Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2401
Copyright (C) HIX
2004-12-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Re: Draga diesel (mind)  14 sor     (cikkei)
2 mi a teli gumi jele? (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Hogyan lathato a teli gumi es nyari gumi kozti kulonbse (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: re: re: elso autot vennek (mind)  125 sor     (cikkei)

+ - Re: Re: Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözöllek!

Nekem is az általad használt A6 2.5 V6 150Le.-s gépjármüvem van.
Az lenne a kérdésem, hogy át lehet-e alakítani 180Le.-re?
Valóban alapvetően u.a. a motor, mint a 180Le.-sé?
Mit kell kicserélni rajta?
Porlasztócsúcsok, és a Turbó elegendő?
Lehet valami baj a csere miatt?

Köszönöm válaszod előre is!
Sándor
)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl1-213.134.24.118.keystone.hu)
+ - mi a teli gumi jele? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

honnan lehet megtudni, hogy az autohoz adott gumi
az teli, nyari vagy negy evszakos gumi?

Van valami jel, vagy azonosito, ami alapjan eldontheto?
Vagy higgyek a szerelonek, aki ranezesre mond valamit,
de azt nem, hogy mi alapjan mondja?

Bence
+ - Hogyan lathato a teli gumi es nyari gumi kozti kulonbse (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

honnan lehet megtudni, hogy az autohoz adott gumi
az teli, nyari vagy negy evszakos gumi?

Van valami jel, vagy azonosito, ami alapjan eldontheto?
Vagy higgyek a szerelonek, aki ranezesre mond valamit,
de azt nem, hogy mi alapjan mondja?

A gyari meretrol ennyit tudok:
165/60R13 4,5-6,0 528
Weben keresgelve "atszamito tablazatokat" talaltam,
de engem nem a felni, hanem a gumi erdekel.

Azt honnan tudom meg, hogy milyen gumi van rajta?
A szerelok hummogesebol mar elegem van. :-(

Bence
+ - Re: re: re: elso autot vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ennek ellenere en most megproballak meggyozni 
>teged arrol, hogy szerintem a Samara igenis jo auto! 

Szamaraban se kapni normalis darabot 200-300e korul,
esetleg ha nagyon meg van szorulva a tulaj. 
Ennyiert olyanokat lattam, ahol lathatoan szet volt 
rohadva a kuszob, a karosszeria tobbi reszerol nem
is beszelve. Ezeket hirdeti a paraszt, mint "korahoz
kepest jo allapotu, megkimelt" autot. :-) Kapasbol egy 
szazast ra lehet kolteni lakatolasra. 
 Mas kerdes, hogy vegul mennyiert tudjak eladni 
tenylegesen - de egy feluletes ranezesre jo allapotu 
Szamaranal 500-rol indul az alku vagy efolul. 
Igencsak be lehet szivni ezekkel is. :-(

> a kormanyat nem nehez 
>tekerni, csak sokat kell, a pedalok konnyen jarnak, szoval nem az a regi 
>izombol vezetos Lada. Alkatresz arak eleg normalisak hozza, tartos es 

Noi sofornek szervo nelkuli kocsit nem ajanlanek. Vegul is izles 
dolga, nekem lidercnyomas volt apukam szervokormany, szervofek 
nelkuli Ladajat vezetni annak idejen. Kenyelem teren talan a faros Skoda 
a legjobb keleti: motor hatul, igy tenyleg nem hianyzik a szervokormany,
fekszervo van, ules eleg kenyelmes. 

>megbizhato auto, ami egyaltalan nem mondhato draganak, 250-350 korul mar 
>kapsz 10 eves korulit. A mienk 11 eves, es kb. 300-350-ert akarjuk majd 
>eladni. De ha ujabbat akarsz, akkor 98-asok vannak 6-800 ezer Ft-ert, 

98-as Szamara? Minek? Nemsoka 2005 lesz. A keleti autok lenyegeben mind
a 1960-as, 70-es evek tervezese - a kesobbi modellek rancfelvarrasok, 
ujradizajnolasok, akarhogy is nevezzuk - a KGST autoipara, mint ismert,
sohasem nem volt az innovacios elvonalban. 
 Sohasem ertettem azokat, akik 600 eFtot odaadnak egy Faviert vagy
Szamaraert, akarmilyen szepen karban is van tartva... ez mar valahol
irracionalis hit az igenytelen orosz technika tartossagaban es abban,
hogy nem vernek at: odaadjak az eladonak az elkovetkezo evek szerviz-
koltseget is. 
 Megbizhatosag? en egyetlen 8 evnel oregebb autora se mondanam - nekem
valami olyat jelent a megbizhatosag, hogy felelem nelkul el lehet vele
indulni vele pl. Portugaliaba vagy Gorogorszagba. A Samara (vagy Aleko)
nem ez a kategoria.
 A nalunk arult kocsiknal a "tartos es megbizhato" alatt azt szoktak
erteni, hogy a kocsit fennallasa ota csak tatter hasznalta a faluban
max 30 km/o-val, (na jo, neha begyorsult 45-re) evi 1000 km-t menve
osszesen.:-))) Igy bizony tartos volt, ha epp el nem romlott:) 
Ha ezutan rendesen hajtjak Pesten, es/vagy evi 50-100 ezret beletesznek,
szepen szethullik 2 ev alatt, akarmilyen "megkimelt" allapotban vettek.
Apukamnak 3 ladaja is volt, minddel orokke problemak adodtak (meghozza
draga problemak) pedig nem voltak sokat hajtva. Megis, ugyanannyi idos
korukban mint a Tempram, sokkal-sokkal megbizhatatlanabbak voltak annal,
a kenyelmet es biztonsagot enm is emlitve.
 Ezek a Ladak akar garazsban alltukban is elrohadnak, ha kivul nem is 
feltuno. Gyari korroziovedelem, amit a Fiatok is tudnak a 80-as evek vege
ota? Egy 10-15 eves "nyugati" kocsi jellemzoen csak akkor es ott rohad,
ahol korabban torve volt, de orosz kocsikon minden rohad 10 ev utan.
A Tempramon talan 3 helyen van koromnyi felpuposodas jellegu rozsdafolt,
13 evesen. Mashol sehol. (abbol az egyik gyanithatoan utes helye)

>amik mar injektorosak, tehat kb. 1 literrel kevesebbet esznek es 80 LE 
>folott van a teljesitmenyuk. 
Azt irtad, 7.5 litert eszik Pesten, 6-6.2-t orszaguton. Ennel 1 literrel
kevesebbet szvsz nem ehet, kulonosen ha 80 loerot kivesznek belole:) 

>Ez szerintem mindenkeppen jobb vasar, mint 
>megvenni valami leharcolt nyugati roncsot, akar pl. egy Temprat, amit 
>AVI emlitett sajat peldajan. Ahogy o is ravilagitott, konnyu kifogni egy 
>szethajtott hulladekot, es azzal csak szivsz. 

En ajanlottam, nem avi. Nem igazan ertem mi koze van az en peldamnak
a leharcolt nyugati roncshoz. Az en peldamat arra hoztam fel, hogy aki
jo ar/ertek aranyu kocsit keres olcson, az a Tipo/Tempra vonallal jol
jarhat, mert erosen alulertekeltek ezek a tipusok nalunk. A Tempra nem
is elterjedt, ezert nem viszik mert nem ismerik - lehet belole olcson jo
allapotut talalni, amivel majdnem "keleti" arakon "nyugati" kenyelmet kapsz.
  Ennek semmi koze ahhoz, hogy sok szethajtott "nyugati" roncs futkos
nalunk az utakon - mert az elmult evekben megerte behozni a kint mar
teljesen eladhatatlan, 100-200 ezret futott 10 eves autokat.

Leharcolt roncsok "keleti" kocsikbol is jocskan vannak, sot! 
Ez nem nyugati-fuggo - altalanos igazsag hogy jol meg kell nezni mielott 
megvesszuk. Mas jelleguek a problemak. A keletiek az igenytelen anyagok,
(rozsda) igenytelen gyartas, es a magyar utak miatt amortizalodnak hamar,
nyugatiak siman szet vannak hajtva motorikusan. Az olaszoknal nem divat
ugy vigyazni az autokra mint nalunk. De egy olasz auto kevesebb pofont
kap a katyuktol mint egy magyar, ugyanannyi km-en!
  Annyi kulonbseg azert megis van, hogy pl. a Tempra alapbol feljebb van 
1-2 kategoriaval, kenyelemben, szolgaltatasokban ossze sem merheto 
akarmelyik keleti kocsival, es sokkal korszerubb tervezes. 
Ha jol egyben van az auto (pl. az enyem a szerelo szerint is ritka jo 
darab) akkor ugyanannyi vagy kevesebb karbantartas-igeny mellett sokkal 
tobb komfortot nyujt egy ilyen koru "nyugati" auto, mint egy akarmilyen 
"keleti". 
 Persze, ha 350 eFt az abszolut plafon, en is Favoritban vagy Szamaraban
gondolkodnek, ugy hogy veszem 300-rol 250-re lealkudva, aztan 100-bol
helyrehozatom. De az az igazsag, hogy en amikor tavaly kerestem, ezekbol
sem talaltam jo allapotut 300 korul - csak ovatosan.

..es, bizonyos megfontolasokkal ajanlottam a Tipo/Temprat: kinek mennyire
szamit a kenyelem, meddig akarja megtartani, hogyan hasznalja, mennyi
csomagterre van igeny, mennyire szoros a 300 eFt-os limit, stb. stb... 
(Szamaranak, Favinak kicsi a csomagtere is) Meg attol is fugghet, hol
hasznalja, falu vagy pesti dzsumbuj: frusztralo elmeny lehet a forgalomban
nap mint nap, ahogy nem engednek be, levegonek neznek. 
En amikor "keletibol" eloszor a Tempraba ultem, mellbevagott ahogy 
egyszer csak elkezdtek eszrevenni az uton, beengedni, megadni az 
elsobbseget, nem elem vagni index nelkul, nem ledudalni 0.5 sec kesedelem
okozasa miatt. Furcsa volt, de egyertelmuen eszreveheto...

A kerdesben nem volt vilagos, mi az hogy 200-300eFt a meglevo, es max.
10 eFt lehet a reszlet. Ha Martina eseten enyire szoros a koltsegvetese,
akkor nem erdemes reszletre vennie semmit! Vegyen egy jo allapotu Skodat,
csakis ismerostol, hozassa rendbe, es jarjon vele amig gurul. (A Skoda
szerintem kenyelmesebb mint akarmelyik Lada, kulonosen noknek) 
De tudni kell hozza, egy "keleti" kocsi manapsag rengeteg kompromisszum,
es arra is ugyanugy kell kolteni -sokat- ha azt akarja hogy mindig,
poccre menjen. Ha viszont tud hozzatenni meg a 200-300hoz, inkabb gyujtson
hozza par honapig valamennyit, es vegyen egy jo ar/ertek aranyu "nyugatit"
ami nemcsak gurul, hanem jo  szivvel is ul bele. (persze nem rozsdas 
Escortot vagy zorgo motoru eggyesGolfot, :-))) 

Udv: VAti 
Fiat Tempra 2.0i

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 38.173-182-adsl-pool.axelero.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS