1. |
VESA - Win95 alatt? (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
context sensitive help (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
C Kerdesek (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: mer' nem muxik? (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | VESA - Win95 alatt? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
DOS programunkhoz csinaltunk VESA drivert, remekul megy 1024x768-ban
is. Egy baj van, az hogy Win95 alatt persze elszall (az egesz Win95).
Nyilvan azert, mert direkt portra irasokkal lett megoldva a dolog.
Van valami olyan kezelesmodja a VESA kartyanak, ami Win95 alatt is
mukodokepes?
Elore is kosz.
Graff Zotyo'
|
+ - | context sensitive help (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali okosok!
Ippeg olvasgatom a motif style guide-t, es latom, hogy ajanlja a context
sensitive help megvalositasat egy menupontkent, aminek kivalasztasa utan a
kurzor alakja megvaltozik. Ha ez utan az altalunk erdekelt feluletre
kattintunk, akkor kiadja az oda vonatkozo helpet.
Namarmost lovesem sincsen arrol, hogy egy ilyet hogyan kene leprogramozni.
Honnan a fenebol tudja az a callback fuggveny, hogy most eppen a help mode
be van kapcsolva?
Valami otlet?
--
Let the Source be with you!
ImRe
|
+ - | C Kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Istvan!
>Bocs, mar nem tudom, ki irta:
>> Bocsass meg hogy beleszolok, biztos van valami ok hogy fopen-nel...
En irtam ezt is (Voros Attila). Igazad van amit irtal a cgets es
stb-rol, de meg akarom magyarazni miert javasoltam azokat : Jozsi irta
hogy BC 3.1-al dolgozik DOS alatt, es nem gondoltam hogy portability
problema.
>Voros Attila ) egy statikus puffert hasznalt a
>valaszaban, arrol persze tudnod kell, hogy csak addig jo, amig egy
>masik stringgel (vagyis a copy egy ujabb hivasaval) felul nem irod.
Teljesen igazad van, itt atlatszik az en specializalasom, ami
mikrokontroller-hez iras. Nekem altalaban minden statikus, es
gondolkozasi mod mas mint aki a heap-bol foglal memoriat.
Attol fuggetlenul ez nem olyan kulonleges, BC 3.1-nek is
vannak olyan fuggvenyei ami statikos vmit addnak vissza, pl: mkname,
tmpname, comtime, asctime, strerror. Mindegy, igazad van a statikus
megoldas itt nem a legjobb. Ha megnezed a masodik fuggvenyt (asm-be)
es kiveszed a statikus char string-et akkor kozel van a BC 3.1 memcpy
fuggveny forrasahoz (az persze gyorsabb mivel movsw-t hasznal es egy
jnc-t a vegen, de a movsb megerthetobb valakinek aki kezdo)
>Megis az a velemenyem, hogy ha valaki C-ben
>programozik, akkor irja C-ben a rutinjait, lehetoleg ne hasznaljon
>asm beteteket (persze lehetnek kivetelek).
Egy pelda a kivetelnek : probalj meg a ROR wagy ROL irni C-be
egyszeruen.
(Ezzel mindig problemam van).
Meg egy kerdes, bocsass meg, de en nem ismerek minden magyar szak szot,
a CODER-bol tanulok sokat. Mar lattam a puffer szot amit nem ismerek.
Ugy nez ki hogy az angol buffer-rol van szo de nem vagyok benne biztos.
(puffer == buffer) ? yes : no; // please let me know
Attila Voros, Chief Engineer, ISDgames
|
+ - | Re: mer' nem muxik? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Szerintem elszamoltad az ugras offset-jet: nem DB 0x75, 0xF5 kell, hanem DB 0x7
5, 0xF6 --- hogyan szamoltad ki? A kodban az elso utasitas tenylegesen egy 1 by
te-os ES: prefix-et hasznal, es a JNZ igy pont ezutan ugrik vissza, tehat a mov
al,es:[di] helyett mov al,ds:[di] hajtodik vegre...
Eleg meredek dolog az inline assembler, MINDIG utana kell nezni, hogy a compile
r jol generalta-e le a kodot. Pl. az asm {} utasitas a legtobb forditonal nem m
enti el a felhasznalt regisztereket, ezert szerintem hianyzik meg:
push es
push ds
push si
push di
...
pop di
pop si
pop ds
pop es
a fuggvenybol. Az outcopy pointer inicializalasa is lemaradt???
Mellesleg nem erdemes assembly-t hasznalni, mert egy-ket sor C-vel ki lehet val
tani (semmivel sem lesz lassabb):
memcpy(outcopy,o+fstchar,num);
outcopy[num] = '\0';
Sok sikert :-)
Szanto Tamas
MOL Rt. IT
|
|