Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 2030
Copyright (C) HIX
2001-12-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jo jatek kislexikon (mind)  100 sor     (cikkei)
2 Fw: Pers: (mind)  141 sor     (cikkei)
3 Abit VH6 AC97 (mind)  19 sor     (cikkei)
4 SWINE "kritika" (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - Jo jatek kislexikon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bevezeto

A magyar jatekok elfogult magyar hiveinek: egy vonzo nonek nem feltetlenul
ismerve, hogy magyar...

A programozok teljesitmenyerol: a megiteles kulcsa egyedul a produktum
lehet. Nem a keszitoinek szandeka, sem a nemzetisegbeli hovatartozasa:
egyedul csak az, amit letettek az asztalra.


Jo jatek kislexikon

1. Negativ (kizaro) megkozelites
Elore bocsatva: nem lehet jo az a jatek, "mely tan jo az erzelemnek, de az
ertelemnek roppantul unalmas." (Madach: Az ember tragediaja) Ertelemszeruen
ez azt jelenti, hogy a jo jateknak meg kell mozgatnia az ember
agytekekervenyeit is. A csak egy szempontnak valo megfeleles mint
kiindulopont eleve csak vesztes lehet (nem eleg, ha pl. csak ijeszteget).

2. Pozitiv megkozelites: az 5 fo kriteriumnak valo megfeleles
(kihivas; hangulat; tudatossag; jatszhatosag; a grafika csak az utolso!)

   2.1 kihivas. Ertelemszeruen: a jo jatek mindig kihivast (is) jelent.
Szerencses esetben ujra meg ujra (Lasd Teletubbies)
      2.1.1 kivancsisag = erdekeljen, mi is ez
      2.1.2 motivacio = akarjak vele jatszani; akarjam vegigjatszani
      2.1.3 sikerelmeny = kikuzdott, megharcolt ~-t adjon. Ergo ne legyen
tul konnyu, s ha vegeztem vele, johessen a masik idezet: "Ez jo mulatsag,
ferfimunka volt!" (Vorosmarty: Gondolatok a konyvtarban)

   2.2 hangulat (ezt ugy velem, kevesse kell magyarazni. Ez az a bizonyos
nagybetus Hangulat, ami ha nincs, megette a fene az egeszet.)
      2.2.1 erintes/aha = vagyis erintsen meg, hasson ram, hozzo tuzbe;
vagyis legyen vonzereje. Aha = megadja az aha elmenyt (aha, ez az igazi!)
      2.2.2 kotodes = folyamatos viszonyt teremtsen velem. Kosson le,
hianyozzon, ha nem jatszhatok egy darabig, tegyen fuggove.
      2.2.3 felelosseg = virtualis felelosseg (a karakteremert, a
csapatomert/csapataimert, az automert); erezzem, hogy donteseimnek sulya
van, s hogy kovetkezmenye van, amivel szamolnom kell
      2.2.4 elvalas = az hianyerzet, amit abbahagyasa, ill. a vegigjatszasa
utan erzek. Amikor a vegere erek, varjam a folytatast, a kiegeszitot, nezzek
korul, hogy milyen hasonlo programok vannak a piacon, melyek esetleg
potolhatjak a hianyzo jatekelmenyt (= potszer, pl. Diablo I. utan a Nox)

   2.3 tudatossag vagy logika. Ez az elozoeknel nehezebben korvonalazhato,
de a hianya szembeotlo. Valami olyast ertek rajta, hogy a jatek A-tol Z-ig
szervesen epuljon fol, alkosson rendszert, komplex egeszet, a sajat
vilagaban ontorvenyu legyen, mentes a logikai bakugrasoktol, az oda nem
illo, esetleg eroltetett jatekreszektol (szereplok az egbol, mas stilusu
zene, mashova valo grafikai elemek stb.) A tortenet - ha van, marpedig miert
ne lenne - ne legyen sem tulbonyolitott, sem tulontul egysiku. Erezze az
ember, hogy minden ott van benne, ahol lennie kell: a megfelelo helyen.

   2.4 jatszhatosag. (Ami nelkul nem program a program)
      2.4.1 AI = a program mesterseges intelligenciaja - pl.
utvonalvalasztas, ellenfelek reagalasa, a tarsak tettei
      2.4.2 a nehezsegi szintek meglete (ne legyen sem jatszhatatlanul
nehez, sem kihivast nem jelento setagalopp
      2.4.3 kezeles = kezhez alljon a kezelofelulet, logikus legyen, mikor,
miert hova kell nyulnom
      2.4.4 kiismerhetoseg = mar lattam almomban. Vagy akar mashol, mas
jatekban; jotol tanulni, jot ellesni nem szegyen. Nem kell mindenben ujjal
kiserletezni.
      2.4.5 otlet = a jo otlet, az eredetiseg, ha megvan, sokat lendithet
egy jatekon. Hianya viszont nem biztos, hogy a rossz jatek ismerve. Ne
becsuljuk le a tisztes iparosmunka eredmenyeit (lasd Sudden Strike)
      2.4.6 kreativitas = hogy ne csak a programozok altal megszabott
egyetlen uton-modon lehessen valamely feladatot megoldani. Ne legyen
jatszhatatlanul egysiku, adjon-hagyjon helyet a jatekos fantaziajanak,
otleteinek

  2.5 grafika (Ebben van tan a legtobb vita, elvaras megfeleles, ill. meg
nem feleles a kor kovetelmenyeinek stb. A lenyeg: a grafika alarendeltje, es
nem alfaja kell legyen a jateknak, a kovetelmenyt vele szemben valahogy ugy
lehetne megfogalmazni, hogy azt lattassa - s azt jol -, ami a jatekosnak a
jatekelmenyhez az adott idopillanatban kell. A tobbi csak korites)

Felmerul a kerdes: mi az a pont (egyre gyakrabban tapasztalom), ahol a
varazs elillan, ahol a jatek "kidob" magabol? Tehat nem mas tevekenyseg
miatt szorul hatterbe, nem mas/uj jatek loki felre, hanem hol van az a pont,
ahol a jatek elmenye atcsap a jatekelmeny hianyaba.

Fogalmazhatnank ugy is: a jo jatek ismerve a 4 k meglete, vagyis:
   - kihivas
   - kesztetes
   - karizma
   - kidolgozottsag (= hab a tortan)

Summa: jo jatek = az emberek
   - akarjanak vele jatszani
   - tudjanak vele jatszani
   - szeressenek vele jatszani
   - emlekezzenek ra szivesen, ha jatszottak vele



Udv.:
Szete

*****
+ - Fw: Pers: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: Gellér Edina >
To: Varga Gyöngyi >
Sent: Sunday, December 09, 2001 12:30 PM
Subject: Fw: Pers:


>
> ----- Original Message -----
> From: "Gellér Jusztina" >
> To: >
> Cc: >; >; >;
>
> Sent: Friday, December 07, 2001 5:20 PM
> Subject: Fw: Pers:
>
>
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: Kiss Kornélia >
> > To: >; >;
> > >; Molnárné Radó Eszter
> > >; >
> > Sent: Thursday, December 06, 2001 1:34 PM
> > Subject: FW: Pers:
> >
> >
> > >
> > >
> > > >  -----Original Message-----
> > > > From: Vörös Tamás
> > > > Sent: Thursday, December 06, 2001 1:07 PM
> > > > To: Horváth Anikó Katalin; Falvai Gabi; Kiss Kornélia; Madarász
> László;
> > > > Makranczi Ferenc; Poth Géza; Pelyváné Gyurkovics Zsuzsanna
> > > > Subject: TO: Pers:
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > > Kis történet
> > > > >
> > > > > Kis történet kedves embereknek! Két utazó angyal megállt, hogy az
> > > > éjszakát
> > > > > egy tehetős család házában töltse el. A család udvariatlan volt,
és
> > > > > megtagadta az   angyaloktól, hogy a nagy ház vendégszobájában
> pihenjék
> > > > ki
> > > > > magukat. Ehelyett  egy kis helyet kaptak hideg pincében. Amikor
> > > > kinyújtóztak
> > > > > a kemény padlón, az idosebb  angyal meglátott egy lyukat a falon
és
> > > > > kijavította azt.
> > > > > Amikor a fiatalabb angyal kérdezte, miért, az  idősebb angyal így
> > > > felelt:
> > > > "A
> > > > > dolgok nem mindig azok,  aminek látszanak."
> > > > > A következő éjjel mindketten egy nagyon szegény, de vendégszerető
> > > > paraszt
> > > > és
> > > > > felesége házában pihentek. Miután azt a kevés ételt is
megosztották
> > > > velük,
> > > > > amilyük volt, átengedték az angyaloknak az ágyukat, ahol ok  jól
> > > > aludtak.
> > > > > Amikor a következo napon a nap felkelt, az angyalok  könnyek
között
> > > > találták
> > > > > a parasztot és a feleségét. Az  egyetlen tehenük, akinek a teje az
> > > > egyedüli
> > > > > bevételük volt, holtan  feküdt a mezon. A fiatal angyal dühös lett
é
> s
> > > > > kérdezte az idősebbet, hogyan  hagyhatta, hogy ez megtörténjen. Az
> > első
> > > > > embernek mindene  megvolt, mégis segítettél  neki, vádolta. A
> második
> > > > > családnak kevese volt, és hagytad, hogy  elpusztuljon a tehénük. A
> > > > dolgok
> > > > > nem mindig azok, aminek látszanak, mondta  az idősebb angyal.
Amikor
> a
> > > > > nagyház hideg pincéjében  pihentünk,  észrevettem, hogy a falon
lévő
> > > > lyukban
> > > > > arany van. Mivel a  tulajdonos olyan  mohó volt és nem akarta
> > megosztani
> > > > > szerencsés sorsát,  betapasztottam a falat, hogy ne találhassa
meg.
> > > > Amikor a
> > > > > utolsó éjszaka a paraszt ágyában aludtunk, jött a halál angyala,
> hogy
> > > > > elvigye a feleségét. Helyette  odaadtam  a tehenet. "A dolgok nem
> > mindig
> > > > > azok, aminek látszanak." Néha  pontosan az, ami történt, ha a
dolgok
> > nem
> > > > > olyannak mutatkoznak,  aminek kellene. Ha bízol, csupán arra kell
> > > > > hagyatkoznod, hogy  minden eredménynek megvan az elonye. Amíg nem
> > telik
> > > > el
> > > > > egy  kis idő, ezt nem  veszed észre...
> > > > > Néhány ember eljön az életünkbe, és gyorsan elmegy...
> > > > > Néhány ember barát lesz, és marad egy kicsit... Gyönyörű nyomokat
> > > > > hátrahagyva a szívünkön... és mi eléggé hasonlóak vagyunk, mert
> > > > barátságot
> > > > > kötöttünk. A tegnap történelem. A holnap misztérium.
> > > > > A ma  ajándék.  Azért is hívják Present-nek is. Úgy gondolom, hogy
> ez
> > > > valami
> > > > > különleges... Élj és élvezz minden pillanatot.
> > > > > Ez nem főpróba!
> > > > >
> > > > > VEDD EZT A KIS ANGYALT ÉS TARTSD MAGADNÁL, EZ  A TE VÉDOANYALOD,
> HOGY
> > > > > VIGYÁZZON RÁD. EZ EGY SPECIÁLIS VÉDOANGYAL... 5 EMBERNEK TOVÁBB
KELL
> > > > > KÜLDENED ABBAN AZ ÓRÁBAN, AMIKOR MEGKAPTAD. AZUTÁN KÍVÁNJ MAGADNAK
> > > > > VALAMIT... HA TOVÁBBADTAD, KÍVÁNSÁGOD TELJESÜL ÉS A VÉDOANGYALOD
> > ÖRÖKKÉ
> > > > > VIGYÁZNI FOG RÁD, HA NEM, HULLANI FOGNAK A KÖNNYEID ÉS A
KIVÁNSÁGOK
> > NEM
> > > > > TELJESÜLNEK.
> > > > >
> > > > > Ne töröld ezt az üzenetet, mert egy igazán   különleges angyaltól
> jön.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
>
>
>
>
>
+ - Abit VH6 AC97 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne haragudjatok, hogy itt kérdezek ilyesmit, de más nem jutott
eszembe. Szóval bocsánat minden JÁTÉK-ostól, hogy itt kell
megkérdeznem.
Szóval a fent említett alaplapon az integerált hangkártyával van
egy kis bajom.
Arról van szó, hogy random időközönként elkezd sercegni. Kábé
úgy, mintha zavarná valami, mintha heggesztenének és az zavarná.
Visszavittem a boltba és letesztelték és ott nem csinálta (ezt
tanusíthatom, mert ott voltam).
Szóval nem értem. Szépen szól, csak néha elkezd sercegni és nem
tok rájönni az okára.
Aki tud, kérem segítsen, vagy adjatok valamilyen 5letet, hogy mi
lehet a gond.
A konfig egy 800-as Cerka, 40-es Maxtor , 52x LG CD, Geforce 2 MX=20
400 64Mb, Win 98 Hun, DirectX 8.

Segítségeteket előre is köszönöm!!!!!

+Carlos+
+ - SWINE "kritika" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell JATEKosok!

Valaki vart kritikakat asszem. En nem vagyok egyaltalan egy nagy
jatek-erto, es hardcore-gamer sem, de +1 kritika legyen. A magyar
fejlesztesek meg altalaban tetszenek (Imperim Galactica, Insane...)

Szoval nekem nincs bajom azzal, hogy nem megy ilyen-olyan kartyakon.
Marmint ezert nem fogom oket hibaztatni, mert mas jatekok sem mennek
bizonyos config.-okon. Mas kerdes, hogy ezt tenyleg nem art jelezni.
De a honlapon ott van! (persze, hogy miota, azt nem tudom)

Kiprobaltam a demot. Nagyon rovid idom volt ra (az elso kuldetest
elkezdtem). Szerintem szep a grafikaja. A jarmuvek gyonyoruen
mozognak. Az is tetszik, hogy nem mennek at egymason. Mas kerdes, hogy
volt olyan, hogy addig tekergett a tankom, mig felment valami
magaslatra, mikor a tobbiek a volgyben voltak. Mondjuk azt nem tudom,
hogy ez direkt volt-e, mert onnan akar jobban is lohet...

Szerintem a kamera jol kezelheto.

A beszolasok:
 Biztos jok a teljes verzioban. Szerintem a demoban is aranyos, de nem
 tobb, mint mas jatekokban. Mondjuk engem egy ido utan mar idegesiteni
 szoktak az ilyen hulye bejelentkezesek (pl. Imperium Galactica II-ben
 az ilyen "Istencsaszar!" meg hasonlo baromsagok. Ja, az IG2-ben az a
 legjobb mikor egymas utan igy: "-Igen! -Nem!" :)))))

Nalam a sebesseg is tokeletes volt. Mindent maximalisra allitottam,
a felbontas 1024x768 volt.
Config: PIII 800 MHz; GeForce2 MX; 384 MB SDRAM; SB hangkartya

A hangulat:
 Szerintem jo fejek az egysegek. A zene kicsit lehetne porgosebb.
 Nem rossz zenekar a Masfel, de nem tudom a kesobbi palyakon mennyire
 fognak bejonni ezek a zenek.
 Viszont ami nagyon nem tetszett, az az eligazitas. Kicsit tobb ateles
 is lehetne benne!!!

A menu:
 Konnyen kezelheto, ertheto, csak egyvalami nem tetszett, es az a
 betutipusa. Lehet, hogy tul faradtan szemleltem, de volt olyan
 menupont, amit nem tudtam elolvasni.

Osszesegeben eddig tetszik a jatek. Majd a demot ha vegigcsinaltam,
akkor mar konkretabb velemenyem lesz. Mindenesetre a Stormregion-nak
csak azt tudom uzenni, hogy igy tovabb!!!

Meg egy kedves dolog:
 Jott az ellenseges tank, de nem fertek hozza az egysegeim. Veletlenul
 odakuldtem a vontatot (addig nem tudtam, hogy az), az ellenseges tank
 meg raakadt. Szepen odavontattam a csapatom kozepebe. Eleg gyorsan
 meghalt. :))))))

Na jo, meg egy:
 A SWINE mit jelent? Sva'jn-nak kell ejteni?
 Mert az nemetul diszno. :))))

-- 
/---\
| Cumi  |  mailto:      |
\---/
Random PS.:
"A halál az, mikor Isten eldobja a carrier-t..."

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS