Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 634
Copyright (C) HIX
2000-01-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Korfolyamatok (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Yahni-motor (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Kocsifelnyomas es groteszk (mind)  44 sor     (cikkei)
4 Vegyesen! (mind)  44 sor     (cikkei)
5 Hogyan kell levelet irni, OFFtopic (mind)  54 sor     (cikkei)
6 Yahni (mind)  53 sor     (cikkei)
7 alu cso (mind)  76 sor     (cikkei)
8 parkolok (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Surlodascsokkento szerek METABOND es a tobbiek (mind)  39 sor     (cikkei)
10 FORD SCORPIO-SZERELO (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Re:fogyasztas allo helyzetben, ablaktorlolapat szivacs (mind)  45 sor     (cikkei)
12 Olcso Katalizator EX - AIR (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: bombazas (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Talalkozo...Dunaujvarosban (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Re: ujra megyen (mind)  22 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind)  22 sor     (cikkei)
17 Barum OR60 (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Re: Opel, katalizator , Thx Kadett, Golf, diesel (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind)  16 sor     (cikkei)
20 lopott autok (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Lada gyermekules es a hatso ov... (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Yahninak (mind)  57 sor     (cikkei)
23 re:remmese (mind)  12 sor     (cikkei)
24 tukor, utkozo (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Viz a tanksapkamban (mind)  6 sor     (cikkei)
26 Fagyaspontszamitas es meres (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Eredetvizsgalat - nekem reszeltek? (mind)  17 sor     (cikkei)
28 Muszaki huba (mind)  23 sor     (cikkei)
29 Generator szij (mind)  5 sor     (cikkei)
30 AUTOGAZ!!! (mind)  18 sor     (cikkei)
31 Re: Fagyaspontmero eszkozok (#632) (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Tores, Lopas, Militec (mind)  72 sor     (cikkei)
33 ablaktorlo... (mind)  50 sor     (cikkei)
34 Autoink biztonsaga (mind)  43 sor     (cikkei)
35 Re: Hidrogen (mind)  21 sor     (cikkei)
36 Re: termosztat *** HIX AUTO *** #633 (mind)  33 sor     (cikkei)
37 Re: fogyasztas allo helyzetben*** HIX AUTO *** #633 (mind)  26 sor     (cikkei)
38 Re: Koszos auto (mind)  16 sor     (cikkei)
39 Re: generator, akku (mind)  8 sor     (cikkei)
40 Termosztat (mind)  51 sor     (cikkei)
41 Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzetben (mind)  46 sor     (cikkei)
42 elektronikus menetiro-vizio (mind)  15 sor     (cikkei)
43 Biztositas - hat ez bukta. (mind)  29 sor     (cikkei)
44 Liter per ora fogyasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
45 Re: Trabi 1,3 (mind)  18 sor     (cikkei)
46 Re: Furdes a talalkozon (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: Korfolyamatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

>Padi irta:
>>Ezek utan szivesen olvasnek egy rovid osszehasonlitast az 
>>Otto, a Diesel es a B. de R. korfolyamatokrol

>Milyen osszehasonlitasra gondoltal?

Olyasmire, hogy a korfolyamatok alapjan megmondhato-e, hogy a 
kulonbozo motorok maximum milyen hatasfokkal alakithatjak at az 
uzemanyag egeshojet hasznos munkava.

Egyebkent en ugy szamolom (sajat fogyasztasi adatok alapjan), 
hogy a mai atlagos _benzines_ autok hatasfoka (termikus 
hatasfok, ha jol mondom) eleri a 35-40%-ot. 


Udv: 

Padi
+ - Yahni-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Yahni, irod:
: Nezd a motorba tobb szazezer dollar bele van fektetve. Nem fogja neked
: senki kiadni a reszleteket, mit nyerne vele, viszont sokat veszithetne,
: peldaul nem lehet publikus dolgokat szabadalmaztatni, Ha valahol
: publikusan megjelenik a leirasa a szabadalom ugrik.

A multkor azon keseregtel, hogy draga a szabadalom.  [A nemeteknel --
www.dpma.de -- pl. 100 DM bejelentes, ellenorzesi koltseg 460 DM,
kiallitas 175 DM. Az eves koltseg 115 DM es 3795 DM kozott folyamatosan no
az ido teltevel. A magyar hivatal pedig ennek max. a felet keri, lasd
www.hpo.hu] Tehat a nemeteknel a szabadalom az elso evben 850 DM +
vilagszabadalmi felar + szabadalmi ugyved (nem kotelezo), vagyis
valoszinuleg meguszhato 10000 DM alatt egy vilagszabadalom ugyveddel.]
Mukodokepes motort gyartatni sokkal tobbe kerul. Most hogy megirtad a
fejlesztesi koltseget, vegkepp nem ertem, hogy miert nem maradt ebbol
annyi, hogy besetaljatok a szabadalmi hivatalba. Egyaltalan, mikorra
tervezitek a szabadalmat benyujtani?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Kocsifelnyomas es groteszk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat, emberek, ez mar... nem is tudom...
Na, szoval ma megint felnyomtak a kocsimat, amig fociztam. Az elso duhonges
utan lehiggadtam, vegulis minden fontos dolog (mobiltelcsi, elektronyos
notesz, penztarca bankkartyakkal es az irattarca) a kabatomban volt az
oltozoben. A szerszamkeszletem es a munka'baja'ros bortaskam tunt el, sajnos
a tatyoban egy csomo cegtulajdon is volt, igy el kellett mennem a
rendorsegre feljelenteni.
Innen jon a groteszk.
Leultem egy szobaban, ahol elkezdtek rogziteni az adataimat. Valami
kokorszaki, pe2 szintu szovegszerkesztoben volt egy template. (Mond ez
valakinek valamit?:)
De. A rendorbacsin latszott, hogy eleteben nem editalt meg szoveget es az
insert illetve ovr uzemmod kozti kulonbseg igen megviselte az idegeit, hogy
a del illetve backspace uzemmodrol mar ne is beszeljunk.
Aztan a nagy kapkodasban nyomott egy "alt+space+enter" kombinaciot, amitol
kicsire valtott az ablak, es ettol teljesen kikattant. A francot sem
erdekelte, hogy ott voltam, mint karosult es tulajdonkeppen ezugyben kellene
valamit csinalni - ezt hamar lerendeztek, kozoltek, hogy erre a cuccra
keresztet vethetek -, szemmel lathatoan a legnagyobb problema az volt, hogy
az esemenynek jegyzokonyvben rogzitett nyoma legyen.
Intezkedes. No, az nem. Sot, amikor ironikusan megjegyeztem, hogy ennek a
parkolonak akar fel is vehetnenek egy uj menupontot (okom volt ra, nem ez az
elso eset, sot egy kollegamnak mar az autojat is megpattintottak innet),
letorkoltak, hogy csak tudnam, mi folyik par szaz meterrel arrebb egy masik
parkoloban.
Nem huzom tovabb az idot, 45 perc alatt kozos munkaval(!) elkeszult a
jegyzokonyv (rendszergazdi leven nem birtam sokaig, beszalltam az
editalasba, illetve nyomtatasba), majd mindenki boldogan hatradolt a
szekeben es megelegedetten elbucsuztunk egymastol - ok boldogok voltak, hogy
tul vannak egy nehez jegyzokonyvon, en meg orultem, hogy mehettem haza,
hiszen a hutoben levo soreim mar igen erosen kiabaltak.
Csak a felesegem nem ertette, hogy miert er fulig a szam, amikor felnyomtak
a kocsit es szemmel lathatoan olyan 20 rongy korul van a karunk.
Azt valaszoltam neki, hogy ugy latszik nem erzekeli teljes melysegeben a
groteszk helyzet humorat.

Udv mindenkinek:
pJ

Ui.: Ezt a jegyzokonyvet ki fogom rakni a nagyszobai parafatablara. Az egesz
dokumentum stilusara ranyomja a belyeget az editalo szerencsetlenkedese -
gyonyoru.
+ - Vegyesen! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

>olajat lehet banyaszni, de hidrogenkutat meg nem nagyon
>lattak.
Persze, de az olajkutat is valaki epitette, es nem ugy terem mint a
Hortobagyon a gemeskut.

>Hanyan alakitanatok
at az autotokat gazuzemuve, vallalva, hogy ezzel lomhabb, de
>kornyezetkimelobb lesz?
Ezzel viszont tokeletesen egyetertek! Mert en bevallom, hogy majd talan
sokara! Mert aki egyszer meghallott egy duborgo motorhangot V8 vagy V10,
megerezte a loeroket amik egy GTI vagy TDI motorbol jonnek, hat nem
mostanaban fog gazra valtani. Mert ez egy feeling, ami szukseges. olyan
mintha a Harley-re csak konzervativ motoros kellekeket szabadna epiteni.

Juteszembe:
Szegeny ukran maffia, akik elloptak a TT-ket innen gyorbol. :-(
Vajon ok mikor tapasztaljak a futomuhibakat? Lesz vendetta is, mikor
majd egy don kisfia meghal a szulinapi TT-vel?
Egyebkent nemeto-ban mar egy raliversenyzo is meghalt egy probauton.
A gyar allitja, a jarmu biztonsagos.
En allitom, ez nevetseges!

Megint mas:
>Azok az emberek akik csinaljak nem hulyek es
>mar evekkel ezelott letettek valamit az aszalra. pl. Ford Cobra. (Ami a
>hixlistatagok legtobbjerol nem biztos hogy elmondhato.)
Tudod biztos vagyunk egyparan, akik ha ilyen korulmenyek kozott
tevekenykednenk, vagy egyaltalan lehetoseget kapnank, akkor sokat le
tudnank tenni az asztalra.

De ilyeneken abszolut felesleges vitatkozni. 
Tudod nem mindenki van mindig a legjobb helyen a legjobb idoben. De ez
is csak egy reszlete a dolognak.

Udv
Teeby 
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Hogyan kell levelet irni, OFFtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Yahni!

Elore kell bocsatanom, hogy amiket most leirok, nem az en szuveren
velemenyem, hanem olyan tenyk, amiket az irasaidbol egyertelmuen ki
lehet olvasni.

Gondolod, hogy muszaki ember vagy? Es te mersz leminositeni masokat.
Legalabb egy olyan levelet irj, aminek eleje es vege is van.
Tudod nagyon nehez elkepzelni, hogy ilyen szetszortan valaki muszaki
ember legyen, foleg mernok. A munkadban is ilyen vagy? Ez nem sok jora
vezet. 
Akkor most elmondom hogyan kell egy e-mailt megirni.
Megcimezzuk, utana beirjuk a targymezobe mit is akarunk kozolni azokkal
a taknyakkal akikhez lealacsonyodunk, hogy primitiv kis agyukat
elkabitsuk homalyba veszo tartalmu beszedunkkel.
Ha ez megvan akkor megszolitjuk oket. Helo, szevasz vagy valami hasonlo.
Tudod ezt csak ugy illik. Mert akkor legalabb ha valakihez szolsz az nem
a level vegen tudja meg, hogy o a cimzett. Es ezzel rabolod masok draga
idejet is, holott epp lehet, hogy azido alatt valamit letennenek az
asztalra mint pl. Ford Cobra...
Aztan jon a szovegtorzs, ahol az idezetek es a rajuk adott valaszok
elkulonithetok tartalom szerint. Es nem Vago Istvan "Hol jarunk..."
kerdesere keressuk a valaszt. 
Persze nem szabad azt sem, hogy ide kapunk bele, aztan oda, utana
visszate'regetunk.
Sot ha kell pontositunk egyertelmusitunk, magyarazunk. Egy muszaki es
felsobb vegzettseggel biro embertol ez alapvetoen elvarhato.
Na aztan jon a level vege, irhatunk rovid befejezest, vagy egy
zarogondolatot, es elbucsuzunk. 

Tudod minosit. Hiaba van egyetemi vegzettseged. Hiaba vagy okos, mert
ezt az egyet nem vitatom, a tudasod. Stilustalan vagy es szetszort. Ami
nem egy muszaki ember jellegzetessege.
Azert valljuk be, az hogy valaki egyetemet vegzett es nem tud format
adni az irasanak, ami pedig altalanos iskola 4. osztalyos tema, az
minosit. De magyar nyelvbol azert erettsegid van ugye? Ismered a
mondatszerkezeteket, a szovegalkotast? 
Olyan a kezed a levelpapiron, mint a koborkutya az utcan. Ide $#arok,
oda hu&×ozok, aztan minden van... valahol. Mi meg belelepunk es
probaljuk magllapitani, hogy az most pisi vagy kaki. :-)
Es tudod mi a legijesztobb? Ehhez semmit sem kell letenni az asztalra!
Mert a Ford Cobra mernokei sem tehetik meg, hogy csak ugy a levelukre
okadjanak valamit! 

Egy egyetemet vegzett ember egyebkent ezt magatol is eszrevehetne'!!!

A motorotokhoz pedig sok sikert!
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Yahni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yahni irta:

>Felado :  [International]
>Ezek szerint az anyag tonkreteszi a termosztatot. :)
Ujje szakember az szakember. A hutoviz az nem egy kulon kor?

Amint azt rajtad kivul mindenki eszrevette, van a sor vegen egy un. smile,
ami az elektronikus levelezesben a sorok kozt rejlo ironiat hivatott
kepviselni.

Mint lathato a szerrel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Senkibe nem akarok
>belegazolni, de az idezett "kollega" lehet, hogy egy eve meg valamelyik
>csokigyarnak volt a teruleti kepviseloje. Mert a sorokban szakertelem nem
>sok rejlik. Csak szvsz latni, hogy be akarnak palizni.
Persze minden lehet, de mas ismeretlenul "ledegradalasa" nem okvetlen emeli
a te fenyed. Ki vagy te hogy ennyire okosnak erzed magad.
Bizonyara sokkal okosabb vagy HASRAUTES utan, mint a VW labor
kopasvizsgaloja meg a Mercedes fekpadja, meg az osszes meromuszer
egyuttveve, meg az a nehany mernok aki velemenyt mondott a HASZNALAT es a
TAPASZTALAT utan.  Meg azok akik a listan felhasznaljak. A te soraidban sem
sok rejlik azon kivul hogy olyanrol mondasz velemenyt amit nem is ismersz
es semmi tapasztalatod sincs rola.
Yahni
Amint az a HIX-en mar elhangzott, az egykori forgalmazo ceg
SZAMITASTECHNIKAI munkatarsa allitotta a dolgot. Amugy kis hazankban
tomegevel fordulnak elo emberek, akik FMCG, vagy tartos fogyasztasi, vagy
egyeb termekekkel kereskednek. Az o szakmajuk a kereskedes, es csak a
feltetlenul szukseges termekismereteket szedik fel (tisztelet a
kivetelnek). Ilyeten viszont ertheto, hogy botorsag is elhangzik egy
KERESKEDO szajabol, plane egy laikusebol.

Mellesleg a termosztat homersekletre (-tartomanyra) szabalyoz, fuggetlenul
a surlodasbol, egesbol, stb. keletkezo homennyisegtol. Igy viszont nehez
megmagyarazni, hogy miert is csokken a homerseklet egy csodaszertol.
Teljesitmeny- es nyomatek-novekedest, fogyasztas-csokkenest lehet merni
fekpadon, de attol a hutoviz homerseklete nem fog valtozni. 5 foknal meg
meg a fokra skalazott vizhomero muszerek is pontatlanabbak a muszerfalon...
Szoval le lehet allni a kirohanasokkal. Anyazni en is tudnek, de az nem
erv.

Mi vagy te, inkvizitor? Mert en le merem irni, hogy gepesz diplomam van, a
diplomamunkamat diesel-motorok uzemanyag-felhasznalasa temakorben irtam,
jeles minositessel. Ez 94-ben volt. A masoddiplomamat muszaki mgr. szakon,
jarmu muszaki es kereskedelmi szakiranyon szereztem meg, 99-ben. Emellett
kozepiskolas koromban az autoszerelo mester kisiparos apam muhelyeben
dolgoztam, felnott koromban pedig az Audi gyori motorgyaraban. Akik regebbi
HIX-esek, azok tudjak, hogy volt par iromanyom, amit a kozizles (koztuk a
"hixjozsi" szemelyesen) hitelesnek minositett, tobben onkentesen web-oldalt
krealtak az en "HASRAUTESEIM"-bol.

Mellesleg en tudok magyarul rendesen fogalmazni es irni.

Varom a nyilvanos valaszt, hogy ki is vagy Te?
+ - alu cso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jogos, hogy a 8-as tomor szerkezeti acelrud es a nagyobb atmeroju alu cso
kb. u.akkora igenybevetelt kepes elviselni. A  keresztmetszet novelesevel
az inercianyomatek no, a falvastagsag csokkentheto. Ennek jotekony hatasa
egesz addig ervenyesitheto, amig a cso nem lesz erzekeny a serulesekre.
Amikor meg 90 kilo voltam (boldog bekeidok) ra tudtam allni egy ures (!)
sorosdobozra, hogy az nem rogyott ossze alattam. Amint viszont egy kicsit
megbillentem, egy ponton tulterhelodott, meghorpadt es a pillanyt tortresze
alatt osszelapult 15-20 mm "magasra".  Szoval vannak hatarok.
Nekem egyebkent volt Trabim, szerettem is, es nem szoktam fikazni. A
valtorudja az ott elofordulo normal igenybeveteleket elviseli, vagyis jol
mereteztek. Amugy a megjelenesekor egy meglehetosen eloremutato konstrukcio
volt, csak hat az ido tulhaladta szegenyt...


> Tudomasom szerint az os-quattro ('80) volt az elso ALLANDO
>osszkerekhajtasu szgk.
 Rosszul tudod, mert a Jensen FF (Ferguson Formula) angol sportkocsi volt
1965-ben!
--
 Udv:
     Levente
Ha jol emlexem, szeriaautokrol beszeltunk... :) De teny, hogy
osszkerekhajtasu autok regota vannak. Sot, a RABA a 10-es 20-as evekben
olyan katonai tgk-t epitett, ahol a potkocsi osszes kereke is hajtott volt.
A Zil 57 (157?) tipusu raketaszallito (MH rendszeresitett meg mindig)
nyerges szerelveny is athajt, es a felpotkocsi tengelyeit is hajtja.
Szoval az elsoseg igencsak kategoriafuggo, mint a leggyorsabb auto is.

Peter fel, hogy a GPS-alapu muszereket - emelon jaratva a kocsit - be lehet
csapni. Szgk eseten egy ora alatt max 150-170km-t porogne bele a km-oraba
es a muszerbe. 6000 motorfordulaton, amire szerintem eleg hujen neznenek a
szomszedok.   :)

Honor remtortenete az ellopott uj VW-rol. Valaki kozben nyomott egy
Volvosat is, tukorbe rejtett forgalmival, kulccsal. Hasonlo sztorit en is
hallottam, Audival.Csak ott a szerviz ajtaja sodorta le a tukrot. Most
akkor egy urban legend van szuletoben, vagy a hir igaz, de...   ?

Utkozesek ilyen-olyan sebessegekkel:
A toresteszteket 45 kmh sebesseggel, fekezes nelkul, 60% atfedessel vegzik.
Vagyis a kocsi teljes szelessegenek 0,6 resze talalkozik a betonfallal.
Azert igy, mert ez a helyzet az orszaguti frontalis balesetek legjobb
megkozelitese. Elozeskor ugyanis kb 100 kmh a sebesseg (resztvevonkent!),
amire fekeznek egy marha nagyot. Ebbol marad meg az utkozes pillanatara kb
40-50kmh. mivel mindenki igyekszik az utkozest elkerulni, altalaban nem
telibe, hanem -ami ennel sokkal rosszabb- kb felbe kapjak egymast, igy nem
a teljes gyurodo zona, hanem csak egy resze kenyszerul az energiakat
elnyelni.

Az ilyen teszteknel mar igen jo minositest kap az a kocsi, amelyik csak
annyira torik el, hogy a vezeto ajtaban ep marad az uveg, es kezzel
nyithato az ajto. (A Honda Civic pl. nem ilyen)

A muag. lokharitok kb. 10 kmh utkozest viselnek el maradando alakvaltozas
nelkul, ha az ellenfel nem rogzitett. A demo-folmeken altalaban
billiard-effektust mutatnak. "A" kocsi jon, "B" all. csattanas, ->csaknem
teljesen rugalmas utkozes, "A" megall, "B" pedig elgurul. Ha az allo kocsi
be is van fekezve, akkor rosszabb a helyzet, van esely a maradando
alakvaltozas vegrehajtasara.

Valaki irt egy Suzuki vs. Astra (?) rafutasos koccanast, ahol az Astra
elverzett. Igaz lehet (nem lattam), de ne feledjuk, hogy a muag. lokharito
akkor is visszaugrik eredeti allapotaba, ha alatta a lemez  gorbult.

En egy VW Passatba (evjarat 70-es evek eleje, fem lokharitok, hulla rozsdas
kuszobok es sarvedok, stb.) hatulrol belecsuszo Swiftet lattam 1x. A VW is
megtepazodott (hatsolampak tortek, lokos a foldon, rendszam gorbe), de a
Swift 2 elso sarvedoje, motorhaztetoje, elso lampak, lokharito, huto mind
elverzett. A "mi autonk" amugy is szilaj darab. Akinek ilyenvan,
kiprobalhatja: normal magassagu jardaszegelyre allj fel 1 kerekkel, nyisd
ki az ajtot, aztan probald meg becsukni. Csodalkozni fogok, ha ugyanugy
csukodik, mint normalisan...

amerikai kocsik rulez

Fogash
+ - parkolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, ugy latom az orzott parkolokkal kapcsolatos otletem
nem fogadta tul nagy erdeklodes, pedig ugy gondolom, hasznosabb
lehet alkalomadtan, mint a hifikrol dulo jelenlegi epito jellegu
hogyishijjak.
Ha megis meggondoljatok magatok (volt, aki hasznosnak talalta az
otletet), szivesen vallalom, hogy osszegyujtom, es hatha valaki
kirakja a weblapjara is.

Mas. Szerintetek a leptetokodos inditasgatloval ellatott inditokulcs
mennyire gatolja meg szegeny raszorulokat, hogy pont az en
automat lopjak el? Persze nem a trelerrel felszereltekre gondolok...
Udv:gardner
+ - Surlodascsokkento szerek METABOND es a tobbiek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autos levelezotarsak!
"Allitolag ezen termekek egyik legföbb jellemzöje, hogy a motorzajt
csökkentik, a surlodasbol adodomechanikai zajok elenyeszöre csökkennek stb."
En a METABOND C2-t használom a LADA-mban es szamos mas tipusban probaltak ki
barataim. Tapasztalataink egybehangzoan alatamasztjak az idezett allitast.
"Az AUTO-HIX leveleiben olvestam, hogy pl. a METABOND olyan adalékokat
tartalmaz, melyek kárositanak a motor egyes alkatrészeit! Szerény véleményem
szerint , azért olyan nem történhet meg, hogy egy neves termék hazavagja a
draga motort - vagy mégis ?!"
Amikor METABOND-rol beszelunk, tobb olajhoz adagolhato anyagot
kulonboztetunk meg.
1. METABOND M, melyet uj motorokhoz, hajtomuvekhez hasznalunk. Valoban magas
az oldoszer tartalma, ezert nem ajanljuk regi motorokhoz, mert ilyenkor a
lerakodott olajiszap osszekeveredhet az olajjal es nem kivant csiszolo
hatast fejtene ki. Ezert a lelkiismeretes terjeszto felhivja a figyelmet,
hogy a szer alkalmazasa elott at kell mosni a motorblokk belsejet. Az M
nyomas es ho hatasara a fem feluletet elsimitja es megkemenyiti. Ezzel eri
el a nagy aranyu surlodas csokkenest. (Nem idegen anyagot visz fel az
egyenetlen feluletre, mint a teflonbazisu anyagot tettek.) A teljes hatas
eleresehez 4-500 km-t kell autoznuk.
2. MEATBOND-C2, melyet a versenysporthoz fejlesztettek ki es egy-ket perc
alatt kifejti hatasat. Kezdetben meg ketutemu motoroknal is alkalmazat, mint
uzemanyag adalekot. Amikor megjelent a MEGALENE benzinadalek, ez a funkcio
szuksegtelenne valt. Ezt a termeket en 60.000 km utan tettem az automban. A
C2 és a MEGALENE egyuttes alkalmazasaval az oreg autom 7-8 litert fogyaszt a
METABOND hasznalata elotti 10-11 literhez kepest.
3. A METABOND C a legujabb surlodas csokkento szer, amely a C2
tovabbfejlesztese. Ez megfelel az igen szigoru Europoai Unios-szabvanyoknak.
Ezt mar nem lehet 2 utemu motorhoz hasznalni. Hatasa megkozeliti a METABOND
spray tulajdonsagait. Meg egy fontos dolog, olcsobb mint a C2 volt.
1996 ota en nem hallotam, hogy barki is igenybe vette volna a METABOND
termekbiztositasat (Generali). A masik erdekes jelenseg, hogy tobb METABOND
forgalmazo jelent meg a piacon. A kimeletlen verseny piacon egy motorokat
tonkretevo anyagert nem szallnanak ringbe.
A fentieket a tobbi surlodascsokkento termek jo tulajdonsagai elismerese
mellett irtam.

Udvozlettel
Scheiling Agoston
+ - FORD SCORPIO-SZERELO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Lassan lejar a muszakim es amugy is nagy szuksegem lenne egy jo
szerelore,mert mar osszegyultek a meg nem oldott problemak Ezt ugy kell
erteni , hogy van egy hiba pl: nem mindig megy a futes , pedig a vetilator
mukodik,a viz homero szerint a motornal meleg a viz , de ennek ellenere a
kocsiba csak legfeljebb lanygyos levego er el. A sztradan , ha gyorsabban
megyek  / 100-140 / akkor meg kifejezetten meg lehet fagyni.
Az ABS -is hol van, hol nincs , ha felgyullad a kontrol lampa akkor tenyleg
nem mukodik / kiprobaltam , blokkolt a fek. / de ha lealitom a motort es
megint elinditom akkor meg megint van .
Tehat elvittem egy szerelohoz / szak szerviz /  azt  mondtak megcsinaltak ,
megsem jo / akkor meg csak a futes nem vol rossz /
Utana elvittem egy maszekhoz  /  akkor mar hallottam valami hangot
kanyarodaskor jobb elorol /
Azt mondta most jo, jon a meleg - de megse jott.

Ekkor eszembe jutott , regebben en olvastam itt ket oreg szerelorol akik
igen jok a Fordokban , de nem talalom a cimuket-telefon szamukat. / azt
hiszem nem tettem el azt a szamot , ezetr he valaki tud segitsen.
Elore is koszi
Laci
+ - Re:fogyasztas allo helyzetben, ablaktorlolapat szivacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tudja-e valaki, hogy mennyit fogyaszt korulbelul
>egy auto, amikor allo helyzetben uresben jar?
>Azert erdekel, mert igy telen, ha nagyon hideg
>van es rovid ideig kell allni valahol, akkor
>jaro motornal megy a futes.
>Persze nem liter/100km-ben gondolom, hanem
>liter/ora-ban.

Egyszer - pont telen- utaztam egy 2.0i Omega taxival,
abban a computer epp a pillanatnyi fogyasztas kijelzesere
volt kapcsolva.
1.3L/h-t irt ki, amikor visszaesett alapjaratra a fordulatszam.
Azt, hogy ez valos ertek-e, nem tudom.
Minden esetre nagyobb gyorsitasoknal ugyancsak felkuszott
35-40L-re.

>Del-Amerikaban rengeteg cukornad van, amibol konnyen lehet
>nagy mennyisegben alkoholt csinalni, ugyhogy csinalnak is.

"rum" alneven itt is kaphato :-))

Mas:
Leirom en is, mit szivok allandoan az ablaktorlokkel.
Eloszor vettem egy Bosch hiper-szupert, volt majdnem negy
rugo. OK. Felszereltem, par honap mulva elkezdte huzni a csikot,
ugralt, meg olyan hangokat adott ki, hogy a macskam is megirigyelne.
Na, fel ev mulva kidobtam, vettem X autosboltban vmi noname
francia gyartmanyt 1600-ert. Ez volt eddig a legjobb. Masfel
evig birta. Mikor kilehelte a lelket vettem a Baumax-ban
400Ft-ert egyet. Na ez fel napig volt fennt. Ezt is kidobtam.
Ugralt, csikot huzott, nem torolt. Utana vettem az OMV-nal
1400 Ft-ert vmi made-in-usa lapatot. Ez most ket hete van
fent, 0-100km/h kozott nem huz csikot es szepen torol.
100km/h felett ugral nyikorog, nem torol.

Nekem meg mar tele van a tokom.
Abban az autosboltban pedig mar nem is emlekeznek arra a
francia cuccra.

Egyik cimboram mindig mondja, hogy vegyek eredeti
Opel-t, az a legjobb. Hat mostmar lehet, hogy tenyleg az lesz.

Udv:
BigWhite
Ascona GT
+ - Olcso Katalizator EX - AIR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Van egy oromhirem szamotokra :-))) Ugyan is lehet mar nalam kapni az olcso
katalizatort minden tipusu autora. Szinyei Csbanak  , Gombos Peternek mar
elkuldtem a kimondottan kedvezo arajanlatot. Ez az uj nagykereskedes meg
forgalmaz masfajta autoalkatreszeket es auto hi - fi - vel is foglalkoznak.

  Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: bombazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 22 Jan 2000 09:03:44 EST,   wrote:

>En Ladava szedtem szet egy A4-es elejet. A ketbal oldali ajto volt
>vegignyomva es a hatso iv banta egy kicsit. Kuszob, oszlop nem serult.

Egy szepet lattam nem is olyan regen, pont itt az iroda elott hatulrol
eltalalt egy III.-as Golf (BIT-es rendszamu) egy legalabb 20 eves
Wartburgot. A Wartyogo hatulja kb. 5 cm melyen benyomodott, a Golf
eleje total osszetorott, egeszen a motorblokkig. Amikor anno en nem
birtam megallni a Tipoval, csak egy venseges Passat kombi vegeben,
akkor kb. 300e volt a javitasi koltsegem (Passatnak semmi baja nem
lett - vonohorog), ennek alapjan a BIT-es Golf orra 5-600e lesz,
Wartburg par perc kalapalas. Ugyanez latszott, amikor par honapja egy
feher rendorsegi Brava eltalalt oldalrol egy kispolszkit, es darabosra
tort az orra, a kispolszki oldala (!) meg kisse benyomodott.

Rafutasos baleseteknel kulonben ez nem olyan furcsa, hiszen
padlofekezesnel az elso kocsi feneke felemelkedik, a hatso orra az
aszfalthoz simul, es pont hatul lokharito/merevites, jo kemeny cucc
:-) elol motorhazteto, lampak, homloklemez, huto, sz'al csupa
serulekeny, deformalodassal energiat elnyelo dolog, ami talakozik.

Udv:  Zak

+ - Talalkozo...Dunaujvarosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Duna vize mifelenk mar furdesre teljesen alkalmatlan.
Allitolag Budapest tisztitatlan szennyvize, es Budapest alatt
az osszes szennyezo uzem dob ket lapattal a dolgon...

Ki kellene talalni milyen programokra valo helyszint keresunk, es
en vallalom hogy felkutatom a dolgot. Persze mar nem lakom
Dunaujvarosban, de negyed ora alatt bent vagyok. A szervezesben
kulcs-szerepet nem merek vallalni, mert elegge elfoglalt vagyok.
De ha hirtelen valamit szemelyesen kell addig intezni, azt vallalom.

Javasolnam azt is, hogy a mediak szamitogepes musorait (ponthu, 
halovilag) sem artana kihagyni a bulibol.

Peter.



+ - Re: ujra megyen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> ujra megy. A gyujtast fulre allitottam be a vegen, mert igy rendesen
> maszik, nem csak vanszorog. Ennek oromere a Volner-fele helyen
> legyorsultam egy 1200s kombit :-)
> Szerelgetek bekesen (allitas->gyorsulas vizsgalat->allitas...), mikor
> megkerdezik hatulrol, hogy tud-e segiteni. En mondtam, hogy kosz nem.
> Erre megszolal, hogy nem is igy kellene allnia az elosztonak, meg hogy a
> CO csove le van csuszva (a vakumra gondolt) Na mikor a vegen sikeralt jo
> erteket talalni (10 fok), akkor beallt mellem es hat lemaradt. Szoval
> nyomulas a kobon.

Gratulalok, en is osztom a modszeredet a fulre allitast illetoen. Nekem
is sikerult a gyari erteket probalgatassal (2-3 alkalom) osszehozni. 10
fok kb. majd a biztonsag kedveert megmerettem, es 9,9 fokra sikrult
hangolnom a gyujtast. Erdekes, hogy ez egy 1049ccm-es Fiat motor es
megis ugyanaz a gyari beallitasunk? Vagy talan 105-os Sko-d van? A
csorgesmentes elogyujtas-szog csak a ccm-tol es a kompressziotol fugg,
vagy a motor kontrukciojatol is?

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Udv!
>
> >>> Milyen anyaggal szinezik az uzemanyagot?
> >>> Hol lehet hozzajutni?
> >>Ha budapesti vagy, akkor Zsombolyai ut 4.
> Kecskemeti benzinszivattyuzo vagy?
>
> Bye
>
> Fresi BaCSi

     Evi 1 millio, Mol-tol vasarolt gazolajat hasznalo cegnel dolgozom.
Üzemanyag lopasat csak akkor tudod rabizonyitani a tolvajra, ha tetten ered,
amint csapolja az autod, munkageped, tartalyod... Ha "csak" az auto mellett,
vagy a telephelyed keritesen tuljutva "setalgat" ket husz literes kannaval
ejjel kettokor (fekete piaci erteke kb. a mimimalber negyedresze), neked
kell bebizonyitani hogy a tied volt a tartalma, ez a rendorseg allaspontja.
Ezen a bizonyitason segitene ha a kannabol zold, lila vagy kek szinu gazolaj
kerulne elo .
    Ha csak a :) maradt le a leveled vegerol, akkor bocsanat.

Pitex
+ - Barum OR60 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az AUTO2 kozolt egy teligumi tesztet (januar), melyet az ADAC keszitett.
Ebben a Barum is helyet kapott sok ismert es ismeretlen gumival
egyetemben.

Nos, a pontok alapjan a kozepmezonyben kapott helyet, jegen es
havon relative jo, mig szarazon es vizes uton rosszabb eredmenyt ert el.
Sajat tapasztalatom az, hogy ez a gumi hoban es latyakban valoban
eleg biztosan fog, foleg, ha a kocsi hatul is le van terhelve
(ket cementeszsak :-).


Olyan meredek helyen lakom, ahol hoban regebben keptelen voltam kiallni
a kertbol (meg negykerek-hajtassal sem lehetett), de ezekkel az uj
OR60-as gumikkal ezen a telen eddig meg mindig ki tudott maszni a verda.

Szerintem az ar / ertek arany elegendo indok, hogy olcsobb,
keleti tipusu autokra tegyuk fel.

Udv: MAT, ARO10.4
+ - Re: Opel, katalizator , Thx Kadett, Golf, diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Eloszuor is thx a Kadett-, Golf-diesel kerdesre kuldott valaszokat!

 írta a következő üzenetben: ...

>>kategorias autot csinalni. Ez is szubjektiv. Valahogy nem kenyelmesek az
>>Astrak
>>nekem. :o(
>
>Ket dolgot nem ertek.
>A Kadett fun mivel kenyelmetlenebb, mint
>a nem fun Kadett? A feliraton kivul mi a
>kulonbseg?
>A Kadett alapu Astraban mit szurtak el?


Valoban szubjektiv, hasznaltam '91-es, es mostanaban egy '98-as
Astra Class.-ot. Az elso dolog amit kifogasoltam az az ulesek!
A 190 centimhez rovidek a hattamlak, es Miskolc Bp tavon elzsibbad
a hatam...

Robi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #631 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 3) orulok, hogy nekem nincs fenyezve a lokos
egyszer hajnali 9 orakor voltam uton, almos voltam, es mikor 
beuiltem a kocsiba felremlett bennem hogy 10 perce nem allt 
mogottem senki, nekiestem a hatramenetnek.. iszonyu 
sebesseggel egy vonohoroggal szemben talaltam magam, a 
fenyezett lokharitommal..  A masik auto egy beugeot 605 vagy 
melyik volt az a nagy regi dog.. a fenyezett lokhariton meg se 
latszott, pedig a vonohorog biztos adott neki szepen..  
Az ujfenyezes nem jon le, ellenben az utanafujt.. mar igen.. 
*tovabbiakban egy kadettba szalltam bele, hatulrol, a fenyezettt 
lokhariton meg se latszott, kiveve hogy a kadett festeket nehez volt 
levakarni rola... 

Szoval a fenyezett lokos nem tul nagy problema..

AntForce
+ - lopott autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasgattam az autolopasokrol szolo remtorteneteket, kulonosen megfogott az uj 
autok lopasanak
szamtalan lehetosege. Aposom mostanaban tervezi egy uj auto (Suzuki) vasarlasat
.
Soha nem volt meg uj autoja, igy szeretnem megkerdezni toletek, hogy mire figye
ljen vasarlaskor
(kulcsok, stb.).

koszi, uqst alias kaktus
+ - Lada gyermekules es a hatso ov... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!
Mivel ezen a HIX listan uj vagyok, udvozlok mindenkit...
Ket kisleany (3,5 es 1,5 evesek) apja vagyok, meg egy Feleseg ferje :-)

Lada 2101-es 1980-as evjaratu automba szeretnek hatra oveket szereltetni,
hogy be tudjuk kotni a ket darab gyerekulest (jaj nekem, majustol 3 db
gyermekem lesz :-)).

Azzal remisztgetnek egyes szerelok, hogy nincs is ebben az autoban hatso ov
felfuggesztesi pont.
Otleteket, tanacsokat varok Toletek! (De ne olyat, hogy add el a Ladadat!)

Nagy gaz es csukott szem jeligere... Udvozlettel: Zoli, a Noe'

Locality: Szeged, Hungary, Europe :)
E-mail: 
SMS:  (160 character!)
+ - Yahninak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Yahni! Udvozlom a Listat!

>>Ha egyszer kiengedted a szellemet a palackbol, ne csodalkozz hogy
nem
>>birod visszagyomoszolni.:-)))
>Persze.
>>Tovabba eleinte az OX2 motorrol volt szo, es (legalabbis szamomra)
nem
>>regen derult csk ki, hogy itt neked is van motorod.
>Nem, en vegig a sajatrol beszeltem. Az OX2-re csak azt mondtam lattam
es
>elkepzelheto hogy elterjed.
Vettem a faradtsagot, es ujraolvastam a vonatkozo hozzaszolasokat. Kb.
a vitainditas utan ket hettel hangzott el az elso mondat, amiben azt
irtad, hogy a "mi motorunk ...". Ebben sem az volt kihangsulyozva,
hogy a Tietek, ugyhogy barki, aki nem figyelt fel erre, vagy nem
tulajdonitott neki kulonosebb jelentoseget, nyugodtan hihette, hogy az
OX2-rol beszelsz.

>Azok az emberek akik csinaljak nem hulyek es
>mar evekkel ezelott letettek valamit az aszalra. pl. Ford Cobra. (Ami
a
>hixlistatagok legtobbjerol nem biztos hogy elmondhato.)
Azaz: Itt a legtobb ember hulye vagy haszontalan, csak Te (Ti) vagytok
a megvaltok. Lehet, hogy ujdonsagot mondok, de nemcsak a fejlesztok,
tervezok es tudosok viszik elore a vilagot. Ez a megjegyzesed
kisertetiesen hasonlit Orwell Allatfarmjaban az ol falara irt egyik
torvenyre es annak kiegeszitesere: "Minden allat egyenlo...de vannak
egyenlobbek".

A legtobb kerdezonek, aki nemi konkretumcsirat probalt megtudni, azt
mondtad, hogy minek mondjal, hiszen ha valaki leul egy-ket napot
gondolkodni, rajohet, hogyan is mukodhet a dolog. Aruld mar el nekem,
akkor Nektek mi tartott ennyi ideig? Nehogy azt mond, hogy az
elkepzeles ket nap alatt szuletett, csak a megvalositas, az alkalmazas
huzodik! Ha tenyleg a megvalositas emeszti fel a legtobb idot, akkor
meg a kezdeti elkepzeleseken kellett modositani, tehat amire en ket
nap alatt rajohetek, azt maximum a 00-ban hasznosithatom. Ha az
altalad elmondottakbol valaki par nap alatt le tudja maganak nagy
vonalakban vezetni a szerkezeted mukodeset, akkor annak gratulalok.

Vegul egy aprosag. Itt jajongsz, hogy a sok ertetlen miert nem kepes
elfogadni azt, amit mondasz. Egyszeruen azert, mert a legtobbnek egy
kerdesre nem kielegito valasz a CSAK, illetve az ezzel egyenerteku
reagalas. En mar odaig eljutottam, hogy ha valaki ennyire bizonygatja
az igazat, annak akar igaza is lehet (nem feltetlenul kell nekem
mindent megertenem), de en inkabb nem folytam volna bele a vitaba, ha
csak olyan adatokkal tamaszthatnam ala a mondandomat, amit nem adhatok
ki. Ugyhogy most atmegyek turelmesbe es megvarom, mig az utcara kerul
a motorotok, es vegre lehet rola beszelni, mert parttalannak erzem a
tovabbi vitatkozast!

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - re:remmese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Majd ezutan durvan
>egy honappal az osztrak-nemet hataron kiszedtek a hatarorok
>a kocsibol, merthogy lopott.
Kivancsi lennek ez mikor tortent, ugyanis mar nehany eve nincs belso EU hatar.
(Vagy ez mar a 25%-ba tartozik? :-))

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - tukor, utkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ket keressel szeretnek a listahoz fordulni:

1. mivel a jaguar es lada kivetelevel mar minden markaju
kocsira lefutott a torott tukor = mogotte kulcs, forgalmi,
azt hiszem, nem kell tovabb huzni a dolgot. eleg volt...

2. mivel kell megragasztani az elso utkozot? ajanlatos
nittelni, vagy inkabb ragasszam?

koszi

Cs.
+ - Viz a tanksapkamban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom, hogy kerul mindig viz a tanksapkamba. Jol megfagy, igy kulcs
nelkul is letekerheto, viszont ha rossz iranyba tekerem
(oramutato), akkor eltorik a jeg, szabadon forog, viszont a zarja nem mukod,
es nem mindig van nalam hajszarito.
Hogy megy bele mar masodszor viz? Keptelenseg, hogy beazzon. (Opel Ascona)
udv, Sanyi
+ - Fagyaspontszamitas es meres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ahogy csokken a kinti homerseklet, ugy egyre jobban be vagyok  attol,
hogy befagy az ablakmosom. Ha van koztunk vegyesz vagy akarki aki tudja,
irja mar meg nekem azt a kepletet, amivel ki lehet szamitani ket kulonbozo
fagyaspontu folyadek eredo fagyaspontjat, termeszetesen a folyadekok
mennyisegenek figyelembevetelevel. Kozepiskolai fizika/kemia, de mar
idestova 40 evvel ezelott volt. Nagyon dragan merik mostansag, ezert nem all
modomban 3-4 litert megvenni belole. A fagyaspont meresenek valami egyszeru
modszere vagy eszkoze se jonne rosszul :-)  Koszi  Gyoengyoesi Attila
+ - Eredetvizsgalat - nekem reszeltek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Ujonnan vasarolt autom b es c kategoriaval volt kenytelen az
eredetvizsgalatrol tavozni, rendori kiseret mellett. A kocsit lefoglaltak,
engem meg majd be fognak hivni kihallgatni, vagy ilyesmi.
Nem tudja valaki, hogy hogyan mennek az ilyen dolgok kicsiny rendorsegunk
haza tajan? Szoval mikor, milyen esetben van ra esely, hogy visszakapom a
kocsit (amely rendszam alapjan elvileg nem lopott, ja, es 19 eves ;-]),
mitol fugg ez?
Probaltam utananezni, de eddig meg sehol nem leltem hasznalhato
informaciora.
Kosz a segitseget elore is.
udv,
Kulcsar Gabor

----
 (C) Medve! )
+ - Muszaki huba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap este, mintegy 3 oras allas utan az autom megadta magat... :(
Mindig poccre indult, tegnap is, poccre meg is allt :) utana semmire sem
indult. Inditomotor forgat, biztos ami ziher megprobaltuk bikaztatni is,
hatha, semmi.
Ma reggel hivtam ra szerelot (autoklub), aki rovid motoszkalas utan gyergyat
cserelt, s ismet a regi fenyeben tundokol az autom.
A regi gyertyak tenyleg kormosak voltak.
A kovetkezokben szeretnem a segitsegeteket kerni:augustusban markaszervizben
volt 40ezres felulvizsgalaton az auto. Ott minden fogyoeszkozt csereltek
(olaj, szurok, gyertyak). Meg nem telt le a 6 honap (ennyi biztos van a
garancia). Menjek reklamalni? Duhos vagyok rajuk, nagyon.

Most hivta fel ra a figyelmemet a szerelo, hogy hidegen kicsit csilingel az
auto. Igaz, ha fulelek en is hallom. Ez utalhat hibara? 
Most csont uj Beru gyertyak vannak benne.
Vigyem szervizbe? Hibatlannak tunik, de a cserbenhagyas elott is annak
tunt...
Nagyon koszonom elore is annak, aki segit. Marha merges voltam, ez az elso
jobbfajta autom (Fiesta, most lesz 5 eves), es pont ettol nem vartam ilyet.

Peter.
+ - Generator szij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel Astra:a generátor szíj "sír" időnként, különösen, ha nagy az 
elektromos terhelés, pl. fényszórók bekapcsolva, fűtőventilátor 
magas fokozaton. A szijjat most cserélték egy újra, ami alul 
fogazott, a regi szijjal ilyen problema sohasem volt! Ez normális?
udv.Con
+ - AUTOGAZ!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho! Sziasztok!

Mar jo ideje olvas/gat/lak bennetek , de lehet hogy mindig elsiklottam az
autogazos temak mellett.
Van-e koztetek aki ezzel jar?
Volt-e mar errol szo?  /Ha volt irjatok meg mikortajt volt errol szo!/
Egyaltalan erdekel-e valakit a tema?
En egy VW ventoval jarok 1,6.Termeszetesen gazzal.
Elotte Honda Civic1,4 esem volt -a lepcsos utolso .
Az is gazos volt-ugyanezzel a tartallyal, szettel.
azelott meg ladaim voltak ugyszint gazzal-bar azok"nem voltak hivatalosak"
Vallalkozasom hasznal meg egy "kivenhedt" FIAT 242 e-t , az is gazzal
megy...
Szoval ha erdekel valakit ez az autogaz  tema akkor tudnek ebben segiteni,
hatha ezzel szinesithenem a listat.
A tobbit majd kesobb egyenlore ennyivel kezdenek...

Udv.:Mazsola
+ - Re: Fagyaspontmero eszkozok (#632) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az egy honapja altalam irottakat kiegeszitve:

En akcioban a Coraban <300-ert vettem fajsulymeresen alapulo
fagypontmerot. Megneztem vele mind a huto- mind az ablakmoso-folyadekot
(termesztesen kulon skala van a kettohoz), es (kis kocogtatas utan) a mert
ertek nagyjabol egyezik (beleszamitva, hogy 1 osztas, ami 2 fokot jelent,
kb. 1mm szelessegu) a benzinkuton refrakcios merovel merttel, illetve a
flakonra irottal. Lehet, ha tovabb kocogtatom, mar nem azt mutatta volna
:-)

A Metroban <500 Ft-ert lattam mostanaban a keszuleket.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Tores, Lopas, Militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb autoja", de
>> ez eleg
>> hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg ennyivel szallt volna
>> bele az
>> autodba, akkor kenytelen lennel feleakkora csomagtartoval
>> beerni mint a talalkozas elott.

Szerintem az auto biztonsaga nem azt jelenti, hogy
nem gyurodik. Ahhoz eleg lenne 10-es kazanlemezbol
megerositeni nehany helyen.
(Ki emlekszik a betonvolgara? :))
A keletkezo kar nem fugg ossze a biztonsaggal.
Par eve a fonokom becsuszott egy Panda ala
a 605 Peugeot-javal. (Az auto orra lapos, fekezes
miatt bolint, a Panda meg "lejt" elore)
A Peugeot-on tort minden. 1 reflektor, index,
gepteto, diszracs, lokharito. A pandanak
elgorbult a kipufogo csove, amit a helyszinen
sikerult "javitani" Most akkor a Panda biztonsagos?

>Egy holgy vasarolt egy vadi uj VW .* autot, a hozzajaro 2 db kulcsot meg is
>kapta a markakereskedesben, ellenben a harmadik (szerviz) kulcsot nem.
>Ez akkor nem tunt fel neki, rohant a biztositohoz teljeskoru cascot kotni.
>Hal'stennek, van biztositas. Csakhogy ok nem fizetnek.
>Hivatkozas: Azzal, hogy o befizette a dijat, meg csak egy ajanlatot tett a
>biztositonak, (figyelem! nem nekunk tesznek ajanlatot az ugynokok!) es a
>biztosito ket hetig fontolgatja, hogy elfogadja-e az ajanlatot, vallalja-e
a
>biztositast. (Ez esetben termeszetesen nem fogadta el, es a bizt. dijat
>visszakuldte a karosultnak.)

Ha ebben a ket hetben karesemeny tortenik
az nem jelenti azt, hogy a biztosito visszatancol.
Elvegre a kockazatviselest megkezdtek.
Szerintem csak akkor mondhatjak fel a biztositast, ha
olyan okot neveznek meg, ami mar a karesemeny
elott is fennallt, es kizaro ok.
(Felesegem kolleganoje ebben a kethetes idoszakban
torte totalkarosra az uj autojat. A biztosito fizetett)

Viszont a hianyzo kulcs boven eleg lehet a biztositonak,
hogy megtagadjak a lopaskar megteriteset.
Mar akkor sem fizetnek, ha valaha keszult masolat
barmelyik kulcsrol!

>>Ezek szerint az anyag tonkreteszi a termosztatot. :)
>Ujje szakember az szakember. A hutoviz az nem egy kulon kor?
Es a ":)" mondat vegen szerinted miert van?

>Persze minden lehet, de mas ismeretlenul "ledegradalasa" nem okvetlen emeli
>a te fenyed. Ki vagy te hogy ennyire okosnak erzed magad.

Aki #1 szamtol olvassa az AUTO-t, annak nem kell
Fogash-t bemutatni.

>Bizonyara sokkal okosabb vagy HASRAUTES utan, mint a VW labor
>kopasvizsgaloja meg a Mercedes fekpadja, meg az osszes meromuszer
>egyuttveve, meg az a nehany mernok aki velemenyt mondott a HASZNALAT es a
>TAPASZTALAT utan.  Meg azok akik a listan felhasznaljak. A te soraidban sem
>sok rejlik azon kivul hogy olyanrol mondasz velemenyt amit nem is ismersz
>es semmi tapasztalatod sincs rola.

Legutoljara a TV-SHOP-ban lattam ilyen meggyozo
bizonyitekokat.
Senki ne ertse felre. Nem allitom, hogy hazudnak
csak bennem ketsegeket ebreszt ez a marketing
modszer. A bizalmamhoz eleg lenne, ha a Homasitaban
kinn lenne a polcon kis kiszerelesben, az arany
ara alatt.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - ablaktorlo... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az autos kollegakak!

>nem dragat vettem,
>hanem Cora-fele 600Ft-os Noname-et.
>Huuuu, de szuper, gondoltam. 15 perc alatt
>fol is raktam, jol torol, muxik. Ok. 3 nap mulva
>azt veszem eszre, hogy a lapatot tarto kis
>muanyag alkatresz eltort. :((


> Ajanlatom: ha van valakinek olyan muanyag
> illeszto eleme, ami Skoda ablaktorlohoz kell,
> es nelkulozni tudja, az legyen szives adja

...

Tovabbi tippeim vannak: Nekem is skodam van,
de en minig elbatyogtam a skoda boltba, es
megvettem az eredeti S120-hoz jaro lapatokat.
Ezeknek nem uanyag, hanem FEM rogzitoje van,
igy meg sosem tort nekem... ja, tavaly pl 400 penz
volt, a mai napig meg az van fenn, es meg
tokeletesen muxik...

A boltok:

1. Jokai u 16-18. (a Nyugatinal)
teleonszamat nem tudom, mert otthon van, de ha
barkit erdekel irjon, utananezek...

2. Skoda szakbolt
13.ker.Visegradi u.58/b
350-2709
(eddig semmi olyat nem tudtam mondani, amit a
tulaj ne tudott volna prezentalni! Ja az uzletvezeto
neni!!! :))) )

Jo utat, balesetmentes kozlekedest!!!

Udv, Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Autoink biztonsaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Olvasgatom az (elszomorito) irasaitokat a tukorbe rejtett
slusszkulcsrol, meg egyeb "biztonsagtechnikai" dolgokrol. Tenyleg
ennyire durva a helyzet? Mostmar sehogyan sem lehet tutti autot
vasarolni???

Ha hirdetesre jelentkezem, elmegyunk probakorre, megverhetnek, es
elszedhetik a penzem.
Ha en hirdetek autot, elmegyunk probakorre, aztan kidobhatnak a
kocsibol, es vihetik.
Autopiacon ugyanez.
Hasznaltauto telepen, markakereskedonel vasarolt autoban meg ott
lehet a tukorben a "titok nyitja".
Allok be a kapun vagy a garazsba, bepattanhatnak, aztan szevasz.
Akar keresztezodesben is kirangathatnak a kocsibol.
Es meg sorolhatnam.

Felek.
Amikor vettem a Trabit, osszesen 3, azaz harom darab kulcsot
kaptam. Egy bejarati ajto, egy gyujtas, meg egy csomitartokulcsot.
Es a tobbi? Tudom, en vagyok a hulye, hogy nem forditottam ennek
nagy jelentoseget, mindenesetre hamarosan kilincscsere lett a
dologbol.

Csakhogy.

Eleve a boltban ugy valogattam, hogy ket olyan kilincset vegyek,
amik egy kulccsal nyilnak, igy mindket oldalon kulccsal
nyithato-zarhato az ajtom. Ezek szerint ha van egy Trabi kulcsom,
azzal elindulok, belathato idon belul talalok egy olyan jarganyt,
amit kinyit. Es akkor szabad a palya. A sracok a boltban meseltek,
hogy ok is megneztek a kilincseket, es egy csomo olyat talaltak,
amik egy kulccsal nyiltak.

Szoval elvileg kocsivasarlas elott illik megnezni a tukroket.
Utana meg zarat cserelni. Szerintem megeri.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Hidrogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Tibi!

>Sajnos a hidrogen eloallitasahoz rengeteg
>elektromos aram kell, amihez viszont szeneromuvek,
>atomeromuvek, vizieromuvek, stb. Vegeredmenyben
>nem tunik kornyezetkimelobbnek, mint a koolaj.

Szerintem nem mindegy, hogy a kornyezetszennyezes hol es milyen
formaban valosul meg. Ha az utcakrol eltunik a kipufogogaz nagy
resze, az jot tesz az autosoknak, gyalogosoknak, bicajosoknak,
motorosoknak, es a lakoknak is. Ja, a novenyeknek es az allatoknak
is. Tehat mindenkinek. Talan meg az epuletekre is hatassal van,
bar ebben nem vagyok biztos.

Kerdes, hogy a megnovekvo paratartalom milyen kovetkezmenyekkel
jarhat?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: termosztat *** HIX AUTO *** #633 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :  [Germany]
> Temakor: termosztat ( 17 sor )
> Idopont: Sat Jan 22 21:45:41 EST 2000 AUTO #633
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Szoval: a termosztatnak van egy hiszterezise, ami azt jelenti, hogy ha
> noveljuk a viz homersekletet, akkor mondjuk 90 foknal kapcsol, ha meg
> csokkentjuk, akkor mondjuk 85-nel. Altalaban a ki-be kapcsolgatos dolgokat
> illik hiszterezissel tervezni, hogy ha pont a hatarerteknel vagyunk, ne
> kapcsolgasson ossze-vissza. Ha tehat a hiszterezis nagyobb mint 5 fok,
> akkor Militec-kel csokkenhet ennyit a hutoviz homerseklete. Most mar csak

NEM!!! Ha azt a lehetoseget kizarjuk, mert kizarhatjuk, hogy a Millitec
annyira klassz, hogy a termosztat SOHA nem nyit ki, leven a motor
homerseklete nem eri el a nyito hofokot, akkor az 5 fok nem johet ossze!

A tegnapi szamban probaltam vazolni a hutoviz homersekletenek a fuggvenyet a
millitec allitolagos hatasaval es nelkule. Mindket esetben _ugyanazon_
homersekleti vegpontok (termosztat nyito ill. termosztat zaro homerseklete)
kozott van a homerseklet, a kulonbseg csak annyi, hogy kisebb hoatadas
eseten a fuggveny emelkedo resze laposabb, a csokkeno resze pedig
meredekebb, mint nagyobb hoatadas eseten. Mivel a homerseklet-fuggveny a
nyitas-zaras kozott (ha egyenletes fordulatszammal jaro motort kepzelunk el,
de mivel a ket motor osszehasonlitasa a cel, ezert ez teljesen megfelel a
celjainknak) gyakorlatilag linearis, a fuggvenyek kozeperteke - akarhogy
csurod-csavarod - _ugyanannyi_! Nem tudom jobban elmagyarazni, rajzold le a
homerseklet-ido fuggvenyt a tegnapi adataimmal (ido=vizszintes,
homerseklet=fuggoleges tengely), latni fogod, hogy ha a nyito es zaro
homersekletnel is huzol egy vizszintes vonalat, hogy a kapott haromszogek
alul es felul is ugyanakkora teruletuek, tehat tokeletesen egyertelmu, hogy
az atlaguk a ket haromszog alkotta paralelogramma kozepen van.

udv,Akos
+ - Re: fogyasztas allo helyzetben*** HIX AUTO *** #633 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Rakonczai Zoltan
> E-mail :  [International]
> Temakor: fogyasztas allo helyzetben ( 12 sor )
> Idopont: Sun Jan 23 12:34:00 EST 2000 AUTO #633
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> tudja-e valaki, hogy mennyit fogyaszt korulbelul
> egy auto, amikor allo helyzetben uresben jar?
> Azert erdekel, mert igy telen, ha nagyon hideg
> van es rovid ideig kell allni valahol, akkor
> jaro motornal megy a futes.

Tipusonkent elegge valtozo, altalaban 1-2 liter kozott orankent, esetleg egy
picivel tobb. A benzin olcsobb, mint a megfazas :-)) Egyszer jartam ugy
telen, hogy valahonnan a vilag vegerol jottem haza, es ejszaka Budapesttol
kb. 200 km-re az istennek sem akart nyitva maradni a szemem. A lenyeg az,
hogy vagy 6 orat aludtam a jaro motoru autoban egy parkoloban, es nem
emlekszem, hogy a kovetkezo tankolasnal valami kulonosen drasztikus
fogyasztasi erteket kaptam volna.

Az meg talan nem is mellekes, hogy ha hagyod kihulni a motort, akkor a
kovetkezo inditas utan az automata szivato/befecskendezo rendszer dusitja a
kevereket, igy a leallitassal nyert nafta egy resze a felmelegitesre el is
szall - -10°C kornyeken nagyon hamar ki tud hulni a motor.

udv,Akos
+ - Re: Koszos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Mar megint egy kerdesem van:
> Nem emlekszem, mekkora bunnek szamit, ha a kocsim olyan koszos,
> hogy mar a rendszamtabla is tokeletesen olvashatatlan. Tenyleg
> megbuntet a rendor, vagy csak szepen/csunyan megker, hogy ott
> helyben takaritsam le?

Es ha mondjuk 200km -t vezettem le, videkrol jottem es pont nem jutott
eszembe megallni 10km-kent rendszamtablat torolni?

> Apropo: a traffipax mit tud kezdeni egy dzsuvas rendszammal?

Az is csak sotet is vilagos pontok kulonbseget hivatott felfedezni.

SzaboZE
+ - Re: generator, akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kb. egy hete irtam, hogy generatorom (Valeo) felujitasa es uj akku
> vasarlasa utan az akku kapcsain terheles nelkul alapjaraton 14,95,
> magasabb fordulatszamon 14,7V feszultseget merek, ami szerintem -es a
> Bosch szerint- is sok. Terhelve lemegy 14,3-14,4 re, teljesen stabil

Belerax egy bazinagy diodat! :))))

SzaboZE
+ - Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!!

Akos:
A motor hovesztesegere igaz, hogy csak kis reszben (kb. 5% ?) szarmazik 
a surlodasbol, de az is igaz, hogy komoly reszben a kipufogogazokkal tavozik...

Akos, Marky:
A termosztatnak van hiszterezise is, persze...
De ennel van fontosabb tulajdonsaga is, az, hogy hany foknal kezd el nyitni 
(pl. 85 foknal) es hany foknal eri el a teljes nyitas helyzete't (pl. 95 foknal
). 

(A hiszterezis jelensege ott jatszik, hogy nyitas kozben pl. 96 foknal eri el a
 
teljes nyitas helyzete't, es zaras kozben mondjuk 94 foknal kezd el zarni...
illetve nyitas kozben 86 foknal kezd el nyitni es zaras kozben 84 foknal zar 
be teljesen... es ez hasonloan van a reszleges nyitasu helyzetekre is)

mGeza, Istvan(vomberg):
A termosztat valoban arra valo, hogy a motorhomerseklet az idealishoz 
kozel tartsa. De ha az adalek csokkenti a surlodast (tegyuk fel, hogy 
csokkenti...;-)) , akkor hoveszteseg-csokkenest is okoz. Ezaltal a 
normalis uzemi motorhomerseklet (ami termosztat szabalyozasi 
tartomanyaba esik termeszetesen...) is csokken, a termosztat 
ellenere is... 
Ugyanis szerintem (;-)) ha csokken a motorbol kivinni szukseges 
(veszteseg-)ho, akkor az uj egyensuly kevesebb hutoviz aramlasat 
igenyli -> kisebb termosztat-nyitasnal -> alacsonyabb homersekletu 
hutovizzel tortenik -> alacsonyabb homersekletu a motor!! 
(Mas velemeny??)

A termosztat szabalyozasi tartomanyan (85-95 fok) kivul, azaz 
szabalyozo tag nelkul a homerseklet csokkenes trivialis, ha a 
surlodas kisebb...


Udvozlettel

Andras


P.s.:  
Nekem is van tapasztalatom surlodascsokkentovel (Energy Release), 
errol majd kesobb, mert elobb meg megnezem a termosztatom, 
vajon bezar-e rendesen 85 fok alatt. Ugyan a zarast egy jo eros rugo 
segiti, inkabb kinyitni nem szokott, ha rossz (kilyukad es megszokik 
belole a gaz...), de inkabb elobb megnezem... Hatha ettol csokkent 
a motorom homerseklete, nem a Release-tol...  ;-))

Valakinek van tapasztalata Energy Release-zel...???
Ebben is van oldoszer?  ;-((
+ - Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Olvasom a vitat a termosztatrol. Kozben jokat mosolygok, de ha jobban
belegondolok csak szomorkodnom kellene.
A termosztat nem egy digitalis kapcsolo, ami vagy bekapcsol vagy nem.
A villanykapcsolo elmeletileg digitalis, de az is tud sercegni es akkor
nem engedi at a szokasos teljesitmenyt. A termosztat is kepes arra, hogy

csak felig vagy akarhany szazalekra legyen nyitva 0 es 100 % kozott.
Illetve a 0 nem is 0, mert az altalam latott termosztatokon volt egy 1-2

mm atmeroju lyuk, hogy a viz aramlasa meg a nyitas elott egy kicsit
meginduljon es a termosztat kornyeket felmelegitse.
Szoval mig a villanykapcsolonal nem normalis uzem a nem teljes zaras,
a termosztatnal normalis uzem, ha telen hidegben a motor alacsony
terhelesenel
nem teljesen nyit ki.


> Ugyis csak ketevente kell cserelni az egesz hutovizet,
Na errol meg nem hallottam. Arrol mar igen, hogy a fekfolyadekot
ketevente ki kell cserelni, de a hutofolyadekrol nem hallottam.
Legyszives vilagosits fel, hogy rosszul irtad, vagy ez valami szamomra
meg ismeretlen dolog. Mi megy tonkre benne ? Miert kell cserelni ?
A fekfolyadeknal tudom a valaszt ezekre az okokra. Ezert nem cserelem
a fekfolyadekot anyosom 1500-as Polski Fiatjaban. Tudom, hogy
nem tud felforrni, a fekfolyadek, mert nem vezetem olyan helyen.

Raki
> tudja-e valaki, hogy mennyit fogyaszt korulbelul
> egy auto, amikor allo helyzetben uresben jar?
Egy becslesi mechanizmust irok le.
Mennyit fogyasztana, ha a legmagasabb fokozatban mennel
vele ugy, hogy minel lasabban, de a motor meg ne erolkodjon,
egyenletes sebesseggel.
Ez az en autom eseten 5. fokozatban 60 km/h sik uton.
Ebben az esetben a fogyasztasa kb 5 liter/100 km.
( Lehet, hogy kevesebb.)
Vagyis 60 km tavolsagon ami megtetelehez 1 ora kell
kb 3 litert fogyaszt. Ez a fenti esetben 3 liter/ora.
Ez a maximalis fogyasztasa az allo helyzetbeni fogyasztasnak.
A valos fogyasztasa erzesem szerint 2 es 3 liter kozott lesz.
Eszerint becsulnek a volt Trabantom eseteben is, csak az nem
tud futeni allo helyzetben.

Udv. Tibi
+ - elektronikus menetiro-vizio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Nekem van egy elkepzelesem, nem tudom, mennyire kivitelezheto.. A dolog ugy
nezne ki, hogy minden, az autot hasznalo szemelynek van egy slusszkulcsa az
autohoz, es a kulcsban van egy chip (esetleg egy kulcs+sok inditokod - ez
me'g tolvajok ellen is jol jonne). Ez rogziti a kilometert, a fogyasztast,
meg ami ilyenkor fontos lehet (sebesseg?). Ezt a slusszkulcsot utana berakja
este a leolvasoba, ami "kitolti" a naplot. Annyi elektronikus ku:tyu: van
manapsag az autoban, nem hiszem, hogy bonyolult lenne ezt hozzarakni. Ez
persze nem azonnali megoldas, ehhez gyartooldalon kell kedvezo hozzaallas,
de pl. en, mint maganember sem bannam, ha lenne ilyen az automban. Tudom, a
taxisok elore utalnak:-)

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
+ - Biztositas - hat ez bukta. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Honor irta a veszpremi autolopasrol
>>>
A holgy most hosszu szelmalom harcba kezdett. Az ugy
elsoszamu alperese a biztosito (a kotvenyen nem volt feltuntetve a ket het
gondolkodasi ido) a kettes szamu alperes a markakereskedo.
>>>

Jelenlegi ismereteim szerint:
sajnos biztos bukta. A markakereskedonek legfeljebb a renommeja banja. (a harma
dik kulcsrol nem tudok nyilatkozni, nalunk csak 2 van)

A vevo pedig nem kap bizt. kotvenyt, azt a biztosito altalaban 3-6 het mulva ku
ldi ki. Csak ajanlat van a kezeben - ez a rendornek is eleg.

A "ket het" tudomasom szerint benne van a bizt. torvenyben (a torveny nem ismer
ete nem mentesit a kovetkezmenyek alol...) de a biztosito ismertetojeben minden
keppen. Azt esetleg fel lehet roni a kereskedesnek, hogy nem informalt szelesko
ruen. Nalunk - Baumgartner - alairja a vevo, hogy "az ismertetot atvettem", es 
megkapja a kis fuzetecsket.

Szoval kivancsi vagyok a fejlemenyekre... ...mindenesetre egyutterzek a holggye
l.
(persze minek vesz az ember VW-t, ha ennyire lopjak... :-)))


udv, deejaytiszy
(Renault)
+ - Liter per ora fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Raki kerdezte
>>>
tudja-e valaki, hogy mennyit fogyaszt korulbelul
egy auto, amikor allo helyzetben uresben jar?
...
Persze nem liter/100km-ben gondolom, hanem
liter/ora-ban.
>>>


Motortol fuggoen 0,7 - 1 liter per ora.

udv, deejaytiszy
+ - Re: Trabi 1,3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>GARANTALTAN felevente kell majd cserelni fektarcsat-
>feltengelyt-gombcsuklot-lengescsillapitot.  58 LE 
>kiszakitja a motort a kocsi elejebol. 

5 ilyen autot ismerek. Na jo csak harmat. Mert kettoben nem 
Wartburg moci van hanem 1,4-es VW/Seat >70 loerovel.
Kis auto, nagy motor, fiatal vezetok nehez jobb labbal. :-)
Hat amit kapnak ezek az autok az nem hetkoznapi. Idaig
(az elso lassan egy eve keszult) semmi bajuk, koszonik jol
vannak. Toronymerevito, ultetes: megszunt a bizonytalan 
uttartas, nagyon lehet vele kanyarogni. Es hatalmas latvany 
a sok csodalkozo vezeto arca : ez meg hogy elozott meg az
erdi emelkedon?

Udv
Balazs
+ - Re: Furdes a talalkozon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Sot, ha ugy alakul, hogy nyaron lesz, es a Duna mellett, 
>akkor meg furodni is lehet. Vagy amit meg kitalalunk...

HIX AUTO talalkozo a borgyogyasznal? :-)
En inkabb nem furodnek a Dunaban Pest alatt, 
de foleg nem Dunaujvarosban.

Udv
Balazs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS