Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2109
Copyright (C) HIX
2004-03-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: jobban megy, kenmentes, Gov (mind)  61 sor     (cikkei)
2 re: kis auto (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Jobban megy ? (mind)  21 sor     (cikkei)
4 re: benzin birtoklasa (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: Vezerlo (mind)  16 sor     (cikkei)
6 re: alfa 33 (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re[2]: gatlastalan :( (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: fejtamla (mind)  21 sor     (cikkei)
9 re: trabant eredetisegvizsga (mind)  11 sor     (cikkei)
10 re: re: Fogash, a gatlastalan hazudozo (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Tali (mind)  12 sor     (cikkei)
12 re: Fogash, a gatl (mind)  7 sor     (cikkei)
13 kenmentes olasz mentalitas (mind)  28 sor     (cikkei)
14 Hajdu (mind)  6 sor     (cikkei)
15 ujsaghir (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Fenykurt 3. (mind)  33 sor     (cikkei)
17 re: re: re: kenmentes (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Ontvenyek (mind)  45 sor     (cikkei)
19 Re: fejtamla (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: kifakadas (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: kenmentes (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - Re: jobban megy, kenmentes, Gov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mit jelent az, hogy "jobban megy"?
>> Jobban gyorsul, vagy rugalmasabb?
> egyik sem, illetve mindketto. Szamokban nehezen
> kifejezheto az az erzes, ahogy a motor "el",
> ahogy reagal a gazpedal legkisebb mozdulatara is.
Dehogynem fejezhezo ki: 500 newtonmeter. :)

> Az Alfa Romeoban az a szep, hogy barmilyen gazadasra
> ugy megindul, mint a fekevesztett barom.
Fentartasokkal fogadom az ilyeneket, de szivesen
kiprobalnam.

> Tetszoleges fokozatban, tetszoleges fordulatszamnal
> lenyomva a jobb oldali pedalt azonnal felhordul es
> mar lapulsz is bele az ulesbe. Vannak persze autok,
Ehhhehhehehe napersze. 50 hm/h, 5-odikben, ugye?
Ovatosan az ilyen "tetszoleges" dolgokkal...

> amik 0-100 jobban gyorsulnak, vagy nagyobb a
> vegsebesseguk, vagy a szokasosan mert rugalmassaguk
> (60-100, 80-120 IV, V fokozatban) jobb mint az Alfae,
> de az biztos, hogy nagggyon keves auto letezik,
> ahol ezt izgalmasabban adnak elo. Az az en bajom a
> gyors japan autokkal (kiveve Impreza), meg a gyors
> Opelekkel, VW-vel, hogy megy-megy, de nincs hozza
> egy szep hang, egy kellemes erzes. Az Alfaban az a
Hix autotalira ha jossz, megyunk egyet az Opelemmel,
oks?  :)

> szep, hogy minden kilometer elmeny. Lehet, hogy nem
> ez a leggyorsabb auto a vilagon, de ha vezeted, ugy
> erzed, nincs nalad gyorsabb...
Heh, en a Calimmal ereztem igy :) Meg egy kolcson
525tds bombivel.

>> A haverom Audi A6 2.5tdi-je pl. "csak" 140 lovas,
>> de akkora nyomatek van benne, hogy otthagyja az
>> Omegamat, amikor csak akarja. Akkor most melyik
>> "megy jobban"?
> Ha akkor hagy ott, amikor akar, akkor ertelemszeruen
> az ove megy jobban, nem? 
Az elozo loero alapu leiras szerint az enyem. Akkor
hogy is van ez? Ugy, hogy CSAK a nyomatek szamit, nem
a loero.

>> A 177LE amugy elegge sovanyka a 3literbol, ha
>> megnezel egy haromezres Alfa Romeot a maga 210LE
>> (24V->232LE) teljesitmenyevel. Vagy akar csak a
>> 2.5-os. Ez meg pont a 12v miatt van, a 24v-s
>> 210 loero. Nem "Alfa Romeo" kerdese.
> Olvasd el meg egyszer! Az Alfaban a 12v a 210LE,
> az Opelben csak 177LE. EZ Alfa Romeo kerdese. :)))
Ok, ezt telleg nem lattam, hogy az a 12v-os.

> Es hozza olyan hang, hogy felall a szor a hatadon.
> Aug 20-an Vacon Alfa klubtalalkozo es gyorsualsi
> verseny, ott aztan vannak hangok. Mikor ket
> hathengeres Alfa nyom egymas ellen, leirhatatlan...
Na ezt meg fogom nezni, az biztos.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 62.153.139.5)
+ - re: kis auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Citroen AX  dizel: azt semmi sem ubereli ebben a kategoriaban :)
Persze csak ha sikerul venned egyet...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Jobban megy ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szeretnem megkoszonni a hoallo festek, konyvesbolt otleteket !
Mindig tudtok jo tanaccsal szolgalni ! Koszi !

A jobban megy LE vs. Nyomatek temaban sajna nekem nincs
sok tapasztalatom (nem volt szerencsem sok autot vezetni), de
ha mar feljott a tema akkor szeretnem ismet a velemenyeteket kerni:

Nekem egy 1.8-as D GTE Kadettom van (115 lovas 150 Nm injektoros, 8 szelep).
Nagyon elegedetlen vagyok vele ! Csak "szenvedve" megy es egy 1.4 Astra
lenyomja "siman". 

Velemenyetek szerint ez ennyit tud es ne keressem a hibat benne ? 
Vagy az a gond, hogy nagyon oreg ? 21 eves !  :-)

Masikat nem veszek ! :-) Ez autoszerelem ! :-)

A legjobbakat !

Istvan
+ - re: benzin birtoklasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Te szoktad olvasni, netan ERTELMEZNI amit mas ir a listara?
Esetleg 2 napra visszamenoleg is?
Ket nappal ezelott:
Ha a benzintartalyban ukran benzin van, es az utlevelben nincs
1 honapos ukran pecset, akkor lefoglalas, elkobzas, fobeloves.
En masnap:
40 liter lehet a benzintartalyon kivul.
Erre te beidezed a torvenyt, hogy 40 liter lehet a tartalyon kivul.
Ha mar hozza kell szolnod, akkor az alap kerdesre legy szives.
Mert az eleg durvan hangzik. Es szerintem nincs is igy, mert a
kocsit kolcson adhattam, utlevelet nem kell hordanom, 20 evvel
ezelott voltam ukrajnaban, es most talaltam a garazsban, valaki
ki akarta onteni, en meg elkertem tole, oda ajandekozta, stb ...
Az ingyent azert irtam, hogy nehogy orgazdasaggal, vagy ilyesmivel
legyek gyanusithato.
+ - Re: Vezerlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regota nem neztem be, es epp veletlenul akadt meg egy levelen az olvaso, es abb
ol is csak ennyit lattam:

"Tovabbra sem gondolom ugy, sot sosem gondoltam ugy. Nem is irtam ilyet, ugyhog
y nem tudom miert akarod rameroltetni, hacsak nem azert, hogy legyen mibe belek
otni..."

Nem ismerlek benneteket, de errol a mondatrol kitalaltam ki a bekuldo ;-) Es gy
orsan toroltem. Valos temakrol is van szo mostanaban, vagy csak a szokasos eszo
sztas? :-)

MiniMe

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-50620ac9.catv.broadband.hu)
+ - re: alfa 33 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jó autó az az alfa 33 csak kicsit öregecske, és Olasz, ez az összeállítás
így semmi bíztatót nem eredényez. Ha nincs pénzed, vegyél egy tömegautót,
amihez bontóban kapsz mindent. De előtte keress egy-két-három ismerős
autószerelőt, akinek kikéred a véleményét, hogy ennyiből mit vegyél, ami az
igényeidnek is megfelel, de nem fogod inged-gatyád rákölteni a javításokra.


Tamás
+ - Re[2]: gatlastalan :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:@  Nem birom ki. :(

 >Meglehetosen egyertelmuen bizonyitottam, hogy olvastal mailt,
 >ugyanis valaszoltal egy olyan cikkre, ami ugyanabban a szamban
 >volt... Ugye Bangkokba sem erkezik ket darabban a HIX AUTO?

Tudjatok, velem is sokszor elofordul, hogy elkezdek egy digestet, majd a
masodik vagy a tizenharmadik levelnel megszolal a telefon, hogy menjek.
Es megyek, es nem is erek haza, csak masnap reggel.

Nagyban nem erdekel, hogy mirol volt szo, mert reg nem olvasom az illeto
irasait, de mit tegyek, ha a kepernyon 1mp-re megjeleno irasbol 50 helyrol
szurja a szememet a parejsag.... :((((((((((
-- 
Udv mindenkinek akitol ebben a levelben nem ideztem!
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: fejtamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2108, :
 >sokszor olvasom prospektusokban meg egyeb helyen, hogy: aktiv fejtamla.
 >ez mi?
 >utkozeskor elorenyomodik megtamasztva a fejet? hogy csinalja ezt?

Igen. Ez is valami pirotechnikai cucc. Ugye nem szokas a fejet a fejtamlanak
donteni vezetes kozben -- en legalabbis ettol azonnal elalszom.
Nyilvan hatulrol torteno nagyereju utkozeskor old ki.

 >van ennek jelentosege vagy ez csak azok kedveert van, akik fekszenek a
 >kocsiban?

Ha nem fexel, akkor is hatradolsz, ha beledmennek hatulrol.
Na de azert nem is vagy 15 centinel messzebbre a fejtamlatol, vagy de?
Lattam egy sracot, aki a szerintem normalisnal kicsit jobban hatradontott
sportulesben ugy vezet, hogy a torzse teljesen fuggoleges, vagy talan meg
egy kicsit elore is dol. Tehat a gyerek meg az ules kozott konstans 20 fok
van, es igy utazunk 150-200-as sebesseggel. Ez marhara nem tetszett.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - re: trabant eredetisegvizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Tudja valaki most mennyibe kerul?
----
THG-nel:
Tr 601: 8725Ft
Tr 1,1: 15725Ft

  www.thg.hu

Udv,  Triznyak
+ - re: re: Fogash, a gatlastalan hazudozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj Fogash!

Mostanra sikerult elerned a limitet, belephetsz a 
klubba. Miutan kello szamu hulyezesben volt reszed, es 
elegge hazudos is vagy, szerintem Te is 
"kimenekulhetsz". Bar, egy onanizalassal meg ados vagy!

Udv, Triznyak
+ - Tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTO,

Sziasztok,

kicsit lemaradtam a listaval, de orommel latom, hogy ujabb tali
szervezodik!
A letszamom meg bizonytalan, de 2 fo biztosan jelentkezik.

-- 
Best regards,
 Bagacs                          mailto:
SEAT Cordoba 1.6
+ - re: Fogash, a gatl (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok,

tegye fel a kezet, akit a tovabbiakban is erdekel Fogash es Hajdu
Csaba pofozkodasa es tamogatja, hogy a listan folytassak, mivel
mindenkit erdeklo temarol van szo!

a.
+ - kenmentes olasz mentalitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>folyamatosan az az erzesem, hogy az olaszok
>rendkivul erzekenyek arra, hogy (sajat allitasuk szerint) minden ami
>gepjarmutechnikaban csucstechnika, azt vagy ok talaltak ki, vagy ok
>fejlesztettek tokelyre (amolyan jo olaszos mediterran melldongetos
>mentalitas :-) ). es mivel a fenti allitast (marmint hogy az alfa kozv.bef.
>motorja az egyetlen ami birja a nem kenmentes benzint) eddig meg csak es
>kizarolag alfas iranybol hallottam (igaz a cafolatat meg sehonnan) felmerul
>bennem a csusztatas (marektingcelbol enyhen eltulzott markasovinizmus - ld.
>olasz mentalitas) gyanuja.

Egy csomo mindenben valos elsoseget birtokolnak:
- 13 fokos hengerszogu VR6 motor a 10es evek kozepen Alfa Romeo
- ikergyujtasos otto-motor Alfa Romeo a 20as evek elejen
- DOHC szeriaban Alfa Romeo az elsok kozott, nem csak sportprototipusokban, de 
nagy szerias modellekben is
- valtozo szelepvezerles szeriaban Alfa 75 2.0 TS (ikergyujtassal kombinalva)
- az elso kozvetlen befecskendezeses dieselmotor Fiat Croma 2.0 TDiD
csak amik igy hirtelen eszembe jutnak mindenfele irodalom felnyitasa nelkul. 

A kenmentes uzemanyagrol azert nem szol senki, mert nyugaton alapvetoen olyan a
lacsony az uzemag. kentartalma, ami az ott kozlekedo autokat nem zavarja. Ugyan
ezeket viszont Magyarorszagon eladva a vevo szembesul a problemaval, hogy a dra
ga penzen megvett csucstechnikas autojat kenytelen 300 forintos reklambenzinnel
 tankolni, ha nem akarja csak a parkoloban nezegetni a menni nem hajlando kicsi
kejet... Persze a naagy VW meg Mitsubishi nem veri nagydobra, hogy a kozvetlen 
befecskendezos autoi Mo-ra tkp nem is alkalmasak... 

Fogash
+ - Hajdu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Irja mar meg valaki, hogy Hajdu Csaba az igazsag bajnoka, hatha akkor vegre abb
ahagyja. 

Fogash

ui: nem a'm, csak megint hazudok...
+ - ujsaghir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kiszivárgott hírek szerint Magyarországon szereltetné össze új, 90 lóerős dízel
motorját a Fiat. A Világgazdaság megkeresésére a torinói központ a General Moto
rsszal közös szentgotthárdi leányvállalatán, az Opel Magyarországon keresztül j
elezte: remélik, a jövőben lehetőségük lesz arra, hogy a dízelmotor-gyártási ka
pacitást megnövelje a vállalat. Az olasz szakszervezetek ugyanakkor aggódnak a 
mirafiori gyár kapacitásának esetleges csökkentése miatt. (VG 9. old.)



Fogash
+ - Fenykurt 3. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Olvastam a valaszokat, de csak most van erkezesem
	reagalni.
	  Elgondolkodtam a dolgon, es amennyiben minden o-
	lyan magyarazatot, ami rosszhiszemuseget tetelez
	fel, elvetek, es probalok johiszemu magyarazatot ke-
	resni a dolgokra, akkor az alabbi "jon ki".
	  Mivel a Xenon lampa fenynyalabjanak atmenete sok-
	kal "hirtelenebb", mint a normale (Errol egyebkent
	fogalmam nem volt, most olvastam valamelyikotok hoz-
	zaszolasaban, de valoban igaz!), elkepzelhetonek
	tartom, hogy amig valakit hatulrol kozelitek meg,
	az auto "bologatasa" miatt hiheti, hogy ravillan-
	tottam (holott nem), amely hatast valamennyire meg
	az automatikus magassagallitas mukodeskeptelen mi-
	volta is erosithet. (Sokat nem, mert azert eleg las-
	su volt, lattam mukodni, amikor meg jo volt!) Tovabb
	"rontja" a helyzet (onragzo fonev, automatikus targy-
	eset ;-)) a relative nagy sebesseg, ami szinten ne-
	gativ iranyban befolyasolja az auto "bologatasat".
	(Kulonosen a magyar utakon...)
	  Szumma szummarum: ha feltetelezem, hogy az elottem
	halado _azt_hitte_, hogy ravillantottam, akkor meg
	el is fogadom a viselkedeset.
	  Igy legyen!
	  Koszonom, es udv mindenkinek:

								Nagyak

	U.i.: azert latom, a lista szintje olykor mar-mar az
		enyem ala sullyed, szoval meg olyan durva sem
		voltam... :-(
+ - re: re: re: kenmentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

valamiert az iromanyom fele kimaradt (pedig a hix a teljeset igazolta
vissza) raadasul a digest fejleceben a teljes irasom sorainak szama all

mivel mar semmi kedvem ujbol leirni olyan reszletesen, amit irtam (az
eredeti peldany meg mar nincs meg) osszefoglalom:
kikerestem az audi es a vw magyar es nemet honlapjarol az osszes fsi motor
adatait, mindegyik 95-os benzint ir elo. ugyanezt megneztem a mitsu angol,
nemet es magyar honlapjan ugyanilyen eredmennyel. es bevagtam egy jo hosszu
idezetet a mitsu honlaprol, ami arrol szol, hogy hogyan oldottak meg a
kenmentes uzemanyag problemejat es egyeb nyomatekproblemakat (
http://www.mitsubishimotors.co.hu/techn/gdi.htm )

ezek utan feltettem a lenyegi kerdesemet: tulajdonkeppen miert problemas a
magas kentartalmu uzemanyag az ilyen motoroknal ? es pontosan hogyan is
oldottak meg ezt alfaek? (rakarestem az archivumban, megtalaltam fogash
egyik irasat ebben a temaban, de az nekem nem valaszolta meg a kerdest)

egyebkent meg mitol "kasztralt" a gdi motor?
(markasoviniszta erzekenysegemnek erosen banto a kifejezes, ezert ha lehet
kerem mellozzuk a hasonloan lealacsonyito jelzoket - ellenkezo esetben
elraktarozom az "irigyseg" feliratu fiokba :) )

ja, es meg hozzatettem a hozzaszolasom vegere, hogy mielott barki el akarna
harapni a torkom, elarulom, hogy az eszt nem osztani akarom, hanem
gyujteni.

robi
+ - Ontvenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Fiúk! Sziasztok Lányok!
 
Marky:
A prof. azonnal
mutatott is egy GGG csavarrugot, hogy ne higyjunk
a dajkameseknek, hogy az ontottvas rideg.
 
Nem csak Marky-nak szol, hanem a tobbi "hitetlenkedonek":-) is:
 
Attol, hogy rideg, meg lehet rugalmas!
 Csak eppen, ha torik, akkor ridegen torik! Ugyanis a tores modjaban van
kulonbseg.
Leggyakrabban rideg, kifaradasos vagy keplekeny toresrol beszelunk femek
eseten.
Az edzett acel,  ami nincs jol vagy egyaltalan megeresztve,  is torhet ugy,
mint a hagyomanyosnak mondott ontottvasak. (ha nem hiszed, akkor ejts le egy
rosszabb minosegu furot a betonra)
2,11%C felett ontottvasrol, alatta acelrol beszelunk, de mindkettobol lehet
ontvenyt kesziteni! Epp ugy, ahogy az aluminiumbol aluontvenyt, ill.
otvozott aluminiumbol is!
Az ontottvas, attol fuggoen, hogy a szen milyen formaban van jelen, lehet
tobb fele, es így eleg kulonbozo tulajdonsagokat testesíthet meg. Ezekhez
jon hozza a kulonleges vasontvenyek fogalma, ezek pedig nem masok, mint az
erosen otvozott vasontvenyek. Ezek kozott van olyan, amibol
dugyattyugyuruket allitanak elo.(lattal mar ilyet?) --> Ez is egy fajta
ontottvas, de egyaltalan nem azonos azzal, ami a kerti ontozomu haza!
Erdekes megfogalmazas a mostansag divatos aluminium futomu kifejezes is,
mert egyes elemekben meg a 40%-ot sem eri el az aluminium aranya az
otvozetben! Igaz, a hagyomanyos anyagu futomualkatreszekben 1%-nyi aluminium
sem volt!
 
Ui: Az uvegszal is a rideg uvegbol van, megis az egyik legrugalmasabb es
legszilardabb anyagot allítjak elo belole!
 
Uvozlettel:
 
Jockey
Anyagtechnológus

T. K. N. Kft.
H-6000 Kecskemét; István király krt. 23/a.
Tel.:  ++36/76/517-205
Fax.: ++36/76/517-201
E-Mail: 
<mailto:>
+ - Re: fejtamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 29 February 2004 22:34, robert.kozma wrote:
> sokszor olvasom prospektusokban meg egyeb helyen, hogy: aktiv fejtamla.
> ez mi?
> utkozeskor elorenyomodik megtamasztva a fejet? hogy csinalja ezt?

http://www.auto.bme.hu/sajtotaj/opel/aktivfej/aktivfej.html (az elso google 
talalat:)

> tenyleg van ennek jelentosege vagy ez csak azok kedveert van, akik
> fekszenek a kocsiban?

Nem tudom hogy pontosan mennyivel hatekonyabb mint egy klasszikus fejtamla, 
illetve mint egy "fejkozeli" fejtamla. Az elsonel valoszinuleg jelentosen, 
a masodiknal (ami egy olyan megoldas hogy a fejtamla ket reszbeol all es 
az egyiket kozel lehet huzni a fejhez, igy kulonbozo morfologiaju emberek 
is be tudjak allitani hogy kozvetlenul a fejuk mogott legyen a tamla) mar 
alighanem kevesbe. A renault szerint a "fejkozeli" megoldas 
(http://www.renault.com/img/coa19990200319.jpg) 35%al csokkenti a 
[gondolom rafutasos balesetbol szarmazo] konnyu serulesek szamat (fogalmam 
sincs hogy ezt mikent szamoltak ki), hogy az aktiv ehhez kepest meg 
mennyit csokkent, passz.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: kifakadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

[Triznyak es Fogash is reagalt a nyafogasomra]

Tulajdonkeppen nem banom hogy elkuldtem a listara azt a oda nem igazan illo 
levelet. A tobbi listatagtol elnezest erte (es ha mar az eredeti oda ment, 
ezt is oda kell kuldenem), de igy legalabb tisztazhattunk egy dolgot ami 
esetleg, ha hagyom felgyulni, meg hevesebb reakciohoz vezethetett volna. 

Megertettem hogy felreertettem a reakciotokat (amit amugy sejtettem, de a 
kisordog...), es remelem hogy ti meg megertettetek az en reakciomat.

Errol ennyit, Autozzunk tovabb bekesen. Sot, autozzunk tovabb bekesen :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: kenmentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 29 February 2004 22:34, robert.kozma wrote:
> egyebkent ugy emlekszem a kozvetlen befecskendezeses motort elsonek a
> mitusbishi fejlesztett ki (az 1995-os frankfurti szalonon mutattak be).
> ha igy van, meglepne, hogy nem jutottak el odaig, hogy ezt a problemat
> megoldjak.

Pedig egyelore nem nagyon jutottak kozel hozza. (Az is igaz hogy lehet hogy 
azert mert onnan indulnak ki egyes gyartok hogy mire ez el kell terjedjen 
lesz kenmentes benzin. Biztos lenne valami megoldas jo dragan, de azt meg 
nem eri meg hasznalni.)

> melldongetos mentalitas :-) ). es mivel a fenti allitast (marmint hogy
> az alfa kozv.bef. motorja az egyetlen ami birja a nem kenmentes benzint)
> eddig meg csak es kizarolag alfas iranybol hallottam (igaz a cafolatat
> meg sehonnan) 

Nem csoda, es ha kell en most megcafolom:-) Meg mehet butykolni a kozvetlen 
befecskendezeses motorokat is ugy hogy elbirjak a mai kenes benzint - csak 
eppen a motor fo elonyerol le kell hozza mondani. Akkor meg minek? Arra jo 
hogy a ceg technikai hozzaerteset tanusitsa, de egyebkent nincs haszna egy 
masik modern motorhoz kepest.

> 2) megoldottak a magasabb kentartalmu benzin problemajat (de most egy
> valamit nem ertek. ebbol nekem ugy tunik, mintha a magas kentartalom a
> karosanyag-kibocsatas miatt lenne problema es nem a motor konstrukcioja
> miatt. tul.keppen miert problemas a magas kentartalom?)

Jol erted, a karosanyag-kibocsajtas miatt. Viszont tudni kell hogy a 
kozvetlen befecskendezes fo elonye pontosan a karosanyag-kibocsajtas 
csokkentesenek a lehetosege, nem az erosebb motor vagy ilyenek. Az altalad 
idezettekben a kulcspont ez: "szelektiv katalizatort
kellett beepiteni a kipufogo rendszerbe, amely ellenall a magas
kentartalomnak". A kerdes hogy mikent sikerult kennel szemben ellenallova 
tenni. (Lasd ugyanis a http://www.acea.be/ACEA/sulfurreportjuly2000.pdf 
doksi 10. oldalan az 5a abrat es kornyeket.)

> tehat igazabol a fo-fo kerdesem:
>
> miert problemas a nem kenmentes uzemanyag altalaban a kozvetlen
> befecskendezeses motoroknal es miert nem az az alfaban?

Passz. Ha igaz, majd Fogash megmondja mit csinalnak maskepp az alfasok :-)

-- 
Udv, Sandor
Ui. Ez egy szedett-vedett gyors level, valoszinuleg egy vagon 
pontatlansaggal :-(

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS