Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2724
Copyright (C) HIX
2005-12-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kompresszio (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re: Kerekcsapagy (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: gyava? autoszerelo nem merne beulni kocsimba (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re: Kerekcsapagy (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Martina auto (mind)  40 sor     (cikkei)
6 AUTO (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - kompresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Kompresszio meressel lenne egy kerdesem. A szervizkonyv (FIAT Uno
turbo)igy adja meg : kompresszio : 8.7:1 , merheto kompresszio 11 bar.
Nem biztos hogy pontosan ugyanezek a szamok, de nagyon kozel vannak, a
lenyeg hogy az arany es a nyomas merteke kozott nagy az elteres. Ez
hogy lehetseges? Gaztorvenyek : Ha 1 bar nyomasu levego terfogatat
8.7-szeresre csokkentjuk , akkor a nyomas 8.7 bar kell legyen.
Javitsatok ki ha tevedek.

Udv,rufusz
+ - Re: Kerekcsapagy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hibasan irtam.
Valamelyik kerekcsapagy jobbra szol.
Ugy gondolna az ember, hogy akkor valamelyik bal oldali lesz.
4 szerelo ugy "hallja", hogy jobb hatso.

Kerdes:
Ismer valaki olyan trukkot, hogy lehetne azt megallapitani? (elso csapagy: 45e,
 hatso:23e + munkadij 15e), inkabb nem lottoznek

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: nodomaintransfer28.com)
+ - re: gyava? autoszerelo nem merne beulni kocsimba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  úgy érzem, eleget tudok, hogy ma odaállítsak egy szerelőhöz,
>  és hozzáértőnek tettessem magam:)
Látom a vigyort a végén, de azt tanácsolom, hogy ne tedd. A szerelők nem 
kedvelik az ilyet, kilóméterről felismerik az ál szakértőt.

Üdv,  Triznyak
+ - re: Kerekcsapagy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Logikusan azt gondolna az ember, hogy valemelyik bal oldali lesz az.
Nem feltétlenül. A hang attól függ, hogy az adott csapágynak melyik 
golyósora a sérült.
Ha a belső sor adja a hangot, akkor az azonos irányú kanyarban, ha a 
külső, akkor az ellenkező irányú kanyarban szól.

>  ha felelelve megvan perditve motorral,
Felemelve nem feltétlenül ad hangot, mivel olyankor nem a kerék tartja 
az autót, hanem az autó a kereket, így a terhelés a csapágy másik 
oldalára kerül, ahol esetleg nincs kopás/sérülés.

Üdv,  Triznyak
+ - Martina auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 3. Ha mar igy atvertek, a kopott motorral nem
> torodnek. Olcso es 
> vastag (min. 20W-s) olajat raknek bele es mennek.

: Ez mit jelent? Ez vmi szakkifejezes?
: Erdekelne ez a megoldas, ha ertenem, mi az a 20W-os
: olaj.

O, lehet, h kepzavarban vagyok vagy en, vagy Frigyes. Teljesen igaza 
van, ami a Botond olajat (olaj?! muhaha :) illeti, olyat en se raknek 
semmilyen autoba. De azt nem hiszem, hogy csak a MOL gyart 20W-s 
olajat. Errol a vekony-vastag temarol annyit kell tudnod, hogy az 
olajakra ra van irva ilyen, hogy 0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W... (a 
duplave utan szokott lenni egy masik szam, azzal ne torodj most).
A 0W a legvekonyabb, olyat a legmodernebb, legszorosabb illesztesu 
motorokkal rendelkezo autokba szokas rakni. A szocialista 
(pontatlanabb, nagyobb hezagu illesztesek) kocsik idejeben a 15W volt 
a norma. Mivel a motorod kopott, egy vekony (0W, 5W) olaj csak 
rontana a helyzeten, es sajnos vannak olyan idiota szervizesek, akik 
regi konstrukcioju/kopott motorba ilyet toltenek, mert azt hiszik ez az 
uj "vivmany" majd jo lesz ezekbe is... de nem. Szoval, szerintem minel 
vastagabb, es viszonylag markas olajat toltess bele (...es lehetoseg 
szerint te magad vedd meg az olajat, es a sajat szemeddel gyozodj 
meg rola, ahogy a mukso AZT tolti bele, es nem mast). Ha Frigyes nem 
teved, es tenyleg csak MOL Botond-ban van 20W-s, akkor 15W-set 
vennek jobb hijan. De abbol semmikepp sem MOL-t, hanem mondjuk 
Castrolt.

Reszletfizetes elengedese: ertheto, h nem akarsz talalkozni a fickoval, 
sot gyanitom, hogy el is zarkozna a dolgotol, mondvan "felesleges". Ha 
biztosra akarsz menni, akkor egy diktafonnal rogzitett 
telefonbeszelgetesben ki kene mondatnod vele, hogy elengedni. Igy, 
ha esetleg kesobb le akarna tagadni, es "megis szuksege lenne" arra a 
110ezerre, te nyugodtan alhatsz.

Ami meg a motorcseret illeti, en nem is gondolkodnek rajta, amig a regi 
megy. Majd ha kikonyokol a dugattyu a hengerfal ablakan, akkor... 
(persze a javitas szoba johet, ahogy Triznyak kifejtette)

Z.
+ - AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

en nem orzom a regebbi szamokat, de nem lehet, hogy nincs is 
forgalom a listan?

djtiszy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS