1. |
Balassi jubileum (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
FW: [tanc-L] Tanccipo (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
3. |
hastanc (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
4. |
FW: [freeboogie] Cadillac? (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
FW: [tanc-L] FW: Zwack Cafe (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
6. |
FW: [freeboogie] Fw: szomoru hir (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
7. |
FW: [freeboogie] tancleirasPLUSZ (mind) |
73 sor |
(cikkei) |
8. |
FW: [freeboogie] tancleirasPLUSZ (mind) |
199 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Balassi jubileum (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Lista Tagok!
Az elmult hetvegen unnepelte a bekescsabai Balassi Tancegyuttes
fennallasanak 55 eves evfordulojat. Ezzel kapcsolatban ajanlok figyelmetekbe
nehany cikket:
Családi ünnep a sportcsarnokban:
http://www.csabanet.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=297
Képek a Balassi Táncegyüttes 55 éves jubileumi műsoráról:
http://www.csabanet.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=300
Az egyuttes zenekara:
http://www.csabanet.hu/ludas
Jo nezelodest:
Hege
|
+ - | FW: [tanc-L] Tanccipo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: printomattse [mailto: ]
Sent: Friday, November 29, 2002 10:14 AM
To:
Subject: [tanc-L] Tánccipő
Sziasztok!
Gyomaendrodön a táncos cipész Csipai Imre telefonszáma megváltozott.
Elérhetosége a következo:
Gyomaendrod, Árpád u. 6.
20/227-1492
Üdv
Gulyás Miklós
Printomat TáncSport Egyesület
5672 Murony
Dózsa György u. 2.
66/427-179
20/980-6010
70/330-6010
|
+ - | hastanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Listatagok!
Ezúton küldöm az aktuális órarendünket és tájékoztató
anyagunkat.
Üdvözlettel,
Mahasti
Kedves hastáncos lányok!
7-77 évesig minden érdeklődő hölgyet
szeretettel várunk tanfolyamainkra
a következő időpontokban:
Hétfő 18:30–19:30 Kezdő. Oktat: Marianna
Cím: V. ker. Szervita tér 4. Katarina Tornastúdió
Kedd 17:00–18:00 Asszonycsoport! Korhatár: min. 35 év.
Oktat: Mahasti
Cím: VII. ker. Damjanich u. 33. Alak-formál-ó Lady Club
Kedd 19:00-20:00 Kezdő II. Oktat: Mahasti
Cím: V. ker. Szervita tér 4. Katarina Tornastúdió
Péntek 17:00-18:00 Improvizáció. Oktat: Mahasti
18:00-19:00 Koreográfia haladó. Oktat: Mahasti
19:00-20:00 Kezdő I. Oktat: Mahasti Cím: VII. ker
Damjanich u. 33. Alak-formál-ó Lady Club
Kihelyezett tanfolyam kezdőknek:
Hétfő 19-20 Kezdő I. Oktat: Beatrix
Cím: Rákoskeresztúr, Egészségház u. 10. Banya Tanya
Szerda 19-20 Kezdő I. Oktat: Gabi
Cím: Rákoskeresztúr, Egészségház u. 10. Banya Tanya
Csütörtök reggel 8–9 Kezdő I. Oktat: Tünde
Cím: Rákoskeresztúr, Egészségház u. 10. Banya Tanya
Magánórák megbeszélés alapján.
Az órarendváltoztatás jogát fenntartjuk, ezért mielőtt
eljönnél, érdeklődj az órákról a
06–30–25–55–815-ös számon, vagy írj a
címre!
A kezdő tanfolyamokon a hastánc alapjait sajátíthatjátok el
és megismerkedhettek a különböző stílusok (egyiptomi, török
stb.) egyes jellegzetességeivel. A középhaladó és haladó
tanfolyamokon tradicionális és modern stílusban előadott
kézcsengős, botos, fátylas, csörgődobos és gyertyás
koreográfiákat, dobszólókat tanulunk.
Az improvizációs óra nyitott kezdők és haladók számára
egyaránt. Itt az ismertebb hastáncos zenéket dolgozzuk fel
több szempontból, ismerkedünk egy adott szerző zenei
stílusával, illetve általában a hastánc különböző
stílusaival, ritmusaival, sok-sok tánccal, egy kevés
elmélettel, koreográfiatanulás nélkül.
A szokásos órákon kívül folyamatosan szervezünk elméleti és
gyakorlati workshopokat neves oktatók vezetésével, ahol a
hastánc egyes részterületeivel, stílusaival, történetével
ismerkedhettek meg, vagy megtanulhattok egy-egy
koreográfiát.
A következő workshop időpontja:
2002. december 14. és 15. 11-14 óráig
Vezeti: Mahasti
Zene: Sayed Balaha: Taheya Karioka
DOBSZÓLÓ!
Cím: VII. ker. Damjanich u. 33. Alak-formál-ó Lady Club
A workshopokra a korlátozott létszám miatt fontos az
előzetes bejelentkezés!
Ha bármilyen kérdésed van, hívd a következő számot:
06-30-25-55-815 (Mahasti)
vagy írj a címre.
|
+ - | FW: [freeboogie] Cadillac? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: Szilagyi Csaba [mailto: ]
Sent: Friday, November 29, 2002 12:19 PM
To:
Subject: [freeboogie] Cadillac?
Hali!
Jól rémlik, hogy ma lesz Cadillac a BH-ban?
Más: Vasárnap ugye lesz még a Lucky?
Más2: Vasárnap Rongyláb Party & Táncklub & Karnevál Záróbuli a
Schönherzben, de kedden lesz még egy Rongyláb!
Üdv,
Szilágyi Csaba
|
+ - | FW: [tanc-L] FW: Zwack Cafe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: Ecsedy Áron [mailto: ]
Sent: Friday, November 29, 2002 2:57 PM
To: ;
Subject: [tanc-L] FW: Zwack Cafe
Sziasztok!
fellépési lehetoseg !
tovabbitom a Zwack Cafe levelet.
udv
gabor
muhely alapitvany
---
Pálfi Krisztina vagyok, a Zwack Cafe üzletvezetője.
Kávéházunkban található az Étel és Irodalom színpad. Ennek benépesítéséhez
keresek segítséget.
"Bármi" (irodalom, zene, tánc.stb) jöhet.
Amennyiben érdekel a dolog benneteket, kérem keressetek az alábbi
elérhetőségeimen:
Pálfi Krisztina
20/45-888-00
tel: 327-7070
fax: 327-7079
|
+ - | FW: [freeboogie] Fw: szomoru hir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: FEHÉR-A.D.S [mailto: ]
Sent: Friday, November 29, 2002 10:02 PM
To:
Subject: [freeboogie] Fw: szomorú hír
Sziasztok!
Mivel Hegedüs Csabi a boogie döntő levele utan biztatott, hogy tegyek fel
olyan leveleket, amely a boogie táncosokat is érinti, most egy szomoru
kötelességemnek teszek eleget. Hogy miért, az kiderül. A sráccal együtt
tanultam Nagy Attilánál, sajnos az élet elvesz közülönk sokakat.
Tisztelettel: Sáros Gábor
----- Original Message -----
From:
Send:
To:
To:
Sent: Monday, November 28, 2002 12:37 PM
Subject: szomorú hír
Sziasztok Swinglista tagok.
Nyilván, az újak nem ismerték Őt. Nem is ismerhetik, de nagyon sokan a
régiek közül igen. Igen, tegnap irták ki a masik listara. Annyit tudok en
is, hogy egykor a Holiday-ben, majd Ritmusban, aztán a Gepardban is
tancolt. Indult a 94-es Tropical Partykon, olyanokkal versenyzett ot egyutt,
mint Hergenroder Jacint, Szuhanyik Csilla, Nagy Károly, Kocsor Szilvia. A
Gepardban együtt kezdett boogiet tancolni Fehér Andris csoportjaban Kramarik
Endrével, a Buzalka testvérekkel, Veres Csabával stb. Nem volt nagy hangú
gyerek, talán mindig utolsó lett a párjával. Aranyos volt, mindig
mosolygott. Együtt indultunk 94-ben egy Agárdi versenyen is, majd 95-ben egy
Cadillac versenyen. Én is csak azt tudom, hogy cukorbeteg volt szegény.
Amennyit én tudok róla: Babák Laci, született 1968. október 17. Két diplomát
szerzett a Műzsaki Egyetemen, majd a Kaposvári Főiskolán. Táncolt free style
rocka nd roll-t és boogie-woogiet, abban azi időszakban, amikor ez nagyon
gyerekcipőben járt. 34. életévében érte a halál, otthon. Nagyon szerette a
műfajt és a zenét. Jó ember volt. Akik ismerték, sohasem felejtik el. Újabb
táncos ment el közülünk. Emlékének tisztelettel gyertyát gyújtunk majd.
Nagy Robi
"Nem múlnak, felejtődnek el, ők, kik szívünkben élnek,
Hiába szállank el, árnyak, korok, álmok évek,
Ők itt maradnak bennünk, bár hangjuk nem lesz
már hangos, csak csöndesebb,
Utolsó képük nem lesz fiatalabb, sem öregebb,
csak egyre kedvesebb"
Isten nyugosztalja Őt.
|
+ - | FW: [freeboogie] tancleirasPLUSZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aha, ez igy mas teszta. Koszi a figyelemfelkeltest. Jon a karacsony, ujabb
ajandeklehetoseg:)
Zsoka
> -----Original Message-----
> From: Tamas Kenyeres [mailto: ]
> Sent: Friday, November 29, 2002 11:15 AM
> To:
> Subject: RE: [freeboogie] tancleirasPLUSZ
>
>
> Elnezest kerek mindenkitöl akinek ez nehezseget
> okozott, a reszletek az altalam mar korabban
> "reklamozott" Wolfgang Steuer: Rock & Roll cimü
> könyvböl vannak, figyelemfelkeltönek (is) szantam.
> Akit erdekel vegye meg (1900 Ft) szerintem ez nem sok
> es megeri. (Beirni a könyvet a listara sajnos nincs
> kapacitasom :-)))
> T.
> --- wrote:
> > Sziasztok,
> >
> > lehet, hogy nem értek a rendszerekhez, de nekem csak
> > 1-1 oldalas képRÉSZLETEK
> > jöttek át, azaz a file-okat kinyomtatva úgy néz ki,
> > mintha mindegyik 1-1
> > hosszabb szöveg első oldala lenne... Csak én nem
> > tudtam normálisan kezelni a
> > csatolt dolgokat vagy tényleg csak doksi részeket
> > küldött át Tamás?
> >
> > Egyébként moderátorként szeretném megjegyezni, hogy
> > bár a lista (ahogy az
> > alábbi levél kapcsán is tapasztalható volt) átengedi
> > a csatolt file-okat, jobb,
> > könnyebb lenne minden listatagnak, ha inkább a
> > mail-be bemásolva küldenétek az
> > ilyen nagyobb szövegeket.
> > előre is köszi
> > Gabi
> >
> > -----Original Message-----
> > From: zsoka.letenyei
> > [mailto: ]
> > Sent: Friday,November 29,2002 6:19 AM
> > To: freeboogie; zsoka.letenyei
> > Subject: RE: [freeboogie] tancleirasPLUSZ
> >
> >
> > Tomi, csak kepkent van meg ez a tancleiras? Nagyon
> > jo, jo lenne meg
> > szelesebb korben terjeszteni. Nem tudna valaki
> > bepotyogni? Gondoltam,
> > megcsinalom, de eleg gyatra a gepiras tudasom. Mi a
> > forras?
> > Zsoka
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Tamas Kenyeres [mailto: ]
> > Sent: Tuesday, November 26, 2002 10:07 AM
> > To: Oktogon; Boogie-Lindy Lista; Freeboogie
> > Subject: [freeboogie] tancleirasPLUSZ
> >
> >
> > Sziasztok,
> > nem akarok farasztani senkit sem - de gondoltam (a
> > multkori visszajelzesek alapjan), hogy
> > erdemes lenne 1 magyar nyelv| leirast is kvzze tenni
> > a
> > rock & roll-rol.
> > Az oldalak "lapozasi" sorrendben vannak, jpg
> > formatumban!
> > T.
|
+ - | FW: [freeboogie] tancleirasPLUSZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
-----Original Message-----
From: Konyha Gabor [mailto: ]
Sent: Friday, November 29, 2002 3:44 PM
To:
Subject: [freeboogie] tancleirasPLUSZ
Sziasztok!
Zsóka: ráengedtem egy scan programot a táncleírásos képekre, de a
helyesírást ellenőrizni nem volt időm. Ha valakinek van ideje lektorálni,
akkor tovább tudod küldeni. Azért igyekeztem az eredeti formátumot
megőrizni,
hogy a képek alapján könnyen ki lehessen javítani. (Nekem most dolgoznom
kell, nincs időm megcsinálni.)
Szeretném mindenki nevében megköszönni Tominak a táncleírásos
küldömenyeit. (Nemcsak ezeket, az előzőeket is.)
Köszi:
Gábor
Alaptechnika
Az alaplépés a zene ritmikus interpretációja. A rock'n'roll táncnál
különféle alaptechnikákról van szó: a 4-es, 6-os, 8-as vagy 9-es
alaplépésrol. Az alap-rock'n'rollnál tudatosan csak a leggyakoribb
alaptechnikát veszem, a 6-os lépést.
A teljesség kedvéért azonban néhány szót kell szólnom a rock'n' roll
lépéseinek fejlodésérol. Eredetileg a rock'n'roll 4-es alaplépésbol állt,
amit single time-nak is neveztek. Ebbol fejlodött ki késobb a leggyakoribb
rock'n'roll-alaplépés, a 6-os lépés vagy double time.
Bizonyos formájában a 6-os lépés boogie-ként is ismert.
A 8-as alaplépést = jive a táncversenyeken ötödik latin-amerikai táncként
táncolják ma is. Ezenkívül a világ táncprogram keretében alapformájában,
egyszeru figurákkal a tánciskolákban tanítják.
A 9-es alaplépés = Competion Step or Style vagy Continental végül is a
legsportosabb, legnehezebb formája a rock'n'roll táncnak. Ennek táncolása
rendkívül sok erot, jó kondíciót követel, mivel itt ugrólépésrol van szó. Ez
az ugrással kivitelezett 9-es lépés semmi esetre sem a legújabb fejlodés
eredménye vagy
korunk alaplépés-konstrukciója. Már az 50-es évek régi rok'n'roll filmjeiben
(mint pl. Magán kívül) haladó táncosoknál ez a táncstílus megfigyelheto. A
sportos versenyeken a nemzetközi rock'n'roll szövetségek csak ezt a
lépésformát, a 9-es lépést, ismerik el. Egy jó rock'n'roll-táncosnak azonban
a haladó alapformák mellett mindenesetre a 6-os alaplépést is tudnia kell.
Tapasztalatból szeretném Önöknek tanácsolni, hogy elsoként a 6-os alaplépést
tanulják meg, és késobb ezt a lépést építsék rá a figurákra és
kombinációkra. Ha a 6-os alaplépést már tudják, és jó ritmusérzékkel végzik,
akkor kezdjék el a 9-es alaplépést. Akkor már nagyon könnyu lesz a figurákat
és kombinációkat a 6-osból a 9-es alaplépésbe beépíteni, mivel mindegyik
akció (mozgás, fordulat stb.) kivitelezése idoben azonos lépésre (lábra)
esik. Férfi és nó ezáltal különbözo alaptechnikákat táncolhat. A
rock'n'roll-zenében 4/4-es az ütem, és egy alaplépés 1 1/2 ütemet, azaz 6
ütést igényel. A 6-os alaplépésnél tehát minden ütésre pontosan egy lépést
táncolnak. A 8-as alaplépésnél (jive) két ütést úgy osztunk két-két részre,
hogy az azonos idokö-
A gyökerek
A rock'n'roll történetét éppoly kevéssé lehet behatárolt idôikere-tek közé
szorítani, mint más, a vele összehasonlítható korszakokét. Elso virágkora az
1954 és 1958 közötti évekre datálódik, jóllehet ebben az idoben még alig
különböztetheto meg az akkori rhythm & bluestól. Ennek oka a rock'n'roll
eredetében keresendo, amely három nagy zenei irányzatból fejlodött ki
· a jazzbol, ami a tipikus Shuffle-ritmust hozta,
· a country & western-stílusból, amit csaknem kizárólag fehérek játszottak,
és
· a rhythm & bluesból, Amerika déli államainak az afroamerikaiak által
játszott zenéjébol.
A fajok elkülönítése sokáig megakadályozta e külünbözö stílusirányzatok
kölcsönhatását - legalábbis hivatalosan! Egyetlen "fehér" rádióállomás sem
akarta például egy színes boru lemezét
az éterbe küldeni. Az 1940-ig létezô, és a Billboard által - mely a zeneipar
legfontosabb orgánuma volt - beveretett kifejezés a race music, ami a
feketék zenéjét jelentette, elég drasztikusan világítja ezt meg. 1949-ben a
Billboard ezt a fogalmat rhythm & bluesra változtatta.
Az ilyen módon való táncolás maga is megismételte a fehérek és feketék
zenéjének ezt az éles elkülönítését. A fehérek számára - régen és ma is - a
tánczene egyfajta háttérzene, mintegy eszköze annak a célnak, hogy
megismerkedjenek és testileg érintkezhessenek. A színesek számára ezzel
szemben a zene és a mozgás egyenrangúan maga a táncolás, a zenére való
mozgás, nem igényel különösebben "kitüntetett" alkalmat. Éppoly kevésbé,
minthogy táncpartnerre lenne szükségük. Egyedül és kizárólag a zene a fontos
mint dialóguspartner.
A rhythm & bluestól a rock'n'rollig
Stilisztikailag a rhythm & blues a 40-es és 50-es években a "fekete"
szórakoztató zene szinte minden kifejezésformájának gyujtomedencéje volt,
miközben a 40-es évek saving- és a jazz-elemeit is magába olvasztotta; fôleg
a boo-gie-woogie elemeit, ami egy, a jazz-szel rokon blues piano stílus.
Eltekintve attól, hogy a rhythm & blues esetében a feketék tánczenéjérol
volt szó, a fehérek számára foleg a használt szexuális metaforák voltak
kérdésesek. Így például Hustonban 1954 és 1955 között a
"Wash-out-theair-Committee" szükségesnek tartotta, hogy listákat tegyen
közzé a javasolt számokkal, és kampányt indított azon disk jockey-k ellen,
akik az obszcén dalokat rádióadójukon lejátszották. Ennek következtében a
fiatalok körében egyre nott az érdeklôdés a "tiltott" zene iránt. A
rhythm & blues letisztult formájában került kapcsolatba a fehérek country &
western-zenéjével, amely azután rock'n'rollként vált ismertté. Ezt a zenét
egyre több "fekete" rádió játszotta, sot a "fehér" adók is egyre szívesebben
sugározták ezeket a számokat, s ezzel a fehér zenészeket is megérintette ez
a zene, ez a ritmus. Mindezek hatására beindult a "zenei ipar' is, ami nem
is sejtheto méreteket öltött.
A fehér zenészek cover-verziói jelentosen hozzájárultak a fekete zene
elterjedéséhez. Gyakran épp az o verziójuk lett sikeresebb, mint az eredeti.
Chuck Berrytôl a Maybellene vott az elso olyan szám, amely fekete
zenésztói - cover-verzió segítsége nélkül is - megtalálta az utat a
slágerlistára.
1954-ben jelent meg az amerikai piacon a CHORDS nevu feke
A korai rhythm & bluesra jellemzo a basszushangszerek és a dobok csaknem
kizárólagosan kíséro játékmódja, hasonlóan, mint a jazznél vagy a bluesnál.
hacsak nem utal a 2-es és 4-es ütések eros, kiegészíto hangsúlya a
shuffle-ritmusra, amely - a, különben a bluesnál oly tipikus
offbeat-tagolást (hangsúly az. 1-es és a 3-as ütésen) megakadályozná. Az
egyébként a bluesra oly jellemzô szigorú akkordsorok is állandóan változnak;
összetartó erot a rhythm k blues a boogie-woogie-kíséret által a basszusban
nyer.
te csoport lemeze, a Sh-Boom Néhány történész ezt e lemezt te-kinti az elsô
rock'n'roll-sláger nek.
A rekedtes hang, a háttérkórus a tipikus "Doo-Wop"-pal (az 50-es évek
legtöbb fekete vokálcsoportjának szokásos refrén kezdôszótagjaival, mely
csoportok zenéje a rhythm & blues, a gospel és a tin pan alley-bol tevodött
össze), valamint az elragadó shuffle-ritmus fellelkesítették az ifjúságot.
Hogy fekete vagy fehér zene, az mindegy ók "megszállottan" táncoltak rá. De
pontosan ez a lemez váltott ki erôs kritikát az idosebb generációból, amely
felháborodottan reagált. Ez a kritika és a fiatalok ebbol eredo tiltakozása
volt a
kezdete annak
mely nagy változásokat e! hozott az államok színesboru zenészei számára a
társadalomban és a zeneiparban egyaránt. Sikeresebb volt egyébként ebben az
esetben is annak a kanadai fehér formációnak a követoje, amelyik magát
CREW-CUTS-nak nevezte.
A rhythm & bluesnak mint "fekete" zenének a fehérek ellenállását kellett
megtörnie, míg a rock'n'rollnak mint a fehér és fekete ifjúság zenéjének a
felnottekét. A rhythm & blues "kiélezett" formájában, a rock'n'rollban, a
felnottek világa elleni tiltakozásként fejlodött ki, akik inkább Perry Como
vagy Frank Sinatra szórakoztató zenéjét kedvelték.
Alan Freed és a rock'n'roll-forradalom
Abban, hogy a rhythm & blues, illetve a rock'n'roll át tudott törni, nagy
szerepe volt Alan Freednek, aki magát a rock atyjának nevezte. Mint orülten
megszállott rhythm & bluesdisk jockey 7952-ben Clevelandben (Ohio)
rábeszélte a rádióállomása fônökét, hogy klasszikus programja zárósaként
hadd sugározzon egy rhythm & bluespartyt, amit az új elnevezéssel, a
Rock'n'rollal illetett. Bill Haley rock a baetin' Boogie c. számánál a zene
ritmusában dobolt az asztalon, és hangosan énekelte azt a részt, hogy "Rock,
rock, rock everybody-Roll, roll, roll everybody'.
Ez a szóösszetétel egyébként nem Freed találmánya volt, létezett már a blues
nyelvében is illetve a színes boruek szlengjében az együtthálás
megnevezéseként. Freed azért használta nyilvánosan ezt az új fogalmat, hogy
.t rhythm & bluest illeto faji eloItéletektol a lehetoség szerint
eltávolodjon. A rock'n'roll - mint a rhythm & blues szinonimája -
gyozedelmeskedett, és a fehér fiatalokat olyannyira fellelkesítette, hogy
Freed fekete muvészek-kel tudott olyan rendezvényeket
szervezni ahol a közönség nagy részben fehérekbol állt.
Az 50-es évek végén Alan Freed a rock'n'roll elleni kampány áldozata lett.
Amikor egyik, az általa szervezett rendezvény töréshez vezetett, ot vádolták
a rock'n'rollal való felbujtással. Nem sokkal késobb belekeveredett egy
megvesztegetési botrányba is, amikor szemére hányták, hogy lemezcégektol
pénzt fogadott el, hogyo számaikat a slágerlisták élére juttassa. 1964-ben
újra bíróság elé került jelentosebb adócsalás miatt. Freed megtört emberként
halt meg 1965-ben.
Az 50-es évek közepén rájött a zeneipar, hogy a rock'n'rollal szép pénzt
kereshetne. Ebben az....
"Zsoka L." wrote:
> Tomi, csak kepkent van meg ez a tancleiras? Nagyon jo, jo lenne meg
> szelesebb korben terjeszteni. Nem tudna valaki bepotyogni? Gondoltam,
> megcsinalom, de eleg gyatra a gepiras tudasom. Mi a forras?
> Zsoka
|
|