Szia Norbi,
Hasonlo volt a dilemma negy evvel ezelott, es egy Clio II-ot vettunk,
ami azota is hibatlanul szolgal bennunket.
Nekunk is dizel kellett a nagy futásteljesitmeny miatt. Az elso ket evben
bele is ment 130e km, az utobbi kettoben pedig 15e
Vegigneztem akkor minden kocsit, es a Citroen es a Reanult maradt a
ket utolso lehetoseg. A jobb toresteszt, es a nagyobb motor volt az,
ami a Clio mellett dontott. A Saxoban 1.5 szivodizel motor volt, a
Clioban 1.9 turbodizel (80 LE, 160 Nm). Megjegyzem, a Lagunamban
ugyanaz az alapmotor (F9Q-val kezdődő motorszámú), de persze
össze sem hasonlítható a regivel.
A valasztasi szempontjaim a kovetkezok lennenek. Hozzateszem, nem
vagyok markahu (volt mar nalunk Golf II és IV, Passat, Brava, Clio II,
Laguna II), ha valamelyik kocsi megtetszene, vagy olyan innovativ
megoldast tartalmazna ami megfog (persze normalis aron) akkor
bevallalnam.
Szoval: biztonsag (min 4 csillagos toresteszt, de sok mar az 5 csillagos.
4 legzsak, ABS kell), motor (közös nyomocsöves dizel legyen, de mint
tudjuk, a kobcentit nem lehet massal potolni
) felfuggesztes (dicserik a
Fordokat, engem nem hatott meg tulsagosan), szervizciklus illetve
szervizkoltseg (nem mindegy, hogy 10 vagy 30 ezrenkent kell szervizbe
menni, es kell kerni a szervizbol listat, hogy melyik szervizlatogataskor
mit kell cserelni a kocsin, es az mennyibe kerul) fogyasztas (itt 1-2
decis kulonbseg van a motorok kozott, sokkal tobb van a vezeto
lababan), extrak (az alapextrak altalaban benne vannak, kinek meg mi
az igenye, a 3,2 M Ft-ban sok minden lehet), meret (mekkora a csalad,
van-e kis gyerek, hogyan fer el a gyerkules, kell-e ISOFIX rogzites, es
persze, hogy mekkora vagy te. Fontos, hogy jol erezd magadat benne)
szubjektiv ( mit szol hozza a csalad, a szomszedok :-), meg persze van-
e ismeros a szervizben, vagy a kereskedesben, aki sok mindent el tud
intezni) ar (van-e akcio, mennyi a THM, mit adnak bele ingyer, kifuto
modell-e), meg meg biztos egy csomo sok dolog. A Clio negy evvel
ezelott alaparon 2.85 MFt volt, ehhez jott meg nehany extra).
Eladni most minden kocsit nehez. Lassan mi is veszunk helyette
masikat, nezegetem mar az utodokat. Ugy tunik, erdemes bevallani a
kocsi kereskedesben valo beszamitatsaval jaro 100-200e Ft
veszteseget. Problemas eladni, hirdetni kell, piacra kell jarni, es a jobb
aron torteno eladas korantsem biztos. Mindenhol fontos tenyezo, hogy
hanyadik tulaj vagy, van-e vezetett szervizkonyv. Ha van szervizkonyv,
akkor siman beszamitjak. Szerintem most egy negy eves, 150-200e km-
t futott autot kb. az uj ar feleert lehet mostansag realisan eladni.
Megbizhatosag. Fikazzak a ronokat, nekem semmi bajom nem volt vele,
talan annyi, hogy beazott az egyik kodlampa, de kicsereltettem
gariban. Hogy meg a Clio mellett szoljak, nem draga a szervize (most
volt a 150 ezres nagyszerviz markaszervizben, vezermuszijcsere, egy
plusz bordasszij, olaj, olajszuro, levegoszuro, munkadijjal egyutt 78e
Ft.), 10 eves nagyon korrekt Assistance szolgaltatasa van, a
fogyasztas kiegyensulyozott (4,5-5 liter koruli).
Milyen kocsi lehet meg?
Nezd meg az Ibizat (a 68 lovas SDI-vel nemreg akcioztak), meg talan a
Fabiat 1.4 PD TDI-vel, de azt hiszem az nem fer bele 3.2 M Ft-ba.
Talan megfontolni lehet meg az 1-2 eves hasznalt kocsit, tuti eloelettel,
keves km-rel. Nemreg irtam a Lagunamrol, az 3 evesen, tele extraval,
33km-rel, 1.9 dCi motorral kevesebb mint az uj ar fele volt.
Udv,
Koli
|
Sziasztok, Szia Gyula!
A mult heten diskuraltam egy Klacskas kamionsoforrel. Ok szallitjak az OMV-tol
a cegunknek a benzint.
Allitasa szerint a szupergut draga benzinek ugyanazon alapanyagbol keszulnek. A
kulonbseg az adalek mennyisege. Valahogy ugy mondta, hogy a Shell a V-Powerbe
ugyanazt az adalekot teszi amit a 95-osbe, csak nem 5l-t a 100-hoz, hanem 20-a
t. A Mol szuperbenzinje detto hasonlo.
Allitasa szerint, en persze nem ertek hozza, naluk is az egyetlen ertekes uzema
nyag az Alpesi Dizel. Mert sokkal kisebb pakura tartalma van, igy alacsonyabb a
dermedespontja.
Egyebkent 10.000l gazolajat es 5.500l benzint hozott. Mivel surgos rendeles vol
t, Ausztriabol kaptuk. Mindezt igazolta a szamlamasolat es a megrendelo szelven
y is, amin a toltohely adatai is rajta vannak (depo cime, toltesi homerseklet,
stbâŚ).
A benzinnel nem lehetett latni semmi szokatlant. A gazolaj viszont sokkal vilag
osabb volt szemmel lathatoan, mint amit maskor szoktunk kapni, a magyarorszagi
depobol.. A benzinhez hasonlitott leginkabb.
El tudom kepzelni, hogy az osztrak gazolaj mennyivel kevesebb szemetet tartalma
z, mint a magyar.
Tovabba a kerdesemre, miszerint az olcso kutak milyen uzemanyagot kapnak, azt v
alaszolta ugyanazt, mint barki mas az adott szallitotol. Csak ha a kut zsivany
, akkor vizezik az uzemanyagot. Tehat olcso es megbizhato kuton is tankolhatjuk
ugyanazt, mint a MOL-nal pl.. A Shell-t mar annyira nem hiszem. âş
teeby
|