1. |
Vizsgaz(z)unk! (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: csoda alvazvedo (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: uj tag (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: 2savos korforgalom - help (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
5. |
szurkapiszka :-) (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
RE: kaland (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: BMW-t vennek, segitsetek (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
8. |
tuzoltoauto (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
9. |
parhuzamos kozlekedes (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
10. |
10 kocsi a garazsban (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
nyugi (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
12. |
Ujfajta lopasvedelem - vagy megsem? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
13. |
24 oras autosegely (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
14. |
diesel hiegben/ olajfogy (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
15. |
hajtokar (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
16. |
Mitsu+ muzeum (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Vizsgaz(z)unk! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Mas. Tegnapelott ballagok hazafele az M1-en 140nel, kulso savban.
>Tatabanya
>Shell kut utan egy Vito 108 CDI (gy.k.: 80LE!) plafonig rakva
>(korbeablakos
>volt, latszott) elkezd elozni. Kb 0,7kmh sebesseg-kulonbseggel. Kb 60
>centivel van a kocsija vege az enyem orratol, amikor eszebe jut, hogy
>neki a
>Tata lejaronal ki kell hajtani, ezert ram huzza az autojat, elottem
>atzug
>felig a lekanyarodo savba es befekez. Nem megy ki rendesen a
>lesorolo savba,
>a fel kocsija belog az enyembe, de kozben mar vadul fekez. Ha az
>autom 20
>centivel szelesebb, akkor valamelyik oldalon koccantanom kell.
>Noooormaaaaaaliiiis????
>1.) mi a eloz 0 sebesseg-kulonbseggel
>2.) mi a eloz, ha tudja, hogy 100 meter mulva ugyis lehajt
>3.) mi a eloz, ha nem tudja, hova megy es keresi a lehajtot
>4.) mi a ul autoba az ilyen?!
>
>EZENNEL LOBBIT INDITOK AZ 5 EVENKENTI KOTELEZO KRESZ ES
>GYAKORLATI
>UJRAVIZSGAZTATAS BEVEZETESE ERDEKEBEN! CSATLAKOZZON
>MINDENKI, AKI UGY ERZI,
>SZUKSEG LENNE AUTOS "TARSAINK" UTANKEPZESERE!!!
>Az ujravizsgaztatas celja nem az allami bevetelek novelese (nem kell
>draganak lennie), de valahogy ki kellene szurni a sok barmot az
>utakrol!
>Fogash
Nem gondolom, hogy a problema ezzel megoldhato lenne (sajnos) :((
Ha letezne ez az 5 evenkenti ujravizsgaztatas, akkor az
ertelmetlenseget allapitanank meg.
Szerintem amig ennyire szetszortak az emberek az utakon es barhol,
addig elofordul ilyen helyzet. Bemagolhatja a kresz szabalyokat, a
vizsgan hibavonal nelkul atmehet, ha utana elesben nem elegge
korultekinto.
Az oktatas es vizsgaztatas Magyarorszagon egy nagy
szerencsetlenseg, sok-sok osszetevore visszavezethetoen.
Az emberi hulyeseget nem lehet vizsgakkal kiszurni, inkabb valami
szemleletformalasra lenne szukseg az oktatas folyaman. 30 ora
gyakorlati vezetes erre ugy tunik, hogy keves.
Molnar
|
+ - | Re: csoda alvazvedo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ez kunszt? Nekunk volt egy 84es evjaratu Fiat Regata 85S-unk, aminek
> a C-oszlopan volt 20cm-es festekhiany, mikor vettuk. 5 evi hasznalat
> mellett sem rozsdasodott. Miert? Mert mindig volt ideje megszaradni,
> ill. jol szellozott.......
> Fogash
eccer (1990-ben) kibereltem egy fiat fiorino-t (max. 1 eves lehetett), es
sajnos megtortem a hatuljat (mindegy hogyan, nagy marha voltam). a festes
csak egy kis helyen jott le (kb. 4-5 cm2), de masnap (nyar volt, semmi eso)
mar teljesen befedte a rozsda...
robi
|
+ - | Re: uj tag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy ujabb taggal bovult
kivanok jo egeszseget es sok-sok egyutt toltott idot. ket gyermekkel
autozni egeszen kulonleges elmeny. az enyemek eloszor osszevesznek, hogy ki
melyik ulesbe uljon (na azert nem mindig), aztan szorakoztatjak egymast,
enekelnek, sikongatnak es megszakadnak a nevetestol (meg szerencse, hogy
nem vettem uj radiot. kidobott penz lett volna...:) )
udv
robi
|
+ - | Re: 2savos korforgalom - help (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
annyit emlegettetek a sok balfeket, akik nem tudjak hasznalni korforgalmat,
hogy felmerult bennem a kerdes, hogyan kell hasznalni a ketsavos
korforgalmat? (nem kotozkodni akarok, ezt nekem nem tanitottak, senki nem
magyarazta el)
ket verzio merult fol bennem eddig:
1. ketsavos utak csatlakoznak be, aki a belso savbol erkezik, a belso korbe
all be es a belso savba hajt ki. igenam, de kihajtasnal keresztezi azok
utjat, akik a kulso savbol hajtanak be a kulso korbe, es tovabbmennenek a
kovetkezo kihajtoig
2. a kulsobe hajtok be es onnan ki, a belso kor arra valo, hogy
tovabbmenjek ha nem a kovetkezo kihajton akarok kimenn. igenam, de akkor ki
kell huzodnom a kulso korbe, es megintcsak keresztezem masok utjat.
budan a clark adam teren a felfestes a masodik verziot tamogatja.
szekesfehervaron az ipari parknal (dunaujvaros fele) pedig az elso verziot
erositi a kialakitas. valahogy nem jon ossze nekem elmeletben e dolog.
szerencsere gyakorlatban eddig nem volt gond, mindig atvagtam a gordiuszi
korforgalmat.
udv
robi
(mg 1.8td)
|
+ - | szurkapiszka :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Figyelek am...:-)
Kozma Robert:
>hogy nagy hidegben (-150c alatt)
Hat, igen. Abban az idoben mar a finnek is telikabatban jarnak.
Frigyes mester:
>Seggesvar es meg sok szep varosban
Lyally!
pJ
|
+ - | RE: kaland (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
fogash:
>EZENNEL LOBBIT INDITOK AZ 5 EVENKENTI KOTELEZO KRESZ
>ES GYAKORLATI UJRAVIZSGAZTATAS BEVEZETESE ERDEKEBEN!
Az otlet nem rossz, de szvsz kis hazankban ez csak a korrupciot novelne.:-(
pJ
|
+ - | Re: BMW-t vennek, segitsetek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Balázs vagyok!
Nekem volt egy BMW-m, igaz régebbi.Megvettem mert nagyon tetszett, jól ment és
egy autó kellett.Két évig volt nálam de lehet, hogy a szerelőnél többet pa
rkolt.Bár azt azért tudnod kell, hogy elég jól meg szoktam hajtani és ez is biz
tos hozzájárult az állapotához.Szerintem akik BMW-t vesznek, azoknak a fele "me
nőzik" vele.Lehet, hogy akitől veszed vigyázott rá, de előtte is
volt valakié.Nekem baráti alapon 50 E Ft volt a motor felfúrása kb. négy éve.A
lengéscsillapítókat is ki kellett cserélnem, a küszöb meg mindíg rozsdásodott.
El tudtam menni vele 8.5 literrel, de amikornagyon rossz volt 27 literre jött k
i a fogyasztása.(a hat hengerből csak három ment)Szerintem a biztonságával
viszon nincs semmi baj.Egy ismerősöm 170-nél! elszállt vele és kikászálód
ott a kocsiból kisebb karcolásokal.Persze ehez szerencse is kellett.Ha egy pici
t leültetd nagyon jól fekszi az utat.Most adtam el a Roveromat (620 bendzines),
nem tudom melyiknek volt jobb fekvése.
Ami azt a kocsit illeti amit meg szeretnél venni, szerintem megéri.Minden alka
trészt meg tudsz venni hozzá bontóban.Ami az 50000 km-t futott gumikat illeti,j
ó ha még 10000-t elmennek, de legalább tudod, hogy nem hajtották agyon.(Nekem e
lőször a hátsó gumik (215/45) kb 2-3000 km-nél lettek simák)Ha megengedhet
ném magamnak, hogy legyen hobbiautóm, én megvenném.
Még valami:A Ford Mondeo-d véletelenül nem eladó?
Ha digitklímás kombi, fiatalabb nyolc évesnél és nincs benne több mint 150 E k
m,adok érte 1.4 M-t.De ha van valami ismerősödnek ilyen paraméterekkel ren
delkező autója, esetleg megemlíthetnéd.
Köszi.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: nilus-3490.adsl.datanet.hu)
|
+ - | tuzoltoauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Keresek regi tuzoltoautot megvetelre. Tehat ilyen tok regiseg,
>ritkasag stb. Az allapota lehet ilyen is, olyan is, nem igazan szamit,
>persze minel jobb annal jobb. :) Ha lenne valakinek ilyen vagy ismerne
>valakit akkor legyszi irjon nekem rola infot, kuldjon kepeket
Szerintem menj be egy ATLAGOS magyar tuzoltosagra es talasz
kioregedett regiseg tuzoltoautokat, mert altalaban ilyenekkel kell
dolgozniuk :-) :-o :-(
Komolyan: probald meg a videki (es az onkentes) tuzoltoegyleteket, mert
azok a nemet/osztrak testvervarosoktol szoktak kapni ingyen egy-egy
oreg (viszonylag keveset hasznalt) tuzoltoautot. Hatha meg tudsz
egyezni veluk (pl. veszel nekik egy modernebbet) :-)
Udv!
GERI
|
+ - | parhuzamos kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> Ha a savok telitettek, a parhuzamosan halado sorok elhaladhatnak egymas
>mellett.(Azaz jobbrol is lehet "elozni". Termeszetesen ez nem szamit
>elozesnek!)
..
>(Egy jarmu mellett jobbrol elhaladni elozesnek szamit a parhuzamos
> kozlekedesben is!!)
Egy bekezdesen belul ez a ket mondat nem uti egymast?
GERI
|
+ - | 10 kocsi a garazsban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Haaat, mondjuk hogy a sok Manta mellett ott legyen a GT/E400, hogy legyen
>kozte Speedster, OPC Astra, Lotus Omega, OPC Zafira, GT Coupe. Ezekkel pont
>ki tudnad valtani a sok egyforma Mantat keddtol szombatig :-)
Na! Ki mondta, hogy "OPEL-buzi" vagyok? :-) Nem minden tetszik, ami OPEL,
pedig ugye "sose kop el" :-)) Hja, az imel cim megteveszto, mi? Amugy
legtobbet
egy VW GOLF III-at vezetk :-)))
Amugy az "OPEL-buzi"-ba egy MANTA szocskat is be kell rakni, de ez mar
hosszu e-mail cim lett volna :-)))
Udv!
GERI
Ui: van egy elado CALIBRA-ja egy ismerosomnek!
Kep es adatok a www.gerencsert.ini.hu oldalon a bolhapiac rovatban!
|
+ - | nyugi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>mindenki kisimult arccal, nem idegekkel erne celba.
Gyerekek! Mi a francnak kell idegeskedni?
1) ha valaki siet, hadd menjen, akar csak "kopasz BMW-s"
duborgo techno zenevel, akar "szulo not visz egy arvizsujtotta
ego falubol" a korhazba. Ha nem engedsz el valakit aki siet,
az altalaban eroszakosabb lesz es nagyobb az eselye egy
karambolnak.
2) a szabalyok hozatala egy dolog, a valos es adott helyzetben
kevesbe balesetveszelyes vezetes meg masik. A ketto nem
mindig talalkozik.... (szerintem). Ha nem megy szabalyosan
de megy kevesbe veszelyesen, ugy kell csinalni, csak meg
ne lassa a "yard" :-)
3) gondoljatok a vernyomasotokra is, nem kell idegeskedni!
Nem csak a vezetesben vannak _szerintunk_ balf*sz
emberek, ugyanezzel talalkozhatsz egy boltban, sorban
allasnak vagy egy uszodai oltozoben de barhol mashol is.
Nem kell annyit idegeskedni, ez az elet minden teruletere
vonatkozik.
4) Egy sajat meglatas: minel gazdagabb a magyar ember, annal
hajszoltabb az eletvitele es annal tobbet idegeskedik. Na,
ez nem 100%-ban igaz, de van benne sok igazsag, nem?
Na, minden jot, klimakompresszor-kimelo huvos idot mindenkinek!
GERI
|
+ - | Ujfajta lopasvedelem - vagy megsem? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Olvasta valaki ezt: http://hirek.mti.hu/news.asp?pub=47
A dolog lenyege: egy olyan berendezes, amely az auto gazdajanak
ujjlenyomatat azonositja, ily modon akadalyozva meg a lopast.
Allitolag a (nyugati) biztositok mar el is fogadjak vedelemkent.
Kerdes (gondolva arra a trukkos hazankfiara, aki kulfoldon berelt
autokra itthon kotott biztositast, majd az auto visszavitele utan
jelentette a lopast es felmarkolta a penzt):
Hogyan lehet kijatszani az ujjlenyomat alapu vedelmi rendszert?
Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Vannak allitasok, melyek igazak, de megsem fedik a valosagot.
|
+ - | 24 oras autosegely (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Generali-Providencia biztositonak honlapja szerint letezik egy
"autosegely 24 assistance" nevu biztositasa, ami muszaki hiba eseten
nyujt segitseget.
Van valakinek tapasztalata ezzel a biztositasi formaval?
Udv,
Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Vannak allitasok, melyek igazak, de megsem fedik a valosagot.
|
+ - | diesel hiegben/ olajfogy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> de az is, hogy benne van (257.oldal), hogy nagy hidegben (-15°c
> alatt) ajanlott max.30% normalbenzint tankolni a gazolajhoz (kiveve
> ausztriaban). 2-3 literrel mindenki kiegyezett, de 30% az 15-18
> liter... robi
--------------
A gyarak valoban 30%-ot javasolnak, DE NEM BENZINT, hanem
petroleumot!!!!!! Ez valoszinuleg forditasi hiba. Sok orszagban a
benzint petrolnak hivjak, a fordito pedig az irodalmi nyelvet ismerte a
muszaki helyett.
A hazai gazolaj minosege boven elvisel 10% benzint. ( kb ekkor olyan,
mint a nemet, benzin nelkul!) Magam reszerol telen-nyaron teszek bele
kb. 10% benzint. Konnyebben indul, halkabban jar, kevesbe fustol,
dinamikusabb. A fenti okok miatt, a magyarra forditott kezikonyvek
adatait fentartassal kell fogadni!!!
Van egy amerikai gyartmanyu gyujtas vizsgalo muszerunk, ilyen modon
forditott kezelesiutasitassal. A kedvencem: -Minden esetben vizsgaljuk
meg a bevezeto"futo tomitettseget! Ne'mi ido kellett hozza, mire
rajottem, ez a szivocso".
---
> > Hat, nem tudom, a tiednek mennyit kene ennie, az enyem gepkonyve
> >szerint hasznalattol fuggoen 1 l/1000 km is lehet. Nekem ez eleg
> >dobbenet, foleg, hogy ez az uj autora vonatkozik.
----------------
Olajfogyasztassal a gyarak nagyon "gavallerosak"! Altalaban a
tobbszoroset adjak meg annak, mint amit a jo allapotu motorok megesznek.
Ha valamelyik megis tobbet eszik az atlagnal, akkor sem lehet
reklamalni. (belefer a gyari eloirasba)
Udv, Triznyak
|
+ - | hajtokar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Vagy a megemelkedett homerseklet hatasara nyulna a hajtokar? Ez meg
> lehet.... de vajon mekkor a homerseklete a hajtokarnak normal es
> forszirozott uzemben? 25 cm acél 50 C fok kulonbseg hatasare kb 0.1
> mm-t valtozik. De kozban maga a henger is "novekszik", hisz az is
> melegebb lesz (OK, nem annyival, a viz kevesse engedi melegedni.
> Szoval valaki szamolja mar ki, mennyivel valtozik a kompresszio.....
-------------------
A hajtokarok (mai szemelyautoke) meg a 20cm-t sem erik el. Homersekletuk
alacsonyabb mint a hengerfale. Huti az olaj, nincs kozvetlen kapcsolata
az egesterrel. Kovacsolt, otvozottacel, a hotagulasa elhanyagolhato. (A
dugattyu, aluminium leven sokkal nagyobbat tagulhat!) Az emlitett
nyulast, valoszinuleg a dugattyu, es a csapszeg sulyabol eredo
tomegtehetetlenseg okozza. (ha valoban nyulik) :-\
Szerintem a kompresszio is csak elmeletileg valtozik!!!! :-\
udv, Triznyak
|
+ - | Mitsu+ muzeum (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bemasolok egy hirdetest amit a tegnapi ujsagban lattam, hatha erdekel
valakit az alomgarazsaba. :-)
Mitsu Sigma 3.0 V6 1994/9 magyaro.-i szervizkonyves, kifogastalan,
fullextras elado 1.690 e Ft 30/9013-100
Itt a csavargos szezon, aki teheti nezzen be a franciaorszagi Mulhouse
automuzeumaba! Az aztan az alomgarazs! Lathat meg Trabantot is elotte egy
magnoval, amirol a hangjat is hallhatja felvetelrol! :-) A lenyeg , a regi
autok tomkelege. Egymas mellett egy tucat Ducatti, veluk szemben ugyanannyi
Bugatti. Olyan muszaki megoldasokkal, amiket ismet hasznalnak ujkent. Nem
olasz mernokok voltak , mint az Alfasok? :-))) Fittipaldi regi Forma1-s
autoja stb. A regiek tudjak, minden evben megemlitem ezt a helyet, akkora
hatast gyakorolt ram.
Tiszy jartal mar ott?
nehany cim talalomra
http://www.culture-espaces.com/schlumpf/index.html
http://www.ville-mulhouse.fr/fr/culture.php?PAGEID=269
http://195.243.159.83/ostern-2001/mulhouse/
Kulon Fogashnak:
http://www.hessenbild.de/Neue_Dateien/Sonderseiten/Son-Regio-8.html#
http://www.burme.de/ostern2002_mulhouse02.jpg
http://www.burme.de/ostern2002_mulhouse03.jpg
Dodo
|
|