Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1996
Copyright (C) HIX
2003-11-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Voltam hanyni .... (mind)  7 sor     (cikkei)
2 riaszto gond (mind)  11 sor     (cikkei)
3 re: Kemence kepek !! (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Opel kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Valasz: re: Re: Opel kodlampa*** HIX AUTO *** #1994 (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Valasz: Teligumi tevedesek*** HIX AUTO *** #1995 (mind)  80 sor     (cikkei)
7 Aprosagok... jo nagy lemaradassal. (mind)  72 sor     (cikkei)
8 re: Teligumi tevedesek (mind)  11 sor     (cikkei)
9 re: vellanyverda (mind)  14 sor     (cikkei)
10 foglalo + allapotfelmeres (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Defekt... (mind)  39 sor     (cikkei)
12 Opel kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Voltam hanyni .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash !

Nekem pont ilyen autom van !

Koszi !

Istvan
+ - riaszto gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ha keso este beallok a garazsba, onallositja magat. a leallas utan 
kb 5 perc mulva rajon a bolondora, es kicsiket csipog/vinnyog  
az a furcsa, hogy _csak_ a garazsban csinalja es _csak_ keso 
este. amikor kint all az utcan/udvaron semmi gond. a problema
gyokere a nehany hete elvegzett motormosas, mert akkor 
(gondolom beazas miatt) elkezdett visitozni a riaszto, 

Lehet, hogy a mosaskor belekerult viz ejjel az utcan fagyott allapotban
van, ezert nem zavarja a mukodest, a garazsban viszont megolvad...
Javaslom kitorolgetni, kifujni belole a vizet.
Udv: Po:li
+ - re: Kemence kepek !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

epp most nezem a kepeket....de mivel szemelyesen nem ismerlek titeket, 
azert erdekelne ki kicsoda. Hatha sikerul a kepek ala par megjegyzest is 
irni...

a http://www.ornj.net oldalon talalhato egy kis es ingyenes Web Album 
Generator nevu program, amivel ilyesmit tokeletesen meg lehet oldani

Zoli
+ - Re: Opel kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 02 November 2003 08:34, condrix wrote:
> >> Miert nem a bal oldalit csavarnad ki? (Mar ha hatulrol nezzuk...)
> >
> >Tudomasom szerint _mindig_ az ut kozepe feloli (tehat bal:) ego a
> >fontosabb, legyen az elol vagy hatul
>
> Nem en is ezt mondom? Sot az Opeles kollega is ezt mondta :))))

Elnezest, alighanem az ironiadetektorom rendetlenkedik, ujraolvasva is az 
az erzesem hogy te komolyan javasolod a baloldali ego eltavolitasat:-( 
Pedig meg szena-szalmaztam is hogy biztosan a megfelelo kezemrol van-e 
szo...

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: re: Re: Opel kodlampa*** HIX AUTO *** #1994 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: Re: Opel kodlampa ( 16 sor )
> Idopont: Sat Nov  1 15:53:46 CET 2003 AUTO #1994
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>...
>renaultkon a hatso kodlampat nem lehet egyedul felkapcsolni, csak az
>elsokkel egyutt. (Ezt jo megoldasnak tartom, akarcsak azt hogy a hatso

nekem is igy van a mitsu-n (utolag folrakott elso kodlampa a
biztositekdoboznal (asszem) rakotve a hatso kabelere) es nagyon nem
szeretem. ugyanis eleg sokat autozok erdos videken ejszaka is, es nagyon
ertekeltem meg a ford -os idoszakomban, hogy kulon fel tudom kapcsolni az
elsot,...
<<<<<<<<<<<<<<

Felreertetted. Elsot lehet egyedul kapcsolni, hatsot csak elsovel egyutt.
Sok auto ilyen ma, tobbek kozott a teljes VW-konszern.

Akos
+ - Valasz: Teligumi tevedesek*** HIX AUTO *** #1995 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Teligumi tevedesek ( 74 sor )
> Idopont: Sun Nov  2 23:33:33 CET 2003 AUTO #1995
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>...
Egyebkent van egy lovesem, hogy a DAYTON kurv@ra nem japan gumi, egeszen
egyszeruen atneveztek a Pirelli csoport EUROPA markaju ipari HULLADEKat.
Bevesz a nep rendesen barmit... (de azert utananezek)
...<<<<<<<<<<<<<

Nem szeretem az ilyen dramai kijelenteseket. Emlekeztem egy gumitesztre,
ami a budget gumikrol szolt, a Continental volt benne a referencia.
Megkerestem, kiragadtam belole az Europa melle 4 itthon ismertebb tipust
(185/65R14T): Continental, Barum, Kormoran, Sava. Ugyanazzal az autoval
teszteltek.

Vizes burkolatu tesztpalya korideje (atlagseb.)
Europa 70,0
Continental 71,1
Barum 68,9
Kormoran 68,8
Sava 68,2

Fekut szarazon 100 km/orarol (m)
Europa 47,5
Continental 49,5
Barum 48,5
Kormoran 52,0
Sava 49,4

maximalis keresztgyorsulas vizes uton aquaplaning elott (m/s2)
Europa 3,06
Continental 3,96
Barum 4,00
Kormoran 3,73
Sava 3,51

Aquaplaning hatarsebesseg (km/o)
Europa 73,2
Continental 82,7
Barum 82
Kormoran 79,8
Sava 77,7

Szaraz palyan korido (s)
Europa 12,92
Continental 13,3
Barum 13,4
Kormoran 13,43
Sava 13,64

Fekut vizes betonon 80-rol
Europa 40
Continental 41,04
Barum 42,88
Kormoran 44,47
Sava 45,34

Fekut vizes aszfalton 80-rol
Europa 49,12
Continental 45,92
Barum 48,77
Kormoran 49,53
Sava 51,66

Fenti tesztek szamomra egyertelmuen azt mutatjak, hogy szaraz uton nemcsak
a budget gumikat, hanem a draga Continentalt is minden szempontbol megveri,
viszont vizen valoban kicsit gyengebb. Mindezek fenyeben az ipari hulladek
kategoria nekem kicsit eros. Rossz tapasztalata persze mindenkinek lehet,
de a teszt alapjan egy vallalhato kompromisszum, ha valaki tudomasul veszi,
hogy esoben ovatosabban kell mennie. Soha nem csinaltam ilyen iranyu
szamitasokat, de valoszinusitem, hogy a nyari gumis idoszakban az utazasaim
kb. 95%-a szaraz uton zajlik.

udv,
Akos

Ja, +1: az eddigi osszes infom szerint az Europa a Bridgestone/Firestone
termeke (volt), a Pirellihez az Armstrong es a Ceat tartozik (utobbi ebben
a tesztben az egyik legjobb volt).
+ - Aprosagok... jo nagy lemaradassal. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Olvasom, hogy a sok 1.0-s vezeto elfelejti kikapcsolni a
kodlampait. A gyartok miert nem keszitik eleve olyanra
ezeket a kapcsolokat, hogy a bena felhasznalo is biztos
lehessen benne ? 

Maskor meg ugy bannak az autogyarak a vezetovel, 
mintha 2 eves ovodasoknak gugyognenek:
Gravirozott felirat a tukron, leszedhetetlen legzsak 
figyelmezteto matricak a napellenzon.

A Leonban (es a VW-kben) nem is lehet rajtahagyni a
kodlampat, meg ha akarom sem... Most neztem a ceges
Daewoo Lanos-ban is "szoftveres" a kodlampa bekapcsolas, 
tehat a vilagitas lekapcsolasa utan ujra kell aktivalni. Mi tartja
vissza a tobbi gyartot egy ilyen megoldastol ?

-----------------

Az autokiallitason en is voltam, raadasul csak szerdan ertem ra,
gondoltam biztos csak kedden lesz szakmai nap. De nem...
3.800 Ft volt a belepodij, szivtam is a fogam rendesen...

Sok latnivaloval nem talalkoztunk. Nekem ugy tunt, mintha az Opel
nem lett volna kesz a megnyitora. Olyan befejezetlen es spartai 
volt a standja. Eloszor nem is ertettem miert van mindjart ketto is
a kihalt elmenybol, de utana kiderult az elso a haszongepjarmuvek
szinte ures tere volt, a masik a szemelygepjarmuvek vakuuma.
Na meg hat Vectra 12M-ert ??? Ilyen minosegben ? Csak probal
Omega lenni, de inkabb feltupirozott Astra... Minek kohog a bolha, 
ha nincs tudeje ?

Kellemes elmenyt nyujtottak a Lancia jarganyok, amiben 
valahogy olyan kellemes otthon-erzem-magam hatast ereztem.
Igenyes anyagok es valami szamomra nem megnevezheto erzes,
hogy olyan jo !  A kozponti kijelzo marha lassu szoftvere volt csak
disszonans motivum.
Nekem meglepetest okozott a Fiat is. Nem szoktam meg toluk eddig
ilyen "osszerakott" minoseg erzest es a Panda is egeszen elviselheto
volt azert az arert, pedig jomagam nem rajongok a kis autokert, inkabb
a Chrysler 300M... (A Chrysler sajnos nem jott :-(

A Hyundai kulon pavilonban allitott ki, de minek ???  Sok auto, igencsak

messzirol korlattal korbekeritve. Panaszkodtam is a baratomnak, hogy
ennyit TV-ben is latok beloluk. 3.800 Ft-ert legalabb odamehetnek, nem
???

Valoban meltatlan volt a Lotus stand. (Csak masodik nekifutasra talaltuk
meg !!!) Ekkora terulet egy szotyolaarusnak is becsuletere valt volna. 
Meg aztan itt is korlat es tavoli kukkolas. Inkabb nezem a weblapjukat
:-(

Ujdonsag volt az AMG szamomra. Eddig nem lattam meg oket kiallitani.
(Nem jarok kulfoldi szalonokra)

Ismet jot vigyorogtunk a megujult emblemaju TATA kocsikon. Elmeny
volt az 1989-es technikai megoldasokat ma ismet felfedezni. Kicsit
keveredett az antik Tavria hatasa  a Fabry DesignCenterevel... :-)
Nekik is van mar kiskocsijuk, bar meg olyan beta-verziosnak latszott.

------------------

Sor kerult egy alulmulhatalan meretu HIX Autos Talalkozora is !
A Lurdy-hazban osszefutottam Pentivel, szerencsere nem autoval :-)
Jellemzo modon az autosok nem az uton, hanem szakmai konferencian
talalkoznak... 


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6Aut
+ - re: Teligumi tevedesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok

Teeby-nek igaza van, hamulada a fejemre.... A WinterGrip az tenyleg Semperit es
 nem Barum.
Osszekevertem a nyarat a tellel :-))



Udv,
Szabi
Seat Ibiza 1.4i
+ - re: vellanyverda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>energiasurusege. az olcso olomaksi 150Wh/kg kapacitasu, 80% hatasfok 
>mellett, az li-ion is csak 2..300Wh/kg-ot tud de rosszabb a hatasfoka.
>az air-al elem ~800wh/kg-ot tud, de nem toltheto, es egy kg alu 
>eloallitasahoz ~20kWh kell. ez sem nyert. az uzemanyagcella kb 40..70% 
...
>ezzel szemben a benzinben, olajban 20kWh/kg energia van, ha ennek csak 
>30..40%-at is hasznalja ki a motor az joval tobb, mint amit a 
>elemek/aksik nyujtanak.

Ez a beszed, vegre valaki szamszerusitette a nagysagrandeket,

Koszonjuk.

Tamas
+ - foglalo + allapotfelmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt auto-guruk!

Hasznaltauto vasarlasra adtam a fejem es a procedura vegiggondolasa
kozben adodtak a kovetkezo kerdeseim:

1. Van-e valami hivatalos szovege a foglalorol szolo megallapodasnak?
Altalaban ugye az van, hogy ha a vevo all el a veteli szandekatol, akkor
oda a foglaloja, ha az elado gondolja meg magat, akkor a foglalo
duplajat kell a vevonek visszafizetni. Ezt persze le lehet firkantani, de
azert szeretnek egy jogilag korrekt valtozattal eloallni, hogy szukseg
eseten valoban ervenyesiteni tudjam a kovetelesemet. Az lenne a
legjobb, ha esetleg volna egy mintaja valakinek...

2. Mit szoktak megnezni, mit lehet es mit erdemes megnezetni egy
auton, ha szervizbe visszuk allapotfelmeres celjabol?

3. Mit javasoltok, milyen esetben _ne_ vegyem meg az autot?
Elsosorban a felfedezheto hibak szempontjabol ertettem a kerdest,
ezert kerlek ne markakat/modelleket 'ellenjavalljatok'! :-) Ta'mpont
annyi lehet, hogy vetel utan 8+ evig szeretnem hasznalni az autot es
nem vagyok az a barkacsolos tipus, inkabb amolyan vasarnapi
vezeto. :-)

Valaszaitokat elore is koszonom! Udvozlettel, Jozsi
+ - Defekt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Fustolges kovetkezik. Duplan. Nem kotelezo elolvasni...
  Tortent, hogy sogornom beallt a MAV korhaz udvarara. Errol a tettrol
nincs igazan velemenyem, mert meg az odavalo portasok is mast mondtak. 
Egyik szerint az valakinek a helye, masik szerint teljesen rendben van,
hogy odaallt. Ami viszont ezutan tortent, attol agyvizem az egbe. Az
egyik kereke 'kiszurodott' a sogornomnek. Raadasul ugy, hogy csak
elindulas utan eresztett igazan le, amit tul keson vett eszre. Mikozben
a kocsiban a sogornon kivul ket gyerek ult (2 es 8 eves, elobbi az enyem).
  Amitol az agyvizem az egbe: adott korulmenyek kozott nem teljesen alaptalan
az az otlet, hogy a kiszurodas mogott egy *orvos* szandekos cselekedete
all, onbiraskodas cimen. Nem tudom kitol ered az idezet, de 'letepnem
a fejet es belehanynek a tudejebe' az illetonek... Ha raragaszt a szelvedore
A3 lapot, az legalabb nem veszelyeztet artatlan gyerekeket.
  A masodik fustolgesem a nemet precizitasnak szol. Ugyanis a defektes
kereket en csereltem ki. Sikerult is ugy 90%-ban. Ugyanis utolso csavart
mar nem sikerult rendesen meghuzni, mert Opel gyari kerekkulcs megadta
magat. Szeretnem megkerdezni attol, aki megirta ennek a tartozeknak
a specifikaciojat illetve jovahagyta azt: maganal volt? Durva becslesem
szerint kb. 1000 Nm nyomatek kell a csavarok kilazitasahoz (ugralni
kellett a kulcson). Ehhez *szerinte* eleg egy bilibadogbol hajlitott
cso? Sajnos a sajatom (Mazda) nem volt jo, mert mas a csavarok merete, pedig
az enyem meg 'meg volt csinalva'. Ismerosnek elsirtam magam, az mondta,
hogy Renault egy ici-picit jobb, mert ott csak a masodik kereknel ment
tonkre a kulcs, az elsot meg kibirta. Ez altalanos trend autogyartasban?
Opel 'szerszamkeszlet' az adott kocsiban 4 darabbol allt: emelo (ez tokeletesen
betoltotte feladata), csavarkulcs (ez jobb, ha nem lett volna), csavarhuzo
(1 db, nem tudom minek) es egy csavaros szem vontatashoz (ez normalisnak
tunt). Mibe kerulne olyan keszletet specifikalni, ami esetleg alkalmas
azon keves problema elharitasara, amire atlag embernek eselye is van
(kerekcsere gyakorlatilag)? Ja, es az eset uj megvilagitasba helyezte
egy masik esetet a sogornomnek: 2-3 eves korban a kocsinak szo nelkul
elszallt a fekszervoja. Szerviz 'nyugodjon meg, csak ki kellett pucolni'
felkialtassal adta vissza. Ez mar akkor is idegesitett, mert azt
sugallja valahol, hogy ez elfogadhato esemeny egy ennyire fiatal
kocsinal. Kezd meginogni a hitem a nemet precizitasban...

Gyula
+ - Opel kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A szabalyok szerint lehet 1 hatso kodlampam baloldalt, vagy ketto
szimmetrikusan, ugyhogy kar idegeskedni. (A Peugeot 206 -fele 1 kodlampa
kozepen nem tudom, milyen jogi megoldas, szintugy a Golf IV elso
indexlampaja, aminel kijjebb van a tompitott fenyszoro.) Tapasztalatom
szerint ket kodlampa a nagy cseh kodokben (20 m latotavolsag) sokkal
jobban latszik, mint egy, ez motivalt a 2. izzo becsavarasara. A feklampa
pedig koszoni, jol latszik, mivel 3 van belole.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS