Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1857
Copyright (C) HIX
2003-06-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Vizsgaz(z)unk! (mind)  46 sor     (cikkei)
2 Re: csoda alvazvedo (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: uj tag (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: 2savos korforgalom - help (mind)  22 sor     (cikkei)
5 szurkapiszka :-) (mind)  11 sor     (cikkei)
6 RE: kaland (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: BMW-t vennek, segitsetek (mind)  26 sor     (cikkei)
8 tuzoltoauto (mind)  18 sor     (cikkei)
9 parhuzamos kozlekedes (mind)  12 sor     (cikkei)
10 10 kocsi a garazsban (mind)  17 sor     (cikkei)
11 nyugi (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Ujfajta lopasvedelem - vagy megsem? (mind)  13 sor     (cikkei)
13 24 oras autosegely (mind)  9 sor     (cikkei)
14 diesel hiegben/ olajfogy (mind)  29 sor     (cikkei)
15 hajtokar (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Mitsu+ muzeum (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - Vizsgaz(z)unk! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas. Tegnapelott ballagok hazafele az M1-en 140nel, kulso savban. 
>Tatabanya
>Shell kut utan egy Vito 108 CDI (gy.k.: 80LE!) plafonig rakva
>(korbeablakos
>volt, latszott) elkezd elozni. Kb 0,7kmh sebesseg-kulonbseggel. Kb 60
>centivel van a kocsija vege az enyem orratol, amikor eszebe jut, hogy 
>neki a
>Tata lejaronal ki kell hajtani, ezert ram huzza az autojat, elottem 
>atzug
>felig a lekanyarodo savba es befekez. Nem megy ki rendesen a 
>lesorolo savba,
>a fel kocsija belog az enyembe, de kozben mar vadul fekez. Ha az 
>autom 20
>centivel szelesebb, akkor valamelyik oldalon koccantanom kell.
>Noooormaaaaaaliiiis????
>1.) mi a  eloz 0 sebesseg-kulonbseggel
>2.) mi a  eloz, ha tudja, hogy 100 meter mulva ugyis lehajt
>3.) mi a  eloz, ha nem tudja, hova megy es keresi a lehajtot
>4.) mi a  ul autoba az ilyen?!
>
>EZENNEL LOBBIT INDITOK AZ 5 EVENKENTI KOTELEZO KRESZ ES 
>GYAKORLATI
>UJRAVIZSGAZTATAS BEVEZETESE ERDEKEBEN! CSATLAKOZZON 
>MINDENKI, AKI UGY ERZI,
>SZUKSEG LENNE AUTOS "TARSAINK" UTANKEPZESERE!!!
>Az ujravizsgaztatas celja nem az allami bevetelek novelese (nem kell
>draganak lennie), de valahogy ki kellene szurni a sok barmot az 
>utakrol!
>Fogash



Nem gondolom, hogy a problema ezzel megoldhato lenne (sajnos) :(( 
Ha letezne ez az 5 evenkenti ujravizsgaztatas, akkor az 
ertelmetlenseget allapitanank meg.
Szerintem amig ennyire szetszortak az emberek az utakon es barhol, 
addig elofordul ilyen helyzet. Bemagolhatja a kresz szabalyokat, a 
vizsgan hibavonal nelkul atmehet, ha utana elesben nem elegge 
korultekinto.
Az oktatas es vizsgaztatas Magyarorszagon egy nagy 
szerencsetlenseg, sok-sok osszetevore visszavezethetoen.
Az emberi hulyeseget nem lehet vizsgakkal kiszurni, inkabb valami 
szemleletformalasra lenne szukseg az oktatas folyaman. 30 ora 
gyakorlati vezetes erre ugy tunik, hogy keves.

Molnar
+ - Re: csoda alvazvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ez kunszt? Nekunk volt egy 84es evjaratu Fiat Regata 85S-unk, aminek
>  a C-oszlopan volt 20cm-es festekhiany, mikor vettuk. 5 evi hasznalat
>  mellett sem rozsdasodott. Miert? Mert mindig volt ideje megszaradni,
>  ill. jol szellozott.......
>  Fogash

eccer (1990-ben) kibereltem egy fiat fiorino-t (max. 1 eves lehetett), es
sajnos megtortem a hatuljat (mindegy hogyan, nagy marha voltam). a festes
csak egy kis helyen jott le (kb. 4-5 cm2), de masnap (nyar volt, semmi eso)
mar teljesen befedte a rozsda...

robi
+ - Re: uj tag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Orommel jelentem, hogy a HIX-autos tarsasag egy ujabb taggal bovult

kivanok jo egeszseget es sok-sok egyutt toltott idot. ket gyermekkel
autozni egeszen kulonleges elmeny. az enyemek eloszor osszevesznek, hogy ki
melyik ulesbe uljon (na azert nem mindig), aztan szorakoztatjak egymast,
enekelnek, sikongatnak es megszakadnak a nevetestol (meg szerencse, hogy
nem vettem uj radiot. kidobott penz lett volna...:) )

udv
robi
+ - Re: 2savos korforgalom - help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

annyit emlegettetek a sok balfeket, akik nem tudjak hasznalni korforgalmat,
hogy felmerult bennem a kerdes, hogyan kell hasznalni a ketsavos
korforgalmat? (nem kotozkodni akarok, ezt nekem nem tanitottak, senki nem
magyarazta el)
ket verzio merult fol bennem eddig:
1. ketsavos utak csatlakoznak be, aki a belso savbol erkezik, a belso korbe
all be es a belso savba hajt ki. igenam, de kihajtasnal keresztezi azok
utjat, akik a kulso savbol hajtanak be a kulso korbe, es tovabbmennenek a
kovetkezo kihajtoig
2. a kulsobe hajtok be es onnan ki, a belso kor arra valo, hogy
tovabbmenjek ha nem a kovetkezo kihajton akarok kimenn. igenam, de akkor ki
kell huzodnom a kulso korbe, es megintcsak keresztezem masok utjat.

budan a clark adam teren a felfestes a masodik verziot tamogatja.
szekesfehervaron az ipari parknal (dunaujvaros fele) pedig az elso verziot
erositi a kialakitas. valahogy nem jon ossze nekem elmeletben e dolog.
szerencsere gyakorlatban eddig nem volt gond, mindig atvagtam a gordiuszi
korforgalmat.

udv
robi
(mg 1.8td)
+ - szurkapiszka :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Figyelek am...:-) 

Kozma Robert:
>hogy nagy hidegben (-150c alatt)
Hat, igen. Abban az idoben mar a finnek is telikabatban jarnak. 

Frigyes mester:
>Seggesvar es meg sok szep varosban
Lyally! 

pJ
+ - RE: kaland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash:
>EZENNEL LOBBIT INDITOK AZ 5 EVENKENTI KOTELEZO KRESZ 
>ES GYAKORLATI UJRAVIZSGAZTATAS BEVEZETESE ERDEKEBEN!

Az otlet nem rossz, de szvsz kis hazankban ez csak a korrupciot novelne.:-( 

pJ
+ - Re: BMW-t vennek, segitsetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Balázs vagyok!
Nekem volt egy BMW-m, igaz régebbi.Megvettem mert nagyon tetszett, jól ment és 
egy autó kellett.Két évig volt nálam de lehet, hogy a szerelőnél többet pa
rkolt.Bár azt azért tudnod kell, hogy elég jól meg szoktam hajtani és ez is biz
tos hozzájárult az állapotához.Szerintem akik BMW-t vesznek, azoknak a fele "me
nőzik" vele.Lehet, hogy akitől veszed vigyázott rá, de előtte is
 volt valakié.Nekem baráti alapon 50 E Ft volt a motor felfúrása kb. négy éve.A
 lengéscsillapítókat is ki kellett cserélnem, a küszöb meg mindíg rozsdásodott.
El tudtam menni vele 8.5 literrel, de amikornagyon rossz volt 27 literre jött k
i a fogyasztása.(a hat hengerből csak három ment)Szerintem a biztonságával
 viszon nincs semmi baj.Egy ismerősöm 170-nél! elszállt vele és kikászálód
ott a kocsiból kisebb karcolásokal.Persze ehez szerencse is kellett.Ha egy pici
t leültetd nagyon jól fekszi az utat.Most adtam el a Roveromat (620 bendzines),
 nem tudom melyiknek volt jobb fekvése.
 Ami azt a kocsit illeti amit meg szeretnél venni, szerintem megéri.Minden alka
trészt meg tudsz venni hozzá bontóban.Ami az 50000 km-t futott gumikat illeti,j
ó ha még 10000-t elmennek, de legalább tudod, hogy nem hajtották agyon.(Nekem e
lőször a hátsó gumik (215/45) kb 2-3000 km-nél lettek simák)Ha megengedhet
ném magamnak, hogy legyen hobbiautóm, én megvenném.
 Még valami:A Ford Mondeo-d véletelenül nem eladó?
 Ha digitklímás kombi, fiatalabb nyolc évesnél és nincs benne több mint 150 E k
m,adok érte 1.4 M-t.De ha van valami ismerősödnek ilyen paraméterekkel ren
delkező autója, esetleg megemlíthetnéd.
 Köszi.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: nilus-3490.adsl.datanet.hu)
+ - tuzoltoauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Keresek regi tuzoltoautot megvetelre. Tehat ilyen tok regiseg, 
>ritkasag stb. Az allapota lehet ilyen is, olyan is, nem igazan szamit, 
>persze minel jobb annal jobb. :) Ha lenne valakinek ilyen vagy ismerne 
>valakit akkor legyszi irjon nekem rola infot, kuldjon kepeket

Szerintem menj be egy ATLAGOS magyar tuzoltosagra es talasz
kioregedett regiseg tuzoltoautokat, mert altalaban ilyenekkel kell
dolgozniuk :-)   :-o   :-(

Komolyan: probald meg a videki (es az onkentes) tuzoltoegyleteket, mert
azok a nemet/osztrak testvervarosoktol szoktak kapni ingyen egy-egy
oreg (viszonylag keveset hasznalt) tuzoltoautot. Hatha meg tudsz 
egyezni veluk (pl. veszel nekik egy modernebbet) :-)

Udv!
GERI
+ - parhuzamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Ha a savok telitettek, a parhuzamosan halado sorok elhaladhatnak egymas 
>mellett.(Azaz jobbrol is lehet "elozni". Termeszetesen ez nem szamit 
>elozesnek!)
..
>(Egy jarmu mellett jobbrol elhaladni elozesnek szamit a parhuzamos
> kozlekedesben is!!)

Egy bekezdesen belul ez a ket mondat nem uti egymast? 

GERI
+ - 10 kocsi a garazsban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Haaat, mondjuk hogy a sok Manta mellett ott legyen a GT/E400, hogy legyen
>kozte Speedster, OPC Astra, Lotus Omega, OPC Zafira, GT Coupe. Ezekkel pont
>ki tudnad valtani a sok egyforma Mantat keddtol szombatig :-)

Na! Ki mondta, hogy "OPEL-buzi" vagyok? :-) Nem minden tetszik, ami OPEL,
pedig ugye "sose kop el" :-)) Hja, az imel cim megteveszto, mi? Amugy
legtobbet
egy VW GOLF III-at vezetk :-)))

Amugy az "OPEL-buzi"-ba egy MANTA szocskat is be kell rakni, de ez mar
hosszu e-mail cim lett volna :-)))

Udv!
GERI

Ui: van egy elado CALIBRA-ja egy ismerosomnek!
      Kep es adatok a www.gerencsert.ini.hu oldalon a bolhapiac rovatban!
+ - nyugi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>mindenki kisimult arccal, nem  idegekkel erne celba.

Gyerekek! Mi a francnak kell idegeskedni? 
1) ha valaki siet, hadd menjen, akar csak "kopasz BMW-s"
    duborgo techno zenevel, akar "szulo not visz egy arvizsujtotta
    ego falubol" a korhazba. Ha nem engedsz el valakit aki siet,
    az altalaban eroszakosabb lesz es nagyobb az eselye egy
    karambolnak.
2) a szabalyok hozatala egy dolog, a valos es adott helyzetben
    kevesbe balesetveszelyes vezetes meg masik. A ketto nem
    mindig talalkozik.... (szerintem). Ha nem megy szabalyosan
    de megy kevesbe veszelyesen, ugy kell csinalni, csak meg
    ne lassa a "yard" :-)
3) gondoljatok a vernyomasotokra is, nem kell idegeskedni!
    Nem csak a vezetesben vannak _szerintunk_ balf*sz
    emberek, ugyanezzel talalkozhatsz egy boltban, sorban 
    allasnak vagy egy uszodai oltozoben de barhol mashol is.
    Nem kell annyit idegeskedni, ez az elet minden teruletere
    vonatkozik. 
4) Egy sajat meglatas: minel gazdagabb a magyar ember, annal
    hajszoltabb az eletvitele es annal tobbet idegeskedik. Na,
    ez nem 100%-ban igaz, de van benne sok igazsag, nem?

Na, minden jot, klimakompresszor-kimelo huvos idot mindenkinek!
GERI
+ - Ujfajta lopasvedelem - vagy megsem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasta valaki ezt: http://hirek.mti.hu/news.asp?pub=47

A dolog lenyege: egy olyan berendezes, amely az auto gazdajanak 
ujjlenyomatat azonositja, ily modon akadalyozva meg a lopast. 
Allitolag a (nyugati) biztositok mar el is fogadjak vedelemkent. 

Kerdes (gondolva arra a trukkos hazankfiara, aki kulfoldon berelt 
autokra itthon kotott biztositast, majd az auto visszavitele utan 
jelentette a lopast es felmarkolta a penzt): 
Hogyan lehet kijatszani az ujjlenyomat alapu vedelmi rendszert? 

Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Vannak allitasok, melyek igazak, de megsem fedik a valosagot.
+ - 24 oras autosegely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Generali-Providencia biztositonak honlapja szerint letezik egy 
"autosegely 24 assistance" nevu biztositasa, ami muszaki hiba eseten 
nyujt segitseget. 

Van valakinek tapasztalata ezzel a biztositasi formaval?

Udv,
Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Vannak allitasok, melyek igazak, de megsem fedik a valosagot.
+ - diesel hiegben/ olajfogy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  de az is, hogy benne van (257.oldal), hogy nagy hidegben (-15°c
>  alatt) ajanlott max.30% normalbenzint tankolni a gazolajhoz (kiveve
>  ausztriaban). 2-3 literrel mindenki kiegyezett, de 30% az 15-18
>  liter... robi
--------------
A gyarak valoban 30%-ot javasolnak, DE NEM BENZINT, hanem 
petroleumot!!!!!! Ez valoszinuleg forditasi hiba. Sok orszagban a 
benzint petrolnak hivjak, a fordito pedig az irodalmi nyelvet ismerte a 
muszaki helyett.
A hazai gazolaj minosege boven elvisel 10% benzint. ( kb ekkor olyan, 
mint a nemet, benzin nelkul!) Magam reszerol telen-nyaron teszek bele 
kb. 10% benzint. Konnyebben indul, halkabban jar, kevesbe fustol, 
dinamikusabb. A fenti okok miatt, a magyarra forditott kezikonyvek 
adatait fentartassal kell fogadni!!!
Van egy amerikai gyartmanyu gyujtas vizsgalo muszerunk, ilyen modon 
forditott kezelesiutasitassal. A kedvencem:  -Minden esetben vizsgaljuk 
meg a  bevezeto"futo tomitettseget!  Ne'mi ido kellett hozza, mire 
rajottem, ez a szivocso".
---
> > Hat, nem tudom, a tiednek mennyit kene ennie, az enyem gepkonyve
>  >szerint hasznalattol fuggoen 1 l/1000 km is lehet. Nekem ez eleg
>  >dobbenet, foleg, hogy ez az uj autora vonatkozik.
----------------
Olajfogyasztassal a gyarak nagyon "gavallerosak"! Altalaban a 
tobbszoroset adjak meg annak, mint amit a jo allapotu motorok megesznek. 
Ha valamelyik megis tobbet eszik az atlagnal, akkor sem lehet 
reklamalni. (belefer a gyari eloirasba)

Udv,   Triznyak
+ - hajtokar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Vagy a megemelkedett homerseklet hatasara nyulna a hajtokar? Ez meg
>  lehet.... de vajon mekkor a homerseklete a hajtokarnak normal es
>  forszirozott uzemben? 25 cm acél 50 C fok kulonbseg hatasare kb 0.1
>  mm-t valtozik. De kozban maga a henger is "novekszik", hisz az is
>  melegebb lesz (OK, nem annyival, a viz kevesse engedi melegedni.
>  Szoval valaki szamolja mar ki, mennyivel valtozik a kompresszio.....
-------------------
A hajtokarok (mai szemelyautoke) meg a 20cm-t sem erik el. Homersekletuk 
alacsonyabb mint a  hengerfale. Huti az olaj, nincs kozvetlen kapcsolata 
az egesterrel. Kovacsolt, otvozottacel, a hotagulasa elhanyagolhato. (A 
dugattyu, aluminium leven sokkal nagyobbat tagulhat!) Az emlitett 
nyulast, valoszinuleg a dugattyu, es a csapszeg sulyabol eredo 
tomegtehetetlenseg okozza. (ha valoban nyulik) :-\
Szerintem a kompresszio is csak elmeletileg valtozik!!!! :-\

udv,   Triznyak
+ - Mitsu+ muzeum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bemasolok egy hirdetest amit a tegnapi ujsagban lattam, hatha erdekel
valakit az alomgarazsaba. :-)
Mitsu Sigma 3.0 V6 1994/9 magyaro.-i szervizkonyves, kifogastalan,
fullextras elado 1.690 e Ft   30/9013-100

Itt a csavargos szezon, aki teheti nezzen be a franciaorszagi Mulhouse
automuzeumaba! Az aztan az alomgarazs! Lathat meg Trabantot is elotte egy
magnoval, amirol a hangjat is hallhatja felvetelrol!  :-) A lenyeg , a regi
autok tomkelege. Egymas mellett egy tucat Ducatti, veluk szemben ugyanannyi
Bugatti. Olyan muszaki megoldasokkal, amiket ismet hasznalnak ujkent.  Nem
olasz mernokok voltak , mint az Alfasok? :-)))   Fittipaldi regi Forma1-s
autoja stb. A regiek tudjak, minden evben megemlitem ezt a helyet, akkora
hatast gyakorolt ram.
Tiszy jartal mar ott?

nehany cim talalomra

http://www.culture-espaces.com/schlumpf/index.html

http://www.ville-mulhouse.fr/fr/culture.php?PAGEID=269

http://195.243.159.83/ostern-2001/mulhouse/

Kulon Fogashnak:

http://www.hessenbild.de/Neue_Dateien/Sonderseiten/Son-Regio-8.html#

http://www.burme.de/ostern2002_mulhouse02.jpg

http://www.burme.de/ostern2002_mulhouse03.jpg


Dodo

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS