1. |
OTP-Garancia folytatas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
Tali (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
3. |
Kenmentes? (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
Vezermutengely csapagyfedel (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
5. |
Eredetvizsgalat (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: gyartastechnologia (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: re: traffi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: re: traffi (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: zoldkartya - AFA (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
10. |
riaszto+benzinkut (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
11. |
csapagyfedelek sorrendje (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
12. |
mai vegyes (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
13. |
re: re: Zoldkartya - AFA-s vagy nem AFA-s (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
14. |
tali (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
15. |
re: re: autos politika (flame?) (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: Benzinkut eloadas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Vezerles (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
|
+ - | OTP-Garancia folytatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Kozben a helyzet fokozodik. Kiderult, mi tortent: Amikor Dekra
felvette a kart, akkor elirtak a kocsi gyartasi idejet, 1992 helyett
2002-t irtak.Hozzateszem, hogy ez artatlan tevedes volt, tenyleg
nem megkenes esete forog fent. Ezt az OTP kiszurta, es belerakott
a 'rohadt budos csalo' kategoriaba es elosztotta kettovel a kart.
Namost ez ugyben tud-e valaki segiteni? Konkretizalva: a karfelvetel
szerint serult a lokharito (cserelni kell) illetve serult a hatso
ajto (kikalapalas, fenyezes). A kocsi egy Mazda 323 kombi (meg a regi
323 fajtabol). Amennyire ertettem a szerelot, a regebbi modelben
ezek javitasa nemhogy olcsobb, hanem dragabb kell legyen. Van valaki,
aki hajlando ezt kiszamolni nekem? Azaz lokharito (hatso) csere,
hatso ajto lebontasa (kombi!), kalapalas (kicsi, alig serult),
fenyezes. Mindezt 2002 evjaratra es 1992-re. Amikor szerlomnek
mondtam, hogy az OTP szerint ennyi a kar, akkor padlot fogott.
Emlekeim szerint csak maga a lokharito 45 kHUF volt az eredeti (felulbiralt)
karbecslesen. Amennyire tudom, regi lokharito dragabb.
Masik kerdes, hogy ilyenkor mi a teendo? Nyilvan lehet irni az OTP-nek,
hogy terjenek mar magukhoz. Nyilvan egy rohadt, budos csaloval nem
fognak szoba allni. Nyilvan lehet irni a biztositasi felugyeletnek, amelyik
le fog szolni az OTP-nek, hogy vizsgalja felul, de megint kigyullad a
'rohadt budos csalo' lampa, semmi nem fog tortenni. Ez utan gondolom lehet
perelni, de ez nem tudom, mennyire jarhato ut. Koltsegek, ido, stb.
kb. 80 kHUF-rol lenne szo (165 kHUF-t vizsgaltak felul 85-re).
Koszonettel,
Gyula
|
+ - | Tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ize, kis korrekcio a listahoz:
En nem 2+2, hanem ketto felnott es
egy darab gyerek (vagy fel, meg csak ket eves :)
Neki nem kell kulon hely, ha osszetolhato ket agy.
Koszi,
GMA
|
+ - | Kenmentes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Ha eltekintunk a marketingtol, valoban nem kenmentes a 95-os?
>Vagy tonkreteszi a katalizatort?
>Ha valaki ismeri ezeket a dolgokat pls. ossza meg velunk.
Nalunk van tobb mint 8.000 gyari-uj gepkocsi, benzinunk pedig csak 95-os
van.
Feltetelezem a ken a savas anyagok kialakulasanak megelozese miatt nem
elonyos.
De hogy a katalizatort tonkretenne... nem tudok rola.
Es mondhatnam azt is, tobb mint tiz eve vannak katalizatoros autok, megis
mennek es azokat is 95-ossel tankoljak/tak.
Ja es meg valami.
Ha valami megnoveli az elettartamot, akkor annak hianya nem csokkenti!!!
Maximum a valamivel torteno hasznalathoz kepest.
teeby
|
+ - | Vezermutengely csapagyfedel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nos ha emlekeim nem csalnak en lattam olyat is, ami gyarilag meg volt
szamozva.
Sot, az ausztriai opel gyarlatogatasnal volt lehetosegunk megfigyelni a zart
gepsor mukodeset egy plexi mogul, ami a hajtokar also csapagyfedelet letori.
Nem vagjak, vagy kulon gyartjak. Egybe elkeszul, megmunkaljak a
csapagyu:le'ket, aztan ugy tori el a gep. Termeszetesen mindez robotizalva.
Bemegy a nyers hajtokar kijon a kesz hajtokar.
teeby
|
+ - | Eredetvizsgalat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Szeretnem, ha nem lenne igazam! Egyaltalan, mi szukseg
>van az eredetiseg vizsgalatra???? (az adobevetelen kivul)
Egyik celja a jogosulatlanul kozlekedo gepjarmuvek kiszurese _is_ lenne.
Utott motorszam, hegesztett alvazszam stb.
Sajat tapasztalat ebbol annyi, hogy ha kiderul sem tortenik semmi.
Ezenkivul kiallitanak egy papirt, ami alapjan az o rendszeruk szerint
besorolast kap az auto.
Joggal merul fel a kerdes, hogy ez kit erdekel?
Mert vagy nem engedjuk eladni a hegesztett alvazszamu lopasgyanus autot,
vagy (amint a gyakorlat mutatja) eladhato mondjuk C minositessel.
Nos en is kivancsian varom a beszamolot ennek a gyakorlati hasznarol, es az
eredmenyessegerol.
teeby
|
+ - | Re: gyartastechnologia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Ez nem mond ellent annak, hogy a gyartas soran esetleg csak 2 (vagy
> 3, 4, akarhany) meretosztalybol szarmaztak; valoban egyediek akkor
> lennenek, ha osszerakas utan egyutt furnak fel az egeszet...........
Errol van szo, pontosan igy keszulnek. Nem nagyon tudom elkepzelni,
hogy milyen meretosztaly lehetne a fotengely csapagyfedeleknel. Ezt a
furatot a csapagycsesze kulso atmeroje, minusz 0,02- 0,04mm-re kell
kesziteni, ami ettol eltero az selejt, mert vagy szorulni fog a
fotengely, vagy laza a csapagy es megforog/hat a furatban. A furatok
egytengelyusege is nehany szazadmilimeteren belul kell hogy legyen,
kulonben feszul a fotengely. Hogy ezeket a vonalfurason kivul, ilyen
pontossagon belul, milyen eljarassal lehet meg gyartani azt nem tudom.
>......... Lehet, hogy van ilyen technologia is, es ilyenkor tenyleg
problema a
> potlas, raadasul mindket esetben ott van meg a hasznalat kozben
> eloallo kopas, deformacio, stb.
A potlas annyira problema, hogy blokkot kell cserelni miatta. A kopas,
es deformacio eseteben, bizonyos merteken belul, van mod a javitasra,
ujra furassal.
Amit eddig en lattam motorblokkot, akar europai, akar amerikai, akar
japan, az mind egyenkent megjelolt csapagyfedellel keszult. Minden
fedelnek van egy tobbjegyu szam, es/vagy betu jelolese, ez egy motoron
belul azonos, es beutik a blokkba es a fedelekbe.( ezzel jeleolve az
adott blokkhoz tartozo fedeleket) A fedelek egyenkent jelolve vannak a
beepitesi sorrend szerint. Ugyan ez vonatkozik a hajtokarok
csapagyfedeleire is, amiket manapsag mar nem ket felbol osszeillesztve
munkalnak meg, hanem a megmunkalas utan felbe torik. Itt mar "ranezesre"
sincs ket egyforma.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: re: traffi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
En is elojegyeztem a naptaramba a talit de ez meg nekem messze van. Igyekszem m
indent ugy rendezni hogy menni tudjak(junk) de nem akarok meg semmit foglalni i
ll. foglaltatni. Elvileg 1+2 a letszam.
Talan lesz meg szabad szallashely 1 hettel elotte...
Udv.
G.Laci Zoltan
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: halhoupro2.halliburton.com)
|
+ - | Re: re: traffi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
En is elojegyeztem a naptaramba a talit de ez meg nekem messze van. Igyekszem m
indent ugy rendezni hogy menni tudjak(junk) de nem akarok meg semmit foglalni i
ll. foglaltatni. Elvileg 1+2 a letszam.
Talan lesz meg szabad szallashely 1 hettel elotte...
Udv.
G.Laci Zoltan
Ps. Tiszy, keszultok Genfbe? Mikor lesz az expo pontosan?
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: halhoupro2.halliburton.com)
|
+ - | Re: zoldkartya - AFA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem AFA-koteles a zoldkartya:
http://www.apeh.hu/informacio/kornyafa.htm
borga
|
+ - | riaszto+benzinkut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tiszteletem,
Riaszto:
>Sziasztok,
>
>autoriasztot keresek. Lehet hasznalt jol mukodo, esetleg uj.
Javaslom a "ceasar" termekeket (http://www.autoriasztok.hu/) nekem is,
es ismerosok kozott is talalhato ilyen tipusu riaszto jelen pillanatig
nincs vele semmi problema.
Benzinkut:
A 95-os es a 98-as is tartlmaz kent. A 98-as felel meg az EU
eloirasoknak. Meg a 99-s nek is van minimalis ken tartalma.
A MOL kutakon a kutasoknak meg van hatarozva, hogy egy honapban mennyi
99-est kell eladniuk. Ha nem teljesitik megvalnak toluk. Ennek
kovetkezteben az is bevett szokas, ha ok tankoljak meg a kocsit es a
kuncsaft nem figyel 95 helyett 99-el toltik tele, utanna meg lehet
vitatkozni...
Tamas
|
+ - | csapagyfedelek sorrendje (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ez nem mond ellent annak, hogy a gyartas soran esetleg csak 2
>(vagy 3, 4, akarhany) meretosztalybol szarmaztak; valoban egyediek
>akkor lennenek, ha osszerakas utan egyutt furnak fel az egeszet.
>Lehet, hogy van ilyen technologia is, es ilyenkor tenyleg problema
>a potlas, raadasul mindket esetben ott van meg a hasznalat kozben
>eloallo kopas, deformacio, stb.
Csak olyan technologiarol tudok, ahol a felszerelt csapagyfedeleket szereles _u
tan_ furjak meretre. A hasznalat kozbeni kopasra ugy lehet figyelni, hogy szets
zedes/osszerakas utan szigoruan ugyanabban a sorrendben kerulnek vissza es a sz
emre szimmetrikus alkatreszek sem "fordulnak" meg, vagyis az elso fedel bal old
ala az elso fedel bal oldala marad.
A meretosztalyozas csak dugattyunal letezik, ahol a hengerfuras eredmenyetol fu
ggoen vannak szukebb es lazabb hengerek. Egy motoron belul viszont mindig azono
s meretosztalyu az osszes dugo, nincs olyan, hogy a 2ik henger piros, a 3-4 meg
zold... Pedig csak 1/100 millimeterekrol beszelunk.
>Amikor betettem az utangyartott darabokat, csiszolgattam oket par
>oraig, amig elegedett lettem az eredmennyel; egy normaidoben
>dolgozo szakszerviznel ez nyilvan nem fer bele.
Te elegedett lehetsz vele, de mi a biztositek, hogy a kezi csiszolas eredmenyek
ent egy olyan helyzetet teremtettel, ahol az osszes csapagyfedel alatt korkoros
en es teljes feluleten ugyanakkora a hezag? Ha nem (aminek ugyancsak nagy a val
oszinusege), akkor a csapagy feluletenek toredeke viseli a terhelest, folyamato
san tulterhelt, kiszoritja az olajat, jobban kopik. Nem tunik tul precizios (va
gy akar csak tartos) megoldasnak sem... :(
Fogash
|
+ - | mai vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Engem tavaly novemberben lakott truleten 98 km/h sebesseggel fogtak meg. 30
>000 Ft-ba es egy pontba kerult. A jogsimat visszakonyorogtem, mert azt is el
>akartak venni fel evre.
Engem meg tavalyelott nyaron 88-cal (feluljaron, 3km belathato utszakasz keresz
tezodes nelkul, jarda nelkul, 2x2 sav, szalagkorlat, szaraz napsuteses ido), 35
eFt + 2 honap jogsi. Fellebbezes elutasitva. :(
>Maga a tengely erdes feluletu, es olajtol sotet volt, a butykok
>oldala is, a feluletuk viszont fenyes es sima. Ugyhogy ennek
>alapjan nem tudom eldonteni, melyik tipus lehetett, de az biztos,
>hogy ebben a temaban is akad sok erdekesseg...
Jellemzoen kovacsolt, megha ontottnek is nez ki. Ha megnezel egy fotengelyt is
(pedig azt biztos nem ontik) az is rucskos, csak a csapagyehelyek koszorultek.
A vezmutengelyt is szerintem kiutik, (a gyori audi-gyarba ilyen kovacsolt nyers
darabok jonnek), itt forgacsoljak nagyjabol meretre, aztan hokezelik (keregedze
s a butykokon es csapagyhelyeken) aztan pontos meretre es erdessegre koszorulik
a tengelyt.
Mellesleg a torott fotengely (mert ilyent is lattam, zarvanyos volt, anyaghibas
) teljes keresztmetszeteben szemcses volt, "ontvenynek" latszo.
A szerelt butyok tudomasom szerint csak igen nagy mereteknel kifizetodo (haszon
jarmu, hajo), ahol szamottevo sulycsokkenes erheto el altala. Szemelyautos mere
tekben meg nem talalkoztam ilyennel.
>Ezert is sajnalom, hogy a "mi faj egy vezermuszijnak, es mi nem"
>temaban folytatando ertelmes beszelgetes latszolag mar az elso kor
>utan abbamardt...
Egy napig nem olvasok mailt, csend van a temaban, de valakinek mar ez is szurja
a szemet... :(
Mit fuzzek hozza? Nem tudom megmerni, hogy mikor rangat es mikor nem. Azt tanul
tam, meg a keveske tapasztalatom is azt mondatja, hogy alapjarat korul az egyen
etlen jaras miatt rangatja a szijat, nagyon magas fordulaton meg azert, mert hi
rtelen kell neki tomegeket (a szelepek tomeget!) gyorsitani. A legnehezebb hely
zet megis az neki, hogy visszakapcsolsz, leugrasz a kuplungrol es par tizedmaso
dperc alatt a fordulatszam emelkedik 4-5ezret. Ezt rosszul viseli, legtobbszor
ilyenkor ugrik vagy serul a szij.
>merev nem okvetlenul jelenti, hogy nem torik, ld. pl. uveg...
>de egyebkent en is azt gyanitom, hogy amelyik tort, az ontveny
>volt.
(A leggyakoribb) Gyartastechnologiat lasd feljebb. Az ontveny nemigen birja a f
araszto igenybevetelt (gyk: faradas= meglehetosen kis terheles, messze az elvis
elheto maximum alatt, de relativ nagy frekvenciaval sokszor-sokszor folyamatosa
n ismetlodik.), ezert kovacsolnak, ahol az acel kristalyszerkezete felvesz egyf
ajta "szaliranyos" elrendezodest, ez jobban birja a faradasos igenybevetelt, am
it a minden iranybol folyamatosan erkezo hajlitasok jelentenek. Hokezelni meg a
zert kell, hogy legyen egy kelloen kemeny es ellenallo reteg, ami birja a fem-a
-femen surlodast.
Az aluminium hengerfejben a vezmutengely kulon csapagyak nelkul fut. Hogy a meg
felelo pontossagot biztositsak, a cseszeket felszerelik, aztan egyetlen 70 cent
is furoval vegigfurjak zsinorban az osszes furatot, amibe majd a tengely fekszi
k. Ezeknek a merete, az ovalitasa, az egytengelyusege es a feluleti erdessege i
s mikronokban (1/1000 mm) van definialva, ellenorizve. Ket csesze felcserelese
vegzetes lehet, az hfej osszeszereles soran robot veszi le egyszerre mind a 10-
et (tengelyenkent 5-5), aztan rakja is vissza. Ezert nem tudsz utangyartottat v
enni, pontos felkort keptelenseg kimunkalni.
A hajtokart eloszor meretre munkaljak, aztan geppel eltorik. Nincs elfureszeles
, simara maras, vagy hasonlok, minden hajtokar csapagycseszeje csak a sajat haj
toakrjahoz illik a toresi felulet miatt. Ezert nincs hajtokarcsesze kulon. A ny
ugvocsapagyaknal torni nem lehet (nem fersz hozza, de a teljes egytengelyuseg b
iztositasara a furas itt is egy menetben tortenik. Raadasul az aluminium blokkb
an acel csapagyhazak vannak, a fele alu-fele vas szerkezetbe pontosan kerek fur
atot kesziteni viszont nem akarmilyen tudomany... Aki csak csapagyhazat gyart/a
rul, kokler.
Fogash
|
+ - | re: re: Zoldkartya - AFA-s vagy nem AFA-s (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> A problema abbol
>adodik, hogy a torveny szoveget, minden illetekes a
>maga szaja ize szerint ertelmezi. A torvenyalkoto pedig
>melyen hallgat!!
Nem-nem!! A Penzugyminiszterium szovivoje, Csa'k Csongor aznap este a
médiában azt nyilatkozta, hogy ez a szolgaltatas kikerult (!) az afakorbol,
nem lehet felszamolni az afat a
zoldkartya kiallitasa utan. Azt is ajanlotta, hogy akinek felszamoltak az
afat, menjen vissza a szervizbe, kerjen ugynevezett helyesbito bizonylatot,
mert a forgalmi ado osszeget vissza kell kapnia. Az RTL-klub archivumaban
megtalaltam az aktualis cikket, le is mentettem gyorsan.
Igaz, azt is igerte, hogy napokon belul kiadnak egy allasfoglalast, mely
tisztazza a keletkezett zavaros helyzetet...
Most meg megvarom a het veget, hatha valaszolnak az e-mailemre, ha nem,
akkor atterunk ajanlott levelekre. S mint adofizeto allampolgar rohadtul fel
leszek haborodva, hogy kozpenzen olyan honlapot es postafiokot tartanak
fenn, melyre hiaba ir az ember e-mailt (micsoda dolog ez igy e sotet
kozepkorban...), senki nem valaszol ra.
Aztan az altalatok meglelt jogszaballyal felszerelkezve ismet megkeresem a
Renault-t. Ha nem jarok sikerrel, akkor mondjuk felvetem a temat az
Auto2-nek is, hatha raharapnak. Bar ha mar felmerult az APEH is a
hozzaszolasokban, talan oket sem kene kihagyni.
Hiaba no, nem vagyok elegge leterhelve, raerek levelezgetni... :-)
Koszonom a gyors segitseget!
Udv, Bazsi
|
+ - | tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Z. Pisti, irj fel meg 2 fot a talira. Pentit nem latom mostanaban, bar az
utobbi idokben a talikon sem jelent meg. Nekem meg elloptak a
telefonomat igy a szamat sem tudom. Ahogy egyikotoket sem, lehet
kuldozgetni az SMSt meg a mailt ha azt akarjatok hogy hivjalak.
Remelem addigra jo Lovelautonak meglesz a muszakija, most december
ota futott (melegitett) garazsban telel, de lejart a muszaki. Mennyi idon
belul kell megcsinaltatni az ujat? Most mar semmi kedvem nincs
atszerelni a teli gumit, igy csak marcius vegen akarom vizsgara vinni.
Lehet valami utvonalengedelyt kerni, annak mi a feltetele es hol kell?
Remelem nem tul sok a kerdes igy egyszerre... :-)
avi
|
+ - | re: re: autos politika (flame?) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Azert egy elony lett a dologbol: Mivel nem nyulta le a Vegyepszer vezetosege
az egesz lovet, lett egy tokeeros utepito vallalata magyarorszagnak, akinek
mar van eselye nyerni egy tenderen pl a Strabag ellen is (m7 folytatas).
Elotte temderem csak kulfoldiek nyerhettek.
(Annakidejen en is nagyon felhaborodtam, de mer nem latom olyan feketen a
dolgot)
KI
>Emlekezteto: autopalya-Vegyepszer! A Vegyepszer
>egyetlen meter palyat sem epitett, viszont termetes
>haszna lett belole. Hogy ettol sokkal dragabb lett a
>palya? Ugyan mar, egyszer elunk!
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.593 / Virus Database: 376 - Release Date: 2004.02.20
|
+ - | Re: Benzinkut eloadas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tuesday 24 February 2004 18:23, pcdokk wrote:
> Ha eltekintunk a marketingtol, valoban nem kenmentes a 95-os?
Valoban nem kenmentes, foleg ha nem irtak ra:-)
A kenmentes (illetve erosen csokkentett kentartalmu) benzin nem a mai
motorokhoz kell, hanem a jovobeliekhez (peldaul a direkt befecskendezes
nagyon erzekeny ra). Igy aztan az europai autoipar mikor egyezseget kotott
az Europai Bizottsaggal a fogyasztas csokkenteserol (2008ban atlag 140g
CO2/km, 2012ben esetleg 120), ezt bizonyos feltetelekhez kototte. Az egyik
ilyen feltetel a kenmentes (10 ppm a jelenlegi 50-150 helyett) benzin
elterjedese volt.
Most aztan persze a kenmentes benzin el nem terjedesere hivatkoznak hogy
miert megy nehezen a CO2-celkituzesek elerese :-)
Ugyanakkor gondolom ennek a masik oldala az hogy a Bizottsag (meg az
autogyartok) nyomast gyakorolnak az olajcegekre hogy terjesszek el a
kenmentest. (2011 fele varhato a kentartalmu benzin betiltasa.) Szoval az
olajipar es az autoipar kemenyen lobbizik, a bizottsag meg probalja
noszogatni oket :-)
> Vagy tonkreteszi a katalizatort?
Amennyi a mai benzinekben van, annyi nem.
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Vezerles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wednesday 25 February 2004 00:34, Triznyak wrote:
> Nem lehet, hogy magarol a csapagyrol beszelsz?
> A fotengely eseteben ez egy vekony, felkor alaku
> acellemez,( 2db= 1csapagy) belso oldalan csapagyfemmel
> bevonva. Ez a csapagycsesze, ennek a "haza" a
Nos, en valoban ezeket a vekony, felkor alaku acellemezeket rakosgattam (az
egyik feluket, a masikat 3 meterrel odebb egy masik emberke:). Kar hogy
franciaul egyaltalan nem csapagy, nem is csapagycsesze a neve:-(
> csapagyfedel, amit termetes csavarok rogzitenek a
> motorblokkhoz. Azok pedig annyira nem egyformak, hogy
> egy motoron belul is kulon-kulon vannak szamozva,
> jelolve az oszzecsereles elkerulese vegett. Ahogy Ivicz
Hmm, erre most megint nem vennek merget, de az egesz gyartosoron semmi
egyedi dolog nincs. Ha egyedive valik, akkor az a soron torteno
megmunkalas soran. Az lehet hogy volt, az osszes posztot nem neztem meg
tuzetesen.
Egyebkent a cseszek sorrendje is eleg fontos volt ahhoz hogy nem csak azt
irtak ki az orrom ele hogy ha osszekavarom oket akkor tonkremehet a motor,
de meg ugyes kis poka yoke-t is uzembe helyeztek: erzekelo figyelte hogy
mikor nyulok a piros dobozba, mikor a kekbe, melyik pozicioba helyezem az
elvett cuccot es annak megfeleloen szep szines lampa gyult ki. A vegen a
lampakat osszehasonlitotta az ember a cellal, es ha jo volt,
tovabberesztette a motort. Utana a masik srac ugyanezt eljatszotta a
cseszek masik felevel, es egy automata osszehasonlitotta hogy a ket felek
talalnak-e. Kezdokent is a kb 15 ezer darabbol csak 3at tevesztettem el,
ha a masik is ilyen rossz arannyal dolgozik, akkor is 5 millio motorbol
csak 1re kerul rossz csesze - es azt valoszinuleg eszreveszik mert
valtozna a fotengely forgatasahoz szukseges nyomatek, es azt is nezik
utana.
Persze nem lett volna tul nehez teljesen automatizalni a dolgot, de hat ez
egy oreg gyartosor volt...
> Biztos az hogy itt _fotengelyrol_ van szo?
> Eddig nem talalkoztam ontottvas fotengellyel.
Ebben viszont biztos vagyok, ha a fotengely az a cucc amire a dugattyukat
fogjak ra egy-egy kar segitsegevel ;-D Es az ontottvas is eleg kozonseges
szo hogy ne tevesszem el :-)
--
Udv, Sandor
|
|