1. |
re: Uj auto vasarlasa (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Re: Tudat-elteres (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
3. |
Autopalya definicio (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
4. |
Re;#3194 es # 3195 (mind) |
94 sor |
(cikkei) |
5. |
re: oreg auto ven auto (#3195) (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Uj auto vasarlasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sziasztok !
>
> Van egy anno ujonnan vasarolt 5 eves Renault Megane I 1.4 Alizem, ezt
> szeretnem lecserelni, kizarolag uj autora. Rengeteget kuzdottem mar
> hasznalt autokkal, eleg volt az elozo tulajok altal elsumakolt es
> elhanyagolt hibakbol, a kor miatt elromlo es cserere szorulo
> alkatreszekbol.
>
> A jelenlegi autot beszamitva igy osszesen 3 millam van a celra, ebbol
> szeretnek egy minimum ugyanilyen felszereltsegu es kenyelmet
> biztosito, mereteiben sem kisebb kocsit. Ami a legfontosabb szempont
> a vasarlasnal : a tapasztalat(ot)ok szerinti legnagyobb
> megbizhatosag, vagyis szervizt a kotelezokon kivul ne kellejen
> latnom. Minden mas szempont masodlagos.
>
> Koszi a segitseget !
2 éve én is hasonló dolgokon gondolkodtam. Akkor az ar, megbizhatosag es
alkatreszar miatt az Astra Classik II mellett dontottem. (Astra G)
A merete nekunk eleg, a "kenyelmet" meg megszoktuk. Az 1,4 twinport
motor kifejezetten tetszik. Nem egy versenyauto, de legalabb keveset
fogyaszt. (keves varossal 6 l/100km) A szervizciklusa pedig 1 ev vagy 30
ekm.
Zotya
ui: akkor 3,5 lett volna a Megane, az Astra meg 2,7-ben volt. (hasonlo
felszereltseggel)
|
+ - | re: Re: Tudat-elteres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Soma:
> kernenk pontos leirast, linket, idezetet, kepet,.......
Sokminden nincs rola, de ird be a gugliba, hogy EB 118, vagy Chiron
18/3, vagy Veyron 18/4
Itt van nehany kep a motorrol is:
http://www.conceptcar.ee/bugatti/eb118/index.html
-------
hybe@....:
> meghajolva tudasa es szakertelme elott,...
Erosen tulbecsulod a kepessegeimet! :-) En javitom az autokat,
ennelfogva uj autoval nem, sot 2-3 evessel is csak ritkan talalkozom.
Ha jol ertem, 3millio+ a mostani auto, amit kolthetsz. ? Vegulis, ha
ujat veszel, es azt 4-6 eves koraban, max.100-130ekm-rel eladod, a
Renault is jó valasztas, ilyen a feltetelek mellett a tulajdonosok
mindig meg vannak veluk elegedve. ( a hasznaltat vevok mar kevesbe )
Nehany eletromos/elektronikus hiba szokott kijonni rajtuk, de ez
manapsag minden autonal elofordul/hat.
Ugyanez a helyzet a Pug307-tel is a dieselt kiveve.
Ha a megbizhatosag az elsodleges, akkor meg mindig a Toyota jar az elen.
Szerintem, ma mar erdemes megnezni a koreai autokat is, bar a
presztizsuk tovabbra is a beka segge alatt, de vitathatatlanul
rengeteget javultak az utobbi par evben!!! Az alkatresz ellatasuk
azonban tovabbra is siralmas.
Ha belefer a penzbe, erdemes kiprobalni a Skoda Octaviat is, bar abban
eleg verszegeny az 1,4-es.
A tobbiek bizonyara tobbet tudnak mondani a felhasznaloi
tapasztalatokrol, bar ilyenkor altalaban mindenki a maga lovat szokta
dicserni. :-)
--------
Udv, Triznyak
|
+ - | Autopalya definicio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A HIX AUTO #3195-ben Triznyak írta:
> Mivel az autopalya defeinicioja azt irja, az utopalyan nincs szintbeni
Nem tudom honnan származik a fenti autópálya definíció, de a
Magyarországon jelenleg hatályos KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM-BM
együttes rendelet) 1. számú függelékének l) pontja szerint:
"Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út."
Kereszteződésről egy árva szó nincs benne, de kíváncsian várom az
autópálya definíciójának azt a változatát - szigorúan a forrás
megjelölésével! - amelyik szerint nincs szintbeli kereszteződés, aztán
majd eldönthetjük, hogy a definíciók közül melyik tekinthető
autentikusnak.
> utkeresztezodes, a fenti okfejtes ertelmetlen az autopalyara. A le es
a
> felhajtosav, mint a neve is mutatja, _sa'v_, azaz mindossze resze az
> autopalyanak, tehat nem utkeresztezodes.
Rendben, akkor gombolyítsuk vissza fonalat. A forgalmi _sáv_ a KRESZ
1. függelék e) pontja szerint:
"Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére
elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem
jelölt - része."
továbbá a c) pontja szerint:
"Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része."
Ezek alapján a forgalmi sáv része az úttestnek, valamint az úttest
része az útnak. Tehát az a hely, ahol a felhajtó út betorkollik az
autópályába, definíció szerint _útkereszteződés_.
|
+ - | Re;#3194 es # 3195 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A # 3194 cikkere, a forgohengeres motor-on;
Imre irta; 'Tenyleg van ilyen?"
Imre , az tenyleg NINCSEN.
De tenyleg VOLT. Mint a dinoszauroszok.
Bizonyara olvastad a kozolt web-lapokbol,hogy az a "Gnome Monosoupape"
volt.Egy kis 7 hengeres ,egy szelepes motor az akkori repulokben
alkalmazva. Tervezve, s keszitve az 1880-as evekben. Tehat igazi
dinoszurusz.Masolva tobbek altal ishasonlo neveken.De a I.V.H. utan
eltuntek.
Habar a Szolnoki Muzeumban levon ( ami talan Francia, talan Olasz
keszitmenyu) a kepen golyos-csapagy van a fo-tengelyen. S
regi-eredetinek latszo ,tobb golyok hianyzasaval. El sem tudom
kepzelni,hogy a golyos-csapagy hogyan rogzithette volna a fotengelyt.
A Triznyak altali weblap tisztan adja;
Aki click-elte az "aero engine"-t, olvashatta, lathatta, hogy az csak a
legelso repulok (amikor fabol es vaszonbol voltak a repulok) motoraik.
De a lap adja a repulo-motorok fejlodeset lepesrol-lepesre. Teljes
leirasaiakat , adataikat , kepeiket.
Ami bizonyitja hogy azt valoban az automobil (s vizhuteses) motorok
kovettek. Majd a V-8 asok. S nagyobb es erosebb negy-utemu, leghuteses,
u.n. radial="csillag" motorok, de a fejlodes folyaman egysem volt
'forgo-hengeres'.
Tehat az elobbi allitas a 'forgo-hengeres' repulomotor, igazan
felrevezeto ertelmet adott.
Geza kozolt lapban, lathato,hogy Felix Wankel motorja nem az elso otlet
volt.Motorjanak elve par-evszazados.
Hasonlo elveken keszult 'rotory motorok; Ramelli 1588, Pappenheimer
1636,Otto von Guericre 1650, J.Watt1782,Murdock 1799,Gallaway 1846,Jones
1859,Cooley 1900,Umperby 1908,Wallinder&skoog 1923,Sensaud&Lavaud
1938,Millard 1943. (Viz,goz,levego,olaj pumpalasaira,tobb ma is
hasznalatban.)
Wankel az NSU uzem mernoke volt. A rotory motor az o kidolgozasa
alapjan probalva nepszerusiteni . Az termeszetes ,hogy az NSU
foglalkozott,ill probalt kulombozo terveinek ,keszitesenek
alkalmazasaval sikereskedni .
De csak az 1957-ben tervezett rotory motorja ,amit a Mazda alkalmazott
volt a tervezojenek a neve alatt ismert. S sikerei az sem ment sokra.
A tobbik mind EXTINCT reg.
Mint a kuldott lap adja.
Remelem 'kattintottatok mint az adatokat?! A 6 szelepes, fel-utemes,
stb. motorok elveit. En az Otto LUTZ motort talaltam a legerdekesebbnek.
De vedd figyelembe,hogy mind a gaz, leg, viz, goz, szel, turbinak is
mind "rotory motorok.Ugy mint a 'turbo-prop, s a mai kerskedelmi
utasszallito gepek motorjai is. De nem hasonlithao,sem keverheto a
'Gnome'-al.
A # 3195- cikkekre;
Kedves Attila;
Koszonom a kuldott info-kat.
Bizonyitva ,hogy a NASA az SI sysytem alkalmazasa, (elterve a jelen
altalanossagtol) problema. Habar a jelentes adja hogy az nem lett volna
a fo oka az Orbiter vesztesenek.
Az 5 hengeres auto-motorok igen, egyre nepszerubbek. S mar alkalmazva
regota;Lasd;
<http;//www.whitelaceinn.com/Benz/index.htm>
(1982-es Mercedes Benz 5 hengeres.)
A Volvo, (s mas keszitok is) egyre tobb keszitok modeljeiket rendelheted
5 hengeres motorral.
A Volvo (ha nyitottad az elobb kozolt lapomat) lehetoseget ad rendelni
minden modeljat a kulombozo 5 hengeres motorral.
Amikor ,ugy az S-40 minden style variacioi, s minden mas modeljeik
kaphatok/rendelhetok 5 hengeres motorral. De ketsegtelenul,nem jelenti
hogy mindenki a vilagon azt rendelne.
Kedves 'Soma';
A Bugatti Veyron-adatait olvashatod a
;<http;//en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron>
lapon.
Az adatait csupan onnan vettem, s en meg nem voltam a motorja
belsejeben,mint talan 'Triznyak mester:-)))
A 'wikipedia'-t hasznalom ,mert az egy ertelmes/kivallo E-lexicon, tobb
mint 20 nyelveken.
'Triznyak mester' soraira;
Ugy a fenti soraimbol,mint a Volvo, s minden mas keszito lapjabol veheto
hogy az 5 hengeres kocsik nepszerusege egyre terjed.
Valaszom a Te soraidra adtam; amit volt ,hogy Akos 10 szelepes S-40-ja
"ket es fel hengeres". Ami csak 5 hengeres lehetett.(Ami talan regebbi
model,mert a maik 20 szelepesek).
Soraim nem jelentette,hogy mindenki csak az 5 hengeres motorral rendelik
kocsijaikat.
Na abban hol az 'arogancia'? nagykepuseg? tulbizalom?
A Bugatti Veyron , a 16.4 vagy az 18.4 -t veled "sorozatgyartasu"-nak.
(Ha jol forditom tomeg-gyartasu? futoszalagon robot osszeallitasu?)
Millio dollaron felulli aru kocsik keszitese,'sorozat' keszites?
A kerdes nem az hogy nem lennel ismeretes es gyakorlott az ottan
alkalmazott motorokkal, de ahogy jelented allitasaidat.
De hat hol a 'melleutesek', Triznyak mester?
Boldog ,bekes es biztonsagos autozast mindenkinek, mind az 5 hengeres,
sot meg a forgo hengeres kocsikkal is.
|
+ - | re: oreg auto ven auto (#3195) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mivel az autopalya defeinicioja azt irja, az utopalyan nincs
> szintbeni utkeresztezodes, a fenti okfejtes ertelmetlen az
Ez nem így van. Az autópálya definíciója: az az út, amin kitették
az autópálya táblát. Hogy a táblakitevőknek hova szabad kitenniük,
az most másodlagos. A lényeg, hogy az utak T alakú találkozása is
kereszteződésnek számít. Ilyen az autópályán van, fel is oldja a
sebességkorlátozás hatályát.
Ed
|
|