Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1313
Copyright (C) HIX
2001-12-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Megjottem (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Ultrahangos riaszto, tukorfutes (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1312 (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Valasz: *** HIX AUTO *** #1312 (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Re: Autoradio (mind)  16 sor     (cikkei)
6 --0-1546236753-1007713117=:75304 (mind)  104 sor     (cikkei)
7 Statisztika, megint ??? (mind)  16 sor     (cikkei)
8 udvozlet Pozsonybol (mind)  39 sor     (cikkei)
9 tukor (mind)  18 sor     (cikkei)
10 punto (mind)  10 sor     (cikkei)
11 DJTiszy (mind)  9 sor     (cikkei)
12 leirasok (mind)  10 sor     (cikkei)
13 matador (mind)  12 sor     (cikkei)
14 M+S gumi, szervo (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Bemutatkozas (mind)  13 sor     (cikkei)
16 RE: szervo pumpa (mind)  8 sor     (cikkei)
17 kodlampa (mind)  42 sor     (cikkei)
18 ventillatorkapcsolo csuszka (mind)  38 sor     (cikkei)
19 Rain X (mind)  41 sor     (cikkei)
20 Bimetall (mind)  10 sor     (cikkei)
21 hehh ujra eroben (mind)  21 sor     (cikkei)
22 Astra miegymas, vegszo? (mind)  35 sor     (cikkei)
23 alufelni csavarjai (mind)  11 sor     (cikkei)
24 patronos lancfeszito (mind)  16 sor     (cikkei)
25 diesel izzitas (mind)  27 sor     (cikkei)
26 re: a biztonsag nem csak teli gumi (mind)  26 sor     (cikkei)
27 Mento 160nal? (mind)  7 sor     (cikkei)
28 valtoolaj (mind)  6 sor     (cikkei)
29 villogo volvo (mind)  3 sor     (cikkei)
30 biztositok (mind)  30 sor     (cikkei)
31 holanc kotelezo? (mind)  9 sor     (cikkei)
32 aquaplanning (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Kozlekedesi Biztosito Egyesulet (mind)  6 sor     (cikkei)
34 240 a Budaorsin? (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Alfa 4x4 (mind)  8 sor     (cikkei)
36 Re: Megallas teszt (mind)  21 sor     (cikkei)
37 Buntetes. (mind)  21 sor     (cikkei)
38 Autoradio (mind)  13 sor     (cikkei)
39 =?us-ascii?B?ZnV0b3R0IHR1a3JvayArIGtvZGxhbXBh?= (mind)  26 sor     (cikkei)
40 pordules (mind)  33 sor     (cikkei)
41 negyevszakos gumi teszteredmenyek (mind)  38 sor     (cikkei)
42 Re: Tukor (mind)  12 sor     (cikkei)
43 Kattanas a Twingoban - felidei eredmeny (mind)  25 sor     (cikkei)
44 mennyivel menjunk a 30-as talblanal? (mind)  33 sor     (cikkei)
45 Re[2]: kulso homero nem pontos - lehet javitani ezen? (mind)  6 sor     (cikkei)
46 Integra elloptak (mind)  4 sor     (cikkei)
47 ajajjaj (mind)  26 sor     (cikkei)
48 Gerapppa (mind)  42 sor     (cikkei)
49 Re: Hangszigeteles (mind)  16 sor     (cikkei)
50 Re: szervo-pumpa+hasznalt auto vasarlasa (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Re. Megjottem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Megerkeztem a vilag tulso vegerol, illetve keszul a leiras az ottani
>kozlekedesrol, meg ha
>erdekel benneteket, akkor az egesz utrol is.

Csaba ? Az egesz utrol legyszives, nagyon kivancsi vagyok erre az
elmenybeszamolora :-)

Udv: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Ultrahangos riaszto, tukorfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Javasoltak is hogy telen nagy hidegben erdemes ultra 
:> nelkul hagyni egy ideig, mivel a gyorsan kihulo auto 
:> miatt beriaszthat.

Miert ?

(Nem az infravoros erzekeloket zavarja inkabb a 
homersekletvaltozas ?)

:> Lattatok mar ilyen futheto tukrot hatulrol? Amit en 
:> lattam ott felragasztottak egy 5?w-os izzot a tukor 
:> hatuljara es a burajat lefestettek feketere. 

En csak 4 autotipus tukorjerol tudok nyilatkozni, 
(Opel Vectra, Opel Omega, Seat Leon, Daewoo Nubira) 
de azoknal mind egy szeles futoszal volt raragasztva a 
feluletre hatulrol. (Mint az ablakfutes) 

Az izzos megoldas nem hazilagos kivitel volt ?
Ha csak egy ego van, akkor az csak egy pontbol 
fut, viszont onos eso eseten peldaul lassan tudna
atmelegiteni a teljes feluletet.
Nalam ilyenkor egyben csuszik le a jeg... 

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1312 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: Kodlampa ( 24 sor )
> Idopont: Thu Dec  6 12:25:58 CET 2001 AUTO #1312
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" Szoval hogy is van ez, szabalyos a mindket oldalon vilagito kodlampa, vagy
akinek ilyen van, az a jobb oldali lampaburajabol inkabb vegye ki az izzot ? "

Biztosan szabalyos, ha atmennek a vizsgan a nullkilometeres suzuki-k. En
mindenesetre a Wartburgban kiiktattam a jobboldalit, az Octaviakban meg csak 1
van.

Akos
+ - Valasz: *** HIX AUTO *** #1312 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: One more  Reno ( 20 sor )
> Idopont: Thu Dec  6 14:54:33 CET 2001 AUTO #1312
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" Bonzsur,

Csak nekem van olyan erzesem, hogy mostanaban mindenki
Renault-t vesz? (PONT csak en nem... hehehe) "

En sem :-) (Octavia)

Akos
+ - Re: Autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 07/12/2001 09:53:58 "SzaboZE" wrote:
>Szia, ez abszolut nem biztos, en az autoradiom kozvetlen tapra kotottem
>(gyujtas nelkul is megy a radio) es az inditomotor nagy aramfelvetelemiatt
>ez bizony ugyanugy kikapcsol inditozas alatt. Szoval nem biztos hogy gyari
>feature. Tehat elkell valami bazi nagy kondi. Nyaron nem jellemzo, detelen
>ez mindig igy van.
Lehet, csak egy tipp volt, az alapjan, amit a volvoban lattam (allando 12V
a memorianak, van egy gyujtas alatt 12V-on levo, es egy olyan ami allandoan
12V-on van, kiveve, ha inditozom)

A'kos

--
Ákos Szalay, Architecture & Research                      Sophos Anti-Virus
email:                          http://www.sophos..com
US Support: +1 888 SOPHOS 9                     UK Support: +44 1235 559933
+ - --0-1546236753-1007713117=:75304 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Content-Type: text/plain; charset=us-ascii


Homer irta:

"szerintem a punto ilyen. Goncicsaba te hogy vagy a futessel a puntoban? 
en
tisztara ki vagyok akadva, szerintem nagyon el van kefelve. ha az
utasterbe fuvatom a levegot, szinte azonnal leparasodik mostanaban a
szelvedo, ha forditva, akkor meg a hatso ajtok tisztara parasak, es az
elson is megjelenik egy picit.
homer"


Nekem is vannak hasomlo tapasztalataim a Puntoval, de nem mondhatom rossznak. A
z enyem legkondis, tehat lehet, hogy ebbol is adodik nemi kulonbseg. (telen nem
 legkondizok!!) Az altalad emlitett jelenseg nalam csak addig jelentkezik, amig
 az utaster fel nem melegedett. Utana nincs gond. Egyebkent reggel varosban kb 
2 km utan melegszik fel a motor a normalis hofokra (mutato kozepen), es onnan O
K a dolog. Igaz, hogy vizet sem vihet a regi BX-emnek, ami mar egy perc utan me
leget fujt, es ahogy Joe irta, nem kellett ventillator a szelvedo paratlanitasa
hoz. A Punto ennel rosszabb, de nincs gondom vele, ha mar bemelegedett. Fontos 
megelmitenem, hogy nem a vegere tekerem a futeskapcsolot, hanem 3 oranal all. A
 ventillatort meg 2-esre teszem, ha mar meleg a motor. Addig nem fujatok hidege
t magamra.:-). Ki fogom probalni, hogy mit csinal, ha tokig feltekerem a futest
. Lehet, hogy akkor mar a motor felmelegedese elott is fut (elektromosan)?

Mas temak:

Kodlampa: nekem is tele van a t...m veluk. A sok suket azt hiszi, hogy ezzel ma
ganak jot tesz. Majd anyazik, ha valaki nekimegy, miutan megvakitotta. A hatso 
kodlampaknal nem tudom, mi az eloiras, de teny, hogy sok auton ketto van. A BX-
en is mindket oldalon volt. Szerintem szabalyos kell legyen, mert maskepp nem e
ngednek ertekesiteni/forgalomba allitani ezeket az autokat. Azert az megfigyelh
eto, hogy az uj autokon inkabb csak egy van (legtobbszor baloldalt)

ABS: az ABS jo, de nem minden korulmenyek kozott. Mar volt szo rola a listan is
, hogy hoban, sarban, homokban ABS nelkul elobb megall az auto, mert a megcsusz
ott kerek tolja maga elott az anyagot, ami sokat segit a fekezesben. Mikor a BX
-en nem ment az ABS en is kiprobaltam, és hoban igen hamar megallt (nyari gumi 
rulez :-)). A Punto a teli gumikkal hoban szinte nem is "absezett", mert a gumi
k nagyon jol fogtak (Vredestein SNOWTRAC). A masik hatranyos helyzet az ABS-nel
 az, amikor az ut egyenlotlen (pl. felhullamosodott a lampa elott). Ott azert c
iki satuzni, mert a kerekek elemelkednek az aszfalttol, es az ABS akcioba lep. 
Ha nincs ABS, akkor a foldet ero kerek max erovel fekez. Persze ez megtortenhet
 ABS-el is, ha van olyan szerencsed, hogy a szabalyzas frekvenciaja megegyezik 
a kerek "foldetereseinek frekvenciajaval" (jol megaszontam :-))

Udv.,

Mano (Punto II HLX, most Vredestein Snowtrac-on)



---------------------------------
Do You Yahoo!?
Send your FREE holiday greetings online at Yahoo! Greetings.
--0-1546236753-1007713117=:75304
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<P>Homer irta:</P>
<P>"szerintem a punto ilyen. Goncicsaba te hogy vagy a futessel a puntoban? <BR
>en<BR>tisztara ki vagyok akadva, szerintem nagyon el van kefelve. ha az<BR>uta
sterbe fuvatom a levegot, szinte azonnal leparasodik mostanaban a<BR>szelvedo, 
ha forditva, akkor meg a hatso ajtok tisztara parasak, es az<BR>elson is megjel
enik egy picit.<BR>homer"<BR></P>
<P>Nekem is vannak hasomlo tapasztalataim a Puntoval, de nem mondhatom rossznak
. Az enyem legkondis, tehat lehet, hogy ebbol is adodik nemi kulonbseg. (telen 
nem legkondizok!!) Az altalad emlitett jelenseg nalam csak addig jelentkezik, a
mig az utaster fel nem melegedett. Utana nincs gond. Egyebkent reggel varo
sban kb 2 km utan melegszik fel a motor a normalis hofokra (mutato kozepen), es
 onnan OK a dolog. Igaz, hogy vizet sem vihet a regi BX-emnek, ami mar egy perc
 utan meleget fujt, es ahogy Joe irta, nem kellett ventillator a szelvedo parat
lanitasahoz. A Punto ennel rosszabb, de nincs gondom vele, ha mar bemelegedett.
 Fontos megelmitenem, hogy nem a vegere tekerem a futeskapcsolot, hanem 3 orana
l all. A ventillatort meg 2-esre teszem, ha mar meleg a motor. Addig nem fujato
k hideget magamra.:-). Ki fogom probalni, hogy mit csinal, ha tokig feltekerem 
a futest. Lehet, hogy akkor mar a motor felmelegedese elott is fut (elektromosa
n)?</P>
<P>Mas temak:</P>
<P>Kodlampa: nekem is tele van a t...m veluk. A sok suket azt hiszi, hogy ezzel
 maganak jot tesz. Majd anyazik, ha valaki nekimegy, miutan megvakitotta. A hat
so kodlampaknal nem tudom, mi az eloiras, de teny, hogy sok auton ketto van. A 
BX-en is mindket oldalon volt. Szerintem szabalyos kell legyen, mert maskepp ne
m engednek ertekesiteni/forgalomba allitani ezeket az autokat. Azert az megfigy
elheto, hogy az uj autokon inkabb csak egy van (legtobbszor baloldalt)</P>
<P>ABS: az ABS jo, de nem minden korulmenyek kozott. Mar volt szo rola a listan
 is, hogy hoban, sarban, homokban ABS nelkul elobb megall az auto, mert a megcs
uszott kerek tolja maga elott az anyagot, ami sokat segit a fekezesben. Mikor a
 BX-en nem ment az ABS en is kiprobaltam, és hoban igen hamar megallt (nyari gu
mi rulez :-)). A Punto a teli gumikkal hoban szinte nem is "absezett"
, mert a gumik nagyon jol fogtak (Vredestein SNOWTRAC). A masik hatranyos 
helyzet az ABS-nel az, amikor az ut egyenlotlen (pl. felhullamosodott a lampa e
lott). Ott azert ciki satuzni, mert a kerekek elemelkednek az aszfalttol, es az
 ABS akcioba lep. Ha nincs ABS, akkor a foldet ero kerek max erovel fekez. Pers
ze ez megtortenhet ABS-el is, ha van olyan szerencsed, hogy a szabalyzas frekve
nciaja megegyezik a kerek "foldetereseinek frekvenciajaval" (jol megaszontam :-
))</P>
<P>Udv.,</P>
<P>Mano (Punto II HLX, most Vredestein Snowtrac-on)</P><p><br><hr size=1><b>Do 
You Yahoo!?</b><br>
Send your FREE holiday greetings online at <a href="http://rd.yahoo.com/mail_us
/tag/?http://greetings.yahoo.com/">Yahoo! Greetings</a>.
--0-1546236753-1007713117=:75304--
+ - Statisztika, megint ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van nekunk aktualis listank a HIXesek verdairol? Vagy
>valakinek nincs kedve osszegyujteni?

>deejaytiszy

A teligumi-statisztika utan mar vegulis mindegy ... :-)
De akkor egeszitsuk ki azzal is, hogy van -e HIX matrica a gepen, hogy
tudjam, kire figyeljek !
Rendszam ? E-mail cim ? Telefonszam ? Felrakhatnam valami free web-oldalra
esetleg ...
Vagy az mar a szemelyisegi jogok megsertese ? :-) Tudjatok mit, felrakom
egy oldalra, es annyi infot kuldtok, amennyit akartok, ok ?
De akkor ne a ceges cimemre irjatok, hanem tovabbra is a
 -ra.

Zsolt
+ - udvozlet Pozsonybol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

2001.12.6.
Kikuldott tudositonk a pozsonyi helyzetrol:
mar 30 centi havunk van es folyamatosan havazik. A kollegaim 4-5 km-t 
70-80 perc alatt tesznek meg. Az egyik elunta es taxit fogott - hehehe, 
meg mindig rohogok. Arokba csusztak es szegeny az uj oltonyeben rancigalta 
a taxit az arokbol :))) 
Aki teheti, ne jojjon erre, a hokotrok meg alusznak, 7-8 kilmeteres sorok 
alakultak ki. A varos legnagyobb korhaza domboldalon van, mar 2 oraja 
eltorlaszoltak az egeszet a slick gumis tomegkozlekedesi eszkozok. 

Szoval a helyzet reggel ota valtozatlan, a varos a korabbi evekhez
hasonloan ismet lebenitotta az elso ho...

A hiradoban a rendorseg szovivoje panaszkodott, 
hogy sokan nem kapcsolnak meg ilyen idoben sem tompitottat. 
Ez mar picit kemeny, es hala istennek a rendorseg is igy 
gondolja es ennek megfeleloen fogja kezelni. Teli gumit meg 
sem emlitettek, pedig tegnap nem csak a ho volt az oka, 
hogy egesz varosban meghalt a kozlekedes... A rafutasos 
balesetek oka barmi lehetett, de azok, akik a lampanak nem 
tudtak elindulni es tobb kilometeres sorokat alakitottak ki, 
99%-ban nyari gumival mentek. Ezen kivul a rendorseg felhivta 
a lakossag figyelmet, hogy hagyjak otthon az autojukat, hacsak 
tehetik utazzanak autobusszal. Na igen, ez megoldas...
A kovetkezo huzas viszont szimpatikus - nagy ellenorzest 
tartottak, akinel minden rendben volt, csokitallert kapott, 
akinek valami nem volt ok, az krumplit.

2001.12.7.
Kikuldott tudositonk picit idegesen kuldte az alabbi uzenetet:
Huuuuu emberek ez meleg volt... 
Kb 15 meterrel elottem atrepult az uton keresztben egy 1500-os Zsiga. 
Mindket iranyban mindenki 60-al ment, nem ertem, hogyan szallhatott 
el. Ha gyorsabban megyek... Ha 2 mp-el kesobb szall el... Brrr

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>Ha elektromos a tukor allitasa, mindig belerakjak a futest is.
>>Kapcsolot nem kap, akkor fut, ha bekapcsolod a hatso ablak futeset "

>Nem minden autonal. Az uj VW-knel (Octavia is) a tukorallitasnak van harom
>allasa: L, futes, R; illetve L+R, futes, R. Ha _nincs_ benne elektromos
ablak,
>akkor az ablakfutes vezerli, de ezek kozul talan csak az alap-Octaviaban
nincs.

Rosszul irtam, probalom meg egyszer:
Attol, hogy nincs kapcsoloja, meg ott lehet a tukor futese, hiszen ha mar 
egyszer ott a vezetekek a motor miatt, akkor semmibe sem kerul 
odanyomni a futoszalakat. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> szerintem a punto ilyen. Goncicsaba te hogy vagy a futessel a 
> puntoban? en tisztara ki vagyok akadva, szerintem nagyon el van kefelve. 

fogalmam sincs. ha parasodik, nyomok ra egy kis levegot es mar nem
is paras. az asszony sem panaszkodott meg soha a parara

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - DJTiszy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Udvozlunk a taborban!
> Boxert, vagy TS-t vettel?

Hehehe, lelovom a poent :))))

TaDet vett, ket litereset...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - leirasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A Horvatorszagos leirasodat (meg en Pragat) hova kuldtuk?

www.badacsony.hu

Foldi utikalauz szekcio

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - matador (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> a gyari Matador MP 11-el nagyon rosszul viselkedett, igaz ez

bun rossz gumi, eletem talan legrosszabb gumija.
szerintem olyan kemeny, hogy 2 millio km-t biztosan bele lehet
rakni es meg el is adhatod ujkent. 
esoben eletveszelyes, hoban 10x, jegen inkabb menj a felnin,
az is kevesbe csuszik :((((((

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - M+S gumi, szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Vki emlitette, hogy 4 evszakos Pirelli gumit hasznal, ami M+S jelzesu. Ez a jel
zes nem teli gumira utal, eddig abban a hitben eltem, hogy ez Mud+Snow (sar+ho)
 jelentessel bir.

Koszonom a szervopumpa ugyben kapott valaszokat, nagyon korlatozott a hozzafere
sem, ezert nem irok vissza egyenkent,
elnezest.

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regota olvasom  a listat, de " autom" csak mostanban lett. Eddig dacia es
wartburg szallitott, de most sikerult egy 5 eves Ford Mondeo kombit vennem.
Nem volt hatarozott elkepzelesem mikor elindultam autot venni, de mikor ezt
meglattam mindjart megtetszett s megvettem. Olaszbol hoztak 70 ezer km,
teljes extra kiveve a bort, 2000-es 16V Zetec stb. Az elozo autoimhoz kepest
egy alom. Nagyon meg vagyok legedve vele bar a fogyastasa az eleg rendes:-)
Amugy bekes megyei vagyok.
A listat nagyon szeretem,mert tenyleg sok hasznos informaciot irtok. Igy
tovabb. Varok eszreveteleket a Mondeoval kapcsolatban. TIA

Udv:pepy
+ - RE: szervo pumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Probald meg itt:
Farago Attila
06-30-932-6713
Az enyemet vegulis jol megcsinalta, de esznel kell lenni, mert korrektseg
teren tapasztaltam hianyossagokat. (Reszletek index/fordtopic/2507)

Udv:
pJ
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--openmail-part-2337f8a0-00000002
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: inline; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Tegnapelott este, tobbszori villogtatas es 'atvilagitas' utan sem
sikerult ravezetnem a 'kollegat' arra, hogy kapcsolja le a k.
kodlampajat. Mikor a faluba erve mellealltam, es kozoltem vele,
hogy eg a kodlampaja, csak annyi volt a reakcio, hogy "Na es!".
Plusz ezekutan beallt mogem, es ratolta a reflektort. Vannak,
akik erdekes kovetkeztetesre jutnak, miutan raebresztik oket,
hogy balf....ekek. Altalaban meg hulyebbek lesznek.
-------------------------

Ajanlatom: satufek, majd gyors gaz, de csak ha nem jon senki szembe,
nehogy mas haljon meg miatta. 


--openmail-part-2337f8a0-00000002
Content-Type: application/rtf; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: attachment; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: base64
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--openmail-part-2337f8a0-00000002--
+ - ventillatorkapcsolo csuszka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--openmail-part-23380e4f-00000002
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: inline; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Sziasztok,
hat mikor szarjon be a ventillatorkapcsolom, mint telviz idejen?
Van tapasztalatotok, mennyi egy bontott futespanel Citroen Xantiahoz?
Addig is fixre kottettem a ventillatort, de ez eleg fapad megoldas.

ui: nem ertem miert kellett valtoztatni a BX zsenialis fokozatmentes
ventillator kapcsolojan, a Xantiaban holt bena a tolos recefice.

Udv:
Soundria
Xantia 2.0


--openmail-part-23380e4f-00000002
Content-Type: application/rtf; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: attachment; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: base64
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--openmail-part-23380e4f-00000002--
+ - Rain X (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--openmail-part-233821bf-00000002
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: inline; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Udv joe!
RainX-es kezeles utan a szelvedore fagyott jeg/ho olvadekbol kepzodott 5
centis pancelt harom darabban _emeltem_ le rola

----------------

Sziasztok,
szerintem mast is erdekelne rajtam kivul a RainX-rol egy par sor.
Foleg a felhordas erdekelne, illetve, hogy milyen gyakran kell ujra
venni.

Udv:
Soundria
Xantia 2.0


--openmail-part-233821bf-00000002
Content-Type: application/rtf; name="BDY.RTF"
Content-Disposition: attachment; filename="BDY.RTF"
Content-Transfer-Encoding: base64
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--openmail-part-233821bf-00000002--
+ - Bimetall (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hát az INDEXrelében használják.
Enyimbe is van.
Meg a régebbi ablaktörlő szakaszoló kapcsolokba is ez adja a taktust.
Pl: OPEL ,Ezeröcsi...

Üdvözlet-
Barna István
OPEL Rekord'C 1.9 '72 Aut

30-255-7946
+ - hehh ujra eroben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenki,

Na sikerult vegre beallitatni a kinjektort. Nem volt semmi munka :)) 9-16hig
szenvedtunk vele mikor is kederutl hogy nem a kfej nem a melegedesszabalyzo
a rossz hanem egy nyomorult magasnyomasu cso volt felig eldugulva,
aszthittem falnak megyek. Viszont most... juuuj nagyon duvad lett.
Megtalalta az eddig elveszettnek hitt 30-40 lovat es visszaigazitotta a
meneshez :)))
Viszont ami miatt nagyonmerges vagyok: valami alsobbrendu elfajzott anyatlan
barom felnyitotta kocsit es mivel nem volt mit elvinni kilopta a kedvenc
zseblampamat (a magnon nem volt elolap azt bekenhagyta):((((. Kocsin kar nem
keletkezett valoszinu a zarnal nyitotta. Legkozelebb kirakok egy cetlit az
ablakba, a kocsi ures legyszives nem tord fel.

Kodlampa sztori
Fol kell szerelni ket hatrafele vilagito 200W/db reflektort meg egy kis
vilagito tablat "nincs kod legyszi kapcsold ki a kodlampadat mert vakit". Ha
ez nem segit akor fel lehet kapcsolni a refiket :)))) Es lon vilagossag :)))

Udv
Shake
+ - Astra miegymas, vegszo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Ha a mai mailem is olyanra sikerul mint a tegnapi, akaszthatom a mailprogit
valahova.

Osszegeznem kicsit az eddig elhangzottakat, mert kisse kezd elburjanzani a
tema amit foldobtam. Volt nagyon sok valasz, amit koszonok, egyes thread-ek
tovabb gurultak a parasodastol mas iranyokba, az eredmenyeket kozolni
fogom. Teli gumirol szo se lesz! ;-)

Tehat, vegyuk az Astra-t. Kovetkeztetesek:
- szeriahibanak (extra?!?!) tunik:
       - az ablakok parasodasa hideg idoben
       - termosztat gondok, nehez csere
- ami valoban extra: a ventillacio kinti (friss) levegot enged be a
kozepso racson, ha a ventikapcsolo mas (!) pozicioban van mint az utaster
es megy a futes (meleg lab hideg fej rulezz, ennek a baratnom is orvendeni
fog ha vacakol a kozponti futes)

- megoldasok a parasodas kikuszobolesere (nem 100%-os megoldasok, de
segitenek):
       - a motorhaz muszerfal feloli felso reszen van a pollenszuro, azt
       kell kivenni
       - klima beszereles
       - mind a 4 ablak nyitva (na halljam akkor mi parasodik?)

remelem ezzel pontot tettunk a temara. Valaki humoros a kornyeken azt
ajanlotta hogy a pollenszuro helyere lapatoljak be keveske "silica"-t
(tudjatok, paraelvono) es azt cserelgessem. Ha valaki probalta es megy,
szoljon!!! =:o)

Mindenkinek kellemes 7veget kivanok,

Szabi
Astra F Caravan 1.6i/94 (meg mindig!)
+ - alufelni csavarjai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ugy tudom (szag-konyv:-), hogy a (nyari) alufelni kerekanyaival nem lehet/
>szabad feltenni a (teli) acelfelnit....
Az acelfelni vastagsaga 3mm koruli, az alufelnie 15-20mm, ergo hosszabb
kerekcsavar kell. Ha tocsavar+anya van a kocsidon (pl.: Opel), akkor nincs
gond, az anyat melyebbre lehet hajtani, ha viszont kerekcsavar megy az
anyamenetes kerekagyba (pl: Alfa), akkor az alufelni csavarja olyan hosszu,
hogy a furatban feneklik meg es nem szoritja neki a vekony lemezfelnit a
kerekagynak. Ezeknel muszaj egy garnitura kerekcsavart is tartani hozza.
Nekem is van a potkerek miatt.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - patronos lancfeszito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van meg egy valtozat, ahol a vezermulancot egy patron fesziti. (Nemreg
>kellett cserelni - munkadijjal egyutt volt 50 rongy.) Errol a patronos
>megoldasrol irnal par sort? (A szakibol nem sokat tudtam kiszedni.)
Ha az, amire gondolok, akkor a kovetkezo:
egy rugos erotarolo szerkezet, amit hasitott kupos huvellyel lehet
rogziteni. Alaphelyzetben uj lanc, rugo teljesen osszenyomva, feszitocsavar
meghuzasaval a huvely igy rogzul. Kesobb nyulik a lanc. Ekkor csavar
meglazit, motor 2-3x korbeforgat (kurblival, kulccsal, NEM oninditoval),
ekkor a rugo kitolja a feszitot annyira, hogy a lanc ismet kelloen feszes
legyen. Utana a csavar meghuzasa szetfesziti a huvelyt, a feszito itt
rogzul, nem tud ki-be rugozni. A nagyon megnyult lancnal mar "nem eleg
hosszu a rugo", igy egyutt kell cserelni. A Ladakon ezt nem kell, mert
kulon szerelheto a kopo resz, amin a lanc fut es kulon a feszitopatron. Ha
egybe van epitve, akkor lehet olyan draga, ahogy irtad.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - diesel izzitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eredendoen en irtam, hogy jaro motornal az izzitogyertya egyaltalan nem
fut. Erre tobben is megirtak, hogy a kis sarga lampa elalvasa utan meg
10-30 masodpercig fut. Igy igaz, de megint szorszalhasogatast velek
felfedezni. Nalam a "jaro motornal fut" annyit jelent, hogy amig a motor
forog, addig az izzitogyertya is mukodik. Sokan kepzeltek ezt igy (marmint,
hogy a diesel izzitogyertyaja ugyanarra valo, mint a benzinesek
gyujtogyertyaja, vagyis hogy az egest meginditsa) ezert irtam, hogy _menet_
kozben_ nem_ mukodik_. Ujra leirom: az izzitogyertya szerepe annyi, hogy a
hideg egesterbe ne teljesen hideg levegot szivjon be a motor. A diesel
mukodesi elve szerint a hengerbe szivott tiszta levegot nyomjuk ossze, a
terfogatcsokkenes miatt no a nyomasa es a homerseklete is. Ebbe a
felforrosodott levegobe fecskendezzuk a finomra porlasztott gazolajat, ami
ott magatol gyullad meg, ha a levego eleg meleg lett az osszenyomastol. Ha
minden alkatresz -3 fokos, es a beszivott levego -5, akkor az
osszenyomastol sem eri el (esetleg) a gyulladasi homersekletet. Itt jon az
izzitogyertya szerepe: A visszajelzes ideje alatt maga a gyertya melegszik
fel, illetve a sajat kornyezetet futi fel kicsit (beleertve az egy
levegotoltetet is). Inditozaskor a vorosen izzo gyertya felforrositja a
mellette aramlo levegot, ami igy konnyebben gyullad, indul a motor. Utana
azert izzit meg egy kicsit, hogy az egester kozvetlen kornyezete is at
tudjon melegedni. Amint ez megvan (szamitott ertek, nincs erzekeloje), az
izzitasra nincs szukseg, a forro alkatreszek es a surites onmagaban kepesek
biztositani a megfelelo homersekletet. Tehat ujra irom: menet kozben nem
mukodik. Akkor sem, ha 50en irtok "ki kell hogy abranditsalak" hangvetelu
leveleket. :)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - re: a biztonsag nem csak teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par eszrevetel a teli gumik vs gyorshajtok temaban:
1.) telen talan azert halnak meg kevesebben, mert az alapvetoen kis
sebessegu utkozeseket az autok jol kivedik. Annal nagyobb az ideg viszont,
amikor nekem semmi bajom, a kocsi meg romokban hever... (foleg mas
hibajabol)
2.) Pestre teli gumi? Imadom, amikor 2 perce tart a havazas, es az osszes
0,05 ezrelekes emelkedo beall, mert valaki nem tud felmenni a slick
gumijaival. Pesten alig van ilyen utca, csak a kisebbeket emlitve: BAH
csomopont, Kacsoh Pongrac uti feluljarok, az osszes Duna-hid, Hegyalja ut,
Budaorsi ut, a feluljaro a Keletinel, Ferdinand-hid, soroljam?
Szerinted mit szolna az, akit a kozlekedes indokolatlan
akadalyozasa/veszelyeztetese cimszoval jol megbuntetnenek egy ilyen helyen?
Siman le lehet vezetni, hogy a fenti pontok akarmelyikenek beallasa percek
alatt az EGESZ varost megallitja. Mindenkit szetb@sz az ideg, tortenik 516
koccanas, aminek igen is szamszerusitheto kara van, mindez azert, mert
"Jozsi" ugy gondolta, hogy o arra a szaros 2 napra nem vesz teli gumit (meg
hasznaltat sem). Mas is irta, en is irom: a kommersz meretekben (13-14",
155-185 szelessegben) jo allapotu hasznalt teli gumikat lehet venni 3-4000
Ft-ert. Meg valogathatsz is a markak kozott. Mas kerdes, hogy nekem a
195/50R15-ben (esetleg 185/60) egen foldon nincs hasznalt, meg ujat is alig
talalni, dehat mindig en mondom, hogy fizessenek a gazdagok. Meg is
tortent, elol mar fent virit a 2db Semperit Direction Grip es nagyon
elegedett vagyok vele, de erzem, hogy hatra is kellene valami, mert igy
erosen tulkormanyzott az autom.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Mento 160nal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel szemelyesen is ateltem, allithatom a Merci Vito kozel van
>hozza. A 150-et siman tartja, fogalmam sincs, birna-e meg tovabb,
Nemhogy a Vito, de meg az egyel nagyobb Sprinter is tud 160at. Van is eleg
gond veluk, mert a fek, futomu, stb nem tud ennyit, igy aztan hiaba
emberkedik vele valaki, ha zur van, egesz konnyu az oldalara fektetni...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>egy kerdes: lehet-e manualis valtoba automata valtohoz valo olajat
tolteni?
NEEMMM!!! Az egyik hajtomuolaj (man.), a masik hidraulikaolaj magas
kenokepesseggel (aut.). NEM CSERESZABATOSAK!!!

AR 155 2.0TS16V Super
+ - villogo volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha nincs bekapcsolva a bizt. oved, akkor villog ES kattog is.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy masik listan hasonlo temaban hangzott el, hogy egy komolytalan ceg.
Van egy >irodajuk Bp.-en egy darab oreglannyal. Kar eseten nem fizetnek,
Gyorben is van irodajuk, es nekem semmi bajom veluk. Raadasul amig
feleannyi koltseggel (mint a Providencia) eleget teszek a torvenyes
kotelezettsegeimnek, addig ugy erzem, nem kell dragabb biztositohoz mennem.
Sajat sztori:
Ketten mentunk egymas utan ugyanoda. Az uttestet felmartak, de a tormelek
jelentos resze az uton maradt. Nagyobbra vettem a kovetesi tavolsagot,
ennek ellenere kopogott rendesen. A megerkezes utan megneztem a kocsit,
mindket fenyszoro uvege "kavicsos" lett, illetve keletkezett par kisebb
felverodes a bajuszleceken (a hutoracs es alokharito kozott). Semmi gond,
megirtuk a betetlapot, hiszen mivel vegig egyutt mentunk, egyertelmu volt,
hogy az elottem halado okozta az egeszet. Az o autoja kolcsonzos auto
(Eurent), Allianz-nal (regebben Hungaria) biztositva. Bevittem a betetlapot
az Allianzhoz, elmeseltem, kitoltottem, karfelvettek, 38ezer parszaz Ft a
koltsegterites, vagy szerzodott muhelyben javittatas, DE: eloszor elkuldik
az ugyet az Eurentnek, hogy elismeri-e a felelosseget? Az Eurent bp-i
ugyintezoje megirta a biztositonak, hogy nem ismeri el a karokozast (mintha
a pesti irodaban tudna, hogy az ugyfele hol jart es mit csinalt a berelt
autoval!), erre a biztosito azt irta nekem, hogy nem fizet.
Ez azt is jelenti, hogy ha en kart okozok, csak azt kell mondanom, hogy
"nem en voltam a hibas", es megusztam mindent? A biztositos no szerint
raadasul a biztositok kozos kockazati alapjabol sem fizetheto, mert nem
"ismeretlen karokozo", hanem "kartokozast el nem ismero karokozo" van.
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni??? Van valaki biztositos a listan, ha
jol emlekszem, kerem segitsen.
Ja es a konkluzio: a draga biztosito (Allianz) sem fizet semmiert, nem csak
az olcso (Kobe)...  :((((((((

AR 155 2.0TS16V Super
+ - holanc kotelezo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tavaly mintha akartak volna hozni olyan torvenyt Mo-n, hogy bizonyos
>korulmenyek kozott kell holancot hurcolnom a csomagtartoban
Az ervenyes jogszabaly szerint bizonyos utszakaszokon idoszakosan
kotelezove teheto a holanc hasznalata. A hasznalat szuksegesseget kulon
tabla jelzi. Ha kint a tabla, akkor 2 lehetoseged van: 1.) felszereled a
holancod es atmesz, 2.) kikerulod az utszakaszt.
Sima uton akarhol NEM KOTELEZO A HOLANC, nem buntethetnek a hianyaert!

AR 155 2.0TS16V Super
+ - aquaplanning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>helyzet a F1-es vizesguikkal? Emlekeim szerint azokon nincs egy szem
>bordazat sem, joval szelesebbek(legalabb 2x) a hetkoznapi autok
a'a'a'a'a'a'......
A vizes guminak olyan mintazata van, hogy szantani lehetne vele. Sot, az
ervenyes szabalyok szerint a szaraz gumi is mintas, igaz az csak
hosszbordas. Az esogumi viszont olyan, hogy a vizet kifele szoritsa a
futofelulet alol, emiatt nyilazas-szeru a minta, az arkok a gumi szele fele
egyre szelesednek, hogy minel tobb viz ferjen bele. Az aquaplanning
egyebkent nem jon azert elo olyan gyakran, mint azt a tobbseg gondolja.
Nekem eddig 2x fordult elo, egyszer amikor a 3mmes mintaval egy feluljaron
felfele mentem at egy atfolyason. Elsokerekhajtas egy pillanatra kiporgott,
aztan el is mult. A masikat direkt csinaltam, nagy felhoszakadas utan az
M1en a nyomvalyuban allt a mely viz, direkt ebben mentem 4.ben, es
gyorsitottam. 100-110kmh korul a padlogazra a kerek kiporgese volt a
reakcio, vagyis ekkor mar a viz el-elemelte a gumit a betonrol. Amikor az
ember csak ugy belehajt egy nagy tocsaba, akkor azt a vizet hallja, ami a
kerekjaratokat mossa belulrol, az meg nem aquaplanning!

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Kozlekedesi Biztosito Egyesulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudtok valamit a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet nevu tarsasagrol?
>Lenyegesen kedvezobb kotelezo biztositasi dijat ajanl.
Nekem a Fiat is ott volt es az Alfa is naluk van biztositva, a dij eppen
fele a Providenciasnak... Batran ajanlom mindenkinek.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - 240 a Budaorsin? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A futamban resztvevok:
>Audi A4 1.8T  es
>Mitsubishi 3000GT VR4 feliratu autok

Az A4-1.8T 150LE, raadasul a vegattetelezese is 225ig szol (a vegsebesseget
leszabalyozas kornyeken eri el), tehat hiaba erosebb, az istennek se fog
240 folott menni. A Mitsut nem ismerem, de azt tudom, hogy a szeria Octavia
1.8T-vel  (a motor detto ugyanaz, ezen ne is nyissunk vitat) kb 3 km alatt
erte el ures autopalyan az ora szerinti 235-ot, ami 10% oracsalast
feltetelezve valahol a gyarilag megadott 215km/h tenyleges sebesseg
kornyekere esik.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Alfa 4x4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Apropo: Alfaban ugye nincs negykerekmeghajtas (csak viccelek, nehogy
valaki >reagaljon).
Gyula talan tudja, de mas esetleg nem: allando osszkerekhajtasuak a
jelenleg orszaguton talalhato Alfak kozul az Alfa 33 4x4, 33 P4, 155Q4
valtozatai. A gyar 2002-2003tol tervezi, hogy minden szeriaban (147, 157,
167) ujra beallitja az osszkerekes valtozatokat.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re: Megallas teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1311-ban irta :
>2/ A Hidropneumatikus felfuggesztes miatt az azzal
>rendelkezo Citroenek fekezeskor nem "allnak az orrukra",
>hanem "lerantjak" a kocsi hatuljat, ezzel is novelve a
>hatso fekek hatekonysagat.

Na ezt nem egeszen ertem. Azzal, hogy leengedi a hatuljat, 
szerintem nem lesz nagyobb a kerekek tapadasa, hiszen nem az 
uthoz nyomo erot noveli, hanem a kerek-kaszni tavolsagot 
csokkenti. Sot, ha belegondolunk, meg akar ronthat is, hiszen 
kvazi "felhuzza" a kerekeket, nem pedig lenyomja. Jo, tudom, a 
kaszni sulya miatt ez nem erdekes, de velemenyem szerint akkor 
lenne tenylegesen hatekonysagnoveles, ha a csomitartobol egy 
szarnyat tolna ki, es az azon jelentkezo lehajtoero nyomna 
lejjebb a kocsi hatuljat.

Vagy rosszul gondolom?

Udv: Soma
+ - Buntetes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
___________________________________________________
Tegnap a Fay utcai vasaspalyanal ramvillantott a gonosz
auto, sajna 70-80 kozott. Eddig meg nem volt ilyesmiben
reszem, erdekelne, hogy most mi lesz velem :). Meg az is
erdekel, hogy mennyi ido mulva kapok "sztarfotot". Esetleg
valakinek van otlete, mit tehetek az ugy enyhiteseert?

thx elore is:
Col Tuci
Fiat UNO 1.4 i.e
__________________________________________________

 Mint azt irtam engem megbuntettek nemregen. :(
Helyszinen buntettek meg, csekket nyomtak a kezembe.
Ajandekba meg "1" pontot. Igaz az en mutatom 70-75-ot 
mutatott, engem megis 64-el mertek be!
Valoszinu a te orad is csal felfele, igy talan meguszod
olcsobban. Hat ennyi vigasztalast tudok mondani.

Simon Jani BA3 2101
+ - Autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

">Az autoradio-cd lejatszomtol szeretnek egy >olyan "extra" dolgot hogy az
>oninditozas ideje alatt se hagyjon ki, ill. ne kezdje a >CD-t elolrol.
Ha jol sejtem, akkor elegendo, ha a megfelelo zsinort a +12V-ra kotod a
megszak
itott 12V helyett."

Szia, ez abszolut nem biztos, en az autoradiom kozvetlen tapra kotottem
(gyujtas nelkul is megy a radio) es az inditomotor nagy aramfelvetele miatt
ez bizony ugyanugy kikapcsol inditozas alatt. Szoval nem biztos hogy gyari
feature. Tehat elkell valami bazi nagy kondi. Nyaron nem jellemzo, de telen
ez mindig igy van.

SzaboZE
+ - =?us-ascii?B?ZnV0b3R0IHR1a3JvayArIGtvZGxhbXBh?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


--- hatso kodlampa ---

El kell, hogy keresitselek, nem csak a japan autoknak van ket hatso
kodlampaja.
A Citroen Xsara-mban is ketto van.

Amugy nem vagyok rola meggyozodve, hogy az egy lampa biztonsagosabb a
kettonel: nem tevesztheted ossze egy motorossal kelloen nagy kodben az
elotted halado egylampast?

--- futott tukrok ---

Sajnos az sem minden tipusra igaz, hogy az osszes elektronikusan allithato
tukor futott.
A 3 eves Xsaramban a jobb oldali tukor elektronikus, de egyik sem futott.

Csak a belso, kozepso tokor mondhato futottnek :-)


Udv,

EuG
Xsara1.4
+ - pordules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hajdu Csaba irta:
: Ez igy rendben van, raadasul ha nem elol vannak a teli gumik,
: helybol ovatosabb ember. 

Tehat ha elol vannak (ami a rosszabb eset), akkor nem annyira ovatos az
ember. A piruett valoszinusege ugrasszeruen emelkedik. :-(

: Viszont a konkret szituacioban en nem
: tudnam eldonteni, hogy a pordules a hatso kitorese, vagy az egyik
: elso kerek megcsuszasa miatt tortent...

Ez viszonylag egyszeru. Ha egyenesen mesz, a kovetkezo esetek vannak:
1) mind a 4 kerek csuszik -- az auto egyenesen csuszik tovabb
2) a 2 elso kerek csuszik -- az auto egyenesen csuszik tovabb
3) a 2 hatso kerek csuszik -- piruett
4) 2 oldalso kerek csuszik -- piruett

A kiserlet elvegezheto egy deszkalappal, egy matchboxszal es egy darab
szigeteloszalaggal. A szigeteloszalaggal leragasztod a matchbox elso
kerekeit es leengeged a lejton, majd ugyanezt eljatszod leragasztott hatso
kerekekkel is.

Eppen ezert eletfontossagu ABS nelkuli kocsiknal a fekeroszabalyozot ugy
beallitani, hogy veszfekezeskor az elso kerekek hamarabb csusszanak meg a
hatsoknal. Ebbol mar volt itt a germanoknal nehany csunya baleset: az
ifjusag tuningolta a verdait, tobbek kozott leultette 4-5 cm-rel. Ettol a
tengelyek terhelese megvaltozott, a fekeroszabalyozohoz nem nyultak,
a fasorral szegelyezett orszaguton kanyec filma. :-(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - negyevszakos gumi teszteredmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki erdeklodott negyevszakos gumi teszteredmenyei irant par napja.
Az ADAC 2001/oktoberi klubmagazinjaban van egy teligumiteszt (175/65 R13),
idemasolok belole egy reszletet:
            Uniroyal           Goodyear            Dunlop
sza'raz ut   2,6                  2,1                2,0
nedves ut    2,0                  2,0                2,7
ho'          1,3                  1,8                3,0
je'g         3,0                  3,2                3,7
komfort      3,0                  2,9                2,6
kopa's       3,0                  2,3                3,0
o:sszjegy    2,2                  2,2                2,8
minosites   nagyon ajanlott     ajanlott            nem ajanlott
1 abroncs
ara szereles
nelkul (DM) 110-155              120-165             99-155    

A vizsgalt abroncsok: Uniroyal MS plus 5 (teli gumi), Goodyear Vector 5 
(4evszakos) es Dunlop All Season M2 (4evszakos). A pontozas nemet
iskolajegyek szerint tortenik (1=kituno, 5=elegtelen). Az egyes kategoriak
alkategoriai:
szaraz ut = kanyarve'tel, sa'vva'lta's
nedves ut = fekezes, hosszanti aquaplaning, keresztiranyu aquaplaning,
            handling, oldaltartas
ho        = fekezes ABS-sel, elindulas, oldaltartas
jeg       = fekezes ABS-sel, tapadas (trakcio), oldaltartas
komfort   = rugozas, utasterbeli zaj

A Goodyear kizarolag havon veszitett a teszt gyoztesevel (Uniroyal)
szemben, de meg ott is "jo" minositest kapott. Kizarolag emiatt a "jo"
miatt nem kapott "nagyon ajanlott" minositest. Ugyhogy ezzel azt hiszem,
megdolt azon legenda is, hogy 4evszakos gumit nem lehet normalis
kompromisszumkent osszehozni.


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ha elektromos a tukor allitasa, mindig belerakjak a futest is.
>Kapcsolot nem kap, akkor fut, ha bekapcsolod a hatso ablak futeset "

Nem akartam baromsagot irni, igy ma inkabb megneztem ujra: Suzuki
Wagon R+ GLX-ben _nem_ futott a tukor, pedig van elektromos tukor meg
ablak is...
A Swiften is ugyanez volt a helyzet.

Udv, Bazsi.

+ - Kattanas a Twingoban - felidei eredmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Renault szervizben arra az eredmenyre jutottak, hogy sajna "nagyon
log a Twingo futomuve", s ez okozza a reklamalt kattanast. Mondtam
nekik, hogy nem en allitottam be igy, s nem is kinzom az autot,
egyszeruen csak Magyarorszagon hasznalom evente kb. 30.000 km-t.
Kicsit azt is nehezmenyeztek, hogy sokat futott a kocsi, mire mondtam,
hogy munkaeszkoz is.
Aztan szo esett a megoldasrol is: ki kell cserelni mindenfele
kulso-belso gombfejet, gombcsuklot, bizbaszt (mondta szegeny, meg
mutatta is a listat, de nekem ez kicsit mar kinai volt :-( ). Az
anyagar kozel 80.000 Ft. Es hat sajnos a futomu az kopo alkatreszekbol
all, en meg sokat is mentem mar a kocsival, igy ez nem garancialis.
Mondtam, hogy ez a Renault allaspontja, szerintem az 1 eves garancia
teljeskoru es km-korlatozas nelkul, s a futomu elhasznalodasa kevesebb
mint 25.000 km alatt nem nevezheto igazan atlagosnak. Par perc
alkudozas utan megszuletett a megallapodas: en fizetem a munkadijat,
az anyagot a Renault. Most alkatreszre varok, mert eleg ritkan van
szukseguk ezen alkatreszekre, igy meg Ausztriaban sincs raktaron;
Franciaorszagbol kel meghozatni.
Szoval most varok az alkatreszekre, ha megtortent a javitas, megirom a
javitas hatasossagat..

Udv, Bazsi.

+ - mennyivel menjunk a 30-as talblanal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Ha mar a teli gumi vitaba nem szoltam bele, a gyorshajtashoz alljon itt egy 
kis mokas jogaszkodas.

"Beleneztem a KRESZ-be es feltunt egy erdekesseg. Nem talaltam meg a
sebessegkorlatozo tablara vonatkozo MERTEKEGYSEGET sem a 14§,1/d pontban, 
sem altalanos ervenyu szabalyozaskent. Az erdekesseg ebben az, hogy 
Magyarorszagon az SI mertekegysegek szabvanyosak, amely szerint a
sebessegre a m/s alkalmazando. (A km/h nem szabvanyos!!!) Igy ha a 
KRESZ-ben, illetve egy kozuti jelzotablan nincs konkretan eloirva, akkor a 
jogszabalyok szoveget tekintve a 30-as sebessegkorlatozas 30 m/s-ot, vagyis 
108 km/orat jelent... (1 m/s = 3,6 km/ora) Ehhez hozzajarul az is, hogy a 
jogalkoto (a valtoztatasokkor mindenkeppen) tudataban kellet hogy legyen 
ennek, mivel a KRESZ-ben sok helyen (13§ 1/e,g,j; 20§ 5; 26§ stb) konkretan 
eloirja egyes pontokra vonatkozoan a szabvanytol eltero km/h hasznalatat. 
Tehat ha egyes pontoknal nem javitottak ki, barmely allampolgar a jogalkoto 
tudatos magatartasara hivatkozva ertelmezheti a tablat az SI mertekrendszer 
szerint... (Mivelhogy a torvenyben nincs olyan, hogy "de hat azt tudni
kellett volna", vagy hogy "az a megszokott".)"

Ettol fuggetlenul, nem biztos, hogy a fakabat ertekelne a fenti indoklast... 
(erti a viccet, de nem szereti, bar ebben az esetben talan meg csak nem is 
ertene!) : )

Udv:
Bence
Civic 1,5i

Ui: DJ, gratula az Alfadhoz, 7vegen megutatod, ugye?

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re[2]: kulso homero nem pontos - lehet javitani ezen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>SGFsaQ0KDQpOZW0sIGlseWVuIHN6ZW1wb250Ym9sIG5lbSB2b2x0IGdvbmQgYXogQXN0YW1tYWw
>IElkZW4gbWFyY2l1cyBvdGEgdmFneW9rDQpib2xkb2cgdHVsYWphLCBhem90YSBueW9tdGFtIGJl

Nos, ha ijen nehez a megoldas akkor inkabb szerviz :)

Ant
+ - Integra elloptak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

megse adom el az integrat, ma reggelre valakinek megtetszett es 
elloptak..  :(((

Ant
+ - ajajjaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Col Tuci,

talan pont egymas mellett haladhattunk, mert ENGEMIS ENGEMIS ENGEMIS,
hogy a franc enne meg. Bennem igazan akkor ment fel a pumpa,
amikor mindezutan a hiradoban latom, hogy a riporter beszamol
az autosokat megajandekozo rendorbacsimikulsarol,
aki a szabalyosan kozlekedoknek mikulacsomagot osztogat,
a kisebb szabalysertest elkovetoknek meg (ezek nem mi voltunk)
pedig virgacsot.
En sem tudom mire szamithatunk, kivancsian varom en is a valaszokat,
hmm, majd utazunk egyutt a trolin ha elvettek a jogsinkat.

Udv:
Koronczi



> Tegnap a Fay utcai vasaspalyanal ramvillantott a gonosz
> auto, sajna 70-80 kozott. Eddig meg nem volt ilyesmiben
> reszem, erdekelne, hogy most mi lesz velem :). Meg az is
> erdekel, hogy mennyi ido mulva kapok "sztarfotot". Esetleg
> valakinek van otlete, mit tehetek az ugy enyhiteseert?
>
> thx elore is:
> Col Tuci
> Fiat UNO 1.4 i.e
+ - Gerapppa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy vadiuj Clio buszke tulajdonosa
> lettem. (Nagy az orom mostanaban mifelenk - harom napos a
> kicsike)
>
> Gratula Neked is.

Koszonom a gratulaciot!!! Jolesett :-))

> Csak nekem van olyan erzesem, hogy mostanaban mindenki
> Renault-t vesz? (PONT csak en nem... hehehe)

Furcsa erzes,
en eddig megrogzott FIAT rajongo voltam, illetve ha lett volna tobb penzem, akk
or
esetleg Alfa rajongo lettem volna. Mert nekem hihetetlen nagy oromet okozott az
eddigi fiatjaimban (kovezzetek meg, de ide sorolom a Zsigulit is), hogy nagyon
lehetett oket szeretni. Ebbol a szempontbol szerintem minden mas markat megeloz
nek
az olasz tipusok. Errol a szerelemrol hosszan tudnek Nektek irni, de nem farasz
tom
a tisztelt gremiumot.

Es aztan most megis Renocska lett.
Ebben a valasztasban is szerepet kaptak az erzelmi szempontok, de az
ar/felszereltseg/PR szempontjabol a Renault valoban eleg jo helyen vegzett a
vasarlast megelozo tesztjeimen.
Az "alaparas" tukorfutes valoban nevetseges, de engem lenyugoz egy par kedves
figyelmesseg. Megjegyzem soha nem volt ennel dragabb autom.


> Van nekunk aktualis listank a HIXesek verdairol? Vagy
> valakinek nincs kedve osszegyujteni?

Szivesen reszt veszek en is a gyujtesben, mert engem is erdekelne a statisztika
,
bar ovva intenek mindenkit, hogy ebbol barmilyen kovetkeztetest is vonjon le. A
z
eddigi leveleket olvasva eleg szeles lesz a paletta (Wartburg, Audi, Astra, stb
.).

Udv:
Koronczi
+ - Re: Hangszigeteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Leteznek direk autos hasznalatra szant
 hangszigetelo anyagok. Rakerestem,
 es pl ezt talatam:
www.pinliang.com.sg
Csak itt van a sarkon, Szingapurban. :))

Egyebkent nagyon nem mindegy hogy
az auto motorterebe milyen szigetelest
 teszel, ugyanis ennek az anyagnak
TUZALLONAK kell lennie.
Szoval en speciel a sima polifoamat
 nem javasolnam.
Lattam en mar olyan gyari(!) gephazteto szigetelest,
 ami megyulladt!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl8.230.axelero.hu)
+ - Re: szervo-pumpa+hasznalt auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
En is vettem (nekem) uj autot, egy '96-os Vectrat. Sajna csak 1.6-os,
klimas, alufelnis, elektromos ablak,tukor, kozponti zar stb. Ja, kaptam
hozza teli gumikat felnivel (de hogy miert nem volt felrakva? Johettem haza
Pestrol hoban, teligumikkal a csomagtartomban.)
Mivel lusta vagyok, a kocsit interneten kerestem. A www.autoexpo.hu -n
talaltam a kocsit. Mint megtudtam, ez egy papir ujsag, de a netre is
felteszik a kocsikat. Van olyan szolgaltatas is, hogy ha a megadott
parametereknek megfelelo hirdetes erkezik, kapsz egy emailt. Igy nem kell
mindig 50 autot atnezni, csak azt az egy-kettot, ami aznap hirdetodott. Ha
nem igy lett volna, biztos at is lepem a hirdetest, mert 1.6mFt-ert csak A-s
Vectrak szoktak lenni, azon a pici kepen meg nem nagyon latszik, hogy melyik
is ez.
Ja, 215555 km van a kocsiban. Szervizbe meg nem vittem, a szervizkonyv
szerint (es mondtak is) ket hete volt a 215-os szerviz.
Az ocsemnel megneztuk, tenyleg latszik az uj olajszuro, bordasszij, elso
fektarcsak, stb. En ezekutan megbizom az eladokban.
Na ennyit reg firkaltam....
Sziasztok.
KI
> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
... . . . . . .
> Helmeczi olvtars kerdezte, kitol vegyen hasznalt autot. Velemenyem szerint
erde
> klodjon elado peldanyok irant itt a listan, illetve pl. a megfelelo
index.hu-s
> topikokban, es csak leinformalhato gepet vegyen, lehetoleg ne
vadidegentol. Ha
> escort mellett dont, vigye el 1 szagszervizbe, 2-3 rugoert atnezik, van-e
vmi b
... . . . . . . .

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS