1. |
Re: nyaralas. (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: k (#1460) (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
3. |
Mitsubishi Cordia (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: kocsilopas (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
radio+radar (mind) |
87 sor |
(cikkei) |
6. |
Galaxy (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Ritka Skodak (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
8. |
Alvaz es feneklemez (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
9. |
cd tar kimenetei (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
10. |
feneklemez (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
11. |
en (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
12. |
A2 (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
13. |
Providencia (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
14. |
helyesbites (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
15. |
radar esoben (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: alvaz,link (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: nyaralas. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali.
Két hét után Spanyol o. olcsóbb de még Corsica is!
Az időjárás ugyancsak jobb.
De augusztus vége szept. eleje az igazi az Adrián is ahol az időjárási
határvonal Splitnél van.
Csaó.
--
Csabigabi
ICQ 51124719
> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> > > Keresek Del-Horvatorszagi (ezt hivjak Dalmacianak?) cimeket, ahol
> > kettesben
> > > jutanyos aron megszallhatnank ket hetig juliusban. Mi ott a realis
|
+ - | Re: k (#1460) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A CD taram 13 polusu DIN csatlakozojan pedig a kovetkezo dolgok jonnek-mennek
:
> 1- BL-L (Blinker links)
> 2- NSL Nebelschlußleuchte)
> 3- Masse (für Kl. 1...8,12)
> 4- BL-R (Blinker rechts)
> 5- SL-R (Standlicht rechts)
> 6- BRL (Bremslicht)
> 7- SL-L (Standlicht links)
> 8- RFS (Rückfahrscheinwerfer)
> 9- Dauerplus
> 10- Schaltplus
> 11- Masse (für Kl. 10)
> 12- AE (Anhängererkennung, im Stecker mit Masse verb.)
> 13- Masse (für Kl. 9)
Mit keres a radion a hatso kodlampa, az index, a tolatolampa, a
feklampa stb.??? Ez inkabb egy biztositotabla feliratainak tunik!
> Nekem ezek kozul a "Rückfahrscheinwerfer" tetszett a legjobban, barmit is
> jelentsen :-)
O" a tolatolampa.
Ed
|
+ - | Mitsubishi Cordia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Sikerult szert tennem egy 1983-as Mitsubishi Cordia-ra.
>Csak annyi a gondom vele, hogy nincs benne egyik katalogusban
>sem es lenne rajta mit javitani.
A Tradia csak a kasztnijaban kulonbozik. Ahhoz En minden gond
nelkul tudtam alkatreszt szerezni - kiveve turbot - nem volt semmi
gond. Az ilyen autokhoz nem mezei autosboltban kell alkatreszt
venni, hanem vagy japanra, vagy mitsubishire szakosodottakban.
Kis marka szervizekben is erdemes erdeklodni, mert nem csak
gyari alkatreszekkel foglalkoznak, hanem utangyartottal is. Ez
foleg a Toyota Celicamnal volt jarhato ut. Bonto: Szentendren,
Ujpesten, meg Lorincen van. Legalabbis ezeket ismerem. Japan
bontoban egyebkent mindenkinek Szentendret javaslom, altalaban
1/3 -val olcsobb mind mashol, egy telefont feltetlen megernek.
|
+ - | RE: kocsilopas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> >> Jomultkor bemasoltam az auto express ujsagbol a tesztet (legalabbis egy
> reszet), a legjobbakat tobb mint 5 percig tartott kinyitni profiknak
> (skoda, volvo, suzuki), de voltak nagyon megdobbento eredmenyek is
(porsche
> 34 sec, chrysler 6 (!) sec)
Romaniaba igyekvo 911 Carrera valamint 300M & PT Cruiser tulajdonosokat
tisztelettel megkerem ertesitsenek 24 oraval erkezesuk elott.... ;-)))
|
+ - | radio+radar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [International]
>Halvanylila fingom sincs, hogy mi az a fejegyseg, en eddig azt hittem,
hogy
>radugom a CD valtot a radiora, aztan annyi.
:-)
A radio a fejegyseg :-) (vagy magno, vagy cd, vagy minidisk, vagy ami van
meg :-) )
>Egyebkent pl. az en oreg Blaumnal a kovetkezo pontok vannak a radio 10
>polusu ISO(regi) csatlakozojan, ami a CD tarhoz kapcsolodik:
>4- Line Out (Front Right)
>5- Line Out (Front Left)
>9- Line Out (Rear Right)
>10- Line Out (Rear Left)
Ha ez az out a radioba megy befele, akkor ez kell nekem, ha ez egy extra
vegfokra megy, akkor pont forditva van mint ami nekem jo :-(
>A CD taram 13 polusu DIN csatlakozojan pedig a kovetkezo dolgok
jonnek-mennek:
Hat ez erdekes (forditom)
>1- BL-L (Blinker links)
index bal
>2- NSL Nebelschlußleuchte)
hatso kodlampa
>3- Masse (für Kl. 1...8,12)
test
>4- BL-R (Blinker rechts)
index jobb
>5- SL-R (Standlicht rechts)
Helyzetjelzo jobb
>6- BRL (Bremslicht)
feklampa
>7- SL-L (Standlicht links)
helyzetjelzo bal
>8- RFS (Rückfahrscheinwerfer)
tolatolampa
>9- Dauerplus
allando +
>10- Schaltplus
kapcsolt +
>11- Masse (für Kl. 10)
test
>12- AE (Anhängererkennung, im Stecker mit Masse verb.)
utanfutofelismeres
>13- Masse (für Kl. 9)
test
Jol ertelmezem, hogy ha leszakad az utanfutod, es nem fekezel es indexelsz,
akkor elhalgat a radio ? :-)
>hogy olyan radiot kerek, amire raforrasztjak a csatlakozo vezetekeit.
Lehet, hogy nekem is ez lesz, de akkor meg nem ott jelez ki ahol kijelezne
a muszerfalon, hanem a radion :-o (raadasul nekem csak az mp3 funkcioja
kell a cd-nek, a radioja nem egy nagy eresztes :-( )
> Felado : [Hungary]
>"A tolatoradarodnak 4, esetleg 5 szenzora van a
>kocsi hatuljan, egymastol egyforma tavolsagra, a talajtol x
>magasan."
>Kiveve, ha olyan, mint ami nekem van, ami folyamatos csik.
Vagy mint az enyem hogy 2 szenzoros :-)
Viszont a folyamatos csik erdekelne, szerintem abban el van rejtve 3-5
szenzor :-o
A'kos
_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with
by Everyone.net http://www.everyone.net/?btn=tag
|
+ - | Galaxy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"A Sharan es a Galaxy technikailag ugyan az a kocsi. A Ford
viszont nem kapja meg a VW erosebb TDI motorjait, csak az
1.9-90LE van benne."
Akkor ezek szerint a gyartott 1.9 100, 110, 115 es 130
loeros valtozatok sajat fejlesztesuek.
Abban igazad van, hogy a Zafira eggyel kisebb kategoria.
Galaxy versenytars meg a Chrysler Voyager is.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Ritka Skodak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Skoda szakertok, figyelem!
Szo volt a Rapidrol. Letezett viszont egy Skoda Garde (vagy
Garden ??), amely szinten kupe volt es ugy emlekszem,
hasonloan nezett ki, mint a Rapid. Mi a kulonbseg? Vagy
csak mas celpiac szamara mas neven forgalmaztak?
Minden felvilagositast nagy orommel fogadok, mert a kerdes
mar tizenvalahany eve piszkal.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Alvaz es feneklemez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
KZG kerdezte:
>>>
...egyre tobbet hallani olvasni a kozos hasznalatu feneklemezekrol.
Most akkor az onhordo alatt van a feneklemez (?!), vagy a
feneklemez=alvaz es inkabb ez az uj technologia?Vagy egyeb?
Gondolom valakitol lesz gepeszeti magyarazat is, en +probalom erthetoen
megfogalmazni:
az alvaz, az olyan, mint egy buszalvaz (ilyet latni vonatokon gyakran), ez
gurul a negy kereken, rarakjak a motrot, aztan racsavarozzak-hegesztik az
felso vazat, meg az oldalfalakat, oszt kesz.
A padlolemez egy girbegurba lemez (altalaban 2-3 darabbol) a pedalok
vonalatol a hatso ulesig-csomagtarto vegeig. Onmagaban semmire sem jo, kulon
megy ra 2-4 kuszob, hossztartok, kerekjaratok, oszlopok, tetolemez. Csak
egyben (tetovel) all meg a "talpan", ezert hivjak onhordonak. Gocsortos
kialakitasa miatt (az ajtok mellett) a legdragabb karosszeria alkatresz. 2
autoban csak szakavatott szem veszi eszre a hasonlosagot (kardanalagut
merete, kipufogo kanyarai alapjan). Az ulesrogzitessel, torpedolemezzel, B
oszloppal es sok mas alkatresszel uniformizalhatoak az autok, iszonyat nagy
koltsegmegtakaritas mellett. Persze eleg sok kompromisszumot kell kotni a
kulso-belso design kialakitasanal, de az atlagembernek pont jo lesz. :-)
udv,
djtiszy
|
+ - | cd tar kimenetei (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A CD taram 13 polusu DIN csatlakozojan pedig a kovetkezo dolgok
jonnek-mennek:
>1- BL-L (Blinker links)
>2- NSL Nebelschlußleuchte)
>3- Masse (für Kl. 1...8,12)
>4- BL-R (Blinker rechts)
>5- SL-R (Standlicht rechts)
>6- BRL (Bremslicht)
>7- SL-L (Standlicht links)
>8- RFS (Rückfahrscheinwerfer)
>9- Dauerplus
>10- Schaltplus
>11- Masse (für Kl. 10)
>12- AE (Anhängererkennung, im Stecker mit Masse verb.)
>13- Masse (für Kl. 9)
>
>Nekem ezek kozul a "Rückfahrscheinwerfer" tetszett a legjobban, barmit is
>jelentsen :-)
Nemetul nem tudok kedveert:
1- bal villogo (iranyjelzo)
2- kodzarofeny (=hatso kodlampa)
3- test
4- jobb villogo
5- jobb helyzetjelzo (parklampa)
6- feklampa
7- bal helyzetjelzo
8- tolatolampa
9- allando +12V
10- kapcsolo +12V
11- test (10-hez)
12- utanfuto-felismeres, a csatlakozoban letestelve
13- test (9-hez)
Az egeszet nehezen illesztem egy CD tarral szemben tamasztott
kovetelmeny-rendszerbe... Vagy neked ki van vilagitva a CD-valtod?
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | feneklemez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ugye az autok manapsag onhordo(alvaz nelkuli) kasznival keszulnek,
>legalabbis a jo reszuk. Viszont egyre tobbet hallani olvasni a kozos
>hasznalatu feneklemezekrol. Most akkor az onhordo alatt van a
>feneklemez (?!), vagy a feneklemez=alvaz
>es inkabb ez az uj technologia?Vagy egyeb?
Az alvazas korszakban volt egy csovekbol, vagy mas szelvenyu vasakbol
hegesztett racs, erre lehetett racsavarozni az onallo egyseget kepezo, de az
autozashoz onmagaban nem eleg merev kasznit.
Az onhordo korszakban van egy olyan "doboz", aminek az alja a feneklemez, az
oldalai a tetooszlopok, a teteje meg a teto. Ez eleg merev minden erohatas
felvetelere. A kozos feneklemez strategia lenyege, hogy a doboz alja fix
meretu, igy ugyanazt a motort, eroatvitelt es futomuveket tudja hordozni
tobb, kulsoleg latszolag eltero formaju kaszni eseten is. Az oszlopok es a
teto merevito hatasa a kulonbozo formai megoldasoknal 95%-ban azonos, ami
elter, az foleg a dizajn. Pl.:
Golf: feneklemez minimum-valtozat
Octavia: feneklemez hatso nyulvanyokkal a hosszu csomagtartonak
Bora: feneklemez hatso nyulvanyokkal, hatso szelvedo alatti
kereszt-merevitovel
TT: minimal feneklemez kis felepitmennyel
Ertheto?
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | en (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Fogash, lehetne esetleg, hogy a forward miatti > jeleket eltavolitod a
>leveleidbol, amit a listara irsz?
Alapvetoen igen. A tegnapi hozzaszolasaimat visszadobta a kimeno szerverem.
Be volt kapcsolva a kimeno levelek virusellenorzese is. A virusirto
beolvasta az emailt, ettol az Outlook ugy gondolta, hogy az bizony el lett
kuldve, utana meg dobta a szerver az uzenetet, hogy sz@r van a
palacsintaban... Igy aztan kenytelen voltam a mar elkuldott emailjaimat
ugyanoda fwdolni, ezert volt tele <-vel. Ha mindenn igaz megoldodott a
problema.
Udv es bocs attol, akit zavart.
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | A2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>es eppen az akkor uj Audi A2-t mutattak be. Ecseteltek hogy
>mennyire uj fejlesztes, meg alu kasztni meg mekkora hely, stb.
>A musorvezeto azon kerdese, hogy egy lemezbol keszult autoval
>torteno utkozeskor hogy reagal az A2, nem valaszolt, mindig valami
>masrol kezdett beszelni.
Az A2 allatira kicsi. En ultem benne. Mivel a hatso ules magasabban van,
mint az elso, viszont a teto hatrafele lejt, hatul gyakorlatilag csak 2
gyerek fer el normalisan. A "lemezbol" keszult autokat (az alu-lemez is
lemez!) kar volt kikerulni, aluminiumbol ugyanolyan merevsegu es
energiaelnyelo zonakat lehet epiteni, mint acellemezbol. Az A2 ugy gyurodik,
mint barmelyik jobb KISauto, tehat egy Punto, Corsa ellen van eselye.
Smercivel meg mindent le lehet rombolni...
Az ar egyertelmuen presztizs-ar, a megjelenesekor A4est is lehetett annyiert
kapni, mint A2-t. A3-ast meg olcsobban is. En csak azon csodalkozom, hogy a
"szinesfemkereskedo vallalkozo urak" miert nem fedeztek meg fel, hogy ez is
alaminijum...
OFF vicc:
Kisebbsegi vezetni tanul. Stop-tabla mellet elzugnak, masodik, harmadik
mellett is. Oktato nem birja tovabb: "Cigany, milyen tabla volt az?" "Hijj,
aluminium! Visszatolassak?"
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | Providencia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nott a kötelezobol származó veszteség a Generalinál
A múlt évben az elozo évi 2,6 milliárd forintnál nagyobb volt a
Generali-Providencia Biztosító kötelezo gépjármu-felelosségbiztosításból
származó vesztesége. Ennek oka, hogy a pénzügyminiszter által engedélyezett
4,8 százalékos díjemelés nem fedezi a biztosítók kárát és költségeit -
mondta Jákfalvy Zoltán, a cég osztályvezetoje. A Generali-Providencia az
elso negyedévben 22,2 milliárd forintos díjbevételt ért el, ami éves
összevetésben 27 százalékos javulás. Ezzel a biztosítási piac 17 százalékát
tudhatja magáénak. Életbiztosításokból 7,4, nem életbiztosításokból pedig
14,8 milliárd forint folyt be. Ez utóbbiból a
gépjármu-felelosségbiztosítások 4,3 milliárd forinttal részesedtek.
Es ez a legdragabb kotelezo biztosito intezet. Vajon hogy csinaljak?
Mindenki, aki nem tud vezetni, az naluk van biztositva? A sokat szidott KoBE
a feleakkora dijaival is komoly nyereseget ert el.
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | helyesbites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tevedtem a radarellenes "bugyit" illetoleg. Nem radar, hanem laser ellen
van.
Stealth bras - a device which is padded with laser light deflective material
and which covers the front of your car - are said to be effective at
deflecting laser lights. They're not uncommon in the USA, although rarely
seen in the UK.
forras:The Drivers Survival Handbook by Martin Thwaite (48.oldal alja)
A'kos
|
+ - | radar esoben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Akos irta:
: >valoszinuleg nem erdemes zuhogo esoben repeszteni azzal az otlettel, hogy
: >ilyenkor nem fog jol me'rni a rendorsegi radar).
: Azt irja a konyvem, hogy ilyenkor ha bemernek, akkor jo esellyel meg
: lehet tamadni a buntetest, hogy felremert a muszer :-o
Minden lehetseges, ha jo az ugyveded. :-) Viccet felreteve, a germanok is
mindenfelevel probalkoznak hibas merest bizonyitani, de az eso nekem uj.
Mikor adtak ki ezt a konyvet, amire hiatkozol?
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Re: alvaz,link (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 2002-05-08 at 19:33, kiss--sigmoid.hu wrote:
> Lenne egy (eleg hulye) kerdesem.
Dehogy hulye, ez egy olyan dolog amirol mindenki beszel, de csak kevesen
tudjak mirol is van szo. (Nekem sem teljesen tiszta:)
> Ugye az autok manapsag onhordo(alvaz nelkuli) kasznival keszulnek,
> legalabbis a jo reszuk.
Az hogy onhordo kasznival keszulnek nem azt jelenti hogy nincs alvaz.
Egy auto gyartasa folyaman kulon rakjak ossze a kasznit es kulon az
alvazat a motorral, meghajtasi rendszerrel stb. Aztan a plehdobozt
"rarakjak" az elozoleg igy osszeallitott alvazra es elvegzik a vegso
szereleseket (ules, uveg, lampak...).
> Viszont egyre tobbet hallani olvasni a kozos hasznalatu feneklemezekrol.
Ha a magyar neve feneklemez, am legyen:) Mas nyelveken platformrol
beszelnek, es a masodik pontban jelolt alvaz+motor+sebvalto+atvitel
egyuttest jeloli. Tehat minden igazan lenyeges dolog ott van a
platformon, viszont minden ami az atlag kliensnek szamit az kulon van.
Igy lehet a kliens szamara kulonbozonek szamito autokat kesziteni
amikben az alapveto reszek kozosek. A kozos reszek elonye persze hogy
olcsobb: az alkatreszek beszerzesi koltsege degressziv, es foleg az
osszeszerelesnel nyernek (berendezes, szeriavaltas alatti leallas stb),
tervezesi koltsegek csokennek...
Itt talalsz egy errol is szolo PhD-t:
http://srl.marc.gatech.edu/people/zahed/PhD/PhDIndex.htm, foleg talan a
7es fejezetet erdemes olvasni.
Udv, Sandor
|
|