Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 933
Copyright (C) HIX
2000-11-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Riaszto es korhaz ! (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Re: Lada meg Volga (mind)  17 sor     (cikkei)
3 kodlampa (mind)  19 sor     (cikkei)
4 va: Autonyitas (mind)  21 sor     (cikkei)
5 alfa 145/146->147 (mind)  48 sor     (cikkei)
6 Re: CD (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: Lopasgatlo (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Re: Semmit ne hagyj az autoban !!!! (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Fiat leiras, kerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Kodlampa es autokurt (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Re: Lopasgatlo (mind)  43 sor     (cikkei)
12 Re: M5 (mind)  66 sor     (cikkei)
13 Svajc, No, stb.... (mind)  42 sor     (cikkei)
14 Autoban kutya (mind)  13 sor     (cikkei)
15 Kodlampa mint olyan - betonparagrafus (mind)  24 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #932 (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Riaszto es korhaz ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek !

Egy erdekes eszrevetel miatt ragadtam klaviaturat megpedig a
riasztoszerelo altal tett megjegyzes miatt.
A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
lehet a riasztora.
Ez valos eszrevetel, vagy valami mokusvakitas ?

Udv
HaJe
+ - Re: Lada meg Volga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #932-es HIX AUTO-ban irta Fekete Zoltán 
):

> Nem akarok nagyszaju lenni, de az az erzesem, hogy 
> hamarosan felzarkoznak a ruszkik is a Skoda utan a nyugati
> kocsik soraba.

A Skoda mintha azutan zarkozott volna fel, hogy a VW 
atvette... A Lada illetve a Volga most kie? :))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dorozsmai Karoly kerdezi es igaza van - jo a kerdes.

> nem a vitatkozas meg kevesbe a kotozkodes kedveert
> -- hogy akkor mikor illik,  lehet, szabad, tanacsos stb. 
> hasznalni?
Ahogy en hasznalom a hatso kodzaro fenyt:
Amint a latotavolsag es az adott uton elofordulo korzeti
vaddisznok fektavolsaga kozelit egymashoz, akkor merlegelni
kezdem a bekapcsolasat.
Bekapcsolom, ha nincs mogottem senki es ugy itelem meg,
hogy "de jo lenne, ha az elottem levo is bekapcsolta volna"
Ha utoler valaki es latom, hogy ott is ragad mogottem, akkor
kikapcsolom.
Ha jo tempoval haladnak elottem kodlampaval, akkor annyira
lemaradok, hogy engem ne zavarjon.
Amugy, a regi fordok hatso kodlampaja nem vakit. Ket nagy
voros felulet a 21 Wattos izzokkal.
--
Meszaros Geza
+ - va: Autonyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nyitasban nem, de zarasban profi vagyok :-))

Idosebb ugyved ismerosommel setalunk a kocsijahoz. 
Iparkodik, mert benne felejtett valamit az ulesen es fel, 
hogy feltorik az Escortjat. Odaerunk, minden OK.
Kozben az autotolvajokra terelodik a szo. Mit, hogyan, 
milyen trukkel visznek el. Kozben nyitja az ajtot.
Erre a pillanatra vartam csak !!!
Papirjaim kozul kibanyaszok egy gemkapcsot es tessek-lassek
kiegyenesitem. 
- Ehhez a zarhoz ez is eleg - mutatom a girbe-gurba gemkapcsot.
- Aaa ! Az azert megsem...
- No figyeljen - mondom neki es a stikaba elovett ford kulcsommal
bezarom a kocsit az anyos oldalon. A kozponti zar hangosan
bezarja az osszes ajtot. Szaja tatva, laba legyokerezve.
- Minden jot ugyved ur ! - es otthagytam.
Azota magikusan tiszteli a gemkapcsot es sandan nez ram.
Nem tudja, hogy a fordok kulcsai minden fordot zarnak. 
Azt sem tudja, hogy nekem is fordom van. :-)))
--
Meszaros Geza
+ - alfa 145/146->147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kozeli erintettkent szolnek az alfa kerdeshez.

most 2 eves az alfa 146-om, 1.6 16V/120LE. A tapasztalatok
roviden:

pozitivumok:
-nagyon kellemes vezetni
-dinamikus, gyors motor
-nagyon jo futomu, es stabilitas.
-a hasonlo kategoriaju nemet modelleknel min 1 mFt-al
volt olcsobb. (tudom, az eladasi ar is kevesebb lesz, de
ezt a kezdeti arkulonbozet bosegesen fedezi)
-tetszetos design, etc.
-egeszeben kellemes auto (amit pl az elozo golfomrol
a legnagyobb tisztelet mellett sem allitanek!)

negativumok:

-magasabb fogyasztas. (nekem 11-13 liter varosban,
8-10 veyges hasznalatban)
-kritikan aluli markaszerviz.
-szerintem a motorral vannak nemi tervezesi problemak.
jelenseg: hideginditasnal berrego hang, kesobb elmulik
ok: a vezermuszij automatikus feszitese rendetlenkedik.
a szervizben eddig ketszer csereltek a teljes vezermuszij+
feszito rendszert (a garancia ezzel hosszabbitodik).

ezenkivul:
csomagtartozar csere (igen hangosan zorgott razos uton.)

mas hibarol nem tudok (:.

Foglalkoztam a gondolattal, hogy lecserelem egy 2 literes
uj 147-esre, de az ara elriasztott. (kb 30%-al olcsobb mint egy
156-os sport wagon!) Raadasul a parametereit sem ertem.
Ugyanazzal a motorral a 147-es vegsebessege a katalogus
szerint 208km/h, mig a 156-os sport wagone 215km/h. (az meg
ketszer akkora). Hogy a fenebe van ez?
Gondolkodtam meg a selespeed-es valtozaton is, de azt egyelore
csak a gyengebb 1.8-as motorral (145LE) aruljak.


Osszegezve: az alfa nem rossz vetel az araert nem lehet hasonlo
nemet jarganyt venni. ennek ellenere csak annak ajanlanam aki max 3-4
evente lecsereli az autojat. annyit mindenkeppen megy kulonosebb
problema nelkul.

kgy
+ - Re: CD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> >Lehet, hogy egy uvegecske "valamiert" kolcsonadjak egy masolasra a
> CD-t.
> 1.Lehet, hogy odaadjak, de mire mesz setup nelkul vele, mert az NINCS a
> CD-n :-(((

Azert a Neten akad egy-ket autorajongo cracker is, gondolom :)

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Chmelik Peter wrote:

> Aztan amikor kozelebb leptem a kocsihoz, hogy megnezzem, ugyan miert
>hagyta igy a srac ezt a nem kimondottan olcso jarmuvet, egy "bekes"
>pitbull nezett  ram az anyosulesrol, es megallapitottam, hogy ez a
>legjobb riaszto. 

[...]

> Bar nem a legolcsobb, de ketsegkivul hatasos lopasgatlo eszkoz, ez
> a nagy hatekonysagu biologiai fegyver.

Persze, de ha netalan a kutyus unatkozik valaminek nekifog a kocsibol
gondolvan, hogy eheto. Aztan meg nezheted is a muvet.
Egyik haverom jart igy. Dupla garazsuk volt a szomszeddal. A boxerjet
tartotta a garazsban, aztan egyik nap Toby (kutya neve) szetragta a
szomszed kocsijanak a belsejet mivel az ipse elfelejtette felhuzni az
ablakot. Beult a rosszeb az ablakon :)
Lett is cirkusz, a srac apja sokat fizetett a karpitosnak mivel a Skoda
egesz belsejet ujbol be kellett vonni, meg a muszerfalat is megragta, az
ulesek nem voltak eleg finomak.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Semmit ne hagyj az autoban !!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Megjegyzem: a kinyitasi modszerrel BARMILYEN altalam ismert 
> autoval ugyanennyi ido alatt vegezni lehet. Termeszetesen 
> nem volt kulcsa a gephez (mint ahogy nekunk sem). 

Leirnad hogyan csinalta? Persze ha nem szakmai titok.
A kivancsisag ol meg :)

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Fiat leiras, kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Lutyo vagyok, es szeretnek kerdezni toletek egy- ket dolgot:
Fiat 127-eshez keresek leirast, illetve szerelesi utmutatot, mivel az en
Trabimban ( nem kimondottan AKADALY tipus ) ilyen motor van, es szuksegem
lenne egy par adatra a beallitashoz. Az se baj, ha erthetetlen nyelven van
leirva, csak legyenek benne fenykepek is, ha lehetseges.Tokeletesen
megfelelne egy olyan muszaki leiras is, amiben a motor es
segedberendezeseirol  szolo adatok is benne vannak.. Ha fellelhetoseget
tudtok ajanlani, azt is megkoszonom.
Felmerult meg egy kerdes, remelem nem off topic: mi az osztokor fogalma?
Nekem ketfele tippem van; az egyik az a tavolsag, ami a szomszedos
kerekfelfogato csavarok kozeppontjai kozott mert tavolsag; a masik pedig a
kerektengely kozeppontjatol az egyik felfogato csavar kozeppontjaig terjed.
De ezek csak az en felteveseim, legyetek szivesek felvilagositani, ne
maradjak mar ilyen tudatlan.....
Valaszaitokat elore is koszonom:

           Lutyo
+ - Kodlampa es autokurt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dorozsmai Karoly irta:
>Van kodlampam, de eppen a felvetett
>dolgok miatt nem nagyon mertem allandora bekapcsolni... Mi
>az hogy "indokolt eset"? Azon kivulm, hogy gumiszabaly, ha
>akarom athagtam, ha akarom nem... Igazan kerdezem -- nem a
>vitatkozas meg kevesbe a kotozkodes kedveert -- hogy akkor
>mikor illik, lehet, szabad, tanacsos stb. hasznalni?

En ugy tudom - legalabbis a rendor mondta, amikor megvagott 
indokolatlan kodlampa hasznalatert- hogy 30 m alatti 
latotavolsag eseten szabad bekapcsolni.
Mas.
Ki tud olyan helyet, ahol jo autokurtoket (duda, dallamkurt 
stb) lehet kapni, foleg olyan helyet, ahol meg is lehet 
hallgatni :-) A kompresszoros kurtokrol mi a velemenyetek ?
Koszi: Laci
+ - Re: Lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0931-ban irta Chmelik Peter >:
[...]
>Aztan amikor kozelebb leptem a kocsihoz, hogy megnezzem, ugyan
>miert hagyta igy a srac ezt a nem kimondottan olcso jarmuvet,
>egy "bekes" pitbull nezett ram az anyosulesrol, es
>megallapitottam, hogy ez a legjobb riaszto.

Kerdes, hogy jogilag szabalyos-e?

>Rajtam kivul meg ket kisebbsegi jart igy, csak ok valamivel
>kozelebb olalkodtak, es ennek megfeleloen a kutyus is
>ingerultebb lett. :-))

Tobb forrasbol hallottam olyat, hogy a kutyak bizonyos
embereket mergesebben ugatnak meg...

>Bar nem a legolcsobb, de ketsegkivul hatasos lopasgatlo
>eszkoz, ez a nagy hatekonysagu biologiai fegyver.

Ez ketsegtelenul igaz. Csakhogy. Eleg egy gazspray vagy
ilyesmi, es a kutya maris kilove. Durva esetben sokkal
eroszakosabb cselekedetre is vetemedhet a tolvaj (azaz rablo).

Tegyuk fel, hogy tolvajunk nem veszi eszre a ra leselkedo
veszelyt, es bepattan a kocsiba. A pitbull mit tesz? Hirtelen
befogja a sajat szajat a tolvaj karjaval. Az urge valahogy
kiszabadul szorult helyzetebol, es elfut. Elso utja a yardra
vezet, es feljelenti a tulajt. Akit azutan becibalnak
vadlottkent a birosagra, a szegeny tolvaj ur meg rohog a
markaba. Merthogy anyagi kar okozasat egeszsegkarositassal
akadalyozott meg a tulajdonos.

Meg kutya csak porazzal meg szajkosarral tartozkodhat az utcan.

Nade ha egy orzo-vedo kutyarol van szo, akkor ez olyan, mint
lyukas gumival szexelni...

Meg aztan kozteruletnek minosul-e az auto belseje?


Udv: Soma
+ - Re: M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Istvan!

A AUTO 0931-ban irta :
>> Felado : Somogyi Istvan
>> E-mail :  [Hungary]
>> Sziasztok, hello VD!
>> >valaki osszesporol egy pl. uj M5-re valo
>> >30 milkat, es kozbe meg nincs lakasa.
>> Szerintem egy picit sarkitasz. Ugyanis aki 30 milkot elkolt
>> kocsira, annak csak csurran-cseppen 3 milka egy kis
>> garzonlakasra is, nemde?
>
>Mar megint nem figyeltek....

???

>VD M5-e nem vadiuj auto volt, kb. 2mFt-ert vette es rakoltott
>1mFt-ot villanyvezetekekre meg egyeb hasznos felujitasokra.
>Legalabbis a csetepatekbol en erre emlekszem. Igaz VD?

Otszor is atolvastam a fenti idezetet (meg ugye csak tudom, mit
irtam), es semmi jelet nem talaltam annak, hogy konkretan
VD-rol szolna. Es azt is tudtam, hogy nem magara gondol, hiszen
arra is emlekszem, amikor a kocsija ertekerol ment a disputa.

En arra gondoltam, hogy szamomra erthetetlen az, ha ilyen
erteku kocsi mellett az embernek nem futja akarmilyen lakasra
(30/3 - erdekes aranyok!), inkabb albiban vagy netan
a szuleinel lakik.


>Amugy meg (sajnos/nem sajnos) az a helyzet, hogy a tarsadalom
>nagy tobbsege, (mert ugye ilyen az ertekrendje) eliteli ha
>valaki egy lakast sem vesz maganak, de csili-vili tuning
>szuperautot igen.

Az az igazsag, hogy az x eves 3 millios M5 es a vadiuj 3
millios (mondjuk) Astra teljesen mas megiteles ala esik. Pedig
a forintalis ertekuk ugyanannyi! Csak az Astra egy atlagauto,
az M5 meg egy kulonlegesseg. Es sokan ezert estek neki VD-nek,
mert erre osszpontositottak.

Csili-vili szuperauto lehet egy kettes Golf is akar, marpedig
annak az erteke vegkepp nem merheto ossze egy lakas araval!

En kifejezetten arra az esetre gondoltam fentebb, amikor a
kocsi tobbszorosebe kerul, mint amibe egy lakas kerulne.


>Ez egy egeszseges tarsadalomban ez igy mukodik.
>(Es a magyar tarsadalom nem teljesen beteg)
>Eloszor az ember a segget tegye bele a gatyajaba, aztan
>arenazzon.
>Kulonosen, ha magamutogatos-fajta autot vesz maganak,
>akkor szamolnia kell a legtobb embertarsa elitelo
>gondolataival.

Na most akkor ez jo vagy nem jo?

>Tovabb nem folytatom, mert meg a vegen kinyomtatom, bekottetem
>es ledoktoralok vele pszichologiabol.

:-)


Udv: Soma
+ - Svajc, No, stb.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kisebb lemaradasban vagyok, de azert egy-ket cikkhez hozzaszolnek.
Marky irja Nemetorszagbol:

>Ha hazamegyek, akkor esetleg ramdudalnak, mert meg
>mereszeltem allni a zebranal, orszaguton 130..150-nel elhuznak mellettem
>es egyeb ilyenek. Itteni nemet ismerosok teljesen ki vannak bukva a magyar
>kozlekedesi szokasoktol. Az o jellemzesuk szerint Mo-n azert van ut, hogy
>menni lehessen rajta, utburkolati jelek, tablak kizarolag dekoracios
>celokat szolgalnak [Gyor-Balaton utvonal]. Akik pedig Budapestet is
>megjartak nyaron (amikor ott ugye viszonylag nyugalom van), egyaltalan nem
>ertik, hogy ott hogyan lehet kozlekedni...
En most mar teljesen raalltam arra, hogy ha mar megallt a gyalogos a zebra
elott a jardan en megallok! Nem erdekel, hogy a mogottem jovo dudal,
anyazik. Had tegye! Ha igy erzi jol magat, egeszsgere! Csak azt varom
nagyon, hogy egy rendor kocsi alljon mogottem, mikor a mellettem levo
savban elhuz egy kocsi ilyenkor! :-))) Meg lejjebb is huzodok, hogy a
rendor konnyebben utana mehessen!  Multkor is egy holgy megkoszonte - es
meglepodott - hogy megalltam. Pedig nem  kellett volna meglepodnie. Ez
lenne a termeszetes. /Megallas/ Bar itt lenne Nemetorszag! :-)))
A tablak meg sajna tenyleg csak szimbolikus dolgok. De ide tartozik a lamap
is. Valamelyik nap megallok, hogy atengedjem a gyaologost. Mogottem megall
egy 20 eves merdzso, mire gondol egyet a f@sz, kikerul at a gyalogos elott
- aki alig birt elugrani - , majd a keresztezodesben elfordult.
termeszetesen piroson. A jo &#&@@&@{@{&@{@#&{&#{}{}#&@{ - t az ilyennek! Ha
en rendor lenek, es ezt lattam volna csak ennyit mondtam volna neki: Uram,
dontse el, hogy miert vegyem el a jogositvanyat. A piroson valo
athjaladasert, vagy a zebran az elsobbseg elmulasztasa miatt! 

Fidrich Laszlo irta, hogy szivesen irna a svajci kozlekedesrol! Please,
minel tobbet! /Ha mar irtal, akkor bocsi, de lemaradasban vagyok!/

Udv:

Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - Autoban kutya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

 Nekem a Trabi kombiban volt alkalmam(persze ket ulesesse
varazsolva a kocsit) vinni a nemet dogomat.Akkor en sem csuktam
kulcsra az ajtajat.:) Semmi nem tortent.
 Azota a kutyam sajnos nincs meg. Szerencsere ket napja a Trabi sem:)
(Soma bocs!) Bar en lattam a Soma Trabijat. Haaat, eg es fold.
Az enyem kisse avittosabb volt...

Amugy tenyleg rohadt budos tud lenni az auto a kutyatol, foleg, ha
oromeben pl. beledurrant a legterbe:(

Eleg ennyi belolem. Udv Mindenkinek:-Dani-
+ - Kodlampa mint olyan - betonparagrafus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado : Dorozsmai Karoly
> Van kodlampam, de eppen a felvetett
> dolgok miatt nem nagyon mertem allandora bekapcsolni... Mi
> az hogy "indokolt eset"? Azon kivulm, hogy gumiszabaly, ha
> akarom athagtam, ha akarom nem... Igazan kerdezem -- nem a
> vitatkozas meg kevesbe a kotozkodes kedveert -- hogy akkor
> mikor illik, lehet, szabad, tanacsos stb. hasznalni?

__Nem__ gumiszabaly, mert nem az a szabaly ha "indokolt esetben".

1. Kod
2. Max. 30km/h sebesseg (na ez az egyik amit el szoktak felejteni)
3. __Ahogy__ latod egy masik auto lampajat, azonnal ki kell kapcsolni. (Na ez a
mask)

Szoval az atlag autos kb. 15 evente kerul ilyen helyzetbe. Volt olyan, hogy
kiszalltam a kocsibol es egy Corsa-s oreglanyhoz odamentem es szoltam neki.
Megkoszonte, de hozzafuzte hogy "ugy el van dugva a kapcsoloja, hogy nem vette
eszre". Kopni-nyelni nem tudtam. akkoriban fel eve nem volt kod az egesz orszag
ban.

Istvan
+ - Re: *** HIX AUTO *** #932 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Slovak Republic]
> > Amugy meg (sajnos/nem sajnos) az a helyzet, hogy a tarsadalom
> > nagy tobbsege, (mert ugye ilyen az ertekrendje) eliteli ha valaki egy
> > lakast sem vesz maganak, de csili-vili tuning szuperautot igen. Ez
> > egy egeszseges tarsadalomban ez igy mukodik.
> Ugye itt nem az en Alfacskamra celoztal. Most el kell kuldenem az
> fizetesszalagom meg az adozasom, hogy mibol vettem 3,5 millioert
> uj kocsit 9 honappal a diplomaosztas utan?

:-))) Nem vagy Te akkora majer hogy piszkaljalak.;-)))

Szo nincs errol. Itt VD baratunk irta, hogy lakasa ugyan nincsen, de M5 BMW-je
igen. Szerintem ezert olyan agressziv es ingerult a fiu, mert erzi a tarsadalom
nagy reszenek az elutasitasat (netan megveteset) arra a mentalitasra nezve, hog
y
"fenn az ernyo nincsen kas".
Tovabba ezert ingerel mindenkit (es tartja is mindenki kimondottan undorito
latvanynak) a haromelemis hatranyoshelyzetut meg a hatracsapott bezbolsapkas 20
eves takony speeditablettadilert a W124-es Merciben, ami kimondottan csak
Kelet-Europaban lett a fel- es egesz-alvilagi kisgengszterek autoja, amugy
civilizalt orszagokban ez a kozeposztaly kocsija.

A fizetesi szalagod vegkepp nem izgat, itt a legtobbunk nem a netto havijabol v
eszi
a kocsijat, megsem bunozo. (Neha meg adocsalo sem:)

Tovabba ha legalis es tisztesseges uton tudsz venni diploma utan uj Alfat, akko
r
(tenyleg!!!) tiszta szivembol gratulalok. (Beleszamitva a lizinget, a leadott
autot, mindent). En 12 ev qrva kemeny munka utan tudtam eloszor uj autot venni.
Addig levezettem >400ezret oreg autokon. En pl. ezert nem tolom le meg a Trabik
at
sem az utrol, legfeljebb karomkodok ha kijon elem es orulok a jo fekjeimnek.

Ja, es ugyan a Mondeo a kovetkezo terv, de igencsak csabit a 147-es.....:-)

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS