Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2396
Copyright (C) HIX
2004-12-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rendszam (mind)  13 sor     (cikkei)
2 re: uj atuo, de melyik? (mind)  61 sor     (cikkei)
3 Re: Xenon lampa utolagos beszerelese (mind)  10 sor     (cikkei)
4 re: Uzemanyagok (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, 

anno a szomszedunk ceges Astrajanak volt a rendszama AQQ. Ez ujonnan lett
veve, es csak o hasznalta. 
Amugy 91 ev vegetol volt Astra, akkor futott ki az A-s rendszam, es jott a
B-s. 
Tudtommal 90-ben volt a rendszam valtas, akkor vezettek be a 3 betu 3
szamot. Pl.: a 4 utemu Trabantok mar az uj fajta
A-s rendszammal jottek ki. 
Anno a 2107-es Ladank 1989. nov. 13-an (penteken) EH-s regi rendszamot
kapott a csepeli Merkurnal... 

csp
+ - re: uj atuo, de melyik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Norbi,

Hasonlo volt a dilemma negy evvel ezelott, es egy Clio II-ot vettunk, 
ami azota is hibatlanul szolgal bennunket. 
Nekunk is dizel kellett a nagy futásteljesitmeny miatt. Az elso ket evben 
bele is ment 130e km, az utobbi kettoben pedig 15e…
Vegigneztem akkor minden kocsit, es a Citroen es a Reanult maradt a 
ket utolso lehetoseg. A jobb toresteszt, es a nagyobb motor volt az, 
ami a Clio mellett dontott. A Saxoban 1.5 szivodizel motor volt, a 
Clioban 1.9 turbodizel (80 LE, 160 Nm). Megjegyzem, a Lagunamban 
ugyanaz az alapmotor (F9Q-val kezdődő motorszámú), de persze 
össze sem hasonlítható a regivel.
A valasztasi szempontjaim a kovetkezok lennenek. Hozzateszem, nem 
vagyok markahu (volt mar nalunk Golf II és IV, Passat, Brava, Clio II, 
Laguna II), ha valamelyik kocsi megtetszene, vagy olyan innovativ 
megoldast tartalmazna ami megfog (persze normalis aron) akkor 
bevallalnam.
Szoval: biztonsag (min 4 csillagos toresteszt, de sok mar az 5 csillagos. 
4 legzsak, ABS kell), motor (közös nyomocsöves dizel legyen, de mint 
tudjuk, a kobcentit nem lehet massal potolni…) felfuggesztes (dicserik a 
Fordokat, engem nem hatott meg tulsagosan), szervizciklus illetve 
szervizkoltseg (nem mindegy, hogy 10 vagy 30 ezrenkent kell szervizbe 
menni, es kell kerni a szervizbol listat, hogy melyik szervizlatogataskor 
mit kell cserelni a kocsin, es az mennyibe kerul) fogyasztas (itt 1-2 
decis kulonbseg van a motorok kozott, sokkal tobb van a vezeto 
lababan), extrak (az alapextrak altalaban benne vannak, kinek meg mi 
az igenye, a 3,2 M Ft-ban sok minden lehet), meret (mekkora a csalad, 
van-e kis gyerek, hogyan fer el a gyerkules, kell-e ISOFIX rogzites, es 
persze, hogy mekkora vagy te. Fontos, hogy jol erezd magadat benne) 
szubjektiv ( mit szol hozza a csalad, a szomszedok :-), meg persze van-
e ismeros a szervizben, vagy a kereskedesben, aki sok mindent el tud 
intezni) ar (van-e akcio, mennyi a THM, mit adnak bele ingyer, kifuto 
modell-e), meg meg biztos egy csomo sok dolog. A Clio negy evvel 
ezelott alaparon 2.85 MFt volt, ehhez jott meg nehany extra).

Eladni most minden kocsit nehez. Lassan mi is veszunk helyette 
masikat, nezegetem mar az utodokat. Ugy tunik, erdemes bevallani a 
kocsi kereskedesben valo beszamitatsaval jaro 100-200e Ft 
veszteseget. Problemas eladni, hirdetni kell, piacra kell jarni, es a jobb 
aron torteno eladas korantsem biztos. Mindenhol fontos tenyezo, hogy 
hanyadik tulaj vagy, van-e vezetett szervizkonyv. Ha van szervizkonyv, 
akkor siman beszamitjak. Szerintem most egy negy eves, 150-200e km-
t futott autot kb. az uj ar feleert lehet mostansag realisan eladni.

Megbizhatosag. Fikazzak a ronokat, nekem semmi bajom nem volt vele, 
talan annyi, hogy beazott az egyik kodlampa, de kicsereltettem 
gariban. Hogy meg a Clio mellett szoljak, nem draga a szervize (most 
volt a 150 ezres nagyszerviz  markaszervizben, vezermuszijcsere, egy 
plusz bordasszij, olaj, olajszuro, levegoszuro, munkadijjal egyutt 78e 
Ft.), 10 eves nagyon korrekt Assistance szolgaltatasa van, a 
fogyasztas kiegyensulyozott (4,5-5 liter koruli).

Milyen kocsi lehet meg?
Nezd meg az Ibizat (a 68 lovas SDI-vel nemreg akcioztak), meg talan a 
Fabiat 1.4 PD TDI-vel, de azt hiszem az nem fer bele 3.2 M Ft-ba.
Talan megfontolni lehet meg az 1-2 eves hasznalt kocsit, tuti eloelettel, 
keves km-rel. Nemreg irtam a Lagunamrol, az 3 evesen, tele extraval, 
33km-rel, 1.9 dCi motorral kevesebb mint az uj ar fele volt.

Udv,
Koli
+ - Re: Xenon lampa utolagos beszerelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
En vagy 3-4 eve csereltem ki a tompitottat, azota semmi gond. Ha zongorazni tud
nam....
Itt talalsz egy fenykepes leirast a beszerelesrol:
http://www.condrix.fw.hu

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ip-194.c-222.tvnetwork.hu)
+ - re: Uzemanyagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Szia Gyula!

A mult heten diskuraltam egy Klacskas kamionsoforrel. Ok szallitjak az OMV-tol 
a cegunknek a benzint.
Allitasa szerint a szupergut draga benzinek ugyanazon alapanyagbol keszulnek. A
 kulonbseg az adalek mennyisege. Valahogy ugy mondta, hogy a Shell a V-Powerbe 
ugyanazt az adalekot teszi amit a 95-osbe, csak nem  5l-t a 100-hoz, hanem 20-a
t. A Mol szuperbenzinje detto hasonlo.
Allitasa szerint, en persze nem ertek hozza, naluk is az egyetlen ertekes uzema
nyag az Alpesi Dizel. Mert sokkal kisebb pakura tartalma van, igy alacsonyabb a
 dermedespontja.

Egyebkent 10.000l gazolajat es 5.500l benzint hozott. Mivel surgos rendeles vol
t, Ausztriabol kaptuk. Mindezt igazolta a szamlamasolat es a megrendelo szelven
y is, amin a toltohely adatai is rajta vannak (depo cime, toltesi homerseklet, 
stb…).
A benzinnel nem lehetett latni semmi szokatlant. A gazolaj viszont sokkal vilag
osabb volt szemmel lathatoan, mint amit maskor szoktunk kapni, a magyarorszagi 
depobol.. A benzinhez hasonlitott leginkabb.

El tudom kepzelni, hogy az osztrak gazolaj mennyivel kevesebb szemetet tartalma
z, mint a magyar.

Tovabba a kerdesemre, miszerint az olcso kutak milyen uzemanyagot kapnak, azt v
alaszolta ugyanazt,  mint barki mas az adott szallitotol. Csak ha a kut zsivany
, akkor vizezik az uzemanyagot. Tehat olcso es megbizhato kuton is tankolhatjuk
 ugyanazt, mint a MOL-nal pl.. A Shell-t mar annyira nem hiszem. ☺

teeby

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS