Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1388
Copyright (C) HIX
2002-02-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kezikonyv (mind)  9 sor     (cikkei)
2 va:ujra itt 2. resz (mind)  9 sor     (cikkei)
3 va: szakszerviz (mind)  20 sor     (cikkei)
4 va: par nap es... (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: gazturbina a kocsiban (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re[2]: Diesel vagy gaz (mind)  17 sor     (cikkei)
7 megint diszek, kicsit reszletesebben (mind)  79 sor     (cikkei)
8 Re: regi szep cucilista idok... (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Re: gumicsere (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Koko (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Tudna valaki otletet adni, hogy hol lehet talalni az Interneten autoszerelok
altal
hasznalhato kezikonyvet, barmilyen muszaki leirast? Mindenfele auto erdekel.

Koszi elore is

                Gazsi
+ - va:ujra itt 2. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A gyerek falfeher - A MOTOR ELDOBTA A VIZPUMPAT 
> ES BESULT. Egesz egyszeruen leesett a vizpumpa, ilyet 
> meg nem lattam

Elottem a kep, amint a szazas sprinterek elrajtolnak, egy
meg ottmarad allva, mert a startpisztoly hangjara leszarta
a laba szarat. Hu de ciki...
--
Meszaros Geza
+ - va: szakszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezutan megnezte az olajszintet is. Sok volt a motorolaj! 
> Kb. 4 decit le kellett engedni. 
> Arra lennek kivancsi, hogy altalanos az ilyen szintu munka 
> a szakszervizekben, vagy csak en vagyok peches?
Hidd el, hogy nem egyedi eset. Nem tudom, hogy mennyi
olaj kell az 1.4-es Ibizaba, de az Escortomba 3 es fel liter.
En viszem a 4 literes kannaba es nem egyszer, nem ketszer 
beletoltottek az egeszet. Az majdnem egy centi a max felett.
Es ezt nem egy helyen csinaljak. Csereltethetek en olajat 
barhol - ugyanezt csinaljak. Utana en szivtam le a nivopalca 
csoven keresztul. 
Most mar rutinszeruen kapom el a karjat es megallitom 3 
liter utan. Megnyugtatom, hogy majd otthon, fel ora allas 
utan szepen feltoltom a megfelelo szintig. Tiszteletem az 
ismeretlen kivetelnek, de a tobbseg olyan mint a tokom...

Biztosan ismeritek, hogy a "szoke holgy" ker a boltban
egy hosszabb nivopalcat, mert a regi nem er le az olajig.
--
Meszaros Geza :-)
+ - va: par nap es... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Csaba !
Ennek az egesz elmeny csokornak, olyan VD-s feelingje volt.
Foleg, ahogy a rendorrel uzetted magad.
Egy jobbra kirakott index nem lett volna jo megoldas ?
Ki kellett volna probalni.

> Azt hittem, kiesett a kerek, visszarakjuk aztan sipirc. 
Ez csak a kisvakondnak szokott bejonni a rajzfilmben.:-))))))
--
Meszaros Geza
+ - Re: gazturbina a kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1385-ban irta Nemes Marcus >:

>Fogash irasahoz kapcsolodan eszembe jutott, hogy par eve lattam
valami
>filmet kiserleti autokrol, de itt a kornyezetvedelmen/fogyasztason
volt a
>hangsuly. Az uzemanyagcella mellett foldgaz, napelem, stb., de volt
egy
>gazturbinas Volvo is a kocsik kozott (de lehet, hogy ez csak az
aramot
>szolgaltatta a villanymotornak, erre mar nem emlekszem).

Mad Max 3 Tina Turner kocsijan volt gazturbina,
Mad Max 2 a helikopteren Bogar motor.

UI: Tud valaki Diesel Wankel motorrol?

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re[2]: Diesel vagy gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1386-ban irta :

>>Gaz:
>>+ kornyezetet kevesse szennyezi (jobb eges miatt, csak CO2 van, es
NOx)
>>+ olcsobb az uzemanyag
>>+ tokeletesebb eges
>>+ olajcsereperiodus megno, nem higitja a motorolajat
>>+ biztonsagosabb (nyomasprobazott tartaly, femvezetek)
>**_Minel_ biztonsagosabb? 

Pl a Merci tartalynal. A per most is folyik.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - megint diszek, kicsit reszletesebben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A heten tobb idot toltottem a gyarban es elotol vegig tudtam kiserni a
Merci, Audi stb milliomosok szamara keszitett jarganyok diszeinek
gyartasi folyamatat.

Megegyszer leirom (reszletesebben) a gyartast.

1. Furnir preselese aluminium badogra. Ez 200-250 fokra felmelegitett
gepeken torteniik, az alura jon 7 kulonfele furnir es ragaszto lap. A
legfelso egy vulkannak nevezett hoallo papir ami az utolso reteg
furnirt vedi az egestol. Egy sajtolassal 1-10 disz keszul, nagysagtol
fuggetlenul. A Merci kozepkonzol, amibe jon a radio, hamuzo stb az egy
kulon technologia, tobb reteg furnir, kozejuk meg egy reteg alu badog
stb. Ezt a munkat fiatal lanyok vegzik, velemenyem szerint egyaltalan
nem nekik valo munka, en nem birtam ki tobb mint 4 orat abban a
melegben labon allni.

2. Csiszolas. A lakkozatlan darabokat sorra kezre veszik es
letakaritjak a nem odaillo reszeket, lecsiszoljak a szelet stb. Ez is
nagyreszt kezimunka, foleg a kozepkonzol eseteben csakis kezimunka,
egy embernek a napi normaja 12 darab konzoldisz. Csiszolas utan azok a
diszek amelyek muanyag patentokkal vannak felfogva atkerulnek a
froccsento szektorba. Nagyon erdekesek a muanyag froccsento matricak,
kulon tudomany egy ilyent elkesziteni.

3. Gitteles, hibak kijavitasa. Kezimunka, minden darabot kulon
szemrevesznek, kigittelik ott ahol a sajtolas soran a furnir
megrepedt, a hibakat furnirszinu festekkel takarjak el. 

4. Lakkozas. Tobb retegben tortenik, egyes darabokat meg alavetnek
valami oxidacios folyamatnak amely soran szebb szine lesz a furnirnak.
A lakkozo helysegben tisztasag, dupla ajtok, az egyik csak akkor
nyilik mikor a masik becsukodott, nehogy por keruljon be, feher
kezeslabasban a lakkozo munkasok. Nem birtam ott ulni tobbet 1 oranal,
elszedultem, az embereken nem volt semmifele maszk vagy valami mas
munkavedelmi eszkoz. 

5. Fenyeseites. Az egyszerubb daraboknal gepi munkalassal a
bonyolultaknal kezzel. Eloszor lecsiszoljak simara a lakkreteget finom
smirglipapirral aztan fenyesitik kulonfele kefekkel. A fenyesites
nagyban kezimunka, lattam par robotot is de nem mukodott egyik sem.

6. Maras. Ez gepi munka, a gepek mind modern, 4-6 marofejjel
rendelkezo masinak. A marofejek fordulatszama 10000 ford/perc folott
van, suritett levegovel vannak meghajtva. A kozepkonzol itt is kulon
reszlegnek orvend, ezt egy komplex mozdulatokat elvegzo marogep hozza
vegleges formara. A gepek mind szamitogep vezereltek, nem kis volt a
meglepetesem mikor egy uj gep monitoran "Enter password to log on
Microsoft network" felirat fogadott. Azert valami komolyabb operacios
rendszerre gondoltam. Ezen a reszlegen nagy zaj van, mindenki
fuldugokkal jar.

7. Maras utan a dragabb darabokra jon ragasztva a kromozott
muanyagdisz, ezutan mar a szortirozas kovetkezik szin, furnir szerint,
az utolso vizsgalasok a csomagolas elott.

Sajat velemenyek kovetkeznek:

Ahhoz kepest, hogy mennyibe kerul egy Mercedes, Audi, ujabban Toyota
Lexus RX (vagy mi a banat az az allroad verzio) es milyen nehez es
igenyes a munka a fizetes nagyon kicsi. Az emberek valosaggal felnek a
fonokoktol akik ugy jarnak le s fel a gepsorok kozott mint annak
idejen a galyarabok kozott a hajcsarok. Par munkas ram is szolt, hogy
ne acsorogjak, mert megszolitanak es akkor baj lesz. Persze
megnyugtattam oket, hogy nem lesz semmi bajom de azert segedkeztem en
is amit tudtam. Sehol nincs egy szek ahova leuljel, meg a hibajavitas,
gitteles is labon allva folyik, ez amint hallottam a fonok utasitasa
volt szerinte ulve nem lehet dolgozni. Eddig sirankoztam, hogy milyen
rossz sorsom van es tenyleg az, de a heten tapasztaltam, hogy a
pokoltol meg messze allok. Egy kicsit hasonlit az egesz a kubai
szivargyarakra, ott is szegeny emberek gyartanak gazdagoknak olyan
dolgokat amikrol a gazdagoknak fogalmuk sincs mennyi kin es szenvedes
aran lettek elkeszitve. Egy elhatarozasra juttam, tiszteletbol ezek az
emberek irant sosem fogok (egyelore nincs is honnan) olyan autot
vasarolni amin ilyen diszek vannak.   

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: regi szep cucilista idok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Buenos Dias Mindenki!
Szia A'kos!

1384-ben irtad:

> Erre meseltek, hogy egy ismeros rendelt egy Bentley-t, es a harom eves
> elojegyzes most karacsonykor telt le, amikoris kozoltek vele, hogy legyen
> meg turelemmel, ha szerencseje van, tovabbi ket ev mulva meg is kapja :-o
>
> Ezek a budos kapitalistak tudnak vmit, lehet, hogy a kovetkezo a
> cucialista munkaverseny lesz ? :-)

Figyelj ez egy Bentley, ezt ha ujjkent akarod megkaparintani, hat azt ki
kell erdemelni. Es ugyanugy, mint nehany mas marka becses termeket:
(Rolls-Royce, Morgan stb) Es ezekre egy szabaly vonatkozik: minnel re-
gibb annal dragabb. Foleg ha elerte "eletenek" 40-50 evet :)
Egyebkent ezt a nevesebb gyarak mar evtizedek ota teszik.

Adios: Attila.
+ - Re: gumicsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

pJ irja:
>Tavasszal erik nalam az ido egy gumicserere. A jelenlegi Michelin
>Pilot MxM 205/55R16, es most lattam egy erdekes akciot a neten,
>Pirelli P6000-est arulnak ugyanebben a meretben, eleg nagy engedmennyel:
>45 KHUF helyett 29.9 KHUF.
>Az ar jo, a Pirelli jol csengo nev... akkor hol lapul az atvagas? ;-)

    Miert kellene, hogy atvagas legyen? En is vettem mar a neten gumit,
az ar tenyleg barati volt, a gumi pontosan megerkezett, nem volt semmi
problema.
    Csak kivancsisagbol rakerestem az emlitett gumira azon a lapon, ahol
en vettem (http://www.acdpneus.fr : nemetul es angolul is van a lap, nemcsak
franciaul). Az eredmeny (205/55 R 16 -os meret):

Pirelli P6000 (H-s sebesseghatarral): 110.49 EU/db (~26e Ft),
Pirelli P6000 (W-s sebesseghatarral): 122.43 EU/db (~28e Ft),
Pirelli P6000 POWERGY (V-s sebesseghatarral): 122.43 EU/db (~28e Ft),
Pirelli P6000 POWERGY (W-s sebesseghatarral): 144.22 EU/db (~33e Ft),

Az arak AFA-s arak es nem akciosak.

    Udv:

    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Koko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002.02.21.s +0100, you wrote:
>Nem vagyok Alfa szakerto, igy nem is jegyeztem meg melyikben, de szep nagy
> > volt, az biztos :)
>166-osa van neki.

Es nyakig  usztam a vizben mikor kb 1 eve belement egy tocsaba.

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS