Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1338
Copyright (C) HIX
2002-01-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mondeo + elado Vento (mind)  33 sor     (cikkei)
2 va: Ford szerviz (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Szabolcs muszerfala (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Ramjar a rud (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Scorpio gyorsulasa (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Chrysler szervizeles (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Mondeo lista (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Temakor: Re:reszeg biciklista (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Mondeo (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Alufelni kerdes (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Skoda futomu (mind)  29 sor     (cikkei)
12 PJ; HIXAUTOWEB (mind)  33 sor     (cikkei)
13 off-road trening (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Re: hangszigeteles (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Jo hir (mind)  21 sor     (cikkei)
16 auto-hifi hangszoro (mind)  12 sor     (cikkei)
17 szervizkoltsegek (mind)  21 sor     (cikkei)
18 katyu (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Mondeo + elado Vento (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

sajna az 1-en megirt levelemet csak a neten lehetett olvasni, ezert
most (ha mar megirtam) ujra kuldom:


Pepy levelet olvastam a listan, miszerint O is egy Mondeot kerget a Pesti
utakon.
December vege fele en is belptem a Mondeo tulajok taboraba.
Az aldozat szinten egy 2000-es kombi, 1997-ben kiadott, magyarorszagi, GLX
felszereltsegu, farkaszszemu peldany.
Sajna meg sokat kell javitani rajta, hogy ujra a regi fenyeben pompazzon.
117 eKm-t mutat az ora, de a szervizben azt allitottak, hogy meg az eredeti
Ford 
platina gyertyak voltak benne. 
Az eredeti tulajdonosok egy videki Ford kereskedes vezetoi hazaspara volt,
akik 
2000-ben eladtak egy holgynek, aki sikerrel leamortizalta, es mivel a
reszleteit sem
fizette, viszonylag olcson vehettem meg.

Igy viszont mostmar tenyleg elado elozo autom:
egy Volkswagen Vento 1.6 CL (101 LE) 1996 decemberi full fapad peldany.
97-eKm-el. Szervizkonyves, magyarorszagi a Mondeonal sokkal szebb
allapotban.
Az iranyara 1.68 MFt. Adok hozza teli/nyari gumikat (most a teli van 
fenn), +2 felnit, holancot es tetocsomagtartot.
Termeszetesen HIX auto matricas.
A reszletre vasarlas is megoldhato...

Ha valakit erdekel, ne kimeljen...

Sabat
+ - va: Ford szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szamlan a szokasos dolgok vannak (olaj, olajszuro, levegoszuro,
> 1-2 tomites, izzok stb), de Kolihoz kepest (15 eFt) az en szamlam
> rendre 30-35 eFt szokott lenni.

Kell azon a szamlan lennie meg munkadijnak is. Ha nem figyelsz,
akkor szep summa kerekedik ki a vegere.

Elmondok egy regebbi, de annal tanulsagosabb tortenetet.
Cegautot vittem markaszervizbe vizsgaztatni. Eppen aktualis volt a
110Ekm-es szeviz is. Elkovettem azt a hibat, hogy "t i z e z r e s
a t v i z s g a l a s t  es  v i z s g a r a   f e l k e s z i t e s t"
kertem.
Ne tudjatok meg, hogy ez mekkora baki volt a reszemrol.
Ma mar tudom, hogy ilyet nem szabad mondani.
Igy, utolag feldereng, ahogy az egesz muhely szeme felcsillant es
boldogan dorzsoltek a kezuket "szep karacsonyunk lesz" volt az
arcukra irva. :-)))))))))))))
Masfel meter hosszu volt a szamla es alig volt benne alkatresz.
A zome csak munkadij volt. Amit auton meg lehet vizsgalni azt
megvizsgaltak rajta.
(-: Igazuk van. Akinek van penze, attol el kell venni :-)

Ma mar ez ugy megy, (zart rendszer ide, zart rendszer oda) hogy
"Sanyikam ! Itt az olaj, meg a szurok.  Ezt, meg azt es amazt tessek
kijavitani, a tobbire meg vessen maga is egy pillantast, mert en ugy
latom semmi baja"
A vegen nemi jatt es egy kezfogas. Nekem igy a legolcsobb.
Ugyanakkor tudom, hogy megnezte es megcsinalta amire kertem.
--
Meszaros Geza
Escort 1,4 es Escort 1,4i (hol ez, hol az)
+ - Szabolcs muszerfala (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta: 

„En szeretnek minden tudni ! Mennyi a szivocso nyomas, az 
olajhomerseklet es a kipufogogaz oxigentartalma.”

Edes baratom, en mar annak is nagyon orulnek, ha a 
nyomorult Astrambol legalabb a fordulatszammero nem 
hianyozna! Ilyen autom meg nem volt, kiveve a ketutemu 
Wartburg! Azt, hogy nincs benne motor, mar megszoktam (mar 
amennyire ezt meg lehet). Azert az 1.0 Suzukikat 
legyorsulja.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Ramjar a rud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autostarsak!

Jelentem, elloptak tolem 4 db 6x16 colos gyari Ford 
alufelnit 205/50 Conti Sport Contact gumikkal. Zart 
pincebol. Ha talalkoztok veluk, megirnatok nekem az arus 
koordinatait? 

Egyebkent a felnikrol itt-ott lejott a krom, akadnak szep 
rozsdabarnas foltok. A gumik pedig elegge hasznaltak. 
Egeszsegere a tolvaj gazembernek.

Bar egy darabig meg azert lehet, hogy eljarogattam volna 
veluk. Igy meg tippelhetek, kijon-e majd fel milliobol a 
potlas. Nem valoszinu.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Scorpio gyorsulasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Ez relativ. Mint irtam, nekem a regebbi 195 lovas van, es 
a gyorsulasa – az erejehez kepest - nem olyan brutalis. 
(Gyari adat: 0-60 mph 8.8 sec.) De
hidd el, hogy ennel is be lehet szorulni az ulesbe.”

A 8.8 egyaltalan nem rossz. Egy ekkora nagy autotol. Csiga 
ketton volt (apropo, miert hivjak azt Lenin tevenek?) az uj 
3.0 literes Audi A4 Avant nevu hiperszuper csodaauto. Na, 
az 8.9 alatt (!) gyorsult a tizenvalahany millioert. Pedig 
kisebb kategoriaju auto, mint a Scorpio.

Hat vegyen az A4-et ennyiert, akinek ket anyja van. Nem 
hiszem, hogy legyorsulna egy BMW 330 xi kombit, aminek 
allitolag a vetelytarsa.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Chrysler szervizeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„En ugy hallottam (totyamondta), hogy a Chryslerek 
magyarorszagi szervizelese meg a szokasos ramaty helyzetnel 
is botranyosabb.”

En is ezt hallottam egy baratomtol (Neonja volt). Meg a 
Baumgartner-t szidta nagyon, amikor Renault-ja volt.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Mondeo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„>scorpios listan hallottam,
Ez erdekel. Hol leledzik ez a lista?”

Es mondeos lista leledzik valahol?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Temakor: Re:reszeg biciklista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Egy IFA-val voltak azt elfelejtettem az elobb. A sofor 
beragott es a palit biciklistol beramoltak az autoba es 50 
km arrebb egy hasonlo fasorba kiraktak az arokba, es ott 
hagytak. Mikor a pali felebredt es elindult haza 
valoszinuleg nagyon csodalkozhatott, hogy nem stimmelt a 
falu.
O valoszinuleg nem bicajozott tobbet 
reszegen:)))))))))))))))))”

Ilyet en is hallottam, de a tettesek kozul akit ismerek, az 
nem volt se TV-ben, se nem volt enekes, viszont ugy ivott, 
mint senki az egyetemen es izmos volt, mint egy medve. Ok 
Debrecenbol Bekescsabara vittek igy el egy reszeget 
furgonnal.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pepy, SABAT, Fidrich Laci, … Mindenki Mondeot vesz?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Alufelni kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves nb. t. Listatarsak!

Szerintetek van muszaki szempontbol (uttartas, stabilitas, 
tartossag, stb) elonye annak – tul az esztetikan persze – 
ha 7,5 x 16 vagy 8 x 16 colos felni helyett mondjuk 8 x 17 
colost tennek fel? Nyilvan utobbi esetben peresebb gumi 
kell.

Kerdesem mogott megbujik a sanda megfontolas, hogy ha nem 
muszaj, nem vennek 17-es gumikat, mert rohadt dragak. 
Persze, tudom, semmi sem muszaj, ott van a 14-es felni is 
… :))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Skoda futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:

Ez a futomu egyszeru es jol autozhato, mint irtad. Az, hogy 
nem lattal meg nyomulos Skodast azt jelenti, hogy nem jo 
helyen keresed :))) A Skodak utolso nagyobb szeriajaban 
(Rapid, 130...) mar ugyanaz a ferde kitamasztasu rendszer 
volt, mint amit a Porsche is hasznalt. Igen jol autozhato a 
farmotorral es hatso meghajtassal egy erositett mocival 
(Favi mocibol kihozhato a 90 paci) siman lehet porogni, 
megfordulni egyhelyben... Szoval buli autot lehet belole 
csinalni, csak ezt kevesebben teszik es nyomjak, mint a 
Ladasok. Enyhe tuning utan a mai atlagautosok csak 
vizualnak es nem ertik mi tortenik. (Tiautotok, 1.4-es 
atlagautok...) Sajna sokkal erosebb motort (pl. VW 1.8 GTI) 
nem bir ki, mert az szettepi a karosszeriat a futomuvet... 
es tobb a koltseg, mintha vesz az ember egy jobb gepet.

Fresi

>Ja a bogaron is az van, mar a regieken (1302-ig), ami nekem
>volt, azon is a torzios volt, sot a T4-es VW Transporteren
>is ilyen van a mai napig, ami szerintem kivaloan autoz6o,
>csak nem tudom, hogy egy bogarral miert lehet kozlekedni,
>egy Skodaval meg miert nem (lattam idaig meg senkit
>normalisan??). Tehat tenyleg el lehet baszni egy jo
>konstrukioju felfuggesztest is. Kulonben azt hittem, hogy a
>legutolso farmotoros Skodakon mar a MacPherson-t
>alkalmaztak, ugyanugy, mint a 1302, 1303-as bogarakon. Ha
>nem hat bocs.
+ - PJ; HIXAUTOWEB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

			_____ PJ _____
>>>>>>
ha nem szoltak hozzam. Most viszont napi negy kilometert setalok, ebbol
harom kellemes kornyezetben a Wekerlen... mire hazaerek, mar azt is
elfelejtem, hogy hol dolgozok, kisimul a borom es egybol tudok normalisan
foglalkozni a gyerekekkel.
>>>>>>
Hat tudod! Komolyan mondom meg tudlak erteni! Imadok otthon a kornyeken
setalgatni! Nagyon szeretem Wekerlet, miota ott elsz Te is tudod miert!
Ennek ellenere, ha valahova menni kell, hat nem valasztom a
tomegkozlekedest,
mert kevesebb a mozgasterem! Na meg autobuzi vagyok, hat ez van! Ha lehetne
meg a budira is kocsival mennek. Ez persze lustasag is, de az auto szeretete
a nagyobb! Egyszo mint szaz! Ha egy kellemes setara indulok a Kedvesemmel,
akkor nem kocsival megyek! :o) Szoval vagy setalok, vagy megyek valahova.
De ha megyek valahova, akkor szo sem lehet tomegkozlekedesrol ugy, hogy
tudom, hogy a kis dragam otthon all. :o)

		______ HIXAUTOWEB ______
Szia Zsolt!
Nem tudom, hogy megvannak-e az adataim, de kuldom. Ha duplikalom ezzel,
akkor bocs! Az oldal szerintem jo lesz, az adatokra meg majd a hasznalatkor
ugyis jonnek meg tippek.

No a kormanyok legyenek velunk!
Udv!

 ************************
*      A.i.: Peace bye Gyimi       *
*  mailto:  *
 ************************
+ - off-road trening (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki,

tud valaki olyan treningrol, vagy autos iskolarol,
ahol terepi vezetest lehet tanulni?
Totalis off-road, erdo/ho/sar/meredely, es 
persze nem sajat autoval.
Peldaul hogy hogyan kell olyan sarbol kijonni,
amikor mar a trepnin jon a le, vagy
patakon atkelni.
--Udv:szm
+ - Re: hangszigeteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tudod kinek kell 5k+ huf-ért 2 nm...
Nekem nem... "Kicsit" drága!

Joci

 írta:
> 
> Volt szo itt regebben auto hangszigetelesrol.
> Talatam a Conrad-nal(postai utanvettel mukodo
> katalogusaruhaz) direkt autoba valo hangszigetelo
>  anyagot.
> www.conrad.hu -->jarmuelektronika--->zajcsokkento
>  burkolat
> Rend.sz. 841129-01
> 
> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl55.224.axelero.hu)
+ - Jo hir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Van reszetekre egy jo hirem :-)))

Iden a Militec ara az elozo evhez kepes nem valtozott.
Listatarsi ar        6500
Teljes ar             7400

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - auto-hifi hangszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eladnam szep allapotban levo, keveset hasznalt, ket darabbol allo Daewoo
Digital SR-2000
3 way rear mounting speaker-emet (max.: 150 W.; 4 ohm).
Barmilyen auto kalaptartojara szerelve gyonyoruen szol !
Iranyar: 9.500 Ft.
Erdeklodni lehet a kovetkezo telefonszamon Gabornal: 06-20/ 916-0327
Koszonom.

Balesetmentes vezetest !
Gabor
+ - szervizkoltsegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tamas,

az altalam leirt Renault szerviz arak egyenlore az un kis karbantartasok
(15e, 30e, 45e km) koltsegei (ugy emlexem, hogy 60e km-nek lesz nagy
karbantartas).
Tetelesen ugy nez ki a dolog, hogy:
5 liter olaj (Esso, 10W-40, turbodizel) kb. 6000 HUF, amit en viszek. A
szervizben a legolcsobb ilyen parameteru olaj (MOL) 3000 ft / liter. A
kulonbsegbol adodoan maris megsporlotal 10000 ft-ot.
Olajszuro 2000 (ez a boltan 1700, ugyhogy a szervize a haszon..), talan
tomites az olajlereszto csavarhoz, - 200 Ft, es az atvizsgalas koltsege
olyan 5-6e Ft (nem tudom pontosan). Az utolso szerviznel eszrevettem, hogy a
kiegyenlito tartalyban feltoltottek a folyadekot a maximumra. 
Mielott beviszed a szervizbe, tetelesen tisztazzatok le, hogy mi mennyibe
kerul, es nezd meg, hogy mit erdemes mashol beszerezni.

Azert a Ford szervizben hagyni 10e km-enkent 30-35e ft-t csak az
idokozonkenti atvizsgalasokra, az egy kicsit huzos...

Udv,
Koli
+ - katyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kártérítés kérheto, ha kátyú rongálja meg a gépkocsit
2002-01-04 (a nyomtatott MH cikke)
Kártérítést igényelhetnek a fovárosban közlekedo autósok, ha bizonyítani 
tudják, hogy kátyú okozta kocsijukon a balesetet.
Évrol évre egyre több úthiba, gödör, azaz kátyú található a fovárosi 
utakon. Ezeket többnyire az idojárási viszontagságok okozzák: az 
elöregedett, repedezett burkolatokba befolyik a víz, a csapadék, amely a 
téli hidegben megfagy, majd szétnyomja a burkolatot. Az így keletkezett 
kátyúk pedig kisebb-nagyobb károkat okoznak az autókon. A 
közterület-fenntartó rt. felelos a fovárosi fo és tömegközlekedési 
hálózatok karbantartásáért. Ez körülbelül ezer kilométeres útszakasz, a 
többi területet az önkormányzatok gondozzák. Számítások szerint a tél eddig 
legalább ezer kisebb-nagyobb kátyút "termelt".
A Fovárosi Közterület-fenntartó Rt. osztályvezetoje, Csanádi Csaba 
elmondta: az útellenori szolgálat kéthetente ellenorzi, bejárja ezeket a 
területeket gépekkel és eszközökkel felszerelve, és kijavítják a fagykáros 
úthibákat. Nagyobb burkolathibák esetén a gyorskarbantartó 
foépítésvezetoséghez továbbítják a munkát. Ok a téli fagyos idoszakban 
hidegburkolattal töltik ki ezeket a repedéseket. Ez egy ideiglenes, ám nem 
túl hatékony módszer, mivel sok esetben ezek a lyukak és repedések újra 
keletkeznek, ezeket azonban véglegesen csak tavasszal tudják újra 
melegburkolattal pótolni.
Csanádi szerint a fováros tulajdonát képezo utak karbantartására nagyobb 
pénzeket kellene fordítani. Hídfelújítási munkákra tavaly csupán 5 milliárd 
forint, idén viszont 13,3 milliárd forintnyi összeget terveznek. Ha hasonló 
összegeket tudnának a közutak javítására fordítani, meg lehetne állítani az 
utak folyamatos romlását.
Ha valakinek a fovárosi kerületekben az autóját egy közúti kátyú miatt kár 
vagy baleset éri, kártérítési bejelentéssel élhet a közútfenntartási 
osztálynál vagy az illetékes önkormányzatnál, ha hitelt érdemloen tudja 
bizonyítani, hogy a kátyú okozta a bajt. A bizonyítás legcélszerubb módja a 
rendorség értesítése, így jegyzokönyvvel tudják igazolni a balesetet, ha 
két tanúval vagy fotóval is bizonyítják a kárt. Az illetékes szervek a 
javítási költségeket az általuk megbízott biztosítótársaságon keresztül 
rendezi.
Hollósi Ildikó

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS