Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2125
Copyright (C) HIX
2004-03-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 gaz (mind)  6 sor     (cikkei)
2 bikazas kezikonyvi algoritmusa (mind)  77 sor     (cikkei)
3 re: re: benzin vs dizel stb + UJ TEMA (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Dizel <-> Benzin reszemrol - majdnem :)) - lezarva (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Re: benzin dizel - vita??? (mind)  37 sor     (cikkei)
6 motor (mind)  9 sor     (cikkei)
7 kukas (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind)  8 sor     (cikkei)
9 benzin dizel - vita??? (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Megane dCi 80 LE es Genf (mind)  25 sor     (cikkei)
11 benzin vs dizel stb; UJ TEMA (mind)  30 sor     (cikkei)
12 2004-es GENFi kepek (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Stilo Abarth (mind)  59 sor     (cikkei)
14 saab diesel es benzines osszehasonlitas (mind)  42 sor     (cikkei)
15 Saab ismet (most turbo-nem turbo) (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind)  48 sor     (cikkei)
17 Re: benzin dizel - vita??? (mind)  22 sor     (cikkei)
18 uzemanyagvezetek dugulas (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alabbi cikk tobb tevhitet eloszlathat a gazautozasrol:
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_lpg.html

Udv. Pavel
+ - bikazas kezikonyvi algoritmusa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A ceg beszerzett egy vadonatuj Vectra 2.2 DTI -t cegautonak, ennek a
kezikonyvebol (a 190. oldalon kezdodik a bikazas leirasa, lassan mar a
"Haboru es beke" oldalszamat verdesik a kezikonyvek :-) ). Szoval a
hevenyeszett forditasom:

>>>>>>
Lemerult akkumulatornal a motort masik auto akkumulatorarol inditjuk.

<sarga hatter>Ezt nagy elovigyazatossaggal kell elkovetni. Az alabbi
utmutatotol valo barminemu elteres balesethez vezethet, ill. a felrobbano
akkumulatorok is kart okozhatnak, valamint mindket jarmu villamos
rendszere karosodhat.<sarga hatter vege>

* semmi szikra vagy nyilt lang az akkumulator kozeleben
* egy lemerult akkumulator mar 0 fok korul befagyhat. Befagyott aksit
  mindenkeppen kiolvasztani, mielott rarakjuk a bikakabelt.
* akkumulatorfolyadekot szemtol, bortol, szovettol es lakkozott
  feluletektol tavol tartani. A folyadek kensavat tartalmaz, amely
  kozvetlen erintkezes eseten serulest es kart okoz.
* az aksival valo nyomulaskor vedoszemuveget es vedoruhat hordani
* azonos feszultsegu es nem jelentosen kisebb kapacitasu segedakkumulatort
  alkalmazni. Feszultseg- es kapacitasadatok az aksikon fel vannak
  tuntetve.
* szigetelt csipeszu inditokabelt hasznalni, legalabb 16mm^2
  keresztmetszettel, dizelmotoroknal legalabb 25mm^2
* lemerult aksit ne vegyuk le a kocsi villamos halozatarol
* felesleges fogyasztokat kikapcsolni
* az egesz muvelet soran ne hajoljunk az aksi fole
* az egyik inditokabel csipeszei nem erintkezhetnek a masik kabel
  csipeszeivel
* a jarmuvek nem erintkezhetnek egymassal bikazas kozben
* kezifeket behuzni, uresbe tenni, automata valtot P fokozatba.

Az aksi elolrol nezve a motorter jobb oldalan levo dobozban van. A doboz
kinyitasahoz a fedelet elol kiakasztani es folhajtani.

