Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2003
Copyright (C) HIX
2003-11-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: HelpLUCAS adagolo...baj van (mind)  40 sor     (cikkei)
2 re: re: re: 5 henger (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: teli gumi (fwd) (#2000) (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Kotelezo (mind)  18 sor     (cikkei)
6 RX8 Revolution (mind)  71 sor     (cikkei)
7 Hasznalt auto vasarlas menete osszegyujtve (link-kel) (mind)  11 sor     (cikkei)
8 teligumi :) (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: Help_LUCAS-adagolo (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: HelpLUCAS adagolo...baj van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.
Kedves Dani ezt tudom ajanlani neked !

>sajnos a hivatalos Mitsubishi szerviz javitasa
utan nem sokkal teljesen felmond
>ta a szolgalatot az adagolo. Nem tudtok segiteni,
hogy hol tudok hasznalt, vagy >utangyart
>ott alkatreszt kapni? Megvan az adagolo szama es
tipusa is. R844B033A / F8QLTN0

Sajnos utangyartott adagolo nincs. De tudok neked
egy nagyon jo szervizt ajanlani. Az adagolo a
Diesel auto lelke ezert olyan sokba kerul. Itt
talan kaphatsz felujito adagolot is !

Nyiri Diesel KFt.

Budapest. 1021.
Budenz. út. 4/ b
Telefonszamom sajnos a regi, valszeg azota 3x
megvaltozott !

Diesel adagolok javitasa es szervize.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímtzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E- gyujti kaphato
http://kep.tar.hu/budaivar
+ - re: re: re: 5 henger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> 5 henger:
A 4-6-8 hengeres negyutemu soros motor tomeg kiegyensulyozasa szinte
onmagaban megoldott. (azonos tomegek mozognak egymassal ellentetes iranyban)
A 3-5 hengeres eseteben sokkal nehezebb, ill. lehetetlen a kiegyensulyozas.
Az 5hengeres esteben viszont, bizonyos furat/loket viszonyok mellett,
elmaradnak a paros hengerszamuakra jellemzo rezgesek, az ugynevezett
karosfordulatszamok. Ez kulonosen elonyos diesel motorok esteben.

Ma is keszulnek 5hengeres motorok, pl. Volvo, Mercedes

<<<<

3 hengeres is akad bőven, hasonló előnyök miatt mint az 5 hengeres, ha az
alacsony fordulatokon sikerül kiegyensúlyozni, akkor nagyobb fordulatokon
minimálisak a kiegyensúlyozatlanságból adódó rezgések. -Éppen ezért, no meg
a kedvezőbb hatásfok miatt sok fűnyírómmotor (1200ccm alatt) 3hengeresnek
készül.

Amióta számítógépvezérlésű megmunkálógépek vannak, azóta nem jelent gondot
akárhány hengert sorbarakni, csak mexokás a páros hengerszám, 6 henger
fölött meg a job helykihasználás miatt ávtalában V -ben gyártanak-itt
alaapvetően mindkét sorban egyenlő hengerszámnak kell lennie.

Tamás
+ - Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

  Szerintetek erdemes javittatni egy olyan szelvedot, amin 3 db csillag 
alaku, 4-5 mm atmeroju kavicsfelverodes okozta repedes van, vagy 
inkabb vegyek egy bontott szelvedot ? Az egyik mar rajta volt, mikor 
hasznaltan vettem a kocsit, a masik kettot (egymastol ugy 8 mm-re 
vannak) a napokban sikerult beszereznem. Nem tudom, hogy a 3 
repedes javittatasi ara milyen aranyban van a bontott szelvedovel, es 
a csere koltsegeivel (meg hogy melyik lesz a megbizhatobb). Ha a 
javittatas erne meg, akkor tudtok olyan helyet, ahol ezt megcsinaljak ?

  A masik, hogy az akksim ezt a telet mar nem fogja kibirni, tudtok-e 
valami olcso helyet, ahol 55Ah-s 4-5 evig mukodo savas akkut lehet 
venni (es a regit ott le lehet adni)?

A segitseget es a tanacsokat elore is koszonettel,

Gabor

BMW 318i E30
+ - Re: teli gumi (fwd) (#2000) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az utobbi 1-2-x evben az ADAC, Auto Zeitung es nem tudom meg milyen
> tesztek gyoztese a Pirelli. Az en autoimon Pirelli Snowcontrol 190 van,

Nézd meg jobban azokat a teszteket! A Pirelli a 2003-as ADAC tesztben
185/60R14 méretben 10 téli gumi közül a hetedik helyezett. 195/65R15
méretben 14 téli gumi közül a tizenkettedik. 225/45R17 méretben 6 téli
gumi közül a hatodik (de ebben a méretben minden típus rosszul szerepelt,
csak ,,korlátozottan ajánlott'' minősítést kapott az összes).

Ha már itt tartunk, a ,,különösen ajánlott'' minősítést kapó gumik az
alábbiak:
185/60R14: Michelin Alpin A2, Semperit WinterGrip, Bridgestone Blizzak
LM18, Vredestein Snowtrac 2
195/65R15: GoodYear Ultra Grip 6, Michelin Alpin A2, Dunlop Winter-Sport
M3, Maloya Cresta 220, Bridgestone Blizzak LM18

Ed
+ - Kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talán a legautentikusabb forrás a 2004-es KGFB-díjakra a Mabisz weblapja -
lenne, ha frissítenék. De még mindig csak az ideieket tartalmazza :-(

Végeztem néhány próbakalkulációt. Úgy találtam, hogy (szerencsére) a KÖBE
már általában nem olyan alacsony díjakkal dolgozik, hogy sokaknak megérje
őket választani.

Megjelent a Posta is a KGFB-piacon, de elég drágán. Nem valószínű, hogy
sokan váltanának rájuk. Jellemző, hogy a weblapjukon egy szó sem esik
erről a szolgáltatásról.

Végül a fekete bárány: a MÁV biztosítóegylete. Csillagászati árak -
két-háromszoros a kedvezőkhöz képest, sokféle kategóriában. Ki az aki őket
választja? Nem csodálkoznék, ha lenne pár MÁV-tulajdonú káefté, amelyek
vezetői ,,véletlenül'' szerepelnek az egylet vezérkarában is...


Ed
+ - RX8 Revolution (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Az auto
>februarban erkezik, amit sajnos meg ki kell varni, de decemberben
(ahogy az
>elso modellek megerkeznek az orszagba) mar lehetoseg lesz vezetni.
:-p
Szombaton elmentem tesztvezetni.
Az auto az RX-8 231 LE-s valtozata volt.
Mar egy hete mondtam becses nejemnek, hogy szombat 4 orara megyek
vezetni, es ha van kedve hozza, eljohet velem, de akkorrra legyen
szives semmi programot ne szervezzen, szeretnek 10 perccel elotte ott
lenni, hogy nyugodtan be tudjak allitani mindenfelet a kocsin (pl a
satnav is erdekelt), mielott utnak eredunk. (es a kereskedo mondta,
hogy csak fel orat tud adni, mert zarnak)
Kettokor kozolte onagysaga, hogy fel negyre megbeszelt egy idopontot,
megyunk zongorat venni a gyereknek, de ne aggodjak, negyre odaerunk a
mazdahoz.
Negy elott tiz perccel aztan indultunk is a zongoraboltbol, es negyed
ot utan (sikidegen) meg is erkeztunk.
Persze az osszes kereskedo ugyfellel volt, ugyhogy 10 perc alatt meg
jobban felhuztam magam, es megfelelo tesztvezeto hangulatba
ringatodtam :-(.
Szerencsere igy is sikerult 35 percet autokazni, de persze csak az
autot tudtam kiprobalni, az elektronikus vackokat majd legkozelebb :-(
Szoval akkor az elmenyek :-)
a digitalis sebessegmero mar kezdettol fogva idegesitett (nem tudom ki
hogy van vele, de en a sebmerore odapillatani szeretek, nem egy
masodpercet elvesztegetni a szam leolvasasaval es ertelmezesevel)
A kocsinak gyonyoru hangja van, nem hasonlit a negyhengeresek
zorgesere sem a 6-8 hengeresek brummogasara, talan a legjobban egy
nagyon mely hangu centrifugara hasonlit, amely nagyobb fordulaton sem
hangosodik fel tulsagosan.
Valojaban a diszkret csipogas figyelmeztet csak, 8500 fordulatnal,
hogy valtani kene :-)
Az auto nagyon jol megy (bar egyszer ramszolt a kereskedo, hogy ha
lehet kisse lassabban :-) ).
Viszont nyomatek alacsony fordulaton elegge hianyzik, kettesbol valo
indulas ellen tiltakozott (aztan a kereskedo is ramszolt, hogy legyek
szives egyest is hasznalni, ugyhogy csak egyszer probaltam meg)
Apropo, nem tud vki vhol egy nyomatek/teljesitmeny abrat, a kereskedo
nem igazan tudott szolgalni vele.
A fek nagyon jo  (vmelyik katalogusban 37m-t irnak 100km/h-rol, de
nekem ez nem mond semmit, tud vki esetleg osszehasonlito adatot
mondani, mas autoknal ez mennyi ?).
A valto kellemes rovid uton jar, bar a hat sebesseg kozelseget szokni
kell.
Sajnos a kezifek a kardanbox jobb oldalara kerult attol fuggetlenul,
hogy jobbkormanyos autorol van szo, igy parszor azzal akartam
sebesseget valtani, ami kisse zavaro.
Egyszer megprobaltam macskakoves korforgalombol nagy gazzal, nedves
falevelekkel boritott betonutbol keszult kijaratnal egy hirtelen
kormanymozdulattal kihozni a kocsit a sodrabol, de a kereskedoo csak
vigyorgott mellettem, hogy erre talan van eselyem, ha kikapcsolom az
elektronikus segitseget :-)
Hatul a gyerek pampogott, hogy nincs eleg helye a labanak (eleg mely
ulesek vannak, es neki rovidebb a combja mint egy felnottnek, tehat a
laba ha vizszintesen van, akkor nem fer el rendesen az altalam szinte
teljesen hatratolt ules mogott - persze o ahhoz van szokva, hogy az
anyosules a volvoban teljesen elol van, es nyujtozkodnia kell, ha
rugdalni akarja az elso ulest :-) ).
A masik megjegyzes hatulrol az volt, hogy elegge raz az auto tul
kemeny a futomu :-o, viszont nagyon dicsertek, hogy mennyire kenyelmes
:-).
Mivel meg nem egeto az autocsere, meg akarom varni amig kijon a
Saabaru (es azt is kiprobalni), meg egy tvr cerberat is megneznek, es
utana dontok  :-)

A'kos

--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos
+ - Hasznalt auto vasarlas menete osszegyujtve (link-kel) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Osszegyujtottem a tanacsaitokat a valamint a web-en talalt infokat, valamint
nehany szajhagyomany utjan terjedo megszivlelendot hasznalt kocsi vasarlas
temakorebol. Ha erdekel, nezzetek meg, ha velemenyetek van, irjatok meg.

Nem masolom be, mert eleg hosszura sikerult. Az eleresi cime:

http://ccsimple.freeweb.hu/HasznaltAutoVasarlas.html

Koszonettel, Jozsi
+ - teligumi :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orommel jelentem be, hogy a hetvegen megvasaroltam a teli-gumi
garnituramat, raadasul nem "ratyi" Daytont, hanem Toyo Snowprox -ot,
nehogy valakinek itt szurja a szemet :)))
Egyebkent ajanlom mindenkinek figyelmebe a legutobbi
Auto-Piacot, illetve Auto-Motort, ugyanis a Barum Polaris2 -jet 
tesztelgetik benne, ahogy olvasom eleg jo eredmenyekkel.

Enyhe telet, es osztrak vendegmunkas nelkuli utakat kivanok mindkinek.

Udv,

K.G.
+ - Re: Help_LUCAS-adagolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Dani!

Nem biztos, h segit rajtad, de volt regebben egy LUCAS-dieselszerviz a Bp. Foga
rasi ut 195. alatt,(220-8664),
illetve tudom ajánlani a Csomad-on levo adagolosokat
(06-28/366-674).

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS