Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1356
Copyright (C) HIX
2002-01-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ez-az (mind)  39 sor     (cikkei)
2 Akkor Suzuki vs. Yugo (mind)  54 sor     (cikkei)
3 Re: xenon, m/s (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Amerika (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Teeby (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Masik veglet (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Autoipari cegek (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Az egri autostali (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Stuttgarti muzeumok (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Valasz (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: tores (mind)  24 sor     (cikkei)
12 va: okmanyiroda (mind)  8 sor     (cikkei)
13 va: bemutato auto (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re: Riaszto-aksi (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: Riaszto-aksi (mind)  45 sor     (cikkei)
16 elmaradott (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Zastava (mind)  28 sor     (cikkei)
18 okmanydijak (Off topic) (mind)  42 sor     (cikkei)
19 Golf III futomu (mind)  38 sor     (cikkei)
20 0 tipusu talalkozas (mind)  11 sor     (cikkei)
21 uttartas vs. komfort (mind)  26 sor     (cikkei)
22 kodlampa (mind)  6 sor     (cikkei)
23 Munkafelvevonek lenni jo!! (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Auto Motor elkelt (mind)  8 sor     (cikkei)
25 RE: eredet (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Felni- es gumikerdes (mind)  67 sor     (cikkei)
27 Re ez mar nem xenon csak lampa (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Elado kulonlegesseg, M.Geza: R.Jolan... (mind)  52 sor     (cikkei)
29 Tores - nem ugy van azert az... (mind)  13 sor     (cikkei)
30 suzuki-lada (mind)  132 sor     (cikkei)
31 Magyar autoipar (mind)  24 sor     (cikkei)
32 Bemutato auto - Skoda Fabia (mind)  26 sor     (cikkei)
33 Re. W126 500 sec (mind)  27 sor     (cikkei)
34 Re. MIERT ? (mind)  22 sor     (cikkei)
35 Dragulas (mind)  12 sor     (cikkei)
36 Lada Baltic (mind)  30 sor     (cikkei)
37 Valasz: bemutato auto *** HIX AUTO *** #1355 (mind)  19 sor     (cikkei)
38 Mar megint Suzuki... (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Ez-az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Delphi Automotive Balassagyarmat: kompresszorok 
> klimaberendezesekhez (Ferrari-beszallito), illetve 
> Szombathelyen is muvelnek valamit (talan
> akkumlatort?)

Es meg mondja valaki, hogy nincs itt autogyartas!!! Kiderult, hogy a
Ferrarit is mi gyartjuk, csak egy-ket aprosag (karosszeria, motor,
futomu, es meg egy par, hasonlo lenyegtelen alkatresz) keszul mashol. 


> > Mert az elso nem uttarto, a masodik meg nem kenyelmes.  Talan VD
> autojaban
> > talalkozik a ket feltetel
> 
> Meg ott sem talalkozik, ezt o maga is elismerte.

De nem am! Mentem M5-tel (na jo, vittek), es kegyetlenul raz Bp-en.
Viszont amikor kiertunk a varosbol, a kanyargosabb utakon fogni kellett
a hasam, hogy a belsosegeim ne szakadjanak ki, annyira ott van az uton.


> Temakor: Vaddiszno kodlampalya ( 15 sor )
> Na jo, primitiv az nem biztos, hogy vagy, de a bunko paraszt 
> az eleg jol lefedi, amit itt bemutatsz. :-)

Ne bantsd! En sem szeretem a kodlampasokat, de ha biztos lennek benne,
hogy a szembejovo autos VD a kodlampaival, nem lennek merges, csak
baratsagosan integetnek. Valahogy ra nem tudnek haragudni. Amikor
olvasom az irasait, mindig ez jut eszembe: Agressziv kismalac a
tunderkenek: "Tunderke, kivansag az kivansag. Hajolj csak le szepen..."


> Errol jut eszembe, hol lehet Suzuki torestesztet talalni? 

Otthon. A modszer a kovetkezo: Hajtogatsz egy papirrepulot. Az elejebe
es a vegebe beleragasztasz egy kis darab olmot. Teljes erodbol a falhoz
csapod. Na, igy nez ki egy Suzuki egy atlagos kozuti balaset utan.

M.
+ - Akkor Suzuki vs. Yugo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> De jol van... Meggyoztetek. Magyarorszag autogyara szar... a magyar autok is 
mi
> nd szarok...
> De ha valaki erre jar akkor szivesen kolcsonadok egy Yugo 45-ost es akkor uta
na
>  osszeteszed kezed
> labad hogy magyarorszagon milyen az autoipar...

Ha mar itt tartunk:
A Yugo45 motorja 900ccm és 45LE. Van 1100-as valtozat is, ami 55LE eés
1300-as, ami 65LE. Ezek az adatok osszehasonlitva a Suzuki 1000ccm és
53LE-s motorjaval, nem sokkal rosszabbak.

Termeszetesen senki sem allitja, hogy a Yugo jobb auto, de a Yugo-t
1981-ben kezdte el gyartani a Zastava. Habar sajat fejlesztesnek es a
szocialista onigazgatas buszkesegenek allitotta be az akkori vezetes,
kesobb kiderult, hogy mar tobb eve az Innocenti asztalan fekudt.
Legalabb is a kasztni, mert a 900ccm-s motor alapjaiban megegyezik a
750-es Zastavaeval, mely pedig a 600-as FIAT alapjaira epul. Szoval
alapvetoen vagy 40 eves konstrukcio. Az 1100/1300-as motor pedig
ugyanaz, mint ami a Zastava 101-esekben (Mo.-n ezekez hivja mindenki
egyszeruen csak Zastavanak) van. Tehat nem sokkal fiatalabb.

Namarmost ehhez lehet hasonlitani a Suzukit, meg a magyar autogyartast
egy olyan orszagehoz, ahol tobb mint tiz even at haboru es kemeny
diktatura, elotte 45 evig puha diktatura volt. Persze, hogy a magyar a
nyero, de ezzel az erovel hasonlithatnank Etiopiahoz is es hurra,
legyunk boldogok...

Amugy nem a magyar autorgyartassal van a baj, lasd Gyor, hanem azzal,
hogy sajnos a magyar atlagember veri a s*gget a foldhoz oromeben, ha
havi fel fizeteset kifizetve, 6 evre vehet egy elavult autot, majd hogy
rendben legyen a lelkivilaga, meggyozi onmagat, hogy neki van a
legkiralyabb autoja es ha talal egy, a muszaki adatok alapjan is
rosszabb autot, akkor teli torokkal kiall es bizonygatja, hogy
”latjatok, pl. ez is gagyibb”.

De ha mar a Yugo-hoz hasonlitottuk: jelenleg a Yugo45 ara YU-ban ujonan
kb. 3300 EUR, azaz kb. 800ezer forint. Nem biztos, hogy sokkal roszabb
az ar/ertek arany.

Nekem tenyleg semmi bajom a Suzukival. Meg van a helye es szukseg van.
Sokkal inkabb Suzukik rohangaljanak az utakon, mint lepukkant Trabik,
Varnyuk es egyebek - kerem a Trabi tulajokat, ezt nem vegyek sertesnek,
nem azert irtam -, de rohejesnek tartom EGYES suzukisok allando
onigazolasat. Nincs rohejesebb, mint egy 28 spoilerrel felszerelt
Suzuki, melynek a hatuljan ott virit az 1.0 felirat es meg a kalaptarto,
mint extra is hianyzik belole. Amikor pedig erolkodve le akar gyorsulni,
akkor mar tenyleg nem is tudom rohogjek vagy sajnalkozzak. En sem allok
oda legenykedni M5 BMW, GTV, vagy S8 melle...

Udv,
Gabor
+ - Re: xenon, m/s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Xenon.
> Tudtommal minden izzoban nemesgazok vannak, hogy a wolframszal ne
> lepjen reakcioba a kornyezetevel. A xenon is egy nemesgaz. Azt

Majdnem. A osi izzokban nem volt semmi, azaz vakuum volt. Ennek nagy
hatranya, hogy a vakuumban az izzoszal eroteljesen parolog, es befeketiti a
burat + elfogy. Ezert talaltak ki a gaztoltest, amely soran a gaz csokkenti
az izzoszal parolgasat, azzal, hogy tulkeppen  a gazatomok visszalokdosik az
izzoszalbol kirepkedo wolframot. Ide nyilvan olyan gaz johet szoba, amely
nem lep reakcioba a az izzoszallal es a fizikai tulajdonsagai olyanok, hogy
a parolgast csokkenti. Ilyen pl. a kripton, amit rendszeresen hasznalnak
lampa toltesre. Mellesleg a gaztoltesnek az a kovetkezmenye, hogy a gaz
vezeti a hot, tehat maskent kell a vakuumhoz kepest meretezni a dolgokat, de
ezt mar eleg regen megoldottak. Vakuumot nem hasznalnak manapsag lampakban.
Csak a radiocsovekben meg tv kepcsovekben, amelyeknek viszont legfontosabb
alkatreszuk a vakuum.

A halogen izzokban a nemesgaz toltes mellett valamilyen halogen elem (jod,
brom stb.) is jelen van, amely nem csak hogy csokkenti a parolgast, de olyat
csinal, hogy a lerepulo wolfram atomokkal reakcioba lep, visszaszall a forro
izzoszalra, ahol ujra kivalik a wolfram, tehat a parolgassal ellentetes
folyamatot hoz letre. Ezert a halogen lampakat joval nagyobb hofokon lehet
izzitani, anelkul, hogy rogton elparolognanak. Emiatt joval nagyobb fenyt
bocsatanak ki, es persze joval forrobbak is (ezert van kvarcuvegbol a
burajuk, es egyebkent a nagasabb homerseklet kell is a reakciohoz)

Elvileg lehet, hogy az adott lampaba xenont toltenek, hogy rairhassak, hogy
xenon, de szerintem joval koltseghatekonyabb eljaras, ha NEM toltenek bele
xenont, viszont rairjak :-)

> hogy ha a rendor megallit es en erre a rendeletre hivatkozom
> akkor a rendor nem mondhatja-e azt nekem, hogy a KRESZ
> km/h hasznal es igy is tanitottak, tehat egyertelmunek kellene
> lennie a tablanak. Meg ha nincs is rajta a km/h jelzes!
> Ez csak eszrevetel volt, nem tudom mennyire jogos.

Szerintem abszolut jogos, ugyanis a jog sem arrol szol, hogy csurni-csavarni
kell pontosan azt, ami le van irva, hanem bizony figyelembe veszi a
kozismert/altalanosan bevett dolgokat is. Tehat ha birosagra vinned az
ugyet, hogy node az m/s, akkor velemenyem szerint elhajtananak a francba,
azzal, hogy ezt te sem gondolhatod komolyan.

Szabolcs
+ - Amerika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ha jol tudom, Amerikaban az asszimetrikus fenyszoro 
> sem kotelezo, szoval sok mindenben el vannak maradva.

Amerika egy rebusz a szamomra. Soha nem tudok rajonni, hogy hulyek,
vagy hulyek. Vagy tul okosak?

Autoik olyanok, amilyenek - mondjuk ra - jok. A kozlekedesi kultura talan
sehol nincs olyan szinten, mint ott. Megsem kepesek normalis, 
standardizalt egoket hasznalni, nem ismerik a kodlampat (esetleg utolag),
pirosan villog az index, stb.

Persze az Alfa Spidert es tarsait szo nelkul felaldoztak, mert a kromozott
utkozo nagyot koppan, meg sokat fustol. Kozben persze sorozatban
gyartjak a 20-30 litert zabalo gepeket.

Amerika miatt nincs a Maserati Spydernek kifli hatso lampaja. Az egyik
legszebb reszlete volt a 3200 GT-nek, megis lemondtak rola, mert Amerika.
Amerika, ahol az asszimetrikus fenyszoro sem kotelezo...

Ahhhh...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teeby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A Teeby cikkel a celom egyszeru volt...

Nemsokara itt a valasztasok. El szeretnem meg most kerulni,
hogy a lista politikai frocsogesben torjon ki. Ezert kerek mindenkit,
hagyjatok a politikat, meg akkor is, ha kulonbozo illetekek, stb.
tekinteteben szorosan osszefonodik a ket dolog.

Ha atnezitek a HIX archivumat, minden eraban vannak anyazasok,
az autos nagyon halas adofizeto a mindenkori kormanyok szamara.

Ezen kivul nem csak Magyarorszagra jellemzo, ez igy van nalunk is,
es gondolom a kornyezo orszagokban is.

Ugyhogy pszt. Koszi.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Masik veglet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ugy nezem, hosunk elerkezett a masik vegletbe :)))

> De jol van... Meggyoztetek. Magyarorszag autogyara szar... 
> a magyar autok is mind szarok...
> De ha valaki erre jar akkor szivesen kolcsonadok egy 
> Yugo 45-ost es akkor utana osszeteszed kezed
> labad hogy magyarorszagon milyen az autoipar...

Micsoda frusztracio :)))

Ember, senki nem mondta, hogy szar, senki nem mondta, hogy azert szar, mert
magyar, raadasul nem is magyar. Ilyen alapon a TT is magyar, megsem mondja
senki, hogy szar (rajtam kivul).

A Szuzuki legfobb tulajdonsaga, hogy tomegauto, ezert mindenki mindent hozza
hasonlit. Ha megkerdezik, milyen az uj kolleganom, akkor nem mondom, hogy
olyan dudai vannak, mint Elle Gatternek, hanem olyan, mint Erika Eleniaknak.
He? 

A masik dolog, hogy legtobbszor a Szuzuki tulajdonosok kisebbsegi komplexusa
az, ami eldonti a kerdest. Mert a Szuzuki jobb minoseg, mint a Skoda
(almodban
sem), gyorsabb mint a Lada (hihihi), 193-al megy fel az erdi lejton, kiraly
futomuve van, es meg hozza olcso is, mert ezt senki nem tudja.

Legalabb ebben az egyben sokkal szimpatikusabbak a Tico tulajdonosok, ok 
mindig bevallottak, hogy a penz miatt dontottek a Daewoo mellett es soha nem
akartak masnak latszani.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Autoipari cegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Azert Kelet-Mo.-n is van nehany autoiparban erdekelt ceg, 
csak ami a kozvetlen kornyezetemben van;

Leoni - Eger:
kabelkotegek a VW konszernnek (Golf - A8), ket eve kb.: 
1millio koteg/ev kapacitassal dolgoztak, azota nem tudom, 
de meg megvan a gyar...