Kabeleket az abran lathato sorrendben folrakni:
1. az egyik kabelt a bikazo akkumulator + polusara kotni
2. ugyanezen kabel masik veget a lemerult aksi + polusara
3. a masodik kabelt a bikazo aksi - polusara kotni
4. a masodik kabel masik veget a bikazott jarmu testjere kotni, pl. a
   motorblokknal vagy a motor felfuggesztocsavarjainal

* a kabelt nem a lemerult aksi - polusara kotni
* a csatlakozasi pont lehetoleg jo messze legyen az akkumulatortol
* a kabeleket ugy elrendezni, hogy a motor forgo alkatreszeihez ne erjenek
* a bikazo auto motorjat elinditani
* 5 perccel kesobb a masik motort is elinditani. Max. 15 masodperces
  inditozasok 1 perces intervallumokban
* a 2. motor elindulasa utan 3 percig alapjaraton jaratni folrakott
  kabelekkel
* tulfeszultsegek elkerulese erdekeben az aramot folvevo kocsi villamos
  rendszereben egy fogyasztot bekapcsolni (pl. tompitott, hatsoablakfutes)
* kabelek levetele pontosan a forditott sorrendben
<<<<<<<

Eddig a kezikonyv. Sajat megjegyzes: "az aramot folvevo kocsi"
("stromaufnehmendes Fahrzeug" eredetiben) definicioja nagyon klassz, mivel
3 perc alapjarat utan ezt ranezesre nem lehet eldonteni, hogy honnan hova
folyik az aram a bikakabelen (avagy "melyik feszultsegszabalyozonak
nagyobb a feszultsege"-problemakor).

Szetkabelezes elotti motorleallitasrol tovabbra sincsen szo. Viszont
kifejezetten szo van arrol, hogy nem kezikocsin odatolt aksirol bikazunk,
hanem masik autorol, valamint meg a hatsoablakfutes bekapcsolasa javasolt
(sajnos nem tudni, melyik jarmuvon). Viszont remelem, ezutan mindenki csak
szkafanderben es vedoszemuveggel fog ezentul bikazni. :-)

Viszont irok egy e-mailt az Opelnek, hogy mit kell "aramot felvevo kocsin"
erteni, majd beszamolok a fejlemenyekrol.


Udv,
marky
+ - re: re: benzin vs dizel stb + UJ TEMA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


djtiszy irta:
>Peldaul UJ TEMA:
>kinek van motorja / robogoja?
>ki mit tervez (tura, gepcsere, atepites, talalkozo)?
>hogy allitja aszfaltra ujra?
>En atnezetem az Aprilia SR50-emet (tuningos! :-), eladom a Yamaha Jog-omat,
>es vegre lerakom a nagyjogsit. Ha talalok egy garazst a kornyekemen, lehet,
>hogy rabeszelem magam egy nagymotorra.
***Gondolom a nagy tobbseget nem fogja erdekelni a tema, de azert en irok,
hogy lasd, nem vagy egyedul. :o)
Nekem van. Az eddigi Kawasaki Z500-as melle most vettem egy Kawasaki GPZ
1000RX-et.
Turazni szivesen, iden nyarra kinez egy kiados Alpok tura, talalkozora nem
jarok, inkabb motorozok.
Ha sikerult rabeszelned magad egy nagymotorra es nem ragaszkodsz egy uj,
muanyagba csomagolt csodahoz, akkor a figyelmedbe ajanlom eddigi motoromat,
a Z 500-ast.
Bar mar nem fiatal, de kezdo motornak idealis, megbizhato es 1-2 ev mulva
ugyanannyiert el tudod adni.

Udv:
NHF
Kawasaki GPZ 1000 RX
Kawasaki Z500 elado
Peugeot 305 1,8 GLD
+ - Dizel <-> Benzin reszemrol - majdnem :)) - lezarva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ez lenne reszemrol a vegszo a dizel <-> benzines vitahoz, fel lehet
lelegezni :)

Megint jol "meggyoztuk" egymast igazunkrol :))
Ez a dizel <-> benzines vita eldonthetlen, s ez talan pont azt jelenti,
hogy bárhogy is probalkozik valaki valodi, vagy al tudomanyos cikkek
idezesevel, nem lehet bizonyitani egy motortipus felsobbrenduseget sem.
Azaz OBJEKTIVEN - meg mind :)) - nem jelentheto ki, melyik a jobb.

Koszonet Gyulanak a BMW850-es cikk korrekt kritikajaert. Nekem sajnos
erre nem volt idom es keszsegem.

S par adalek:

-Nyomatek kontra teljesitmeny
Tudok olyan jarmuvet, amely nulla forgatonyomatekkal rendelkezik, megis
igen jol megy a teljesitmenyenek hala, pl. a magnesvasut es a raketa, de
olyan jarmuvet, amelynek nulla a teljesitmenye, nem nagyon tudok menet
kozben elkepzelni. Maximum traileren. :))
Mert a teljesitmenyt nem csak forgomozgassal lehet eloallitani. :)))

-Fogash nem szerette VTi
A Hondanal a VTEC es a VTi nem ugyanaz a motor. Az 1,7-es az VTEC, a
2.0-as es az S2000-ben levo 2,2-es pedig VTi. S annyira nem lehet sz@r,
ha mar az ev motorjanak valasztottak...

-Dizel versenyautok
Tudom, hogy nyertek mar dizel autoval versenyt - motorral meg nem :)))))
- de azt hiszem abban nincs vita, hogy egyenlore tobb benzines auto all
a dobogon, mint dizel, (az osszes autossportot egyben szemlelve).

Udv,
Gabor
AR145
+ - Re: benzin dizel - vita??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az ADAC evrol-evre kiszamolja, hogy Nemetorszagban >kb. evi 
>> 20000km futasteljesitmeny folott eri meg dizelt >venni, ha mindent 
>> beleszamolunk (magasabb vetelar + >felelossegbiztositas + 
>> szervizkoltseg, esetleg magasabb adokategoria es 4 
>(?) ev utan 
>> eladjuk a kocsit...), hiaba olcsobb a gazolaj >literenkent 20 centtel.
>
>nemsokara belekerul az autoba a 10000. kozos km, ennek >alkalmabol 
>eskuszom kiszamolom, nem nagyon hiszem ugyanis el. En >most sporolo 
>modban vagyok, ami havi 850-1000 km-t jelent, megis >megsporolok 
>havi 4-5000 Ft-ot. Szervizkoltsegben egyedul a >pollenszuro + kiadas, 
>de arrol nem a dizel tehet, olajcserenel raadasul >Castrolrol Seleniara 
>valtottam, ezert minden olajcsere 10-12000-el olcsobb. >Futomu, egyeb 
>kiadasok minden tok egyforma. A biztositas a szar >szlovak rendszer 
>miatt valoban magasabb (kobcenti szerint van a >kategorizalas, hiaba 
>50 lovas kis ganehordozo, ha 1.9-es, mert 1.8-nal van >a valtas, igy a 
>220 lovas audi TT fele annyit fizet, mint az apam a >felicia pickup 1.9 
>szivodizellel). Adokategoria nem mond semmit, magasabb >vetelar igaz 
>(lehet). Szoval en foleg a sporolas miatt valtottam >egy zsir ugyanolyan, 
>eroben ugyanolyan dizelre es egyelore jelentos >sporolast tapasztalok. 
>A tobbit kesobb, ha kiszamoltam.

Ha számolni kezdesz, ne lepődj meg, hogy nem jön ki, amit látni szeretnél.
 Jah, kezd például azzal, hogyha fentartási költségeket próbálsz összehasonlíta
ni, legalább egyforma árú olajat számolj bele.

Mert mint köztudott, a dízel autó fentartása jelenzősen drágább, tekinte a
 gyakoribb olajcserét és a porlasztócsúcsok cseréjét, ami nem olcsó mulatság. H
a pedig már pollenszűrőről is beszéltél, lehet, hogy olyan autóv
al kéne összehasonlítanod, ami hasonló felszereltségű ilyen tekintetben, m
ert mert az újabb konstrukciójú autó remélhetőleg gazdaságosabb. (Na jó, e
z annyira nem is igaz. De én osztom az öreg Ford véleményét: új autó a jó autó)
.

The7up

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cerberus.pgsm.hu)
+ - motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Peldaul UJ TEMA:
>kinek van motorja / robogoja?
>ki mit tervez (tura, gepcsere, atepites, talalkozo)?

Igeeeeen!
Januarban hoztam el a vadi uj Suzuki SV 1000S-t. Turak, talalkozok
tervezve vannak, de iden nem nagyon van idom...

Zotya
+ - kukas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  utana azt tankol, esetleg 160-170-ert. Mindenki
>  tudja mirol beszelek.
-------
>  Na-na! Ne verd fel az arakat!!!!!! ;-)
*******
>  Jo, akkor csak Te nem tudod. Kukasauto, kamion, mav, satobbi.
>  Segitettem? ;-)
-------
Vagy tenyleg nem tudom mirol beszelsz, vagy Te nem erted a valaszt. :-\
( dragallottam a 160-170-et )
Mindenesetre engem mar a "mozdony fustje megcsapott", a MAV-ot nagyivben 
kerulom. (ha erted, hogy mirol beszelek)

Udv,  Triznyak
+ - Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  bocs, nem akrlak megserteni, de szerintem hulye vagy....
------
Akkor talan nem kellene lehulyezni!! Elegendo lett volna azt irni, hogy 
_mas a velemenyed_.

Udv?  Triznyak
+ - benzin dizel - vita??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Szerintem nagyon jo tema, arra szavazok, hogy folytassuk........
--------
Ha az "anyazas" es a barmely oldalon megjeleno felsobbrenduseg kimarad 
belole, akkor en is.

Udv,  Triznyak

ui: Valaki elkuldene a mai (2124-es) szamot? A cimjegyzekhez kepest a 
fele sem erkezett meg. Koszonom!
+ - Megane dCi 80 LE es Genf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

 Sandor:
 > Melyik 1.5os? 65 loeros ugy tudom nincs a meganeban, 80as vagy 100as?
> Ha  az  utobbi, az sem eleg bele? :-(


 Ez az elso szerias gyartas tavaly juliusbol (szegeny dolgozok megkapjuk a
 tultarolt selejtet :-), ugyhogy 80 LE-s.

 Tegnapelott ertem haza Genfbol, 3000 km autopalya, nagyon dinamikusan.
Sajnos
 tragikus velemenyt kell mondanom a ccm-rol: EZ LONUDLI. 120 km/h utan NINCS
 semmi ero, csak veget nem ero varakozas. Eleri a 190 km/h-t, de baromi
 lassan. Cserebe stabil 150-170 -es temponal 5,9 literes atlagfogyasztas
 (170-nel forog 4000-et). Sajnos az autopalyak belso savjat - elismerem -
 csak 2 literesnel nagyobb autoknak kellene fenntartani. Ilyen keves
 tartalekkal autozni nem egy elmeny. Orszaguton viszont kellemes, halk, es
 nagyon jol porgetheto.

 Ausztria megint meglepett: Salzburgtol hazafele MINIMUM 140, de inkabb
 160-170 mindket-harom savban. A teutonok sem mennek otthon a kulso
 savjaikban ilyen  temposan... Ehhez az ilyen bohocmotorok kevesek.

 djtiszy
+ - benzin vs dizel stb; UJ TEMA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


 Opelgeri irta:
 > Szomoru, hogy mar megin PgDwn-al kell megnezni
 > majdnem minden HIX AUTO felet :-(
 > Nem gondoljatok?

 De gondolom. Ugy tunik, tavasz van, oszt' kizsonganak az
 agresszivitas-rugyek (enyhe kepzavar). Mar "oreg" motoros vagyok, majd
 elcsitul ez is, mint a tobbi. Aki maniakus irogato, ugysem valtozik. En
 peldaul nem beszed-kenyszer miatt irok idonkent, hanem mert akkor van ra
 idom.

 Peldaul UJ TEMA:
 kinek van motorja / robogoja?
 ki mit tervez (tura, gepcsere, atepites, talalkozo)?
 hogy allitja aszfaltra ujra?


 En atnezetem az Aprilia SR50-emet (tuningos! :-), eladom a Yamaha Jog-omat,
 es  vegre lerakom a nagyjogsit. (Bar mintha lenne nemi bonyodalom ezen a
teren. A totalbike-on olvastam rola, de meg nem melyedtem bele. Tud valaki
vmi reszletesebbet?)

PLUSZ ha talalok egy garazst a kornyekemen, lehet, hogy rabeszelem magam egy
nagymotorra.


 djtiszy
+ - 2004-es GENFi kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Ime sikerult felvarazsolni a kepeket a netre (hala neked, Nexus :-)

Ahelyett, hogy szokasos modon vegigmazsolaznam a markakat, csak egy par
mondatban:

* mindenki (foleg a csixemuek) elkezdett EUROPAI autokat gyartani,
olyanokat, amik a Peugeot, Renault, Fiat sikeret meghoztak 1995-2003 kozott.

* Amennyire stilustalan volt a 90-es evek gombolyodo kinalata, ugy lesz most
"tulzottan" karakteres mindegyik auto. Ez meg mindig a jobbik veglet.

* Egyebkent meretben felfele, egyebkent meg lefele nyulik a kinalat (oriasi
hely az Octaviaban, Megane-ban, nagy ter az Idea-Meriva csaladban). Ez
megoli a felso-kozep kategoriat, illetve maradnak a presztizsautok es a
flottavasarlok. Igy a mereszseg lefele terjed. Es ez nem is baj.

Ennyit a PLEBSZrol.

A Brabus-Italdesign-Pininfarina-Laraki-FABDesign-Sbarro-stb-stb-stb
standokon keszult fotok lattan ismetelten konnyek szoknek a szemembe.
Ilyenkor nem szamit, hogy ket szabadnapert es egy kalap penzert kockasra
ulom a seggem 3000 km alatt...

Jo bongeszest (141 foto atlag 40kB-ra nyomva)

http://www.nexus.hu/djtiszy/genf04/GENF04.html

djtiszy
+ - Stilo Abarth (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>de a gyorsulasa (iszonyu hulye modon, egyszeruen 
>kezben stopperrel merve) viszont rosszabb, mint 9.5 sec.

Most majdnem azt mondtam, hogy az az 1 sec a te kepessegeidben is lehet, aztan 
odaertem, hogy Selespeed. A Fiat az Alfa Romeo elso Selespeed valtojat kapta me
g, ami tenyleg egy relativ lassu valto, vagyis nem igazan a kielezetten sportos
 kozlekedes tamogatasara, inkabb a bolygomuves automata valtok hibainak (slip, 
allando nyomatejkveszteseg) kikuszobolesere talaltak ki. Ido kozben keszult egy
 uj szoftver hozza, a ma kaphato uj Seles Alfak valtojara meg nem hallottam pan
aszt. 

A 2.4-bol 170LE nem egy nagy durranas, de a koncepcio itt nem a tulhegyezet, ha
nem a magabiztos motor iranyaba mutat. Es az othengeres motor hangja csodalatos
 egzotikum, szemben akarmelyik Honda vinnyogasaval. (Na jo, a VFR-750 es az NS-
X kivetel). 
A Stilo Abarth szerintem inkabb Granturismo, mint Streetracer, ha ezek mondanak
 neked valamit. Korabban is voltak ilyen motorok/autok, ahol akar meg markan be
lul is lehetett sportosabbat talalni. (Golf II VR6: 2.8i ->174LE) Az is biztos,
 hogy az alig 100 kobcentivel nagyobb 156V6 (192LE) is leiskolazza a Stilot.

Az egyhatos Hondaval en ugyan nem mernem ossze, mert teljesen masrol szolnak. N
eked volt korabban Integrad, nem? Ha az (meg ugy altalaban az ilyen Type-R jell
egu badogok) jonnek be, akkor szerintem keruld el az osszes europai autot. (Kiv
eve talan a Focus RS) Az itteni sportossag altalaban egesz masrol szol. Hulye, 
szelsoseges peldak: az aktualis Merci S600biturbo valahol 5 masodperc korul huz
za a 0-100-at, ezzel csunyan meg lehet alazni pl egy Ferrari Testarossat. A Ben
tley Continental Turbo-R 280at megy, amivel gyorsabb, mint a legtobb Porsche. M
egsem tartja senki sportos autonak oket.

A Stilo Abarth is valami hasonlo vonalon mozog. Nem azert Abarth, mert ez a vil
ag leggyorsabb Fiatja (ahhoz keress egy Fiat Coupe 20V turbot), hanem azert mer
t az egeszet oromautozasra terveztek. A cel nem a motorhang eltuntetese, a mozd
ulatlan suketszoba-elmeny megkozelitese volt, hanem az utkapcsolat definialasa,
 a sebessegelmeny kozvetitese. Nem egy betonkemeny sportauto, hanem egy kelleme
s eszkoz,  amivel gyorsan es kenyelmesen lehet eljutni nagy tavolsagokra. Proba
lok hasonlatot mondani: ha a betonkemeny sportautoban gondolkozol, annak a csuc
sa az F40, ha granturismoban, akkor az Aston Martin. A Stilo abarth a lovas koc
si es az Aston Martin koze huzhato vonalon van, az agyonelezett HF Integrale me
g a lovas kocsi es az F40 kozott van. A Honda meg nem illik bele ebbe a hasonla
tba :)

A Leon is egy erdekes szerzemeny. Van belole 2.8V6, abban olyan nehez a motor, 
hogy a 4x4 ellenere is tolja az orrat, mint az allat. Lehet, hogy 0-100 megy, d
e igazan gyorsan kozlekedni nem annyira alkalmas. Van belole 1.8T, az elmehet 2
25 loeroig. Es egesz baratsagosan meno auto, baratsagos aron. Bar en inkabb Oct
avia RS-t vennek, ha ennek a technikanak kellene ruhat valasztanom. 

>MIERT gyartanak ilyen autokat?
Mert a legtobb ember csak egy autot tud tartani, amivel 7 kozben eljarhat dolgo
zni, lehet vele kenyelmesen kocsikazni, de nehanapjan lehet vele kicsit sportos
nak tunoen is autozni. Viszont a mindennapokban fajna, hogy egy ubersport auto 
a szar pesti utakon lerazza a vesedet, hogy a motorhang miatt az utinformot sem
 hallod, hogy feltheted az olajteknodet, es a labad leszakad, mire egyesben, cs
usztatott kuplunggal vegigaraszolsz a Hungaria koruton. Ezert csinalnak egy kom
promisszumost (ami egyre puhanyabb, lasd Alfa 155->156), ami azert sokkal sport
osabb, mint egy Astra Classic, de alkalmas a napi munkaba jarasra is.

Indiszkret: Ha ennyire nem szereted, miert vetted meg? Miert nem adod el? 
Fogash
+ - saab diesel es benzines osszehasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

itt van elottem egy 2002-es saab specifikacio es arlista.
(most nem tudom ahonlapjukrol az aktualis arakat kimasolni)
Tehat hasonlitsuk ossze a 2.2 TiD, 3.0 V6 TiD es a 2.3 HOT (benzines)
valtozatokat.

           2.2 TiD              3.0 V6 TiD               2.3 HOT
ar(font):  22195+4535           26395+4535               26795

a dieselek ara vector felszereltseggel van + az opciok ara ami alapbol
benne van az aeroban (HOT motorral csak joval jobban felszerelt aerot
adnak)
Hozza tartozik a dologhoz, hogy itt a gazolaj par pennyvel
_dragabb_ a benzinnel a kutnal.

gyorsulas (kezi valtoval a saloon valtozat - automata ill. kombi
ertekei kicsit rosszabbak):
0-60 mph    10.4                 8.9                     6.5
40-60 4-ben 6.7                  6.0                     5.0
50-70 5-ben 10.0                 8.8                     7.3

fogyasztas:
varos       9.0                  10.1                    12.8
orszagut    5.2                  5.9                     6.4
vegyes      6.6                  7.4                     8.8

vegsebesseg (mph)
            124                  133                     155

Tehat osszegezve, a benzines turbo es a haromliteres diesel az
alabbiakban kulonboznek:
A kutnal 5-15%-al tobbet fizetek a benzinessel fuggoen a hasznalattol
(mivel dragabb a gazolaj a benzinnel)
Cserebe 15%-al nagyobb a vegsebesseg, 35%-al jobb a gyorsulas
valtogatassal ill. 20%-al sebessegben maradva.
Az olajkalyha majd 5000 liternyi gazolaj araval kerul tobbe.
igaz a benzinesnek nincs az a szep V6 hangja, csak negyhengeres
kerreges (amig meg nem indul a turbo)

Ezek alapjan nem is ertem, hogy miert vesznek az emberek saab dieselt
:-)

A'kos
+ - Saab ismet (most turbo-nem turbo) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most latom, hogy az uj 9-3-as Saabot lehet rendelni (itt Angliaban)
1.8 turbos es 1.8 szivomotorral is (igen, valoban van szivomotoros
saab is :-) )
Szoval osszehasonlitva:

                1.8                       1.8t
max seb(km/h):  200                       200

0-100           11.5                      9.0
60-100 (4-ben)  10.5                      8.0
80-120 (5-ben)  15.5                     11.5

a fogyasztas kb hasonlonak nez ki, de a lokottek az egyiket
l/100km-ben a masikat mpg-ben adtak meg (valaki at tudna esetleg
szamolni ?)
1.8 (l/100km)               10.7/6.2/7.9
1.8t (mpg)                  24.6/45.6/34.9

A'kos
+ - Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 16 March 2004 13:34, albande wrote:

> bocs, nem akrlak megserteni, de szerintem hulye vagy....

Je, tekintve hogy en valaszoltam a leveledre, ez alighanem nekem szol
:-o Igazabol meg sosem hulyeztek le listan, egyszer el kell kezdeni,
meglehetosen mulatsagos erzes :-D (Itt sajnos mar vannak akiknek az ilyen 
erzes mindennapi, kerem nezzek el nekem hogy uj es elvezem.) Meg nem 
sertesz, attol ne felj, aki kapasbol lehulyez, annak a velemenyere nem 
adok annyit hogy megsertodjek miatta.

> ha a smartnak van 1.3-as motorja 95 LE-vel (turbo asszem nincs), es ha
> mas gyartonak van 100 le-os 1.4-ese, akkor nem biztos, hogy annyira ki
> van hegyezve....

Ami nincs annyira kihegyezve, az peldaul egy olyan 1.5os dizel ami
eredetileg 65 lovas, majd szoftveres es csekely hardveres modositas aran
kijon belole az idok soran a 80 majd a 100 lovas valtozat. Vagy ugyanezen 
motor 100 lovas valtozata amit egy maximum 200Nm-ert tudo valtoval 
parositanak mert az van keznel, es emiatt le kell vagni a nyomatekot 
200nal.

1.4es motor 100 loerovel mar van regecske, es meg nem hozott ki
tudtommal egy ceg sem +50%ost belole, pedig az ido mulasaval es az
eredeti motor oroegedesevel idoszeru lenne es a szerzett tapasztalat
megkonnyiti ezt egy teljesen uj motorhoz kepest. Logikus a kovetkeztetes
hogy nem annyira akarat mint lehetoseg kerdese (egyelore nem azon
igyekznek a cegek hogy nagyobb teljesitmenyt hozzanak ki az 1.4esekbol,
hanem hogy teljesitmenyvesztes nelkul euro4 szabvanyuva varazsoljak
oket). Ha azok a cegek akiknek sok eve van ilyen motorjuk nem hoznak ki
jelentosen erosebb valtozatot, miert gondolod hogy a fiatos motor mar uj
koraban olyan jol sikerult hogy szoftveresen kellett korlatozzak?

Amit akartam mondani, az az hogy nyertek mondjuk 5 loerot. Vegyuk a jo
esetet, meg a karosanyag-kibocsatast sem vagja tonkre (esetleg mondjuk
hidegen, ami nagyon szamit a gyarnak de nem szamit a zoldkartyanal), nem
csokkenti a motor elettartamat, az eredetileg a valtohoz hangolt
nyomatekgorbet sem szurja el. Puff neki, mire jo azon kivul hogy
elmondhatod hogy tuningolt autotok van? Lehet hogy neked jo (izlesek es
pofonok), na de hogy ettol miert lesz hulye a masik?

> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: f0.szeged.sulinet.hu)

Mikor hulyezel, lehetoleg ne irj sulinetes geprol, nem biztos hogy segit 
abban hogy az emberek komolyan vegyek...

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: benzin dizel - vita??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 16 March 2004 13:53, ar146 wrote:
> > Az ADAC evrol-evre kiszamolja, hogy Nemetorszagban kb. evi
> > 20000km futasteljesitmeny folott eri meg dizelt venni, ha mindent
[snip]
> nemsokara belekerul az autoba a 10000. kozos km, ennek alkalmabol
> eskuszom kiszamolom, nem nagyon hiszem ugyanis el. En most sporolo

Szerintem ez egy olyan dolog ami orszagonkent nagyon valtozik (a 
benzin-dizel ujauto arkulonbseg a piac, cegpolitika es adorendszer miatt, 
a benzin-dizel uzemanyag-arkulonbseg az adorendszer miatt, a fenntartasi 
koltsegek az uzemanyag szennyezettsege miatt stb), ugyhogy ne akard a 
nemet szamitast szlovakkal megcafolni :-) A te szamitasod bizonnyal 
ervenyes lesz nalatok, de nem lesz az a nemeteknel. Itt meg evi 30e km  
folott eri meg dizelt venni :-)

> kiadasok minden tok egyforma. A biztositas a szar szlovak rendszer
> miatt valoban magasabb (kobcenti szerint van a kategorizalas, hiaba

Ja, ezt a kulobseget el is felejtettem :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - uzemanyagvezetek dugulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A kocsim a kovetkezoket muveli mostanaban: egyre rovidebb 
idokozonkent uzemanyagellatasi problemakkal orvendeztet meg. 
Mintha az uzemanyagvezetek tank feloli vegen idoszakos dugulas 
lenne. (A szurot, ami az AC-hez kozel van, cserelgettem eleget, az 
tiszta). A szerelo, aki a kocsit szokta csinalni, nagyon nem rajong 
az otletert, hogy leszedje a tankot; allitolag ehhez a teljes hatso 
futomuvet ki kell szedni (Golf I.) Cserebe azt javasolta, tegyek 
valami adalekot a benzinbe ami feloldja ezt az uledeket. Egy MOL 
kutnal neztem eddig: nem is hallottak ilyenrol... Kerdeseim: 1. 
Tenyeleg letezik ilyen adalek? 2. Ha igen, mi a neve? 3. Ha letezik: 
nem art ez a motornak? (Habar az enyem 23 eves motorja talan ki 
is birna ilyen attrocitast...?) TIA


-- 
Udvozlettel: Dorozsmai Karoly
  
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS