1. |
VW (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
2. |
Dacia Logan felszereltsegi listaja (mind) |
88 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Korzika (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
gyujtotrafok, pozitiv test (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
6. |
Fekezes, egyebek (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: elozes autopalyan (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Gyujtotrafok (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
|
+ - | VW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
http://www.fn.hu/cikk.php?id=23&cid=85125
pJ
|
+ - | Dacia Logan felszereltsegi listaja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Erdeklodtem az ugyfelszolgalatnal es az alabbi valaszt kaptam ( elnezest az
ekezetekert, de igy jott!!):
Tisztelt Balogh úr!
Köszönettel fogadtuk e-mail általi megkeresését! Külön öröm számunkra,
hogy-a Magyarországon október-novemberben forgalmazásra kerülő- Dacia Logan
felkeltette érdeklődését!
Csatolt mellékletben küldjük Önnek a Dacia LOGAN modellekre vonatkozó
felszereltségi listánkat. A modellek árairól, finanszírozásról, esetleges
részletfizetési lehetőségről egyenlőre nem tudunk információt közölni, ám az
előrejelzések szerint mindenképpen versenyképes árra számíthatunk!
A Dacia magyarországi márkakereskedőinek kiválasztása megtörtént, a
bemutatótermek létrehozása folyamatban van. További információkat a hálózat
létrejötte után, ez év őszén tudunk biztosítani, szíves türelmét és
megértését kérjük!
Reméljük válaszunk megfelelő volt az Ön számára!
Továbbra is állunk szíves rendelkezésére!
Tisztelettel:
Renault Hungária Ügyfélszolgálat
FELSZERELTSÉGI SZINTEK ÉS TARTOZÉKOK
Logan (alaptípus)
Vezetőoldali légzsák
Indításgátló
Hátsóablak-fűtés
Kulccsal zárható tanksapka
Színezetlen üvegek
14"-os acéllemez keréktárcsa
Piccolo dísztárcsa (kis dísztárcsa a kerékagyon)
Kívülről állítható visszapillantótükör
Chaîne és Trame szövet kárpit
Szénszürke középkonzol
Kesztyűtartó ajtóval
Fordulatszámmérő
Bekapcsolt fényszórókra figyelmeztető hangjelzés
Rádió előkészítés
Három darab, hárompontos biztonsági öv hátul
3 hátsó fejtámla
Logan Ambiance
A belépő kategória összes felszerelése + :
Karosszéria színére fényezett lökhárító (az alsó sáv)
Hűtőrács krómozott díszítőelemmel
Oldalsó védőcsíkok
14"-os, teljes dísztárcsák
Elektromos központi zár
Színezett üvegek
Belülről állítható visszapillantó tükrök
Rakodórekeszek az első ajtókon
"Nomade" hamutartó
Levegő-keringtetés
Sötét fémszínű középkonzol
Első és hátsó ajtóburkolat textil betéttel
Kézifékkar burkolat
Oldalsó borítás a csomagtartóban
Csomagtartó-világítás
Állítható magasságú első biztonsági övek
Logan Laureate
Ambiance összes felszerelése +:
Szervokormány
Rádió-távirányítású központi zár
Elektromos ablakemelők elöl (a vezető oldalán impulzusos)
Krómozott betét a hűtőrács körül és a karosszéria színére fényezett hűtőrács
keret
Ködlámpák
15"-os keréktárcsák és dísztárcsák
Elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök
Nyitott ajtóra figyelmeztető visszajelző
Állítható magasságú vezetőülés
Tárolózseb az első ülések háttámláján
Alumínium betétes középkonzol
Első ajtóküszöb-borítás
Olvasólámpa
Késleltetetten elsötétedő belső világítás
Kesztyűtartó világítás
Alumínium gyűrű a műszerek körül
Fedélzeti számítógép
Kéthangú kürt
Kábelezés a hátsó hangszórókhoz
|
+ - | re: Korzika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Csaba,
> Remelem az ut elott elolvastad a beszamolom a
>www.cuoresportivo.hu oldalon!
Igen, elolvastam es hasznosnak is talaltam masoknak is ajanlom.
Meg egyszer koszonom!
Udvozlettel, Jozsi
|
+ - | gyujtotrafok, pozitiv test (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Koszonom mindenkinek a felvilagositast hathengeres parban szikraztatas
temaban es meg regebbrol a pozitiv testelesu akkumulatoros peldakat.
A 2 kvazi sorba kotott gyertyas esetben a szekunder tekercsnek egyebkent
ketszer annyi menete van, mint az egyenkenti megoldasnak?
En mar csak egyet nem ertek (koltoi kerdes): hathengeres motornal minek
kell parban szikraztatassal olcsojanosozni... Az igazan olcso autoknal,
amiben haromhengeres motor van, milyen gyujtaselektronikai megoldas a
divat?
Udv,
marky
|
+ - | Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ugy tunik az autok ezt altalaban nem tudjak. :-P
>Ha az egyik gyertya testzarlatos lesz, akkor mi keszteti az aramot a
>masik gyertya legresen valo kisulesre, amikor a zarlaton akadalytalanul
>teheti ezt?
A lenyeg az, hogy a gyertyak a szekunder tekercs ELLENTETES VEGEIRE
vannak kotve. A hagyomanyos trafoktol eltereon ennek a trfonak a szekunder
tekercse teljesen fuggetlen a primer tekercstol es a testtol is.
Tehat tegyuk fel hogy az 1. gyertya zarlatos lesz.
A 6. gyertya a szekunder tekercs atellenes vegere van kotve. Igy ha az
egyik gyertya zarlatos lesz, akkor ezaltal a szekunder tekercs egyik
vege a testre kotodik. A tekercs masik vegen levo 6. gyertya pedig vigan
szikrazik tovabb.
Tehat ha mindket gyertya jo a kovetkezokeppen zarodik az aramokor:
Szekunder tekercs 1. kivezetes -> 1. gyertya -> Test -> 6. gyertya ->
Szekunder 2. kivezetes
Ha az 1. gyertya testzarlatos lesz, akkor a kovetkezo koron
folyik az aram:
Szekunder tekercs 1. kivezetes -> 1. gyertya zarlat -> Test ->
6. gyertya -> Szekunder 2. kivezetes
Tehat a 6. gyertya vigan szikrazik tovabb.
Itt van meg egyszer a kapcoslas, mert a HIX a multkor ugyesen kiszedte
a szokozoket a rajzombol es osszekavarodott az egesz.
Most pontokkal helyettesitettem a szokozoket, ugyhogy azokat hagyjatok
figyelmen kivul.
>Amit ketsegbe vontam az a "fold fuggetlenseg" ( foldrol erosaramu
>rendszernel beszelhetunk, autonal _test_ van ), mivel minden trafonal a
>gyertyan keresztul testelodik a szekunder tekercs. Akkor ugy kerdezem,
>melyik az a trafo amelyik _nem_ fold fuggetlen?
Jo, hivjuk testnek. A hagyomanyos gyujto trafok szekunder tekercse
(a nagyfesz tekercs) egyik vege a gyertyara megy, a masik vege meg
egy kodenzatoron es a megszakiton at a testre. Ha ugy ertelmezed hogy a
szekunder csak a gyertya es a primer 12 voltra
meno kozotti tekercs resz, akkor a szekunder egyik vege e gyartyara megy,
a masik meg a 12-voltra, de a lenyegen ez nem valtoztat.
Tehat ez nem fold guggetlen, es a kovezokeppen zarodik a nagyfesz aramkor:
Szekunder 1 kivezetes -> test -> kondenzator -> szekunder 2. kivezetres.
Amint latod ez alapvetone mas mint az A6 aramkore.
Ha megmered egy A6 trafojat a kovetkezo ertekeket kapod:
Nagyfesz tekercs 1. gyertyara meno vege es test: vegtelen
Nagyfesz tekercs 6. gyertyara meno vege es test: vegtelen
Nagyfesz tekercs 1. gyertyara meno vege es 6. gyertyara meno vege; 12
KOhm
Tehat a nagyfesz tekercs teljesen fuggetlen a testtol es a primer
tekercstol is (tehat nem autotrafo). Tovabba a ket gyertyanak nincs kulon
szekunder tekercse, hanem az 1. gyertya ugyanannak a tekercsnek az
egyik vegen, a 6 gyertya pedig a masik vegen log.
Audi A6 trafo:
.o primer o
.|............|
.|............|
.\/\/\/\/\/\/\/
.==============
./\/\/\/\/\/\/\
.|............|
.| szekunder |
.|............|
.|............|
.|............|
.G gyertyak G
.|............|
.|............|
---..........----
test.........test
Hagyomanyos trafo:
.================================
./\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
.|.......................|......|
.|.......................|......|
.|.......................|......|
.G.......................|......^..megszakito
.|.......................|......|
--- .....................o.....---
test....................12V....test
Udv,
Gigi
|
+ - | Fekezes, egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>> (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet ezt megtenni?)
> ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?
Ujabb sofor, aki nincs tisztaban az autojaval :(((( Miert nem probalja ki
mindenki, legalabb korulbelul, mit tud az autoja? Hogyan mertek igy
forgalomban reszt venni :((( Legalabb elmeleti szinten tudd: a fek ilyen
merteku terhelesevel a fekhatas lassan eltunik, megcsinalod 4-5x, a 6.
fekezesnel mar valoszinuleg nem allsz meg, vagy 2x akkora
tavolsagon. A a fekfolyadekot nem csereled rendszeresen, akkor mar a
3. se fog sikerulni. Aki jart mar hegyekben az autojaval es nem csak
lotyogott, tudja mirol beszelek...
> Nem Fogash irta azt egesz veletlen az elozo verdajarol?!
Mast nem nagyon ismerek, aki thai rendszammal futkos, a stilus is
felismerheto. Kapott is kritikat rendesen az amokfutok topicban :)))
> Kukasmelleny: Mivel berelt kocsival megyunk (9 szemelyes kisbusz),
> ezert kerhetem az autokolcsonzotol, hogy adjanak hozza vagy ez az
Kerheted, az ingyen van. Mas kerdes, hogy nem kapsz :)) Amugy jo
otlet, legkozelebb en is kerek 50 liter gazolajat, mert ahova megyek ott
draga :))) Ha mar ennyire nem akarodzik megvenni, kockaztass, vagy
nezz korul a vilagjaro topicokban, , stb. hatha van valakinek
par darab elfekvoben. 8 darab hulyeseg, hacsak nem kezben akarjatok
vinni az autot (csak az autobol kiszallo embernek kell...)
Cs.
|
+ - | Re: elozes autopalyan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
>> (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet ezt megtenni?)
> ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?
Van... csak nem ilyen terhelesre terveztek... szerintem...
Ha egymas utan elvegzel nehany ilyen (130-0) "gyakorlatot", akkor
lehet, hogy a kovetkezonel mar meglepetesek fognak erni...
Nem sajat tapasztalat (szerencsere), de volt mar itt rola szo...
Ha jol remlik felkemenyedo/tukrosodo fekbetetek, ilyesmi...
(_Atlag_ utcai autora gondolok, nem az egyebkent utcan is
hasznalhato nagyteljesitmenyu sport(os) gepekre...)
G.Laci
|
+ - | Re: Gyujtotrafok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Ha az egyik gyertya testzarlatos lesz, akkor mi keszteti az aramot a
> masik gyertya legresen valo kisulesre, amikor a zarlaton
akadalytalanul
> teheti ezt?
Szerintem nem lattad jol Gigi rajzat (vagy csak kotozkodsz ;-) )
Itt van megegyszer:
(Azt nem tudom, hogy tenyleg ilyen-e az A6, de semmi okom
ketsegbevonni)
o primer o
| |
| |
\/\/\/\/\/\/\/
==============
/\/\/\/\/\/\/\
| |
| szekunder |
| |
G gyertyak G
| |
| |
--- fold ----
A szekunder tekercsen folyo aram merre is tud folyni, merre zarodik
az aram_kor_? (csak egy zart hurok van: szekunder-G-G)
_Mindket_ gyertyan keresztul... a gyertyak tkpn. sorba vannak kotve,
lenyegtelen, hogy a kozos pontjuk eppen a test... (ezen a ponton sem
ki, sem be nem folyhat aram...)
Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
aramkorben...
> Amit ketsegbe vontam az a "fold fuggetlenseg" ( foldrol erosaramu
> rendszernel beszelhetunk, autonal _test_ van ), mivel minden
trafonal a
> gyertyan keresztul testelodik a szekunder tekercs. Akkor ugy
kerdezem,
> melyik az a trafo amelyik _nem_ fold fuggetlen?
Szerintem ez kicsit a "szo"rsza'lnak az o" hasogata'sa"... :-)
Szabatos definiciót nem fogok adni a foldfuggetlensegre :-), de
jelen esetben tekinthetjuk ugy, hogy az a foldfuggetlen szekunder
tekercs, amelyiknek ket kivezetese van, es ezek egyike sincs bekotve
semmi mashoz... :-)
Szoval nem a szokasos "autotrafo", ami (az elozo rajzhoz hasonloan)
igy nez ki (a szekunder egy kivezetese a 12V-on van):
megszakito
test- M -| |--------o+12V
o primer o
| |--|
| | |
\/\/\/\/\/\/\/ |
============== |
/\/\/\/\/\/\/\ |
| | |
| szekunder |--|
|
|
|
G gyertya
|
|
--- test
G.Laci
|
|