Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3196
Copyright (C) HIX
2007-09-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Uj auto vasarlasa (mind)  29 sor     (cikkei)
2 re: Re: Tudat-elteres (mind)  34 sor     (cikkei)
3 Autopalya definicio (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Re;#3194 es # 3195 (mind)  94 sor     (cikkei)
5 re: oreg auto ven auto (#3195) (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - re: Uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok !
> 
> Van egy anno ujonnan vasarolt 5 eves Renault Megane I 1.4 Alizem, ezt
> szeretnem lecserelni, kizarolag uj autora. Rengeteget kuzdottem mar
> hasznalt autokkal, eleg volt az elozo tulajok altal elsumakolt es
> elhanyagolt hibakbol, a kor miatt elromlo es cserere szorulo
> alkatreszekbol.
> 
> A jelenlegi autot beszamitva igy osszesen 3 millam van a celra, ebbol
> szeretnek egy minimum ugyanilyen felszereltsegu es kenyelmet
> biztosito, mereteiben sem kisebb kocsit. Ami a legfontosabb szempont
> a vasarlasnal : a tapasztalat(ot)ok szerinti legnagyobb
> megbizhatosag, vagyis szervizt a kotelezokon kivul ne kellejen
> latnom. Minden mas szempont masodlagos.
> 
> Koszi a segitseget !


2 éve én is hasonló dolgokon gondolkodtam. Akkor az ar, megbizhatosag es
 alkatreszar miatt az Astra Classik II mellett dontottem. (Astra G)
A merete nekunk eleg, a "kenyelmet" meg megszoktuk. Az 1,4 twinport
motor kifejezetten tetszik. Nem egy versenyauto, de legalabb keveset
fogyaszt. (keves varossal 6 l/100km) A szervizciklusa pedig 1 ev vagy 30
ekm.

Zotya

ui: akkor 3,5 lett volna a Megane, az Astra meg 2,7-ben volt. (hasonlo
felszereltseggel)
+ - re: Re: Tudat-elteres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Soma:
>  kernenk pontos leirast, linket, idezetet, kepet,.......
Sokminden nincs rola, de ird be a gugliba, hogy EB 118, vagy Chiron 
18/3, vagy Veyron 18/4
Itt van nehany kep a motorrol is:
 http://www.conceptcar.ee/bugatti/eb118/index.html

-------
hybe@....:
>  meghajolva tudasa es szakertelme elott,...
Erosen tulbecsulod a kepessegeimet!  :-)   En javitom az autokat, 
ennelfogva uj autoval nem, sot 2-3 evessel is csak ritkan talalkozom.
Ha jol ertem, 3millio+ a mostani auto, amit kolthetsz. ?  Vegulis, ha 
ujat veszel, es azt 4-6 eves koraban, max.100-130ekm-rel eladod, a 
Renault is jó valasztas, ilyen a feltetelek mellett a tulajdonosok 
mindig meg vannak veluk elegedve. ( a hasznaltat vevok mar kevesbe ) 
Nehany eletromos/elektronikus hiba szokott kijonni rajtuk, de ez 
manapsag minden autonal elofordul/hat.
Ugyanez a helyzet a Pug307-tel is a dieselt kiveve.
Ha a megbizhatosag az elsodleges, akkor meg mindig a Toyota jar az elen.
Szerintem, ma mar erdemes megnezni a koreai autokat is, bar a 
presztizsuk tovabbra is a beka segge alatt, de vitathatatlanul 
rengeteget javultak az utobbi par evben!!! Az alkatresz ellatasuk 
azonban tovabbra is siralmas.
Ha belefer a penzbe, erdemes kiprobalni a Skoda Octaviat is, bar abban 
eleg verszegeny az 1,4-es.
A tobbiek bizonyara tobbet tudnak mondani a felhasznaloi 
tapasztalatokrol, bar ilyenkor altalaban mindenki a maga lovat szokta 
dicserni. :-)
--------

Udv,  Triznyak
+ - Autopalya definicio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A HIX AUTO #3195-ben Triznyak írta:

> Mivel az autopalya defeinicioja azt irja, az utopalyan nincs szintbeni

Nem tudom honnan származik a fenti autópálya definíció, de a
Magyarországon jelenleg hatályos KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM-BM
együttes rendelet) 1. számú függelékének l) pontja szerint:

"Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út."

Kereszteződésről egy árva szó nincs benne, de kíváncsian várom az
autópálya definíciójának azt a változatát - szigorúan a forrás
megjelölésével! - amelyik szerint nincs szintbeli kereszteződés, aztán
majd eldönthetjük, hogy a definíciók közül melyik tekinthető
autentikusnak.

> utkeresztezodes, a fenti okfejtes ertelmetlen az autopalyara. A le es 
a
> felhajtosav, mint a neve is mutatja, _sa'v_, azaz mindossze resze az 
> autopalyanak, tehat nem utkeresztezodes.

Rendben, akkor gombolyítsuk vissza fonalat. A forgalmi _sáv_ a KRESZ
1. függelék e) pontja szerint:

"Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére
elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem
jelölt - része."
továbbá a c) pontja szerint:
"Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része."

Ezek alapján a forgalmi sáv része az úttestnek, valamint az úttest
része az útnak. Tehát az a hely, ahol a felhajtó út betorkollik az
autópályába, definíció szerint _útkereszteződés_.
+ - Re;#3194 es # 3195 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A # 3194 cikkere, a forgohengeres motor-on;
Imre irta;   'Tenyleg van ilyen?"
Imre , az tenyleg  NINCSEN.
 De tenyleg VOLT. Mint a dinoszauroszok.
Bizonyara olvastad a kozolt web-lapokbol,hogy az a "Gnome Monosoupape"
volt.Egy kis 7 hengeres ,egy szelepes motor az akkori repulokben
alkalmazva. Tervezve, s keszitve az 1880-as evekben. Tehat igazi
dinoszurusz.Masolva tobbek altal ishasonlo neveken.De a I.V.H. utan
eltuntek.
Habar a Szolnoki Muzeumban levon ( ami talan Francia, talan Olasz
keszitmenyu) a kepen golyos-csapagy van a fo-tengelyen. S
regi-eredetinek latszo ,tobb golyok hianyzasaval. El sem tudom
kepzelni,hogy a golyos-csapagy hogyan rogzithette volna a fotengelyt.

A Triznyak altali weblap tisztan adja;
Aki click-elte az "aero engine"-t, olvashatta, lathatta, hogy az csak a
legelso repulok (amikor fabol es vaszonbol voltak a repulok) motoraik.
De a lap  adja a repulo-motorok fejlodeset lepesrol-lepesre. Teljes
leirasaiakat , adataikat , kepeiket.
Ami bizonyitja hogy azt valoban az automobil (s vizhuteses) motorok
kovettek. Majd a V-8 asok. S nagyobb es erosebb negy-utemu, leghuteses,
u.n. radial="csillag" motorok, de  a fejlodes folyaman egysem volt
'forgo-hengeres'.
Tehat az elobbi allitas a 'forgo-hengeres' repulomotor, igazan
felrevezeto ertelmet adott.

Geza kozolt lapban, lathato,hogy Felix Wankel motorja nem az elso otlet
volt.Motorjanak elve par-evszazados.
Hasonlo elveken keszult 'rotory motorok; Ramelli 1588, Pappenheimer
1636,Otto von Guericre 1650, J.Watt1782,Murdock 1799,Gallaway 1846,Jones
1859,Cooley 1900,Umperby 1908,Wallinder&skoog 1923,Sensaud&Lavaud
1938,Millard 1943. (Viz,goz,levego,olaj pumpalasaira,tobb ma is
hasznalatban.)
 Wankel az NSU uzem mernoke volt. A rotory motor az o  kidolgozasa
alapjan probalva nepszerusiteni . Az termeszetes ,hogy az NSU
foglalkozott,ill probalt kulombozo terveinek ,keszitesenek
alkalmazasaval sikereskedni .
De csak az 1957-ben tervezett rotory motorja ,amit a Mazda alkalmazott
volt a tervezojenek a neve alatt ismert. S sikerei az sem ment sokra.
A tobbik mind EXTINCT reg.
Mint a kuldott lap adja.
Remelem 'kattintottatok mint az adatokat?! A 6 szelepes, fel-utemes,
stb. motorok elveit. En az Otto LUTZ motort talaltam a legerdekesebbnek.
De vedd figyelembe,hogy mind a gaz, leg, viz, goz, szel, turbinak is
mind "rotory motorok.Ugy mint a 'turbo-prop, s a mai kerskedelmi
utasszallito gepek motorjai is. De nem hasonlithao,sem keverheto a
'Gnome'-al.

A # 3195- cikkekre;
Kedves Attila;
Koszonom a kuldott info-kat.
Bizonyitva ,hogy a NASA az SI sysytem alkalmazasa, (elterve a jelen
altalanossagtol) problema. Habar a jelentes adja hogy az nem lett volna
a fo oka az Orbiter vesztesenek.

Az 5 hengeres auto-motorok igen, egyre nepszerubbek. S mar alkalmazva
regota;Lasd;
<http;//www.whitelaceinn.com/Benz/index.htm>
(1982-es Mercedes Benz 5 hengeres.)
A Volvo, (s mas keszitok is) egyre tobb keszitok modeljeiket rendelheted
5 hengeres motorral.
A Volvo (ha nyitottad az elobb kozolt lapomat) lehetoseget ad rendelni
minden modeljat a kulombozo 5 hengeres motorral.
Amikor ,ugy az S-40 minden style variacioi, s minden mas modeljeik
kaphatok/rendelhetok 5 hengeres motorral. De ketsegtelenul,nem jelenti
hogy mindenki a vilagon azt rendelne.

Kedves 'Soma';
A Bugatti Veyron-adatait olvashatod a
;<http;//en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron>
lapon.
Az adatait csupan onnan vettem, s en meg nem voltam a motorja
belsejeben,mint talan 'Triznyak mester:-)))
A 'wikipedia'-t hasznalom ,mert az egy ertelmes/kivallo E-lexicon, tobb
mint  20  nyelveken.

'Triznyak mester' soraira;
Ugy a fenti soraimbol,mint a Volvo, s minden mas keszito lapjabol veheto
hogy az 5 hengeres kocsik nepszerusege egyre terjed.
Valaszom a Te soraidra adtam; amit volt ,hogy Akos 10 szelepes S-40-ja
"ket es fel hengeres". Ami csak 5 hengeres lehetett.(Ami talan regebbi
model,mert a maik 20 szelepesek).
Soraim nem jelentette,hogy mindenki csak az 5 hengeres motorral rendelik
kocsijaikat.
Na abban hol az 'arogancia'? nagykepuseg? tulbizalom?
A Bugatti Veyron , a 16.4 vagy  az 18.4 -t veled "sorozatgyartasu"-nak.
(Ha jol forditom tomeg-gyartasu? futoszalagon robot osszeallitasu?)
Millio dollaron felulli aru kocsik keszitese,'sorozat' keszites?
A kerdes nem az hogy nem lennel ismeretes es gyakorlott az ottan
alkalmazott motorokkal, de ahogy jelented allitasaidat.
De hat hol a 'melleutesek', Triznyak mester?

Boldog ,bekes es biztonsagos autozast mindenkinek, mind az 5 hengeres,
sot meg  a forgo hengeres kocsikkal is.
+ - re: oreg auto ven auto (#3195) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mivel az autopalya defeinicioja azt irja, az utopalyan nincs
> szintbeni utkeresztezodes, a fenti okfejtes ertelmetlen az

Ez nem így van. Az autópálya definíciója: az az út, amin kitették
az autópálya táblát. Hogy a táblakitevőknek hova szabad kitenniük,
az most másodlagos. A lényeg, hogy az utak T alakú találkozása is
kereszteződésnek számít. Ilyen az autópályán van, fel is oldja a
sebességkorlátozás hatályát.

Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS