1. |
Tegezes, re alfa 33 termosztat (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Biztositas Dorka! (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: igazolvanyok (Surinder Singh esete) (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: riaszto (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Bankkartya (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
6. |
Philips radio cd-valto gond (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
7. |
Valuta-deviza (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
Autos kozlekedes magyarorszagon 2004 (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
9. |
Re[3]: igazolvanyok, gyermekek az utcan (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Mindenfele 2. (mind) |
144 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Melyiket vegye? - szubjektiv (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
hutoviz fogy (+re: kartya, igazolvany stb.) (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
13. |
RE: Opel-ABS lampa (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Tegezes, re alfa 33 termosztat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
Szia Tiszy ecsem vazze ;-)))
---
>pf000_kukac_irta.
>Megkernek valakit, akinek van hozzaferese
aktualis arakhoz, hogy nezze
>meg nekem ennek a cuccnak jelenlegi arat, mert
egy ilyen csere van
>kilatasba :-)
Nekem ugyan van hozaferesem de egy kobcenti es egy
motorkod kell. Ugyanis az adott tipushoz 3 fele
termosztat kaphato ! Ez 3000 tol 10400 Ft ig
terjed. Igy + felel neked ;-) ? Ja persze
utangyartott, QH es Jonson termosztatok.
>Nem tudom, hogy vannak szamozva, csoportositva az
Alfa alkatreszek,
>ez egy 1988-as 4 hengeres boxermotor.
Hogyhogy ? Ez a lista zengi az Alfa dicsoseget :-)
! Es meg nem vilasodtal fel. Kerdezd az Alfa
fanokat !
Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Re: Biztositas Dorka! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Teeby: Azert annyira nem sulyos a helyzetem hogy az
FBI-hoz forduljak! Nem is tudtam, hogy biztositassal
is foglalkoznak. :-)) En egy "Netrisk" nevu cegrol
hallottam, azok nem jok?
Csaba: Koszonom a jokivansagokat!
Triznyak: Volna egy szakmai kerdesunk! Sogornomnek
van egy '93.-as Mitsubishi Colt autoja, nem tudom
mennyire ismeri, ez egy kis japan auto. Penteken
leengedte a vezeto oldali motoros ablakot es azota
nem megy vissza. ( Zummog, de nem huzza fel! ) Most
garazsban all, de szerelohoz kedden tudja elvinni
leghamarabb. A parom szerint, ezeket az elektromos
ablakokat szukseg eseten valahogy kezzel is fel-le
lehet engedni, csak nem tudjuk hogyan. Tudna ebben
segiteni? Aposom Audi-jaban pl. elektromos a teto
ablak, es egy kulon fedel alatt ott van egy kis kar
amellyel be lehet csukni ha pl. kimegy a biztositek.
Meg valami: az Info Radioban hallottam penteken azt,
hogy nemelyik autogyarto most azt tervezi, hogy a
gyar kozvetlenul is elad autot annak, aki eljonne
erte, es nem akar egyedi extrakat, hanem barmelyik
jo neki a futoszalagrol. Ez a radio szerint kb. 15%
arcsokkenest jelentene, mert kimaradna egy lepcso,
a markakereskedok, de azert ok is megelnenek, mert
nagyon keves ember rendel autot _mindenfele_ extra
nelkul. ( Az alap extrakat nem szamitva. ) Ha lesz
is belole valami, itthon ez ugyis csak a Suzuki es
az Audi modelljeit erintene, mert nem hiszem, hogy
valaki elmegy pl. a svedorszagi gyarba egy Volvoert.
Esetleg az a dupla nevu Francia Ur - bocsi, de nem
jut eszembe a neve - aki a Renault-nal dolgozik, is
megirhatna, hogy ok terveznek-e ilyesmit valamikor.
Udv: Dorottya
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-72-62.dial.freestart.hu)
|
+ - | Re: igazolvanyok (Surinder Singh esete) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> veszik. EU allampolgarokat es csaladtagjaikat csak
> rendkivuli esetben nem engedik be, es akkor is a
> Belugyminiszterium europai osztalyanak jovahagyasa
> kell hozza, ez tul nagy macera, es attol is felnek,
> hogyha az illeto fellebez, akkor ez egy jogi
> precedenst teremthet. Volt pl. a Surindher Singh eset,
> ha erdekel, keresd meg Google-n.
Ha így nem találnátok meg, akkor helyesen: "Surinder Singh". ;)
(Pl.: http://www.jpoc.net/countries/eu/returnhome.html.)
Sziasztok!
Sz.
|
+ - | Re: riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
Felesleges ezzel strapalnod magad, a dragabb kocsikban mar transponder van. Az
lehet, hogy a kocsit ki tudja a tolvaj nyitni, azonban amint a kulcsot behelyez
ed es elforditod az auto lekerdezi a kulcsban talalhato mikrocsipet. Amennyiben
a megfelelo kodra megfelelo valaszt kap es a lehetosegek szama eleri a 100 mil
liardot, akkor kuld egy digitalis jelet az auto elektronikus vezerlo rendszeren
ek, hogy a kocsi indithato. Enelkul a kocsit a sajat laban elvinni nem lehet. I
lyen transzponderes rendszer nagyon sok autoban van mar, az angol Thatcham adot
t ki egy tesztet biztositoknak amiben reszletesen felsorolja a kulonbozo autok
biztonsagi berendezeseit. A totalcar.hu-n olvastam egy tesztet a BMW X5-rol, ot
t is emlitik.
Udv: Laci
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: hollos.demon.co.uk)
|
+ - | Re: Bankkartya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok,
>Ez igy ebben a formaban nem igaz. Dombornyomott ECMC kartyamnal
mindig
>kerik
>szinte minden helyen. Erdekes modon kulfoldon nem.
A PIN kod kerese mindig attol fugg, hogy az a bank amelyiknek a gepet az elado
hasznalja milyen kapcsolatban all a kartyat kiado bankkal, es persze, hogy a le
olvaso kepes-e a kerni a kodot. Amennyiben on-line a kapcsolat vasarlasi tranza
kcioknal, ahol a kartya es a tulajdonos is jelen van csak akkor tortenik meg a
PIN kerese ha sajat vagy kapcsolt bank kartyajarol van szo. Igy kulfoldon soha
nem kerik a kodot. Arrol nem beszelve, hogy a magyar kartyak tulnyomo tobbsege
debit kartya meg akkor is, ha MC vagy Visa alapu, tehat elobb teszed ra a penzt
es utanna hasznalod. A kulfoldi kartyak tulnyomo tobbsege azonban valodi hitel
kartya, elobb koltesz aztan fizetsz, ha nem akkor jon a kamat. Es itt a vasarla
st es a kezpenz felvetelet elkulonitik, ez utobbit ugyanis PIN-hez kotik es a k
amata is horribilis, ezert pl. a bankjegy kiado automatak a nemzetkozi MC vagy
Visa vonalat hasznaljak ellenorzes keppen es azon mindeg lehet a PIN-t ellenori
zni. Persze erre is van ellen pelda, pl. !
az angol debit kartyakrol egyes boltokban a vasarlas soran lehet kp-t felvenni,
de max. 50 fontot. Az alairast pedig kartya multtal rendelkezo helyen igenis e
llenorzik, a felesegem kartyajan angol sorrendben van a neve de az alairasa mag
yar, raadasul meg olvashato is, es bizony sok helyen megkerdezik miert irja for
ditva, pedig on-line ellenorzik a kartyat es az elfogadas is megerkezik. Ellenb
en pl. Angliaban egyetlen bankrol sem hallottam, hogy SMS ertesitest kuldene a
tranzakciokrol, igaz, a neten ellenorizheto a forgalom szinta azonnal.
Udv: Laci
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: hollos.demon.co.uk)
|
+ - | Philips radio cd-valto gond (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok,
98-as R. Lagunaban van egy gyari Philips fejegyseg + a csomagtartoban egy 6-os
CD valto (pontos tipus a konyvben, az meg a csomagtartoban, igy ha erdekelne va
lakit, kesobb tudom irni).
Az auto kipufogojat katalizatorostol csereltek (keso banat, vacak munkat vegezt
ek, hangos), es valamiert aramtalanitottak az autot, vagy valami mast csinaltak
. Teny, hogy a radio kodkeressel kezdett inditas utan. Nagyobb baj, hogy innent
ol kezdve a radio az esetekt 90%-aban nem erzekeli a cd-valtot, csak pittyen eg
yet. Ha nagy nehezen felismeri, akkor a track szamok neha nem valtoznak (3. sza
mnal is track 1. jelzes van), track vagy cd valtasnal pedig visszaugrik radiora
, vagyis ujbol elveszti a cd-valtot. A valton van egy reset gomb, azt mar proba
ltam, de nem segitett.
Van valaki, aki tudna segiteni, hogy hol, merre keresgeljek, hova vigyem, stb,
stb.
Koszonettel.
Peter
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-d5dea57f.catv.broadband.hu)
|
+ - | Valuta-deviza (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Csaba!
>> banknal tudtam volna bankjegybe valtani. Tobbek kozt ezert is
>> nem eroltetem en sem a keszpenz hurcolaszast.
>
>Ez nem honapfuggo, hanem egyszereun a valuta es deviza arfolyamok
Itt csakis arrol van szo, hogy nem kell penzt kivennem a szamlamrol,
bevaltanom mas fizetoeszkozre, aztan utana meg a maradek aprot
nezegessem, mert nem tudom hova tenni. Aprot meg ugyebar nem valtanak.
Csupan pozitivum, hogy az aktualis arfolyamnal jobban valtjak.
En csak azt irtam, hogy mindez a marciusban megtortent utazasom idejen
volt. Mivel akkor voltam kint utoljara vasarolni.
Nem ertettem hogy jon ide a honapfugges.
teeby
|
+ - | Autos kozlekedes magyarorszagon 2004 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Jol felduhitettek a minap.
A mar tobbszor is (altalam) emlitett ominozus gyalogatkelon tortent az
eset.
A gyorben ismerosek szamara mondom, a Papai uton a 3-as busz
megallojanal levo zebrarol van szo.
Ami egy egyenes 100-150m-es szakasz egy sorompotol a lakott terulet
szeleig. 2/3 tavolsagra a sorompotol van a gyalogatkelo. A lakott
teruletre vonatkozo kozlekedesi szabalyok ervenyesek. A telepules
tabla innen kn 3 km-re van. Mert ez nem a varos szele.
A GYSEV sorompo le volt zarva tolatas miatt. Allt a kocsisor.
A sorompo felol nem jott senki. A masik iranybol egy szurke uj 3-as
BMW benne a csalad. Kb. 50 meterre. Lattak, hogy lelepek. Toltam a
kerekpart atkeleskor, mert ugy szabalyos. Es kevesbe belesetveszelyes.
Az autos nem is szandekozott lassitani, egy kozepeset fekezett, mikor
mar az o savjaban bandukoltam az atkelon.
De neg az elso kerek sem ert fel a jardara, mikor elkezdte nyomni a
dudat.
Megalltam, visszafordultam es lattam igen jar a szaja bent a kocsiban.
Ott helyben alltam tovabbra is. Es kinyujtott kozepso ujjal felemeltem
a kezem, kozben pedig jol artikulalva, hogy le tudja olvasni,
elmondtam amit az edesanyjarol gondolok.
Ez mar azert egy kicsit sok.
Szabalyosan atkelek a zebran, nem akar megallni, mikor mar az ut
kozepen vagyok. Es meg dudal is.
Elott 10 m-rel meg egy kocsisor, ami meg vagy 5 percig biztos nem
indul el.
Ha nem a szombati tulorabol siettem volna haza ebedelni, akkor
biztosan nem sietek en sem tovabb.
Legjobb megoldasnak az tunt, hogy lerugom a tukrot a kocsirol. Aztan
bringaval arkon bokron tul jarok mire a dagadt segget kivonszolja
belole.
Amiota sokat kerekparozok, nincs kedvem gyakran autoba ulni az autosok
ilyen viselkedese miatt. Zavar, hogy ugyanezt megtehetik az autosokkal
szemben is, pl. kihasznalva a meretbeni elonyoket.
Es egy masik eset szinten tegnaprol. Ez megint egy erdekes
keresztezodes.
T keresztezodes, a bekanyarodo es a kikanyarodo savok 2-2, egymastol
zoldszigettel elvalasztva. Minden haladas lampaval szabalyozott. A T
baloldali tejenek kozepenel van egy lampas gyalogatkelo.
Tegnap kelunk at cimborammal. Mogottunk, meg kenyelmesen a zoldre
lelepett egy babakocsis anyuka egy masik holggyel. Erre jon egy auto
(nem szivesen irom, le de ez is egy BMW) es dudalva behajt kozenk,
aztan elhuz.
Holott amikor a gyalogosoknak zold van, abba az iranyba minden
autosnak piros.
Ha netan a babakocsis anyuka nem figyel es all meg mar a kurthang
elott, akkor meg dudaszo kisereteben halalragazoljak a babakocsiban
fekvo csecsemovel egyutt?
Hangsulyozom nem az auto tipusa amit most lenyeges, hanem a
cselekmenyek.
Minezen ket eset lejatszodott kb. 4 oran belul. De ebben az a szomoru,
hogy 3-szor voltam tegnap az utcan gyalogosan, abbol 2 esetben ezek
tortentek.
De ez egyebkent majdhogynem napi gyakorisagu.
teeby
|
+ - | Re[3]: igazolvanyok, gyermekek az utcan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #2189, mtybor:
>Sajat 3 eves kislanyomat nem az autoktol feltem, hanem
>az eszementen kozlekedo kerekparos kolykoktol. Ez teljesen komoly.
Elhiszem. Ez ugyanugy a neveles kerdese. Lenne. Marmint a biciklis
kolykoket kell[ene] megnevelni, hogy ez ne igy legyen.
> az uttestre nyugodtan lelephetek egy varosban barhol, barmikor, az
>autosok megallnak....
Kicsit erosnek erzem a barhol-barmikort, de gondolom normalis atkelesre
vonatkozik. Igy oke, jo lenne nalunk is. De akinek annyi esze van, hogy
a hatsavos uton akar nyugisan atsetalgatni, azt nem tudom sajnalni.
>de kerekparutra ne lepjek, ha kedves az eletem.
Ez viszont szerintem egy cseppet jogos. En is biciklizek, nem nagypapi
modon, hanem gyorsan es esszel. Jardara sosem megyek, de a bicikliut az
nem jarda, es ezt a gyalogosnak is tudnia kene. Kocsival 40-rol lefekezni
majd gyorsitani 3-4 kis mozdulat. Biciklin komoly feladat. [Azt se
felejtsuk el, hogy egy autoban allo helyzetben is mukodik a valto.]
Az emberek nem fogjak fel, hogy egy 120 kilos kozlekedo is veszelyt jelent.
Volt, hogy egy nagydarab gyalogos akart szandekosan lenyomni engem, csak azt
felejtette el, hogy o all, en meg jo gyorsan gurulok fele, es nem en fogok
lepattanni rola... Probalok en is elozekeny lenni biciklivel is, de messze
nem vagyok annyira tolerans a hulyesegre, mint kocsival.
Hat kb. ezert ne lepj biciklis ele.
BTW a mai [tegnapi] rally-balesetben ki lesz a vetkes? A versenyzo?
>Jardan azert ugy erzem, nekem van elsobbsegem :-).
Ez teljesen igaz, csak mint emlitettem, a kerekparut nem jarda.
HIX AUTO #2190, :
>Magyarországon a járdán kerékpározni tilos. Németországban teljesen
>szabályosnak számít.
Hat, imho ez is hasonlo baromsag, mint a lakoovezetben 7kmh limit.
De hat ha nekik igy jo, akkor legyen...
HIX AUTO #2189, mgeza:
>Nekem 79-ben kiallitott es meg az ervenyessegi idon belul levo
>szemelyim van. Nem tartalmazza a nememet. A jogszabaly betuje
>szerint ez mar itthon sem jo.
Az enyem 92-ben lett kiallitva [az elso, jo allapotban van, es meg van benne
egy ervenyesitesi hely ;]. Puha fedeles konyv, jelenleg 2013-ig ervenyes, es
szinten nem tartalmazza [szemelyi szamot se]. Ezexerint ha kulfoldre megyek,
akkor ne is vigyem magammal, csak az utlevelet? [Lesz egy 3 napos ausztriai
utam juniusban.] Tehat elmeletben itthon is eleg az utlevel+jogsi+forgalmi?
Na es mi a helyzet az E-111 ugyeben? Kell vagy nem? Vagy utasbiztositast
kossek inkabb? Vagy legyen mindketto?
Es mi van akkor, ha az auto, amivel megyek, nem sajat? Meghatalmazas kell?
Vagy egyszeruen nem mehetek vele?
EIK!
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.2beta1;]-
|
+ - | Re: Mindenfele 2. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv,
Regota olvasom a listat, de csak ritkan irok...
de nehezemre esik ezt szo nelkul hagyni. (nem is sikerult)
>>Fontos azt is tudni, hogy egy gyerek nem fogja fel milyen is
>>a halál. Számára fontosabb az, hogy a labdája ne pukkanjon szét egy
>>autó kerekei alatt, minthogy őt elüsse egy autó.
> Lehet, de akkor a szulo felelossege, hogy vagy #1: ezt
> ertelmesen elmagyarazza neki, vagy #2: vigyazzon ra! En
> gyermekkoromban (ugy 6 evesen) mar neztem a kutyust
> meg a cicust a teveben, akik a helyes kozlekedesre ok-
> tattak! ("Balra nezek, ha lelepek, ha lelepek, balra nezek,
> kivetel egyiranyu utca, ott lehet, hogy jobbra kell nezni.")
> Es meg kell allapitsam, ugy emlexem, gyermekkoromban
> egyetlen auto ele sem futottam soha! :-) Tovabbmegyek (es
> nem erdekel, ha nagyon szerenytelen beszolasnak erte-
> kelitek): 10 eves koromban toltottem ki elmeleti KRESZ-
> teszteket (egy ismeros eppen vizsgazni keszult), es a 25
> elerheto pontbol 16 volt a legkevesebb, amit elertem! Nos
> ezek utan senki meg nem magyarazza, hogy a gyermek
> nem nevelheto ertelmesen, hogy ne a kocsik kozott jatsz-
> szon.
Tipikusan a gyerek olyan, hogy akar jol megtanulja, tudja, de a jatek
heveben, a hirtelen dontesi helyzetben nagyon konnyen rosszul dont,
vagy megfeledkezik az ovatossagrol... (Nem hiaba nem O tartozik
felelosseggel tetteiert). A gyereket sem lehet ketrecben nevelni.
Egyaltalan nem kotelezo, hogy kocsik kozt jatszon. Eleg ha a
jatszoterrol kigurul a labda, vagy a tuloldalon meglatja az
ismeroset, vagy a buszt amire fel akar szallni,...stb.
Te belehalnal, ha inkabb a biztonsagra torekedve vezetnel?
>>A jogosítvány nem szokott számítani. Aki egy gyerek
>>halálát okozza, akár vétlenül is, biztosan nem a
>>jogosítványán fog keseregni.
> Nyugodj meg, en igen! Sot, kifejezetten sajnalatosnak
> tartom, hogy nem lehet a kar miatt - ami a kocsiban ke-
> letkezett - perelni a szuloket! Ha egy kutya szalad ki elem,
> a gazda a kar miatt perelheto. Ha egy gyerek, akkor a
> szulok miert nem?! (Vagy tevednek?)
Ez nagyon durva :(
Ebbol a mentalitasbol fakad minden tovabbi (szerintem) torzult nezeted
:( Halkan kerdezem: van gyereked?
>>Alapvetoen nekem is az a velemenyem, hogy a gyerekek ne az utcan
>>jatsszanak, hanem a reten. De! Amirol itt vitatkozunk, az a "lako- es
>>pihenoovezet" nevet viseli es nem az "autozo ovezet" elnevezest.
> Oke, en sem azt allitom, hogy a 20-as tablanal igaza
> van annak, aki 170-nel megy. DE! Tovabbra sem fogom
> tudni elfogadni, hogy ha pl. 45-tel mesz, "kiugrik" eled
> valaki, azert meg a Te jogsid vegyek el!
DE A TE JOGSIDAT VEGYEK EL. Ez bizony emberoles. Nem hiaba volt az a
20-as tabla. A 45 mar 125%-os sebessegtullepes. Azt bizonygattad, h
milyen jol ismerted mar gyerekkordban is a KRESZt. Ezzel szemben ugy
tunik, hogy a mai napig sem sikerult megtanulni. Szerinted megis minek
vannak azok a tablak? Utcadisznek???
Megis minek kepzeled magad, hogy eldontsd hogy mi az a sebesseghatar,
amig jogosan(?) aprithatod a jonepet?
Mar tobbszor volt itt tema, hogy hogyan valtozik a fektavolsag a
sebesseg novekedtevel.
> Normal varosi forgalomban (pl. Bp belvaros) ha kilepnek
> eled ket auto kozul, ha megallapitjak, hogy 49-cel men-
> tel, akkor a gyalogos volt a hibas, ha 51-gyel, akkor meg
> Te?! Na ne mar! Ez nevetseges! Mondom, en gyorshaj-
> tot joreszt csak akkor buntetnek, ha annyira gyorsan ment,
> hogy az elutottnek valoban nem is lett volna lehetosege
> eszrevenni a kozeledo jarmuvet. Minden mas esetben a
> kilepo a hibas!
"annyira gyorsan ment, hogy az elutottnek valoban nem is lett volna
lehetosege". Mi alapjan allapitanad meg, hogy mekkora ez a sebesseg?
Tudod a sebessegkorlatozas pont azt a celt szolgalja, hogy a gyalogosnak
es a sofornek is lehetosege legyen eszrevennie a masikat, es ELKERULNIE
a balesetet, illetve annak varhato kimentelet az elet fuggvenyeben
optimalizalni. (es nem az, hogy az alatt (es a folott "picivel") jogosan
elgazolhasd a gyalogost).
Magyaran: a sebessegkorlatozas nem azert van, hogy a felelosseg
megallapithato legyen, hanem, hogy a baleset lehetoleg ne kovetkezzen
be. A felelosseg mar csak ennek kovetkezmenye.
> [..] Oke, ne szaguldozzunk a lako-
> pihenoovezetekben, de ne vegyuk mar a veret annak, aki
> pl. 206-tal megy az M1-en! (Lasd a hirek a multkori ellen-
> orzesrol, amitol eleve hanyok, de ismet mas es tul hosszu
> tema lenne az ecsetelese.)
De vegyuk. Sot! Soha tobbet ne kapjon jogsit. A gepjarmuvel valo
kozlekedes egy veszelyes uzem. A benne resztvevok elete mulik rajta,
hogy mennyire sikerul "egyuttmukodniuk". Valaki belenez a tukorbe a
sztradan, felmeri a helyzetet, es kimegy elozni. A felmeres soran
nem biztos, hogy szamit arra, hogy valamelyik barom 200 felett
kozeledik...
A savok szelessege sem ekkora tempohoz lett tervezve... mivan, ha
van egy nagyobb szellokes? Legyalulod a melletted halado artatlanokat,
de nehogymar a te jogsidat vonjak be! Az a hulye minek szuletett meg!
> Igenis _nem_mindegy_, hogy
> pl. Szegedrol 2.5 vagy masfel ora alatt erek fel Pestre!!!
Valoban nem mindegy. De kedves igen nagyon fontos Ego. Tervezd ugy
a napodat, hogy beleferjen. Adj lehetoseget a potencialis aldozatodnak,
hogy teljessegben megelje az eletet. Ami neked 1 ora esetleges
"nyereseg" az hany ev veszteseg lehet masoknak es szeretteiknek?
> Egyelore ennyi, ha senki nem reagal, el is dugultam, ha
> lesz valasz, es tudok ra erdemben felelni, meg fogom
> tenni.
Nehez elhinnem, hogy a tobbiek azert nem reagaltak, mert egyetertenenek
veled...
(ha reagaltak, csak nem vettem eszre sorry, a news szerver szarakszik
mostansag...)
udv mindenkinek, es baleset mentes kozlekedest!
Balazs
UI: nincsenek illuzioim, hogy eszheztersz, es hogy merhetetlen
onzesedbol kicsit visszaveszel... Ha valoban ugy kozlekedsz ahogy irod,
akkor csak azt tudom remelni, h hamar megszabaditanak a
jogositvanyodtol, vagy nem viszel magaddal artatlanokat. :(((
|
+ - | Re: Melyiket vegye? - szubjektiv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Nagyak: a felsoroltak kozul racionalis szempontbol:
MONDEO. Dizelje NAGYON jo, ertektartasa kozepes. Jol osszerakva, "rendes"
nemet auto.
Szivem szerint:
156. Dizelje es formaja kivul-belul fenomenalis, ertektartasa
katasztrofalis.
Superb? A letezo legnagyobb kompromisszum. Autonak nem auto, nagynak nagy,
ara magas, presztizse nulla. Ertektartasa eppen ezert meg lehet, hgoy a
156-nal is rosszabb.
BMW: meretben talan a legkisebb a negy kozul, TOKELETES dizelmotorral (hang,
nyomatek). Magas ar, nagy ertekvesztes. Nagyon szeretheto auto.
Ha edesapad 6 evnel hosszabb idore veszi az autot, az ertekvesztes rovat
figyelmen kivul hagyhato.
djtiszy
|
+ - | hutoviz fogy (+re: kartya, igazolvany stb.) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok,
a multkorjaban hazafele menet a hutovizhomersekletjelzomuszer mutatoja ugy
viselkedett mint a regebbi hifi magnok jelerosseg muszerei. fel-le ugralt.
otthon hosszas es alapos kutakodas :) utan rajottem, hogy elfogyott a
hutoviz (folyadek). utantoltottem, egyelore vizzel, azota kb. 500 km-enkent
elhasznalja a tartaly tartalmat (a "low" es a "full" jel kozt kb. 2-3 deci
lehet). allitolag nem a hengerfejtomitessel van a baj, mert akkor sokkal
gyorsabban (1-2 km) alatt elfogyna. lehet, hogy vhol repedes van a huton,
epp csak ilyen kicsi? ha igy van, ekkora nyomason nem kellett volna mar reg
szetfeszitenie a hutot? ha nem ez, akkor mi egyeb lehet az oka?
mas.
kartya+pin kod, ugyan leragott csont, de, mivel kihagytam egy hetet:
tudomasom szerint csak a _bank_kartyanal kernek pin kodot vasarlas eseten,
a _hitel_kartyanal nem. a hitelkartyak tobbnyire (mindig?) dombornyomottak,
a bankkartyak ritkan. nekem van mindketto (citibank, visa, amex), es eddig
vasarlasnal a visa hitelkartyahoz soha nem kellett pin. bankkartyanal
mindig. amex kartyanal szinten soha nem kertek. amikor megkaptam a visa
hitelkartyat, felhivtak erre a figyelmemet, es mondtak, ha vasarlaskor
barki keri a pin kodot, tagadjam meg, es azonnal hivjam fel oket, mert
akkor le akarjak masolni a kartyat.
igazolvany.
en kb. egy evig kuzdottem a kartya jogsimmal, mert az okmanyirodaban
mondtak, hogy hasznalhatom szemelyikent is. feladtam. a postan nem tudtam
kp-t felvenni, nem adtak ide a csomagomat (hiaba mutogattam a tajekoztatot,
hogy alkalmas a szemelyazonossag igazolasara, hivatkoztam
kormanyrendeletre, a vallukat vonogattak, mondvan a postaszabalyzat nem
fogadja el), bankban nem tudtam hitelt felvenni, mert ott a
szemelyazonossagi igazolvany eloiras volt. aztan elmagyaraztak nekem, hogy
a jogositvany a szemelyazonossag igazolasara _alkalmas_ de nem
szemelyazonossagi igazolvany. ahol explicit azt kerik, ott a jogsi semmit
sem er. egy darabig kuzdottem, aztan feladtam.
HAT.
nezegettem a kepeket, olvastam a beszamolokat.
nem lehetne egyszer (eszak-)dunantulra szervezni egy talit? en is szivesen
elmennek, de 1-2 napra 3 gyerekkel eleg maceras messzire utazni. tudom,
szervezzem meg en magam, de sajnos se idom, se ismeretsegem se tehetsegem
nincs az ilyesmihez, viszont szivesen besegitek, ha tudok.
robi
mg 1.8td
|
+ - | RE: Opel-ABS lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
A lampa azt jelenti, hogy nem mukodik az ABS-ed. A feked ettol meg lehet
nagyon jo, csak eppen adott esetben blokkol.
En honapokig jartam igy az enyemmel es a mult heten szantam el magam, hogy
rendberakom: eloszor atneztem a hozzatartozo biztositekokat, majd miutan
azok rendben voltak, elvittem egy autovillamossagi szakihoz. Az egyik
kereknel levo erzekelo csereje megoldotta a problemat.
Udv,
pJ
Karacsonyi Jozsef:
>Tegnap este ota bosszant engem a muszerfalon vilagito ABS lampa.
>Gyujtas utan nem hajlando elaludni. Minden jol mukodik, a fek is
>jo, a fekbetetek is meg eleg vastagok ( szemre legalabbis ), de
>gondolom ez nem kellene hogy sokaig igy maradjon
|
|