Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 694
Copyright (C) HIX
2000-03-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Km allas a szervizben (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Havi kiadasok (mind)  61 sor     (cikkei)
3 Sko, olajos vizzel (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Saab SVC (mind)  18 sor     (cikkei)
5 LPG-toltoallomasok - hol? (mind)  7 sor     (cikkei)
6 gazos autok (mind)  12 sor     (cikkei)
7 100,8-as benzin (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Taxi = off topic (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: muanyag tartaly (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Moro (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Hasznalt auto katalogus 95, 97 (mind)  7 sor     (cikkei)
12 va: Vizpumpa? es OFF latin (mind)  23 sor     (cikkei)
13 ellopott autok (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Gaz (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Re: A benzin ara magas a minosege meg rossz ? (mind)  41 sor     (cikkei)
16 Re: pontrendszer (mind)  28 sor     (cikkei)
17 allatok (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Gaz-e a gaz? (mind)  8 sor     (cikkei)
19 ti nem olvassatok az autot ?? (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Re: *** HIX AUTO *** #693 (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: *** HIX AUTO *** #693 (mind)  13 sor     (cikkei)
22 re:benzinnyomas, lambdaszonda (mind)  37 sor     (cikkei)
23 RE: CD - lezer (mind)  13 sor     (cikkei)
24 RE: Re: Skoda, vizpumpa (mind)  28 sor     (cikkei)
25 RE: szilikon (mind)  15 sor     (cikkei)
26 RE: Taxis (mind)  4 sor     (cikkei)
27 Re[2]: francia auto (mind)  24 sor     (cikkei)
28 Eletreszolo gyertyak? (mind)  21 sor     (cikkei)
29 Rendorok az uton (mind)  30 sor     (cikkei)
30 Re: Japan-nemet flame (mind)  149 sor     (cikkei)
31 Adatvedelem (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Renault (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Megane2 (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Re: Francia autok (mind)  37 sor     (cikkei)
35 Helycseres vezetes... (mind)  11 sor     (cikkei)
36 OFF: aprilis 30 (mind)  48 sor     (cikkei)
37 Re: Re:taxi (mind)  7 sor     (cikkei)
38 Trabant zar (mind)  18 sor     (cikkei)
39 Ulescsere (mind)  28 sor     (cikkei)
40 adok (mind)  83 sor     (cikkei)
41 Jelzes=tuntetes??? (mind)  18 sor     (cikkei)
42 BMW tipusjelek (mind)  23 sor     (cikkei)
43 suzuki swift kerdeshegyek :) (mind)  27 sor     (cikkei)
44 suzuki asz #2 (felminositem makk alsova :) (mind)  39 sor     (cikkei)
45 swift +1 kerdes (mind)  18 sor     (cikkei)
46 Megint vegyes (mind)  16 sor     (cikkei)
47 Re: francia auto (mind)  15 sor     (cikkei)
48 Re: taxi (mind)  22 sor     (cikkei)
49 Hutomosas kivulrol. (mind)  13 sor     (cikkei)
50 OFF topic (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - Km allas a szervizben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>A munkalapra fel kell iratni a kilometerora (boardcomputer...)
>allasat... De ez se segit, legfeljebb azt mondja, fekpadra tettek...

A minap volt szervizben a kocsi, felirtam a km allast, mikor 
mentem a kocsiert, 2 egysegnyi benzin hianyzott, ami nekem
kb. 90-100 km-re eleg, a km allas viszont +200 METER volt.

(a kijelzovel volt gond es egesz ido alatt ki volt szedve a 
muszerfal :))) - 6 csavar, 2 perc munka)
Az ismeros szerelom ha jobb kocsit kap, azzal jar haza,
az urugy, hogy otthon a garazsban nagyobb biztonsagban van :)

Cs.
+ - Havi kiadasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>volt errol egy cikk a Nepszabiban, amiben reszletes lista volt errol, havi
>tizezres nagysagrendben vannak egyeb kiadasok.

AAAAA, ezt ismerem

1998/01/28 auto megvesz
1998/02:  110ezer (hatso ablak csere, biztositas, akku, olaj, ellenorzes)
1998/03:  60ezer (radio, 2 hangfal, ac generator csere)
1998/04:  0 
1998/05:  18000 (fekbetetek, aprosagok)
1998/06:  0
1998/07:  12000 (olajcsere, szurok)
1998/08:  0
1998/09:  0
1998/10:  0
1998/11:  105ezer (2xteli gumi, kupplungcsere, olajcsere,aprosagok)
1998/12:  90ezer (uvegcsere, az ellopott helyett uj radio)

1999/01:  36ezer (termosztat, fordulatszam-jelado, atnezetes)
1999/02:  20ezer (biztositas, aprosagok)
1999/03:  138ezer (4xalufelni, 4xnyari gumi, olajcsere,szurocsere)
1999/04:  0
1999/05:  42ezer (kipufogodob csereje, sportlegszuro, aprosagok)
1999/06:  60ezer (bal hatso ajton centralzarcsere, ablaktorlomotor,)
1999/07:  12ezer (olajcsere, szurok)
1999/08:  9000 (elso maszk szinre festese)
1999/09:  30ezer (elso+hatso fekbetetek, uj elso tarcsak)
1999/10:  0
1999/11:  48ezer (2xteli gumi, olajcsere, aprosagok)
1999/12:  0

2000/01:  18ezer (muszaki vizsga miatt reflektorcsere)
2000/02:  20ezer (biztositas, aprosagok)
2000/03:  72ezer (vezerszijcsere, olajcsere, szurok, feleslegesen 
                          cserelt termosztat es jelado)

+ havi atlag 30ezer benzin.

Es en "csak" egyszeru kisember vagyok, aki szereti 10000 utan
kicserelni az olajat, meg teli-nyari gumit hasznalni...

Apropo gumi - mit szoltok a Continental uj reklamjara? Hibatlan...

Masik dolog:
Mint latjatok az utolso honapban azt irtam, feleslegesen cserelt
termosztat. Igy volt:
- a homero ossze-vissza mutatott 80-130 kozott
- kicsereltek a jeladot 5000 Ft
- masnap reggel 130 fok, viz nem forr
- kicsereltek a termosztatot, mondvan, hogy el volt repedve 15ezer
- masnap reggel 110 fokon a viz, de nem forr

A velemenyem, hogy valahol erintkezesi hiba volt a muszerfalban,
de nem hajlandok visszaadni a 20ezret, sot a kicserelt alkatreszt
sem, mondvan, hogy akkor kellett volna kernem.

Mi a fenet kezdjek veluk?

Cs.
+ - Sko, olajos vizzel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A masik : A hutovizben olajnyomokat latni.Ez milyen meghibasodasra
>>utal?
 Hengerfejtomitas ategett, a vizbe a motorbol(hengerterbol) olaj,
kipufogogazok kerulhetnek. Azonban nezd meg, nem lehet-e korabbi hiba
maradvanya! Hutoviztartaly kupak le, felolrol belenezni, jon-e buborek
az also csobol(azert legyen benne viz!) :-)))

>Mielott nekilatnal nezd meg, hogy az olajbetoltodon van-e feheres
trutyi.
 Ez nem jele annak, hogy a hengerfejtomites atereszt!!! ejnye
Frescho'ba! :-(

 Egyszeruen itt csapodik le a viz, -leven a motor leghidegebb felso
pontja-, ami a kartergazban van es keveredik az olajjal, ami feher
emulziova valik. Egyes olcsobb motorolajok is hasonlo tunteket mutatnak,
a dolog raadasul autotipus fuggetlen.

 Ha olajnyomok vannak a vizben, javasolt hengerfejsikolas +
huvelytulnyulas-ellenorzes a Sko-n.
--
 Udv:
     Levente
+ - Saab SVC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 Hogy mik vannak! valtoztathato suritesu motor....

SVC = Saab Variable Compression
8:1--14:1 kozott menet kozben tudja valtoztani a suritesi viszonyt...
A motor adatai:1598cm3 
max.nyomatek: 305Nm, max.teljesitmeny: 165kW, fajl.telj.:104kW/dm3
a nyomatek 80%-a teljes fordulatszamtartomany 81%-aban rendelkezesre
all.
  A megoldast Genfben mutattak be a Saab standjan. A kompresszioviszonyt
a hengerhez kepest, a hengerfej 4fokos elbillentesevel oldja meg, menet
kozben. Toltonyomas 2,8bar(!), csavarkompresszorral allitjak elo.

Uff:
     Levente
subject: Picture , kepek mennek maganba
info: Autoszaki 2000/03 34-35 o. cikkiro Petrok J.
+ - LPG-toltoallomasok - hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Kernem, hogy aki osszegyujtotte a Magyarorszagon talalhato
autogaz-toltoallomasok cimet, az legyen szives kuldje el nekem is maganba.
Nem vagyok a listan. Ezt a keresest a TIPP-ben adtam fel es ott kozoltek,
hogy itt valaki mar osszegyujtotte.
Elore is koszi.
Gabor
+ - gazos autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regebben ugye az volt, hogy minden dizel auto futoolajjal jart. Aztan tobb 
kevessebb ido alatt azert csak elejet vettek ennek a dolognak, es mostmar 
nem olyan meggyozo az arkulombseg. Nem fognak ugyanígy jarni a gazos autok 
is? En attol felek, hogy jon valami ujjitas (meg nem tudom mi, de a nyakam 
ra hogy lesz), aztan nem fogja megerni pb palackrol tankolni. Nehenyan 
megint dusgazdagok lesznek az uzletben, nehanyakat agyonlonek, 
felrobbantanak, megalakitjak a gazugyeket vizsgalo parlamenti bizottsagot, 
es a vegen csak az autosok szivjak meg.

ba
+ - 100,8-as benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>>jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
>>lesz a 95-os!

En ezt nemegesszen ertem. Lehet hogy az en informacioim hianyosak, de ugy 
tudom, hogy ennel tobb az adotartalma a benzinnek. Ha ez igy van, akkor 
az adobol is enged el a benzinkut? Ez valami allamilag dotalt akcio? 
:-))) Biztosan a radio tejel nekik a megnovekedett hallgatottsagbol.

ba
+ - Taxi = off topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs man, de mostmar inkabb olvasom a Vaddiszno leveleit, mint a taxis 
kontra pedagogus fizetesrol szolo eszmecseret. Nem gondoljatok hogy off 
topic? A Vaddisznos levelek legalabb tartalmaznak autos dolgokat. Egy 
kicsit mas szemszogbol ugyan, de vannak benne szimpatikus dolgok. A 
fizetesekrol nekem is megvan a velemenyem (a pedagoguserol is, nemelyik 
meg ennyit sem erdemel, ha valakinek kell kifejtem maganban), de nem ide 
tartozik.

Koszi.

ba
+ - Re: muanyag tartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Volna 2 darab 1000 (ezer) literes muanyag tartaly, alul csap is van 
> rajta, felulrol meg megtoltheto. Hibatlan allapotban.
> .
> ...gazolaj volt benne,...igy uzemanyag tarolasra elso osztalyu...
> .
> Az ara: valutaban (ha lehet dolcsiban) kernem: 0 (nulla) USD. :-)

Pont most ajandekozod el, mikor televehetned 100,8 forintos benzinnel?
Aztan eldod 200-ert, 2000 literen nyersz 2000*100=200000 forintot, ugy,
hogy a vevoid meg kezet is csokolnak neked :-)))

pezoli
+ - Moro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

En is voltam Moro-eknal (autovillamossagi szerelomuhely a 
XVIII. ker-ben) es en is csak megerosithetem, tenyleg jok. 
(Gondom volt a jobb elso ablakemelomel, egyaltalan nem 
mukodott. Fel ora alatt kideritette az egyik srac, hogy a - 
valoszinuleg szinten gyari - riaszto automatikus ablakzaro 
funkciojat vezerlo ket modulbol az egyik a hibas, megpedig a 
rele egyik labanak forrasztasa ”hideg” volt. Bravo!) Kb. egy 
orat foglalkoztak eredmenyesen az autoval 2-3-an, mindezert 
fizettem 3kFt-ot.
+ - Hasznalt auto katalogus 95, 97 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autosok!

Keresek hasznalt auto katalogust (a -95-os es a 97-es 
erdekelne), tudjatok, arrol a Motor Presse-s Mo-on magyarul 
kiadottrol van szo. 

mezga
+ - va: Vizpumpa? es OFF latin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vizpumpa ? <
> Nekem az a velemenyem, hogy sok mindent ra lehet fogni
> a rossz benzinre, de a vizpumpat? Mi koze hozza?

Egy joeszu szerelo probalkozik. :-)
Kostolgatja a palimadarat, hogy a kesobbiekben milyen
szoveget lehet neki beadni.

*Az index belevert a kartelbe.*
Ha valamelyik kollegam sziv a kocsijaval, akkor ez a rutin
duma es percekig rohogunk a sajat hulyesegunkon.
Pedig ven marhak vagyunk. :-)


> OFF latin <
Mivel nem tudok latinul, nekem nyugodtan idezzetek. 
Nagy kanallal fogom habzsolni - ugy ahogy jon :-)

Egy gyongyszem - ha valaki nem ismerne:
*Hannibal ante portas*
(Hannibal azelott portas volt)
--
Meszaros Geza
+ - ellopott autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Afonya, Autosok,
Szerintem ez a meltanyossagboli fizetes egy kicsit santit. Az egy
dolog, hogy kifizetik az elsot meg a masodikat, meg stb. de a
24-diknel sem tunik fel nekik semmi? Valami olyasmire gondolok, mint
hogy ha jogosan nem fizetnek elvesztik az ugyfelet? Ilyen alapon a
kormany reszere mindig mindent ki kellene fizetniuk. Es lehet hogy ki
is kell? Ha tetszik ha nem? Lehet hogy nincs is biztositasi dij, csak
ugy fizetnek, mert jo a joviszony a kormannyal? En mar tudom, hogy a
meltanyossagra mibol van penzuk. Egypar autost nem sorolnak at
magasabb bonusz osztalyba es mar kesz is. Tehat ezt is mi fizettuk ki
ugy, hogy talan eszre sem vettuk! Ha valaki volt mar a Hungarianal pl.
kart felvetetni ismeros nelkul, akkor az sejti mirol beszelek, ugye?

Kedves Afonya, a vagany!
Ime a forrasaim az ujjaimra:
26 millas Audi - Index hirfutar
40 Ft USA benzinar - szerintem 60-at irtam, es a boom elott ennyi volt
tudomanyos bizonyitas - Oroszi: Makrookonomia
Szidd ezeket de jo hangosan!

Koszi,
Vaddiszno
+ - Gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
Gaz ugyben kerdeznem a kovetkezoket:
- Ultem gazos taxikban, meg egy haverom kocsijaban is, amiben rohadt
gazsszag, azaz budos volt. Ez minden esetben velejaroja a
gazuzemusitesnek, vagy csak rosszul volt beszerelve? Sajnos en hosszu
tavon nem birom azt szagolni, meg mikor ragyujtok, kicsit bizonytalan
erzes fog el, bar tudom, hogy elvileg nem robbanhat.
- Mennyire babraljak meg a kocsi motorjat? Illetve a motorhoz
csatlakoztatando felszerelesek hova kerulnek, es mit kell valtoztatni
az eredeti felallason?
- Hol es mennyiert lehet tankolni? Lattam egyik ismerosomet, aki
maganban fejti at a palackbol a gazt, otthon a kertben. Ez allitolag
tilos es veszelyes is. Meg nincs kertem, utcan meg ciki.
- Mennyivel esik a motor teljesitmenye (vagy tortenik-e egyaltalan
valtozas)? Van-e olyen pl. hogy nehezebben indul hidegben, stb.
- Akinek mar van, annak megerte-e?

Varom a tapasztalatokat, mert most elgondolkoztam, mi is lenne, ha...

Kozben felhivtam egy ismerosomet, aki azt mondta, hogy ne
probalkozzak, mert a gaz visszaeg. A multkor egy 750i-t kellett
visszaalakittatni, mert meg a legszurobetet es kiegett belole, nem is
beszelve a legaramlasszabalyzorol. A gyereknek allitolag 300K ba
kerult berakatni, es utana 300K-ba kerult visszaalakittatni, a
szarrament alkatreszek cserejevel egyutt. Szoval megerte neki, de a
motor nem lett olyan tokeletes, mint volt, mert meg valami serult, de
azt mar nem csereltette ki penzugyi gondok miatt. Ez a gyerek azt
mondta, hogy ezt karuratoros autokhoz talaltak ki. Bar volt egy
ismerosom, aki Golf I GTI be rakatta be. Neki mukodott.
Szoval mar nem gondolkozom, inkabb nem kockaztatok, mert ha az M5-nel
valami bekrepal, akkor nagyon sokba kerul a csere. Azonkivul
agyonfurkaljak a kocsit, hogy a gazcsoveket elvezessek es azt nem
birnam nezni.
Azert a tapasztalatok tovabbra is erdekelnek.

Elore is koszi,
Vaddiszno
+ - Re: A benzin ara magas a minosege meg rossz ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amberek,
Ez a bezinkut kerdes erdekes. En mindig Shellnel tankolok, mert azt
tartom jonak, es szerencsere meg nem volt problemam veluk, de mikor
egyszer Keszthelyen voltam, az egyik ismerosom figyelmeztetett, hogy
nehogy az otthani Shellt valasszam, mert mergezett a benzinjuk. Igyhat
megfogadva a tanacsat ott Mol-t tankoltam, mert allitolag ott az a
megbizhato kut. Azert
is tankolok egyfele kutnal 99.9%-ban, hogyha valami problema lenne,
akkor azt tudjam mondani, hogy csak ezen meg ezen a kuton tankoltam.
Ezt ugyan nehez bizonyitani, es lehet hogy felesleges, de talan jo
lesz valamire. Szoval az eset tanulsaga, hogy a kutakra Shell van
kiirva, de a tulaj mas es mas (franchise), es ettol fogg az
uzletpolitika, azaz a vizezes vagy nemvizezes. A Jet kutnal 2 honapja
tankolt egy ismerosom akcios benzint, 5 Ft-tal olcsobb volt, de nagyon
szidta magat utana, mert zorgott a kocsi es nem akart normalisan
menni. Akkor mar erdemesebb venni normalis kutnal benzint es utana
beleonteni 1 liter vizet. Akkor legalabb tudod pontosan mi van benne.
A benzinkutak amugy is legjobb tudomasom szerint is csak valami 1.5 Ft
korul keresnek a benzin literjen, tehat az 5 Ft-os engedmenyuket
vegkepp nem ertem. Gyor mellett is van egypar ilyen kut, Csanakra
bemenet a sorompo utan peldaul. A tagnak allandoan balheja van, mert
kijonnek, ellenorzik,
nemjo, bezarjak a kutat vagy megbuntetik. Szoval a vilag minden
penzeert sem toltenem a kocsimba a benzinjuket (Najo annyiert igen).
Nemtudom ez a Pajor milyen ceg, de nem hangzik valami
bizalomgerjesztoen.

ERDEKESSEG: Azt hallottatok, hogy az itthoni 95-os benzin valojaban
csak 91-93 oktanos? A Shell V-Power meg 95-os. Semmi kulonos, csak
snassz, igazi 95-os. Szoval Mo-n a 95-os olommentes 242 Ft. Ha valaki
jarkal Ausztriaban vagy nyugatabbra, akkor erdekes modon egy ottani
tankolastol az autoja uj sebessegrekordra kepes. Vajon ez mitol van?
Attol, hogy normalis, 95-os benzint adnak, es ugyanazt tapasztaljuk,
mint itthon V-Power tankolasa eseten. (Ottkint a diesellel is igy van,
probaltam! Egy ismerosom meg a 2107-es Ladajat alig birta visszafogni,
hogy ne akarjon allandoan 160-nal menni!)

Szoval nagy ko'pe'k ezek a ku'ttulajdonosok, mi?

Udvozlettel,
Vaddiszno, aki mar latja, hogy mi folyik itt...
+ - Re: pontrendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek,
En nem ertem miert van megkulonboztetes fizetes szerint a birsagoknal.
Engem pl. nagyon idegesit, hogy a Trabantos ugyanazert a kozlekedesi
kihagasert 500 Ft-ot fizet, amiert en 5000-t. (Az elobbi penzosszegek
csupan demonstracios celt szolgalnak.) Mert a rendor gondolja, ennek
ugysincs 5000 Ft-ja, tehat adjon 500-t, A BMW-s meg ugyis kitudja
fizetni. Egy Trabis ismerosom egyszer fizetett 200 Ft-ot par eve, mert
nem volt bekapcsolva a biztonsagi ove. Amikor velem mar 2000 alatt nem
alltak szoba. Pedig akkor nem M5-osom volt. Majdnem leestem a szekrol,
mikor meselte.

Ha elkoveti a kihagast, akkor fizessen uannyit mindenki. Ha a Trabi
nem all meg a Stop tablanal akkor neki is legyen 10 ezer, es ha en nem
allok meg akkor nekem is. Vegulis en nem szegem meg jobban a Kreszt,
mert nagyobb autom van, vagy nem? Ilyen alapon, ha a Trabis kifizet
1000 Ft-ot buntetesnek, akkor ugyanazert egy 600SEC-esnek 400,000
Ft-ot kene fizetnie, mert annyival dragabb autoja van? Ez szerintem
oriasi nagy baromsag! Es utalom az ilyen iranyu diszkriminaciot.
Mindig figyelem a rendor arcat, mikor kiszallok a kocsibol
igazolttasnal. Nehanynak le lehet olvasni, hogy "huszoneves gyereknek
ekkora auto?" es ha meg el is kovettem valamit akkor direkt szivatnak.
Persze mostanaban szerencsere eleg jol kijovok a zsarukal.

De az a velemenyem hogyha valaki uazt a szabalytalansagot koveti el,
akkor uazt a birsagot fizesse, nem hasbol mondott szamokat.

Szaisztok,
Vaddiszno
+ - allatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most reggel lemegyek a kocsihoz es mit latok: kiszurtak a jobb elso kereket.
Kessel. Ki az aki ilyen g***lada?! Mar bocsanat, de besz*rok ezen. Az ilyen
allatokat agyon kene verni, de igen komolyan. Tolerancia ide vagy oda,
az ilyeneket azonnali hatallyal likvidalni kene a tarsadalombol, mert
valami nem stimmel az agyukkal. Azert elotte nagyon kivancsi lennek, hogy
miert teszi azt, amit tesz, mit erez kozben, es mikent szamolja el ezt
magaban. Ez vonatkozik arra is, aki annak idejen vegighuzta a kulcsat a
nehany honapos fenyezesemen. Meg tudtam volna olni, siman.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - Gaz-e a gaz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom azoknak akik irtak a temaban.

Udv!
Beretva


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - ti nem olvassatok az autot ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyebkent gyanitom, Vaddiszno ezt a 26 millios Audit is onnan vette,

Egy kerdes felmerult bennem.. 
Ti (tisztelet a kivetelnek) csak valaszoltok, de sohase olvassatok el 
azt hogy mirol van szo, es mire kene valaszolni ?? 

Ezt csak azert kerdezem, mert a tipikus internetes betegseg jon 
elo, hogy megy a tema valamirol, abba valaki belekever egy halom 
dolgot a fantaziajabol, es halal komolyan leirja mintha ez tenyleg 
fedne a valosagot.. 

AntForce.aki.nem.erti.miert.jo.ez.igy
+ - Re: *** HIX AUTO *** #693 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > iden is kimegyek, es nem azert, mert olcsobb nyaralast nem talaltam
> > :-(
> 
> Egyik baratunk volt kint Norvegiaban. Megneztuk a fenykepeket, amit
> ott csinaltak. _Nagyon szep hely_. En is el akarok oda menni jovore.

Ejjh... most a napokban beszelgettem baranommel, hogy el kene 
norvegiaba is ugrani egy kicsit korbenezni autocskaval.. 

Ha valaki mar jart par szep helyen, neha leirhatna, akar itt a listara 
is, hiszen valamelyest az autohoz kapcsolodik, autoval kirandulni 
meg minden.. vagy nem ??? 

AntForce
+ - Re: *** HIX AUTO *** #693 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> terepjaro es intett, hogy menjek tovabb nyugodtan. Ez nyugaton nem
> lenne meglepo, meg itthon sem, ha nem magyar a kocsi rendszama
> /tisztelet a kivetelnek/. De lass csodat, magyar rendszamu volt!
> Ledobbentem! Teljesen meghatodtam!! Hu:p-hu:p :-)))

Ismeros, de a fura az hogy nem mer tovabbmenni a legtobb 
esetben a ledobbenestol a gyalogos.. csak ott all es nez, es nem 
erti mi tortent.. 
Bar leeht hogy azert meglepo, mert pl nyaron jon egy sotetitett 
uvegu auto, uvolt benne a zene, es szepen megall a zebranal.. 
Kicsit furan nez ki.. 

