1. |
re: re: re: Re;auto # 3182 (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
2. |
re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
3. |
re: motorok + USA + latin (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
re: V6 alapjarat (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re. V6 alapjarat (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
6. |
re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
118 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (#3185) (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
8. |
autovetel es fenntartas (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
9. |
Valasz: re: re: Re;auto # 3182*** HIX AUTO *** #3185 (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: Re;auto # 3182 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Janibacsi:
> Eddig meg nem olvastam eggyettlen javaslatodat amely megoldotta volna
> barki problemaiat.
?????? Nem ertem! Talan errol is en tehetek? Senki sem akadalyozott meg
benne! A tartalomjegyzékben ott van mindenki neve mellett a "cikkei"
szó, arra rákattintva olvashatod az illeto osszes cikket. (A TIED IS
MIND OTT VAN!!!!) Az enyemeket pl. 2003. 03. 09. ota. Javaslom neked a
cikkeim vegig olvasasat, így legalabb nehany hetig el lennel foglalva!!
Egyebkent meg teljes mertekben igazad van mindenben, _legyen az barmi_!
Te mindenkinel okosabb vagy, mindent te tudsz a legjobban, nincs nalad
ertelmesebb leny a foldkereken!
Söt! Az en qrva anyamat!!!!!
Koszonom, hogy vetted a faradsagot es leereszkedtel hozzam a tudatlan
suttyohoz, es megprobaltal ne'mi fenyt gyujtani sotet agyamban.
Bizonyara nem a te hibad, hogy erofesziteseid teljes mertekben
eredmenytelenek maradtak.
Sajnos egyre inkabb az a helyzet, hogy a HIX foldhoz ragadt nepe, nem er
fel a te gigantikus nagysagodhoz. Valoszinuleg rossz korban jelentel itt
meg, talan ugy 40-50ev mulva kellene megint megprobalnod, addigra talan
kimuvelodik egy uj nemzedek, ok majd bizonyara szot ertenek veled.
Addig is alazattal es nagy tisztelettel, Triznyak
|
+ - | re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> valaki el tudja nekem magyarazni hogy miert jobb/rosszabb a nagyobb
> szelepszam egy motorban, legyen az diesel vagy benzines (es a
> gyengebbek kedveert, nehogy belekeverjetek ide Felix Wankelt :-) )
Wankelrol nem szolok, majd Janibacsi elmagyarazza, hogy miert jobb a 33
szelepes mint a 17, nala jobban bizonyara senki sem ert hozza.
Vegyuk a hengerenkent 2 szelepet. Viszonylag nagy szelepek, amiken
keresztul _alacsony fordulaton_ igen kedvezo a henger toltescsereje. A
jol hasznalhato fordulatszam tartomanyba eseik a nyomatekcsucs. Viszont
magas fordulaton ezek a szelepek nagy ellenállást jelentenek, nem tud
idealisan vegbe menni a toltescsere, romlik a hatasfok
Manapsag elsodleges a teljesitmeny hajszolas, ezert szukseges emelni a
fordulatszamokat, de ennek akkor van ertelme, ha a toltescseret sikerul
javitani. Ezt oldja meg a hengerenkent 4 szelep, a vezerles
magasfordulatra kalibralasa es a szivocso megfelelo kialakitasa.
A 4 szelepest viszont csak magas fordulatra erdemes beszabalyozni,
ezert elveszti az alacsony fordulati nyomatekot, beszukul a hasznalhato
fordulatszam tartomany, ezzel a hetkoznapi hasznalhatosag erosen romlik.
Hogy visszanyerjek, de legalabb megkozelitsek azokat a parametereket
amit a 2szelepesek alapbol tudnak, mindenfele bonyolult es draga
berendezeseket epitenek a 4 szelepes motorkba. Valtozo szelepvezerles,
valtozo szivocso hosszusag, alacsony fordulaton az egyik szivoszelep
elzarasa, alacsony fordulatra beallitott feltoltok, 6-7 fokozatu valtok.
Mielott ledorongolnatok, tudom, van olyan 4szelepes ami rendesen
használhato. Ezek azonban nem, vagy csak alig kulonboznek beallitasban
a
2 szelepesektol, csak muszaly 4 szelepesre csinalni, mert manapsag senki
sem vesz meg 2szelepest, az nem "trendi".
Diesel esteben maskent nez ki a dolog, itt a levego aramlasanak
iranyithatosagan javit a 4 szelep, ezzel javul a hengerben a
levegő-gazolaj "keveredése". Ettol javul az eges, ezzel a hatasfok.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: motorok + USA + latin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Benz es Daimler urak porlasztos benzinmotort fejlesztettek?
1893 elott, biztosan nem. Addig mindfele parologtatokkal probalkoztak,
tobb kevesebb sikerrel, de autora valojaban egyik sem volt alkalmas.
1893-ban megjelent a porlaszto, innentol toretlen az Otto-motor
fejlodese, bar a gyujtassal meg hosszu ideig kinlodtak.
Valoszinuleg orok vita lesz, hogy ki is talata fel a karburatort, bar
teny, hogy maga Maybach is elismerte, Csonkaek elobb szabadalmaztattak,
de csak Magyarorszagon, a Ganz gyar pedig nem foglalkozott a szabadalom
ovasaval. Mindenesetre kis kulonbseggel es egymastol fuggetlenul
talaltak fel.
> az elso dizelmotor kamra's vala vagy direktbefecskendezos?
Kozvetlenbefecskendezesu volt, es az anakdotak szerint mogyoroolajjal is
uzemelt.
A kamras motorok megjeleneset Diesel talan nem is erte meg, 1913-ban
meghalt. Az uzemanyag hengerterbe juttatasaval itt is sokaig kuszkodtek,
vegul a Bosch oldotta meg a problemat az 1920-as evek vege fele, amikor
elkeszitette az elso adagoloszivattyut.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: V6 alapjarat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Kerdes az lenne, hogy karos-e ez a motorra nezve
Ezt, amig a hiba oka nem derul ki nem lehet megmondani. Gyakorlatilag
barmi okozhatja. Elso nekifutasbol a szokasos fojtoszelephaz es
alapjaratszabalyozo tisztitasat kellene elvegezni.
Udv, Triznyak
Ui: Ezt mar tegnap is bekuldtem, de nem jelent meg. Talan most.
|
+ - | re: re. V6 alapjarat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Laci irta;
> miatta, 7000rpm-nel megolvadt az egyik dugattyum.
Ez egy baratsagos es nagyon jo-indulatu kerdesem. Hol versenyeztel ? es
mi Km/Hr sebbesseget ertel-el ?
|
+ - | re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akos Szalay soraira;
Nem akarnam valaszom cinikusnak hangozni, de Akos (a mult-evi parhonapos
vehement ellenzekeskedo baratunk szokasa, talan termeszete ,az adatokat,
valosagokatt, tenyeket,s az adott soraikat 'kisse' mas-ertelmuve
tenni.
Mint irtam a multheti cikkemben;
> >> ha utazol tavolsagokat, mondjuk napi 1000 merfoldet, nem hinnem
> >> hogy velned kenyelmesnek azt
Akos reagalt;
>.... hogy ott az emberek napi 1000 merfoldet
> mennek.
Soraim, semmi ertelemben nem jelenti,hogy itt az USA-ban minden ember,
vagy meg tobbseguk is hajt napont 1000 merfoldet.
Sok , igen hajt ,sot meg tobbet is. En is tobbszor hajtottam meg napi
1000 merfold folott is.
S pl.a 'vakaciozok', akik a US-an keresztul hajtanak. Vagy a Canadai,
s
mas Eszaki "ho-madarak" tobb millioi ,akik jonnek kocsiaikkal
'Halaadas-napja' elott (Nov.vegen),s hajtanak vissza Husvetkor.
S nem is emlitve a tavolsagi teherszallito kocsik vezetoit. Floridai
termekek (agrar/elelmiszer) az eszaki piacokra 'over-night'
(egy-ejszakan-at) szallitjak a termekeket eszakra.
Pl. a szamocat,(erik itten October-tol Aprilis-ig). S a termelo-foldon
szedve azonnal a 40 tonnas teherszallitokba (kamion?)rakva/toltve. S
masnap reggel ,a piacok,uzletek nyitasa elott a New York, Chicago
,Montreal,Quebec,stb polcokon kell lenni.
A torvenyes kotelezettseg,hogy a teherszallitto-vezetok 8 (nyolc
orankent) pihenni meg-alnak. 200 gallonos diesel tankkal mindket
oldalon, nem allnak meg gyakran tankolni.
S habar van "speed limit' (sebbesegi max. hatar), de vann min.speed
limit is.
S mikor hajtasz 75-85 merfolddel (120-135 Km.) amit tudom ritkan tennel
, a melleted elrohano kocsik meggyoznek hogy egy-hejben ulsz.
> Csak ugy atszamolva ha az orszag nyugati >reszen mesz egyfolytaban
autopalyan
Masik valotlansag. Lasd a US Interstate Highway System terkepet. Az
mindenutt letezok. Duplajaik a keleti reszen, ami nagyban lakott
terulet.Nem is emlitve a State-(orszagok) auto-autopalyajait,meg az
'Expressway"-eket. A nyugati orszagokban ritkabbak ,s a rem-hosszu
egyenes Iterstate autoutak. Nagyreszik ,aliglakott sivatagok, gyerebb a
lakossag ,s ugy a helyi autoutak is.
Tehat sorai a valosag ellenkezoje.
>Teged kimerlek igazitani>
Oh, 'Nissan ZX-en??? Masik oriasi valotlansag.
A "Nissan Z"-kocsik a "Fairlady" neven ismerve.
S NEM Subaru, sem Covette volt. Csodallom,hogy nem Mazda RX-7t allitja
annak. De a Nissan 350 ZX model nem hiszem hogy letezett.
S a Nissan "Z" kocsik nem minden-napi kocsik voltak. Hanem igazan
special 'high-performance-sport"-kocsik.
Dual-turbo-charger, multi-port injection, valtozo-szelep-idozitoses,stb.
Tartja a 419+merfold/ora= (670+Km/ora) sebbeseg recordot.
2000-ota nem keszitve,s '96-ota nem importalva a US-ba. Ma az, A+
allapotban levo $100,000 korulli erteku. Tehat a Dussenburgerek
'lab-nyomaban'.
Tavaly, Majus es Julius kozott,tuzesen, s gyakran nem a leg-tisztesebb
modorral civakodott a Vita rovat, ottani alanyain. Ami nem mind az
autosok erdeklodese,de mivel 90 soros cikkenek zome azokat
jelezte,remelem reagalhatnek.
'A pohar-jeg-olvasztasa'.
Azt is jelentosen felrevezeto ertelmezesben adta itt.
A Vitan a kerdesem, a leg-elemibb fizikai torveny alapjan tettem.:
Mennyi vizet szorit-ki a a vizen-lebego jeg (viz a fagyott,tomegeben
kiterjedt allapotaban) ?
Mert akar egy jeg-kocka a poharvizben, vagy a legnagyobb jeghegy a
tengereken,elolvadasa alatal nem hoz letre eggyetlen extra molekula
H2O-t sem , mint ami volt a jegge-fagyasa elott. Tehat honnan jonne a
jeghegyek le-olvadasaval a tengerek aradasara szukseges extra
viz-mennyiseg?.
A cafolatlan es tagadhatatlan teny ,hogy 1 Liter/1 Kg/ 1000 ml viz, de
ha fagyasztod jegge az kb. 1086-1089 ml jeg lessz.Azert lebeg/uszik a
vizen. De csak 1 Liter/1 kg/1000 ml. vizet szorit ki. S csak 1
Liter/1000 ml. a vizszint alatti resze, s elovadasaval csak 1 Liter/
1000 ml viz lessz,pont amit a jeg kiszoritott,ill. elfoglalt a
viz-szinje alatt.
Tehat a viz-szintje nem emelkedhet, csupan ha valami mashonnan extra
vizmennyiseget szerznel.
Peldanak javasoltam neki , tenni 1 (egy) jeg-kocka-at egy-poharba ,s a
pohar szintjeig/tetejere toltve vizzel. A jegkocka elolvadasaval egy
csopp viz sem fog a pohar tetejen kifolyni. Mert nem jon letre tobb viz
mint a vizben lebego jegkocka elfoglalt a pohar-viz-szinje alatt.
Az autmobilok leg-szennyezesen,:
Akos irta a Vita #2828 (2006-Jun.9):
"Grand Cherokee 5.7 Literes,CO2 kibocsajtasa 366 g/Km. s a 150 cc Vespa
CO2 kibocsatasa 40 g/Km.
Valaszom volt ,hogy a Vespa ATLAGJABAN s NEM TELJESSEGben/osszessegben,
tobb leg-szennyezest okoz (s tobb uzemanyagot is fogyaszt) mint a 5700
cc-s Grand Cherokee.
(5700;366 hasonlitva a 150;40 az atlag aranynak)
Heteken at ragalmazott kulombozo jelzokkel nevezve engem, de vegre irta;
" Azt elismerem,hogy kissebb motorok motorterfogatra eso fogyasztasa es
karosanyagkibocsatasa nagyobb.."
>en nem jol beszelni magyar>
Azon sora is csupan a ragalmasok celjait teszi.
Tudok magyarul, de nincsen gyakorlatom ( 50+ eve nem beszelve),amit
barki is lathat s tobbszor jeleztem. S amit szotarban sem talalok, azt
magyarzatban adok.
S amikor irta ;
>..inglisul is ugyanolyan eszbonto...>
Mert egyszer irtam a "Sneeky' es a "Sneaky" kifejezeseket soraimban,
amit nem tudott, s nem talalta a szotarjaban.
Persze mindket szo a hasznalatban inkabb 'slang'. A 'sneaky'
(old-English eredetu) ami =allattomos-settenkedo-t jelent.
S a 'sneeky' (old celtic 'snikkja/snikka-bol ered ) a levag,leszeletel,
levesz,elveszbelolle, jelentes.
Boldog es biztonsagos autozasokat mindenkinek.
|
+ - | Re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (#3185) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Apropo polarizalt. A garmin nuvi nvigacio kijelzoje erdekes
> modon puszta szemmel nem csillog, viszont polarizalt napszemuvegben
> nezve igen. Arra gondoltam, hogy esetleg ele raknek egy polarizalt
> szurot, merre lehet vajon ilyet rendelni mondjuk 10cm*10cm meretu
> olloval vaghato foliakent ?
Guglival találtam neked:
http://www.teleskop-austria.at/prod.php?tid=27&lng=hun
Polárfólia 80x160mm (más méretben is rendelhető 30
Ft/négyzetcentiméteres árért) 4 800,-
Polárfólia 350x350mm 35 000,-
1122 Bpest., Városmajor u. 19
(1)202 5651
(20)432 5555
Ugyanakkor szerintem ha a kijelző elé berakod a szemüveged
polarizációs síkjára merőlegesen fordítva, akkor semmit sem fogsz
rajat látni, ha meg a szemüvegeddel megegyezően, akkor megmarad a
csillogás. Hogy szemüvegben nézvi miért is csillog, az kizárt
dolog, mert nem tudom.
Ed
|
+ - | autovetel es fenntartas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
marky irta:
>USA2: Janibacsi, ha az atlag amerikai evente 25000km-t hajt, akkor
>hogyan jar az atlag egyen napi 10-25km tavolsagra autoval?
>25000km/365 = 68km/nap. 25km tavolsag (oda-vissza) az viszont
>csak 50km/nap.
Valamit felreertettel, o napi 1000 merfoldet (az kb 1600km) irt :-)
Ket het alatt letudja a 25ezer km-t :-)
>Legalabbis Nemetorszagban az autok tulnyomo tobbseget a vevo
>megrendelesere konfiguraljak.
Leirom hogy megy angliaban felesegem autoja peldajan (ford ka).
Ez egy tipikus noi auto egyfele motorral.
Amikor vettuk negy eve negy model volt, alap, style, collection es
luxury. Az alap gusztustalan gumi kormannyal es valtobottal,
radiosmagnoval es minden mozgathato mechanikus.
A csucsmodel nagyon kellemes bor kormannyal, borulessel, konnyu
felnivel viszonylag minden villamos. Viszont ebbe is az abs-t
extraken kellett volna rendelni.
Ha ezek egyiket kertuk volna kulon extrak nelkul, ill. a
kereskedo altal beszerelheto extrakkal, akkor par napon belul
vihettuk volna. Sot erre kulon cegek szakosodtak, akik joval a
listaar alatt aruljak ezeket, valahogy exportaljak aztan importaljak
es igy valahogy olcsobban jon ki, nem igazan ertem hogy muxik.
Mivel az abs es az oldal-legzsak mindenkeppen feltetel volt,
rendelni kellett, ami harom honap varakozast jelentett.
Es ha mar ugyis rendeljuk akkor belepakoltattunk mindent ami volt
:-)
Ha mar itt tartok, akkor irok a fentartasrol is.
Itt is van regado, mint Mo-on, csak itt egyseges 35 font amit az
elso szigetorszagi uzembehelyezeskor kell fizetni.
Evente van egy ado ami 0-300 font kozott van a karosanyag kibocsatas
fugvenyeben, es ennek a megfizeteset a szelvedore kirakott kor alaku
cetlivel a tax-disk-el igazolod, de ha nem fizeted be akkor a
rendszeruk par het utan automatikusan kuldi a buntetest.
Biztositas egy videki negyvenes hazasparnak egy
kozepkategoriaju autora 5 ev balaesetmentes kozlekedessel olyan 250
font korul van evente (casco 100 fontos onresszel es kotelezovel).
Az auto eladasa ugy tortenik, hogy a forgalmit a megfelelo helyen
szet kell szabdalni, a vevo kitolti az adatait, mindketten alairjak,
majd a vevo megtartja a cetli egy reszet, a maradek egy resze megy a
kukaba a mask reszet meg az elado elkuldi a hatosagnak postan.
A hatosag aztan kuld egy uj forgalmit a vevonek par napon belul,
addigis a nala maradt sajtpapir igazolja hogy az auto az ove.
A forgalmit biztonsagos helyen kell tarolni, semmikeppen nem ajnljak
hogy az autoban legyen veled. A jogositvany szinten nem kell hogy
nalad legyen, a rendor ha keri akkor megmondhatod hogy nincs nalad
egy heten belul bemutatod a neked legkozelebbi rendorsegen.
Az okosok azt mondjak, hogy meg ha nalad van is tagadd le, ha
elkovettel valamit akkor van egy heted gondolkodni, hogy mikepp
massz ki a slamasztikabol.
ja igen, itt is metrikus mertekegysegeket hasznalnak, a boltokban
kotelezo a kg-ra eso arat kiirni (ettol fuggetlenul mindenhol kint
van az egysegar egy fontra is :-) )
A tavolsagokat merfodben es yardban adjak meg a tablakon.
Volt egy eset hogy meter es kilometerben tablaztak ki egy utszakaszt,
de a torveny lesujtott es ki kellett cserelni "ertheto"
mertekegysegre :-).
Az autok sebessegmeroje mph-t es km/h-t is mutat.
A m es km bevezetesevel a masik problema hogy m az itt merfoldet
jelent, tehat a metert mtr, vagy mtrs-vel jelolnek a jelolnek (de
nem tehetik mert a torveny nem engedi az erthetetlen mertekegysegek
hasznalatat :-) )
A'kos
|
+ - | Valasz: re: re: Re;auto # 3182*** HIX AUTO *** #3185 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: re: re: Re;auto # 3182 ( 40 sor )
> Idopont: Wed Sep 5 01:33:28 CEST 2007 AUTO #3185
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Triznyak reagalasa;
....
> ..gyalazasok irasai. Nem csoda ,hogy nincs idod az autos-barataidat
> segiteni. Eddig meg nem olvastam eggyettlen javaslatodat amely
> megoldotta volna barki problemaiat.
Gratulalok Janibacsi, szerintem most mar mindenki szerint kvalifikaltad
magadat abba a ligaba, amibe Sex69 jo erzekkel az elso pillanatban
besorolt es ami ellen a listan akkor meg eleg sokan tiltakoztak.
En arra kerlek, hogy fogd vissza magad, ez mar tulmegy minden hataron.
Az
rendben van, hogy o:mlik beloled hulyeseg, legyen. De az, ami utana
kovetkezik, az mar nagyon nincs rendben. Ha olvasnad is a HIX Autot (meg
persze az altalad belinkelt oldalakat), akkor nem csak a hulyeseget
ontanad es latnad, hogy a legtobb problemat - _evekre visszamenoen_ -
Triznyak segitett megoldani.
Akos
|
+ - | re: kerdesek, valaszok es gyalazkodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kulonben en mar egyszeruen nem reagalok janibacsi leveleire
Mit is irtam a hulyeseg es szorgalom kombinaciojarol? Akkor
egy darabig csend volt, de egyesek megvedtek szegeny "tavolba
szakadt hazankfiat". A hulyeseg nemzet semleges, van magyar,
van amerikai, van minden orszagban. Persze a marha nagy
demokraciankban a kisebbsegek nemhogy egyenloek, de
egyenlobbek ... Akkor kiverte a biztositekot, utana szorakoztatott,
a mostani thread kozombos. Ha a gyerek nem ert a szep szobol,
akkor ti mit csinaltok?
|
|