Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 15
Copyright (C) HIX
1998-05-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: olajcsere (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #14 (mind)  30 sor     (cikkei)
3 nemet autok,megbizhatosag, stb... (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Honda toresteszt (mind)  19 sor     (cikkei)
5 elado Fiat Fiorino (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ki tudna ajanlani egy jo Suzuki szervizt, ahol minosegi olajat
> toltenek a motor
> ba es nem vagjak at az embert?

Vidd te az olajat, hogy ragaszkodsz ehhez....
Beleteszik mindenhol. (es nem tudnak atvagni.....)

Udv: Szabolcs
+ - Re: *** HIX AUTO *** #14 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: GDi ( 134 sor )
>Idopont: Thu Apr 30 08:08:52 EDT 1998 AUTO #14
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>A TDi sikeren felbuzdulva megprobalom egy kicsit osszeszedni
>gondolataimat a benzinbefecskendezesrol.
>
>Nem uj talalmany, hiszen mar a 40-50-es evek elott is konstrualtak ilyen
>szerkezeteket. A repulogepmotorokban nem lehet karburatort alakmazni,
>mert az csak kozel allando helyzetben kepes uzemelni. Ha megdontjuk (
>ami egy autonal max 20-25 -os szoget jelent), megvaltozik az

Erre en mashogy emlekszem, eszerint letezik ma is olyan karburator, ami 
alkalmas ilyen uzemre (ld. benzinmotoros furesz), es hat a szazad elso 
feleben is repultek valahogy befecskendezo nelkul. A hagyomanyos 
autokarburator egy-az egyben persze valoban nem mukodik rendesen ilyen 
celra.

>megszolalnak az indito alrendszerek is. BEFECSKENDEZOS AUTO INDITASAKOR
>TILOS A GAZPEDALHOZ HOZZAERNI! Ettol megkeveredik, es nehezebben indul,
>mint egy porlasztos.

Nekem kicsit mas tapasztalatom van, (Fiat Tipo 1.6 ie-rol): MELEGINDITASKOR 
inditozas elott lassan lenyomott gazpedal (azaz lenyomott gazpedal mellett 
inditas) segit az inditasban.

Udv.
A'kos
+ - nemet autok,megbizhatosag, stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
 Mostanaban eleg sok negativ velemenyt olvasok itt a nemet autokrol,
szerintem azert ez nem igy van. A nemet autok (foleg a VW, BMW, Porsche,
Merci es Audi) nagyon strapabiroak, 15-20 eves peldanyokat is latni az
utakon. Ezt az eletkort pedig a francia es az olasz kocsik mar csak a
roncstelepen erik meg. Tobb ismerosomnek volt Renault es Alfa tipusu
autoja (8-10 eves peldanyok) es a gatyajukat is rakoltottek
szervizelesre. Az Alfa foleg elektronikusan volt tragikus allapotban (de
motorproblemai is voltak), mig a Renault motorikusan volt rossz.
Szerintem pedig egy jo autonak nemcsak ujonnan es 5-6 evesen kell
megbizhatoan mukodnie, hanem 10-15 evesen is. Ez pedig azert fontos,
mert sajnos ma Magyarorszagon meg egy ertelmisegi atlagfizetesnek
szamito netto 50-60 ezer Ft-bol nem igazan lehet tobb millio Ft-ba
kerulo uj autot osszegyujteni... 
Azt pedig egyszeruen elkepzelhetetlennek tartom, hogy egy benzines
Renault 19-es 2-300ezer km-t elmenjen. (ahogy azt econ irta) Videken,
autopalyan hajtva max 200ezer km-t ha kibir egy benzines motor, 300ezret
mar biztosan nem. 
Eddig en a kovetkezo autokrol tudom azt mondani, hogy hosszu tavon is
strapabiroak, birjak a kemeny hajtast es a magyar utakat: VW Golf I es
II, Ford Escort, Audi 80, BMW 320, Lada(ez utobbit azert rendesen karban
kell tartani, de eszmeletlen hogy mi nyuzast kibir). Es azok az autok
amik mar leszerepeltek elottem: Alfa 1.6 Guiletta(asszem igy irjak),
Renault 5, Opel Kadett.
Persze elismerem hogy vannak(lehetnek) kivetelek, de azert egy nemet
autoban ritkan csalodik az ember...
 Egyebkent nagyon tetszenek Fogash irasai a motorokrol, mar csak arra
lennek kivancsi, hogy mi az a VTEC?

Udv,
  Gabor
+ - Honda toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Azert nem artana valami ujabb torestesztet is megnezni a japan autokrol,
mielott velemenyt nyilvanitotok.A 96-os evtol kezdodoen eleg rendesen
megvaltoztak ileyn szempontbol (oldalmerevites, gyurodo zonak), es peldaul
a Nissan Almera az Opel Vectraval
egyezo minositest kapott a toresteszteken. Ami pedig a Civic-et illeti, en
lattam egy ujfajta
toresteszt (63 km/h, feloldalas, 4 ajtos sedan) eredmenyet, (fenykepen, nem
belulrol), es
eleg rendesen nezett ki utana is.(utascella ep, a motorhzateto volt
felgyurve egy kicsit). 
A TDI motorokkal kapcsolatban egy kerdesem van csak, mikor lesz rajtuk
katalizator? Milyen lehetosegek vannak erre? A Peugeot uj HDI motorjain
mar van allitolag valamilyen oxidacios (?) katalizator. Vegulis ha ezt is
megoldja(to)k, akkor mar majdnem minden
fenntartasom megszunik a Diesel-motorokkal kapcsolatban.
			
				Bye
					Mark
+ - elado Fiat Fiorino (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Elado egy Fiat Fiorino 1.5ie kistehergepkocsi. 4 eves, 51000 km van benne,
feher, kozel 1.5 t teherbirasu, jo allapotu, uj gumik es garancialis
akkumulator van benne(még én csereltem :) ), katalizatoros,Bosch
elektronikus befecskendezos. Jelenleg teherautonak van vizsgaztatva, feher
rendszamos. Eddig sutemeny volt vele szallitva, tehat belulrol sem az a
tipikus lestrapalt auto. Meg soha nem karambolozott komolyabban.
Nem tudom, hogy mennyire fer meg a listan az arajanlat. Errol bovebb info
privat emilben:  


Csao
RB 

************************************************
*          mailto:                  *
* URL : http://www.irisz.hu/~rb  (uj változat) *
************************************************

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS