Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2281
Copyright (C) HIX
2004-08-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hetszemelyes egyteruek (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Re: re: uj tema, elsosegely (mind)  33 sor     (cikkei)
3 re: elsosegely tanfolyam (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Re: Re: ford markaszerviz (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Meg tobb gyujtas (mind)  95 sor     (cikkei)

+ - hetszemelyes egyteruek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello

direkt tapasztalatrol nem tudok beszamolni, de par hete egy kiallitason 
korbetapogattam a Mitsubishi Grandist. sajnos kiprobalasra nem volt 
lehetoseg, de annak alapjan, amit lattam mindenkeppen erdemes 
szamitasba venni (ami engem illet: nekem csak ez kell !!! ). a dizajn 
izles kerdese, szerintem gyonyoru, rengeteg hely van benne 
(termeszetesen), a kozepso ulessor elore-hatra tolhato (kulon-kulon 
is), leghatul is teljes erteku ules van, en atlagos meretu embernek 
tartom magam (177cm) es teljesen hatra tolt kozepso ulessor mogott 
siman elfert a terdem, csomagter is marad (persze azert nem annyi, 
ami egy 7 fos csaladnak 2 hetes nyaralasra elegendo lenne). a ket 
leghatso ules egy konnyu mozdulattal eltuntetheto a csomagter 
padlojaban (teljesen sik lesz). aki eddig ment vele, mnd azt mondta, 
hogy a mozgasa inkabb kombi erzetet kelt, nem "egyterusen billeg".
jelenleg csak egy motorral kaphato (2.4-es benzines, 163le), tavasszal 
jon egy 140le-s 2.0 turbodizel. felszereltsege alapbol "fullextras".

en beleszerettem, alig birtam kiszallni belole. amint tudom, kiprobalom.

robi
mg 1.8td
+ - Re: re: uj tema, elsosegely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szoval valaki irhatna par sort, hogyan mentsuk meg
>autostarsunkat a bajban cimszo alatt...
Itt egy jo link, ha valaki utana akarna olvasni az
elsosegelynyujtasnak:
http://www.medi-centrum.hu/articles?cid=71

Csak az aprobetus reszben jegyzem meg, hogy bar
Europaban, hagyomanyosan, probalunk segiteni ilyenkor,
Amerikaban ezzel az emberek mar nem foglalkoznak, illetve
nem mernek foglalkozni, mert ha esetleg maradando
egeszsegkarosodast okoznak, akkor a megmentett elete
vegeig fizethetik a karteritest:-((

Ugyanakkor jussanak eszunkbe Antoine de Saint-Exupéry
szavai is Kishercegbol:(amit ugyan a roka a
megszeliditesre mond, de szerintem a megmentett
eletre is igaz):
Ha megmentesz valakit, akkor utana felelosseggel
tartozol erte. Amivel nem azt akarom mondani, hogy
hagyjuk magara a serultet, hanem hogy jol gondoljuk
meg, kepesek vagyunk-e a szakszeru elsosegelyre, vagy
inkabb tovabb artunk.

A klasszikus vicc:
Egy ficko motoros bordzsekijen elromlik a cippzar,
ezert, hogy ne leffegjenek a szarnyai, forditva
veszi fel es ugy motorozik.
Sajnos baleset eri, es a kierkezo mentosoknek meseli
az elsosegely nyujto:
- A baleset utan ugyan  meg nyoszorgott, de amiota
visszaforditottam a fejet a helyere, elcsendesedett.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 62.167.117.255)
+ - re: elsosegely tanfolyam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Triznyak kerdezte:
>Tanitanak ott ertelmeset, hasznalhatot?
==========

Bar tuti nem en vagyok a legkompetensebb itt a
temaban, de mivel a tanfolyamot anno en is elvegeztem,
azert reszben tudok valaszolni.
Amikor tiz eve megszereztem a jogsim, egy mentos tiszt
volt az oktatonk, aki probalt nem tankonyvizu dolgokat
sulykolni a fejunkbe. Volt egy kissebb tankonyvunk,
ami akar iskolai tananyag is lehetne, ugyanis a
mindennapi eletben elofordulo balesetek hazi szintu
kezeleset reszletezte. 
A oktatonk termeszetesen a kozlekedesi balesetekbol
adodo serulesekre helyezte a hangsulyt, azokbol is
inkabb azt probalta gyakoroltatni, hogy hogyan
'keszitsuk elo' HELYESEN a serultet mig a mentosok
kiernek: kocsibol kiszedes, verzes elallitas, stabil
oldalfekves, meg hasonlok. Tobbet nem is nagyon
ajanlott a mezei usereknek, mivel konnyen nagyobb kart
is lehet tenni (pl: egy gerincserult mozgatasaval),
mint amennyit hasznalunk. (Nyilvan minden eset mas,
van amikor lehet, keretik nem belekotni) Ami hasznos
dolog es me'g remlik pl.: hogy hogyan kell motorosrol
_helyesen_ lehamozni a sisakot. Arra mar nem
vallalkozom, hogy pontosan le is irjam, de biztos van
itt vki, akinek frissebb emlekei vannak a dologrol!:)
Neha komolyan beulnek egy-egy ilyen tanfolyamra
ismetleskepp, mert 10 eve utan, elesben siman
lefagynnek a mentok hivasa utan...

Udv,
Peter


=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
+ - Re: Re: ford markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a szervizekben mindig ki kell kötni, hogy miert hajlando fizetni az ugyfel, es 
mikor kell a belegyezeset (ujra) kikerni.

Nekem a Porsche M5-tel van ket rossz tapasztalatom.
Eloszor egy Golf IV-ben akartak egy garancialis szerviz alkalmaval egy kiegett,
 200 Ft-os visszajelzo led miatt egy panelt kicserelni tobb tizezer Ft-ert, es 
minap meg a Passatom garancialis szervizenel akartak elso es hatso fekpofakat c
serelni. Elotte megneztem, meg 15-20 ezer km-t biztosan kibir. Mikor megkerdezt
em az ugyintezot, hogy miert kellene kicserelni, mert ott a visszjelzo lampa a 
muszerfalon, es az nem vilagit, csak hebegett-habogott.

Egy a biztos, - oda tobbet kocsit nem viszek szervizeltetni, es ott soha tobbet
 nem veszek uj autot sem.

Ennyin mulott. Talan tanulnak belole.

Koli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gprs20.vodafone.hu)
+ - Meg tobb gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tovabbi felreertesek es hitetlenkedes elkerulese
>> erdekeben feltettem az A6 kapcsolasi rajzanak
>> reszletet
>Ki volt hitetlen?

Hat, szerintem onnan indult az egesz vita hogy mikor en eloszor 
irtam a ket gyertya a szekunder ket vegen gyujtokorrol erre te azt mondtad

hogy ezt a megoldast nem szokas hasznalni mert ebben az esetben ha az 
egyik gyertya rovidzaras lesz akkor megall a masik henger is. Mi ez ha
nem hitetlenkedes :-)? 

>> Meg az is lehet hogy egy negy hengeres motor eseten
>> egyenletesebb a motor jarasa ha csak ket henger megy
>> harom helyett, hiszen a maradek ketto legalabb
>> szimmetrikusan jar.
>Azert az valoszinutlen, hogy ket hengerrel jarva
>jelentosen
>megemelkedjen a fordulatszam a harom hengerhez viszonyitva.

Jogos, ebben igazad van. 

>> Na jo. Akkor meseld el nekem hogy a te ertelmezesed
>> szerint hogyan zarodik a szekunder tekercs
>> aramkore?........ (elvileg esetleg az akkun
>> keresztul, de ebbe inkabb ne menjunk bele).
>Gyakorlatilag pedig itt van a kutya elasva!!!!
>
>> Tehat az aramkor a Szek. tekercs gyertara meno vege
>> - gyertya - test - kondenzator - szek tekercs also
>> vege koron zarodik.
>Akkor meselj Te is nekem. :-P Ha nincs rajta a
>kondenzator, mitol
>mukodik tovabb?
>Mert bizony akkor is mukodik! ( marmint az aramkor. A
>motor nem, vagy csak alapjaraton)

Na jo, akkor menjunk bele :-). Igen, az akkumulatoron keresztul is kepes
zarodni a szekunder aramkore, es ezert jar tovabb a motor a kondi nelkul
is (ugy-ahogy). Azonban szerintem az akkumulator nagyfrekvencias belso 
ellenallasa, azaz a hirtlelen felfuto gyujto arammal szembeni ellenallasa 
korantsem annyira alacsony mint ahogy azt megszoktuk. Viszont a 
kondenzator nagyfrekvencias ellenallasa (impedanciaja) nagyon alacsony, 
szerintem alacsonyabb mint az akkue. Az a franya aram meg arra szeret 
menni amerre konnyebb neki. Tehat abban igazad van hogy az akkun at is 
kepes zarodni a gyujtokor, de szerintem normalis esetben a gyertyan 
atfolyo aram nagyobb resze a kondin at folyik vissza a szekunderbe. Ehhez 
hozzateszem  hogy ez az en hipotezosem es nem vagyok teljesen biztos benne

hogy tenyleg igy van. Erdekes lenne kimerni egyszer. 

>> Attol, hogy a 12V-ra megy, meg kap testet. Az
>> akkumulator belso ellenallasa, figyelembe veve a
>> szikra idotartamat, gyakorlatilag nulla. Igy ott a
>> test az aksin keresztul.
>Ez annyira evidens, hogy fel sem merult bennem az
>emlegetese.

Akkor mar csak az nem vilagos hogy miert magyaraztal valami olyasmit
hogy a hagyomanyos gyujtokor szekunder tekercse is foldfuggetlen :-). 

>> Ezt en nem ertem :-(. Ha van 2 zseblampaizzo
>> sorbakotve (2 gyertya) egy zsebtelepen (gyujtotrafo
>> szekunder 2 vege) es az egyik izzot rovidre zarod
>> nem vilagit a masik?
>De, vilagit, majd valoszinuleg kieg a dupla feszultseg
>miatt. Es itt elkepzelheto, hogy a Marky altal is emlegetett
>beepitett vedelem a megoldas kulcsa. Zarlat eseten a vedelem letiltja a
>mukodest. ?

Nem igazan ertem hogy ebben mi lenne a logika. A gyertyanak semnmi baja
nem lesz a nagyobb feszultsegtol ha a masik rovidzaras lesz. 
Igazabol nem is kap nagyobb feszultseget mert igazabol ugyis csak addig no

a gyertyan levo feszultseg amig kialakul az iv, utana azonnal leesik 100 
volt ala. A trafonak meg megint mindegy, sot igazabol a trafonak az a jobb
ha csak egy gyertya van a korben mert igy effektiv fele akkora a 
szikrakoz, hamarabb atut az iv, es igy kevesbe novekszik a feszultseg,
tehat kisebb a belso atutes veszelye. Az iv (szikra) aram meg igyanakkora
marad akkor is ha csak egy gyaerta van a korben, ugyhogy ez megint 
nem bantja a trafot. 
No meg ember legyen az az elektropnika a talpan amelyik a primer oldalrol
nezve ki tudja talalni hogy a szekunder koron az aramnak egy 
millimeter (egy gyertya) vagy eppen ket millimeter (ket gyertya) 
szikrakozon kell atutnie, es ennek fuggvenyeben letiltsa a gyjtast
ugy hogy soha nem hibazik. 
Szerintem abban az esetben ha mindket henger megall amikor az egyik 
gyertya rovidzaras lesz talan arrol lehet szo amit mar valaki emlitett
hogy a gyartyak parhuzamosan vannak kotve. Valoszinuleg ez is 
mukodokepes mert a ket parhuzamosan kotott gyertya kozul a
surites alatt levo hengerben levo gyertya gyujt mivel a 
nagy nyomas miatt kiseebb az atutesi szilardsag. Habar nem tudom hogy a 
gyakorlatban tenyleg alkalmaztak-e ezt a magoldast. 
Udv,
Gigi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS