Sziasztok!
Valamikor réges-régen a 120-as Skodába gyártottam ilyet egy 555-ös
felhasználásával. Egy astabil multivibrátor volt, erősen asszimetrikus
jelalakkal (2-20mp szünet, 1mp jel), potmáéterrel állítható volt.
Később rájöttem, hogy a potméter állítgatás menetközben nem nekem
való, így egy kapcsoló váltott egy rövid, meg egy hosszú intervallumot.
A kimeneten egy BD249-es tranyó kapcsolgatta a relét, ami meg szimulálta
a bajuszkapcsoló bekapcsolását.
Remélem valamelyest érthető a technológia :-)
Az egész fillérekből megvolt, a tápját egy 7812-essel célszerű stabilizálni
mert az önindító impulzusai ki-ki nyírták az 555-öt.
Üdv: Árpi
|
>Masodik megoldaskent beszerzel egy Skoda 100 avagy 110 es ablaktorlo
>intervallum kapcsolot ami nem egyeb, mint egy potmeter. Igen tag
hatarok
>kozott tudod allitani a torlesi fokozatot es ami a lenyeg
fokozatmentes.
Na ilyesmi amire en is vagyom :-)
Regen a Daciakban is folyamatosan allithato, potmeteres tekeros
intervallumkapcsolo volt. Ha jol sejtem, az en intervallumkapcsolom is
Daciaban kezdhette korabbi eletet. Kb 1-30 sec kozott allithato a
torles. Ugy van bekotve, hogy onmagaban a potmeterrel is be tudom
kapcsolni a szakaszos torlest.
Udv
Pipin
|