1. |
re: re: re: AUTO #3180 (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Dizel dusito (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re.re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: re: AUTO #3180 (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
5. |
re:#3180, USA autok (mind) |
132 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Re; AUTO #3217 (#3180) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
7. |
re. re: Karosanyagkibocsatas (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
8. |
re: problema voyagerrel (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: AUTO #3180 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Janibacsi:
> miert a cinikus szemelyi-gyalazasokat es borso-hanyasokat irod?
Ez a borsohanyas, egy magyar kozmondas. Akkor mondjak, ha valakinek
soksor elmagyaraznak valamit, de az illeto nem kepes azt megerteni.
Jelen esetben az illeto az Te vagy. Tobben, tobbszor elmagyaraztunk mar
neked dolgokat, de egyetlen esetben sem voltal hajlando ezeket megerteni
es belatni tevedeseidet, sot tovabb bizonygatod az altalad igaznak velt
szamarsagokat. Bizonyara kellemetlen szembesulni a tennyel, amiben
evtizedekig hittel, de az a meztelen valosag, hogy nem ertesz az
autokhoz. Igen csekely fogalmad van az Otto-motor mukodeserol, annak
keverek kepzeserol es tevesek a benzinbefecskendezesrol alkotott
elkepzeleseid.
Ha most ezt gyalazkodasnak es cinizmusnak tekinted, akkor megint nagyot
tevedsz! A legkisebb ilyen szandek sem volt bennem, mint ahogy eddig
sem. Megprobaltam minel finomabban tudtodra hozni a tevedeseidet, (pl.
az angol kiralyno) de ezek a probalkozasok teljes mertekben
eredmenytelenek maradtak! Ha gyalazkodni akarnek, akkor azt irtam volna,
hogy Janibacsi, te _komplett hulyet csinaltal magadbol_, de ilyet nem
irok, nem is gondolok!!!!!! A felreertesek nagy reszet meg betudom a
nyelvi nehezsegeidnek.
> Miert nem forditod azt ottani autosok segitsegere,javaslat-adasra/
Ez a mondat is ravilagit a szemelyisegedre! Kigondolsz valamit, azt
tenykent elhiteted magaddal, majd mint egyetlen igazsagot eloadod. Nem
ismersz engem, nem tudod mit csinalok, de itelkezel! Ez siralmas!
De elarulom neked, atlagosan napi 1,5-2 orat forditok erre, minden
ellenszolgaltatas nelkul. Tudom, hogy ez felhaborito, miert nem 10-et,
de sajnos csak ennyit fordithatok ra, valamibol elnem is kell.
Ebbol adodoan, belathatod, a rad forditott (es egyre inkabb
bizonyitottan elpazarolt) idot a tobbiektol kell elvonni!
Vegezetul egy okori bolcs szavait engedd me'g meg:
"Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errare
perseverare" /Cicero/
A leveled muszaki reszet nem kommentalom, es ezt a jovoben sem fogom
tenni, mivel ez egyertelmuen falra hanyt borso lenne!!!!!!!!!!!!!!!!
Tovabbi jó egeszseget kivanok neked!
Triznyak
|
+ - | re: Dizel dusito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Lehet, hogy hivatalosan nem dusitonak hivjak, de akkor minek?
Hideginditonak.
A Diesel motor eseteben mas jelleguek a hideginditasi gondok, mint az
Otto motornal.
A diesel teljesitmenyszabalyozasa minosegi ( Otto mennyisegi), mivel
nincs fojtoszelep, igy mindig a maximalis levegomennyiseget szivja be,
es ehhez adagol tobb-kevesebb gazolajat. Ennel fogva a "dusitas" tobb
gazolajat jelent, ami fordulatszam emelesel jar egyutt, de csak kis
mertekben segit a hideginditason.
A hideginditok az elotoltest novelik, Bosch adagolo eseten kb. 4fokkal.
Hogy aztan az alapjaratot emelik-e, az mar csak hab a tortan. Amelyik
motor eljar hidegen stabil alapjarattal, azoknal nem emelik.
(illetve emeltek, amikor meg keszitettek mechanikus szabalyozasu diesel
motorokat)
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re.re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Nekem speciel akkor lelevegosodik a rendszer, mert a tagulasi
> tartalyom also reszevel egy magassagban van a termosztetom. Nezd meg,
> hogy neked a tagulasi tartaly also resze magassagaban milyen
> fontosabb berendezes talalhato.
Ez igaz a Te Skodadra, meg altalaban az olyan rendszerre ahol a tagulasi
tartaly is nyomas alatt van, de a Voyager nem ilyen. Az olyan mint a
Lada tagulasija. A tartaly nincs nyomas alatt, a folyadek oda-vissza
aramlik a hutosapka szelepein keresztul. A japanok altalaban ilyenek.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: re: AUTO #3180 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Jancsibacsi tudod, hogy mit jelent az, hogy PC? Az autocat ECU vezerli,
PC amit otthon hasznalsz. Pontosabban szabalyozza, mert zart kort alkot,
de ez valoszinuleg mar tul magas.
A Leg tomeg es a mennyiseg kozott van kulonbseg. Meghozza nem keves, bar
osszefuggenek. A tomeg mero alapbol megadja, hogy mennyi oxigennek
kellene lennie a beszivott levegoben. A mennyiseg meronel meg kulon
homersekletet, esetenkent nyomast is mernek. Esetunkben a legmennyiseg
mero egy specialis legtomegmero, ami csak adott nyomasra es
homersekletre van kalibralva es kompenzalni kell ezek fuggvenyeben.
Ami szemet szurt, de nagyon mar az elozo szamokbol, hogy kevered a dizel
es benzin motorok mukodesi elvet:
> Az "air-senser unit" neven ismerve. S nincs benne 'borso' . S mi a
> kulombseg a TOMEG es a MENNYISEG kozott? S ha a dugattyuk alatal
> beszivhato levego 'tomege' vagy 'mennyisege' korlatozva,hogyan eri-el
a
> szukseges (compression) leg surusegnyomasat ?
Jelen esetben beszeljunk a benyas mocikrol:
A beszivott levegohoz megfelelo mennyisegu benzint kell adni es
elkeverni mielott elerkezne a gyujtas idopontja.
Ezt regen a karburatorokkal vegeztek el. Megfeleloen kalibralt
fuvokakkal es fojtassal eletek, hogy a fojtas helyenel kialakulo
legritkulas (depresszio) a megfelelo mennyisegu benzint szivja be a
hengerbe.
Jelenleg merik a beszivott legtomeget es ahhoz megfelelo mennyisegu
uzemanyagot fecskendeznek be. Ezt az esetek 99%-ban a szivocsobe - inlet
manifold - teszik. Tehat boven a szelepek elott es fokent nem az egesterbe.
A beszivott levego es igy a befecskendezett benzin es azon keresztul a
teljesitmenyt fojtassal szabalyozzak, mivel a legtomeg/benzin arany
nagyon kotott. (Tipikusan 1-es Lambdat hasznalunk a katalizator miatt es
ez az elegy legkori nyomas alatt is gyulekony.) Azaz a bearamlo levego
utjaba egy szelepet helyeznek el. Ez tipikusan pillangoszelep (99.9%),
a
kivetelektol tekintsunk el.
Remelem erthetoen leirtam alapfokon. Ha nem tiszta belemehetunk
egyesevel akar angolul a legtomegmero-befecskendezes-szabalyozas temakorbe.
Udv,
Fresi
|
+ - | re:#3180, USA autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
OpelGeri irta;
> Jani bacsi irasaira latom paran "ugrottatok".
Ez igen erdekes meglatas. Mert amikor 'Janibacsi nem ir, mas sem. Heti
No AUTO utan a panaszok ,hogy miert nem kapom a HIX auto-t.
Habar letezhetok a kerdesek mindeg. S amint irok, nem a kerdesekre
jonnek a valaszok,hanem engem jol szidni. Talan, en vagyok a
megelegedetlensegeitek 'villamharitoja' .
Kedves Geri;
probalok soraidra valaszokat adni. Remelve a negative es cinikus
gyalazasok elmaradnak masoktol. S hogy a 'autos' kifejezesek forditasaim
,nem okoznak tulsagos felre-erteseket.
> En ugy veszem eszre, hogy USA-bol nehez
> tanacsokat adni egy Magyar autosnak,
> mas vilag a ketto de nagyon.
Ez 100%-osan valosag. S hogy az ottani kocsiaitok legalabb 99% teljesen
ismeretlenek szamomra. Azert nem problemaitok diagnosys-t teszem, hanem
az altalanos automobil mechanicai mukodesek ertelmezeset. Na meg az
altalanos,alapveto, jo-karbantartas-t hirdetem, (s meg a 'lubrikalas' is
jelentos resze annak).
> En Jani bacsit azert irigylem (nem rossz
> ertelemben), hogy a sok-sok gyonyoru
> V8-as gepek hazajaban sok szep, eros
> autot lathat / hasznalhat.
Mint kerdeseidbol ertheto, meglatasod talan par-evtizeddel ezelotti
korulmenyeket tukroz.
A nagy ,nehaz kocsik, a nagy V8-as motorok, a nagyuzemanyag
fogyasztasuak a "mult"-e.
Nepszeruek voltak mikor a benzin 23 cent/gallon volt. De a mai 2.5-3
dollaros benzin arak eseten sok minden valtozott.
A kis V6-osak meg nepszeruek egy fokig,mert a 'V' motor jpbb
eredmenyeket produkal mint az ugyanazon meretu ' I '- os motor.
> Arrol szivesen olvasnek Jani bacsitol,
> hogy ott milyen koltsegekkel jar egy auto
> megvetele, fenntartasa, eletkor,
> teljesitmeny, suly, motor nagysaga stb.
> adatoktol fuggnek-e ezek a koltsegek,
> automosas mennyibe kerul, egyeb auto-
> apolasi-szepitesi-tuningolasi szokasok,
> stb....
Vadonat uj kocsi kaphato 12- 15 ezer $-tol.
A legolcsobb hirdetes amit latok naponta az csak 9,998 dollar.Az persze
csak "sedan"-ok.
SUV-k a 15 ezertol felfele.Attol fugg hogy mi marka (?) es hogy mi
felszereleseket rendelsz.
Most van az auto-model-evek-vege, s a hirdetesek allandoak. Majdnem
naponta kapom meg a postan is a tobb ezer dollaros cseckeket (ami persze
csak a hirdeto kocsijainak vasarlasara alkalmazhatok),s a garantalt min.
tobb ezer dollaros bevaltasi arat a regi kocsiert.
A Japan kocsik araikban versenykepesek a US kocsikkal. Azert
,altalanosan az evi eladasok 1/4-e a Japan kocsik.Habar,legtobbjei itt
keszitve.
Az Europai importok magas aruak. Azert a market-share-eik, alacsony. Mi
Volvokat hasznalunk, de azok is sokkal magasabb aruak mint hasonlo US
kocsik.
Fenntartasaik kulombozok.
Karbantartas nem tulsagos,amig broblema nem jelentkezik.
10 ev, 100,000 merfold az atlag, de tobb keszitok ma az garantaljak is.
Uzemanyag ma 2.5 dollar,de volt 3, tavasszal.
A biztositas aranylag draga. Kulonosen ha fiatal,maganos ferfi vagy.
Mert a biztositok azt az atlag-balesetek aranyaban dontok. s a fiatal
(17-25 eves maganos ferfiak) a balesetek tulnyomo okozoi.
Az ado. A "tag" = rendszam-tabla, s az evi matrica(?) ara, a suly
altali. Parhete vettem az enyeimet, a 3650 fontos kocsikert, 36.50 volt.
Az az 'ut-hasznalati-ado'. Plusz, az adok az uzemanyagon, olajon,
accu-n, kerek-gumi-kon, ami az auto-utak epites es fentartas fedezesere.
Az u.n. "toll-road"-ok ,neha alagutak,hidak,a nagy metropolitanok korull
gyakoriak.
Mert az auto-utak szuksegletei mindeg megelozi az arra szedett adokat.
Azon esetekben, a kormanyszervek bizitsagokat hatalmaznak fel kolcsont
venni bankoktol, a szukseges utak epitesere. Amit aztan a merfold/ km
-kenti hasznalat alpjan fizetnek a hasznaloi,s torlesztik az epitesi
kolcsoneiket.
Kocsi-mosas. Az ma az uzemanyag-allomasokon 5-8 dollar. Attol
fuggoen,hogy mi szereket rendelsz a gombnyomasos mosasanal, s a szaritas
(kezi-gep) stb.
De a week-end-eken sokfele (uzletek,bankok,stb) az iskolasok (bi-ki-s
leanyok) kezi-mosast vegeznek, par dollar adakozasert,ugy erik-el
iskolaik sport csapataik,zenekaraik felszerelesenek szukseges koltsegere
a penzt.
> Ja, meg hogy miert epitenek ott nagy
> teljesitmenyu tobbezer kobcentis autokat,
Geri, a Te opelod nem tobbezer-kobcentis?:)))
Az eveken at az amerikai kocsik kisebbedtek, mert verseny volt a Japan
kocsik eladasaival szemben.Ugyan akkor, a Japan kocsik meg
'nagyobbodtak', mert versenyeztek az amerikaiak
'nagy-kocsi-kedvencek'-el szemben.
Ma atlagban ,az amerikai kocsik kisebbek mint a Japan kocsik (persze az
Eszak-Amerikai piacnak keszitettek).
Ma meg a volt 'hajo-meretu' Luxus kocsik,mint a Cadillac , Lincoln,
Mark IV ,is felemereture zsugorodott.
Pelda; a Nissan SVU 5.7 literes motorral jon, amig az atlag amerikai SVU
3-4 literesek.
Az SUV-ek nagyon nepszeruek. Sot meg a Mercedes-Benz,BMW,
Volvo,Cadillac,Lincoln is kesziti,amik magasabb aruak. Kaphatsz
Cadillac-ot 35 ezerert, de a Mercedes 70 ezer.
Ford, GMC keszit 6.2 es 7.3 literes diesel motort,amit 18 kereku ,40
tonnas teherszallitokban alkalmaznak. De azokat a motorokat rendelheted
a Pick-Up-okban.
Az nepszeruek,pl. vallalatok, maszekok -kal,mert vontathatjak pl.
bulldozerokat,nehez gepeket,felszereleseket. Sot meg a fiatal sracokkal
is, mert a 'pocsolya' es 'nagykereku' versenyeken igen kedvelik
elonyeiket.
> ha nem lehet nagyon kihasznalni, mivel
> ugy tudom ott valami 85mph vagy
> ilyesmi a megengede
Nem a sebbeseg a cel. Hanem a biztonsag, kenyelem, es
performance=teljesitmeny a szukseglethez.
Itten az automobil elmaradhatatlan,mert az egyedulli egyeni kozlekedesi
eszkoz. S mint a US, Europa haromszorossa, a teruletek,s tavolsagok,
hajtasi kovetelmenyek nem igen hasonlithatok.
Pl. az Opel megfelel ottan kishelyen szaladgalni, de csaladi-kocsinak
nem hiszem hogy kenyelmes vagy biztonsagos is lenne.s ha utazol
tavolsagokat, mondjuk napi 1000 merfoldet, nem hinnem hogy velned
kenyelmesnek azt.
Boldog es biztonsagos autozasokat.
|
+ - | Re: Re; AUTO #3217 (#3180) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A kulombseg a diesel eseten, hogy a diesel-olaj befecskendezot a
> szelepeket mukodteto (cam-rod) rud , vagy annak hajtomechanizmusa
> hajtja/iranyitja.
Ez olyan 15 éve így volt, de a mai dízelek befecskendezése
elektronikusan vezérelt.
Ed
|
+ - | re. re: Karosanyagkibocsatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))
Sziasztok Autosok.
Nagytiszteletu Trizbyak kolleganak szeretnek valaszolni.
>Haaaat, ez nezopont kerdese! Ha azt mondod, hogy nem rosszak ezek az
>ertekek, az kozelebb lenne a valosaghoz. :-P
>Alapbol ugye ezek nem a gyari adatok!
Valoban nem gyari adatok, mert akkoriban nem vettek olyan komolyan a
kornyezetre valo karosanyagkibocsatasi ertekeket. Akkor egeszen mas ertekek
dominaltak. Ebben neked tokeletesen igazat adok !
>Az
> 0,41-es CO, szegeny keverekrol arulkodik, aminek egyenes következmenye
>a nagyon magas NOx-ok kibocsatas
..
Valoban egy kisse szegenyebb a keverek de nem annyira, mivel a gyujtogyertya
elektrodaja nem feher, hanem barnasfeher szinu. A legoptimalissabb tudom,
hogy az ozbarna szin.
Gyertya most kivetelesen nem Brisk, hanem NGK BP6ES tipusu V line gyertya..
>Kivancsi lennek,
>milyen lambda es CH ertek parosult ehhez a 0,41-hez?
Na most bogarat ultettel a fulembe, igyhat en is kivancsi lennek ra!
Koszonom a szives valaszod.
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
1014.Budapest. Uri u. 24
Skoda 120 L
Militec , HiX autos matrica kaphato
A-MajorKa Bt.
T: 0620- 9446107
|
+ - | re: problema voyagerrel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
---
Nem kevés Önnek a 25 Mb postafiók ??
Legyen Önnek is korlátlan postafiókja!
Nincs SPAM se VÍRUS! >>> WWW.TVNMAIL.HU
---
Sziasztok!
Hasonlo problema nekem is volt mint a kerdezonek. Mazda 626, melegen
feltoltottem, majd leallaskor meggforrt, kinyomta a viz egy reszet es par
perc mulva uresre szivta a tagulasi tartalyt. Menet kozben soha nem forrt
es
leallaskor sem mindig. Nem fuggott ossze a hosszabb vagy rovidebb uttal,
a
hofokmero sem mutatott tobbet mielott megforrt. Csereltem en abban hogombat,
hutosapkat, hutot is de a jelenseg maradt. Majd sokkal kesobb egy eldurrant
vastag hutocso miatt hengerfej tomitest is kellett cserelnem. A jelenseg
akkor is maradt. Nemreg mintegy 8 evi ilyen hasznalat utan, vizpumpa folyas
miatti csereje utan apam szerint megszunt a jelenseg. Bar apam csak ritkan
es tobbnyire rovid tavon hasznalja. Ugyhogy ez sem biztos. Elotte is
felmerult a szivattyu gyanu, de a viz jol lathatoan aramlott a hutoben.
Senki nem tudta tutira es alkatresz ar felelosseggel megmondani a hiba
okat.
|
|