Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 643
Copyright (C) HIX
2000-02-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: buntetes (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Riasztoszereles,tetoablak beazas (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Izzok, kivilagitas (mind)  38 sor     (cikkei)
4 jobbra kanyar piros lampanal (mind)  18 sor     (cikkei)
5 bokor a sarkon (mind)  20 sor     (cikkei)
6 szuz forgalmi (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Itelkezzunk mindenrol papirformaban! (Elsore nem egyfor (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Logikai bukfenc... (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Biztonsagtechnika, de inkabb KRESZ (mind)  43 sor     (cikkei)
10 Re: Fogyasztasmerok, menetszel - Kesz szivas (mind)  51 sor     (cikkei)
11 kulcskerdes ;) (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Favorit motor (mind)  15 sor     (cikkei)
13 ajanlas/nem ajanlas (mind)  39 sor     (cikkei)
14 trafipax #2 (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Re: CD az autoban (mind)  27 sor     (cikkei)
16 Mai (tegnapi) kalvariam, szosszenetek (mind)  49 sor     (cikkei)
17 Autoalkatresz a neten (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Gaz atszereles FONTOS (mind)  9 sor     (cikkei)
19 re: Rejtveny (mind)  6 sor     (cikkei)
20 Re: Tungsram GOLD (mind)  13 sor     (cikkei)
21 izzok (mind)  20 sor     (cikkei)
22 vezermulanc (mind)  13 sor     (cikkei)
23 100 kHUF (mind)  82 sor     (cikkei)
24 Re: Rejtveny (mind)  7 sor     (cikkei)
25 Re: Hideg motor (mind)  15 sor     (cikkei)
26 VW Vento (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Oktavia fogyasztas (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Agressziv vezetes (mind)  58 sor     (cikkei)
29 re:Nagykocsi fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Korlatozasok (mind)  70 sor     (cikkei)
31 eredetvizsgalat vs. muszaki (mind)  43 sor     (cikkei)
32 oktanszam (mind)  37 sor     (cikkei)
33 tempomat (mind)  18 sor     (cikkei)
34 Fabia, behozatal (mind)  32 sor     (cikkei)
35 vegyes (mind)  38 sor     (cikkei)
36 Re: Favi moci (mind)  70 sor     (cikkei)
37 Re: auto cd (mind)  20 sor     (cikkei)
38 Mini Morris (mind)  10 sor     (cikkei)
39 Rejtveny megfejtes (mind)  31 sor     (cikkei)
40 Tungsram bolt cime (mind)  14 sor     (cikkei)
41 TT, USAfogyi, rejtveny. srafogo, tuning (mind)  64 sor     (cikkei)
42 NSX (mind)  19 sor     (cikkei)
43 CD az autoban (mind)  18 sor     (cikkei)
44 SAHAL (mind)  54 sor     (cikkei)
45 RE: jtveny (mind)  12 sor     (cikkei)
46 Re: *** HIX AUTO *** #642 (mind)  13 sor     (cikkei)
47 legkondi (mind)  18 sor     (cikkei)
48 Teeby generator (mind)  17 sor     (cikkei)
49 Re: amerikai auto (mind)  6 sor     (cikkei)
50 Re: franciak (tokaj) (mind)  15 sor     (cikkei)
51 K: CB ado vevot (mind)  10 sor     (cikkei)
52 Re: *** HIX AUTO *** #642 (mind)  25 sor     (cikkei)
53 gyenge 90 LE (mind)  51 sor     (cikkei)

+ - re: buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az tenyleg felhaborito, hogy csak ugy kifizettessenek valakivel 100e Ft-ot.
Igenis nyujtsanak erte valamit cserebe: pl. egy uj jogositvanyt. 
Aki sokallja az osszeget, annak ne kelljen fizetnie, jarjon azontul busszal.
De azert az Ulloi uton, mielott atmegy a zebran, jol nezzen korul...

Hogyan lehetne adminisztrativ uton visszaszoritani a szabalytalankodokat az
utakon? Az en problemam az, hogy az olyanok, akik igazan fittyet hanynak
mindenfele kresz-re es a (kozlekedes)moralis viselkedesuk helybol
potencialis balesetforras, amint elforditjak a gyujtaskapcsolot, nos azok
az emberek egyaltalan nem koltsegerzekenyek, feloluk lehetne a buntetes
akarmennyi is.

Mert mar a jogositvanyt is penzert vettek, es a rendort/eloadot/stb. kilora
fizetik, a baleseteknel pedig sosem hibasak (je, te is irtal mar ala
baleseti karbejelentot ugy, hogy kozben szekrenyek segitettek a helyes
kitoltesben...?).

andi
+ - Riasztoszereles,tetoablak beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nemregiben kerdeztem valaki tud-e szakembert aki elvallal riaszto atkoteset
dudarol szirenara.Tobben is jeleztek tudnak ilyenrol de sajnos egy formnat
c: elvitte a leveleimet.Kerem szepen akik irtak, irjak meg meg egyszer
ezeket a cimeket.Elore is koszonom.

Mas: tud-e valaki szakembert, ahol utolag bevagott tetoablakot
javitanak.Tapasztaltam ugyanis, hogy a nagy ho alatt most a telen az autoba
csopogott egy picit a viz.

Norbert
+ - Izzok, kivilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

___________________ Izzok _________________
Mar megint kezdodik az fenyszoroizzok temaja.
Ezzel kapcsolatban lenne egy-ket megjegyzesem.
Mostanaban nagyon sokat kozlekedtem ejszaka.
Miert van az, hogy minden harmadik autos felkapcsolja
a kodlampajat? Szabalytalan, nem latsz jobban, vakitod
a szembejovot, vagy ha nem is vakitod, de zavarod. 
Tiz-husz autobol biztosan akad egy, amelyiknek kiegett az
egyik izzoja, es nagyon soknak rosszul van beallitva a fenyszoroja.
Lehet, hogy tul erzekeny a szemem, de amikor egy ilyennel
talalkozok szembe egy kanyarban, akkor csak sejtesem van 
az ut iverol. Ha ravillantok, persze mindegyik visszavillog...

Legyunk figyelemmel a masikra es hasznaljunk szabvanyos izzokat,
beallitott fenyszorokat es kodlampat csak akkor ha _szukseges_.

Aki nem ezt teszi, erdekelne, hogy mi motivalja. Irjon batran.

__________________ Szabalyok ___________________
Tamogatom az alacsonyabb sebesseghatarokat. Igy legalabb ha kinnt
van a 30-as tabla akkor 50-el mennek . Es Te az autodban nem erzed
a tul nagy sebesseget csak akkor, ha nem tudsz megallni, de
akkor mar keso. Ha szaguldozni akarsz, ott van a Hungaroring, ott 
kielheted a vezetni tudasodat, ha sok benned a feszultseg, vezesd le 
mashogyan.
Bevallom oszinten en is szerettem gyorsan menni, de rajottem, hogy
nincs sok ertelme. Regen volt propagandareklam, de most is igaz.
"5 percet nyerhet, de egy eletet veszithet!"
Az 5-os uton este, kb. 120-al mentem, amikor egy ozet vettem eszre
a savomban. Vegulis nagy szerencsevel kikerultem, de ugyanennek a
manovernel sokkal rosszabb vege is lehetett volna. Aki mellettem ult
eleg jo idegzetu, de csak 5 perc utan tudott megszolalni. 80-al persze
nem lett volna ilyen gond.

Balesetmentes autozast,
Jako Attila
+ - jobbra kanyar piros lampanal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Switzerland]
> Temakor: nagyak + buntetes ( 23 sor )


> egyutt. Pl. en tobb jobbkezszabalyos utcat szeretnek, es
> azt, hogy az USA-hoz hasonloan a piros lampanal is lehessen
> kisivben jobbra kanyarodni.

Jelentem, ez Lengyelorszagban is igy van.
Amikor most nyaron voltunk atmenoben rajta, megdudaltak 
a lengyel autosok amikor a piros lampanal alltam.
Aztan mar ment minden, mint a karikacsapas.

Szerintem is jo otlet.

Azt nem tudom, hogy bevezetni mennyire nehez/kockazatos.

raki
+ - bokor a sarkon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Major Frigyes
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Csatt a macisajtos tablanal ( 32 sor )

> Ez kozvetetten igaz, hogy te vagy a hunyo. 
> Mert a bokor miatt nem lattad be
> az utkeresztezodest es ezert szvsz 
> a novenyzet karbantartojat illeti a
> nagyobb felelosseg ( haztulajdonos, Fokert ) 
> , mert a keresztezodesben levo
> bokrot ugy kellene nyirnia, 
> hogy akadalytalanul meggyozodhess a szabad
> ralatassal.

Ez komoly? A kreszben vagy valamelyik torvenyben van ilyen?
Meg tudnad mondani melyikben?
Mert van egy keresztezodes Budapesten Pestimren, ami nagyon
idegesit, mert teljesen belathatatlan a soveny miatt.

raki
+ - szuz forgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj Mindenkibe!

_________________Szuz forgalmi_______________________
Ket dolog lehet!
Vagy tenyleg urban legend, vagy a szuzet ugy ertette, hogy _nev_
nelkul, de az auto adataival.
Nos?

A kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - Itelkezzunk mindenrol papirformaban! (Elsore nem egyfor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Gondolom lesz a temaban par hozzaszolas.

>Szerintem a 100eFt, bizonyos szabalysertesek eseten
>indokolt. Tovabbmegyek, bizonyos esetekben a
>szabalyserto autojat elkoboznam! Pl. csucsforgalomban
>a koruton a villamossinen hajtoktol, arpad hidon a
>sinen elozoktol, autopalyan a leallosavban elozoktol stb.
>Ezesetben azonnal kirangatnam az
>illetot, autojat elszednem, arveresen eladnam es az
>arat valami szep es nemes celra atutalnam.

Ez mind szep es igaz is, csak a problema ott van, hogy tovabbra is azt
fogjak megbuntetni aki 30 km-es tablanal 40-el megy (mert valljuk be sok
helyen nem indokolt...). Egyszeruen igy konnyebb buntetni. Sikerelmeny
megvan, statisztika megvan, akkor minek figyeljek a durva szabalyserteseket?

SzaboZE, mailto:
+ - Logikai bukfenc... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


> =======================================================
>> ... nolam egy SZUZ FORGALMI ENGEDELY az auto adataival kitoltve, 
>Aki megfejti, hol van a sztoriban a logikai bukfenc, virtualis
... Szoval a forgalmi vagy _szuz_ vagy _ki van toltve_ az auto adataival.
> =======================================================

A "regi" zold forgalmi volt?
Ha igen, akkor igazabol nemt'om, van-e logikai bukfenc, inkabb csak fe'l 
igazsag: a kocsi adataival csak a forgalmi torzslapja lehetett kitoltve, a 
szemelyi lap nem, oda ugye az uj tulaj adatai kerulnek. Ez lehetett ures...
(Mindenesetre szuznek mar nem szuz...;-)))) 


Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Biztonsagtechnika, de inkabb KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A kozuti szabalyokrol (termeszetesen) nekem is van velemenyem.

Nagyon sok hibat tartalmaz, neha indokolatlanul sulyos vagy
nevetsegesen enyhe bunteteseket alkalmaz, meg meg egy rakas bibije
van. Engem talan az zavar leginkabb, hogy a buntetessel igyekszik
hatast elerni, holott inkabb az autosok alapgondolkodasat kellene
megvaltoztatni, mar pici gyerekkoruktol kezdve.

Mert vannak a sebessegkorlatozasok. Ezek nyilvan szukseges dolgok.
Persze csak addig, amig normalisan, esszeruen allapitjak meg es
alkalmazzak azokat. Sok helyen tapasztalni azt, hogy epp a
szivatast szolgalja egy-egy ilyen korlatozas.

Itt, Kecskemeten is van egy rakas hely, ahol _en_ indokolatlannak
tartom pl. az 50-et. Ilyen hely az 5-os ut eszaki bevezeto
szakasza, 4 savos ut, a kornyeken par haz, gyalogosforgalom nuku,
keresztezodes alig, es csak 50. A derek rendor uraknak pedig ez az
egyik kedvenc fotos helyszinuk!

A masik gondom az, hogy ugy erzem, ez az egesz szabalyozas
megintcsak a kisembert sujtja, aki 50 helyett 60-nal ment,
lefenykepeztek, es fizet. De van egy haverom, o havi tobbezer
kilometert vezet, a korlatozasokra nagyivben tojik, es megsem
tamogatja tobbel a rendorarvakat, mint en. Varosban 80, varoson
kivul 180 megszokott dolog nala. Viszont van jo dumaja, meg
haverja a yardon. Egy masik, hasonlo kaliberu ismerosom 2 eve
jogsi nelkul vezet, szinten havi tobbezer kilometert. Ja, majd
elfelejtettem! Naluk az "iszik es/vagy vezet" szabaly van
ervenyben!
Az ilyeneknek hiaba alkotnak 100 000-es buntetessel fenyegeto
rendszabalyokat...

Van meg valami. Kulonbseget kellene tenni durva, szandekos
szabalysertes, meg ugymond pillanatnyi kihagyas, figyelmetlenseg,
stb. kozt. Meg azt is figyelembe lehetne venni, hogy mennyire
veszelyezteti az illeto masok kozlekedeset.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Fogyasztasmerok, menetszel - Kesz szivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felgyorsulok 90-ig, aztan visszaengedem a gazpedalt addig a
>>pontig, amikor a "segedrugo" mar nem feszul. Aztan az auto
>
>  Az alabbi barbarsagot haverom kovette el, az ok a majdnem ures
>tank
>es lustasagunk (a franc se akarta hazatolni a kocsit): kihuzatta,
>levette a gyujtast majd mikor lelassultunk raadta es GOTO 10 :)

:-)
Ugy mar en is jartam, hogy a varoskozpontbol indultam haza (kb
2-2,5 kilometer), es belenezve a tankba, megdobbenve lattam a nagy
uresseget (Trabi). Volt ott a kozelben egy kut, de en ragaszkodtam
a kedvenc kutamhoz (tolunk 300 meterre), remenykedtem, hatha
elerek odaig. Utkozben vegig tojast keltettem a labam alatt,
lampanal leallitottam a mocit, szoval tok takarekosan, megis csak
felutig jutottam. De hatalmas makom volt, mert amikor gyalog
hazaindultam, osszefutottam egy baratommal, aki tortenetesen
autoval volt. Elhuzott a kutig.

Egyebkent az eredeti irasomhoz annyit fuznek hozza, hogy ezt a
felgyorsit-visszaenged jatekot szerencses esetben csak 2-3
alkalommal kell eljatszani a Kecskemet-Solt kozti 50 km-es
szakaszon :-)


_____________________Kesz szivas________________________

>uton a legkulsobb savban haladva egy parkolasbol kivagodo auto
>nekiment a jobb hatuljanak.
[...]
>Akkor most mondja el a masik fel is a dolgot! Az urge elmondta,
>hogy o benezett a tukorbe, nem latott senkit es elindult.

Csak a tukorbe nezett? Hatra nem fordult? Pedig biztos igy
tanitottak neki is!

>Rendor kerdezi az urget: Elismeri, hogy on a hibas? Urge: Nem!


Pedig olyan egyertelmunek tunik!

>...a rendor csak ennyit mondott a kollegamra nezve,
>bolintva az urge fele: Ez tok hulye!

Es milyen igaza volt!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - kulcskerdes ;) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Felmerult, hogy micsoda disznosag, hogy a kocsikulcsommal masik autot
nyithatok. Ennek egyszeru mechanikai magyarazata van. Tegyuk fel, hogy van
egy hathengeres za'ram (kocsi jobb lenne :-) ) es minden hengernek lehet 4
allapota [ez hasrautes, de a nagysagrendek stimmelnek, amik a tovabbiakban
jonnek]. Ez osszesen 4^6=4096 kombinacio, tehat ilyen tipusu zarbol csak
4096 kulonbozot lehet gyartani. Ha meg eladnak 400000 zarat, akkor az en
kulcsommal osszesen 100 zarat tudok nyitni (egyenletes eloszlast
feltetelezve). A regi kocsiknak ezert volt 2 kulcsuk, mert igaz, hogy
minden 4000. kocsit ki tudom nyitni, de a 2 kulcsommal csak minden 16
milliomodikat tudom veletlenul elinditani! Az egykulcsos kocsiknal
ertelemszeruen megint csak 4000 lehetoseg van, ezert is van benne
immobilizer (aki nagyon el akarja vinni, az ugyis trailerrel jon), mert ez
tenyleg egyedi kod. [egyszer '95 magassagaban olyat olvastam, hogy a VW
kulcsrendszere valami 2300 kulonbozo kulcsot tesz lehetove, miutan egy
autosujsagban az olvaso izgatottan kerdezte, hogy mi az, hogy a
parkoloban a VW-je helyett veletlenul egy Seatba ult be]

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Favorit motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Teeby irta: "A befecskendezos pedig mar az 1.3 VW motor
>bef. valtozata, ami nem valoszinu, hogy ramenne a 120-as
>valtojara."
>
>Teeby, nincs igazad, a Favorit (es a Felicia) osszes
>befecskendezos motorja ugyanaz a Skoda motor. A VW a
>Favorithoz nem adott motort, es a Feliciahoz is csak az
>1.6-os (75LE) es 1.9D (64LE) motorokat adja.

Hogy meg pontosabbak legyunk, azert az 1.6-os 75 loeros is befecskendezos,
nem? A Feliciahoz meg tavaly is nyomtak a regi karburatoros motort. Eleg
nevetseges.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - ajanlas/nem ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek a figyelmetekbe ajanlani egy Zastava bontot. A sracot csak
latasbol ismerem, de jo cuccokat ad kicsit olcsobban is mint masok. (most
vettem tole agy valtot+feltengelyt 23-ert, es nagyon jo... mashol 26 folott
igertek...)

szóval a bontó: tel.:0630-9501-887
			Bp. XVII ker. Vasut sor 45
			12-17 oraig van ott


Akiket viszont nem ajanlok, az a III. ker. Zahony utcaban levo autojavito
muhely.

Az okok: Tegnap csereltek ki a valtot + az egyik feltengelyt. Elozoleg
kialkudtuk, hogy viszem az alkatreszt, es 15000 a munkadij (ebben volt egy
vontatas is+ ugye a cserere szant kb. 1 ora... ). Szivtam a fogam, de
mindegy... Mire elmentem a kocsiert, 21000 lett mondvan, hogy elszakadt a
kulung bowden (az o bevallasuk zerint is naluk szakadt el)... Kifizettem...
Otthon vettem eszre, hogy nem raktak vissza a mortorvedo lemezt sem alul sem
oldalt (mikor ma visszamentem meg en lehettem halas, hogy egy zaskoban a
kezembenyomta :(( ). A kuplungot meg ugy "allitottak" be, hogy valahol a
motorterbe kellett kinyomni, hogy kiemeljen.
Ez a fajta hanyagsag nem eloszor fordult elo pl. inditomotort nem raktak
vissza rendesen, csak logott...(lehet, hogy a kovetkezo alkalommal
fogaskoszorut akartak cserelni...). Mikor kuplungot csereltek amit ok tettek
tonke (mikor porlasztopucolasra vittem, mar gyenge volt, de mikor elhoztam,
mar teljesen csuszott...), szerintem a valtot rakhattak vissza a rosszul.
Szerintem berakas kozbe nekifeszult a tanyerrugonak, ami ettol ut (utemesen
zorog, de mikor a kinyomosapagy nekifeszul, elmulik...). A ficko kedvesen,
de elkuldott a turoba, mondvan, ilyen nincs es kulonben is...

Szoval vigyazzatok!

Balaeset es lerobbanas mentes kozlekedest kivanok mindenkinek!

Udv
	TOM
+ - trafipax #2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En ugy tudom, hogy ha az ember nem kap fel even belul levelet a
> gyorshajtasa, tilosban parkolasa miatt, akkor elevul.
> Utana kell nezni, hogy jol tudom-e ?

Nem tudom hogy igy van-e, de a regisztralo levelet meg szeptember kornyeken
megkaptam, szoval ha ugy vesszuk, kaptam levelet fel even belul....

Koszonom a sok javaslatot, ugy tunik keson irtam, a legtobbje a regisztralo
level idejeben jott volna jol (akkor meg nem voltam a listan)...

Vegulis csak valami vallomastetel szerusegen voltam, azaz feltettek par
kerdest, megkerdeztek, hogy mi az en velemenyem a dologrol, megmutattak a
negativot (en nem tudtam kiolvasni a rendszamot, de csak egy kis kezi nezoket
kaptam a kezembe), lenyeg hogy az M1-en 60-as korlatozasnal 93-al mentem... :(

Pillanatnyilag 16.000 Ft birsag es 3 honap jogsielvonas van kilatasba
helyezve, gondolom majd levelben ertesitenek a buntirol, fellebbezni lehet...

jts
+ - Re: CD az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Nyaron, amikor 50 fok is van a napon allo autoban, nem mennek tropara
> benne a CD-k?

Nem. Persze ha kinnhagyod a napon, akkor lehet... De a lejatszoban sem, meg a
tokjaban sem volt semmi bajuk (Balatonpart, augusztus, strand melletti
parkolo, cd-k 10db-os cdtartoban a kesztyutaroban +1 a lejatszoban)

> Hat a lejatszo hogyan birja a razkodast? Specialis konstrukciojuak az autoba
valok

Nem tudom mennyire specialis, de nekem meg soha nem ugrott, a pesti utakon
napi hasznalatban (Kenwood KDC-4070RYG). A nagyon hideget nem nagyon szerette
(-5 alatt), olyankor indulaskor atkapcs. radiora, majd 5 perc mulva vissza
cd-re...

> vagy lehet sima, szamitogepbe valoval is probalkozni (Ja, probalkozni azt
lehet, de az eredmeny?)

Valoszinuleg nem nagyon birja a razkodast, sok barkacsolassal jar, sok helyet
foglal (mert ugye erosito kell hozza), es szerintem rettento kenyelmetlen...
Persze probalkozni lehet... :)

jts
Accord '94
( nincs autohifi erdekeltsegem :)
+ - Mai (tegnapi) kalvariam, szosszenetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kulonos dolog tortent ma velem. Illetve tegnap kezdodott. A Suzukimra utolag
sportdobot raktunk. Sajnos a baratom nem dolgozott tul jol, es tegnap a dob
megadta magat. Dultam-fultam, beszeltem a sraccal, mondta, hogy penteken
visszarakjuk. Ok. Minden autozom, hiszen ebedet szallitok, igy ma is
utrakeltem. Mignem egyszer csak kezd rakoncatlankodni a fekem. Es bizony meg
is adta magat. Para, hiszen a kajat ki kellett vinni, de gyorsan beneztem
egy utbaeso szervizbe. Mondtak, hogy hagyjam ott a kocsit, estere talan meg
tudjak csinalni, de az sem biztos. Az nekem nem jo. Javaslat, menjek a
Boldizsar utcai Autoklubba, ami Suzuki kepviselet is egyben. Jo, hiszen
ugyis arra jarok az ebddel. Benezek. Nekik nincs. Ok. Hivom a Suzuki
Hollost. Nincs. Javaslat: Suzuki Center. Hivom - nincs! Suzuki Obuda
(baratok) - nincs! Suzuki Pest - Nincs. Bardi Auto hirdetese: Alkatresz?
Igen van! Hivom - nincs! Es igy tovabb. Vegul Frigyeshez fordultam,
gondoltam hatha van valami otlete ahol tudnek szerezni. Hosszu varakozas,
kozben Kedves Frigyessel tobbszori telefonalas. Eredmeny - nincs! Ugyanis ez
egy olyan resze az en kis '98-as Suzukimnak, amire tobb markakereskedes
szerint _nincs szukseg_!

Tanulsag! Koszonet jar Frigyesnek, hogy onfelaldozoan probalt segiteni, akar
ugy is, hogy bar alkatreszkereskedo, sajat haszon nelkul, megadta volna a
kersekedes cimet, es le is foglalta volna nekem. Tenyleg csak koszonni
tudom.

***Es a szosszenet.
Megvallom ferfiasan (azert ne kovezzetek meg), hogy amikor olvastam errol az
egymas segito programrol (HIX sarga angyal) akkor nem akartam belefolyni.
Nezopontom most megvaltozott, latva Frigyes segitsegnyujtasat.

Tehat a kis Suzuki Swiftemmel (lehet, hogy rovidesen Audi 80?), vontatokotel
(2500 kg-ig), bikakabel van, de komolyabb muszaki ismeret nincs. Segiteni
tudok XI - XXII kerulet es viszonylagos vonzaskorzeteben. Azert azt is kell
tudni, hogy bar a bikakabelem annak idejen a 2,5TD Lanciamat siman inditotta
(es birja hivatalosan is az ilyesmit), de amikor 1,4-es dizel Forddal
akartuk inditani, az meg sem nyikkantotta. Tehat 1,8 motor folott nem tudom,
hogy a Suzukim megbirkozik-e a feladattal. Ha lesz Audi, akkor az 1,8-as
lesz, ugyhogy az talan tobbet bir majd.

***Audi 80
Ez egy '89-es, mar a "kerek" Audi. Mennyit er egy ilyen auto? Klima,
riaszto, ABS, immo, kp.zar, el. ablak, magno... Mire kell odafigyelni?

Koszi:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Autoalkatresz a neten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

SOS kerdes!

Melyik ceg kinalja azt a szolgaltatast, hogy netes adatbazisbol valaszthatom
ki a nekem szukseges alkatreszt, amit irto hamar meg is kapok.

Kernem a www cimet.

Ha lehet, SMS-be is a 06/20-922-1161 szamra.

Koszi:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Gaz atszereles FONTOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Fontos es surgos lenne, hogy tudjam, hogy hogyan lehet atszerelni egy
masik autobol gazszettet es mi a teendo ilyenkor. Kerlek segitsetek
gyorsan.

Bye

Fresi BaCSi
+ - re: Rejtveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Megfejtes: Szuz, kitoltott :-)))
  Szerintem ez nem logikai hanem nyelvi bukfenc. "Kitoltott", mert az auto
adatai ki vannak toltve, "szuz" mert a tulaj adatai nincsenek. De ettol meg
urban-legend szagu.

 (c) Pierre  +4092381139  UIN:1810067
+ - Re: Tungsram GOLD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<<Összességében viszont az a helyzet, hogy majdnem levették a rendőrök a
rendszámomat miatta....
Az izzó ugyanis csak "fehér, vagy kadmiumsárga lehet", így a szerv.>>>

Ez komoly ? Mas is hallott mar errol ? Ezek kozul melyikbe tartoznak a Xenon la
mpak (Audi, MB, BMW, Mazda Xedos, stb.). Azok nem szamitanak keknek ? Rohejesne
k tartom, hogy barkit ilyennel baszogathat a szerv...

Apropo, fel tudja valaki hianytalanul sorolni, mi mindent kell a kocsiban tarta
ni atrocitasok elkerulese vegett (izzokeszlet, elkadasjelzo (?), kot. bizt csek
k (?), elsosegely lada (?), ...). Egyszeruen kivancsi lennek.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 208.15.239.140)
+ - izzok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Bulgaria]
Most a sokkal dragabb All Weather fantazianevu izzot 
hasznalom. <<<>>> Ha valakinek ilyen izzoja van, nem kell kidobnia, de
akinek meg nincs, annak nem feltetlenul erdemes pont ilyet vennie.
Hasonlo velemenyem van nekem is, de en a Tungsram Allday izzojat
hasznalom.

Kodlampaba el tudnam kepzeln az Allweather-t, de H3-ast meg nem lattam
belole.
Az Allday-nek van H3-as valtozata is.
--------------------------
> Felado :  [Hungary]
Az izzo ugyanis csak "feher, vagy kadmiumsarga lehet", igy a szerv.
Erdekes szabalyaink vannak... (hol van a refresh gomb a KRESZ-ben?) A
Gold-nak van E jovahagyasi jele, tehat _elvileg_ elfogadott Europaban.
Ilyen alapon az Allday/Allweather sem engedelyezett, a kek, zold, stb.
plane.

Udv:
Peter
+ - vezermulanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az auto egy Skoda Felicia 1,3 LXi, van egy kis olajszivargas a lancfedel
kornyeken (pontosan nem tudom, de azon a reszen) a szerviz szerint a
60.000-es szerviznel megnezik/megcsinaljak _es_ vezermulancot is akarnak
egyben cserelni (pedig nem csorog-zorog), ha mar ugyis szetszedik.
Erdemes az olajszivargas miatt ezt felvallalni, vagy csak a tomitest
csereltessem (bar ez sem kisebb szetszedessel jar), vagy azt sem?
Ugyanigy a valtorudazat-valtohaz talalkozasnal is szivarog egy kicsit a
valtoolaj - ne foglalkozzak vele, vagy csinaltassam meg ezt is?
Egyik olajvaszteseg sem nagymerteku, de engem zavar > az olaj legyen
belul, kivul ne. Vagy tulzott elvarasaim vannak egy 4 eves Skodatol?

Udv:
Peter
+ - 100 kHUF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Egyetertek, ne legyen sebessegkorlatozas. Sot, ne legyenek
>szabalyok egyaltalan. Lehessen szabadon kirabolni akarkit.
>Vagy leloni. Meg akkor robbantani fel a fel varost, amikor
>valakinek olyan kedve van.

	  Nem ugyanarrol beszelunk. Te kifigurazol engem, pontosabban
	az "elveimet", ezt en is megtehetem Veled:
	  Jo, igazad van, sot, tiltsak ki a kocsikat az utakrol
	teljesen, Magyarorszagon csak biciklivel, gorkorcsolyaval
	vagy hosszabb tavra vonattal lehessen kozlekedni, mert bi-
	ciklivel tuti nem gazolnak halalra soha senkit!
	  Tehat meg mindig fenntartom a velemenyem az esszerusegrol.

>Szerintem a 100eFt, bizonyos szabalysertesek eseten
>indokolt. Tovabbmegyek, bizonyos esetekben a
>szabalyserto autojat elkoboznam! Pl. csucsforgalomban
>a koruton a villamossinen hajtoktol, arpad hidon a
>sinen elozoktol, autopalyan a leallosavban elozoktol stb.

	  Na most altalaban a buntetesnek aranyban kellene lennie a
	"bunnel". Hat mar a 100ezer Forint sem aranyos. Tekintsd mar
	az altalad felsorolt dolgok tarsadalmi veszelyesseget! Tul
	azon, hogy en is utalom mindezeket.
	  Egyebkent a gyorshajtas ilyen merteku bunteteset azert
	ellenzem ennyire, mert altalaban azt leszamitva szabalyosan
	kozlekedem. (Mondjuk ugy, szinte mindig. Igen-igen ritkan
	hagok at mas kozlekedesi szabalyt, meg ha sokan ezt ugysem
	hiszitek el.) Es en vallom azt, hogy a gyorshajtas _onmagaban_
	nem balesetveszelyes, ha nincs melle mas szabalysertes, pl.
	piros lampan valo athaladas, zarovonal atlepese, szabaly-
	talan elozes stb...
	  Es ha azt mondod, hogy a piroson szabalytalanul athalado
	gyalogos (tehat a gyalogosnak van piros) eletet kell vedeni,
	mert kisebb a valoszinusege a serulesenek, akkor azt mondom,
	mint fent: tiltsak be az autokat. A gyalogosok serulesenek
	valoszinusege 0 lesz! A gyalogos meg mehessen at akkor es
	ott, amikor es ahol csak ugy tartja kedve! (Mellesleg nem
	mintha most nem ezt csinalnak!)
	  Egyebkent azzal sem ertek egyet, hogy a gyalogosokat nem
	buntetik. Oszinten: hanyan nem talalkoztak meg azzal a jelen-
	seggel, hogy az autos all a savjaban a lampa alatt, o all elol,
	neki mar reg zold van, de a gyalogos meg setal elotte kereszt-
	be, mintha mi sem tortent volna! Tessek! A gyalogosokra miert
	nem vonatkozik a 100ezer Forintos korlat?! En bizony az ilyet
	is megbuntetnem ennyi penzre! Sot, oket sokkal inkabb!!!

>az auto karosanyag kibocsatasa is megno nagyobb
>sebessegnel, a zajterhelesrol nem is beszelve. Szoval

	  Mondom: no autok, no zajterheles es karosanyag-kibocsajtas.

>vagyunk egy paran autosok, akik tovabbi esszeru!!
>korlatozasokat varnak, a butasagok megszuntetesevel

	  Hat itt ugyanarrol beszelunk. A 100ezer Forint nem esszeru.
	Mondom, legyen inkabb teljes vagyonelkobzas, nem?!

>Hat nem is tudom. Szoval nem erted a lenyeget. Szerinted milyen
>korlatozasokat kellene bevezetni itthon? Nehany helyen ertelmetlen a
>korlatozas, pontosabban a meg nem engedese a gyorsabb haladasnak (Pl.

	  Hat eppen ez az! Mit gondolsz, a "rend derek orei" (nevet-
	nem kell - vagy inkabb sirnom) hol fognak merni? Ott, ahol
	tudjak, hogy ertelmetlen a sebessegkorlatozas, ezert nem
	is tartjak be! (Pl. M1-M7 kivezeto szakaszan levo 70.)

>Gyomroi ut.) megis azt mondom, hogy normalis a szabalyozas. Sok embert
>ha nem is remit el, de legalabb visszafogja a nyomulasukat. Igy nem
>90-el, csak 70-nel megy a varosban... Szoval szerintem franko a dolog.

	  Igen, ott ahol 90-nel is siman lehetne...

>Nyugi, sokban igazad van (de mire mesz vele? :-)

	  Hat pont ez az!... Maximum annyit erek el, hogy itt sokan
	megutaltok a "lazongo" stilusert, mert az ugysem kovetkezik be,
	hogy valaki erre azt mondja, hogy "Hoppsz, na jo, ez a 100ezer
	valoban kicsit sok...". Udv:

							Nagyak
+ - Re: Rejtveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy SZUZ FORGALMI ENGEDELY az auto adataival kitoltve,
Melyik az a marha maffiozo, aki ezt a tukor moge kesziti ?
Aki jon az autoert, hogy ellopja, annak van ez a zsebeben.
--
Meszaros Geza
ui: olyanrol mar hallottam, hogy a potkulcsot a kocsi
gazdaja ott tartja. (a mai vilagban marhasag)
+ - Re: Hideg motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Probald ki, ha ilyen kialakitasu a hazad.
A termosztathazam mas kialakitasu.
Megneztem egy 91-es 1,4-es CVH motoru escortot. 
Annak a termosztathaza ugyanaz, mint az enyem.
Milyen motor van az escortodban ?
Miutan meg mindig nem tisztaztuk, hogy a Te "athidalo" 
csoved hajszal pontosan hova megy, igy csak uresen 
kattog az agyam.

>Kuldenek rajzot is, de a listara nem lehet.--
Kuldj nekem rajzot. Mar csak a kivancsisag hajt, mert
nalam mas a keplet.
--
Meszaros Geza
ui privatban elkuldom az en gyari rajzomat.
+ - VW Vento (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A motor egyebkent nagyon szepen es csendesen jar, finoman 
> reagal mindenre, csak eppen ilyen gyenge 90 loeros autot meg 
> eletemben nem vezettem.
Nem mindegy, hogy hol, mire es milyen mentalitassal hasznaltak.
Egy munkatarsamtol vettem at egy cegautot.
Kizarolag Pesten jart a kocsi, napi 10-20 km-t - oregurasan.
Erdekes volt latni, ahogy hetek alatt, a videki (meghajtott) utakon 
egyre furgebb lett.
--
Meszaros Geza
+ - Oktavia fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho, leolvadt a hutom is (a fenebe!)

Megkerdezetm aposomat: most ment 2000km-t kulfoldon a skoda 
Oktavia 101LE-vel: atlagfogyasztasa: 7.2 l/100km  140-150km-
h temponal. Egyabkent varosi forgalomban 8l/100km. Elozoleg 
Astraja volt a legkisegg 1.4 az 6,8 l/100km-t ivott.
Konnyu a laba, jol vezet. A Skodri meg egesz jol fogyaszt. 

Bby
+ - Agressziv vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho, olvad a ho!


Jomagam kulfoldon (Nemethonban is) sokkal nagyobb 
bizonsagban erzem magam, mint idehaza. Majdnem minden 
honapban van egy balhem valakivel itthhon. Teljesen 
altalanos, hogy valaki az ELETET es vagyonat veszelyezteti 
masvalakinek, anelkul, hogy az illetot felelossegre vagy 
tokonrugasra itelnek. Szerintem mindenki el tudja mondani 
mennyi veszelyes vezeto van az utakon. Ez egy ketelu kard: 
vigyazzatok!
Eloszoris: nem szoktunk-e neha mis is ilyent tenni? En 
sajnos igen. Leszokoban vagyok, de elofordul, hogy olyan 
manoverbe fogok, amirol biztosan tudom, hogy menni fog, de 
a korulottem levok fraszt kapnak. Az is lehet, hogy _csak_ 
azert sikerul nekem, mert _ok_ fekeznek vagy kerulnek 
miattam, gondoltatok mar erre? Valakinek ugyanis engedni 
kell … mert ha nem, akkor valaki nem megy haza estere …
Hihetelenul felhuzom magam, ha valaki arra kenyszerit, hogy 
miatta fekezzek, pedig belathato, hogy a manovere nem 
sikerulhet maskepp. Mit kell ilyenkor tenni?
Szerintem valamit mindenkeppen _KELL_ tenni azert, hogy az 
ilyen (akar en legyek is az) agressziv allatokat 
leallitsak. Ha neki joga van ugy vezetni, mondvan, hogy 
szabadsag van, akkor nekem meg jogom van betartani a 
szabalyokat! 
Nemethonban nagyon kemenyen vezetnek, de soha nem hoztak 
veszhelyzetbe! Baromira mennek, es a torvenyeket is 
athagjak sokszor, de tudjak mikor lehet es ha „mazsola” 
megy elottuk, akkor NEM TESZIK! Itthon pedig mar okis 
raszoktak, hogy ezt nem igy kell csinalni: mindent bele, 
majd lesz valami.
Kerdesemre, hogy Nemethonban miert nem aggreszivek a 
vezetok azt mondtak: mert ha ket tanu a rednororson 
bemoszerol valakit, akkor az illetot nagyom megbuntetik. 
vagyis ha agressziven veszelyezteti valaki biztonsagat, 
akkor eljaras indul ellene. hol van ez Magyarorszagon? 
szerintem gyilkossagi szandek, ha valaki tudatosan pl. 
bavag elem, a kovetesi tavolsagot ezzel nulla ala 
csokkentve. Itthon ez miert nem mukodik?
Sok az a szazezer forint ezer? Nem, a penz a lenyeg. 
Szerintem a fekete-pontrendszer jobb.
Pl.: a franciaknal (kisbetuvel irom a nevuket, mert 
tonkretettek a Tokaj videki bortermelest, ez igaz) ha 
valaki a szelso savba leall, akkor persze lassul a folyam. 
DE: ekkor zipp-zar szeruleg, automatikusan mindegyik savbol 
egy-egy halad, igy ki lehet szamitani mikorra jut ram a 
sor, es nem kell egymasra varni. Sokkal gyorsabban megy a 
sor, mint nalunk, ahol egyesek aggressziven belemjonnek a 
masik savbol. Vannak ott is, akik oldalrol eleg nagy 
sebessegrol bevagodnak, de figyelik a tukrot es pont 
kiszamitjak, hogy a zip-zar elmelet ne boruljon fel. De nem 
mindenki akar azonnal athaladni, csak nehanyan, akik nagyon 
sietnek. Nalunk miert nem megy ez?
Tanuljuk el toluk amit jobban csinalnak, a tobbit meg xjuk 
le. Nem?

Bby
+ - re:Nagykocsi fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az en Menyusom csak 2000-es, megsem sikerult 12,8-nal kisebb fogyasztast
elernem idaig. Remelem, ha kicsit melegebb lesz az ido, o is beeri kevesebbel. 
95-ost ir a konyve, en a multkor 98-ast tankoltam bele abbol a megfontolasbol,
hogy a masik autonk  10-15%-al kevesebbet eszik, ha 98-ast kap. Erre a Merci
kapasbol bezabalt belole majdnem 14 litert, pedig direkt sporolosan vezettem 
Hat igy probaljon a kedvebe jarni az ember :-(

 --
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Korlatozasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Ugyhogy tokeletesen egyetertek az illeto "javaslataval": az ilyet
>lojek fejbe. Egy kiegeszites: ne assak meg neki a sirt, hanem
>asattassak meg vele!

Igy van!!! Egyetertek én is!!!

Hosszan lehetne vitatkozni a sebessegkorlatozas szuksegessegerol, de a
vege mindig az lenne, hogy a kozlekedes barmilyen fajtaja veszelyes
uzemnek minosul, ami koztudottan felelosseggel is jar. 

A felelosseg, idezet a magyar ertelmezo keziszotarbol (Akademiai kiado
Budapest 1987 7. kiadas): 
"Az a kotelezettseg, amely alapjan vki., vmi felelos vki-ert, vmi-ert.
/koteles szamot adni a tettirol es vallalni a kovetkezmenyeit/.

Felelotlen:
"Tetteinek kovetkezmenyeivel (vetkes modon) nem torodo elemek."
Es itt a lehetseges kovetkezmenyekrol is szo van.

Tehat a felelotlenseg ugye bu"n. Erkolcsi szempontbol egy bunozot jelent
a kenye kedvere gyorsanhajto.

Ilyen egyszeru az egesz. Es igenis buntessek a gyorshajtast es az ittas
vezetest is!


>> de az ilyen  talaljak ki az esszerutlen
>> sebessegkorlatozasokat (vasuti atjaro 40, legyen-e
>> varosban 30....
>> .
>> ...esetleg par evvel ezelott elutottek mondjuk a kislanyat
>> (ahol raadasul mondjuk nem is az autos volt a hibas)...
>> .
>> ...mert mondjuk az Ulloi uton kepes voltam 95-tel menni...

Egy autos onnantol kezdve hibas, hogy elindult a jarmuvel, csak ido
kerdese ki mikor bukik le :-).
Te ki vagy pl. hogy megkerdojelezd masok munkajat?
Ha annyival jobb lennel naluk talan te ulnel ott. Objektive errol van
szo!
Tudtommal a tarsadalom egy kozosseg, ahol a kozosseg szabalyai szerint
kel viselkedni. A kihagasokra szankciok vannak, akinek ez a rendszer nem
tetszik az elmehet mashova. Mas kozossegi rendszerekbe elni. A szabalyok
megszegesevel pedig senki nem helyezheti magat masok fole. Ugye ilyen
elven keszulnek a torvenyek. Mielott valaki azt mondana, hogy "Nade akik
hozzak is ezt csinaljak", meg valaszolok, hogy termeszetesen, de nem
szuksegszeru arra koszos gusztustalan szintre alacsonyodni. Igaz szabad,
de a legundoritobb az, mikor mas sorstarsait kihasznalva (veszelyeztetve
ld. gyorshajtas) teszi ezt az ember. /ertelmezve: masnak is be kell
tartani a megint masok altal hozott szabalyokat, de ne rajta alljunk mar
bosszut.../ 

Ez etika, ami csak elmelet, de szoros osszefuggesben all a valosaggal!

Remelem nem zavartam a listat ezekkel a gondolatokkal, de sajnos vannak
akik erre onmaguktol nem jonnek ra. (nekik vannak a szabalyok)

Udv 
Teeby

Ui: A szabalyokat azert hozzak, hogy megszegjek oket... ...azok akik
keptelenek alkalmazkodni hozzajuk.
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - eredetvizsgalat vs. muszaki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bezony am, csakhogy a matricas rendszer ota KPM felugyelettel mennek a
>muszakik.
>Tehat akarhol vizsgaztatja, a matricat ott is a KPM rakja ra es ok elobb
>meg is nezik az autot, mielott rateszik.
>
>A matricas rendszer elot vizsgazott kocsi lehet hogy az ismerosoknel
>olcson ment at.
>
>Udv
>Teeby
>
>>Hali,
>>
>>> feltetelezheto. Es akkor is "A" jelzessel szabad csak megvenni. Vagy a
>>> masik lehetoseg, friss muszakival (mar matricas rendszammal) kell
>>> autot venni.
>>
>>Ez a ketto hogyan fugg ossze? Nekem van matricam (99.08) de a Fiestam
>azt
>>sem tudja mi az az eredetvizsgalat.
>>
>>SzVSz vizsgaztatni gyakrabban kell a kocsit mint eladni :) Vizsgara nem
>>kell eredetvizsga tehat a matricanak nincs koze az eredetvizsgalathoz.
>>
>>Nem igy van?
>>
>>Udv:
>>-- Bka
Akkor most a muszaki vizsgahoz ingyen jar egy a KPM (nem igy hivjak ugyan,
de a kozben igy terjedt el a Kozlekedesfelugyelet) altal elvegzett
eredetvizsgalat? Tudtommal ok csak a kozlekedesben valo reszvetel
felteteleit ellenorzik. Pl.:autoklub gyori muszaki allomas. Egy nap
levizsgaztatnak x (20-25?) autot, de egyet sem vihetsz el. Delutan 3 korul
jon a KPM-es urge, szuroprobaszeruen kivesz 2-3 autot a Klub altal
megfelelonek iteltek kozul, ezeket ujra vizsgaztatjak. Ha balhe, akkor az
osszeset ujra, ha jok, akkor lehet kiadni a levizsgazott kocsikat. Az egesz
celja az, hogy ne lehessen csak a forgalmit vizsgaztatni. Ja, es ez kb 5
eve igy van.
A gk atirasat csak a 30 napnal nem regebbi eredetvizsgalatot igazolo
dokumentum fgv-eben vegzik el, vagyis minden eladasnal el kell kovetni
(hacsak nem csereled 2hetente a kocsid) A hasznalt autok elso
eredetvizsgalatara a rendelet bevezetese ota bekovetkezett elso
adas-vetelkor kerul sor. Oreg kocsikra van vmilyen kedvezmeny.
+ - oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nagyon egyszeru a dolog. Az amerikai motorok nagy hengerurtartalmu
>es nem porgos motorok. Alltalaban 4500 rpm fole nem tudod porgetni
>, ezert teljesen mindegy, hogy mit tankolsz bele. En most 91-est
>tankoltam, es alig erezheto a kulombseg a 98-ashoz kepest.
Miert is fugg ossze a fordulatszam az oktanszam-igennyel?
Szvsz az oktan-igenyt a kompresszioviszony/suritesi vegnyomas hatarozza
meg. Az oktanszam maga egy osszehasonlito mutatoszam. A 100%-os OKTAN (mint
vegyulet, kemikusok pontosabbban tudjak) -bol levegovel kevert elegy
ongyulladasa surites hatasara x nyomason kovetkezik be, vagyis eddig lehet
buntetlenul osszenyomni. Az Europaban kaphato 91, 95 es 98 oktanos benzinek
levegos elegyenek ongyulladasi nyomasa 91, 95, ill. 98 %-a az oktan-levego
keverek ongyulladasi nyomasanak. Ha a kompresszioviszonyt noveled, (EU,
ill. feltoltott v. versenymotorok), no az ongyulladas veszelye, vagyis
egyre magasabb oktanszamu uz.ag. kell ahhoz, hogy szikragyujtasu maradjon a
motorunk. Ellenkezo esetben ongyulladas (=kopogasos eges, "csorges") lep
fel, amit senki nem szeret. (kiv. diesel) A magas kompresszioju motorok
viszont (azonos anyagokat es gyartastechnologiat feltetelezve) rovidebb
eletuek. Europaban keves tipus van, ami tuleli a 200.000 km-t nagyjavitas
nelkul, a tengeren tul viszont keves van, amit meg lehetne olni
5-600.000-nel hamarabb.

(War story: gyerekkori barat Buick xy 5.0 V8 2 ajtos 6 (!) szemelyes
kupeja: blokk repedt, csak annyi viz van benne, ami a repedes alatti
reszben megall. Nyaron (25-27C) vigan elmegy az egyetemre (20miles), igaz,
mire odaer, mar kicsit budos a kocsi. Napkozben kihul, este megint jo egy
20 merfoldes menetre. 3 hete igy jar vele...)

szoval az amcsi nagy gepek alacsony kompresszio-viszonnyal dolgoznak, (ez
latszik is literteljesitmenyukon:)) de cserebe megelegszenek a kevesbe
adalekolt, olcsobban eloallithato alacsony oktanszamu uzemanyagokkal. (F1
motoroknal foleg a szabvanyos uz.ag-ok bevezetese elott 105-108 oktanig is
feljutottak a vegyeszek.) A kocsidat lehet, hogy meg 68-72 oktanos
benzinhez terveztek (vagy abbol vezettek le a motort, mint az MB1000-bola
feliciat...:)), igy egyaltalan nem faj neki a gyengebb kakao. Legfoljebb
tobbet ker belole.

Fogash
+ - tempomat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mostanaban sokszor elofordul, hogy CC-t hasznalok
>autopalyan, es csak nezem, ahogy megy folfele a mutato, ugyanis es az auto
>baromi nehez,(ez automata) es ha lejto jon, csak gyorsul, egyre jobban.

Tudtommal a CC/tempomat a motor fordulatszamat igyekszik allando erteken
tartani, vagyis a kocsid csak az automata valto szlipjenek megfelelo
mertekben gyorsulhat/lassulhat. Okosabb autoknal (ahol elektronikus a
km-ora) megoldhato a konkretan sebessegre szabalyozas is, az ilyenek lejton
elveszik a gazt. En egy Volvo V40-nel (manualis valto) probaltam, es az
fol-le tartotta a sebesseget. Igaz, relativ kis kocsi. De tenyleg baromi jo
dolog a CC.Sot, az okos peldanyok tudnak olyant is, hogy CC on, gazt adsz
(elozol) a kocsi gyorsul, majd az elozes befejezese utan gaz elenged, a
kocsi pedig ujra felveszi a beallitott tempot. Fekezesre persze mindegyik
old.
Erdekesseg: Balatonfüredi Volan, Ikarus E95/Scania gepeszettel. A sofor
Gyor-Veszprem kozott is bekapcsolta...

Fogash
+ - Fabia, behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: re:Skoda Fabia ( 11 sor )
>Idopont: Sat Jan 29 08:42:26 EST 2000 AUTO #639
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Udv!
>
>Pozitivum: Kiforrott technologia, jo ar/ertek arany, nem lopjak annyira
>hatrany:
>Nehany elavult megoldas (pl. motor, de ami bevalt azon minek
>valtoztassanak :-)
>"csak egy skoda" (legalabbis szuzis nagybatyam szerint :-)
A Fabia meg nem kaphato, tudtommal mashol sem. Ha megis lopnak (a
gyarudvarrol?), az mar ciki lenne... A motor egyebkent egy uj fejlesztesu
100lovas 1.4-16V, tehat se nem kiforrott, se nem elavult megoldas. Ja es
mereteiben ippen akkora, mint a Golf II. Lehet, hogy nonek a kocsik?

Nandi szampeldaja jonak tunik a kocsi-behozatalra, de:
1. ki garantalja, hogy 2 napos kinntartozkodas alatt talalsz olyan kocsit,
ami arban stb. megfelel az igenyeidnek?
2. X orszagban hol kezded? Borzen, kereskedonel, falun, varosban? A helyet
ismero ismeros visz ki?
3. Ha 2 hetet elpocsolsz vele, ugrott az eves szabadsagod fele (bocs, de
alkalmazott vagyok)

Ezek persze csak kerdesek, mert ha valakinek a nagypapa haborus haverja
Burgenlandban VW dealer, a gyerekkori haverja meg automentos, akkor persze
nonek az eselyek.
Mellesleg egy idoben nagy port kavart, hogy uj VW-ket Olaszo-bol, Daniabol
stb. importalnak vissza Nemeto.ba, mert igy olcsobb. A magyarnal meg a
nemet arak is alacsonyabbak. Uj autot erdemes kintrol hozni???

Fogash
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Irtal a ket Octavia (101 LE aut. ?s 75 LE) fogyasztasarol
>es menetteljesitmenyerol, jobbnak latszik a "szazlovas".
>Nem tul kicsi a 75-os motor ekkora autohoz?Nem csoda,
>ha fogyaszt szegeny.
Abszolut egyetertek, aki teheti NE a 75 lovast valassza. Biztositasilag,
stb amugy is egy kategoria, es a nagyobb motor lehanyagolhato +/-
fogyasztassal sokkal jobb vezetesi elmenyt nyujt.


>>Mennyire ved meg egy igen kozkedvelt es draga autot az ellopastol a
>kormanyt
>>es a kuplugpedalt osszekoto zar? Vagy esetleg valami mas otlet?
(semmifele
>>biztonsagi berendezes nincs benne)
>
>Abszolut semennyire.
Azert en ezzel vitaba szallnek. Szvsz minden eszkoz csokkenti a kocsi
elopasanak veszelyet. Minel kacifantosabbnak latszo ketyere (fek-kormany,
kezifek-valtorud, kormany"balta", villogo piros LED-ek, stb.) elriasztolag
hatnak legalabb azokra a "kolomparlala"-kra, akik 8 sor utan ugy dontenek,
megcsinaljak a nagy balhet. Profi bandakat persze ez sem tart 100%-ig
vissza, de a lopas valoszinusege csokkentheto.


> En mindenesetre
>a vetelarba beleszamitanek egy kotelezo ketnapos vezetoi
>treninget a Hungaroringen, aztan ha megvette, hadd vigye.
Ezt adhatnak minden egyes uj autohoz is, legalabb opcioskent, felarral.

>A csapagyakbol gyarit kell venni, a dugo-huvely-gyuru-csapszegbol jo
>minosegu nyugatit, a tobbi reszletkerdes. Ja es ne magyar
>hengerfejtomitest. Olajat minimum 15W40-est.
Skodrihoz letezik nyugati gyartasu huvelygarnitura? (nem kotekedes!) Amugy
a 120as huvelyek vallabol kell keesztergalni, ha az ember a 105-os blokkba
akarja oket beletuszkolni. Tomitesbol en a gyari garniturat javasolnam,
abban benne van mindegyik (pl. a huvely aljara valo is...)

Fogash
+ - Re: Favi moci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Adam! Elkezdjunk szerinted vitatkozni, hogy az vagy nem 140 volt, vagy
> nem 6.5, vagy hagyjuk inkabb az egeszet? :)
>
Felolem....  Habar igazan nem akarlak meggyozni, nincs bennem semmilyen
bizonyitasi kenyszer, eleg ha en tudom, hogy ennyi.

> Lehet, hogy abban tuloztam, hogy a Favorit szamottevoen takarekosabb
> lenne - most hogy utanagondolok, lehet, hogy ez varosban nem igaz, viszont
> autopalyan feltetlenul, es most pont arrol beszelunk. Na de hogy 140 es
> 6.5...
>

Gondolj bele...  autopalya...  egyenletesen mesz szamottevo gyorsitas,
lassitas nelkul. Az en skodam 105-os. 1 literes....  igyhogy a 6,5
lehetseges. A sebesseg meg valojaban 130 volt (stopperrel merve), de ha
figyelembe vesszuk, hogy az osszes kocsi kilometeroraja csal...  de
errol is kar vitazni, mert mar volt szo rola   vagy az is lehet, hogy az
en tankom joval nagyobb? Sohasemlehessen tudni....   :o)

Na reszemrol a dolog lezarva.


> De kozben remes gondolataim tamadtak: most dobbentem ra, hogy
> gyarilag a faros 135/136-osban VAN kezi szivato. A motor az
> elvileg 1-az-1-ben ugyanaz... most akkor leszedtek rola az
> elektronikus alapjarat-szabalyzast, vagy mi?
>
> De akarhogy is, ha a Favoritbol atemeled a motort, akkor jon
> vele egyutt az elektronikus alapjarat-szabalyzas, tehat
> elfelejthetem a kezi szivatot, es megszunik a rangatas?
>

Elektronikus alapjarat szabalyzas? Haat, olyan szerintem nincs a karbis
Favoritban. Amugy meg jobban jarsz a kezi szivatoval, mert az automata
kemenyen meg tudja dobni a fogyasztas telen varosban.


> Latszatra. Az anyagminoseg es meretezesi pontossag (ami ugye nem latszik),
> mar nagyon komoly kulonbseget jelent zajban es elettartamban. Ez mar
> onmagaban is magasan a 120-ase fole helyezi a Favorit motort. Nehany
> latszatra apro modositas, es maris egeszen mas szinvonalon talaljuk
> magunkat. Messzemenoleg igaz, hogy az ordog a reszletekben rejlik.
>

Na azert abbol a hatalmas magassagbol vegyunk vissza egy kicsit....

Egyebkent szerintem: ha en most normalisan, jo minosegu alkatreszeket
felhasznalva meggeneralozok egy 120-as motort, akkor ugyanugy ki fogja
birni azt a futasteljesitmenyt, mint egy Favi motor. Ne felejtsuk el,
hogy a ket moci kozott van nehany ev kulonbseg, es gondolom en, a Favi
motor osszesen azert jobb, mert jobb az alkatreszek kidolgozasi
menosege. DE ha nem nagyuzemben kokanyoljak ossze azt a 120-as
mocit....  Erted, mire gondolok?


> Az Favorit, az mas! A kerdes az, hogy a motort farosba athelyezve,
> megszunik-e a problema. A kulcs az elol a huto - hatul a motor
> elrendezesbol adodo joval nagyobb mennyisegu hutoviz.
>

Egy haveromnak van egy Rapidja, gyarilag a Favi moci van benne. Nem
rangat hidegen egyaltalan. Meg momentan az enyim se rangat veszesen, ez
osszesen a karburator kerdese....


Udv...Adam
+ - Re: auto cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Nyaron, amikor 50 fok is van a napon allo autoban, nem mennek tropara
> benne a CD-k?
>

Nekem eddig egy nyarat gond nelkul elviseltek.

>  Hat a lejatszo hogyan birja a razkodast? Specialis
> konstrukciojuak az autoba valok vagy lehet sima, szamitogepbe valoval is
> probalkozni (Ja, probalkozni azt lehet, de az eredmeny?
>

Van benne nemi specko felfuggesztes, hogy birjak a razos utakat. CD ROM
meghajtoval nem igazan erdemes foglalkozni, nem vezet igazan tokeletes
eredmenyre.


Udv....Adam
+ - Mini Morris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitségeteket kérem! 

Hol találok ezzel a kisautóval kapcsolatban infót a neten?

A segitséget elöre is köszönöm!

üdv,
Szalaz
+ - Rejtveny megfejtes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A tegnapi AUTO-ba 4 megfejtes erkezett, 1 versenyzo a tukortores
folyamataban, 3 pedig a szuz-kitoltott ellentetben kereste a hiba okat.
(Megy a magan Cc: nekik is, koszi a tippekert.)

A tukortores folyamata ] teljesen jogos, bar nem
magyarazza a tobbi hasonlo sztorit, amikor "nekihajtott es kiesett
belole" a mese (no nem mint ha ez feladat lett volna :-) ). Szoval jar a
virtualis bocicsoki, es megegyszer koszi a tippert. 

A szuz-kitoltott ellentmondast viszont - ha nem haragszotok :-) - inkabb
nem fogadnam el, ez ugyanis inkabb pontatlan megfogalmazasnak tunik
szamomra; sejtheto, hogy itt "csont uj, kitoltott" a dolog lenyege.
Szoval kisse tulzasnak tartom ezt 'logikai bukfencnek' tekinteni.

Vegul kovetkezzek az en "megfejtesem": ahhoz, hogy a kocsit ellophassak,
a lopoembernek nyilvan oda kell mennie a kocsihoz. Sokkal logikusabb,
hogy ekkor a sajat zsebebol vegye elo a kulcsot es a forgalmit, mint sem
hogy XIX. szazadi kemhistoriakba illo romantikus modszerekkel operaljon.
Igy egyreszt a fentebb leirt lebukas kerulheto el, masreszt pedig a
lopas elotti tukorfeszegetes is sokkal feltunobb, mint a sajat zsebbe
valo elegans benyulas.

Udv,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 1534
                        Tel.: (+43-1) 1707-45109
+ - Tungsram bolt cime (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autozok !

Orulok, hogy felfigyeltetek a a H4-es izzokrol irottakra. Ez azt
jelenti, hogy latni (es latszani) akartok.

A Tungsram bolt a Király utca ("lánykori" nevén Majakovszkij utca)
43/45. sz.
alatt van. Ez a Nagykörút és a Kiskörút között van, kb. ott, ahol a
Nagymező utca kezdődik. Nem a Nagymező utca felőli oldalon van a bolt,
hanem a Király utca Rákóczi út felé eső oldalán.

Üdv.

Kadlec István
+ - TT, USAfogyi, rejtveny. srafogo, tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Nehany rovid valasz:
 
>Ez nagyon tetszett. Ekkorat reg rohogtem!  Nem akarok 
megbantani senkit,
>de fogadjunk, hogy ez biztos forras valami lelkes 
hondatoyotamazdanissan
>rajongo volt, aki nem birja elviselni ha egy ketszer 
akkora auto
>legyorsulja.
Meghogy a TT ketszer akkora??? Valamit felrenezhettel! 
Pont ugyan akkoranak veheto, mint az Integra, Celica,...
Az ara AZ ketszer akkora. Amit nyujt??? Arrol lehet vitazni.
Sajna azt sem birom magamban tartani, hogy a TT legerosebb 
4kerekese gyorsulja csak le az Integrat es csak 3tizeddel 
(ami ugye szivo, elsokerekes).
Amugy nemreg Teeby meltatta az Audit quattro ugyben igy 
elfogultsaggal nem vadolnam (marmint Audi ellen, japan 
mellett). Mivel gyori, gondolom az informatora is az.

 
Juteszembe, van egy elado TT az ismerettsegi korben. 
4000Km, chipelve, 7 es 8M kozott lenne. Itthon vettek, a 
tulajt nem nagyon erdekli, hogy mennyiert valik meg tole. 
Az uj 4kerekest veszi ezutan.


>1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8
Megneztem a lapodat! Jejjzusom, nem akarnal a kovetkezo 
talakozon elvinni egy karikara??


>Fogyi:
>14 litert. Ha nagyon kimeletes, 12-re le tudja
>nyomni, ha tapossa, 20 fole megy. Az o visszafogott, 
atlagosan dinamikus
Nem is olyan rossz! Csak hat a cimbid biztos mazo tipus, 
mert en ziher, hogy megfuttatnam parszor a pacikakat:)) Nem 
az a tipus vagyok, aki minden gazfroccs elott a 
hitelkartyajara gondol:))


>Re: Rejtveny ( 13 sor )
>egy SZUZ FORGALMI ENGEDELY az auto adataival kitoltve,
Itt, de nem tudtam jobban elmagyarazni. Azert biztos 
ertetted, hogy a tulaj adatmezeje volt ures:)))
Szoval ide azt a tehencsokit:))

 
>Sarfogo:
>itt Magyarorszagon eleve szeriafelszereles az osszes auton.
Hmm! En meg nem latta olyan KA-t pl amelyiken lett volna!!!
Talan ha azon a multkori feketen lett volna, nem kapom meg 
a 4ik (igen mar a negyedik) kofelverodest a szelvedomre. 
REttento morcos lettem, mert mindegyik a latomezomben van, 
es ha engem allitana meg egyilyen hogy irjunk betet lapot, 
en is kirohognem:(


>Re: Magyar, tuninggal foglalkozo weboldal ( 25 sor )
Egy ujsagban lattam: www.atc.hu 

Udv!
vTI
+ - NSX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Es a Honda (Accura) (NSX)-rol? (bocs, nem tudom pontosan a 
nevet)
www.vtec.net
De a nyari talalkozora mar bejelentkezett 4db (ketto 
magyar). Ott eloben is megtekinthetok lesznek.
>Csak azert kerdezem mert regota tetszenek es szeretnek 
tobbet megtudni
>roluk (leginkabb azt hogy hany evig kell robotolni egy 
ilyenert).
Baromi sokaig! A legjobb ar eddig 6M HUF volt amit 
hallottam, es az 89-es peldany. Talan olvastad a hasznalt 
auto tesztet errol a tipusrol az Auto-motorban. Na az volt 
annyi. Hozzaveheted, hogy abszolut ideny-jarmu (mint egy 
motor), tehat valami mas jarmu is kell melle, amivel jarsz.

Udv!
VTI
+ - CD az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1) A CD lemezeket nem celszeru a napon hagyni, mert a ho" 
valoban arthat nekik.

2) A modernebb autos CD-jatszok nem ugranak.

3) A szamitogepes CD-t nem erdemes az autoba szerelni; 
rengeteg vele a problema: nem birja az extrem fizikai 
igenybevetelt (ho, razkodas, hoingadozas), tapfeszultseget 
nem konnyu megoldani, es meg mindig szukseged van egy 
erositore, ha a hangjat is hallani akarod.... 

A javaslatom inkabb egy alapfoku CD-radio, mint peldaul a 
Kenwood KDC4070, amit kb. 60-ert arulnak, es a CD-n kivul 
egy RDS radio es egy negycsatornas erosito is bele van 
epitve... ;-)

Udv,
Stevie
+ - SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

felidejehez erkezett az adatgyujtes a Sarga HIX Angyal (SAHAL) ugyben.
Tegnap estig velem egyutt 17 jelentkezo akadt.

Csak emlekeztetoul azoknak, akik most ertesulnek errol az egeszrol, mert le
vannak maradozva, vagy mert csak mostanaban csatlakoztak a listahoz: arrol
van szo, hogy egy kolcsonos segitsegnyujtasi mozgalmat szervezunk. Nalam
lehet jelentkezni az alabbi adatok maganba valo elkuldesevel:

- Nev
- Lakohely (talan eleg csak a varos, Bp. eseten kerulet is; ezen felul
fakultative lehet pontosabb helyet is irni)
- Mikor vallalja az "ugyeletet" (0-24/csak munkaidon kivul/csak ejjel/csak
nappal/egyeb)
- Napkozbeni elerhetoseg (leginkabb telefonszam)
- Raer-e napkozben, engedi-e munkaja, egyeb tevekenysege?
- Nem munkaidobeni elerhetoseg
- Esetleges ejszakai elerhetoseg
- Az aktualis tartozkodasi helyetol milyen tavolsagban hajlando az
"ugyeletet vallalni" (Pl. Pest megye/XIX. kerulet/Zalaegerszeg 20km-es
korzete/stb.)
- Kulon kellene jelezni, ha az illeto tobb helyen elofordul (pl. gk vezeto,
vagy ilyesmi es esetleg tobb helyen tud seggiteni)

A mar jelentkezettek felvetesei alapjan lehetne kuldeni tovabbi olyan
adatokat, amelyek arra vonatkoznak, hogy az illeto egyen milyen auto
lelkivilagat ismeri behatobban, valamint hogy milyen specialis
szerszamokkal, lehetosegekkel, ismerosokkel rendelkezik. Ha gondoljatok,
ezeket az adatokat is szivesen fogadom.

Az adatgyujtes meg egy hetig tart, utana kerek Toletek nehany napot, amig
osszesitem es grafikus formaba ontom, ezutan pedig majd szetkuldozgetem.

Mas. Hatha valaki mast is erdekel. Utanajartam az utanfuto atiratassal
kapcsolatos proceduranak.

I. Eredetisegvizsgalat. Nem tudom, minden eredetisegvizsgalo muhely
foglalkozik-e utanfutoval, en felhivtam a hozzam legkozelebb esot. Masnap
d.e. 1/2 10-kor tudtak fogadni, a vizsgalat varakozassal egyutt kb. 1/2 orat
vett igenybe, ott lehettem a verda mellett es 3,750-be kerult sarccal. A
papir masnapra lett volna meg, de pentek leven csak hetfo reggelre.

II. Biztositas. Az @rgosz biztositonal videki lakos leven 876 Ft egy evre.

III. Atiratas: 13,000 (!!!) Ft. 5E az atiratasi illetek, 8E az uj forgalmi
es a torzskonyv ara/dija.

Hat ennyi mara belolem. Sok csokit mindenkinek!
L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
+ - RE: jtveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg sem tudom szamolni, hanyszor hallottam mar ezt a sztorit a
letort tukorrel (igy cipoben csak tizig tudok szamolni), es mar 
eloszor is csak azon gondolkodtam, hogy miertkell beletenni 
a papirokat a tukorbe. Ott megtalalhatja az uj tulaj. Nem egyszerubb
a stroman kezebe nyomni, megmondani a cimet, ficko odaballag,
kulccsal beszall, es elhajt?
Inkabb odaballag, lefeszegeti a tukrot, kiveszi a kulcsot, es -- mino
balesetveszely! -- tukor nelkul megy el?!

Tibi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #642 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valamirol lemaradtam, amiota Rakosszentmihalyon (ertsd falun)
lakom..

> =======================================================
> Felado :  [Switzerland]
..
> a koruton a villamossinen hajtoktol, arpad hidon a
> sinen elozoktol, autopalyan a leallosavban elozoktol stb.
Miota van sin az Arpad hidon? 8-))

Tibi
+ - legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>Igen, cak fizesd meg. Na meg a benzint is.

>Most oszinten! Nem mindegy hogy 23 vagy 24 liter a fogyasztas?
>Merthogy nalam nyaron pont ennyi a kulombseg ha klimaval vagy anelkul
>jarok. Es legalabb nem folyik a viz minden egyes testreszemen.
>Megfizetni meg nem kell kulonosebben, hisz nem sok olyan amerikai
>vasat ismerek, amiben nem volt szeria a klima.

Hat igen. Ott nem szamit, de az itt altalanos kis motorok mellett
radikalis teljesitmenycsokkenes varhato a legkondi miatt + 7.5-rol kb
1.5lityoval no a fogyi. Igy mar jelentos. Felre ne erts. En szeretnem,
de nem tudom megfizetni. Kint ez nem problema penzugyileg :-(

Bye

Fresi BaCSi
+ - Teeby generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok! Udv Teeby!

 Trabi generatoron a gerjesztoaramkor, allo motornal.
akku+ ---> gyujtaskapcsolo ---> biztositek ---> ego ---> szabalyzo --->
kefe(DF) ---> forgoresztekercs ---> kefe(D-) ----> test ---> akku-

 Miert nem vilagit allo helyzetben a lampa? Mert szakadt a gerjesztes
aramkore.
Lehetosegek:
- kiegett az ego(szakadt a biztositek)
- forgoresz szakad
- kefek nemerintkeznek
- feszultsegszabalyzo

--
 Udv:
     Levente
+ - Re: amerikai auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha azt akarod mondani hogy jobbak akkor igazad van. Ez alol csak a
> szimmetrikus fenyszoro (aminek szinten meg van az oka) es a sarga index
> lampa a kivetel.
>

Mi a szimmetrikus fenyszoro elonye?
+ - Re: franciak (tokaj) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > En mondjuk reszrehajlo vagyok, mert ruhellem a franciakat (nezd meg
> > mit csinaltak Tokaj-hegyljaval...)

> Re:
> Tokaja hegyalja: Ez konkurrencia nekik, lehet hogy piacot vettek es nem
> termeket. Ennel en megjobban ruhellem azokat akik (felelotlenul) eladtak
> nekik.

Miert, mit csinaltak Tokaj hegyaljaval? A boltok tele vannak tokaji
borokkal, az aruk az egbe szokik.

Erdekes teny a francia kontra nemet auto vitahoz: az USA-ban a nemet autok
statusszimbolumnak (BMW, Mercedes, Audi, stb.) vagy divatcikknek (uj bogar)
szamitanak, francia autokat pedig egyaltalan nem lehet kapni, nincs is
kepviseletuk.
+ - K: CB ado vevot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresek CB-t, barmilyen erdekel!

Udv:

Sanyi

--
Szabo Sandor


+ - Re: *** HIX AUTO *** #642 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Ha valaki Gold-ot hasznal, az irhatna a tapasztalatairol.
> Jól néz ki, nem túl tartós, eleinte jobban látsz (mert minden amire
> rávilágít más fényben látszik mint a fehér), de esős időben kész
> halál. Az nedves aszfalt minden fényét elnyeli. Ködben jópofa,
> valamivel többet lehet látni vele. A magam részéről jelentős
> különbséget nem észleltem.

Pontosan ennek milyen szine van ?? 
En vettem valami angol izzot a coraban, es nekem bejott.. 
Ha szemben allnak velem, es nagyon nagyon figyelnek akkor lehet 
eszrevenni mintha kicsit kekes fenye lenne. Szoval nagyon nem 
feltuno, osz ota hasznalom es a rendorok azota se allitottak meg, 
tehat szerintem nekik se lehet feltuno, esoben is nagyon jo, 
kodben nem tudom hogy jobb -e de talan oda jobb a sargas fenyu 
vacak, ellenben ejjel nagyon elvezem, az ut felfestesei kekesfeher 
fenyben vilagitanak tole, nagyon jo mert lekopott felfestesnel is 
tokeletesen latom a vonalakat, azt hogy melyik melyik sav, ha 
sietek ha nem... nekem tetszik.. 
Es van akkora fenyereje mint a premiumnak, mert pl ha beallok 
egy kromozott lokharitoju auto moge, akkor nagyon zavaro mert 
vakit a lokharitoja annak az autonak.. :))) (bar a feher lokharitoju 
autok is baromira tudnak tole vilagitani, foleg a feher ford 
mondeok.. :))

AntForce
+ - gyenge 90 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ezzel nincs gond, 1 vagy max. 2 ember hasznalta. Az uzembentarto ismeros.
> A motor egyebkent nagyon szepen es csendesen jar, finoman reagal mindenre,
> csak eppen ilyen gyenge 90 loeros autot meg eletemben nem vezettem.
Szegenykem...
Akkor most biztos valsagban van az eleted.
Szerintem 90 LE-vel is meg lehet halni, meg 250 LE-vel is.

>         sagot es az egyeb okorsegeket. Lassan kitalaljak, hogy
>         legyen az autoba olyan szerkezet epitve, ami figyeli, hogy
>         az adott utszakaszon nem leped-e at a megengedett sebes-
>         seghatart, es ha igen, ciangazt enged az utasterbe...
>           Ha mar itt jarunk: neha elgondolkodom azon, hogy vajon
>         azok, akik ezeket a szabalyokat hozzak, mennyire nevezhetok
>         "partatlannak". Azaz: nem arrol van-e szo, hogy az illeto
>         vasarnapi autos, esetleg jogositvanya sincs, mert a bicik-
>         lin is szedul, esetleg par evvel ezelott elutottek mondjuk
Maradjunk annyiban, hogy en is szoktam gyorsabban hajtani a
megengedettnel, de legalabb lelkiismeret furdalasom van miatta
(mondjuk 15km/h nal jobban igyekszem nem tullepni a korlatot)
Az viszon mar gaz, hogy az Arpad-hidon 95-tel en vagyok a
leglassabb!
De beszelhetnenk arrol is, hogy a 3-4 masodperce piros lampakon meg
siman atmennek az emberek a Szentendrei uton az Ess@ kutnal.

Es itt nem azokrol van szo, akik (mint te is) Rallyvezetoi
kepessegekkel vannak megaldva, hanem azokrol, akik azt hiszik friss
jogsival, hogy ez igy helyes. (aztan leszedik oket a farol, vagy
kivakargatjak a vonat alol ->piros lampa=piros lampa)

Mivel nem tudom megallni hogy ne hajtsak gyorsan, ezert nem
szenteskedek itt, de egy megjegyzest meg engedjetek meg:
Az edzom lanyat elutottek a zebran, mikor jott haza az iskolabol. Egy
kornyekbeli takony sietett a BMW-jevel hazafele.
Aztan par het mulva eltort mindket laba. Persze baleset volt.

Ha gyorsan mesz, gondolj arra, hogy MINDENKIT varnak haza!

***

> ... Ezenkivul
> az auto karosanyag kibocsatasa is megno nagyobb
> sebessegnel, a zajterhelesrol nem is beszelve. Szoval
Nem, az auto karosanyag kibocsajtasa csokken a fordulatszam
novekedesevel (gondolj a zoldkartyara!)


Joey
mailto:
ICQ:47279634

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS