1. |
hetszemelyes egyteruek (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
gyujtotrafok (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
3. |
Gyujtotrafok megy egyszer (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
4. |
Ford markaszerviz (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
5. |
Elado auto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
6. |
hix 2277, dacia, fek stb (mind) |
87 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Gyujtotrafok meg egyszer (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Fekezes (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Fekezes (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
10. |
re: re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
|
+ - | hetszemelyes egyteruek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezekkel a jarganyokkal?
Csaladi autokent gondolkozok egy ilyen beszerzesen
(oten vagyunk, de idonkent nagyszulokkel, testverekkel utazgatunk).
Kosz: Kovacs Gabor
|
+ - | gyujtotrafok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Gigi irta:
: >En mar csak egyet nem ertek (koltoi kerdes): hathengeres motornal minek
: >kell parban szikraztatassal olcsojanosozni... Az igazan olcso autoknal,
: Az autogyarak meglehetosen kis arressel dolgoznak,
Egy hathengeres motorral szerelt A6 nem eppen a "csoro" kategoria (csoro
az 1.8TDI A6, amibol kisporoltak a hatso hangszorokat...). Az
autogyaraknak egyebkent egesz jo arresuk van, mivel izombol tiporjak a
beszallitokat. Nemetorszagban nem fogyott az uj Golf 5? Kerem, ezentul
ingyen adjuk hozza a legkondit. Kb. 20000 eurobol 1500-at siman engedtek
es biztos vagyok benne, hogy meg mindig nyereseggel adjak el a kocsit.
###
Triznyak irta:
: Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a masik
: henger is. Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat, akkor
: elindul a masik henger.
Lehetseges, hogy a primer terkercs vezerloelektronikaja olyan, hogy az
ilyen esetet eszreveszi es lekapcsolja magat (lasd lejjebb)?
: Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a
: tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
: "elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
: elektrodahezegat.
Egy tekercsben indukalodo feszultseg fuggetlen attol, hogy milyen
potencialon van az egyik vege, amig a masik vege a levegoben log (nyitott
aramkor). A feszultseg nem "folyik", hanem "esik", ha pedig zarlatos a
gyertya, akkor ott nem esik feszultseg, tehat megmarad a tekercsen
(feszultsegmegmaradasi torveny ;-)) ). Gigi rajzabol kitunik, hogy szikra
csak akkor lehet, ha mindket gyertya szikrazik (kulonben nincsen zart
aramkor, ahol az aram folyhatna), vagy az egyik gyertya szikrazik es a
masik pedig rovidzart csinal. Utobbi esetben viszont a szekunder
tekercsben nagyobb aram fog folyni, mert egy szikrakoz ellenallasa kisebb,
mint kettoe. Elmeletileg ezt a nagyobb aramot a primer oldalon is eszre
lehet venni, de lehet, hogy ekkor mar keso (vagy a kulonbseg kisebb, mint
a szoras). A masik lehetoseg az, hogy a nagyobb aram miatt a tekercsbol
gyorsabban tavozik az energia es a szikra tul rovid es nem gyullad meg a
benzingoz. Mit kell erteni a "leall a masik henger" kitetelen? Csak azt,
hogy nem jar a henger, vagy azt, hogy meg szikra sincsen?
Udv,
marky
|
+ - | Gyujtotrafok megy egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tovabbi felreertesek es hitetlenkedes elkerulese erdekeben feltettem
az A6 kapcsolasi rajzanak reszletet a kovetkezo linkre:
http://gigiga88.tripod.com/car/index.html
Az abra jobb also reszen tisztan latszik hogy
a trafo es gyertyak pont ugy vannak kotve, ahogy mondtam, es nincs
kulon tekercse a ket gyertyanak. Megneztem ket teljesen mas tipusu
auto rajzat is, ugyanigy vannak kotve.
>Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a masik
>henger is.
>Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat, akkor elindul a masik
>henger.
Ennek nem igy kellene lennie. Elvileg akkor kellene
mind a ket hengernek megallnia ha lehuzod a zarlatosrol a pipat mert
ez megszakitja a szekunder aramkoret es igy egyik gyertytan at sem
fog aram folyni. Biztos hogy jol emlekszel, es nem akkor allt meg a masik
henger is amikor lehuztad a pipat? Sokszor az ember csak arra figyel
hogy valtozik-e a motor jarasa egy gyartya lehuzasanal, es nem mindig
konyu megmondani hogy egy henger elkezdett mukodni vagy eppenseggel
megallt a lehuzaskor. Meg az is lehet hogy egy negy hengeres motor eseten
egyenletesebb a motor jarasa ha csak ket henger megy harom helyett,
hiszen a maradek ketto legalabb szimmetrikusan jar.
>Pedig eppen ettol valik ennek a trafonak a szek. tekercse is test
>fuggetlenne.
>A szek. tekercs, csak a +12V, es a gyertya kozotti resz. A +12V , es a
>megszakito kozotti resz a primer tekercs.( teljesen mas drot, es
Az auto transzformator definicioja szerint ez nem igy van. A szekunder
tekercs a ket tekercs egyutt, a primer meg csak az egyik resztekercs.
A te ertelmezesed szerint csupan egy kozonseges traforol lenne szo
ahol a primer es szekunder egy-egy kivezetese ossze van kotve.
De az autotranszformator nem ezt jelenti, hanem azt, hogy a primer
es szekunder tekercs egy resze kozos. Az hogy teljesen mas a drot
atmeroje az a mukodes szemepontjabol lenyegtelen.
>tekercseles) Ha ellenallas merovel mered, akkor ugy latod mintha ez a
>ketto egytlen tekercs lenne, de ez nem igaz. A primer 3-5 Ohm, mig a
>szekunder 7-10 kOhm, ezert a kettot _sorba_ merve nem latszik kulonbseg.
Ez eddig nyilvanvalo.
>Ami a lenyeg, hogy _mukodes kozben_ a szek. tekercs vege +12V-ot kap. Ha
>zart a megszakito, a primer tekercsben aram folyik, onnan nem kaphat
>testet, ha nyitott a megszakito, akkor meg ott nincs test. A kondenzator
>parhuzamosan van kotve a megszakitoval, de ezen keresztul sem kaphat
>testet.
Na jo. Akkor meseld el nekem hogy a te ertelmezesed szerint
hogyan zarodik a szekunder tekercs aramkore?
Olyan nincs hogy csak a levegoben log 10 Kilovolt, aztan majd
szikrazik. Szikra csak akkor alakul ki ha aram folyik at a szikrakozon,
ez pedig csak ugy lehetseges ha a szekunder tekercs gyertyara
meno vegerol az aramkor zarodik a szekunder masik vegere. Ha csak a
kozepkivezetes es a gyertya kozotti reszt tekinted szekundernek akkor
nincs meg a zart aramkor (elvileg esetleg az akkun keresztul, de ebbe
inkabb ne menjunk bele). A megoldas az hogy a szekunder
tekercs aramkore a kondenzatoron keresztul zarodik. Mikor a megszakito
nyit, a primer arama megszakad, es a szekunderen fellepo
hirtelen feszultsegvaltozas szempontjabol a kondenzator impedanciaja
nagyon alacsony, gyakorlatilag rovidzarkent viselkedik.
Tehat az aramkor a Szek. tekercs gyertara meno vege -> gyertya ->
test -> kondenzator -> szek tekercs also vege koron zarodik.
Az mar csak hab a tortan hogy a kondenzatoron atfolyo aram feltolti a
kondenzatort, ami aztan ujra kisul a primeren-akku koron keresztul, ami
ujabb fluxus valtozast es ujabb nagyfeszultsegu impulzust produkal
a szekunder tekercsen, tehet affele rezgokort alkot.
(Mielott meg valaki belem kot, tisztaban vagyok vele hogy a primer
onindukcioja kovetkezteben is toltodik a kondi es ez is hoozajarul
a rezgokor kialakulasahoz).
>> Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
>> aramkorben...
>Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a
>tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
>"elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
>elektrodahezegat.
Meg egyszer. A feszultseg nem folyik. Az aram folyik.
Az elektromos ivet (szikrat) nem a feszultseg okozza, hanem a szikrakozon
atfolyo aram. Akarcsak az izzito gyertyanal. A nagy feszultseg azert
kell hogy a szikrakozben levo levego ionizalodjon es az iv
beinduljon. Attol hogy a szek. egyik vege testelodik,
az aramkor megmarad, es nem folyik el a feszultseg sehova sem. Az aram
folyik tovabbra is a szekunder egyik vegetol a masikig a ket gyertryan
es a testen at, csak eppen az egyik gyertyan nem okoz szikrat, mivel ott
rovidzar van. Ugy is mondhatnank hogy ilyenkor a rendszer atalakul
egy "hagyomanyos" gyujtokorre, aholis a szekunder egyik vege testelve van,
a masik vege meg a test kozott pedig ott van a jo gyertya. Tehat a maradek
jo gyertya kapja meg a teljes gyujto feszultseget (amikor mind a ket
gyertya jo akkor a gyujto feszultseg megszolik a ket gyertya kozott).
Ebbol az is kovetkezik hogy akkor all meg mind a ket henger ha az
egyik gyertya "megszakad", azaz lehuzod a pipat, mivel ekkor megszakad
a zart aramkor a szekunder ket vege kozott.
Udv,
Gigi
|
+ - | Ford markaszerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahová semmiképpen ne vigyétek az autót: Auto-Fort, Váci út 84.
Bevittem szerdán az autót azzal, hogy valami nyikorog a hátuljában, keressék me
g, csináljanak vele valamit. Jó, mondták, nagyjából 30.000Ft lesz, és délután m
ehetek érte. Délután telefonált a munkafelvevő, hogy mind a négy féktárcsát és
betétet cserélni kell, 120.000Ft lesz, de mehetek érte másnap. Másnap mentem vo
lna érte, telefonáltam, hogy mikor, azt mondták, hogy bármikor, és 170.000Ft le
tt a vége.
Amikor ma reggel bementem, kissé voltam csak ideges (tegnap a Szódában töltött
estén kívül minden borzalmas volt, csak a hab volt a tortán a Ford szerviz), és
közöltem, hogy nem vagyok hajlandó többet fizetni a telefonon kiajánlott árnál
. Végül (másfél óra vita után) megállapodtunk abban, hogy mindenféle kedvezmény
eket kapok, és 130.000Ft-ot fizetek. Fizettem, távoztam.
Amikor kikanyarodtam, a kisrigó hátul megint elkezdett csipogni. 130.000Ft és t
eljes fékrendszercsere után mintha be se mentem volna. Telefonáltam, visszament
em, kijöttek, próbakörre mentünk, itt kiderült, hogy az ülést tartó füleket kel
l megolajozni, és már nem is csipog. Két perc alatt megvolt.
A legnagyobb bajom végig az volt, hogy nem voltak hajlandók
ügyfélként bánni velem ("Adok 5% kedvezményt az alkatrészárból, hogy
jobb legyen a szájíze" - mondta a munkafelvevő), és hogy nem értették
meg abbéli aggályomat, hogy ha a 30.000Ft-ból 120.000 lesz, majd
170.000, akkor megrendül a bizalmam a korrekt eljárás lehetőségében.
És hogy ezek után kiderül, hogy még ki se próbálták az autót, ez sem
erősítette a gondos munkába vetett hitemet.
Ide se megyek többet.
Tibor
http://www.pasztortibor.hu
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi
|
+ - | Elado auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hatha erdekel valakit.
Nissan Cherry 1.3 GLX, 1984-es, muszaki 2006. majus vegeig, nem lelakott
allapot, 195.000Ft iranyaron.
NHF
(Be'di Istva'n 30/456-32-24)
|
+ - | hix 2277, dacia, fek stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> hianyozni fog a Romanoknal (nalunk nem lesz)
> Bekapcsolt fényszórókra figyelmeztető hangjelzés
Szerintem ez inkabb plusz, mint minusz :))))
---------------
Szerintem Akos megprobalja az agyam huzni es erosen provokal, de
megprobalok ertelmes valaszt adni...
> Magyarul minel tobbet fekezek annal kevesbe fog a fek ? :-o
Igen, ha ezek a fekezesek idoben nagyon szorosan egymas utan
kovetkeznek. A legdurvabb kulonbseg az Alfaval a Grossglockeren volt,
itt minden kanyarban tabla figyelmeztet, hogy figyeld a feket. Mivel 2-
ben is kiporgott a motor, 1-ben meg nem vagyok hajlando autozni,
neha kenytelen voltam besegiteni a fekkel. Mire leertem, izzottak a
felnik (ez tulzas, nem belekotni) es fustolt a fek. A fekhatas kb. 50%-ra
csokkent. Ez addig volt ervenyes, mig nem mentem Franciaorszagba a
kis Puntoval... (http://www.cuoresportivo.sk/trav/dijon/dijon.htm) Az
Arlberg alagutat a szerpentinen akartuk megkerulni es majdnem rossz
vege lett. A Punto ugyanis nem Alfa es a fek teljesen elfogyott.
Magyarul a motor 2-ben uvolt es 5000-et porog a lejton lefele, am a
feket teljesen lenyomva sem lassult az auto. Egyaltalan.
> En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de
> ha lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.
Ez termeszetesen igy van, es te is tudod, hogy igy gondoltam. Mondjuk
en is belekotottem volna, ha mas irja...
> Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes utan
> erdemes megnezetni a fekeket ? :-o
Elmeletileg akar igen is lehet a valaszom, foleg az also kategorias
tapasztalataim szerint. Egy-egy felizzitas-lehules ciklus miatt a tarcsa
ovalitasa atlepheti a megengedett hatart.
> Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
> fekezesnel jon elo ?
Probalj ki egy jo kis szerpentint. De ne olyat, ahol Mariska neni naponta
biciklizik...
> Mas: Most hallottam, hogy a fordokat mas ford kulcsaval is be lehet
> zarni (kiprobaltuk, es egy kollega focusat a ka kulcsa siman zarja).
> Van ebben vmi logika, vagy ez csak "bug" ?
A Puntonkba mar ultek be a Baumax elott... Ugyanaz a szin, ugyanaz
az auto... Kepzelheted, mit ereztunk, mikor a 2 50 eves nyanya az
autonkban ult es nem ertettek, hogyan kerult az autoba a puss
maci :)))
----------------------
> Mielott es miutan hegymenettel kerulok kapcsolatba szinten javasolt
> a fekeket ellenorizni. Ugy a folyadekot, mint a szerkezeti elemeket.
Errol jut eszembe a muszaki vizsgam... Elvittem az Alfat 4 ev utan a
muszakira. Elmeletileg a feladata a szar autok kiszurese. Elottem egy
olyan Moszkvics ment at, hogy arrol inkabb nem szolok, mert flame
lesz. En siman felgyujtottam volna, ha nem sajnalnam a kornyezetet.
Mindegy. Szoval jott a fekfolyadek meres, a srac digitalis hiperszuper
merovel megallapitja, hogy a forraspont rendben van. Elkonyveltem
magamban, hogy minden ok, pedig nem voltam a fekkel elegedett. Par
het mulva el is vittem a szervizbe
(http://www.cuoresportivo.sk/jtd/brake.htm) es a meres utan a muszer
kiirja, hogy Urgent change of liquid necessary. Danger! A fekfolyadek
viztartalma >4% volt... Ennyit a muszaki vizsgakrol... Ennyit a
rendszeresen markaszervizben atnezett autokrol... Tudod hany ilyen
rohangal az utakon? A listan ki csereli 2 evente a fekfolyadekot (kb.
1000 Ft-rol van szo ugye)?
> Csak szabadjon megjegyeznem, hogy vegyuk azert figyelembe, hogy
> nem mindenki kozlekedik annyit az autojaval, mint kozulunk
> nehanyan. Nem is olyan lendulettel teszik.
A fent leirtak tekinteteben tehat ha kis lendulettel kozlekedek es
keveset, akkor elmeletileg elso fek se kell az autora, neha pirosnal
berantom a kezifeket, eleg az? Hmmmm... A sok
kellazautomertakozert600meteresodamarnemmegyekgyalog autos
meg aztan rangatja a kormanyt meg... hagyjuk. nem ertek egyet Veled,
de nincs is kedvem errol vitazni.
Cs.
|
+ - | Re: Gyujtotrafok meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a
> masik henger is. Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat,
> akkor elindul a masik henger.
Ha ezt tapasztaltad, akkor az a gyanum, hogy az a trafo nem a rajzon
jelzett modon van bekotve, hanem tkpn. _ket_szekunder_ tekerccsel
rendelkezo trafo, es mindegyik szekunder egy-egy kivezetese belul a
12V-ra van kotve, úgy, mint a hagyomanyosnal. (Ekkor termeszetesen
ha az egyik szekunder zarlatos, akkor az elviheti az energiat a
masiktol is...)
Pl. Igy:
test- M -| |---+----o+12V
o primer o |
| | |
| | |
\/\/\/\/\/\/\/ |
============== |
/\/\/\/\/\/\/\ |
| | | |
| |----- | --|
| |
G gyertyak G
| |
| |
--- test ---
A fuggetlen trafonal a helyzet eppen forditott, ha lehuzod az
egyikrol a pipat, megall a masik is...
> A _test fuggoseget_ nem ertettem, mert egyik trafo szek. tekercse
> sem testelodik sehol, csak a gyertya elektrodai kozotti iven
> keresztul.
A "foldfuggetlen" kifejezest akkor tekintsuk egyfajta
szakzsargonnak, amely valoban nem szabatos kifejezes, megis
tobbnyire megertik a tartalmat (gondolom minden szakmaban vannak
ilyenek)...
ertsuk alatta azt, hogy a tekercs _alaphelyzetben_ nincs galvanikus
kapcsolatban az aramkor tobbi reszevel(legyen az test, vagy 12V,
vagy barmi egyeb...)
Sot nevezzuk egyszeruen fuggetlen tekercsnek... :-)))
>> Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
>> aramkorben...
> Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem,
> a tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
> "elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
> elektrodahezegat.
Na de ami "elfolyik" az vissza is akar folyni valamerre...
(lasd Beatrice: "...ami befolyik az rogton kifolyik") ;-)) ... es ha
a szekunder tekercs _sehova_ mashova nem kapcsolodik, mint a ket
gyertyara, akkor szuksegkeppen a masik gyertyan keresztul lesznek
kenytelenek az elektronok "visszamenni" a tekercsbe...
Ha a szekunder tekercset gondolatban egy laposelemmel helyettesited,
a gyertyakat meg egy-egy izzoval , akkor talan vilagos, hogy
lenyegtelen, hogy a ket izzo kozos pontjat rateszed-e az auto
testjere, vagy nem, semmit nem befolyasol...
Ha zarlatos lesz az egyik izzo, akkor a masik meg mukodni fog...
Ha meg kieg, akkor masik sem mukodik...
("fogyasztok soros kapcsolasa"...)
G.Laci
|
+ - | Re: Fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> nem itt a listan kellene hangoztatni, hanem az oktatotermekben, es
> az oktatokocsikban.
Nagyon igaz...de ha mar ott nem teszik, akkor legyen szo rola itt..
> En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de
> ha lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.
Ha a felmelegedes nem tul nagy, akkor igy van, de egy hatar utan mar
kezdenek maradando valtozasok is kialakulni...
(Vegy egy rugalmas femlemezt... ha kicsit hajlitod, visszater, ha
nagyon...ugy marad...)
> Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
> fekezesnel jon elo ?
Itt nem annyira a sebesseg a lenyeg... ahogy Csaba is mondta, ha pl.
hosszu lejton lefele nem kapcsolsz megfeleloen alacsony fokozatba,
es vegig fekezel, akkor ugyanugy jelentkezhet, pedig lassan mesz...
A fek a mozgasi energiadat hove alakitja, ezt a hot pedig a betet es
a tarcsa leadja a kornyezetenek. De ez idobe kerul... Ha sokkal tobb
hot kozolsz vele (fekezel) mint amit le tud adni, akkor egyre
melegebb lesz, es maradando valtozasok is keletkeznek.
A jobb fekeknel egyreszt a holeadast segitik, masreszt olyan anyagot
valasztanak, amelyiknel nem, vagy magasabb hofoknal jelentkeznek a
valtozasok...
|
+ - | Re: Fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok !
>nem mindenki
>kozlekedik annyit az autojaval, mint kozulunk nehanyan. Nem is olyan
>lendulettel teszik.
Igy van, viszont aki igy teszi az legyen tisztaban a dolgokkal, nekem is
feluvegesedik fel evente a tarcsam, nem gyozom felszabalyoztatni, de
a kovetkezo lepes egy feknyeregcsere es 2 belso hutesu tarcsa lesz a
mostani szimpla tarcsak helyett, ha ez igy megy :-) Mindenesetre
szerintem itt hasznos errol beszelni, hogy extrem terhelesnel milyen
jelensegek kovetkezhetnek be a fekrendszerben.
Ja es valaki irta, hogy atlag ember egyszer satuzik palyan eleteben, a
halala elott. En mar satuztam, es ABS nem leven 4 fustolo kerekkel
sikerult visszalassulnom 150-rol 80-ra (idos nenike gondolta kijon elem
megelozni a kamiont). Szerencsere nem tort ki a kocsi oldalra, mert
akkor reflexbol felengedtem volna egy kicsit a feket, es tuti, hogy
megtolom az oreglanyt. Tudom, szegyelljem en is magam, amiert nem
130-cal mentem :-)
>nem utolso sorban ezt nem itt a listan kellene hangoztatni, hanem az
>oktatotermekben, es az oktatokocsikban.
A listan nem hiszem, hogy barkivel is elofordult, hogy az oktato ezt
elmagyarazta volna nekunk ifjonckorunkban. Sajnos. Az oktatok mar
annak is orulnek, ha a gepjarmu kezelesevel kapcsolatos alap dolgokat
el tudjak magyarazni.
>Nem pedig azzal foglalkozni, hogy minel hamarabb, minel tobb turnust
>lezavarni nagy haszonnal a konkurencia ala rakva.
Marketing, biznyisz, penzhajhaszat ... ismeros fogalmak ? :-)
Udv,
Gabor
|
+ - | re: re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Triznyak!
>Ezt meg legalabb 30eve tudom :-P , de ebbol is az derul ki, hogy a szek.
>tekercs nem kap testet (foldet).
Attol, hogy a 12V-ra megy, meg kap testet. Az akkumulator
belso ellenallasa, figyelembe veve a szikra idotartamat,
gyakorlatilag nulla. Igy ott a test az aksin keresztul.
>> Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
>> aramkorben...
>Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a
>tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
>"elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
>elektrodahezegat.
Ezt en nem ertem :-(. Ha van 2 zseblampaizzo sorbakotve
(2 gyertya) egy zsebtelepen (gyujtotrafo szekunder 2 vege)
es az egyik izzot rovidre zarod nem vilagit a masik?
Arrol volt szo, hogy a szekunder fodfuggetlen.
Vagyis tok mindegy melyik vegen lesz zarlatos a
gyertya, annyi tortenik csak, hogy egy szikrakoz kikerul
a sorbakotott 2-bol. Nagyobb feszultseg jut a maradek
gyertyara. Ennyi.
Nekem abszolut korrektnek tunik az elv, a megvalositast
meg nem ismerem.
Udv: Arpi
|
|