Leoni - Hatvan:
az elobb emlitett kotegekhez a vezetekek

ZF - Eger:
fogaskerekekgyartas, sebessegvaltok, igaz 
haszongepjarmuvekhez

Bosch-Hatvan:
elektronika, igaz ezt mar irta valaki

Hirtelen ennyi jutott eszembe itt a kornyekunkon. Van 
persze meg par kisebb is, pl. a ZF beszallitoi...

udv Attila (M)
R21 TurboD ´87
+ - Az egri autostali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az egri autostalirol:

En is Eger kornyeken lakom, szivesen is talalkoznek 
Veletek, mivel meg nem volt szerencsenk egymashoz, meg a 
varos megtekinteseben is szivesen segitenek, csak sajnos 
epp aprilis elejen kezdunk epitkezni, igy ma meg 
valoszinutlennek tunik, hogy raernenk akkor, kicsiny 
automra is komoly igenybevetel nez ki akkortajt.
Mindenkepp erdemes jonni, plane aki meg nem volt a szaloki 
hoforrasnal, nagyon szep!
A hegyekben pedig kesz orom autozni, valaki mar mondta a 
Miskolc-Eger szakaszt, egy kirandulast meger, legalabbis 
Lillafuredig mindenkepp! Az is gyonyoru hely (vizeses, 
barlangok, kastelyszallo, hegyi-to...), sok erdekes
latnivaloval, es mindossze 40km, valaki allitolag 
megszamolta, 365 kanyar van benne!
Persze ez egy kulon kirandulast is meger.
Hazafele pedig menjetek Parad-Matrahaza(Kekesteto)-Gyongyos 
iranyba! Autos szempontbol az sem nevezheto unalmas egy 
szakasznak. Kell nehol kapaszkodni a kormanyba!

udv Attila (M)
R21 TurboD ´87
+ - Stuttgarti muzeumok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hetvegen volt szerencsem Stuttgartban egy 
villamlatogatast tenni, amit autosmuzeumok megtekintesere 
hasznaltam ki.
Porsche muzeum: 
kicsi muzeum, de azert jo nehany erdekes szeker van benne a 
kezdetektol napjainkig, engem leginkabb a 84-es F1-es 
vilagbajnok auto (McLaren) fogott meg, mar csak azert is 
mert gyerekkoromban ekkor kezdtem el erdeklodni az
autok, F1 irant. (1500 cm3, 900LE 11600 1/min fordulatnal, 
340 koruli vegsebesseg)
Mercedes muzeum:
ez mar joval nagyobb, erdekesebbnel, erdekesebb jarmuvek, a 
legelso gepjarmutol, napjainkig, luxustol a sportig minden, 
itt is ki volt teve egy F1-es McLaren, szinten vilagbajnok 
auto, de ami legjobban tetszett, az az elso ezust nyil:
~3400 cm3, ~350LE, 280km/h vegseb., es mindez 1934-ben.
Csinaltam egy csomo fotot is, remelem jol sikerultek.
Akiknek sikerul idaig eljutnia, ne hagyja ki! Nagyon jo a 
tomegkozlekedes a varosban, tobb embernek olcso is, erdemes 
hasznalni, gyors is, tiszta is, nem is zsufolt, szoval nem 
olyan mint a pesti :-)

udv Attila (M)
R21 TurboD ´87
+ - Valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELYEDRE FOGASH!!!!

Onnan talan Edesanyad szokott eloszedni dolgokat, vagy a szomszed kutyaja,
nem En.
A "ven csoka" eppen keruli a negyvenet, de a hatarorsegnel a nyolcvanas evek
elejen meg 3-4 orrmotoros Ikarus is keseritette a jobb sorsra, es jobb
jarganyra erdemes ifjusag eletet.

udv Lesli
+ - Re: tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Geza kerem,
nem ertem, de nekem egyebkent is lassu a felfogasom a delutani kave
elott.:-)
A hapinak szvsz nem roncsa van, hanem egy megjavitott kocsija - a biztosito
szerint is.
1. A kocsi megtort, szerelo elhappolta, megjavitotta. Ha jol olvastam, ez a
hapinak nem kerult penzbe.
2. A biztosito gtk-ra vette a kocsit, a ket allapot kozti kulonbseget
kifizette. Ebbol a penzbol a hapi_megjavittathatja_az_autot, ha akarja. (Meg
ertekesitheti is a roncsot, ha ugy gondolja.)
3. A kulonbozet egybol a szerelohoz vandorolt, aki jol jart, mert a
kulonbozetet jo nagyra vette a biztosito.

Udv:
pJ

-----Original Message-----
From: MG [mailto:]
Subject: va: Re: tores

>de most van a pasinak egy 140EFt erteken
>nyilvantartott kocsija a biztositonal, amit mar 
>egyszer gazdasagi totalkarra vettek.
>Egy (ne adja Isten) kovetkezo karesetnel mit csinal ?
+ - va: okmanyiroda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> elmentem nyitasra (!) a III.keruleti irodaba. Mint
> kiderult, tul keson. Bent hatalmas embertomeg
A II. keruletben a gyerekem kapott egy pecsetes papirt,
amely ket hettel kesobbi idopontra (ora, perc) elojegyezte.
Ekkor is es az atirasnal is percek alatt vegzett.
Az egyik helyen esszel, a masikon me'g esz nelkul csinaljak.
--
Meszaros Geza
+ - va: bemutato auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Folyamatos padlogaz, veszfekezes, porges-forgas, csuszkalas stb
Racionalis ervek garmadaja szol a mellett, hogy nem szabad megvenni.
De viszont, ha a kocsiknak lelkuk van (tegyuk fel), akkor nincs kizarva,
hogy egesz eleteben halas lesz, amiert egy gondos, szereto gazdara
talalt. Soha nem okoz meglepetest, nem fosztja ki a penztarcadat,
nem hagy ott az uton stb...
En hiszek a tundermesekben.
--
Meszaros Geza :-)
+ - Re: Riaszto-aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, Vaddiszno!

>De nem is errol van
> szo, hanem arrol, hogy szamolhatsz, amit akarsz ez nalam
> igy mukodik. Ez az egyik pelda, amikor a gyakorlat
> megcafolja az elmeletet (elszamoltal valamit - hat
> szerintem elegge). Orulok, hogy neked elmeletileg fel evig
> kitart, szamold mar ki, hogy a T4-ben meddig kene, es hogy
> az elmeletileg 1 evig elo aksi miert mondja be az unalmast
> 1 honap utan?
Azert ez nem ilyen egyszeru.  Az elmelet itt tenyleg nem all messze a
gyakorlattol.  Barki mas is mondhatja, hogy nekem x nap allas utan
tokeletesen indul az auto.  Es akkor most ez igy lehetetlen?  Nem.  Egy
atlagos riaszto nem terhelheti le az akkut annyira keszenleti helyzetben,
hogy ket het utan eszrevehetoen gyenguljon.  A Te autodban lehet olyan
riasztokombinacio, ami jobban "szivja" az aramot.  Ennek ellenere
valoszinubbnek tartom, hogy valahol mashol folyik el allas kozben az aram.
Ezt igy empirikusan nem lehet sajnos megmondani, ehhez merni kell.  Pl. a
felvett aram merteket kikapcsolt es bekapcsolt riasztok mellett.  Ezzel mas
hibaforras is eloterbe kerulhet.  A T4 100+ Ah-as akksijat 1 riaszto ha
leszivja 1 honap utan, akkor szerintem az _hiba_!

Borbely Gabor
+ - Re: Riaszto-aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

VD:
>Az enyemben biztos nem csak egy, hanem esetleg tobb es
>tobbfele riaszto is van, ami esetleg tobbet eszik mint a
>tied.

Ez most megint olyan "nekem jobb van, tobb van", "ne ugass bele" izu
hozzaszolas.

>feltoltodes es az egesz megint elorol. De nem is errol van
>szo, hanem arrol, hogy szamolhatsz, amit akarsz ez nalam
>igy mukodik. Ez az egyik pelda, amikor a gyakorlat
>megcafolja az elmeletet (elszamoltal valamit - hat
>szerintem elegge).

Ne misztifikald el! Nem az X aktakrol van itt szo.
Merd (vagy meresd) meg az aramfelvetelt, es majd kiderul mennyi is az
annyi.
Ezt mondtad:
>Egy normal riasztot egy
>55 Ah-s aksi szerintem nem bir el 3-7 napig sem.

Ha mondjuk az auto joval tobb mint 150mA _folyamatos_ aramfelvetelt
produkal, akkor egy het alatt igy elveszti a toltes felet
7*24*0.15=25,2 . 
De ekkor meg nem halt le, csak esetleg erezheto az inditaskor.
Viszont a 150mA egy standby riasztonal soknak tunik.
(Az eros tulzassal kijelentett 3 nap mar 300mA feletti fogyasztas!)

Esetleg mas is fogyaszt. 
Kollegam akkumerulesi problemainak feltarasakor kiderult, hogy egy izzo
(mar nem emlekszem, hogy a csomagtermegvilagitas, vagy az ajto eleben
levo jelzoizzo) folyamatosan ment, de nem latszott. ( hutoszekreny
vilagitas effektus :-)) ) 

Persze mar elore hallom a valaszt:
Te "normal" riasztot mondtal es _nalad_ ez tartalmazza a legelharito
radarrendszert is :-)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - elmaradott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha jol tudom, Amerikaban az asszimetrikus fenyszoro sem kotelezo, szoval
sok
>mindenben el vannak maradva.
Igen, sot a legtobb autoban nem izzot, hanem izzo+foncsor+uveget tudsz
egyben cserelni. Az viszont majdnem tipusfuggetlen (foleg a kockalampas
korszakbol), igy a legkisebb Chevy es a legnagyobb Kenworth is ugyanazokkal
a lampakkal megy.

Viszont a nagy elmaradottsag nem akadalyozta meg oket abban, hogy mar
1978ban megszuntessek az olmozott benzin forgalmazasat, hogy a 70es evek ota
kotelezo az eghetetlen anyagok hasznalata az utasterben (amint megszunik a
hobevitel, azonnal elalszik), hogy egy csomo allamban kotelezo az utaster
huteset is lehetove tevo szellozteto berendezes (gyk: legkondi), hogy mar
szeriaban kaphato az infras ejjellato rendszer, hogy 1913ban (!) a Cadillac
volt az elso oninditos auto, hogy a 30as evektol kaphato naluk automata
valtos auto. Szoval azert oket sem kell leirni, hiaba van nalunk nehany
dolog esszerubben megoldva.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez a kisbetus Zastavas lesajna aztan roppant hitelesse teszi a
>felhaborodasodat, tenyleg. Kulonben vagy harminc eves konstrukcio,
>megsem mernem allitani, hogy rosszabb lenne a Suzukinal...

A Zastava /Yugo Skala55 szuloje az  1968ban bemutatott Fiat 128, ami akkor
az ev autoja is lett. A "kis" Fiat kategoriaban itt kerult eloszor
beepitesre a motor elol keresztben (je', a Suzukiban pont igy van! 1:1). A
motor egy kisoblu (900-1200cm3, ca 40-75LE) negyhengeres, sorozat (Suzuki
1000/3, 1300-1600/4, 45-90LE), karbantartasszegeny vezermuvu (un. lapkas
szelephezag-kiegyenlites, 50ekm-enkent kell hozzanyulni, a Suzi itt
fejlettebb a hidrotokevel, viszont a Fiat vezermulanca tobbet bir, mint a
japan bordasszij, 2:2). A Fiat porlasztos, a Suzuki kozp. befecskendezos,
viszont a teljesitmeny es fogyasztasadatok szinte megegyeznek. A Suzi mar
katalizatoros. (3:2) Elol McPherson golyalabak+keresztstabilizator,
fogasleces kormanymu (4:3), Hatul fuggetlen felfuggesztes kapcsolt
lengokarokkal (5:4), elol tarcsa, hatul dobfek (6:5).

Suzuki Swift/2002 vs Fiat 128/1968 = 6:5!  34 ev kulonbseggel a _muszaki_
konstrukcio csontra ugyanaz, az elteres nemi dizajn es par utolagos extra az
ujonc javara. Minden Suzuki-tulaj buszke lehet ra!

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - okmanydijak (Off topic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>meg, hogy ki fizeti a dijat, uzleti kerdes es a kocsi vetelarara folyo
>>alkudozasba bele kell kalkulalni.
>meg csak az hianyzik !!!
Es ha el akarsz adni? Miert fizess 13000Ft-ot azert, hogy megszabadulj a
tulajdonodtol? Igenis alku targya. A vizsgan meg celszeru ott lenni,
ezugyben lasd tegnapi hozzaszolasom.

>>2. Atiras: 18.000 Ft
>>3. Torzskonyv, forgalmi: 8000 Ft
>>4. Eves sulyado: 8000 Ft
>valamibol nekik is elni kell. koltsegeik is vannak (az onkormanyzatnak
>pl.utat kell javittatni, az okmanyirodakban eleg komoly felszerelest
>lattam, az okmanyok is magas szinvonaluak - ez is penzbe kerul)

Az utjavitas bullshit, azt a helyi adokbol, illetve a mindenfele adokbol az
onkormanyzatok fele visszafolyatott penzbol kell(ene) csinalni. Gyor pl.
160.000es varos, van benne durvan 40ezer szgk. A fenti 8000Ft sulyadoval ez
32mio Ft. Szerinted ebbol mennyi ut epitheto? Saccra?
A komoly okmany nevetseges egy sima bankkartyahoz kepest, amit barmelyik
bank ad 500Ft-ert, nem nyolcezerert! Tudod mi lenne a komoly okmany? EGY
kartya, nem pedig kulon szemelyi, lakcimkartya (ilyent Windozzal is
csinalok!), jogsi, TAJ-kartya, adokartya, forgalmi, torzskonyv, meg a f.om
tudja. Azon aztan rajta lehet egy azonosito jelsorozat, ami alapjan a
kozponti szamitogep tudja, hogy te ki vagy, hol lax, milyen kocsit
tulajdonolsz, stb. (Mielott nagyon panikolnal: a bank is tudja mindezt, sot
a szamlaid allasat is koveti, raadasul az eves 2-300Ft szamlavezetesi dijbol
eltartja az ezt megvalosito informatikai halozatot). A
hivatalban/rendorautoban meg legyen egy terminal (a'la ATM), ami a kartyan
levo adatok alapjan megmutatja neki, hogy tenyleg tied a kocsi. Sot, ez
vezethetne a buntetopontjaidat, a priuszodat, stb. (Igen, Orwell 1984...)
Az informatikai fejlesztes bullshit. A rendszer nem mukodik, nem tudjak
hasznalni, a kartyak divatosak, de szarra sem jok.
Innentol megint politika lenne, inkabb abbahagyom. De nem tudtam szo nelkul
hagyni a hivatalokat elteto hozzaszolast. Bocs

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Golf III futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Jajj, de orulok, hogy megint megtalaltal! :)
Orulok, hogy orulsz :)

>Probald mar ki a korabeli konkurenseit. Ezek nagyjabol: Citroen ZX, Fiat
>Tipo, Ford Escort, Renault 19, Honda Civic, Peugeot 306, Mazda 323,
>Mitsubishi Colt, Nissan Sunny, Seat Cordoba, Opel Astra Classic, Toyota
>Corolla, Volvo 440/460, Alfa 145, de meg mondhatnek nehany koreai meg
>ex-szocialista gyartot is. Inkabb csak rosszabbakat fogsz talalni.

Sorban (szigoruan a futomuvet ertekelve, szubjektiven): ZX- a Golf labdaba
sem rughat mellette, Tipo-szerintem ugyanolyan, mint egy sima Golf (nem GTI,
VR6), Escort-ez tenyleg rosszabb, R19-pihepuha lagysag, kenyelemben biztos
jobb a Golfnal, uttartasban valszeg rosszabb, Civic-uttartasban jobb,
kenyelemben (talan) rosszabb, Cordoba - az egy rakas szar a Polo classiccal
egyutt, Astra-Golf szintu, Alfa145/146- uttartasra sokkal jobb, kenyelem
talan kevesebb. A tobbit (P306, Mazda323, Colt, Sunny, V440) nem ismerem,
ill. nincs szemelyes tapasztalatom. Szoval szerintem a Golf ilyen
szempontbol is csak "atlagos", nem kiemelkedoen jo. De velhetoen ez is
olyan, mint a sos etel. Neked a Golf eleg sos, az Alfam tul sos lenne, az
R19 meg tul sotlan. En az Alfat tartom jo sosnak, aki a kenyelemre eskuszik,
az meg elsozottnak nezi mar a Golfot is...

>Egy frenetikus uttartasu autonak nem lehet komfortos a rugozasa.
Citroen XM-nek hivjak. Olyan gyorsan bir beavatkozni, hogy te szinte mindig
a komfortot erzed, mert ezredmasodpercek alatt kemenyit, ha kell. Ebben
szerintem a C5 is rosszabb lett.

>2 m tengelytav? Milyen autorol beszelsz?
na jo, 2,5m. :)

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - 0 tipusu talalkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: 0. tipusu talalkozas :) 
>Renault Thalia HTM-xxx, Pecs, 2002. januar 21. 
11:45! :))))))

Hali franko!

Jo szemed van! 
Oldalbordam kicsapongott. - Nyugodtan aludtam az ejszakai 
robot utan.;-)

Borga
+ - uttartas vs. komfort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mert az elso nem uttarto, a masodik meg nem kenyelmes.  
>>Talan VD autojaban talalkozik a ket feltetel

>Meg ott sem talalkozik, ezt o maga is elismerte. 
>Fizikailag sem lenne lehetseges, a ket tulajdonsag egymas 
>ellen dolgozik. Egy frenetikus uttartasu autonak nem lehet 
>komfortos a rugozasa.

>Hogy valaminek frenetikus uttartasa legyen, es egyidejuleg 
>kenyelmes legyen, keptelenseg. Ha mindket 
>szempontbol "csak" jo, olyat meg lehet produkalni.

Na azert ebbe egy kicsit belebeszelnek. Az uttartas az 1 
dolog, ami merheto. Egy auto be tud-e venni 1 kanyart 160-
nal vagy nem, stb. A kenyelem azonban elegge subjektiv, en 
pl. ugy erzem, hogy az M5 kifejezetten kenyelmes (foleg 
komfort fokozatban). Mivel nekem idaig csak felkemenyitett 
rugozasu autoim voltak, ezert az M5-ost nagyon is 
komfortosnak erzem, mivel ennek _van_ rugozasa, ellenben 
pl. a Golfommal, aminek nem volt csak kb. 0.5-1 cm. Lehet, 
hogy masnak fapad es raz, de szerintem nagyon jo otvozese a 
komfortnak es a sportossagnak, szerintem tehat szamomra 
idealis es tokeletes.

Udv,
Vaddiszno
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na jo, primitiv az nem biztos, hogy vagy, de a bunko 
>paraszt az eleg jol lefedi, amit itt bemutatsz. :-)

Szerinted...

Vaddiszno
+ - Munkafelvevonek lenni jo!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

A tegnapi nap legvidamabb pillanatat megosztom Veletek.
Meglatogattam Baumgartnereket, es az egyik munkafelvevo 
meselte a mult heti tortenetet:


Mo:szijo" Kovacs megjelenik Renault Quasimodojaval 
(Thalia), ami kabe most egy eves. Mondja a munkafelvevonek:

- Levegocseret szeretnek kerni.
- Tessek?!?! Hogy mit parancsol?
- A szomszedom mondta, hogy evente le kell cserelni a 
levegot a kerekekben.
Na, itt a masik ket kollega behajolt a pult ala a 
rohogestol. Hullakomoly arccal megkerdezi a munkafelvevo:
- Es levegot hozott magaval?
- Azt nem mondtak, hogy azt is kellett volna...

Nem tudom, hogy a tunder ugyfelet vegul hogy vilagositottak 
fel anelkul, hogy megbantottak volna. Nyilvan sikerult 
azert...

udv, djtiszy
+ - Auto Motor elkelt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!
Szerda esti telefonon jelentkezett Tamas Janos listatárs,
hogy keri a tobb evfolyam ujsagot.
Az ove.
 
-- 
 Üdv 
 Dunai Zsolt
+ - RE: eredet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az eredetisegvizsgalatrol szolo igazolas (vagy mittudomen higy hivjak
>pontosan) az auto okmanyainak egyike, amit az eladonak az autoval >egyutt
at

Helyesen es magyarul szerintem "eredetvizsgalat". Nem azt nezik ugyanis,
hogy az auto valodi-e vagy hamis, hanem az eredetet, vagyis azt, hogy nem
lopott-e.
Sajnos nagyon sok helyen hasznaljak az "eredetiseg" szot, ami ide total
helytelen szerintem. Igaz, ez mar egy masik lista temaja.......
Hello : Laci

Ui. : Ki mit szolna egy mogyorodi gokartdongeteshez ismet?
+ - Felni- es gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok mindenkinek!

	  Eloszor is BUEK! (Volt egy kis lemaradasom...) Lattam,
	volt itt mar felnis/gumis kerdes, de amire en szeretnek
	valaszt kapni, nem volt kozotte. Tehat.
	  Az en kocsimon a felni 5 1/2 x 14 ET 43, 4 x 98. Ebbol
	a halom szambol, ha jol tudom, az 5 1/2 az a felni sze-
	lessege inch-ben, az 14 az atmeroje szinten inch-ben, az
	ET 43 az azt jelenti, hogy a felni kozepsikjahoz kepest
	a felfogatasi pont 43 mm-rel emelkedik kintebb, a 4 x 98
	pedig az osztokor merete. Ha jol tudom. Namost erre a
	felnire nekem 175-os vagy 185-os gumik jok. De! 5 1/2 be-
	szorozva 25.4-gyel (ennyi mm egy inch) kapok uszkve 140
	mm-t. Hogyan megy fel erre a 175/185-os gumi? Egyaltalan
	milyen szabaly, szamitas letezik erre? Mivel felnit sze-
	retnek vasarolni (most acel van, valami konnyufem erde-
	kelne), hogyan tudom meg, hogy pl. 205-os gumihoz milyen
	szeles felni fog kelleni? Hogyan tudom meg, hogy ez a
	szelesseg nem fog-e kanyarodaskor beerni a kerekdobba?
	Tovabba (lesz meg egy rakas kerdesem, megha eddig sem ke-
	veset tettem fel) zavar az ET szam is. Nyilvan ez azert
	fontos, mert a felfogatasnal a felni a sulyanal fogva va-
	lamekkora forgatonyomatekot fejt ki a tengelyen. Ez a
	nyomatek fugg az ET erteketol es a felni sulyatol. Le-
	gyen ez az adott forgatonyomatek x. A regi acelfelnim
	sulya (jo, tudom, tomege!) mr, ET-szama er (r, mint regi).
	Ha szeretnek vasarolni egy 16 collos (gy.k.: coll=inch=
	huvelyk) felni/gumigarniturat a gepemhez, akkor hogyan
	tudom meg, milyen felni jo ra, ha az uj felni tomege mu,
	ET-szama eu (u, mint uj) ahhoz, hogy ugyanazt a forgato-
	nyomatekot merjem a felfogatasi ponton? Azaz ha a mega-
	dott parameterekbol az F fuggvennyel szamithato ki a nyo-
	matek, akkor

		x = F(mr,er) = F(mu,eu)

	legyen. (Konkretan x erteke nem erdekel, csak nem akarok
	a kocsinak rosszat, tehat ne valtozzon meg a felnicse-
	revel.)
	  Ennyi kerdest a szamokrol, most egy kis anyagismeret.
	Mi a kulonbseg a konnyufem-, a kovacsolt ontottvas, a mag-
	nezium- es az alufelni kozott? (Vagy ebbol van, ami ugyan-
	az, csak mas szo van ra?) Melyiket erdemes venni, melyik
	miert jobb/rosszabb/mas, mint a masik? Elsosorban az er-
	dekel, melyik a strapabirobb, illetve ha baj van, melyik
	javithatobb. Masodsorban erdekel, hogy melyik mennyibe
	kerul a tobbihez kepest. (Anyaguk szempontjabol erdekel
	elsosorban a kulonbseg, nem marka szerint, hogy az OZ jobb,
	mint az Alessio, bar az sem mellekes.)
	  Ha valaszoltok (szeretnem, ha minel tobben megtennetek),
	lecci irjatok mar bele a valaszba, hogy Ti ezt igy gondol-
	jatok, igy logikus, de igazan nem ertetek hozza, avagy
	hogy ezt valaki tanulta (vagy hobbibol utanajart stb.),
	es az altala irt informaciok 100%-osak.
	  A kerdes azert komoly, mert valoban szeretnek felnit/
	gumit cserelni, de szeretnem muszakilag megerteni a pon-
	tos hatteret, mintsem odavigyem egy gumishoz, ahol huszon-
	eves onjelolt "ertekhozzamertezzelfoglalkozomejjelnappal"
	gyerekek majd "ajanlanak nekem valami jot"... (Igaz, a
	csere csak aprilis magassagaban valik aktualissa, de so-
	sem lehet elegge koran kezdeni a hatter megerteset.)
	  Minden valaszt elore is koszonok, es bocs, hogy most az
	egyszer nem anyazok a listan, hanem segitseget kerek! ;-)
	Igerem, tobbet nem fordul elo! ;-)
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re ez mar nem xenon csak lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A fo baj az, hogy a nagyobb fenyerot a elettartam banja. Mondjuk a Philips
> korrektul rairta, hogy varhato elelttartam 250 ora, es valoban eleg rendesen
> hullottak is. De tenyleg jobban vilagitott.

250 ora??? Az iszonyat keves. Napjaba elautokazok 1-1.5 orat, es 
akkor meg nem is feltetlen mentem sokat. Akkor felevente uj izzo?
mennyi az elettartama egy sima H4-esnek? Most lesz ket eves a Swift, 
ebben meg ey izzo se egett ki.

bye
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Elado kulonlegesseg, M.Geza: R.Jolan... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nemreg biztak meg egy igazi kulonlegesseg
ertekesiteseben valo kozremukodessel.
Egy baratom, (a szerencsetlen) az asszonyan kivul
kenytelen megvalni az alabbi, eddig igen nagy becsben
tartott jarganyatol:
FORD F150 4x2 PICKUP, 1993. MARK III. USA TUNING
5000 ccm, V8, 300 LE, 295/50 gumik, baromi nyomatek,
aut. valto, klima, borules, tempomat, kuszobok,
"szemoldok" 5 pozicio lampaval stb.
Kegyetlenul latvanyos, egyedi kivitelu,
kituno muszaki es esztetikai allapotban,
kisebb kozmetikaznivalokkal. 84e merfold (kb130e km)
Biztos hogy ilyen nincs tobb az orszagban,
aki egyedi portekara vagyik annak ez egy csoda.
Teny, hogy egy ilyen "benzintemeto" nem egy
nepauto, de: most vezettem kb 200 km-t (120 mf.),
orszaguton 90-100, autopalyan 110-120 km/h
sebesseggel haladva kb. 13-14 lityis fogyival
jottem ki vele. Szerintem "noch dazu" az 5 l-es
motorhoz kepest ez nem sok. Vegyunk pl. egy
ugyanekkora Zilt..:-)
Ha ezert mondjuk valaki gazt akarna bele tenni,
a platon elfer a tartaly.
Ja, egyebkent ket tankja van, 2 x kb.60 liter.
A tuning ceg kulon oklevelet bocsajt ki minden
atalakitott autojukra, melyen az osszes
munkatars, aki kozremukodott, alairasaval vallalt
garanciat az altala elvegzett munkara.
Iranyara:
4.5 M-et ker erte a gazdaja, akar 30%-tol hitelre
is, vagy akar csere + kp. vagy csere 2 kisebb autora.
Tehat rugalmasan minden megoldas erdekes lehet.
Rovidesen lesznek digitalis fotok is rola, s
a netre is felkerulnek.
Ha valakit komolyabban erdekel, keszseggel szol-
galhatok tovabbi infoval maganba.
--------
Geza ! Ez a Rihonya Jolan c. hasonlat ez nekem nagyon
bejott! :-)))
Ezexerint ha: ami az autonak az eredetvizsgalat az
Jolannak az AIDS teszt, akkor ami az autonak a torzskonyv,
az mondjuk a Jolannak a barca ?
Ezt igy kell erteni ? :-)))

Udv
G.Laci Zoltan
Scenic dCi

_________________________________________________________________
Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - Tores - nem ugy van azert az... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Messze bizony, de most van a pasinak egy 140EFt erteken
> nyilvantartott kocsija a biztositonal, amit mar egyszer gazdasagi
> totalkarra vettek.
> Egy (ne adja Isten) kovetkezo karesetnel mit csinal ?
>
> Mehet a malac f@..ara bojtnak.

140e a torott kocsi erteke, kijavitva nyilvan tobb. Az pedig
egyertelmuen eldontheto, hogy ki volt-e javitva, ez teljesen
fuggetlen attol, hogy a biztosito totalkarosnak itelte. Ez csak
annyit jelent, hogy nem vallaltak volna egy markaszerviz
szamlajanak kifizeteset. Ettol fuggetlenul semmi akadalya a
javitasnak.
+ - suzuki-lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

>>Amugy meg akinek nem eleg jo egy Suzuki vilagitasa az uljon be egy
>>zastava-ba, >> vagy mas, hogy is mondjam.... ilyen kategoriaju
>>autoba....

> Ez a kisbetus Zastavas lesajna aztan roppant hitelesse teszi a
> felhaborodasodat, tenyleg. Kulonben vagy harminc eves konstrukcio,
> megsem mernem allitani, hogy rosszabb lenne a Suzukinal...

Mellesleg, vagy inkabb nem mellesleg, egy ilyen osszehasonlitasnak
akkor lenne jogalapja, ha evi 80E db Zastavat is el akarnanak adni
Magyarorszagon. Mert tudomasom szerint nem akarnak, Suzukit viszont
igen.


>> Megneznem mi lesz 5 ev mulva egy ilyen Ladaval es egy swifttel. 
> 
> Az ismeretsegi koromben van 98-as Lada 1.6. Ha gondolod,
> elmehetunk megnezni. 

En esku alatt merem allitani, birosag elott, hogy azt, hogy egy auto X
eves koraban milyen allapotban van, _legalabb_ akkora mertekben
hatarozza meg a tulajdonosa(i), mint a tipusa. Latni 2 eves romokat
(amik meg csak nem is karamboloztak) es latni gyari allapothoz kozeli
tinedzser, sokat futott autokat is.

> U.i. egyebkent ez a 7,2 atlagfogyi melyik atlag? A varosi, az
> orszaguti vagy a vegyes?

Vegyes lehet, mert a gyar altal megadott ertekek ilyesmik: 5,0/90
6,3/120 es 8,8/varos. A tulajok szerint ez a 7,2 realis. Sot, _nagyon_
kimelo hasznalat (max.90) 5,5 korul kepes fogyasztani.

> De jol van... Meggyoztetek. Magyarorszag autogyara szar... a magyar autok is 
mi
> nd szarok...

Na most ezert amit most irok, sokan fel fognak haborodni. De
Magyarorszagnak _nincs_ autogyara. A Suzukinak meg az Audinak van
autogyara Magyarorszagon. A magyar autok nem lehetnek szarok, mert
nincsenek. Vannak Magyarorszagon gyartott autok, amik az en
maganvelemenyem szerint nem tekinthetok magyar autonak. Mert hianyzik
beloluk a magyar mernoki munka es hianyzanak beloluk a magyar
gyartmanyu _fodarabok_. Az, hogy sokan a Suzukit magyar autonak
tekintik, az engem nem erdekel kulonosebben, az meg attol nem magyar
auto. Az Audi, amit Gyorben gyartanak az miert nem magyar auto akkor?
Ha mar ez elojott, van egy jogszabaly, ami arrol rendelkezik, hogy mi
tekintheto magyar termeknek. Ha valaki ismeri ezt, az megnezhetne,
hogy a Suzuki ebbe a keretbe belefer e. Bar en ugy emlekszem, hogy
abban 51% hazai beszallitasrol rendelkeznek, es annyi aligha van egy
Suzukiban.

Es a magyarorszagi beszallitokhoz egy: az egri Bervaban
gyartanak/gyartottak rugokat es lengescsillapitokat exportra es a
Suzukiba, illetve egy nemet-magyar vegyesvallalat gyart
kipufogoelemeket valahol Gyongyos mellett (pl. a Ferrarinak, BMW-nek,
Mercedesnek es a Suzukinak is), valamint Jaszarokszallason kb. ugyanez
a ceg hasonlo termekeket. A nemet resztvevo a cegben a Bott, a magyart
nem tudom.

> Na, kezdjuk elolrol. Meg a kisebbik (1.0) Suzi is 53 LE, az uj
> 1.3-as mar 16 szelepes es 80-83 LE koruli (mindenki mast mond),

50 vagy 53, nem mindegy? 91 vagy 93 nem mindegy? Mivel azt se tudjuk,
hogy a mereshez hasznalt szabvany megegyezik e vajon.

> ami a kevesebb, mint 800 kg-val eleg versenykepesse teszi
> egy 110-es legyorsulasahoz (aminek ugyanezen katalog szerint
> csak 91 paci dobog az orraban). Mint mondtam, en egy nem uj 
> 1.0-assal is vallalom!

En vezettem 110 16 szelepest (Es Suzuki 1.0 ill. 1.3-at is.).
Lehetseges, hogy az elso metereken a Suzuki szerezne elonyt. De ez
pillanatok alatt el is fogyna, mikor 2-t kapcsolunk. Es nem az 1.0,
hanem az 1.3-al szamolva.

> Van egy olyan erzesem, hogy sokaknak nem fog tetszeni, amit
> irok, de nekem ez annal jobb erzes. Hetvegen szerencsem volt
> kiprobalni tesztpalyan Lada Samara (Made in Finland). Csak 
> kulsore Samara, a belso karpit, muszerfal igencsak nyugatias.

Ez egy 2115 "New Samara" volt?

> Arrol nem is beszelve hogy igazsagtalan egy 1.3 motort
> egy 1.5hoz hasonlitani.

Viszont igazsagos egy ilyen mondatot odadobni:
> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....
Aztan utana szinten igazsagos "add vissza a babaruhat" rendezni.
Amugy is kivancsi lennek ra, hogy fizikai valosagban vezettel e mar
Lada 110-et. Mert en igen, valamint Suzukit is, tehat nem egy zsigeri
indulat beszel belolem.
Ja igen, es ha itt tartunk legkozelebb azt is ird meg pontosan, hogy
melyik Suzuki alazza melyik Ladat. Mert ez a ,kifejezes, hogy "uj
tipusu" a kovetkezoeket takarhatja: Lada 110 8V, 110-112 16V (ezek
kozismertek). Kevesbe kozismertek: Lada 112 2.0 "Racing", (meg vannak
tovabbi altipusok, ezek felsorolasatol azonban eltekinthetunk,
beleertve a kombit is, mert kombi Suzuki nincs) Lada 2115 "New Samara"
1.5 16V, Lada Kalina. Mereteiben ez a legutobbi all a legkozelebb a
Suzukihoz, viszont ez az auto szep. Persze nem biztos, hogy mindenki
szerint es az sem biztos, hogy ez szamit, mert szepseg vagy szin
alapjan en soha nem vasarlok autot. Azt hiszem a Niva tipusait itt
elfelejthetjuk, azt azert megneznem, mikor felmeteres hoban,
emelkedon, sarban, feltort, katyus uton, erdoben, egyeb valodi terepen
egy Suzuki (beleertve a Vitarat is) alazgat egy Nivat. Csak ugy lazan,
4 ponttal a vegen. (Tudom, most jon hogy airbag meg ABS meg XXX,
legyszi kimelj meg tole, ha akarsz valaszolni. Mar tudom, igaz nem
toled, mert eddig is tudtam, hogy Magyarorszagon ezek nem rendelhetok
a Ladakba.)

> Szoval a Ladara van egy ev gari. A suzyra 3.

Nos utanakerdeztem, ez igy nem pontos, a Ladakra 1 ev garancia + 2 ev
szavatossag van. Nem tudom mi a kulonbseg a 2 kozott, ha van itt
jogtudor biztos megmondja. A 3 ev garancia mas tipusoknal nekem csak
annyit jelent, hogy 1 helyett 3 evig lehet hordani a markaszervizbe az
autot, lehet kapni a verforralo vegosszegu szamlakat a bicskanyitogato
tetelekkel. Sajnos ezt a sajat tapasztalataim es a masoke is
alatamasztjak.

Es a vegere, hogy miert is bocsatkozom ilyen hosszu cikk megirasaba.
Nem a Lada vedelmeben, hanem azert, mert borzaszto unom mar a Suzuki
eroszakos, politikai felhangokkal tartkitott, sok ember szamara serto
reklamkampanyait, amik raadasul hazugok is. (Miautonk=csaladiauto
oriasplakatok.) Ennyi.

Bocsanat azoktol, akiknek tulzottan igenybe vettem a turelmet.

-- 
Best regards,
 hufnagel                          mailto:
+ - Magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A magyar autoipar kiegeszitesekent irnam le,
hogy itt nalunk Egerben a ZF Hungarianal sebessegvaltokat gyartunk
teherautokhoz, 
kisteherautokhoz, buszokhoz, kamionokhoz. Tobbek kozott az Iveco, Renault,
MAN, 
Bova, Neoplan, Mercedes egyes tipusaiban kapcsolgatnak a soforok a mi
egysegeinkkel. 
Ja es ne felejtsem el az osszes kezivaltos Ikarus buszt, amelyhez a valto
szinten tolunk 
szarmazik, ami egy 1974-es ZF licensz... 
Mukodik nalunk egy szervopumpa felujito uzem is. Figyeljetek meg, mennyi
europai auto 
motorhazaban lehet talalkozni a ZF felirattal a szervoolaj-tartalyon... 

Ugyancsak Egerben talalhato a Leoni Hungaria Kft, ahol szemelygepkocsi
kabelkotegeket allitanak elo,
Mezokovesden a Delco Remynel oninditokat, generatorokat gyartanak, a
miskolci Delconal
onindito felujitouzem van. 
Ozdon talalhato a Saia Burgess nevu uzem, ahol autoklima kompresszorokat
gyartanak. 

Udv
CsP
+ - Bemutato auto - Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

En is hasonlo helyzetben voltam: Fabia 1.4 Comfort Combi 
250 eFt engedmennyel, 1200 Km-rel. Kerdeztem, hogyan kerult 
bele az 1200 Km. Mondtak, hogy az ertekesito 2-szer 
felutazott vele Pestre  ... itt elgondolkodtam ... meg a 
szervizes fiuk elugrottak neha vele ide-ode ... itt viszont 
lemondtam rola. Vegul gyari uj autot vettem 200 eFt 
engedmennyel. 50 eFt forintot szerintem megert, hogy csak 7 
Km volt benne.

Szoval ne a listaarral hasonlitsd ossze az arat, hanem a 
lealkudottal.

>A kov. kerdesem lenne: mit gondoltok az un. bemutato-
autokrol? Van egy
>ajanlatom: Fabia 1,4 Comfort, 3 honapos, 5.800 km, 
250.000,-rel az uj
>ara alatt. Hallottam ezt-azt, hogy allitolag ezek az autok 
sokkal
>ramatyabb allapotban vannak, mivel a "tesztelok" 
szethajtjak oket. Igaz
>ez? Mit tanacsoltok? Erdemes-e foglalkozni ilyennel?

Kek
>
+ - Re. W126 500 sec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Krisztian.

>Sajna az elejen egy
>nem kivanatos V mintaval (torott).
>A segitsegeteket szeretnem kerni, hogy holt talalok kifejezetten >W126-os
>merci bontot az orszagban. Vagy olyan infot, hogy hol tudnek
>motorhaztetohoz, lokharitohoz es hutohoz hozza jutni viszonylag >barati
aron.

Pedig a V tudtommal Victoriat jelent :-) Minden adatot kerek megirni nekem
maganban :-) Gondolom, hogy Mercedes 126 - os sorozatrol van szo. Evjarat,
kobcenti, motorkod stb. Ha van akkor a brutto arbol 10% kedvezmenyt is
kapsz. Bontottal viszont nem foglalkozom.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re. MIERT ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>penteken ismet betortek az ablakom.

Oszinte reszvetem Csaba :-( utobbi idoben nagyon rad jar a rud :-o

>1998 januar - Tipo hatso ablak, ok tisztazatlan
>1999 - Tipo jobb elso, radio eltunik - iskola elott ebedszunetben
>2001 - Alfa jobb hatso - a fuvet nyiro ceg muve, beismerik
>2002 - Alfa jobb elso - ok tisztazatlan.

Kovetkezokre gyanakszom. Rossz kornyeken laksz, kornyezetedet valamikepp
irritalja, hogy neked mas van mint a tobbieknek. Az emberi irigyseg sajnos
hatartalan :-(

Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Dragulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Sajnos matol, januar 23. - atol a Brisk Extra, Platina, Premium gyertyak
25% - al dragultak !!

Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Lada Baltic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel nagyon sokan irtatok azzal a Samaraval kapcsolatban, 
amit említettem kicsit kifejtem bovebben.
Lada Samara Baltic 1.5i volt az, amivel mentem. Ez egy 
Hungaroladas ceges kocsi. Finnorszagi osszeszerelés.
Magyarorszagon 8 db kerult vamolasra.
Sajnos nem fog nagyobb szamban az utakra kerulni egyenlore.
Amit megtudtam a felszereltsegerol:
- ABS, AIRBAG,
- kiporgesgatlo
- belso ter (futott ules, igenyes muszerfal stb...)
- 1.5i moci atlagfogyi: 7 licsi
Nagyon kedves Holggyel beszeltem a Hungaroladanal, 
akit erdekel megadom a szamat: 303-9008
A Lada 2110 (tema 110-esunk) nincsen Magyarorszagon forga-
lomban, most artargyalasok folynak.
Amiket az utakon latunk szaladgalni behozott mintapeldanyok.
A Holgy kuld egy katalogust, a parametereket kozze teszem 
a listan. Akkor hivatalos adatok lesznek, melyekkel
osszevetheto lesz mas hasonlo aru markakkal.
Akit meg nem erdekel annak PageDown!!!
A HungaroLada : Budapest, 1211 Védgát u. 5/7 huzta meg magat.
A hazunk elott is egy egy Baltic Samara. Na majd elkapom
a tulajdonosat...  :-) 


Udv.:
Zsolesz
Lada 2101
+ - Valasz: bemutato auto *** HIX AUTO *** #1355 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bemutato auto ( 27 sor )
> Idopont: Tue Jan 22 08:43:41 CET 2002 AUTO #1355
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...
En nagyon nem ajanlom. Ha csak magambol indulok ki..... Hetvegenkent, 18
...

>A kov. kerdesem lenne: mit gondoltok az un. bemutato-autokrol? Van egy
>ajanlatom: Fabia 1,4 Comfort, 3 honapos, 5.800 km, 250.000,-rel az uj
>ara alatt.
>>>>>>>>>>

En sem ajanlom. Ebbol az autobol nullkilometeresen is le lehet alkudni 100-120
ezret.

Akos
+ - Mar megint Suzuki... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

mar megint elojott a Suzuki kerdes :-) , en csak ket apro dolgot teszek
hozza csendesen:
Tenyleg, egyforma autokat kellene osszehasonlitani.
LADA 1.6 16V - Suzuki 1.6 16V
De nem mindegy? Atlagos hasznalat mellett nem mindegy, hogy
az auto 0-100 gyorsulasa 13 vagy 14 sec ?
Atlagos sofor orulhet, ha a 13-ra kepes autot 18 sec alatt 100-ra viszi.
Vagy hogy mennyi a vegsebesseg, 165 vagy 167 vagy 175?
A Suzuki Swift 1.6-os autommal egyszer probaltam ki, mennyi a vegsebessege.
175-nel meg nem volt vege, de jott egy olyan kanyar, amibe nem akartam
ezzel a tempoval belemenni. Hiaba no, Baranyaban keves a 2 km-nel
hosszabb sik egyenes....

Korszeruseg:
Olvastam regebben az egyik autos ujsagban osszehasonlitast az olcso
sedanokrol (Suzuki 1.3, VW Polo Classic, Daewo Lanos, Thalia)
A motor ertekelesenel kifejezetten negativan minositettek a Suzuki
elavult 8V konstrukciojat. Biztos igazuk volt.
De az is igaz, hogy a motor elavultsaga ellenere az auto szinte minden
parametereben, ami a motorral kapcsolatos, jobb, mint a tobbi :-)
De hat elavult...

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS