Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1808
Copyright (C) HIX
2003-04-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Hasznalt auto garanciaval vagy anelkul? (mind)  15 sor     (cikkei)
2 valto olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: ABS-lampa soka alszik el (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: villamos kutyuk (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: Teherbiras? (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #1806 (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Ingadozo alapjarat (mind)  18 sor     (cikkei)
8 eletronika (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Re: bo le (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: LE/liter (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: Fw: Duuurva (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Re:japan (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Hasznalt auto garanciaval vagy anelkul? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbiakat tapasztaltam, valahol Eszak-Magyarorszagon:
1. C...... markakereskedes es szerviz: termeszetesen arulnak sajat 
markaju hasznalt autot, akar 2-3 eveset is. Viszont a hasznalt 
autokhoz garanciat _nem_ adnak. 
2. S..... markakereskedes es szerviz ujsagban olvashato reklamja 
szerint a 2-3 eves autokat frissen atvizsgalva, szervizkonyvvel es 
_1 eves garanciaval_ adjak. 

Az 1. eset szamomra meglepo. 
Masoknak mik a tapasztalatai? Ez a garancia dolog vajon mitol fugg? 
Markatol vagy kereskedotol? Vagy is-is?

Udv,
Szegedi Ga'bor (gaborsz at tin.it, http://gszegedi.freeweb.hu)
Egy jatekos nem valtoztathat meg szabalyokat (Brody J.)
+ - valto olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. a Tarsasagnak !

Kerdezni szeretnem valaki hozzaerto szemelytol hogy kell-e az en valtomban
olajat cserelni ?  A gep 1 Astra caravan 1.6 16v es asszem 96 vagy 97
oktoberi, eddig belenyomtam komoly 66000 km-t .
Mivelhogy itt Kanizsan ( Vajdasag ) es kornyeken nincs normalis Opel
szerviz, igyhat az olajcsereket meg a fekbetetellenorzeseket magam vegzem. A
Szegedi szervizt nem tudom es nem is akarom megfizetni.
Minden jot nektek !

Karácsonyi József
hatetepe://solair.eunet.yu/~seppy
+ - Re: ABS-lampa soka alszik el (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az hibara utal, hogy egy ejszakai allas utan inditva az ABS-lampa csak 
 >kb. 1 perc utan alszik el?

  >Ed
------
IGEN!! Valoszinuleg a huzamosabb allas alatt elengedi a 
hiraulikanyomast. Indulaskor addig vilagit a lampa amig a szivattyu 
visszakuzdi a nyomast az eloirt ertekre. ( amig vilagit a lampa nincs ABS!!)

Udv,   Triznyak
+ - Re: villamos kutyuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :  [Hungary]
 >>Aha. Nekem pl. az nem tetszett egy ismeros Mitsu Coltjaban,
 >>hogy az elektromos tetoablak
 >>meg az elektromos ablakok csak ugy mukodtek, hogy benn a slusszkulcs.

 >Kepzeld el azt, hogy kocsi lezarva, es benyullnak egy "bottal", 
 >megnyomjak az ablakleeresztot, es szabad a preda...
 >A'kos
--------
Igenyesebben kivitelezett autoknal mukodik az ablak ill. a tetoablak
"slusszkulcs" nelkul is, ha legalabb egy ajto ki van nyitva!
Pl. BMW, MB, Opel Omega  (ezekbol sem az osszes tipus!!)

Udv,   Triznyak
+ - Re: Teherbiras? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :  [Hungary irta.
 >>>Ja meg a japcsik ugy kiporzcioznak mindent, ami forog zakatol stb
 >>>alkatresz az a terherbirasuk felso hataran dolgozik, mig egy nemet
 >>>autonal van meg tartalek.


 >Hogy neked nincs tapasztalatod Japan autoval az Sicher.
 >Richie
 >Galant
------
A "japcsik" kiporciozzak, es a nemetek is, meg az amerikaiak is!
A kulonbseg abbol adodik hogy eltero elettartamra keszulnek a kocsik.
A japan gyartok,(sajat bevallasuk szerint)atlag 7eves elettartammal 
szamolnak. Ami ehhez kell az az utolso szemig benne is van az autokban.
(altalaban olcsobbak is az europaiaknal!)

A nemet autok hosszabb idore keszultek valaha, a maiak viszont egyre 
kozelednek a japanokhoz. (kenyszeru uzletpolitika) Valoszinuleg mar 
ezekben sincs akkora "tartalek".

Az USA kormanya szeretne bevezetni egy torvenyt, miszerint a torveny 
bevezetese utan forgalomba helyezett autok 8eves korukig lennenek 
hasznalhatok. Utana zuzda! Ezert elvarjak a gyaraktol hogy olcso autokat 
gyartsanak.(Kevesebb energia felhasznalassal, kevesebb, ujra 
hasznosithato anyagbol, kisebb motorokkal, "alacsony" fogyasztassal)
A 8eves hatar konnyeden teljesitheto "tartalekok" beepitese nelkul is
biztonsagi szempontokbol. Ha 20evre keszul az auto akkor viszont 
jelentos tobblet anyagra van szukseg a karosszeria biztonsagossaganak 
megorzesehez. (Korrozio, anyagfaradas)Ekkor pedig a tobbi alkatreszt is 
maskent kell meretezni.
Ez a dolog meg a Clinton idejeben volt vita targya, hogy bevezetik-e azt 
nem tudom. Akkoriban 2007-2008 tajekara terveztek.

Udv,  Triznyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1806 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Fekbetet kopas:
> Mult heten voltam az autoval 75e-es szervizen. (majdnem 3 eves Swift)
> Nem kellett fekbetetet cserelni.

Egyre erosebb az az erzesem, hogy leginkabb az egyes markaszervizeken
mulik, elegedett-e valaki az autojaval. Nem "A" markaszervizeken, hanem
azon, ahova eppen hordjuk. Mert nalam pl. annak idejen a Suzin 60e
-nel azt mondtak, hogy kopastol fuggetlenul le kell cserelni :-(.

Szervizre visszaterve: ha teszem azt 5 ev alatt egyszer van baja, de a
javitas 3 hetig tart es nem adnak csereautot, en azt a kocsit eladnam,
mert ez nem hianyzik. Ha gyakrabban van apro hiba, de "on the fly"
megcsinaljak, meg kevesbe zavarna.

Yff
+ - Re: Ingadozo alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> Mi a velemenyetek a kovetkezo jelensegrol: meleg motornal, miutan 
> uresbe teszem vagy ha gyorsitas utan kinyomom a kuplungot, a 
> fordulatszam leesik kb. 400-ra, majd 2-3 masodperces ingadozas utan
> szepen beall a megszokott 750 koruli ertekre.
> Tapasztaltatok hasonlot? Mivel lehet a gond ? Az auto egy 1.4-es 
> Nissan Almera.

Nekem detto ugyanez volt az XM V6-ommal. Nalam a megoldas a kipufogo 
meghegesztese lett, mert volt egy lyuk a lambda-szonda elott, ahol 
rendesen kifujt (ill. volt egy lyuk hatrebb is, de az nem befolyasolta 
ezt a jelenseget). A hegesztes ota semmi ingadozas nincs, tokeletes az 
alapjaratom (no, meg csendesebb is az auto :)

Udv.,
Zoli
XM 3.0 V6
+ - eletronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

**> Felado :  [Hungary]
**>Aha. Nekem pl. az nem tetszett egy ismeros Mitsu Coltjaban,
**>hogy az elektromos tetoablak
**>meg az elektromos ablakok csak ugy mukodtek, hogy benn a slusszkulcs.
**Kepzeld el azt, hogy kocsi lezarva, es benyullnak egy "bottal", megnyomjak
**az ablakleeresztot, es szabad a preda...

Hali!

Egy megoldas: pl 1200 LADA 1980-as: ugy is ki lehetett venni a slusszkulcsot
hogy kormanyzarban volt a kocsi meg olyan allasban is hogy nem. Na, ennek
mintajara meg lehetne EGYSZERUEN oldani hogy ugy is kivehesd a
slusszkulcsot, hogy legyen aram az elekrtomos ablak/tetoablak/kp zarnak
meg ugy is hogy ne... Szerintem pofon egyszeru, azt nem tudom hogy
esetleg van-e ilyen auto most is...

Udv!

GERI
+ - Re: bo le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 26 Apr 2003  wrote:

> gyursulas jobb volt mint egy 737-esen. Tenyleg a tudombe ugrott a gyomrom,
> aztan csak kapkodtam a levegot meg vigyorogtam.

240 pacitol? hmm, hogy gyorsul az 0-100-ra pl? (mer en tudom a 737eset
:-) ).

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Re: LE/liter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 26 Apr 2003  wrote:

> >Irtatok itt mindenfele 150-200 LE/liter tejesitmenyekrol
> >motorkerekparoknal. Valaki ertelmes elmondhatna, hogy hogy a
> >kukiba hoznak ki ennyit azokbol a mocikbol??
>
> 14000-et porog. Ugy.
> Udv,
> vd

jaja :-) volt valami ~600 kobcentis wankel motoros mazda 250 paci koruli
teljesitmenyt adott le 23000 rpmen...

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Re: Fw: Duuurva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 26 Apr 2003, Szakacs-Vass Sandor wrote:

> Mivel ketten is bekuldtetek ezt, annyit megjegyeznek hogy en meg sehol nem
> lattam olyan belso utasitast ahol az utasitast kiado szemely neve nem
> szerepel. A helyesirasi hiba csak ront a helyzeten, valamint az a korulmeny

En lattam mar. Akkor most? ;-)

> is hogy peldaul az utolso auto a lista szerint egy fekete Polo, az
> ekormanyzat szerint pedig egy vilagosszurke Szuzuki.

Az erdekes, anno mikor vegigneztem stimmelt mind.

> Arrol mar nem is beszelve hogy ha igaz lenne, mar reg beperelte volna a kft-t
> valamelyi (az osszes?) erdekelt autotulajdonos.

Bwahahahahaha. Es mivel? ;-)

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Re:japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az mar nem a Suzuki, mert kozepre raktak a Suzuki muszerfalat,
Hogy te mekkora egy kocsog vagy....
> hogyha vezetsz, nehogy az uton tudd tartani a szemed. Jo megoldas,
Igazad van jo megoldas, es nem is zavaro, KI KELL PROBALNI, hogy megtudd !
> gratula. Remelem filmet is szoktal nezni a kozepso kivetiton vezetes
Nem nem szoktam, csak a terkepet, ha ismeretlen helyre megyek
> kozben. Persze ez mar olyan ultramodern, hogy vezet is magatol, mert
> japan.
Nem nem vezet magatol....
>
> Azert az erdekes, hogy Japanban aki ad magara, az nyugat europai
> kocsival jar. Itthon eleg sok kinait latok (mondjuk azok nem japanok),
Aki meg itthon ad magara, az japan kocsival jar, igy nem kell a szervizben
orakat, napokat ucsorognie....

Summer

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS