint minden Fiatnal,
>az elektronikaval
ez akkor inkabb kozponti befecskendezos lehet ha jol emlekszem.
Nekem Uno-m volt, hasonlo problemaval. Elso lepes: Tisztits meg
minden erintkezot, foldelest ( motorblokkon a legszuro alatt )
stb. A Hall-elemet ( felso holtponti jelado ) szervizekben meg
tudjak merni hogy jo-e. Utana lambda-szonda ( 300 Ohm ).
Ha Fiat szervizbe viszed, rad akarnak majd sozni mindent amit
eppen a szerviz szamitogep kidob es egy vagyont elkernek erte.
Nekem mar a teljes befecskendezo - vezerlest ki akartak cserelni
(100 eFt)de aztan elvittem egy szakihoz, aki megtalalta a hibat:
vezetekszakadas.
Zoli
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: miro.cms.dmu.ac.uk)
|
+ - | Arak es velemenyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Olvasok,
Koszonettel vennem ha tajekoztatnanak a kovetkezo kerdesekrol:
- uj szemelygepkocsi es SUV (Sport Utility Vehicle)
arak M.o.-n
csak a "nyugati" gyartmanyok
alaparak (a legolcsobb megvasarolhato kivitel)
csak kiepitett szervizu gyartmanyok (semmi "alom")
- uzemanyag arak (milyen octan osztalyok leteznek?)
A fentieken tul meg igen kivancsi lennek Ford gepjarmu
tulajdonosok tapasztalataira is, jora es rosszra egyarant.
Kulonosen 1996 es ujabb Ford jarmuvekkel kapcsolatos elmenyek
erdekelnek, beleertve a szervizhalozattal kapcsolatosakat is.
Minden informaciot elore is koszonok, irjanak batran, minden szemelyes
uzenet teljes confidentiality alatt all.
Tisztelettel,
Csaba B.
|
+ - | Re: Tipo elektr. problema ( 23 sor ) AUTO #256 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
Csaladban nalunk is votl Tipo (1.4ie), gyorsan el lett adva :(
A szervizeknek nem kell hinni, az esetek 95%-ban a csatlakozokkal van
gond.
Kontakspray, rugo ellenzorzes.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: katonai jargany es a szerelok agya ( 27 sor ) AUTO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Thu, 7 Jan 1999, Varga Tibor wrote:
> A pszh-ban is ugyanaz a 4 hengeres csepel motor van, mint a
> D 466-ban.
> Nem biztos, mert errol nem tanultam, de mintha a
> brdm-ben is hasonlo motor lenne.
Ha jol tudom, a gaz 66 vagy zil benzines motorja van benne...
A kilatas nagyon pocsek, kiemelt ulessel utanzi meg motorosruha kell.
De neha en is vagyom ilyen jarganyra, mondjuk a pesti "udvarias"
kozlekedesben.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: lada-skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> volt valaki azon a bizonyos lada-skoda parbajon, es ha igen,
> akkor volna kedve irni rola nehany sort ide az auto-ba?
> allitolag az eredeti cseh tuning hengerfejekkel es mindenfelekkel
> ellatott skodak siman lenyomjak meg a VFTS-eket is, de ilyet itt
> mo.-n meg nem lattam... szoval, latta valaki az emlitett versenyt?
Sajnos ez kimaradt, viszont a csehek azert tudnak valamit: voltam valaha
Nyiradon egy rally-cross versenyen, itthon messze legjobb autoja Toth
Janikanak volt, egy tisztessegesen felbosszantott 325iX. Aztan az
A-dontoben a rajt utani 50m-es egyenesben egy cseh Skoda (igaz, gyari
versenyauto) 20m-t vert ra Janikara...
Masik elmenyem is Skoda: egyszer kiprobaltam egy igazi muanyag kasznis
Skoda 130 LR-t, felelmetesen ment...
1300 ccm, 130 LE, 550 kg(!), 2 dupla Weber, szaraz karter - mindez
legalabb 15 evvel ezelott!
--
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
|
+ - | hamutarto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lehet, hogy inkabb a MOKA-ba kellene megirnom a kovetkezoket, de Ti mint
autosok biztosan ertekelitek.
Autom, nem egy csoda darab, az utcan parkolt. Van garazsom is, de valamelyik
este tul keson ertem haza, es lusta voltam beallni, igy otthagytam az utcan.
Reggel megyek le, nyitnam ki az ajtot /riaszto nincs/hat nincs bezarva. Na
gondolom, ezt feltortek. Nezem innen, nezem onnan, semmi. Belulrol sem
hiányzik semmi, pedig volt benne egy karton asvanyviz, egy eleg jo minosegu
pokroc, meg egy csomo olyan dolog, amit ha mar feltorok egy ilyen ocska
autot csak elvinnek. Megnyugodtam, gondoltam nem is tortek fel, csak en
felejtettem el bezarni, beultem, elmentem, este bealltam a garazsba.
Hetek mulva egy dohanyzo ismerosom jott velem /en nem dohanyzom/, es amikor
a cigarettat el akarta nyomni, megkerdezi, hol a hamutarto. Odanezek, a
muszerfal es a radio helye /radio sincs/ ala, hamutarto sehol. Mondom neki,
hogy ott kellene lennie, mire o: na de nincs! Hat nem volt. Ugy tunik, a
kocsit hetekkel ezelott valoban feltortek, es semmi mast nem vittek el, csak
a hamutartot.
No comment.
Sziasztok
Zsuzsa
|
+ - | Nissan Cherry motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Keresek Nissan Cherry 1300-as, 13-15 eves auto motort.
Ha valaki tud segiteni a beszerzeseben, varom levelet.
Elore is koszonom.
Arpi
|
+ - | Akku (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
> > Nekem 44 es van, es megfelel. Pedig 4*80 W hifi, 140/100-as H4,
> > + 2*55W k÷dlampa, ugyhogy van fogyaszto boven....
> Ilyen szempontbol az akku kapacitasa csak akkor szamit, ha
> mindezeket allo motornal mukodteted, mert jaro motornal ugyis a
> generator taplal.
... es mint ha olyasmire is emlekeznek, hogy a nagyobb
kapacitasu akkumulator feltoltese tovabb tart, azaz rovd varosi utak
eseteben esetleg nem toltodik fel... Marpedig az olomakku nem
szeret hidegben toltetlenul vesztegelni... (Bar az is lehet, ez a
regebbi, dinamos rendszereknel volt fontosab es a generator
kapacitasa mellett nem szamit az a par plussz amperora... :-)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
|