Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1217
Copyright (C) HIX
2001-09-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 istentelen (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Aldo ,Hungaro.hetvege (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Gtvm, dizel leallitas, egyebek (mind)  42 sor     (cikkei)
4 Re:Zoldkartya (mind)  11 sor     (cikkei)
5 izzitogyertya (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Alfa etc. (mind)  41 sor     (cikkei)
7 VW (mind)  96 sor     (cikkei)
8 Focvagen - Fogash (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Re: Horvatorszag flame (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Automata valto reteszelodes (mind)  24 sor     (cikkei)
11 re: visszajaro (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - istentelen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem azért nem olyan régi konstrukció mondjuk a kettes golf vagy a T4-es.
Nem tudsz megérteni vhogy Fogash. Ad 1 az a japán autó 1 Nissan pick up 4
hónapos. Én nem tudom te hogyan méred le azt hogy a motorfelfüggesztés
kemény vagy puha? Nekem az elso hogy a motor beindításakor illetve
leállításakor mennyi "mozgásenergiát" ad át. A sebességbol való kirántást
úgy értsd hogy a kezed rajtahagyod a karon és akkorát mozdul a nyugalmi
helyzetéhez képest hogy annyira már nem hosszú a karom Megvan?
Szó sem volt kiabálásról általánosítani pedig te tudsz csak.Vagy én akarok
itt meggyozni mindenkit arról hogy a VW a legjobb autó? Minek is tenném ezt
hiszen mindenki tudja anélkül is hogy minden számban leírnám.

Country
+ - Aldo ,Hungaro.hetvege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho lista! Szia Tamas!

 Gratulalok a teljesitmenyedhez, szep volt!
 Kicsit irigyellek is erte, de hat nem lehetek telhetetlen.

 A feked utcai hasznalatra lett anno tervezve, szerintem egy ilyen 
 terheles megviseli. De nem adnak az eletben semmit sem ingyen! :)

 Tetszett, hogy a legalabb 30 eves konstrukcios Lada (Fiat) is
 meg tudta villantani magat.

 Szeretnem en is reszvetemet kifejezni Aldo szuleinek.
 Remelem az edesanyja rendbejon. Sajnos a halal nem csak
 egy ember eletet tudja megszakitani, remelem ebben az esetben
 nem lesz tovabbi rossz esemeny. :(((
 Nem ismertem irasait, de amit leirtok rola azt sugalja egy ertekes
 emberrel lett kevesebb a vilag (HA).
 Nyugodjek bekeben.


 Üdv. Bazsi
     VAZ 2101
+ - Gtvm, dizel leallitas, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:
>>Na, ma lattam egy szep Alfat: nem tudom melyik volt a csaladbol, nem tudom
>>hany motor volt benne, de mindket oldalon volt egy-egy dupla kipufogo; a
>>seggere  csak annyi volt irva, hogy Gtv vagy Gts...
>GTV amit lattal. Ha a mai korszeru GTV volt (95 utani gyartas), akkor vagy
>2.0TB volt, azaz 2000cm3, V6 turbo, 200LE, vagy pedig 3.0V6. Mindketto egy
>allat, a forma meg Pininfarina. :)"

Na, most mar tudom, miert hasonlit az XM-re :-)))))
Nemet rendszamu volt, es nemreg johetett le a futoszalagrol /ha azon
gyartjak/.
Valoszinuleg V6-volt a fustoloi alapjan, es roadster/zart Gonci alapjan.
-----------------
>Az ujabbakban van
>egy elektromagneses szelep, ami a gyujtas raadasakor nyitja, az aramellatas
>megszunesekor pedig elzarja a gazolaj utjat. Ez olyan kozel helyezkedik el
>az adagolohoz, hogy elzaras eseten 1-2 motorfordulaton belul leessen az
>adagolo nyomasa. B.) megoldas az adagoloban levo nyomas kiengedese egy
>elektromagneses szelepen keresztul. Nincs nyomas, nem tud befecskendezni,
>megall.
>A te autodban valszeg ez a szelep, vagy ennek aramellatasa halt meg, ezert
>allt meg az auto. Az altalad leirtakbol arra lehet kovetkeztetni, hogy a
>javitas nem sikerult rendesen, a hiba tovabbra is ott keresendo.

Ha jol emlexem ellenallas meressel kibukik az elektromagneses szelep hibaja.
Egyszer Kraz-t kellett folvinnem Pestre. Akkor ultem ilyenben eloszor,
nagyon tetszett, ahogy leneztem az aszfalt halandoira. Elindultunk, de
eloszor tankolni kellett. Na, ott voltam gondban, hogyan kell ezt a dogot
leallitani? Aztan betettem negyedikbe, benyomtam, behuztam minden feket, es
leleptem a kuplungrol. Ez is egy modja a megallasnak :-))) A konvolyban
levok aztan megmutattak a dekompresszios(?) szelep taposogombjat.
-------------------
Hazafele jovet a Malev ujsagban olvastam, hogy jon a dizel Suzuki 2003-tol?
-----------
USA-ban kifejlesztettek egy olyan femet, ami haromszor kemenyebb az osszes
ma ismert acelnal, konnyebb es olcsobb. Tobbek kozott kenes nelkuli
dizelmotorokban latjak a jovobeni alkalmazhatosagat.


joe

Citroen XM Turbo D12
+ - Re:Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!


>  írta:

>A vizsgalat mindossze annyiban valtozik, hogy
>ragasztanak egy matricat a rendszamtablara.
Tehat akkor hamarosan ismet cserelhetjuk a rendszamjainkat is nagyobbakra???
::)))

Lutyo
+ - izzitogyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Fogash:
>Az izzitogyertya a szivocsoben van, nem a hengerben.

Ugy latszik, hogy mostanaban kisse szetszort vagy. Az izzitogyertya biza
az egesterben talalhato. Kerlek, hogy ne rombold az Alfasok hirnevet, ha
nem muszaly.

Bye

Fresi
+ - Alfa etc. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>A VW Magyarorszagon az istenitett csodajargany,

Ezt tenyleg igy tartja a jonep.

> ami sose romlik el, ket
>litert fogyaszt, viszont 610kmh a vege, mindezt 30eves koraban is. 

z nem igaz.

>Az aratjol tartja, hiszen a kukaerett ocska szarokat is csak aranyaron >lehet 
megvenni.

Ez megint igaz.

>Az Alfanal mikor volt utoljara visszahivasi akcio?

Nerm hivtak vissza az autokat, de garancialisan csereltek a szelepallito
mechanizmust a 156-osoknal, mert elkezdett kopogni 20-25 ezer km utan.

75-os sorozatnal azert ellentmondanek Fogashnak, hogy a V6-ok sima mocik
lettek volna. Az ujabb fejlesztesekben mar akarcsak a 2.0 TS-ben
fokozatmentes szelepallitas volt + injektor. Ez a LE 3-tol MP 4.1-ig
valtozott a kor kovetelmenyeinek megfeleloen. En is ezzel szivok, mert a
Bosch 2 evjarathoz nem szallitott ugyanolyan befecsit, igy most pontos
kod alapjan talan 2 het alatt hoznak egy tomitogyurut, addig meg az
alapjarat 500 es 1200 kozott ingadozik. Nesze neked olasz-nemet
hazassag. :)))


>GTV amit lattal. Ha a mai korszeru GTV volt (95 utani gyartas), akkor >vagy 2.
0TB volt, azaz 2000cm3, V6 turbo, 200LE, vagy pedig 3.0V6. >Mindketto egy allat
, a forma meg Pininfarina. :)

Vagy 2 lityis turbo :) Amugy a regi sokkal szebben nez ki az ivelt
formaival es a hatsokerekhajtanyos szekcio allat porgeseket tud
bemutatni a talikon vele :))))


Fresi
+ - VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>>Ket Focva'genes beszelget.... :))))))))))))))))
> Az eredeti vegen is ott volt a 16ezer darab smiley. Ironikus megjegyzesnek
> szantam, gunyolodasnak.
Ne haragudj, de nem akartam elhinni, hogy X eves korodra meg ezt
csinalod... A "bibibiii" nem igazan ide valo...

> Ha az elozmenyeket is olvastatok volna, talan ertheto lenne:
> A VW Magyarorszagon az istenitett csodajargany, ami sose romlik el, ket
> litert fogyaszt, viszont 610kmh a vege, mindezt 30eves koraban is. Az arat
> jol tartja, hiszen a kukaerett ocska szarokat is csak aranyaron lehet
> megvenni.
Lehet egy kerdesem ha mar az elozmenyekrol beszelunk: kaptal
Snake-tol, vagy tolem ilyen tartalmu leveleket akiket vegulis
megbantottal?

> En ezt hallom, hallgatom, miota az autozas egy kicsit is erdekel. Nekem meg
> ezzel van tele a tokom, foleg azert, mert az egesz sztori egy nagy lufi,
> legvar, meglepoen keves _valos_ tartalommal.
:-) Nem akarlak megbantani de ez is csak lufi: meg nem lehet annyira
tele ha megint irtal rola. ;-)  En a flame-eket atugrom, nem erdekel,
igy a 2T/4T eszmecseredet is addig olvastam mig ertekes adat volt
benne.

> Ezert aztan helyenkent mosolygasra kesztet, amikor ket VW tulajdonos
> nekiall beszelgetni, hogy elegett egy kis alkatresz az ubermensch automban.
> Valasz: Le a hengerfejet, teljes nagygeneral, es mar meg is oldodott a
> problema.
Ezt most nem ertem! Amit irt Snake kollegam, ezek tobb mint husz eves
autok. Nem ujak, radasul hasznaljuk oket, tehat kopnak, es nem
szamoltuk, hogy hanyszor fordult meg benne a kmszamlalo. Vagy azt
akarod mondani a Te hiper-szuper jarganyoddal nem lesznek ugyanilyen
gondok 20 ev mulva?
A mosolygasod lenezo, tehat serto. En nem nezem le a Te autodat. Neked
erre tellik. Vagy jol esik ha egy jaguaros lenezi az imadott gepedet?
Mert neki meg arra tellik...

> Ezt probaltam jelezni, de az onerzetukben melyen sertett
> VW-tulajok es markaszimpatizansok a nyilvanvalo ellentmondas ellenere nekem
> huhognak.
Azt hiszem valamit felreertesz: ok nem azert "huhogtak" -hogy
szavaiddal eljek, -hanem azert szoltak, hogy ez a lista sok embernek nem
arrol szol, hogy mennyire jo az ilyen-olyan auto, hanem arrol, hogy
beszelgessunk egyet egy olyan temarol ami minket erdekel: technikai
problema, tortenetek stb. Ebbe belefer nem rivalizalas is, de sokak
mar unjak, hogy jon egy-ket elvakult VW vagy Alfas vagy BNW-s aki nem
akarja elismerni, toleralni a masok massagat. Ha megengedsz tolem egy
kis kritikat, Te nem igazan tartozol a megerto emberek koze.
Kar, hogy ez nem tunt fel Neked!

> Audi miert hivta vissza teljes 7honapi termeleset? Mert a kocsibol
> kiszallaskor a legzsak oldalrol pofonvagott egypar vezetot. Az Alfanal
> mikor volt utoljara visszahivasi akcio?
En nem tudom, mert meg eletemben nem ultem ilyen autoba. Megcsodalom
az alakjat, meghallgatom a szomszed szivasat a 20 alphajarol es
megnyugtatom, hogy en is hasonlo cipoben jarok az 1000-eves golfommal.
(sajnos elo szitu idezek!). Ennyi es semmi tobb.

> Felreertes ne essek! En nem azt akarom bebizonyitani, hogy az Alfa Romeo a
> vilag legjobb autoja. En csak arrol beszelek, hogy szerencsetlen markat
> uton utfelen mindenki lehuzza, elen azokkal, akik a budos eletben nem
> voltak meg kozelebb 2m-nel egyetlen Alfahoz sem. Jobbara alaptalanul, mig
> az isteni VW akarmilyen szar is, az a tuti auto, minden minosegek es autok
> standard peldanya.
? Erdekes kirohanas. Ha gondolod erezhetek igy is, bar eddig semmi
ilyen nem volt bennem.

> De ha 2nel tobbszor ki merem nyitni a szamat, akkor en
> mekkora barom vagyok... Bocs, hogy elek.
Mintha para's lennel egy picinyket. En nem bantottalak, Te gazoltal a
lelkembe, de meg mindig nem irok ilyeneket. Sot a multkori "enyhen"
ingerult leveledet a lamda szondarol is lenyeltem, nem szoltam, hogy
arogans vagy, sot meg is koszontem az infot ha jol tevedek.

Es meg egy par szot: en sem passziobol jarok oreg autoval. Egy: nincs
penzem ujra, tehat savanyu a szolo. Ketto: aki oreg autot vesz az egy
bizonyos erzest keres amit esetleg abban a markaban megtalal. Es ha
van eleg turelme, meg nemi penze, akkor lehet, hogy abbol a roncsbol
egesz jo autot lehet febrikalni. Lehet korhu kavedaralot, lehet csak a
kasznit megtartani es egy modern  motoros autot csinalni. Ilyen az
enyem is. Regi stilusu kaszni, uj generacios motor, hogy ero legyen
velem. Ez is kb annyiba kerul mint egy uj auto, de legalabb nem
egyszerre fizetem ki. Nekem meg jobban tetszik egy DeLorine mint egy
Opel Delphine.

Pont errol beszelgettem a Ford Capri (ami szinten egy mai auto:) klub
vezetojevel. Sokat szamit az elhivatottsagba az az erzes amit egy-egy
ilyen autoban megtalalhatsz ha van egy kis venad hozza.

Ennyi. Vagdalozol csak, de ha neked ettol jobb a lelked...

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
>AR 155 2.0TS16V Super helyett
VW Golf 1 1.6-1.8 8V 1976.
+ - Focvagen - Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Scs.

> A VW Magyarorszagon az istenitett csodajargany, ami sose romlik el, ket
> litert fogyaszt, viszont 610kmh a vege, mindezt 30eves koraban is. Az arat
> jol tartja, hiszen a kukaerett ocska szarokat is csak aranyaron lehet
> megvenni.

> En ezt hallom, hallgatom, miota az autozas egy kicsit is erdekel.

O"k azt mondjak neked, ugyhogy te meg ezt mondod nekunk?! Kvazi
bosszut allsz rajtunk? Mondd nekik!!

scsLLAT

PS: egy ev utan mondhatjuk, hogy a kerites nem kell?
+ - Re: Horvatorszag flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Termeszetesen maganlevelben ominozus kijelentesemet - Gabor engedelye
nelkul
> csak azt a reszt - szo szerint szivesen megkuldom barki erdeklodonek
(szerb
> allampolgarkent a 4 evig rendszeresen visszapattintott vizumkerelme
kapcsan
> jegyeztem meg joszandekuan gigantikus szmajlikkal: mire visszairt,
hogy
> miota magyar utlevele van, nagy ivben le.....). No comment.
>

Olyan, hogy szerb útlevél nem létezik, tehát nekem sincs. Szerbia és
Jugoszlávia a mai napig sem ekvivalens fogalmak.
A vizumkérelmemet nem pattintották vissza, mert be sem adtam a telefonon
történo tájékozódás után (ill. 1x beadtam és akkor meg is kaptam de
iszonyú procedúrák árán, pl. a meghívómhoz kimentek a horvát
államvédelmi szervek potenciális ellenfelet gyanítva egy Bp.-n tanuló
vajdasági magyarban).
Mellesleg azután írtam, csak a listára, miután láttam, hogy a
magánlevélben elhangzott rágalmaid és Sértegetéseid Te is ideírtad.
(Számomra az bizony rágalom, ha olyat adsz a számba amit nem mondtam)

Még egy apróság Horvátországgal kapcsolatban (forrás HVG):
Célszeru bejelentkezni valamilyen szálásadó helyre minél elobb, vagy ha
rákérdeznek csak most érkeztél (nem pecsételik úgysem az útlevelet,
tehát nem tudják ellenorizni) mert tavaly nyáron miután két fiatal srác
bejelentette, hogy ellopták a papírjaikat és bevalloták, hogy már másfél
napja az országban voltak jól lekasztnizták oket, mert az
idegenrendészeti szabályaik szerint minden külföldi köteles 24 órán
belül valamilyen szállásadó helyen bejelentkezni. A konzulnak kellett
kihozni oket, fizettek pénzbirságot és kitiltották oket az országból...
Lehet persze, hogy azóta változtak a dolgok, de ez is elgondolkodtatott.

Üdv,
Gábor

ex
HIX-745
(Ugyanis ma reggelre ellopták a rendszámom :((, remélem nem sikerült
kocsit is lopniuk hozzá)
+ - Automata valto reteszelodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

#> Antal Attila:
#> >Szerintem nem is annyira a valto reteszelesen van a hangsuly, mint a
#> >kihajtas reteszelesen. Attol, hogy az auto nem gurithato, meg a
#> >valtokarnak nem szukseges reteszelodnie.

:> A Mazdaban sem reteszelodik. Viszont ha lejtos teruleten allok meg,
akkor a
:> kocsi sulyaval raterhelodik a reteszre, es ilyenkor eleg nehez
kivenni
:> P-bol. A kezifekben meg nem bizok annyira, hogy az stabilan megfogja.
Nem
:> gond ha a P-bol eleg nagy erovel kell kivenni?

OK, de az eredeti felvetes arrol szolt, hogy a motor beinditasa nelkul
nem 
lehet kivenni a kart P-bol. Ezt cafoltam inkabb...
A befeszulesen nem nagyon segit a motor beinditasa sem.

Az ilyen alkalmakkor szoktam egyebkent a kezifeket hasznalni...

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - re: visszajaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedvenczem, amikor tankolas nelkul beugrok egy jegkremert (egy vagyok a
hulye) amit bolti ar 200%-aert is adnak nehol :-O, es a penztaros (megcsak
nem is a kutas) nem bir visszaadni 1-5 Ft-ot a _parszaz_ Ft-bol. Nem tom
mikor jutunk odaig, hogy majd a boltban sem fognak...

Engem azota irrital a dolog ennyire, amiota vegigeltem azt az orjongest sok
eve, amikor nem sikerult 10000-Ft-nal megallitanom a pisztolyt es a +1
(egy) Ft-ot ugy gondoltam, hogy majd legkozelebb letudom. A kutas magabol
kikelve uvoltozte, hogy mit kepzelek o nem lopja a penzt stb.  Pedig annak
ellenere nem kepzeltem ilyet, hogy mint tudjuk elegge szoktak lopni is
(most nem a visszajarora gondolok), de hat en addig nem voltam ilyen
altalanositos fajta. Azota viszont szigoruan.

andi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS