1. |
re: AUTO #3178 (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Sportoshangu Kadett. (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
Re; AUTO #3217 (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
4. |
megbizhato szerelo (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
5. |
USA autok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Napba lehet nezni, de... (#3179) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: AUTO #3178 (#3179) (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Napba lehet nezni, de... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
9. |
re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Napba lehet nezni, de... (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
11. |
Karosanyagkibocsatas. (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: "carburator-fuel-injector-cleaner" (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: AUTO #3178 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> a fiam Nissan "Z" sport kocsijanak a "leg-erzekelo"-je ,ketsegtelenul
> nem 'legmennyiseg-mero' volt. Japantol rendelve, ($350).S csupan a
> leg-aramlohoz csatolt resz, amiben a hajszal-vekony erzekelo-fem-elem
> volt.
:-DDDDDDDDDDDDD
Janibacsi! Ha Te valamirol nem tudod hogy az micsoda, az attol meg
letezik!!!! ( ez olyan, mintha azt mondanam, en nem lattam eloben az
angol kiralynot, akkor nincs is)
Egyebkent igazad van, ketsegtelenul nem legmennyisegmero van abban az
autoban, hanem __mint írtam__ LEGTOMEGMERO. De most nem fogom neked
elmondani a kulonbseget, ez megint falra hanyt borso lenne.
> Az volt a 22 eves Skodajan;
> Gyari adat Mert ertek
>CO 4,5 2,45
>CH 1000 141
>Azok az 800 rpm-en
>Co 4,5 0,41
>a 3000rpm-en.
Ezen is jot rohogtem, sikerult, megint, sajat magad megcafolnod! :-D
Ezek az adatok semmilyen karbantartasra nem bizonyitekok.
Sot a "gyari adat" sornak meg csak koze sincs a Frigyes Skodajahoz, ezek
a hatosagilag megallapitott hatarertekek az ilyen motorokra. Erre a
Skodara a gyari adatok, alapjaraton, CO 0,8-1,5%, a CH pedig 300ppm. 22
eve meg nem adta meg a gyar az emeltfordulati adatokat.
Tehat a fentiekbol tisztan latszik, az alapjarati CO ertek alapjan, ha
a
gyari erteket veszik figyelembe, Frigyes Skodaja _megbukik_ a ZK-n!!!!
A
Zk-s ember viszont joindulatu volt, a hatosagi ertekeket vette alapul,
igy atment az auto.
> A radiator, huto-viz problemainal.
Tudom, vannak nyelvi nehezsegeid, de azert ha figyelsz, az csak
feltunhetet volna, hogy ez az auto, mindig a _motor leallitasa utan_
nyomja ki a vizet!!! Gondolom ez szamodra jelentektelen aprosag, pedig
(legalabbis egy hozzaerto szamara) ebben van a lenyeg.
Persze elkepzelheto, hogy az USA-ban mar inteligens lyukak vannak a
csoveken, valoszinuleg PC controlled, es ezek megvarjak amig hazaer az
auto es csak akkor eregetik a folyadekot. Mondjuk, ennyi energiaval, mar
megalkothattak volna az onbefoltozo lyukat is. :-P
A motorok mukodeserol tett kijenteseid meg annyira badarsagok, hogy nem
erdemes rajuk idot vesztegetni. :-(
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Sportoshangu Kadett. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Nekem porlasztocsucs hibanak latszik, ha azok _biztosan_ jok, akkor
adagolo. Vagy mindketto.
Dieselen nincs dusito! (az a gazpedal)
Udv, Triznyak
|
+ - | Re; AUTO #3217 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Triznyak,
Ha soraim tevesen,vagy nem a megfeleloen adtak a magayrazatokat, miert
nem javitottal (korektal)-ki? Amit kertem Tolled.
Sajnos, mindahelyett, csak cinikus megjegyzest tettel.
De kerdes marad, mi (levego-benzin) keverek beallitas lenne leheto a(
"fuel-injected")= benzin-uzemanyag-befecskendezett (sot meg a diesel
)motorok eseten?
Az 'injector' csupan a benzint fecskendezi-be, amikor a hengeben a
levego mar suritve van. A 'computer' iranyitja a befecskendezo benzin
mennyiseget es idejet,az informaciok a levego-minoseg-megallapitasa
alapjan.
Carburator azon eseteiben nem letezok, s uzemanyag
(levego-benzin)keverek be-allitasa lehettelen.
Akos soraira.
A mai "fuel-injected"=benzin-befecskendezett kocsik BENZIN uzemanyagat
nem a karburatorbol kapja a levegovel keverten.
A kulombseg a diesel eseten, hogy a diesel-olaj befecskendezot a
szelepeket mukodteto (cam-rod) rud , vagy annak hajtomechanizmusa
hajtja/iranyitja.
A benzin befecskendezeset a benzintartalyban levo pumpa allando nyomasa
adja. S a 'fecskendezok' mukodeset (idejet,mennyiseget) a computer
itanyitja a gyujtassal egyenloen.
Olvasd;
<http;//www.howstuffworks.com/fuel-injection.htm>
(vagy a .com utan barmi mas alanyt is kereshetsz!)
Barna Istvan soraira ,sot masoknak is;
Ha amerikai keszitmenyu kocsit vasrolsz, csak a marka altali
("authorized dealer") a keszito-altali jovahagyott/igazolt vallalat-tol
vasrolj !!!!
Nem akarnek senkit boldogtalanna tenni, de a valosag, hogy mind mas
kocsik vasarlasai eseten, kulonosen mint a '78 Camaro, hogy Ti azt
vesztek amik itten tiltva vannak eladni, ill.javitani es hasznalni.
Mind az u.n. "totaled" kocsikat, amik pl. a Carolinai,Texasi, New
Orleans-i aradasok aldozatai, az 'underwritter" (biztositok)altal
semmizve, s torveny altal TILTVA hasznalni ismet. De mind azokat a
kocsikat vannak akik Euroipaba es Del Amerikaba szallitjak eladni.
Sajnos az a valosag!
Tehat, ne legyel meglepodve ,hogy tobb bajokba jutsz veluk. s ne
keszitoiket szidd, hanem a csavargokat, akik a torvenytszegik.
|
+ - | megbizhato szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szeptember kozepe fele megyek Zalabol
Hajduszoboszlora par napra.
Termeszetesen autoval :-)
Kerdesem: a Dunafoldvar-Hajduszoboszlo
utvonalon ismer valaki megbizhato szerelot
aki esetleges auto-lerobbanas eseten kimenne
a lerobbant autohoz?
Sohase lehet tudni mi lesz, egy jo szerelot
ajanlhatnatok...
Remelem nem lesz gond, de kb. 400 km
amit egy nap alatt lemegyunk, ugyanez vissza, meg
parszaz km-t a kornyeken is csatangolunk (Eger,
stb fele esetleg)....
Nem egy tulelektronizalt autorol van szo, vagy
OPEL VECTRA "A" 2.0i 8 szelepes benzin-gazas
vagy egy CORSA "B" 1.4i 8 szelepes autoval
megyunk... Ezekhez gondolom egy atlagos
szerelo is ert....
Elore is koszi (akar maganba is kuldhetitek)!
Udv!
GERI
|
+ - | USA autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Jani bacsi irasaira latom paran "ugrottatok".
En ugy veszem eszre, hogy USA-bol nehez
tanacsokat adni egy Magyar autosnak,
mas vilag a ketto de nagyon.
En Jani bacsit azert irigylem (nem rossz
ertelemben), hogy a sok-sok gyonyoru
V8-as gepek hazajaban sok szep, eros
autot lathat / hasznalhat.
Arrol szivesen olvasnek Jani bacsitol,
hogy ott milyen koltsegekkel jar egy auto
megvetele, fenntartasa, eletkor,
teljesitmeny, suly, motor nagysaga stb.
adatoktol fuggnek-e ezek a koltsegek,
automosas mennyibe kerul, egyeb auto-
apolasi-szepitesi-tuningolasi szokasok,
stb....
Ja, meg hogy miert epitenek ott nagy
teljesitmenyu tobbezer kobcentis autokat,
ha nem lehet nagyon kihasznalni, mivel
ugy tudom ott valami 85mph vagy
ilyesmi a megengedett legnagyobb sebesseg...
Errol irjal legyszives Jani bacsi!
Eore is kosz!
GERI
OPEL VECTRA 2.0i benzin-gaz
(GM csoport...)
|
+ - | Re: Napba lehet nezni, de... (#3179) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mivel tudnam a muszerfalat lublikaltalanitani, hogy lassam is
> hogy merre megyek ?
A Prevent műszerfalápoló sprinci nekem bevált ilyen célra.
Ed
|
+ - | Re: AUTO #3178 (#3179) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A fuel-injected (uzemanyag-befecskendezett) kocsiknal miert is lenne
> szukseges a levego-mennyisegenek merese?
> A dugattyuk beszivjak mind a levegomennyiseget amit kepesek. Sem
> tobbet,sem kevesebbet.
Írjál még ilyeneket, jól szórakozunk!
Egyébként a légmennyiségmérő azért kell, hogy a beszívott levegő
mennyiségének megfelelő üzemanyagot tudjunk befecskendezni, a
benzinmotor ugyanis meghatározott légfelesleggel üzemel, vagyis az
üzemanyag-levegő aránynak állandónak illik lennie. (Kivétel az
indítás utáni dúsítás.)
Ed
|
+ - | Re: Napba lehet nezni, de... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 3179-ban irta :
>Elvittem az autot mosatni.
>Gyonyoruen megtisztitottak kivul-belul, sot a muszerfalat is
>lublikaltak vmivel amitol gyonyoruen csillog.
Nem biztos , hogy jo, en nem probaltam....
A csillogast a rafujt szilikon okozza, főleg ha jól át is dorgolik.
Viszont a jomultkorjaban lattam matt szilikont. Egy flakonnal 1200.-Ft.
Akkor nem vettem meg, es azota nem is lattam)
Ilyent kene venni, es kiprobalni. Egyebkent csak egyedi fenyviszonyok
eseten tukrozodik, bizonyos napszakban. Akkor meg epp nincs nalam
semmilyen eszkoz ( pl valami matt fekete papir), amivel letakarnam a
tukrozo feluletet, hogy kiprobaljam, így is csillogna e a szelvedon.
De jo, hogy megirtad, mert azt hittem csak engem zavar..
Bar ha a kezemet rateszem a muszerfalra, akkor az is tukrozodik a
szelvedon
Szoval nemtudom...
Sanyi
|
+ - | re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
Triznyak keredzi: "A
legkondi hutojet kitisztitottad a huto cserejekor??????"
Igen, szet lett szedve az egesz eleje es ki lettek mosva a hutok (3 huto
van egymas mogott, 2 klima es a vizhuto, amibe a valtoolaj is be van
kotve).
"Emlekeim szerint ennek mar az ECU vezerli a hutoventillatorat"
igen, es nem csak ki-be kapcsolja hanem a fordulatszamat is szabalyozza.
Ennek ellenere van a huto aljan is egy hogomba vezetekkel, de a
motorblokkon is, es nem tudom, melyik szabalyozza a ventillatort
(esetleg mindketto).
Amiert megis a hutozarofedelre (sapka) gyanakszom az az, hogy a tagulasi
tartalyban sosem novekszik, mindig csak fogy a hutofolyadek, tehat meleg
motornal sem nyomja vissza a felesleget, hanem leallas utan inkabb
kispricceli. A vakuumszelep az mukodik, tehat a lehulas utan kiszivja a
tagulasi tartalmat a hutobe, de vissza nem nyomja melegen.
Most 2 napja ugy jarok, hogy nincsen tele a huto, a tagulasi meg ures,
nem melegszik tul a motor es nem is nyomja ki a vizet, gondolom, melegen
ilyenkor all be "szintre". Most kb. 1,5 liter ferne bele hidegen, a
teljes rendszer 12 literes, remelem nem lesz ebbol gondom.
avi
|
+ - | re: Napba lehet nezni, de... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Akos
Valoszinuleg az almighty szilikon mazolast alkalmaztak az autodon.
Rengeteg ember van aki pro es aki kontra szilikon, teny es valo hogy
technikaliag ez a szer a muszerfal muanyag reszeinek a bekenesere
valo, allitolag az lenne az effektus hogy nem oregedik annyira a
muanyag.
De:
- azt hiszem muszerfaltol fuggetlenul egy csillogo feluletet
eredmenyez, ami ha visszaverodik az ablakuvegben (pont ugy mintha egy
feher papirlapot tennel a muszerfal tetejere) igencsak megneheziti a
kilatast. Egy ido utan a dolgok helyrejonnek, mert a szer
elfakul/beporosodik.
- ha sokat kenegetik vele a muszerfalat, kepes benne osszegyulni sok
por es piszok, ami aztan egy szinte levakarhatatlan reteget kepez
- ha az automoso buzgosagbol a szelvedore is felkeni (pedig azt hiszem
a hasznalati utasitas tiltja ezt), akkor valoszinuleg egy ideig nem
fogsz ejszaka kilatni es esoben sem.
- muszerfal nyikorgossa valik
Anno en is erdeklodtem hogy lehet levakarni a szelvedorol, de csak 1-2
megoldas volt, melyek kozott az egyik az hogy megvarod mig az
ablaktorlo lekoptatja (ha kivulre van kenve).
Udv,
Szabi
|
+ - | Karosanyagkibocsatas. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))
Sziasztok Autosok.
Igaz az, hogy balgasagot irtam de a lista feleledt :-)
Viszont nagytudasu Triznyak kollegamnak valaszolva azt szeretnem mondani,
hogy valo igaz az akkor gyartott KGST orszagok jarmuvei kipufogogazai eleg
nagyok voltak. De a nyugaton gyartottak is.
Viszont a mostani ZK - m nak itt az adatai, hogy mennyivel tudtam javitani
kora ellenere a karosanyag kibocsatast.
Gyari adat Mert ertek
CO 4,5 2,45
800 ford / percnel
CH ppm 1000 141
Emelt uresjarati fordulatszamon 3000 / perc
CO 4,5 0,41
Ami 22 eves auto erteke szerintem Qurva joooo :-)))) !
Szoval kedves Triznyak nem mind szar ami regi.
Tiszteld a korom,
akkor is ha kipufogovegemen nincsen korom ;-)))
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
1014.Budapest. Uri u. 24
Skoda 120 L
Militec , HiX autos matrica kaphato
A-MajorKa Bt.
T: 0620- 9446107
|
+ - | Re: "carburator-fuel-injector-cleaner" (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))
Sziasztok.
>Ketsegtelenul nem akarnek vitaba szalni Triznyakkal,
Ne is vitatkozz vele mert latott egypaar autot szetszedve :-))
>Frigyes soraira valaszolva javasoltam azt, mert mint irta ,a
>carburator-tu-szelep-evel volt baja.
>S ha az 'uszaj' nem lukadt, azt csak a 'beragadas' okozza.
Aaaaaaaaaaaaaaaa :-)))))
Janibacsi ! Te egy unicum vagy :-DDD)) Ezt rendesen felreertetted ! Azt
irtam, hogy az AC talptomites csepegett es a szerelo azt kicserelte uj
talptomitesre es vastag AC talpemelore ! Tuszeleprol szo sem volt _ :-o
Ez meg mechanic Janibacsi es nem fuel injection ! A vezermutengely butyke
bogdosi az AC pumpa benzin szivattyujat.
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
|
|