AntForce
+ - re:benzinnyomas, lambdaszonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>y
> Felado :  [International]
> Temakor: fiat ( 10 sor )
> Idopont: Wed Mar 22 03:53:31 EST 2000 AUTO #692
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
       Hello!
       Egy Fiat uno 75 i.e. tulajdonosa vagyok.1988 as evjarat.Szeretnem
megtudni hogy a benzinpumpa mekkora nyomast nyom.
       A pumpa tartajon kivuli.Mar tobb helyen erdeklodtem,de csak az
atfolyas mennyiseget tudtak megmondani.Ez 2L/perc.
       Amennyiben valaki megbizhato informacioval tudna szolgalni azt elore
is koszonom.
        Gubri
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>y
Elvileg a szivattyu a nyomashatarolo elott 8-9 bart nyom, de a
nyomasszabalyozo 3,5-4,5 barra szabalyozza. Ezek altalanos ertekek, de
szint minden befecskendezo rendszer ezt hasznalja. Ha nem ennyi, akkor nem
jol tudtam.

MAS:
>Lambda szonda
>"Hazilag" hogyan tudom megallapitani, hogy jo vagy nem.
Hazilag is csak muszerrel, ami kepes valamilyen oszciloszkop funkciora,
mert a lambdaszonda feszultsegertekei bizonyos hatarok kozott es
karakterisztikaval kell valtozzanak. A Boschnak van egy ilyen multimetere,
de mas gyartmany is letezik. 
Igazabol mas modon nem igazan lehet tudni, mert sok hibajelenseget okozhat,
de ezeknek lehetnek egeszen mas okai is, igy nem lehet tudni, hogy tenyleg
az a rossz vagy sem.

Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - RE: CD - lezer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]

>Ma reggel jottem dolgozni, es latom, hogy az elottem kb 5-600 meterre
>jaro autobol sarga szinu villogas latszik. Miert belulrol? Miert
>rendszertelenul? Mikor utolertem akkor jottem ra, hogy a mogottunk eppen
>felkelo nap aranysarga fenyet verte vissza a visszapillanto tukorre
>akasztott CD lemez. Nem zavarja ez szerencsetlent? Mikor az o szemebe
>villantja a napot? Mert allitolag a lezeres sebmero ellen hatastalan!

Nem, nem. Teljesen hatasos, csak jol kell felszerelni. Nem az autoban
kell lognia, hanam a lezeres sebmero elott ugy 1meterrel. Es persze
nem az e'le'vel...
--Udv: szm
+ - RE: Re: Skoda, vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
 wrote:

>> Megis, azt tapasztalom, hogy telen-nyaron egyforman felforr a viz,
>> ha tartosan 110 folott megyek. Szep lassan kuszik fel, es felforr.
>> A jelenseg _sebessegfuggo_, 100 korul mar nem maszik fol 100 fokig,
>> megmarad 90-95 korul. Ventillator javit rajta nehany fokot, de nem
>> sokat.
>> Az mas dolog hogy varosi forgalomban felforr _HA_ nem kapcsolom be
>> a ventillatort. (ugy mar stabilizalni lehet 90-95 fok korul.)
>>
>> Akkor hol van a bibi? (a kocsi muszakija friss. Semmi umbulda,
>> szabalyosan atment a vizsgan!)

>Vagy levegos a rendszered, vagy komoly lerakodasok ill. dugulasok vannak
>benne, vagy a vizpumpa nem jo (pl. a lapatokat megette a korrozio). Nekem
>csak a termosztat beallasnal forrt fel.

>Ez nem normalis allapot hogy felforr. Annyira nem gagyi tervezesu a Skoda.

Autopalya Brno-Praga, P. elott ugy 20-25Km, szep, tobb kilometeres
emelkedo, Vasarnap estenkent.
Skodak hosszu tomott sorban gozolognek a leallosavban, nemelyik tocsaban.
_Mindig_. Telen, nyaron, tavasszal, osszel.
Ezzel nem akarom bantani a Skodri-bodrit, csak ugy gondolom, hogy meg
az olyan kivalo autokank is, mint a Skoda, vannak 
_konstrukciosan gyenge_ pontjai.
--Udv: szm
+ - RE: szilikon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>A szilikonrol engem meg mindenki lebeszelt. A gumialkatreszeknek nem
>tesz jot, mig ha a festekre cseppen, allitolag beivodik es nem lehet
>utana normalisan festeni az autot. Viszont rendeteg szilikonmentes
>anyag kerult forgalomba, amire nagybetukkel ki van irva, hogy
>szilikonmentes. Ennek csak van valami oka nem? Ha valaki tudna ezzel
>kapcsolatban felvilagositast adni, megkoszonnem.

SZVSZ a guminak igenis jot tesz, feltetelezve a rendszeres
apolast (sok eves tapasztalat).
Vagy lehet glicerint hasznalni uerre a celra.

Vannak, akik allergiasak a szilikonra.
--Udv: szm
+ - RE: Taxis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szamtalan hosszu level beidesese nelkul csak annyit:
Ha nem erne meg taxizni, nem lenne annyi taxis.

--Udv: szm
+ - Re[2]: francia auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Istvan,

Friday, March 24, 2000, 3:54:09 PM, ezt irtad:

IV> Udv Autosok!

IV>  wrote:

>> Ezzel a mondattal kapcsolatban vitaba szallnek. A Skodamnak is le
>> lehet hajtani a hatso uleset, megsem fer be egy versenybringa! ;)

IV> Dehogynem! Kimesz egy roncstelepre, adsz ket kilot a presgepkezelonek,
IV> pont ekkora csomagot csinal a bringadbol. Eppen be fog ferni a Skoda
IV> hatso ulese moge. Teljesen praktikus.

IV> Istvan


Akkor minek auto? Az egesz kocka befer egy 25kg-os szatyorba is,
egyszerubben is ki lehet szedni a zacsibol a bicajt, mint az autobol.
:)

-- 
Dobosi Daniel
+ - Eletreszolo gyertyak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Haverom bevitte frissenvasarolt 33-as alfajat egy szervizbe
gyertyacsere-ugyben, ahol a mindenttudo szaki telebeszelte
a fejet, hogy ezekben a kocsikban "long-life" gyertyak vannak,
es hogy nem kell o"ket "cserelgetni". 

Namost, letezik olyan gyertya, ami kibir 1-200ezer km-t?
Ha igen, akkor honnan szedte az urge, hogy ebben a kocsiban 
pont az van? Nem ertem a szakik hozzaallasat a boxermotorhoz!
Nem is lathatta a gyertyat!!!

Az enyemben (AR 33,16V) 30e utan tortent idaig a csere. 
Tobbelektrodas Brisc gyertya, ami a papirok szerint 60ezret bir.
Ezek szerint kenyeztetem a kocsit, vagy mi?
Szoljatok hozza, lecci, mert a haverom kepes, es 
nem csereli ki a gyertyat meg szaz ev mulva se!

Udv,

           Maria'n
+ - Rendorok az uton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek,

Csak a hangulat fokozasa vegett irom mai elmenyemet(11:20-11:45-ig)
megyek a budai rakparton a Petofi-hid fele, a forgalom jol halad de az
Erzsebet-hidtol beall, es csak lepesben cammog. Az ok tenyleg egyszeru,
rendoreink a rakpart vegen (a lampa elott), ahol ketsavosra bovul az ut a belso
 savban
leparkoltak csodaszep feher Golfjukkal, es a szembejovo (!!!) forgalmat
igazoltatgatjak immel-ammal, a kocsikat az ott levo holtsavba terelve.

Szoval kedves rendorbacsik, nema'r,  jo! A Muegyetem (nepies neven
BMGE ;) ) elott olyan sok szep parkolohely van es csak ket lepessel
lenne tobb. Nekem meg negyedoraval es 350 valtassal kevesebb, a
teherautosokrol nem is beszelve.
Ja es meg valami, elmentemben mellettetek ratok dudaltam, es koltoi
kerdest tettem fel, bocs. De azert nem kene olyan ertetlen fejet
vagnotok legkozelebb, kovetkeztethettek a dudalas es feldultsagom okara
ha tesztek egy fordulatot eszak fele. Feljelentes csak azert nem
lett a dologbol (reszemrol), mert mentem valakiert es mar igy is
kestem negyed orat.

Ja es ha itt van valaki a BRFK-tol, hiszen most mar figyeli a
Netet a rendorseg, akkor remelem ennek is utana szaladnak, nemcsak a
gennyes allamtitkarok meglovasitott Audijanak.( Hu de naiv vagyok!
;-) ).

  
Uff

 Mark                          mailto:
+ - Re: Japan-nemet flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
Von: Bíró István >
An: 
Betreff: Japan-nemet flame
Datum: 2000. március 22. 18:03


T. Fogash Ur!

>Eddig olyan korrekt ertekeleseket irtal, hogy orom volt
>olvasni, a ritka kivetelek koze tartozott. 

ezt orommel olvasom

>_objektiven_ es latni fogod hogy szinte mindegyik allitasod
>konnyen cafolhato. Csak 1-2 pelda izelitoul.
>- Azt irod, a japanok masoljak az europai formatervezest. Na
>akkor erdemes megnezni az uj Lancia Lybrat, elolrol probald
>megkulonboztetni egy Toyota Corollatol. ( kerek fenyszorok
>mellett kis kerek index ) Es az europaiak egymastol is lopnak,
>rohejes volt latni a Jaguar uj S osztalyat, ez egy lemasolt E-class
>Mercedes az ovalis ikerfenyszorokkal.

Teny, hogy minden allitasomra lehet ellenpeldat is talalni (talan nem is
egyet), de ugy velem amit leirtam, tulnyomoreszt megallja a helyet. Persze
a dizajnon orakig lehetne nyuglodni, mert ami az egyiknek egyforma, az a
masiknak hoott kulonbozo... (Van, aki nem tudja megkulonboztetni az A8ast
az elozo A6-tol...)

>- Azt irod, a japanoknal nincs markaarculat. Ugyan tedd mar 
>egymas melle a 3 legutobbi Mitsubishi Galant kepet. De ezt
>lathatod a 3 utolso Honda Legend tanulmanyozasakor is.

Az Accord, vagy akar a Civic viszont egyszer ilyen, masszor olyan. De a
legnagyobb varialas a Toyotanal van. Nezd vegig akar a Corollat, akar a
Celicat.

>nem latom a folytonossagot a regebbi es az azota mar szinten
>nem gyartott uj "dizajnos" Ford Scorpio kozott. Ket tok mas auto.

Ki is rugtak a dizajn-fonokot, szerencsere. Az idiota nekiallt mindent
legombolyiteni, orrverzesig jottek a facelift-ek a Fiestan, Escorton, az uj
Scorpio is ilyen lett, a Mondeo 1 is. Szoval kovetkezetesen osszeszedtek a
marka-arculatot a kromozott oval hutoracs kore, de a piacon ez (szerencsere
nem jott be). Erre kitalaltak a new edge design stilust, ez latszik a Ka-n,
a Focuson, a Puman, a Coguaron, megjelent a Mondeo2-n es a 100. alkalommal
leporolt Fiestan is. Erre jobban vevo a vilag, legalabbis ugy tunik. A
Scorpio (regi), a vele egykoru Fiesta, Escort/Orion es a "nagylampas"
Sierra szvsz megint csak osszeparosithato. A japcsikrol ez eleg ritkan
mondhato el.	:(

>Az erveket meg lehetne sorolni, dehat izlesek es pofonok...
Na ez abszolut igaz. A formatervezes orok kerdes, van akinek ez jon be, van
akinek az. A kocsival akarva/akaratlanul filozofiat veszel, ez nagyban
befolyasolja a nyertest. A szamszerusitheto parameterek nemigen ternek
el...
Korabban (2 eve?) osszeszedtem 1x: a ma eladott atlagauto Mo-on:
150-170kmh-ra kepes, 15-17sec alatt van szazon, 4 szemelynek ad elfogadhato
helyet, 1.3-1.6literes motorja 7 liter korul eszik es 60-80LE kozott
teljesit. Van benne legzsak, katalizator, esetleg abs is, mindezt kozel 3
millaert.
Na, melyik markarol irtam? szvsz MINDEGYIKROL.

>Egy biztos. En ugyan nem cserelnem el a jelenlegi _hibatlan_
>japan automat egy ugyanilyen koru, szakadt, fapados Golf II.-ert.  
>Harmadik eve hasznalom, ezalatt 2X volt szerelonel, aprosagokkal.
>Airbag kivetelevel full extras, megy mint allat, kenyelmes es szep! :)

>Bocsi az ellenvelemenyert es a hosszusagert.
Nem kell bocsanatot kerned a velemenyedert, az enyem semmivel nem nyom
tobbet a latban. En igy latom, te ugy. Ennyi. Ha valamelyikunknek
tulnyomoan igaza lenne, akkor a VW konszernnek nem 6, hanem 26 millio
kocsit kellene evente nyomnia.

>Udv: Biro Istvan
>( '89. Nissan Bluebird SGX 2.0i 16V ) 
Ennek az utodja lett a "japan Vectra" alnevu Primera? Ahogy tudom, ez egy
eleg strapabiro tipus (akarcsak a Mazda 626). Japansagukhoz kepest
meglepoen sok fut beloluk meg ma is, es meglepoen osszeszedettnek neznek
ki, de mit mondjak: nem kapok toluk szivdobogast. Amiert nem tetszik, az a
szurkesege. Minden szurke rajta/benne, a szo valodi es atvitt ertelmeben
is. Minden megvan (full extra, ahogy mondtad), de fantaziatlanul eloadva.
(ahogy irtam). Engem spec. lazba hoz a 156os Alfa kilincs-megoldasa. Az
elso ajtoen latni, hogy az KILINCS, arra valo, hogy megfogjak. A hatsot meg
eldugtak, igy aztan nem a prospektusokbol kell megtudnia a kedves
vevo-jeloltnek, hogy az elhasznalt szappanra emlekezeteto hatso (A6)
kupe-szeru teto-ivet hivatott szimbolizalni. Szoval Europaban sem minden
fenekig tejfol. Az Opelnek ujabban jo formai vannak, de az uj Vectraba
atulve egy Borabol eleg gagyinak hat. (A Bora ugyan a Golffal rokon, tehat
a lepcsos Astraval kellene hasonlitani, de kb 1 hete megdobbenessel
tapasztaltam, hogy a VW a golyoszerubb megjelenese ellenere egyik befoglalo
mereteben sem kisebb a Vectranal.) A Ford az Opellel rokonithato (a Mondeo
belulrol egy kicsivel jobb, mint a Vectra), A VW talan dominansabban kilog
felfele. Bar az igazi a Seat Toledo (foleg ha kijon szeriaban is a Cupra),
vagy nezd meg a Leon-t (Toledo csomagtarto nelkul, 180LE, (5V-Turbo)
allat). A Skoda is jol kezd magara talalni az Octaviaval kezdodoen. A BMW
nagyon ott van, bar az 5os szerintem szuk. A Merci meg embertelen jol nez
ki (E es S osztalyok).Nem beszelve a bennuk felsorakoztatott extrakrol. Nem
ugyanaz a kategoria, mint a Nissan volt 89ben, de megmosolyogtat, amikor
rairjak a full extrat a klima-ablak-tukor-zar-ules-kormany-kondi-abs-bor
kombinaciora. 
A cegtulaj soforjevel dumaltam az uj S500-rol. 
300LE V8. Nincs kulcs, a kocsi a chipkartya kozeledesere elesiti magat, a
vezetoajto kilincsenek megfogasara nyitja a kozp. zarat. Szuks. eseten
felnyitja a csomagtartot. Beulsz, fekpedal lenyom+valto megfog=motor
elindul. Az ules (tamla, derektamasz, ulolap hossza, dolese, magassaga,
kormanytol valo tavolsag), a kormany (fel-le,ki-be), a tukrok (kulso es a
BELSO is) beallnak az eltarolt memoriaba. Ha sotet helyen allsz, azonnal
felgyullad a tompitott feny, ez ugyanigy ervenyes alagutba behajtasra is.
Ha esik az eso, magatol torol is. Automata, GPS (kijelzoje muholdvevos TV
is egyben), tempomat. Klima mind a 4 helyre kulon szabalyozhato levegot
fuj, az ulesek futhetoek, huthetoek (pici ventillatorok is megbujnak a
karpit alatt), massziroznak. A HATSOK IS. Ja, ezeket is lehet allitani
(elore-hatra+tamladoles, egyenkent). A tempomat a kovetesi tavolsagra is
figyel, szukseg eseten magatol fekez, az akadaly elharulasa utan ujra
felgyorsit az eredeti sebessegre. ESP, ASR, ABS, szintszabalyozas (mint a
Citromokban, csak kombinalva a hagyomanyossal). Parkolassegito: amerre mesz
(valto allasa) meri a tavolsagot a kocsi eleje/hatulja es az akadaly
kozott. Hatramenetet kapcsolva a jobbos tukor legorbul, a JH kereket latod
benne a padka mellett. Ha tolatas kozben az eleje akadna be, arra is
vonyit. Gombnyomasra be is csukja a tukroket, nehogy beakadjon valahova. Az
ajtot meg mindig maga csukja (mint a balnaban is), de a dupla uvegezest
elhagytak. Anelkul is csendesebb az elodnel. Ja, az ablak zaras kozben
akadalyt erezve azonnal egeszen lemegy.
Az amcsik mellesleg hutik a pohartartot es a kesztyutartot is, a mercirol
ezt nem tudom, tudja-e? De nem kizart.
Na, szoval ezert mosolygok en az itt-ott megjeleno "full extra"
kifejezesen. A "jol felszerelt" szerintem jobban leirna, de nem ugatok, nem
az en kocsim. 

Visszakanyarodva: a japanok autoibol a tervezes mas szemlelete miatt
hianyzik az a tobblet, ami miatt letezik a "cuore sportivo", a "bella
macchina", a scuderia, amiert fogalom egy DS19, egy "traction avante", egy
GTV, egy SEL, vagy a vilag leggyorsabb betuje. (gy.k.: M ) Hulyeseg lenne
ezt nemet tucatautokban keresni, ezek talan csak tartossagban jobbak a
kamikazeknal :) meg (bar ez lehet, hogy csak latszat, de) masszivabb
epitesuek is. De a szarnyalo fantazia annyi helyen megjelenik, miert eppen
a kocsibol hagynank ki? Ezt tudjak az exkluziv nemetek, de megfizethetoen
csak a delieknel juthatsz hozza. 

Szoval ha mar flamenak hijjuk (bar nem annak szantam),  akkor tavol-kelet
vs. nyugati civilizacio (EU-USA)

Remelem nem bantottam meg senkit. Akinek a japan tetszik jarjon azzal. De
ha mar valaki megkerdezte, nekem mi bajom veluk, hat leirtam.

udv
Fogash

+ - Adatvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF TOPIC

Hi !

Bocs hogy ide nem illo temaban irok, de ugy emlekszem valaki
kozulunk mar levelezett az adatvedelmi biztossal. Az o e-mail
cimere lenn szuksegem. Hogyha valaki tudja, vagja hozzam
maganban legyen szives !

Koszi,
     Zotya
+ - Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval, mondjon barki barmit: A francia autokra (de legfokepp a
>Renault-ra) en nagyon ki vagyok bukva es nem ajanlanam senkinek.

Hi !
Nekem masfel eve van R19-em. Szerintem kenyelmes, megbizhato,
meg tudom tamasztani a gazpedalon levo labam, nem zsibbadok,
es kozepen van a kormanykerek...
20000 km alatt elfogyasztottam egy vilagitas kapcsolot, meg
egy termosztatot. Utobbi nem volt teljesen rossz, csak nagyon
ingadozott a hofokmero, telen nem melegedett be rendesen.
(Olajat, szurot, gyertyat stb. nem szamitom.)

Ennyi penzert egy kategoriaval kisebb nemet autot kaphattam
volna.

En bartan merem ajanlani mindenkinek !

Udv,
     Zotya
+ - Megane2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igaz nincs agyon hajtva össz-vissz 12000km van benne, de
>nem is ülünk benne egész nap. Eddig még semmi hibája sem
>volt. Júniusban kell majd szervízbe vinni, mert ugye még
>nem járt le a 20000km. Jó hát persze azért a magyar utak
>átka hogy a futómut igencsak után kellene állítani,

12000 km utan futomuvet igencsak utanallitani???
Ti vagytok autogyilkosok vagy tenyleg ilyen gyenge
a Renault futomu?
Komolyan erdekel, mert ilyen auto vasarlasan torom
a fejem. Mar volt aki figyelmeztetett a futomu hibakra.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Francia autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno!

>Egyik ismerosom a Toyota Celica utan kapott egy Renault Megane
>cegautot. Mig az elobbivel semmi baja sem volt, a Megannal sajnos
>tobbszor is koccant, meg ilyenek. 
Hat ezt egeszen biztos az okozta, hogy a Renault vacak minoseg, es nem
az, hogy a baratod figyelmetlen. ;-)

>Valoszinuleg nehezen talalta meg,
>hogy egy sportosabb auto utan hogy is lehet egy ilyen franciat
Pontosabban: Hogyan lehet egy kozepkemeny sportkocsi utan egy
kozeppuha csaladi autot kezelni - nem ugyanugy ezerrel hajtva.

>Renault ugrott egyet, demivel az ut kanyarodott, sajnos nem arra
>erkezett meg. Szerencsere a baratom meguszta. 
Szoval biztonsagos a Megane. Ez jo. :-)

>Kovetkezo: Kb 5 evvel ezelott haverom 1.9D Renault 19-evel lementunk
>Gorogorszagba. Osszesen 5000 km-t vezettunk le ketten. Erre mar
De 5000 km-bol meg nem derul ki az, hogy mennyire szervizigenyes,
mennyit kell kolteni ra, mennyire megbizhato, nem? Es ez is egy
szubjektiv dolog, meg szerencse kerdese is. Amerikai ismerosok elegge
lehuztak, nem szeretik a Chevrolet Cavaliert (egyik legolcsobb
amerikai "kis"kocsi, 2.2 liter 122 Le, kb. mint a Neon, de annal
tagasabb), hogy szar, meg megbizhatatlan meg nem jo. Asszem '96-ban
egy ilyennel mentem 2 hét alatt a kb.
Chicago-Niagara-Chicago-Dallas-Chicago utvonalon, hosszabb kiterokkel
(volt vagy 4.000+ km, ha nem tobb), a tankolason meg a szelvedomoson
kivul semmit nem kellett csinalni vele, abszolut elegedett voltam
vele, es komolyan foglalkoztam a gondolattal, hogy Pestre veszek egy
ilyent. (Persze ne jott ossze sajnos.) Meret, kenyelem, felszereltseg,
fogyasztas pont ott volt, ahol kellett; se tobb, se kevesebb. Kis
csaladi kocsinak idealis, itthon is. A jenkik meg nem szeretik. Na
most akkor kinek van igaza? ;-)))

Udv:  Zak

+ - Helycseres vezetes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

Raki irta:

>En ha nagyon nem megy, helyet cserelek vele.

Kiprobaltam, de onnan nem tudtam vezetni:-)

-- 
Best regards,
Attila                            mailto:
+ - OFF: aprilis 30 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: aprilis 30 ( 26 sor )
>Idopont: Wed Mar 22 14:13:11 EST 2000 AUTO #692
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Talan nem ez lenne a megfelelo megfogalmazas, de:
>TE TENYLEG ENNYIRE HUJE VAGY?! Vagy epp most fogod magad tokon
>rugni? Jo magyar mentalitas szerint: "ugy sem fog senki igy
>csinalni..." Miert, faj neked, ha elozo este lotyogteted
>tele a verdat? Vagy te minden nap autozol 600km-t, hogy nem
>birsz ki egy napot tankolas nelkul? Nem?

Na jo, az ordibalo hulyezest elnezem, nem mindenkinek
lehet mindig tokeletes a stilusa, bar egy bocsanatkeres
azert ideferne.

Valaszkent arra amit irtal, ime egy ujabb idezet, hadd
rohogjon aki erti:  :-))))
>>>>>>>>>
Figyelem!

Aprilis 1-en SENKI ne vasaroljon zsemlet reggel 8 es 9 kozott!
Ezzel talan letorhetjuk a zsarnok zsemlegyartok hatalmat!
Vegyetek zsemlet inkabb 8 elott vagy 9 utan, de semmikeppen sem a
zsenialis demonstracionk ideje alatt!
Kepzeljetek, 8 es 9 kozott 0 Ft forgalmat fognak elkonyvelni!
Bele fognak pusztulni!
Fuj!
A lenyeg, hogy mindenki ugyanannyi zsemlet eszik aznap/azon a heten/abban
a honapban, mint maskor, es megis jol kitolunk a zsarnokokkal!
Senkinek nem kell lemondania a szokasos fogyasztasarol: se annak, aki
szuksegbol csinalja, se annak, aki kenyelembol!

ZSZSEB (Zsemlegyartok Zsarnoksaga Elleni Bizottsag)

<<<<<<<<<
:- ))))[ Polgari engedetlenseg rulez!]
Amugy ki _ellen_ akarsz engedetlenkedni??? A MOL nem tehet rola,
az allam nem tehet, ezeket mar sokan megirtak ertelmesen.

Demonstracionak hatekonyabb lenne pl a kuwaiti, szaud-arabiai stb.
kovetseg bejarata ele onteni egy hordo nyersolajat. 

Amugy mar tortentek lepesek az ugyben. Clintonek mostansag
probaljak lenyomni az opeceseknek az arcat, hogy vagy lejjebb
szallnak az arakkal vagy nuku amerikai fegyver es vedelem.
Igy kell ezt csinalni.

udv: VAti
+ - Re: Re:taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdem en: HANY OLYAN SZAKMA VAN MA MAGYARORSZAGON, AHOL EGY 2 HONAPOS
>KEPZES UTAN MEGSZEREZHETO VEGZETTSEGGEL HAVI 400-AT LEHET AKASZTANI?

Az osszes igazgatoi allas megfelelo pelda... :) Vagy kepviselo... Soroljam
meg?

SzaboZE
+ - Trabant zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Azert vannak negativ tapasztalataim is a Trabival kapcsolatban! Ma
kiprobaltam egy Corsa kulcsot, es az is egy pillanat alatt
nyitotta autokamat. Ez mar a harmadik olyan idegen kulcs, ami
nyitja! Kicsit durva, nem? Meg jo, hogy a gyujtaskulcs valamivel
komolyabb, raadasul van immo is...

Ezentul az lesz a hobbym, hogy az osszes hozzaferheto kulcsot
beleprobalom :-)

Komolyan el kell gondolkodjak a zarak korszerusitesen is, de
egyelore nincs otletem :-(

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Ulescsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Egy keresem lenne feletek.

Az egyik: tapasztalaton alapulo velemenyeket szeretnek kerni
toletek a Cinquecento es a Seicento uleserol. Nemreg vezettem
ugyan Cinquecentot (200 km-t), de nem figyeltem meg konkretan.
Csak arra emlexem, hogy nem volt kulonosebb problemam a
kenyelemmel.
A Seicento uleset megneztem, minimalis beavatkozassal applikalni
tudom a Trabiba. A Cinquecento parametereit meg majd
megkerdezem a tulajtol.

Szoval arra lennek kivancsi, mi a velemenyetek magukrol az
ulesekrol, illetve van-e eselyem bontoban talalni ilyen holmit?
Esetleg tudtok-e olyan ulesrol, ami egyszeru, sines rogzitesu, a
ket sin kozti tavolsag kb. 43 cm (a csavarok kozeppontja kozt),
nem behemot, valamennyire kagylos, es fejtamlas? Kulon elony ha
eloredontheto az egesz ules (vagy csak a hattamla). A Seicento
ezen osszes kriteriumnak megfelel, raadasul az egesz ules dol
elore.

Elsosorban maganban varom a leveleiteket (foleg ha negativ)!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - adok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
>>Szasztok Autostarsak!
 irta:
>>Vaddiszno, te ossze-vissza beszelsz, anelkul, hogy komolyabb
>>ismereteid lennenek a temarol. Ha ilyen marha egyszeru lenne minden,
>>akkor mar bevezettek volna....

>Hat kerlek, nem ossze vissza beszelek, hanem ez Makrogazdasagtan
>eloadason hallottam a tanar szajabol.

Sajnalom, nem tehetek rola, hogy a tanarotok hulyeseget mondott
vagy pedig Te emlekszel rosszul. Egyebkent en is tartottam
a temarol egyetemi eloadasokat, ugyhogy ennyi erovel ram is
lehetne hivatkozni. De szerintem csak rosszul emlekszel, azt
mar eddig is bemutattad, milyen feluletes vagy.

Egyebkent mar csak azert sem lehet egy ilyen dolgot csak ugy
bebizonyitani, mert az adozas sok mindentol fugg, pl. az adomoraltol,
amit nem lehet csakugy szamszerusiteni.

> Azonkivul csak
>gondolj bele. Mindenki aki sokat fizente, az csal, aki keveset az meg
>nem tudja elcsalni (kozalkalmazott). Ha forditva lenne (degressziv),
>akkor a sokat keresok kb. ugyanennyit fizetnenek mint most, csak
>torvenyesen, mert nem kene csalni,

Egyaltalan nem igy van. Mar irtam, hogy vannak gyakorlati tapasztalataim
a temarol. Szerinted aki 5 millios jovedelmebol 4.5 milliot elcsal, azt
mikor fogja erdekelni, hogy az ado progressziv vagy degressziv? Szarik
ra. Vagy akinek hozzad hasonloan az a velemenye, hogy az allamtol lopni
nem bun, az mikor fog adot fizetni? Soha, ha 1 % az ado, azt is
sajnalni fogja, akkor is azt fogja mondani, hogy miert nem inkabb 0.5 %.

> Nem veletlenul koltozik pl. az osszes F1 pilota Monacoba, mert ott kisebb
>az ado, es hazafisag ide vagy oda, nem hajlandok leadozni a penzt
>otthon, pedig ugyis maradna eleg nekik, ha Mo-n fizetnenek.

Hat persze, Monaconak nagyon kenyelmes, hogy olyan penzeket kassziroz
be, amiket nem a teruleten keresnek meg. De ha Monaconak is olyan
allami kiadasai lennenek mint mondjuk Nemetorszagnak, akkor ott sem
annyi lenne az ado.

>Igy szerinted ok is adocsalok, nem?
Igen. Le is buktak jonehanyan (pl. Steffi Graf apja). Mivel kulonfele
kriteriumok vannak (pl. evi akarhany nap ott lakas) amiket argus
szemekkel figyel az adohivatal.

>Igy nezve szerintem is, de akkor ez
>miert elfogadott? Mindenki nem telepulhet oda. Tehat nem csodalom,
>hogy az emberek nem hajlandok kemeny munkajuk gyumolcsenek akar csak
>50%-at egy korrupt hozzanemerto vezetes (reszben zsebebe) befizetni,
>ugy hogy nem lat belole vissza szinte semmit.

Nem szinte semmit, hanem semmit. Tudod miert? Mert a kulso es belso
allamadossag szolgalata kb. pont akkora, mint a teljes SZJA bevetel,
ugyhogy amit SZJA-ba befizetunk, az TELJES EGESZEBEN torlesztesre megy.

>Milyen rendszer az, ahol ha megemelik az ember fizeteset, akkor
>ha bekerul egy magasabb adosavba es kevesebbet visz haza.

Nem tudom, mennyire ismered a progressziv adorendszer mukodeset.
Szoval az ugy van, hogy ha magasabb savba kerulsz, akkor nem a teljes
osszegre fizetsz magasabb adot, hanem csak arra a reszre, ami
a savhatar folott van. A kozalkalmazottaknal valoban volt valami
csokkenes az ev elejen, de annak nem a progressziv adorendszer volt az oka.
Gondolom, magad is belatod, hogy mikent mukodik a dolog, legalabbis
ha valaha toltottel mar ki adobevallast, akkor tudod.

Egyebkent tenyleg felesleges errol itt vitazni (Te kezdted!), megint
utalnek arra a ket kozgazdasagtan konyvre amit emlitettem (Samuelson-Nordhaus:
Kozgazdasagtan, Hal Varian: Mikrookonomia kozepfokon), ezek szeles korben
hasznalt,
elismert egyetemi tankonyvek, nagyjabol az van bennuk amit irtam,
Samuelson azt is leirja, hogy a reagani csoda eredmenyekeppen mikeppen
ugrott meg az allamadossag, ami ma is hatalmas. Esetleg ha van
Internet hozzaferesed es tudsz angolul, akkor csinalj egy keresest "Laffer
curve"
szavakkal, biztosan sok mindent fogsz talalni. Azt is latni fogod, hogy a
Te ketmondatos "levezeteseddel" szemben a tema igencsak bonyolult.
De egyet ne csinalj: ne talalj tenykent olyat ami nem igaz.
Reszemrol vita lezarva, a tovabbiakban az onkepzest ajanlanam.

Udv: Afonya
+ - Jelzes=tuntetes??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

>Akkor lenne ertelme ha egy hetig nem tankolnank...
Ehemm!!! Ezt a gondolatmenetet folytatva:
"Akkor is kell elotte meg utanna tankolni nem?"=> nem megyunk vele semmire. Mie
rt csak annak van ertelme ha kart okozva hivjuk fel magunkra a figyelmet???
Ertsetek meg: egy jelzes (nem tankolunk egy bizonyos napon) nem ugyanaz, mint e
gy sztrajk (nem tankolunk egyaltalan). Megeccer:
EZ CSAK EGY JEEEELZEEESSS!!!
Lehet hogy tulzasba vittem?:)))
Udv!
VTI

u.i: igaz, hogy az egy hetig nem tankolunk is csak jelzes (joval nagyobb!), de 
az mar kart okozna szerintem.

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - BMW tipusjelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kicsit lamer kerdesem volna a szakertokhoz! Az en kedvenc markam a
bajor kocsi. Namost a tipusokat ismerem, csak nem tudom azonositani, hogy
E34, E36, stb, stb. az melyikhez tartozik. /Pl. 3-as szeria 92-tol 98-ig,
stb/ 
Tudnatok-e olyan helyet, ahol ezt megtalalom? Esetleg, ha valaki
felhomalyositana ez ugyben, megkoszonnem. Tudom, idoigenyes, de hatha. De
csak ha web oldalt tudotk mondani az is jo lenne.
Halam jeleul egy virtualis M3-as BMW - t tudok felajanlani. /Nagyon tetsik
az uj M3-as, most lattam az Auto Magazin elejen! Dzsonyoru!!! :-)))/

Elore is koszi!  

Udv:

Zoli

                    ###############################################
                                            Homoki Nagy Zoltan
                    Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
                                                 Ekezet:OK
                    ###############################################
+ - suzuki swift kerdeshegyek :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Adva vagyon egy 1.0 3 ajtos jargany.
Azt tanacsoltak, hogy az 1000 km bejaratas utan kicsit hajszoljuk 
meg, nehogy ellustuljon. Mennyire kell meghajszolni? Mondjuk 
nehanyszor kihuzatni 6000 fole, vagy eleg, 4-5000 kozottig?

Masik erdes : mekkora fordulatnal fogyaszt optimalisan a kicsike? 
(mondjuk az elozonel csak jobban fogyaszthat :)

Harmadik kerdes : a valto eleg erosen mozog (leginkabb ugye 
uresben) Ez normalis nala? A skodanal nem tapasztaltam.

4. kerdes :) Szivem szerint elore is raknek egy sarhanyot, mert 
nagyon felveri a mocskot. Megoldhato egyszeruen?

Egyelore nincs tobb otlet :)
A valaszokat elore is koszey
Byez

TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - suzuki asz #2 (felminositem makk alsova :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Par szammal ezelott megirtam a velemenyem a %subj% beli 
kereskedesrol. Na nem mintha jot akarnek szolni roluk, en a 
magam reszerol azt mondom, hogy mindenki jo messzirol kerulje 
el oket.

Szoval felettebb nem tetszett, hogy igencsak borsos arat 
szamoltak egyes dolgokert, meg foloslegesen megvetettek par 
dolgot, amire nem volt szuksegunk.
Igy aztan jott a 'rabeszeles'

En az alabbi hianyossagokat fedeztem fel, ami jo alap lehet :
1.: a jelenlegi eloirasoknak abszolut nem megfelelo szamla 
kiallitasa. (semmi reszletezes, semmi vamtarifaszam)
2.: vasarlok konyve nuku
3.: lenyeges informaciok elhallgatasa, ami az ajanlat realis 
ertekeleset megneheziti
+1: errol a mai napig nem tudom, hogy vegulis legalis e : a 
rendszamot a hivatalos ar tobb mint duplajaert eladni.
Mellesleg ez ugyben nem tudott felvilagositani a 
kozlekedesfelugyelet, a kozlekedesrendszeset, a plaket kft.

A fentiek eredmenyekent 2 napon belul ingyen es bermentve 
keletkezett az autoba ket hangfal, valamint egy egesz pofas radios 
magno.

Cserebe alairtuk, hogy nem fogjuk oket ezen hianyossagok miatt 
baszogatni, de barki mas elott szabad a galya :)

Ennyi volt a sztori
Bye

TLantos

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - swift +1 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Bocs, hogy ennyit irogatok osszevissza :)
Csak eszembe jutott meg egy kerdes. Azt irja a hasznalati 
utasitas, hogy intitasnal tapossuk a kuplungot. Amikor atvettuk, 
valahogy ugy osztonosen megkerdeztuk, es akkor azt mondtak, 
hogy nem kell. Most akkor melyik igaz?

Koszi
Bye mara tenyleg ;)

TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Megint vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.Koszonet a reakciokert, IMHO es trabant-bizti
temakban, ill.az Opel-tolatolampara is.
2.Peter vetette fel a benzin minosegi problemait, az
erdi MOL kutak kozul a kisebbiket keruljetek el, a
Trabinak ketszer allt be motorja, miutan ott tankoltam.
3.Relativ benzinar:Van a csaladban ket orvos(nem en!)
Az egyik itthon, korhazban dolgozik, a masik u.ezt teszi
Svajcban.Az egy havi nettojukbol helyi aron tudnak
venni kb.220 ill. 7000 l benzint, 95-ost.Amugy tok jo!
4.Laci! Sajnos nem vagyok agyszakerto.De meg akar
lehetek is!:)
5.Geza! Embereket nem olthatok....

Udv Mindenkinek:-Dani-
+ - Re: francia auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >> - nagy belso ter, nagy csomagter /hatso ules lehajtva, gyerekagy,
> >> versenybringa, stb. vigan elfer/
> >Barmelyik lehajthato hatso uleses kocsi tudja ezt.
> Ezzel a mondattal kapcsolatban vitaba szallnek. A Skodamnak is le
> lehet hajtani a hatso uleset, megsem fer be egy versenybringa! ;)

Dehogynem! Kimesz egy roncstelepre, adsz ket kilot a presgepkezelonek,
pont ekkora csomagot csinal a bringadbol. Eppen be fog ferni a Skoda
hatso ulese moge. Teljesen praktikus.

Istvan
+ - Re: taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> > Kerdem en: HANY OLYAN SZAKMA VAN MA MAGYARORSZAGON, AHOL EGY 2 HONAPOS
> > KEPZES UTAN MEGSZEREZHETO VEGZETTSEGGEL HAVI 400-AT LEHET AKASZTANI?
> Probaltad?
> Gabor - volt taxi 17 (Siofok)

Ne vegre, egy autentikus listatag.

Meselj mar bovebben nekunk is. Igaz hogy sejtesem szerint a budapesti
taxisok joval tobbet kaszalnak mint barhol az orszagban, de iranymutato
lehet amit mondasz.

10 forintos kerdes: Hany kilometert megy egy taxis evente igazibol? (Persze
utaskilometert)
64000 forintos kerdes: Ebbol mennyit lat az adohivatal?

Mindossze csak e korul forgott eddig a kerdes.

Istvan
+ - Hutomosas kivulrol. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

szerintetek hogyan, mivel kell - ha kell egyáltalán - a hutot (nem a konyhában)
kivulrol tisztitani ?
Gondolom rontja a hutes hatasfokat a bele ragado sok-sok trutyi, por. Normal
uzemben nincs
gondom, de jon a nyar, meg a nyaralas a lakokocsival, es azzal mar tud am
melegedni rendesen.

A't kellene latni a huton, vagy ez tipusfuggo? En csak F, T, I, A betuket latok
a hutomon, A't nem...

Udv : Attila
+ - OFF topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Tehat nem csodalom, hogy az emberek nem hajlandok kemeny munkajuk
>gyumolcsenek akar csak 50%-at egy korrupt hozzanemerto vezetes (reszben
>zsebebe) befizetni, ugy hogy nem lat belole vissza szinte semmit.

Ez teny es en sem csodalom, mikor engem megbuntettek, mert 1001 Ft
elteres volt az adomban. (50% a buntetesi tetel)

>Milyen rendszer az, ahol ha megemelik az ember fizeteset, akkor ha
bekerul egy >magasabb adosavba es kevesebbet visz haza.

??? Ezt nem ertem! Savosan progressziva az adozasi rendszerunk. Ergo, ha
en keresek mondjuk 2millat, akkor mondjuk az adom a kovetkezo keppen
epul fel:
0-400 e   20% befizetes:80e
400-1milla 33% bef: (1mill-400e)*0.33=198e
1milla- 40% bef:(2mill-1mill) *0.4=400e
osszesen:678e FT
Szoval ezert en ha tobbet kapok, tobbet viszek haza.
Ne gyertek a szocialis kedvezmenyt ne szamoljatok, mert az nem az ado,
hanem a kedvezmeny, ami evi 36000 Ft-ot jelenthet (max 3eFt havonta ill.
10%) 1milcsis jovedelemhatarig. Ezen atbillenni tenyleg ciki, de ez nem
ado, hanem szocialis tamogatas!!!

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Bocs, az adatok messze nem pontosak, de szemleltetesnek jok.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS